abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:41:25 #251
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228054
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Australie zoekt enorm veel loodgieters en timmerlui en mensen in de mijnbouw en dergelijke.

Dat zijn niet bepaald hoogvliegers qua opleiding hoor.
Dan moet je aan hoge eisen voldoen. Net als Canada, Nieuw zeeland en vele andere landen.
Dat zijn geen bananenrepublieken waar iedereen maar naar binnen mag zoals Nederland.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:41:35 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228061
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jamaar, dat KAN toch niet, want kinderen etc. etc.

Die kinderen konden wel naar Denemarken vernamen we in een ander topic, maar niet naar Zuid-Afrika. Gekke Voorschrift, een beetje internationaal werken.

Dat kan niet want snakelady zegt dat het niet kan.
Mijn ex heeft zich bedacht en wil me toch niet laten gaan, nogmaals, heb ik begrip voor, maar dat is de reden waarom ik niet naar Denemarken ga.
Ik heb zijn toestemming nodig, simpel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138228072
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:39 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Australie zoekt enorm veel loodgieters en timmerlui en mensen in de mijnbouw en dergelijke.

Dat zijn niet bepaald hoogvliegers qua opleiding hoor.
Die niet inderdaad. Maar over het algemeen zijn er overal mensen in overvloed beschikbaar voor de functies aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verkassen voor zo'n functie is daarnaast nog eens hoogst onzeker omdat je huis en haard opgeeft voor functies met beperkte financiële vergoedingen, en grote baanonzekerheid. Bovendien zullen over het algemeen werkgevers makkelijk inpasbare mensen willen aannemen op dergelijke functies en geen migranten.

Uitzonderingen daargelaten inderdaad. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138228078
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan moet je aan hoge eisen voldoen. Net als Canada, Nieuw zeeland en vele andere landen.
Dat zijn geen bananenrepublieken waar iedereen maar naar binnen mag zoals Nederland.
Vooraf alvast even alle eisen weglachen en vooral GEEN actie ondernemen, is niet de manier, of wel?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138228080
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ook IT bedrijven laten hun websites bouwen in Bulgarije, waar de ontwerpers veel beter, maar ook stukken goedkoper zijn, dan in Nederland.
Nou, dat waag ik te betwijfelen. Het werk wat wij aangeleverd krijgen uit die streken is om te janken.

quote:
Kortom: personeel op straat.
In deze branche nog geen last van.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:42:20 #256
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228081
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh jawel. Een Nederlandse lager opgeleide is in groeilanden als Zuid-Afrika, Turkije, Thailand en Colombia een prima kracht, want gestructureerd, efficient en betrouwbaar.

Meteen, zonder ook maar iets te proberen, beginnen met NEE, kan NIET!!!!!1!!EINZ1!1!1!, nee, dat is inderdaad niet de juiste houding.
In die landen wil je nog niet dood gevonden worden....
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:42:21 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228082
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan is het meer een kwestie van "ik wil het burgerleventje in Nederland niet opgeven, met goekope gezondheidszorg, goed vangnet en goedkoop onderwijs voor de kids" dan geen werk kunnen vinden lijkt me.
Gezondheidszorg is gratis in Denemarken, zo ook het onderwijs.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:42:22 #258
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hoge eisen?

De meeste werkgevers daar coveren je visumaanvraag en geven bankgarantie af voor je levensonderhoud. De enige eis waar je aan moet voldoen is dat je geen crimineel bent en je je wilt aanpassen aan de samenleving daar.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:43:04 #259
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228107
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Die niet inderdaad. Maar over het algemeen zijn er overal mensen in overvloed beschikbaar voor de functies aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Verkassen voor zo'n functie is daarnaast nog eens hoogst onzeker omdat je huis en haard opgeeft voor functies met beperkte financiële vergoedingen, en grote baanonzekerheid. Bovendien zullen over het algemeen werkgevers makkelijk inpasbare mensen willen aannemen op dergelijke functies en geen migranten.

Uitzonderingen daargelaten inderdaad. :)
Valt reuze mee als je eenmaal rondkijkt. Nederlanders (e.a. Europeanen) worden vaak hoog aangeschreven om werkethos en taalkennis en aanpassingsvermogen en noem maar op. Het is echt niet dat je bij voorbaat kansloos bent. Je hebt niet meteen morgen een baan, maar het is zeker goed mogelijk, uit eigen ervaring.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138228115
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoge eisen?

De meeste werkgevers daar coveren je visumaanvraag en geven bankgarantie af voor je levensonderhoud. De enige eis waar je aan moet voldoen is dat je geen crimineel bent en je je wilt aanpassen aan de samenleving daar.
Dat zijn al hogere eisen dan we hier hebben.
pi_138228129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn ex heeft zich bedacht en wil me toch niet laten gaan, nogmaals, heb ik begrip voor, maar dat is de reden waarom ik niet naar Denemarken ga.
Ik heb zijn toestemming nodig, simpel.
Ik benijd je situatie niet, maar dan nog zijn er mogelijkheden te over.

Mijn ex was ook een alleenstaande moeder met kinderen en een NLse ex en kon om die reden -helaas- niet mee naar Colombia. De moeilijkste beslissing van mijn leven moeten nemen.

Maar zij is een harde werkster die juist oplossingen zoekt en niet gaat zitten janken "kan niet, mag niet, lukt niet, gaat niet".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 27 maart 2014 @ 15:43:54 #262
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138228139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Met baangarantie pak ik zo een vliegtuig naar een van die landen hoor. Zeker Colombia. O+
pi_138228151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee, als je zo'n instelling hebt niet nee. Mijn god, en jij bent een emigrant?? _O-

donderdag 27 maart 2014 @ 15:44:37 #264
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228174
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hehe, dat dan weer wel. :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:45:34 #265
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228209
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vooraf alvast even alle eisen weglachen en vooral GEEN actie ondernemen, is niet de manier, of wel?
Joh daar gaat het niet om.
Als je NIET aan de eisen voldoet dan kom je ER NIET IN!!!
Dat ze in Colombia iedereen toelaten kan ik niets aan doen maar daar zou ik ook niet naar toe willen.

En wat een kletspraat allemaal. Wil men wat aan de werklossheid gaan doen dan gaan ze maar wat aan al die Polse klusjesmannen doen zonder dioloma's en hun gerotzooi.
Komen er weer een heleboel plaatsen beschikbaar voor echte vaklieden die nu op de bank zitten.
En dat geld voor heel wat meer branches.
pi_138228210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Met baangarantie pak ik zo een vliegtuig naar een van die landen hoor. Zeker Colombia. O+
Garanties zijn er nooit in het leven (precies de fout van hangmattend Holland -en de rest van Nederland, maar dat allittereert niet zo lekker).

Colombia kent een zeer sterke groei met banen voor veel verschillende achtergronden. Maar je moet het willen en die wil ontbreekt in deze discussie nogal bij de bijstanders.

donderdag 27 maart 2014 @ 15:45:41 #267
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228213
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik benijd je situatie niet, maar dan nog zijn er mogelijkheden te over.

Mijn ex was ook een alleenstaande moeder met kinderen en een NLse ex en kon om die reden -helaas- niet mee naar Colombia. De moeilijkste beslissing van mijn leven moeten nemen.

Maar zij is een harde werkster die juist oplossingen zoekt en niet gaat zitten janken "kan niet, mag niet, lukt niet, gaat niet".
Ik ben verdomme meer dan een half jaar bezig geweest met alles uitzoeken om maar naar Denemarken te kunnen gaan, toen alles zo goed als geregeld was en ik zelfs al een afspraak had staan om naar een school te gaan kijken daar kwam hij aan dat hij zich bedacht heeft.
Hoe is dat niet bezig zijn met iets?

Zeg je nu dat ik niet genoeg doe omdat ik mijn kinderen niet voor minimaal 4 jaar wil achter laten?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:46:01 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228233
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou, dat waag ik te betwijfelen. Het werk wat wij aangeleverd krijgen uit die streken is om te janken.

[..]

In deze branche nog geen last van.
Dan heb je geen goede kontakten.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:46:55 #269
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228261
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoge eisen?

Juist ja...je zal wel praten vanuit jouw Z-afrika visie van 30 jaar terug.
pi_138228266
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:

Wil men wat aan de werklossheid gaan doen dan gaan ze maar wat aan al die Polse klusjesmannen doen zonder dioloma's en hun gerotzooi.
Komen er weer een heleboel plaatsen beschikbaar voor echte vaklieden die nu op de bank zitten.
En dat geld voor heel wat meer branches.
Oh, ik ben het met je eens dat die belachelijke valse concurrentie door de EU opgelegd eruit moet.

Maar die Polen doen wel wat de snakelady's ook kunnen. Die zeiken niet om "gratis gezondheidszorg", maar steken hun klauwen uit de mouwen.

donderdag 27 maart 2014 @ 15:47:20 #271
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228277
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Juist ja...je zal wel praten vanuit jouw Z-afrika visie van 30 jaar terug.
2 jaar terug.

Midden in de economische crisis.

Maar nee, ik sprak over Australie vanuit m'n ervaring daar, want daar heb ik ook een tijd gewoond.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:47:42 #272
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228294
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Juistem. En dan vind jij het vreemd dat er zoveel mafketels en illigalen hier komen die heel wat banen opsnaaien?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:49:44 #273
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228353
quote:
8s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, als je zo'n instelling hebt niet nee. Mijn god, en jij bent een emigrant?? _O-
Yep. En voldeed aan de hoogste eisen om naar Canada te gaan. Ik denk dat jij geen schijn van kans hebt.
Maar ik zie al aan jouw antwoorden dat jij lekker in je uppie het avontuur opzocht. En dan hetzelfde eisen van een bijstandsmoeder.....wat een mentaliteit! Sorry hoor Matador maar dat valt mij vies tegen van je....
pi_138228364
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:47 schreef Voorschrift het volgende:

Maar nee, ik sprak over Australie vanuit m'n ervaring daar, want daar heb ik ook een tijd gewoond.
Bijstander type snakelady: "Nee, kan niet, mag niet, gaat niet, lukt niet, excuus 1, 2, 80, geen gratiesj gezondheidszorg, NEE"

Bijstander die wil: "Oh, wat interessant, Voorschrift, kan je me daar misschien wat meer over vertellen, hoe heb jij dat aangepakt, hoe kan ik mezelf vooruit helpen?"

donderdag 27 maart 2014 @ 15:50:11 #275
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138228372
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Garanties zijn er nooit in het leven (precies de fout van hangmattend Holland -en de rest van Nederland, maar dat allittereert niet zo lekker).

Colombia kent een zeer sterke groei met banen voor veel verschillende achtergronden. Maar je moet het willen en die wil ontbreekt in deze discussie nogal bij de bijstanders.
Haha true that. Ik ben denk ik té Nederlanders opgevoed. "Zou je dat nou wel doen, stel dat, wie weet, maar als ..." :D
pi_138228377
Wat een discussieniveautje hier zeg :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:50:37 #277
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228385
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bijstander type snakelady: "Nee, kan niet, mag niet, gaat niet, lukt niet, excuus 1, 2, 80, geen gratiesj gezondheidszorg, NEE"

Bijstander die wil: "Oh, wat interessant, Voorschrift, kan je me daar misschien wat meer over vertellen, hoe heb jij dat aangepakt, hoe kan ik mezelf vooruit helpen?"
Zoals ik al zei, gewoon buitenlandse bedrijven/sites aanschrijven. Allemaal niet zo lastig.

Ben vorig jaar weer bij de emigratiebeurs geweest in Utrecht, daar staan ze gewoon te flyeren om je te recruiten. Dus waar mensen zo moeilijk over doen allemaal. :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:50:54 #278
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228400
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

2 jaar terug.

Midden in de economische crisis.

Misschien kan je dan ff een baantje voor Snakelady regelen?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:52:02 #279
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien kan je dan ff een baantje voor Snakelady regelen?
En hoe zou ik dat moeten doen voor een volslagen onbekende? En waarom zou ik dat moeten doen terwijl het prima zelf kan?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138228443
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik blijf het toch ergens te makkelijk vinden deze houding.

Natuurijk sta ik volledig achter het standpunt dat veel mensen open moeten staan voor alle mogelijkheden.

Maar ik ben niet van mening dat een Bijstander dan maar huis en haard moet opgeven, vrienden en familie moet achterlaten, omdat we in Nederland te beroerd zijn om ten eerste een fatsoenlijk inkomen te garanderen en ten tweede voldoende baanzekerheid te creëren terwijl er ook valse concurrentie plaatsvindt.

Straks wordt het nog een 'luxe' om in je eigen land te kunnen blijven werken tussen je vrienden en familie en met je sociale leven (al kun je dat natuurlijk elders ook opbouwen). Maar voor een prestigieue functie is dat toch wat anders dan voor een functie als orderpicker bijvoorbeeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138228445
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:49 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik denk dat jij geen schijn van kans hebt.
Vanwaar deze rare opmerking?

quote:
Maar ik zie al aan jouw antwoorden dat jij lekker in je uppie het avontuur opzocht. En dan hetzelfde eisen van een bijstandsmoeder.....wat een mentaliteit! Sorry hoor Matador maar dat valt mij vies tegen van je....
Ik eis niks, ik probeer die mensen te bewegen es iets ZELF van hun leven te maken en niet af te gaan zitten wachten tot anderen met een "passende baan" komen aanzetten.

Het verwende Nederlandse volk: een passende uitdagende baan van 9:30-16:30 (de kinderen!) en een koophuis op goede locatie van 200 m2 met scholen dichtbij en OV bereikbaar in een veilige buurt voor 125.000 euro.

Sja, dat gaat niet nee. :')

donderdag 27 maart 2014 @ 15:52:49 #282
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228463
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, ik ben het met je eens dat die belachelijke valse concurrentie door de EU opgelegd eruit moet.

Maar die Polen doen wel wat de snakelady's ook kunnen. Die zeiken niet om "gratis gezondheidszorg", maar steken hun klauwen uit de mouwen.
Weet je wat grappig is, ik ben iedere dag opzoek naar werk, ik stuur mijn cv naar alle mogelijk toekomstige werkgevers die je maar kan bedenken of ze nu wel een vacature open hebben staan of niet, ik ga langs bedrijven en ik ben zelfs meer dan een half jaar bezig geweest om naar Denemarken te gaan om daar een omscholing te gaan doen aangezien ik in Nederland geen studiefinanciering krijg en ook geen persoonlijke lening om een studie te kunnen bekostigen.
Dit alles naast het werk wat ik al 8 jaar doe maar drastisch wegens omstandigheden omlaag is gegaan wat betreft inkomsten en het alleen opvoeden van twee kinderen.

En dan zit je tegen mij te zeiken dat ik niet genoeg doe? Ik heb niet eens een uitkering!
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:53:31 #283
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228480
quote:
13s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef Barbusse het volgende:
Wat een discussieniveautje hier zeg :')
Ja ik ga er maar ff mee stoppen.
De kortzichtigheid is enorm.
Het Nederlandse vingertje word weer hoog opgeheven maar men kan de eigen achtertuin niet eens schoonhouden die vol stroomt met illigalen en goedkope oostblokkers die ver onder de marktwaarde werken.
Bijstands moeder moeten de koffers maar ff pakken en gaan werken in het buitenland...
Kortzichtig allemaal hoor.....
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:53:32 #284
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228481
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zit niet eens in de bijstand simpele ziel! Ik heb alleen een inkomsten die gelijk is aan de bijstand!
pi_138228503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Weet je wat grappig is, ik ben iedere dag opzoek naar werk, ik stuur mijn cv naar alle mogelijk toekomstige werkgevers die je maar kan bedenken of ze nu wel een vacature open hebben staan of niet, ik ga langs bedrijven en ik ben zelfs meer dan een half jaar bezig geweest om naar Denemarken te gaan om daar een omscholing te gaan doen aangezien ik in Nederland geen studiefinanciering krijg en ook geen persoonlijke lening om een studie te kunnen bekostigen.
Dit alles naast het werk wat ik al 8 jaar doe maar drastisch wegens omstandigheden omlaag is gegaan wat betreft inkomsten en het alleen opvoeden van twee kinderen.

En dan zit je tegen mij te zeiken dat ik niet genoeg doe? Ik heb niet eens een uitkering!
Ik zei niet dat je niet genoeg doet, maar dat je constant naar ANDEREN wijst om JOUW problemen op te lossen.

Met zo'n typisch Nederlands-decadente houding ga je het nergens redden, ook niet in het Westerse Denemarken.

Maar dat schijnt niet door te dringen, vrees ik.

donderdag 27 maart 2014 @ 15:54:24 #286
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228512
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En hoe zou ik dat moeten doen voor een volslagen onbekende? En waarom zou ik dat moeten doen terwijl het prima zelf kan?
Jij heb toch zoveel kennis en ervaring? Gebruik dat dan eens om een ander te helpen...
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:54:57 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138228531
Wat maken de mogelijkheden in het buitenland uit als je toch niet naar het buitenland kunt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:55:30 #288
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jij heb toch zoveel kennis en ervaring? Gebruik dat dan eens om een ander te helpen...
Ik heb toch gezegd hoe ik het gedaan heb?

Meer kan ik er niet van maken hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138228552
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doet ie constant, maar zodra de werkzoekende (ok, geen bijstand, maar ze reageert hier, dus ging ik daarvan uit) iets ZELF moet doen, is het NEE, KAN NIET, bla bla bla sputter sputter sputter.

donderdag 27 maart 2014 @ 15:55:41 #290
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228556
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vanwaar deze rare opmerking?

[..]

Ik eis niks, ik probeer die mensen te bewegen es iets ZELF van hun leven te maken en niet af te gaan zitten wachten tot anderen met een "passende baan" komen aanzetten.

Het verwende Nederlandse volk: een passende uitdagende baan van 9:30-16:30 (de kinderen!) en een koophuis op goede locatie van 200 m2 met scholen dichtbij en OV bereikbaar in een veilige buurt voor 125.000 euro.

Sja, dat gaat niet nee. :')
Dat snappen we allemaal en dat hoeft ook allemaal niet maar dat gezeur allemaal.
Laat Nederland eerst maar eens zijn eigen zooi opruimen voordat ze gaan zeiken over bijstandsmoeders....
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:56:00 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef Leandra het volgende:
Wat maken de mogelijkheden in het buitenland uit als je toch niet naar het buitenland kunt?
Blijkbaar kan je dan via internet voor een buitenlandse wergever werken, alleen willen ze niet uitleggen hoe want dat moet je zelf maar uitzoeken.
pi_138228597
Het verschil tussen landen waar geen enorme sociale hangmat is en Nederland (waar dat voorheen wel zo was en nu langzaam en op rare manieren wordt afgebouwd) is dat mensen WILLEN en niet gaan zitten afwachten tot het geld met koffers tegelijk naar ze toe gegooid wordt.

donderdag 27 maart 2014 @ 15:56:53 #293
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Blijkbaar kan je dan via internet voor een buitenlandse wergever werken, alleen willen ze niet uitleggen hoe want dat moet je zelf maar uitzoeken.
Niet via internet voor ze werken, gewoon vacatures zoeken, of je gaat naar een emigratiebeurs, of je zoekt een matchmaking bedrijf die vacatures en expats koppelt. Legio mogelijkheden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:57:30 #294
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138228618
Beetje wereldvreemd reageren er hier natuurlijk wel een aantal. Lekker die Oostblokkers vergelijken met mensen in de bijstand hier, denk dat menigeen die elders 4/5 keer zoveel kan verdienen dan de vaste lasten thuis zo de grens over zou gaan. Verschil is alleen dat je dan vele duizenden euro's moet verdienen terwijl zij in Polen en Bulgarije normaliter van 500 euro rondkomen. :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:57:42 #295
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138228627
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doet ie constant, maar zodra de werkzoekende (ok, geen bijstand, maar ze reageert hier, dus ging ik daarvan uit) iets ZELF moet doen, is het NEE, KAN NIET, bla bla bla sputter sputter sputter.
Ja roepen en kritiek leveren...daar zijn Nederlanders enorm goed in.....maar ondertussen tuimelt Nederland naar beneden, komen er steeds meer werklozen bij en worden de oudjes vernaait....maar we weten het allemaal zooooo goed.... _O- _O- _O-
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:58:05 #296
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138228646
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet via internet voor ze werken, gewoon vacatures zoeken, of je gaat naar een emigratiebeurs, of je zoekt een matchmaking bedrijf die vacatures en expats koppelt. Legio mogelijkheden.
Volgens El_Matador kan dat via internet maar hij wil niet uitleggen hoe, dat is te veel vragen stellen.
Nogmaals, ik heb geprobeerd te emigreren, maar dat is niet mogelijk zonder mijn kinderen achter te laten.
pi_138228656
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij wil bij wijze van spreke dat wij je de email vast voorschrijven, dat jij alleen op Send hoeft te klikken.

Sja, met die houding blijf je zwakzinnig*

*Teeuwen

pi_138228679
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja ik ga er maar ff mee stoppen.
De kortzichtigheid is enorm.
Het Nederlandse vingertje word weer hoog opgeheven maar men kan de eigen achtertuin niet eens schoonhouden die vol stroomt met illigalen en goedkope oostblokkers die ver onder de marktwaarde werken.
Bijstands moeder moeten de koffers maar ff pakken en gaan werken in het buitenland...
Kortzichtig allemaal hoor.....
Om nog maar te zwijgen over het badinerende toontje wat gevoerd wordt...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:58:54 #299
322645 Voorschrift
See if I care
pi_138228682
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens El_Matador kan dat via internet maar hij wil niet uitleggen hoe, dat is te veel vragen stellen.
Nogmaals, ik heb geprobeerd te emigreren, maar dat is niet mogelijk zonder mijn kinderen achter te laten.
Internet is een medium he, dat snap je toch wel? :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:59:02 #300
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138228685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

... maar dat is niet mogelijk zonder mijn kinderen achter te laten.
Je moet er wel wat voor over hebben hé, zo Nederlands om je kinderen mee te willen nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')