nee, die kiezen liever echte groeiregio's waar ze ook spaans spreken. Of evt portugees.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit tegengesproken. Ook dan zijn er nog steeds niet veel Spanjaarden in Nederland om MOE-lander werk te doen.
En ze gaan vaak naar Marokko, buurlanden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:59 schreef poemojn het volgende:
[..]
nee, die kiezen liever echte groeiregio's waar ze ook spaans spreken. Of evt portugees.
Overigens Nederlanders emigreren ook al veel meerquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet naar Spanje natuurlijk. Naar bv. Canada, Australie, Scandinavie.
Waarmee je wil zeggen dat je daar een soort invloed op hebt?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen kan mij verdringen, maar daar ben ik nog steeds zelf bij.
In Spanje zitten veel Roma... dat zijn beroepsprofiteurs.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Fijn maar hoe kan het nu dat 30% van de Roemenen werkloos zijn in Spanje ?
Dat ligt ook aan hun mentaliteit.
Jazeker. Als ik mezelf op een of andere wijze niet doorontwikkel in een groeisector als de IT, dan ben ik daar toch echt zelf bij. De IT is de branche bij uitstek waar verouderde kennis genadeloos zal worden afgestraft.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee je wil zeggen dat je daar een soort invloed op hebt?
Dit. Dat weet je gewoon, je kunt niet ergens gaan zitten met kennis van toen de dinosaurussen nog rondwandelden en denken dat je nooit verdrongen wordt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker. Als ik mezelf op een of andere wijze niet doorontwikkel in een groeisector als de IT, dan ben ik daar toch echt zelf bij. De IT is de branche bij uitstek waar verouderde kennis genadeloos zal worden afgestraft.
Cobol programmeurs bijvoorbeeldquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit. Dat weet je gewoon, je kunt niet ergens gaan zitten met kennis van toen de dinosaurussen nog rondwandelden en denken dat je nooit verdrongen wordt.
Tot op zekere hoogte heeft men daar invloed op. Als je goed opgeleid bent, dan moet je dus je vakkennis bijhouden, of iets anders erbij gaan leren.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarmee je wil zeggen dat je daar een soort invloed op hebt?
Ik ben geen programmeur as you know, maar ik heb ooit op school nog les gehad in Pascal.: ')quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Cobol programmeurs bijvoorbeeldof Flash
Hmm, die laatste regel is redelijk bot. Die mensen hebben net zo goed recht op een bestaan als iedereen natuurlijk, maar het is wel zo dat als je eenvoudig werk doet, je nou eenmaal makkelijk vervangen kunt worden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:17 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte heeft men daar invloed op. Als je goed opgeleid bent, dan moet je dus je vakkennis bijhouden, of iets anders erbij gaan leren.
Voor mensen die niet zo intelligent zijn is het wel vaak een kwestie van verdrongen worden, niet alleen door goedkopere arbeid, maar vooral door automatisering.
Die mensen hebben vooral dikke vette pech. Wij als maatschappij ook. We moeten werk voor ze verzinnen, of ze de rest van hun leven aan het staatsinfuus leggen. Dat is de vloek en het dilemma van de domme medemens.
Natuurlijk hebben ze daar recht op. Het punt is wel dat veel van die mensen nu in de bijstand hangen en nergens worden aangenomen. Voor hun 30 anderen. Ze verdringen elkaar ook, want het werk wordt allemaal weggeautomatiseerd. Daar zullen we als maatschappij wel iets mee moeten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm, die laatste regel is redelijk bot. Die mensen hebben net zo goed recht op een bestaan als iedereen natuurlijk, maar het is wel zo dat als je eenvoudig werk doet, je nou eenmaal makkelijk vervangen kunt worden.
Mja dat is natuurlijk wel zo. Dat zijn ook de mensen die vervangen worden voor polen. Die kunnen dat ook en zijn goedkoper. Dat is niet tof, maar wel realiteit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze daar recht op. Het punt is wel dat veel van die mensen nu in de bijstand hangen en nergens worden aangenomen. Voor hun 30 anderen. Ze verdringen elkaar ook, want het werk wordt allemaal weggeautomatiseerd. Daar zullen we als maatschappij wel iets mee moeten.
Zeggen dat ze zich hadden moeten ontwikkelen gaat natuurlijk niet op voor mensen voor wie aan de lopende band staan al bijna het maximale is. Die mensen zijn gewoon overbodig geworden in economische zin.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef Ixnay het volgende:
Volgens mij zijn heel veel mensen te dom om een eigen begroting te maken.
Fixed.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:34 schreef Ixnay het volgende:
Volgens mij zijn heel veel mensen te dom om te poepen.
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.quote:
Niet alleen dat, maar er zijn er ook een hoop die een aversie hebben tegen het openen van (belangrijke) brieven, en ze aan de kant leggen of weggooien om maar wat 'rust in hun hoofd' te hebben. Problemen opsparen geeft je ook een bepaald rendement, maar dat willen ze niet inzien.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.
Die raken in de problemen.
Dan bedoelde je dus wat ik dacht. Ik vind t schokkend om te zien en hier ook te lezen hoe mensen vaak met geld omgaan. Alles opmaken, boven hun stand leven, shit op afbetaling, vooral niet sparen en als ze in de problemen komen het vervolgens gaan zoeken bij iedereen behalve zichzelf.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.
Ik snap dat ook niet. Mensen die geen idee hebben wat er in komt en wat er uit gaat. Die blijven gewoon pinnen totdat het saldo ontoereikend is en gaan dan waarschijnlijk verder op de cc omdat ze toch moeten eten. Het bizarre is nog dat ze boos worden op anderen als ze in de problemen komen. Het is de schuld van de cc verstrekker, de zorgtoeslag wordt verlaagd, ze hebben kosten veroorzaakt (geen wa afgesloten) etc.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan bedoelde je dus wat ik dacht. Ik vind t schokkend om te zien en hier ook te lezen hoe mensen vaak met geld omgaan. Alles opmaken, boven hun stand leven, shit op afbetaling, vooral niet sparen en als ze in de problemen komen het vervolgens gaan zoeken bij iedereen behalve zichzelf.
Om vervolgens te conluderen dat de inkomsten te laag zijn, in plaats van de uitgaven te hoog.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat vooral schokkend is, is het goedpraten van dat enorme uitgavenpatroon.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan bedoelde je dus wat ik dacht. Ik vind t schokkend om te zien en hier ook te lezen hoe mensen vaak met geld omgaan. Alles opmaken, boven hun stand leven, shit op afbetaling, vooral niet sparen en als ze in de problemen komen het vervolgens gaan zoeken bij iedereen behalve zichzelf.
Precies, beetje zelfde mentaliteit als de Nederlandse staat. Niet de uitgaven aanpassen aan de inkomsten, maar de inkomsten willen aanpassen aan de uitgaven.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om vervolgens te conluderen dat de inkomsten te laag zijn, in plaats van de uitgaven te hoog.
Gewoon niet naar de schulden kijken dan gaan ze vanzelf weg.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Wat vooral schokkend is, is het goedpraten van dat enorme uitgavenpatroon.
En niet willen inzien dat als je structureel tekortkomt dat er dus echt iets aan gedaan moet worden.
Dat je dus bepaalde gemakken moet opgeven om geld te besparen.
Mwah, als je van een inkomen rond bijstandsniveau kunt rondkomen zonder ernstig in de problemen te raken doe je het gewoon netjes.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Om vervolgens te conluderen dat de inkomsten te laag zijn, in plaats van de uitgaven te hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |