Nee, als je die onzin uitkraamt die Maccie eruit gooit, niks wil onderbouwen, mensen aanvalt omdat je hun posts simpelweg niet begrijpt, alles in den extreme wil trekken om een punt te maken, ad hominems en stropoppen als snoepjes gebruikt en geen quotes wil geven als erom gevraagd is, dan val je in de categorie 'te dom om te poepen'.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Want als je het opneemt voor uitkeringsgerechtigden dan moet je wel een lage opleiding hebben, werkloos zijn of anderzins aan de onderkant van de arbeidsmarkt en samenleving bevinden ofzo?
Mooi, nou nog inlezen en niet zo dom blaten dat je de verkeerde adviseert werk te gaan zoeken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:45 schreef Baas_Rudi het volgende:
[..]
Baas Rudi trekt zich niets aan van reputaties. Sterker nog: Baas Rudi heeft er lak aan.
Baas Rudi heeft uiteraard een baan. Als je je beter ingelezen zou hebben, zou je hebben geweten dat Baas Rudi een baan heeft.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi, nou nog inlezen en niet zo dom blaten dat je de verkeerde adviseert werk te gaan zoeken.
Heb je zelf al en baan?
Mooi, nu nog normaal leren posten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:50 schreef Baas_Rudi het volgende:
[..]
Baas Rudi heeft uiteraard een baan. Als je je beter ingelezen zou hebben, zou je hebben geweten dat Baas Rudi een baan heeft.
Baas Rudi heeft nog geen dag een uitkering gehad. En zo hoort het.
Waarom hang je nou weer de moral high ground ridder uit? Al het slechte is pech en al het goede is geluk, wat een simplistische kutredenatie zeg. Tering.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Mensen moeten eens leren beseffen hoeveel mazzel ze hebben in het leven dat ze nooit zijn getroffen door ongeluk, ziekte, of andere ellende buiten hun eigen invloed.
Ook nooit studiefinanciering ontvangen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:50 schreef Baas_Rudi het volgende:
[..]
Baas Rudi heeft uiteraard een baan. Als je je beter ingelezen zou hebben, zou je hebben geweten dat Baas Rudi een baan heeft.
Baas Rudi heeft nog geen dag een uitkering gehad. En zo hoort het.
Niet per definitie inderdaad, maar in veel gevallen komt het daar wel op neer aangezien er echt maar weinig mensen zijn die lui zijn of niet hogerop willen komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom hang je nou weer de moral high ground ridder uit? Al het slechte is pech en al het goede is geluk, wat een simplistische kutredenatie zeg. Tering.
Nou dan, verkondig dat dan ook niet.quote:
Nou, vooruit. Ik heb ook zo`n user waar ik allergisch voor ben in dit topic.quote:Verder neem ik wat harder stelling tegen Baasje Rudi omdat ik me kapot erger aan zijn infantiele stijl van posten.
Ach, jij bent ook niet altijd (meestal niet) de genuanceerdheid zelve.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou dan, verkondig dat dan ook niet.
Ouder1 is wat dat betreft een forum-brede ergernis hoor.quote:Nou, vooruit. Ik heb ook zo`n user waar ik allergisch voor ben in dit topic.
Dat heeft ieder1, zelfs de gemiddelde bijstandstrekker zal moeite hebben haar "verdedigende" posts niet neer t halen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:05 schreef Scorpie het volgende:
Nou, vooruit. Ik heb ook zo`n user waar ik allergisch voor ben in dit topic.
Dat is hoe we rollen. IRL ben ik lang niet zo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, jij bent ook niet altijd (meestal niet) de genuanceerdheid zelve.
Nou, ik moet soms wel heel veel moeite doen om haar niet-tenenkrommende posts terug te vinden in de enorme puinzooi die ze dumpt op dit forum.quote:Ouder1 is wat dat betreft een forum-brede ergernis hoor.
Al is soms de afkeer wel wat gezocht, niet al haar posts zijn tenenkrommend.
'Alles is eigen schuld en gevolg van een lamzak houding' is ook simplistisch.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom hang je nou weer de moral high ground ridder uit? Al het slechte is pech en al het goede is geluk, wat een simplistische kutredenatie zeg. Tering.
Baas Rudi heeft nog geen dag opleiding gehad.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook nooit studiefinanciering ontvangen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
in mijn regio bijna 30 werklozen per vacature, en dat is 10 hoger dan het landelijk gemiddelde. Je boft dan nog als het 5 is in jouw regio.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat willen er heel veel ook, het probleem is dat er voor iedere vacature 5 werkelozen is en het aantal werklozen stijgt snel en daar staat steeds minder vacatures tegenover.
Zoals je een reactie later kan lezen was dat uit 2012, het is nu inderdaad nog hoger.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
in mijn regio bijna 30 werklozen per vacature, en dat is 10 hoger dan het landelijk gemiddelde. Je boft dan nog als het 5 is in jouw regio.
Nou hier kan je het aantal WW uitkeringen intikken per gemeente.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals je een reactie later kan lezen was dat uit 2012, het is nu inderdaad nog hoger.
In mijn regio weet ik het zo niet, waar kan ik dat nakijken?
Per 1000 inwoners zijn er 23 met een ww-uitkering, dat is iets lager dan het landelijke gemiddelde, maar inderdaad, niet iedereen die werkeloos is vraagt een uitkering aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou hier kan je het aantal WW uitkeringen intikken per gemeente.
Zegt niet alles.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-uitkering-krijgen-0
Ja en niet alle werkzoekenden hebben een uitkering, daar is nog concurrentie van.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:15 schreef poemojn het volgende:
De regionale omroep haalt die cijfers bij het UWV weg, maar ik zie daar zo snel alleen dit. http://www.uwv.nl/overuwv(...)%20februari_2014.pdf Het grafiekje op de laatste pagina is wel sprekend. En veel van die werkzoekenden gaan vrij snel van WW naar bijstand, om weer ontopic te gaan.
hier precies het dubbele, 46 per 1000.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Per 1000 inwoners zijn er 23 met een ww-uitkering, dat is iets lager dan het landelijke gemiddelde, maar inderdaad, niet iedereen die werkeloos is vraagt een uitkering aan.
10 per duizend in de bijstand, dat is een stuk lager dan het landelijk gemiddelde.
pff, dat is wel veel ja.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:23 schreef poemojn het volgende:
[..]
hier precies het dubbele, 46 per 1000.
Nee, Baas Rudi leent niet. Baas Rudi werkt voor zijn geld en betaalt zijn rekeningen zelf wel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook nooit studiefinanciering ontvangen?
Dat ze hard werken zal best wel kloppen maar het klopt eveneens dat Poolse chauffeurs maling hebben aan allerlei belangrijke wetgeving, in casu op tijd voldoende rust nemen, je aan de snelheidslimiet houden etc.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef aijumu het volgende:
Gezaag iedere keer over de Poolse medemens, die weten tenminste wat werken is en leveren in veel gevallen vakwerk af. En neen, ze kosten ons even veel als een Nederlander...
Bovendien is het een pertinente leugen dat de Poolse werknemers net zoveel kosten als een Nederlander. Dat zou wel zo moeten zijn inderdaad. Maar Poolse werknemers die via een vestiging in Polen / Roemenië / Bulgarije, via een brievenbusfirma, via een uitzendbureau uit het land van herkomst, of als ZZP-er werkzaam zijn, en daarnaast alle CAO-afspraken te buiten gaan, zijn toch echt schering en inslag. Hoe hard dat ook ontkend wordt door sommigen hier.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ze hard werken zal best wel kloppen maar het klopt eveneens dat Poolse chauffeurs maling hebben aan allerlei belangrijke wetgeving, in casu op tijd voldoende rust nemen, je aan de snelheidslimiet houden etc.
Dat laatste is toch wel wat belangrijker bij het beroep vrachtwagenchauffeur, zeker als je explosieve stoffen vervoert.
Ik hoop dat het zover niet komt eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:09 schreef poemojn het volgende:
Ach, die Polen zijn binnenkort toch allemaal weg als je dit soort sites moet geloven http://www.zerohedge.com/(...)-its-army-reservists
Ah ja, de nepPolen, nepBulgaren en nepRoemenen. Het is toch wonderbaarlijk dat de Nederlandse overheid al zolang toestaat dat Nederlandse bedrijven op deze manier de wet ontduiken. Walgelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien is het een pertinente leugen dat de Poolse werknemers net zoveel kosten als een Nederlander. Dat zou wel zo moeten zijn inderdaad. Maar Poolse werknemers die via een vestiging in Polen / Roemenië / Bulgarije, via een brievenbusfirma, via een uitzendbureau uit het land van herkomst, of als ZZP-er werkzaam zijn, en daarnaast alle CAO-afspraken te buiten gaan, zijn toch echt schering en inslag. Hoe hard dat ook ontkend wordt door sommigen hier.
Inderdaad! Er zijn veel Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die nu werkeloos zijn terwijl ze maar wat graag dat werk doen voor normale arbeidsvoorwaarden (in ieder geval minstens het minimumloon).quote:Anders kan ik niet verklaren dat zoveel bedrijven de voorkeur geven voor MOE-landers. Dat is echt niet omdat Nederlanders in al die sectoren te lui zouden zijn om aan het werk te gaan, zich te goed voelen voor bepaald werk of te hoge eisen zouden stellen. De voorbeelden uit de transportsector, zorg, schoonmaakbranche zijn wat dat betreft veelzeggend. Dat is geen werk waar Nederlanders massaal hun neus voor ophalen.
Nee, dat is aantoonbaar correct.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Bovendien is het een pertinente leugen dat de Poolse werknemers net zoveel kosten als een Nederlander.
Bewijs dat dan maar een met bronvermelding en cijfermateriaal.quote:Dat zou wel zo moeten zijn inderdaad. Maar Poolse werknemers die via een vestiging in Polen / Roemenië / Bulgarije, via een brievenbusfirma, via een uitzendbureau uit het land van herkomst, of als ZZP-er werkzaam zijn, en daarnaast alle CAO-afspraken te buiten gaan, zijn toch echt schering en inslag. Hoe hard dat ook ontkend wordt door sommigen hier.![]()
O, het is jouw inschatting... Den onderbuick... Nu snap ik het!quote:Gelukkig zijn er wel bedrijven die Poolse werknemers op basis van eerlijke voorwaarden aannemen, ik vind het lastig in te schatten hoe die verhouding ligt, maar mijn inschatting is dat het merendeel van de bedrijven toch echt één of meer regels ontwijken of ontduiken met het inhuren van Poolse werknemers waardoor ze financieel vele malen interessanter zijn dan een Nederlander.
Vaak wel dus.quote:Anders kan ik niet verklaren dat zoveel bedrijven de voorkeur geven voor MOE-landers. Dat is echt niet omdat Nederlanders in al die sectoren te lui zouden zijn om aan het werk te gaan, zich te goed voelen voor bepaald werk of te hoge eisen zouden stellen.
Schoonmaakwerk niet? Rly?quote:De voorbeelden uit de transportsector, zorg, schoonmaakbranche zijn wat dat betreft veelzeggend. Dat is geen werk waar Nederlanders massaal hun neus voor ophalen.
De schijnconstructies worden aangepakt en toch blijven mensen hier gewoon doorgaan met zeuren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:43 schreef moussie het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)assen-de-kop-drukken
Vermoeiend inderdaad. En dan te bedenken dat de Polen nu alleen nog aan de onderkant van de onderkant zitten. Schoonmaken, verhuizen, klusjes e.d. gebeuren bij grote bedrijven meestal nog door Nederlanders en allochtonen die al langer in NL wonen. Kun je nagaan als de MOE-landers ook dat en supermarktwerk, horecawerk, etc overnemen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 00:54 schreef Richestorags het volgende:
Al dat gekanker op die Polen hier. Zoek een baan ofzo
Idd. In pakweg 95% van de gevallen heb je 95% gewoon aan jezelf te danken. Positief of negatief.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh echt? Na al die tijd wordt voor de zoveelste keer herhaald dat men deze schijnconstructies eindelijk aanpakt, prachtig. Uiteraard is het nog maar de vraag wanneer het stadium van lullen gepasseerd is en er echt wat gedaan wordt, en of het deze keer wel lukt helemaal of dat er gewoon weer iets anders wordt bedacht, net als de vorige keren. Hoe dan ook, vertel, hoe zijn resultaten die hopelijk ergens in de nabije toekomst behaald worden van invloed op de situatie van nu?quote:Op donderdag 27 maart 2014 06:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schijnconstructies worden aangepakt en toch blijven mensen hier gewoon doorgaan met zeuren.
Vertel eens, hoe is t nou om vooral passief te blijven toekijken naar een situatie ipv die tijd en energie in jezelf te steken?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh echt? Na al die tijd wordt voor de zoveelste keer herhaald dat men deze schijnconstructies eindelijk aangepakt, prachtig. Uiteraard is het nog maar de vraag wanneer het stadium van lullen gepasseerd is en er echt wat gedaan wordt, en of het deze keer wel lukt helemaal of dat er gewoon weer iets anders wordt bedacht, net als de vorige keren. Hoe dan ook, vertel, hoe zijn resultaten die hopelijk ergens in de nabije toekomst behaald worden van invloed op de situatie van nu?
Ach gut, nog zo'n broekie 'kan mij noot gebeuren' die de arbeidsgehandicapte 50+ wil wijs maken dat het toch echt allemaal aan hem/haarzelf ligt. Ik begrijp dat ik vanzelf jonger wordt en misschien zelfs gezond als ik tijd in mezelf ga steken?quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe is t nou om vooral passief te blijven toekijken naar een situatie ipv die tijd en energie in jezelf te steken?
Je kunt wel jaren op je gat blijven zitten en roepen dat t allemaal kut is, maar vertel eens, hoe gaat dat van invloed zijn op je situatie van nu?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
Ik herhaal mijn stelling maar weer: niemand houdt de verwende Nederlander tegen om zelf buiten de landsgrenzen te zoeken en daar hun geluk te beproeven.
Zouden Polen ook niet fietsen naar een sollicitatie omdat ze dan bezweet aankomen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doen de MOE-landers ook. Nederlanders zijn wat dat betreft beter vergelijkbaar met Grieken en Spanjaarden.
Weet ik niet of mij dat kan gebeuren. Gezien de gemiddelde pool alleen maar werk doet waar je nauwelijks opleiding voor nodig hebt, denk ik zomaar dat t nog wel een hele poos gaat duren voor ik last krijg van dit issue, als ik er al last van ga krijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach gut, nog zo'n broekie 'kan mij noot gebeuren' die de arbeidsgehandicapte 50+ wil wijs maken dat het toch echt allemaal aan hem/haarzelf ligt. Ik begrijp dat ik vanzelf jonger wordt en misschien zelfs gezond als ik tijd in mezelf ga steken?
Geen idee wat je overkomen is. Zal vast iets heel ernstigs zijn, dus daar zou ik niet mee durven spotten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach gut, nog zo'n broekie 'kan mij noot gebeuren' die de arbeidsgehandicapte 50+ wil wijs maken dat het toch echt allemaal aan hem/haarzelf ligt. Ik begrijp dat ik vanzelf jonger wordt en misschien zelfs gezond als ik tijd in mezelf ga steken?
Je dacht dat je in de IT niet verdrongen kan worden door de jeugd? Hell, zelfs Steve Jobs hebben ze eruit weten te werken ..quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Weet ik niet of mij dat kan gebeuren. Gezien de gemiddelde pool alleen maar werk doet waar je nauwelijks opleiding voor nodig hebt, denk ik zomaar dat t nog wel een hele poos gaat duren voor ik last krijg van dit issue, als ik er al last van ga krijgen.
Lol, en alweer zie je maar een piepklein gedeelte van het hele plaatje .. nog helemaal nooit iets meegemaakt/tegengekomen waaraan je helemaal niets kon doen? Denk eerlijk gezegd van niet, gezien je arrogantie.quote:Voor de rest, laat ik nou redelijk ervaren zijn met het concept dat als je iets echt heel graag wil, je vooral niet teveel klaagt want daar heb je dan geen tijd voor.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zouden Polen ook niet fietsen naar een sollicitatie omdat ze dan bezweet aankomen?
hoezo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doen de MOE-landers ook. Nederlanders zijn wat dat betreft beter vergelijkbaar met Grieken en Spanjaarden.
Meer dan jij denkt. Maar ik ga daar dan niet over zitten klagen want dat zet 0 zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Je dacht dat je in de IT niet verdrongen kan worden door de jeugd? Hell, zelfs Steve Jobs hebben ze eruit weten te werken ..
[..]
Lol, en alweer zie je maar een piepklein gedeelte van het hele plaatje .. nog helemaal nooit iets meegemaakt/tegengekomen waaraan je helemaal niets kon doen? Denk eerlijk gezegd van niet, gezien je arrogantie.
Lekker in eigen land blijven klagen en zichzelf wijsmaken dat het allemaal aan anderen ligt en vooral niet aan zichzelf....quote:
Rare opmerking.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lekker in eigen land blijven klagen en zichzelf wijsmaken dat het allemaal aan anderen ligt en vooral niet aan zichzelf....
oh? Geen Spaanse jongeren die naar Marokko en Zuid-Amerika gaan voor werk?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lekker in eigen land blijven klagen en zichzelf wijsmaken dat het allemaal aan anderen ligt en vooral niet aan zichzelf....
Paar voorbeelden maar geen aantallen. Verder haalt het de argumenten die jij en andere bijstandslobbyisten voortdurend geven, behoorlijk onderuit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Rare opmerking.
http://napnieuws.nl/2012/(...)s-het-banenparadijs/
Grieken zijn ook naar Nederland gekomen, 15.000 ofzo.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Paar voorbeelden maar geen aantallen. Verder haalt het de argumenten die jij en andere bijstandslobbyisten voortdurend geven, behoorlijk onderuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |