Idd. In pakweg 95% van de gevallen heb je 95% gewoon aan jezelf te danken. Positief of negatief.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom hang je nou weer de moral high ground ridder uit? Al het slechte is pech en al het goede is geluk, wat een simplistische kutredenatie zeg. Tering.
Goh echt? Na al die tijd wordt voor de zoveelste keer herhaald dat men deze schijnconstructies eindelijk aanpakt, prachtig. Uiteraard is het nog maar de vraag wanneer het stadium van lullen gepasseerd is en er echt wat gedaan wordt, en of het deze keer wel lukt helemaal of dat er gewoon weer iets anders wordt bedacht, net als de vorige keren. Hoe dan ook, vertel, hoe zijn resultaten die hopelijk ergens in de nabije toekomst behaald worden van invloed op de situatie van nu?quote:Op donderdag 27 maart 2014 06:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schijnconstructies worden aangepakt en toch blijven mensen hier gewoon doorgaan met zeuren.
Vertel eens, hoe is t nou om vooral passief te blijven toekijken naar een situatie ipv die tijd en energie in jezelf te steken?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh echt? Na al die tijd wordt voor de zoveelste keer herhaald dat men deze schijnconstructies eindelijk aangepakt, prachtig. Uiteraard is het nog maar de vraag wanneer het stadium van lullen gepasseerd is en er echt wat gedaan wordt, en of het deze keer wel lukt helemaal of dat er gewoon weer iets anders wordt bedacht, net als de vorige keren. Hoe dan ook, vertel, hoe zijn resultaten die hopelijk ergens in de nabije toekomst behaald worden van invloed op de situatie van nu?
Ach gut, nog zo'n broekie 'kan mij noot gebeuren' die de arbeidsgehandicapte 50+ wil wijs maken dat het toch echt allemaal aan hem/haarzelf ligt. Ik begrijp dat ik vanzelf jonger wordt en misschien zelfs gezond als ik tijd in mezelf ga steken?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe is t nou om vooral passief te blijven toekijken naar een situatie ipv die tijd en energie in jezelf te steken?
Je kunt wel jaren op je gat blijven zitten en roepen dat t allemaal kut is, maar vertel eens, hoe gaat dat van invloed zijn op je situatie van nu?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
Ik herhaal mijn stelling maar weer: niemand houdt de verwende Nederlander tegen om zelf buiten de landsgrenzen te zoeken en daar hun geluk te beproeven.
Zouden Polen ook niet fietsen naar een sollicitatie omdat ze dan bezweet aankomen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doen de MOE-landers ook. Nederlanders zijn wat dat betreft beter vergelijkbaar met Grieken en Spanjaarden.
Weet ik niet of mij dat kan gebeuren. Gezien de gemiddelde pool alleen maar werk doet waar je nauwelijks opleiding voor nodig hebt, denk ik zomaar dat t nog wel een hele poos gaat duren voor ik last krijg van dit issue, als ik er al last van ga krijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach gut, nog zo'n broekie 'kan mij noot gebeuren' die de arbeidsgehandicapte 50+ wil wijs maken dat het toch echt allemaal aan hem/haarzelf ligt. Ik begrijp dat ik vanzelf jonger wordt en misschien zelfs gezond als ik tijd in mezelf ga steken?
Geen idee wat je overkomen is. Zal vast iets heel ernstigs zijn, dus daar zou ik niet mee durven spotten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach gut, nog zo'n broekie 'kan mij noot gebeuren' die de arbeidsgehandicapte 50+ wil wijs maken dat het toch echt allemaal aan hem/haarzelf ligt. Ik begrijp dat ik vanzelf jonger wordt en misschien zelfs gezond als ik tijd in mezelf ga steken?
Je dacht dat je in de IT niet verdrongen kan worden door de jeugd? Hell, zelfs Steve Jobs hebben ze eruit weten te werken ..quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Weet ik niet of mij dat kan gebeuren. Gezien de gemiddelde pool alleen maar werk doet waar je nauwelijks opleiding voor nodig hebt, denk ik zomaar dat t nog wel een hele poos gaat duren voor ik last krijg van dit issue, als ik er al last van ga krijgen.
Lol, en alweer zie je maar een piepklein gedeelte van het hele plaatje .. nog helemaal nooit iets meegemaakt/tegengekomen waaraan je helemaal niets kon doen? Denk eerlijk gezegd van niet, gezien je arrogantie.quote:Voor de rest, laat ik nou redelijk ervaren zijn met het concept dat als je iets echt heel graag wil, je vooral niet teveel klaagt want daar heb je dan geen tijd voor.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zouden Polen ook niet fietsen naar een sollicitatie omdat ze dan bezweet aankomen?
hoezo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doen de MOE-landers ook. Nederlanders zijn wat dat betreft beter vergelijkbaar met Grieken en Spanjaarden.
Meer dan jij denkt. Maar ik ga daar dan niet over zitten klagen want dat zet 0 zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Je dacht dat je in de IT niet verdrongen kan worden door de jeugd? Hell, zelfs Steve Jobs hebben ze eruit weten te werken ..
[..]
Lol, en alweer zie je maar een piepklein gedeelte van het hele plaatje .. nog helemaal nooit iets meegemaakt/tegengekomen waaraan je helemaal niets kon doen? Denk eerlijk gezegd van niet, gezien je arrogantie.
Lekker in eigen land blijven klagen en zichzelf wijsmaken dat het allemaal aan anderen ligt en vooral niet aan zichzelf....quote:
Rare opmerking.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lekker in eigen land blijven klagen en zichzelf wijsmaken dat het allemaal aan anderen ligt en vooral niet aan zichzelf....
oh? Geen Spaanse jongeren die naar Marokko en Zuid-Amerika gaan voor werk?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lekker in eigen land blijven klagen en zichzelf wijsmaken dat het allemaal aan anderen ligt en vooral niet aan zichzelf....
Paar voorbeelden maar geen aantallen. Verder haalt het de argumenten die jij en andere bijstandslobbyisten voortdurend geven, behoorlijk onderuit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Rare opmerking.
http://napnieuws.nl/2012/(...)s-het-banenparadijs/
Grieken zijn ook naar Nederland gekomen, 15.000 ofzo.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Paar voorbeelden maar geen aantallen. Verder haalt het de argumenten die jij en andere bijstandslobbyisten voortdurend geven, behoorlijk onderuit.
Ook weer weinig cijfers.... en vraag me af waarom Nederlanders dan niet vertrekken naar die landen...quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:29 schreef poemojn het volgende:
[..]
oh? Geen Spaanse jongeren die naar Marokko en Zuid-Amerika gaan voor werk?
Of Grieken die naar bijv Duitsland vertrekken? En naar Australie. http://www.refdag.nl/nieu(...)hun_koffers_1_592993
Dat er voor hen betere opties zijn dan bij jou een kamer huren betekent niet dat ze de hele dag klagend in hun eigen land blijven rondhangen.
De economische groei in NL blijft achter. Dan trek je minder hoogopgeleide, kansrijke jongeren uit andere landen aan, en meer MOE-landers blijkbaar.
Je begrijpt het woord massaal niet ? Dan zijn er geen 10.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Paar voorbeelden maar geen aantallen. Verder haalt het de argumenten die jij en andere bijstandslobbyisten voortdurend geven, behoorlijk onderuit.
20.000 en dat terwijl ze al eerder dan de Roemenen en Polen makkelijk binnen konden komen. Wat een aantallen zeg.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Grieken zijn ook naar Nederland gekomen, 15.000 ofzo.
Of eet je nooit Grieks.
Aantal Spanjolen iets van 20.000. En die gaan ook eerder naar andere landen.
Google is your friend.
Massaal is erg subjectief....quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je begrijpt het woord massaal niet ? Dan zijn er geen 10.
Omdat er daar helemaal geen banen zijn. Daarom gaan ze daar weg.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook weer weinig cijfers.... en vraag me af waarom Nederlanders dan niet vertrekken naar die landen...
Ja waarom zouden ze eerder weggaan als het goed ging met de Spaanse economie ?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
20.000 en dat terwijl ze al eerder dan de Roemenen en Polen makkelijk binnen konden komen. Wat een aantallen zeg.
waarom zou ík met cijfers moeten komen als jij beweert dat ze *allemaal* in hun eigen land blijven?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook weer weinig cijfers.... en vraag me af waarom Nederlanders dan niet vertrekken naar die landen...
Werkloosheid was daar al hoger onder jongeren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja waarom zouden ze eerder weggaan als het goed ging met de Spaanse economie ?
Niet naar Spanje natuurlijk. Naar bv. Canada, Australie, Scandinavie.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:36 schreef macca728 het volgende:
Nederlandse werklozen moeten naar Spanje voor een baan.
Nou succes Halcon, de werkloosheid is maar 25%
http://www.telegraaf.nl/d(...)en_25_procent__.html
Ik vraag me af wanneer je gaat toegeven dat de Spanjaarden massaal emigreren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Werkloosheid was daar al hoger onder jongeren.
Ik vraag me nog steeds af waarom Nederlanders niet weggaan als ze zo graag willen werken.
Gezien de hoge werkloosheid in Spanje valt dat massaal wel mee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer je gaat toegeven dat de Spanjaarden massaal emigreren.
Naar Marokko bv.
Dat doen ze ookquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet naar Spanje natuurlijk. Naar bv. Canada, Australie, Scandinavie.
Ja 600.000 valt wel mee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gezien de hoge werkloosheid in Spanje valt dat massaal wel mee.
quote:Arbeidsmigratie in cijfers http://www.ser.nl/nl/publ(...)dern-integreren.aspx
Bijna 80 procent van de arbeidsmigranten komt uit een van de EU-lidstaten, met name uit Polen, Duitsland, Bulgarije en Roemenië. Eén op de tien arbeidsmigranten komt uit Azië.
Het aantal migranten uit Polen, Roemenië en Bulgarije is tussen 2005 en 2012 significant toegenomen, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het aantal Polen nam van ruim 6500 toe tot bijna 19.000, het aantal Bulgaren vertienvoudigde van 416 tot een kleine 5000 en kwamen er in 2005 nog 559 Roemenen naar Nederland, in 2011 telde het CBS er bijna 2500. Opmerkelijk is dat het aantal bij alle drie de nationaliteiten vorig jaar terugliep met een aantal honderden. ‘Het lijkt erop dat de arbeidsmigratie uit de Oost-Europese landen over z’n hoogtepunt heen is’, zegt Han Nicolaas van het CBS. Verreweg de meeste migranten zijn arbeidsmigranten.
Dat geldt niet voor migranten uit Griekenland, Italië, Portugal en Spanje. Ook de migratie uit die landen nam de afgelopen zeven jaar toe, maar de crisisperikelen in Zuid-Europa dreven de migratiecijfers het afgelopen jaren ineens flink op. Telde het CBS in 2009 gezamenlijk bijna 13.500 Griekse, Italiaanse, Portugese en Spaanse migranten, vorig jaar waren dat er ruim 18.000.
Dat verzin je ook weer gewoon uit je duimquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:39 schreef Halcon het volgende:
In Spanje zitten overigens minimaal 1 miljoen Roemenen. Dat Spaanse jongeren massaal werkloos zijn, zegt dus vooral wat over hun mentaliteit.
Nog een paar honderdduizend te gaan dus. Dit gaat volgens mij ook vooral over geschikte en hoogopgeleide krachten. Nu de rest nog.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat doen ze ook
In de eerste vijf maanden van 2012 emigreerden 52.000 Nederlanders, vooral naar gebieden waar de economie níet stilstaat, zoals Singapore, Hong Kong, China. Een jaar geleden vertrokken er 'slechts' 47.000 in de eerste vijf maanden van het jaar. In 2010 waren het er iets meer dan 44.000. Het cijfer blijft dus maar stijgen, jaar na jaar na jaar.
2007... en het is nu 2014.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat verzin je ook weer gewoon uit je duim
Sinds de uitbreiding van de Europese Unie is het aantal legale Roemenen in Spanje explosief gestegen: in 2007 verdrievoudigde hun aantal tot bijna 604.000. Daarmee zijn zij de Ecuadoranen (395.000) en Colombianen (254.000) voorbijgestreefd en achter de Marokkanen (648.000) de grootste groep migranten geworden. Niettemin blijkt die toestroom niet de grootste zorg van de Spanjaarden. Volgens het Centrum van Sociaal Onderzoek staat immigratie op de vijfde plaats, na terrorisme, werkloosheid, economie en huisvesting.
Het waren er bijna 900.000, maar inmiddels daalt het weer. Als je bronnen opzoekt, doe het dan goed. Idem voor spreekwoorden gebruiken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef macca728 het volgende:
Dat verzin je ook weer gewoon uit je duim
Okquote:
Fijn, dus geen miljoen en de grenzen zijn nu dicht in Spanje voor Roemenen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het waren er bijna 900.000, maar inmiddels daalt het weer. Als je bronnen opzoekt, doe het dan goed. Idem voor spreekwoorden gebruiken.
Dat zijn de geregistreerden. Werkelijke aantallen tikken het miljoen wel aan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Fijn, dus geen miljoen en de grenzen zijn nu dicht in Spanje voor Roemenen.
Overigens zijn die Roemenen ook erg lui, want 30% van hun is werkeloos in Spanje.
Iedereen kan mij verdringen, maar daar ben ik nog steeds zelf bij.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Je dacht dat je in de IT niet verdrongen kan worden door de jeugd?
Dat een aantal mensen hun auto kwijt kan in Amsterdam toont aan dat er geen tekort aan parkeerplekken is. Vreemde logica.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Fijn maar hoe kan het nu dat 30% van de Roemenen werkloos zijn in Spanje ?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn de geregistreerden. Werkelijke aantallen tikken het miljoen wel aan.
En geloof er niks van dat de Nederlanders die naar bv. Singapore gaan de Nederlanders zijn die moeten concurreren met MOE-landers.
Fijn overigens dat je het me eens bent nu dat in Nederland de werkelijke aantallen ook groter zijn dan de geregistreerden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn de geregistreerden. Werkelijke aantallen tikken het miljoen wel aan.
je bent me voorquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Fijn overigens dat je het me eens bent nu dat in Nederland de werkelijke aantallen ook groter zijn dan de geregistreerden.
Dat heb ik nooit tegengesproken. Ook dan zijn er nog steeds niet veel Spanjaarden in Nederland om MOE-lander werk te doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Fijn overigens dat je het me eens bent nu dat in Nederland de werkelijke aantallen ook groter zijn dan de geregistreerden.
nee, die kiezen liever echte groeiregio's waar ze ook spaans spreken. Of evt portugees.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit tegengesproken. Ook dan zijn er nog steeds niet veel Spanjaarden in Nederland om MOE-lander werk te doen.
En ze gaan vaak naar Marokko, buurlanden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:59 schreef poemojn het volgende:
[..]
nee, die kiezen liever echte groeiregio's waar ze ook spaans spreken. Of evt portugees.
Overigens Nederlanders emigreren ook al veel meerquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet naar Spanje natuurlijk. Naar bv. Canada, Australie, Scandinavie.
Waarmee je wil zeggen dat je daar een soort invloed op hebt?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen kan mij verdringen, maar daar ben ik nog steeds zelf bij.
In Spanje zitten veel Roma... dat zijn beroepsprofiteurs.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Fijn maar hoe kan het nu dat 30% van de Roemenen werkloos zijn in Spanje ?
Dat ligt ook aan hun mentaliteit.
Jazeker. Als ik mezelf op een of andere wijze niet doorontwikkel in een groeisector als de IT, dan ben ik daar toch echt zelf bij. De IT is de branche bij uitstek waar verouderde kennis genadeloos zal worden afgestraft.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee je wil zeggen dat je daar een soort invloed op hebt?
Dit. Dat weet je gewoon, je kunt niet ergens gaan zitten met kennis van toen de dinosaurussen nog rondwandelden en denken dat je nooit verdrongen wordt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker. Als ik mezelf op een of andere wijze niet doorontwikkel in een groeisector als de IT, dan ben ik daar toch echt zelf bij. De IT is de branche bij uitstek waar verouderde kennis genadeloos zal worden afgestraft.
Cobol programmeurs bijvoorbeeldquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. Dat weet je gewoon, je kunt niet ergens gaan zitten met kennis van toen de dinosaurussen nog rondwandelden en denken dat je nooit verdrongen wordt.
Tot op zekere hoogte heeft men daar invloed op. Als je goed opgeleid bent, dan moet je dus je vakkennis bijhouden, of iets anders erbij gaan leren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee je wil zeggen dat je daar een soort invloed op hebt?
Ik ben geen programmeur as you know, maar ik heb ooit op school nog les gehad in Pascal.: ')quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Cobol programmeurs bijvoorbeeldof Flash
Hmm, die laatste regel is redelijk bot. Die mensen hebben net zo goed recht op een bestaan als iedereen natuurlijk, maar het is wel zo dat als je eenvoudig werk doet, je nou eenmaal makkelijk vervangen kunt worden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heeft men daar invloed op. Als je goed opgeleid bent, dan moet je dus je vakkennis bijhouden, of iets anders erbij gaan leren.
Voor mensen die niet zo intelligent zijn is het wel vaak een kwestie van verdrongen worden, niet alleen door goedkopere arbeid, maar vooral door automatisering.
Die mensen hebben vooral dikke vette pech. Wij als maatschappij ook. We moeten werk voor ze verzinnen, of ze de rest van hun leven aan het staatsinfuus leggen. Dat is de vloek en het dilemma van de domme medemens.
Natuurlijk hebben ze daar recht op. Het punt is wel dat veel van die mensen nu in de bijstand hangen en nergens worden aangenomen. Voor hun 30 anderen. Ze verdringen elkaar ook, want het werk wordt allemaal weggeautomatiseerd. Daar zullen we als maatschappij wel iets mee moeten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm, die laatste regel is redelijk bot. Die mensen hebben net zo goed recht op een bestaan als iedereen natuurlijk, maar het is wel zo dat als je eenvoudig werk doet, je nou eenmaal makkelijk vervangen kunt worden.
Mja dat is natuurlijk wel zo. Dat zijn ook de mensen die vervangen worden voor polen. Die kunnen dat ook en zijn goedkoper. Dat is niet tof, maar wel realiteit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze daar recht op. Het punt is wel dat veel van die mensen nu in de bijstand hangen en nergens worden aangenomen. Voor hun 30 anderen. Ze verdringen elkaar ook, want het werk wordt allemaal weggeautomatiseerd. Daar zullen we als maatschappij wel iets mee moeten.
Zeggen dat ze zich hadden moeten ontwikkelen gaat natuurlijk niet op voor mensen voor wie aan de lopende band staan al bijna het maximale is. Die mensen zijn gewoon overbodig geworden in economische zin.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef Ixnay het volgende:
Volgens mij zijn heel veel mensen te dom om een eigen begroting te maken.
Fixed.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef Ixnay het volgende:
Volgens mij zijn heel veel mensen te dom om te poepen.
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.quote:
Niet alleen dat, maar er zijn er ook een hoop die een aversie hebben tegen het openen van (belangrijke) brieven, en ze aan de kant leggen of weggooien om maar wat 'rust in hun hoofd' te hebben. Problemen opsparen geeft je ook een bepaald rendement, maar dat willen ze niet inzien.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.
Die raken in de problemen.
Dan bedoelde je dus wat ik dacht. Ik vind t schokkend om te zien en hier ook te lezen hoe mensen vaak met geld omgaan. Alles opmaken, boven hun stand leven, shit op afbetaling, vooral niet sparen en als ze in de problemen komen het vervolgens gaan zoeken bij iedereen behalve zichzelf.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.
Ik snap dat ook niet. Mensen die geen idee hebben wat er in komt en wat er uit gaat. Die blijven gewoon pinnen totdat het saldo ontoereikend is en gaan dan waarschijnlijk verder op de cc omdat ze toch moeten eten. Het bizarre is nog dat ze boos worden op anderen als ze in de problemen komen. Het is de schuld van de cc verstrekker, de zorgtoeslag wordt verlaagd, ze hebben kosten veroorzaakt (geen wa afgesloten) etc.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan bedoelde je dus wat ik dacht. Ik vind t schokkend om te zien en hier ook te lezen hoe mensen vaak met geld omgaan. Alles opmaken, boven hun stand leven, shit op afbetaling, vooral niet sparen en als ze in de problemen komen het vervolgens gaan zoeken bij iedereen behalve zichzelf.
Om vervolgens te conluderen dat de inkomsten te laag zijn, in plaats van de uitgaven te hoog.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat vooral schokkend is, is het goedpraten van dat enorme uitgavenpatroon.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan bedoelde je dus wat ik dacht. Ik vind t schokkend om te zien en hier ook te lezen hoe mensen vaak met geld omgaan. Alles opmaken, boven hun stand leven, shit op afbetaling, vooral niet sparen en als ze in de problemen komen het vervolgens gaan zoeken bij iedereen behalve zichzelf.
Precies, beetje zelfde mentaliteit als de Nederlandse staat. Niet de uitgaven aanpassen aan de inkomsten, maar de inkomsten willen aanpassen aan de uitgaven.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om vervolgens te conluderen dat de inkomsten te laag zijn, in plaats van de uitgaven te hoog.
Gewoon niet naar de schulden kijken dan gaan ze vanzelf weg.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Wat vooral schokkend is, is het goedpraten van dat enorme uitgavenpatroon.
En niet willen inzien dat als je structureel tekortkomt dat er dus echt iets aan gedaan moet worden.
Dat je dus bepaalde gemakken moet opgeven om geld te besparen.
Mwah, als je van een inkomen rond bijstandsniveau kunt rondkomen zonder ernstig in de problemen te raken doe je het gewoon netjes.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om vervolgens te conluderen dat de inkomsten te laag zijn, in plaats van de uitgaven te hoog.
Oh maar ik erken best wel dat het bijstandsniveau buffelen is om de eindjes aan elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als je van een inkomen rond bijstandsniveau kunt rondkomen zonder ernstig in de problemen te raken doe je het gewoon netjes.
Dat je dan niet kunt reserveren om een kapotte wasmachine te vervangen is niet echt een schande en niet het gevolg van te hoge uitgaven.
De financiele en ambtelijke top doen niet anders met en op andermans geld, maar als je weinig geld hebt, word je om vergelijkbaar gedrag met de nek aangekeken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh maar ik erken best wel dat het bijstandsniveau buffelen is om de eindjes aan elkaar te krijgen.
Waar ik me aan irriteer is dat er gewoon een best groot percentage mensen is, die er in meer of mindere mate op los leeft en aan alle kanten hun handjes ophouden en vaak nog veel gedaan krijgen ook.
En dat gaat allemaal ten kosten van de mensen die wel welwillend zijn.
Helaas wordt de financiële en ambtelijke top voor dat gedrag aanzienlijk beloond, maar jij als bijstandsmoeder wordt daar niet beter van. Ik beweer nergens dat het leven eerlijk is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De financiele en ambtelijke top doen niet anders met en op andermans geld, maar als je weinig geld hebt, word je om vergelijkbaar gedrag met de nek aangekeken.
Moreel gezien vind ik het dan dus onzin om juist de mensen die het minste hebben om dit "voorbeeldgedrag" zwaar te veroordelen en niets te doen aan het wangedrag van de anderen, die zich dit -met andermans geld!- wel kunnen permitteren, simpelweg omdat ze de wegen ertoe kennen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Helaas wordt de financiële en ambtelijke top voor dat gedrag aanzienlijk beloond, maar jij als bijstandsmoeder wordt daar niet beter van. Ik beweer nergens dat het leven eerlijk is.
Jawel, mijn ex, of ik moet mijn kinderen achterlaten, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
Ik herhaal mijn stelling maar weer: niemand houdt de verwende Nederlander tegen om zelf buiten de landsgrenzen te zoeken en daar hun geluk te beproeven.
Omdat die top slim genoeg is om zichzelf te bedruipen. Die hebben in ieder geval iets in hun mars. Als je in een magazijn staat order tr picken voor een paar grijpstuivers dan moet je gewoon fatsoenlijk met je geld omgaan, en heel voorzichtig zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De financiele en ambtelijke top doen niet anders met en op andermans geld, maar als je weinig geld hebt, word je om vergelijkbaar gedrag met de nek aangekeken.
Pensioenen zijn ook bedoeld als oude dagvoorziening en niet als zak met beschikbaar geld voor overheden of als speculatiemateriaal voor de financiele sector.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:30 schreef Ixnay het volgende:
Daarnaast is de bijstand volgens mij in de meeste bedoeld als een overbrugging en om niet structureel van te leven.
Dan nog zijn er mogelijkheden te over online.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jawel, mijn ex, of ik moet mijn kinderen achterlaten, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Niet zozeer slim genoeg, maar de mogelijkheden ervoor.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat die top slim genoeg is om zichzelf te bedruipen.
Hoe kom je bij deze wonderlijke conclusie?quote:Die hebben in ieder geval iets in hun mars.
Je "moet" niet zoveel, behalve de basisdingen. En ja, volgens een normaal economisch model zou je zo het beste omgaan met je geld.quote:Als je in een magazijn staat order tr picken voor een paar grijpstuivers dan moet je gewoon fatsoenlijk met je geld omgaan, en heel voorzichtig zijn.
Ik heb het niet over eisen, hoe kom je daarbij? Ik heb het over de morele kant van dit verhaal.quote:Je kunt wel met je vingers in je oren hard roepen en naar anderen wijzen, maar jij moet met je geld uitkomen elke maand. Als je niks in de melk te brokkelen hebt dan heb je ook grwoon niks te eisen.
Shit happens, deal with it.
Die mensen hebben dan hulp nodig, ik heb hier een keer stichting leengeld aan de deur gehad, die hadden er interesse in dat ik het systeem wat ik gebruik aanleer bij anderen in een zelfde situatie als ik zit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dus omdat de ander het doet, moet jij dat ook doen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet zozeer slim genoeg, maar de mogelijkheden ervoor.
[..]
Hoe kom je bij deze wonderlijke conclusie?
[..]
Je "moet" niet zoveel, behalve de basisdingen. En ja, volgens een normaal economisch model zou je zo het beste omgaan met je geld.
Maar juist de top geeft het voorbeeld dat het zo NIET zo werkt; dat je "mag" jatten en anderen financieel benadelen om er zelf beter van te worden.
[..]
Ik heb het niet over eisen, hoe kom je daarbij? Ik heb het over de morele kant van dit verhaal.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:43 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dus omdat de ander het doet, moet jij dat ook doen?
Er is toch ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Daarbij veroordeel ik die frauderende zakkengraaiende CEO aan de top net zo hard als de vriend van een vriendin van mij die ontslag nam omdat hij het niet meer zo leuk vond en vervolgens al 4jr in de bijstand zit.
Leuk, maar je moet er ook slim genoeg voor zijn of denk jij dat je niet acuut soor de mand valt als je te dom bent om adem te halen? Dan heb je niks aan die mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet zozeer slim genoeg, maar de mogelijkheden ervoor.
[..]
Hoe kom je bij deze wonderlijke conclusie?
[..]
Je "moet" niet zoveel, behalve de basisdingen. En ja, volgens een normaal economisch model zou je zo het beste omgaan met je geld.
Maar juist de top geeft het voorbeeld dat het zo NIET zo werkt; dat je "mag" jatten en anderen financieel benadelen om er zelf beter van te worden.
[..]
Ik heb het niet over eisen, hoe kom je daarbij? Ik heb het over de morele kant van dit verhaal.
Misschien die vriend moreel gezien nog wel harder, hij had werk, kon werken en besloot dat hij dat niet meer leuk vond. Als je de verantwoordelijkheid heb over een gezin met kleine kinderen, dan heb ik toch het idee dat je prioriteiten verkeerd liggen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ja, echt, net zo hard? Dat vind ik op zijn minst moreel twijfelachtig, maar ja.
Ik hoop niet dat je het idee hebt dat ik voor mezelf spreek he? Ik zit ver, heel ver van de bijstand vandaan, heb er niet eens recht op (en terecht).quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar je moet er ook slim genoeg voor zijn of denk jij dat je niet acuut soor de mand valt als je te dom bent om adem te halen? Dan heb je niks aan die mogelijkheden.
Ik kom bij die conclusie omdat ze die functies uitoefenen, of denk je dat ze gewoon maar een halve zool achter de vuilniswagen uit hebben getrokkken en die op die positie hebben gezet?
Correct, je moet niet zoveel. Maar das iets zeggen om maar gewoon iets te zeggen te hebben, je weet echt heel goed wat ik bedoel.
Daar ga je weer met dat vingertje wijzen. Leuk dat ze dat doen, shit happens. Kunnen we de hele dag over praten maar straks als je thuis bent ligt er gewoon weer een rekening die je moet betalen. Dan zul je daar toch geld voor moeten hebben, ongeacht welk voorbeeld wie dan ook ter wereld waar dan ook geeft.
Kun je wel wijzen naar de top, maar die , net als de rest van de wereld ligt er niet wakker van dat jij rekeningen moet betalen al stampvoet je nog zolang als een klein kind.
Overigens is dit wel een heel mooi voorbeeld van wat ik bedoel. Geen cent te makken hebben maar dat negeren omdat 'zij' het ook doen terwijl 'zij' het allemaal wel goed voo elkaar hebben voor hun persoonlijke situaties, in tegenstelling tot de klagers hier.
Je kunt wijzen en roepen naar anderen tot je een ons weegt, maar at the end of the day zul je met je eigen geld rond moeten komen.
In de zorg word je ongeacht je kennis gewoon weg wordt bezuinigd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker. Als ik mezelf op een of andere wijze niet doorontwikkel in een groeisector als de IT, dan ben ik daar toch echt zelf bij. De IT is de branche bij uitstek waar verouderde kennis genadeloos zal worden afgestraft.
Nee ik denk niet jij voor jezelf spreekt, ik gebruikte 'je' niet daar om.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je het idee hebt dat ik voor mezelf spreek he? Ik zit ver, heel ver van de bijstand vandaan, heb er niet eens recht op (en terecht).
Nee, die lui zitten daar niet omdat ze dom zijn, maar dat zegt niet zoveel. Ze zitten er ook niet omdat ze de maatschappij zo hard vooruit helpen, maar teren op andermans zak.
Precies wat bijstanders wordt aangewreven en een "fraudeur" wordt als lager als een varken gezien, terwijl de top gewoon door kan gaan en krediet (zowel letterlijk als figuurlijk -jij doet in jouw post het laatste-) krijgt.
Dat vind ik moreel niet passen.
Dat kan, dat weet ik niet. Ik heb kennis van de IT branche en een verloofde die in de zorg zit maar dan in de hoger opgeleide kaders, die hoor ik wel over bezuinigingen, maar niet op personeelsvlak.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de zorg word je ongeacht je kennis gewoon weg wordt bezuinigd.
Gewoon bij de Gemeentebank aankloppen en flink wat lenen. En daarna vertrekken met de Noorderzon.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Gewoon niet naar de schulden kijken dan gaan ze vanzelf weg.
Tuurlijk, die sector schaffen we af.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de zorg word je ongeacht je kennis gewoon weg wordt bezuinigd.
Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar het blijft toch makkelijk praten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee ik denk niet jij voor jezelf spreekt, ik gebruikte 'je' niet daar om.
Natuurlijk zitten ze daar voor zichzelf. Doh. Iedereen werkt voor zn eigen portomonnee.
Nee ik geef ze geen krediet, ik zeg dat zij er mee wegkomen en zelfs al komen ze dat niet,dan zitten ze nog steeds niet in de financiele problemen.
Die orderpicker wel. Dat is t hele verschil. Dat de top dat doet is ook fout, maar zelf je rigen verantwoordelijkheid niet nemen omdat anderen dat ook niet doen is sneu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |