Ik zit niet te trollen. Ik snap helemaal niks van de hierboven door jou gedemonstreerde logica.quote:
Omdat jij niet kan weten wat jouw werkgever allemaal aan kosten heeft voordat hij winst krijgt door jou te detacheren. Je kan misschien weten wat bedrijf Y betaald en je weet wat jij krijgt. De rest van de kosten weet jij weinig van af. En als je dat wel weet, dan had je ook veel eerder in kunnen grijpenquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]. Meer dagen/weken werken op lokatie bij een goed betalende klant (noemen we maar even bedrijf Y voor het gemak) voor mijn werkgever, ik zie niet in hoe dat nadelig kan zijn voor de werkgever? Ik weet niet hoe ik hier gelul uit mijn nek van kan maken...
Lees het topic eens trol. TS werkt niet bij een detacheringsbureauquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:15 schreef hpeopjes het volgende:
Zeker zo'n detacheringsbureau: SCHIJT!!!
Ach, hij was wel gedetacheerd. Evengoed een reden om schait te hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:16 schreef Civilian het volgende:
[..]
Lees het topic eens trol. TS werkt niet bij een detacheringsbureau
Fixed. Againquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:47 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Voor mijn ontslag neem ik natuurlijk volledig mijn eigen geenverantwoordelijkheid, anders neem je immers niet zelf ontslag want ik wil daarna natuurlijk wel gewoon geld. Maar als er door een simpele toevoeging aan Dus als ik door te frauderen met mijn ontslagbrief een uitkering kan ontvangen voor de 1 of 2 maanden dat je ik werkloos ben, ben je ik natuurlijk ook gek als je een fraudeur als ik dat niet probeer te bewerkstelligen.
Ook dat weet ik voort. Het uurtarief waartegen ik weg ben gezet weet ik pas sinds kort (men is niet zo happig om dit soort informatie naar buiten te brengen en ben er min of meer per toeval achter gekomen). Daar zit per uur een verschil van ¤15 a 20,- bruto tussen. Dat is, naast andere redenen zoals persoonlijke ontwikkeling, een reden waarom ik ontslag heb genomen, nadat ik meerdere kansen aan mijn werkgever heb gegeven om mijn salaris te verhogen (dan wel door het "CAO geld" te betalen, dan wel gewoon mijn salaris te verhogen)..quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:16 schreef Civilian het volgende:
[..]
Omdat jij niet kan weten wat jouw werkgever allemaal aan kosten heeft voordat hij winst krijgt door jou te detacheren. Je kan misschien weten wat bedrijf Y betaald en je weet wat jij krijgt. De rest van de kosten weet jij weinig van af. En als je dat wel weet, dan had je ook veel eerder in kunnen grijpen
Dus tussen de kosten van je werkgever, en het uurtarief aan de klant zit 15 a 20 euro? Dat lijkt me niet al teveel. Die werkgever van je wil natuurlijk wel een beetje winst maken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Daar zit per uur een verschil van ¤15 a 20,- bruto tussen.
Dat komt doordat we geen detacheringsbureau zijn en dus veel hogere kosten hebben qua overhead, gebouw, werkplekken etc. Ik heb bijv. een eigen werkplek welke vrijwel nooit bezet is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:29 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dus tussen de kosten van je werkgever, en het uurtarief aan de klant zit 15 a 20 euro? Dat lijkt me niet al teveel. Die werkgever van je wil natuurlijk wel een beetje winst maken.
Jullie hebben dus hoge overhead, de winst die er op je gemaakt wordt, is laag, en je voelt je genaaid omdat de winst te hoog is? Ik snap er geen ruk meer van.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dat komt doordat we geen detacheringsbureau zijn en dus veel hogere kosten hebben qua overhead, gebouw, werkplekken etc. Ik heb bijv. een eigen werkplek welke vrijwel nooit bezet is.
15 a 20 euro brutoquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ook dat weet ik voort. Het uurtarief waartegen ik weg ben gezet weet ik pas sinds kort (men is niet zo happig om dit soort informatie naar buiten te brengen en ben er min of meer per toeval achter gekomen). Daar zit per uur een verschil van ¤15 a 20,- bruto tussen. Dat is, naast andere redenen zoals persoonlijke ontwikkeling, een reden waarom ik ontslag heb genomen, nadat ik meerdere kansen aan mijn werkgever heb gegeven om mijn salaris te verhogen (dan wel door het "CAO geld" te betalen, dan wel gewoon mijn salaris te verhogen)..
Blijft mijn vraag staan waarom mijn werkgever niet aan de constructie wil meewerken genoemd in de OP. Mijn werkgever kennende is zet die zijn moeder nog te koop als het geld oplevert, dus aan een misplaatst ethisch besef zal het niet liggen lijkt me.
Als de managementlaag zich maar genoeg geld toe-eigent dan lopen je loonkosten flink op natuurlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:47 schreef Skint het volgende:
[..]
Jullie hebben dus hoge overhead, de winst die er op je gemaakt wordt, is laag, en je voelt je genaaid omdat de winst te hoog is? Ik snap er geen ruk meer van.
Gepakt op basis waarvan? Aangezien mijn werkgever zichzelf en mij niet gaat helpen, zal ik gewoon een netto belastingbetaler blijven. En wanneer mijn werkgever me wel helpt zal het op papier allemaal volgens de wet gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
15 a 20 euro bruto![]()
![]()
![]()
en dan ben jij aan 't klagen. Schei uit man, ik word bij een klant weg gezet voor 1200 euro per dag, die vinden het echt niet leuk als ik 5 min langer blijf zitten bij de lunch.
Denk je dat ik dat geld allemaal krijg? Natuurlijk niet, maar daar klaag ik ook niet over. Er is echt iets mis met jou, en ik hoop ook gewoon dat je op de een of andere manier alleen al voor het feit dat je dit idee hebt gepakt wordt.
Nou echt... boehoehoe.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Omdat heel veel werkplekken niet bereikbaar zijn als ZZP'r.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:01 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Gepakt op basis waarvan? Waarom begin je niet voor jezelf als je 1200,- per dag kost?
Waarom zou ik voor mezelf willen beginnen? Moet ik zelf de opdrachten zoeken, moet ik alles helemaal zelf regelen, ik kan er nog niet aan denken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:01 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Gepakt op basis waarvan? Waarom begin je niet voor jezelf als je 1200,- per dag kost?
Hoho.. het verschil tussen loonkosten (dus inc. kosten overheadmanagers die over de werknemers wordt verdeelt) voor de werkgever en mijn bruto uurloon is ook riant. Het verschil tussen mijn loonkosten en uurtarief (15,- a 20,- waartegen ik word weggezet) is een stuk kleiner.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nou echt... boehoehoe.
Tussen mijn bruto uurloon, en wat mijn baas voor mij vraagt bij de klant zit net geen 40,- per uur verschil. En zolang mijn baas mij goed betaald geef ik hem alleen maar gelijk dat hij er nog zoveel bovenop kan gooien.
TS, je geeft duidelijk blijk van het feit dat je volgens mij op generlei wijze weet hoe de markt werkt. Tevens vind je dat je baas mee moet werken om jou WW te geven ondanks dat jij ontslag neemt, je vind het onzin om je eigen CAO te lezen want de baas moet jou maar vertellen waar je recht op hebt. Je hebt volop andere aanbiedingen volgens jou, maar je kunt nergens onmiddellijk beginnen maar ondertussen word je ook ZZP'r.
Wat is dan het probleemquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Hoho.. het verschil tussen loonkosten (dus inc. kosten overheadmanagers die over de werknemers wordt verdeelt) voor de werkgever en mijn bruto uurloon is ook riant. Het verschil tussen mijn loonkosten en uurtarief (15,- a 20,- waartegen ik word weggezet is een stuk kleiner.)
Uh.. de dikgedrukte vraag in de OPquote:
Nee de kans dat het uwv alles omkeert bij je werkgever is niet zo groot, maar het verplicht je baas nog steeds tot niets naar jou toe als jij ontslag wilt nemen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Uh.. de dikgedrukte vraag in de OP? Het ZZP-schap gaat wel goedkomen, daar ligt het probleem niet
Serieusquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Dat willen we allemaal welquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Uh.. de dikgedrukte vraag in de OP? Het ZZP-schap gaat wel goedkomen, daar ligt het probleem niet. Het zou natuurlijk prettig zijn dat ik daar op mijn gemak in kan storten (door de zekerheid van 3 maanden WW) en alle tijd kan nemen om de eenmanszaak op te zetten (website, kvk, belastingen, administratie, promotie etc.). Genoeg aanbiedingen voor een baan, maar dat wil dus niet zeggen dat ik daar dan ook op (ZZP/) projectbasis daar welkom ben.
Klopt helemaal.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ging voor 180 euro per uur op een project en mijn loon bruto per uur waren nog geen 25 euro per uur.
15-20 euro is echt niks. Een schijntje en verwaarloosbaar....
En gelukkig maar. Want anders zou geen enkel bedrijf meer een storingsdienst kunnen aanbieden of zouden bedrijven massaal omvallen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Hetzelfde als ik op Zaterdagnacht een storing oplos, krijgt de baas rond de 250,- p/u voor, dat ik daar relatief gezien maar een zeer klein deel van krijg moge duidelijk zijn.
Het gaat om loonkosten he.. niet om mijn brutoloonquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:17 schreef Queller het volgende:
[..]
SerieusDat is echt helemaal nix man!
De téring zeg!
Ik geloof er ineens helemaal niets meer van dat jij zo geweldig waardevol bent. Of je weet het heel goed te verbergen...
Dat wil niet zeggen dat een zzp-er wel 250 euro per uur kan vragen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Hetzelfde als ik op Zaterdagnacht een storing oplos, krijgt de baas rond de 250,- p/u voor, dat ik daar relatief gezien maar een zeer klein deel van krijg moge duidelijk zijn.
Als je zoveel inzicht hebt als je hier laat zien, dan denk ik dat je na drie maanden weer ZZP'er af zou zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Het gaat om loonkosten he.. niet om mijn brutoloon
Als ik de afgelopen 2 jaren als ZZP'er i.p.v. in loondienst was gegaan dan had ik per jaar ruim een ton bruto verdient (i.p.v. een bedrag dat ongeveer 3 keer lager ligt). Maar dat is wijsheid achteraf, anders was ik 2 jaar geleden natuurlijk ook al als ZZP'er begonnen.
Mijn werkgever zette mij weg voor 180 euro per uur, maar als ik zzper bent kan ik dat nooit en te nimmer vragen hoor....quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als ik de afgelopen 2 jaren als ZZP'er i.p.v. in loondienst was gegaan dan had ik per jaar ruim een ton bruto verdient (i.p.v. een bedrag dat ongeveer 3 keer lager ligt). Maar dat is wijsheid achteraf, anders was ik 2 jaar geleden natuurlijk ook al als ZZP'er begonnen.
Net als met je CAO heb je ook niet echt de moeite gedaan om je te verdiepen in de voorwaarden van de WW hè?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:14 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Het zou natuurlijk prettig zijn dat ik daar op mijn gemak in kan storten (door de zekerheid van 3 maanden WW) en alle tijd kan nemen om de eenmanszaak op te zetten
Dat niet alleen, maar TS vraagt ook of zijn huidige werkgever wilt liegen en de boel wilt bedriegen met alle consequenties van dien als het UWV erachter komt. Er hoeft maar 1 jaloerse ex-collega tussen te zitten die het te horen krijgt en de boel aangeeft....quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net als met je CAO heb je ook niet echt de moeite gedaan om je te verdiepen in de voorwaarden van de WW hè?
Vragen kan altijd. Je krijgt het alleen nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn werkgever zette mij weg voor 180 euro per uur, maar als ik zzper bent kan ik dat nooit en te nimmer vragen hoor....
Als ZZP'r was je er bij minder drukte in de opdrachten ook als eerste uitgeschopt, en je lasten liggen vele malen hoger. Grote kans dat je netto nog minder had gehad dan het tientje dat je nu netto per uur binnenharkt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens durven vragen.... ik vermoed dat de persoon dan van zijn stoel valt van het lachen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Vragen kan altijd. Je krijgt het alleen niet
Ik kan gewoon hetzelfde tarief vragen als dat mijn werkgever deed. Daar zit dan het verschil (ja hier heb ik al onderzoek naar gedaan uiteraard).quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn werkgever zette mij weg voor 180 euro per uur, maar als ik zzper bent kan ik dat nooit en te nimmer vragen hoor....
Waar beweer ik dat?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat een zzp-er wel 250 euro per uur kan vragen...
jij niet.quote:
succesquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik kan gewoon hetzelfde tarief vragen als dat mijn werkgever deed. Daar zit dan het verschil (ja hier heb ik al onderzoek naar gedaan uiteraard).
Enfin, hier kan inmiddels wel een slotje op. Werkgever gebruikt reden om wederzijdse goedkeuring uit danwel gemakzucht, danwel vanwege incidenteel ethisch besef.
Als je een ton per jaar wilt overhouden, zal je een stevig aantal uur moeten maken tegen een tarief van een eind richting de ¤ 100 per uur. Misschien dat dat lukt?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zou het niet eens durven vragen.... ik vermoed dat de persoon dan van zijn stoel valt van het lachen.
Neen, omdat hij het vertikt om mee te werken aan jouw fraude.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Enfin, hier kan inmiddels wel een slotje op. Werkgever gebruikt reden om wederzijdse goedkeuring uit danwel gemakzucht, danwel vanwege incidenteel ethisch besef.
100 euro per uur als zzper.....quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Als je een ton per jaar wilt overhouden, zal je een stevig aantal uur moeten maken tegen een tarief van een eind richting de ¤ 100 per uur. Misschien dat dat lukt?
Dat is overal. Daarom moet je ook schijt hebben aan je werkgever. Je werkt voor jezelf, niet om het gegraai der incompetenten in stand te houden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als de managementlaag zich maar genoeg geld toe-eigent dan lopen je loonkosten flink op natuurlijk.
Onderin de markt liggen de prijzen voor een ZZP'r/Uitzendkracht e.d. redelijk dicht bij elkaar.quote:
Vast en zekerquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik kan gewoon hetzelfde tarief vragen als dat mijn werkgever deed. Daar zit dan het verschil (ja hier heb ik al onderzoek naar gedaan uiteraard).
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Neen, omdat hij het vertikt om mee te werken aan jouw fraude.
Ah, dacht ik door de quote begrepen te hebben.quote:
wellicht begreep je mijn emoticon niet helemaal....quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ah, dacht ik door de quote begrepen te hebben.
Is het zo erg gesteld al als zzper?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onderin de markt liggen de prijzen voor een ZZP'r/Uitzendkracht e.d. redelijk dicht bij elkaar.
Kloptquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wellicht begreep je mijn emoticon niet helemaal....
Nog een laatste rondje dan..quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net als met je CAO heb je ook niet echt de moeite gedaan om je te verdiepen in de voorwaarden van de WW hè?
Nee die weten het zo te spelen dat de werkgever er wel in mee wilt gaan... iets wat de TS niet kan blijkbaarquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een braverikken hier allemaal zeg. En ondertussen raar staan te kijken als mister manager de ueberfaalhaas er wel met 10 jaarsalarissen vandoor gaat. Heb je je ooit afgevraagd hoe dat komt? Dat komt doordat die wel schijt hebben aan hun werkgever, en alleen voor hun eigen portemonnee gaan.
Dat zouden al die modelwerknemers hier ook wat meer moeten doen! Dan was het een stuk eerlijker verdeeld in de wereld.
Dat dan weer wel. Foutje van TS, zoals ik hierboven ook al aangaf.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee die weten het zo te spelen dat de werkgever er wel in mee wilt gaan... iets wat de TS niet kan blijkbaar![]()
Ja, dan waren we allemaal werkloos. Want we zijn allemaal topmanager.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een braverikken hier allemaal zeg. En ondertussen raar staan te kijken als mister manager de ueberfaalhaas er wel met 10 jaarsalarissen vandoor gaat. Heb je je ooit afgevraagd hoe dat komt? Dat komt doordat die wel schijt hebben aan hun werkgever, en alleen voor hun eigen portemonnee gaan.
Dat zouden al die modelwerknemers hier ook wat meer moeten doen! Dan was het een stuk eerlijker verdeeld in de wereld.
Gemiddeld 1700 is toch ook laag? En zeker gezien het verhoogde risico op inkomstenverlies.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is het zo erg gesteld al als zzper?Ik weet dat het geen vetpot is, maar zo erg had ik niet gedacht
Ik hoorde laatst op tv dat ze gemiddeld rond de 1700 euro per maand netto overhouden![]()
![]()
Nee, dat behoort niet allemaal tot de loonkosten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Loonkosten zijn de kosten de werkgever aan jou kwijt is voor de uren die jij voor hem werkzaam bent (dus inc. kosten overhead, gebouw, werkgeverspremies etc. etc.)
Dan is je baas een sukkel. Want jouw baas heeft een hele andere kostenstructuur dan een ZZP'er.quote:Contracten als ZZP'er met eenmanszaak met klanten zijn niet wezenlijk anders dan contracten tussen mijn werkgever en klanten (zelfde uurtarieven, opzegtermijnen etc., ook dat is uitgezocht uiteraard).
Graag gedaan.quote:Nog bedankt voor alle succes wensingen!
Loonkosten is wat de baas kwijt is aan salarissen en de bijbehorende premies en belastingen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nog een laatste rondje dan..
Ik weet uiteraard dat wanneer je ZZP'er bent hier andere voorwaarden voor gelden. Deze zouden in mijn ogen in mijn situatie echter geen belemmering vormen bij het verkrijgen van een startersregeling.
Loonkosten zijn de kosten de werkgever aan jou kwijt is voor de uren die jij voor hem werkzaam bent (dus inc. kosten overhead, gebouw, werkgeverspremies etc. etc.)
Contracten als ZZP'er met eenmanszaak met klanten zijn niet wezenlijk anders dan contracten tussen mijn werkgever en klanten (zelfde uurtarieven, opzegtermijnen etc., ook dat is uitgezocht uiteraard).
Nog bedankt voor alle succes wensingen!
Kun je niets zinnigs over zeggen. Het hangt er maar net vanaf wat je doet, hoe oud je bent, hoeveel risico je loopt, etc. Voor een 17-jarige zelfstandige schoonmaker is het misschien nog wel oke. Voor een 45-jarige consultant is het om te huilen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:36 schreef hottentot het volgende:
Gemiddeld 1700 is toch ook laag? En zeker gezien het verhoogde risico op inkomstenverlies.
Het zijn magere tijden voor iedereen. Maar ik denk dat mensen zich echt verkijken op wat je van een uurtarief uiteindelijk netto overhoudt.quote:Er zijn dus gewoon ZZP'rs die minder overhouden dan een schoonmaker in loondienst. En dan moeten ze daarnaast ook nog achter klanten aan en de boekhouding doen.
Misschien als de markten straks meer aantrekken dat het voor de zzp'r beter word maar dit zijn magere tijden voor veel van hen.
Met loyaliteit komt je echt nergens meer. Het is tegenwoordig stelen of bestolen worden, op de werkvloer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dan waren we allemaal werkloos. Want we zijn allemaal topmanager.
Jij snapt er nog minder van dan TS
Zo ongeveer inderdaad. Maar vergeet ook bijvoorbeeld de reservering voor vakantiegeld nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:41 schreef hottentot het volgende:
Loonkosten is wat de baas kwijt is aan salarissen en de bijbehorende premies en belastingen.
Dat heb je het verrot slecht getroffen. Sneu voor je...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef hpeopjes het volgende:
Met loyaliteit komt je echt nergens meer. Het is tegenwoordig stelen of bestolen worden, op de werkvloer.
Zo is het overal. Maar daar kom je pas achter als je een keer een direct beroep doet op de loyaliteit van de werkgever tegenover jou. Dan zul je er snel achterkomen hoe de vlag er werkelijk bij hangt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat heb je het verrot slecht getroffen. Sneu voor je...
Je lult. Big time. En je bent vrij verzuurd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef hpeopjes het volgende:
Zo is het overal. Maar daar kom je pas achter als je een keer een direct beroep doet op de loyaliteit van de werkgever tegenover jou. Dan zul je er snel achterkomen hoe de vlag er werkelijk bij hangt.
Jij hebt echt een verwrongen wereldbeeld. Misschien heb je een slechte ervaring gehad, of meerdere, maar dat extrapoleert zich niet naar de rest van de wereld. Werkgevers en -nemers zijn namelijk wederzijds van elkaar afhankelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zo is het overal. Maar daar kom je pas achter als je een keer een direct beroep doet op de loyaliteit van de werkgever tegenover jou. Dan zul je er snel achterkomen hoe de vlag er werkelijk bij hangt.
Heb je hem weerquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
In de jaren '80 was het inderdaad zo. 25 jaar geleden, toen je nog een baan voor het leven had.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een verwrongen wereldbeeld. Misschien heb je een slechte ervaring gehad, of meerdere, maar dat extrapoleert zich niet naar de rest van de wereld. Werkgevers en -nemers zijn namelijk wederzijds van elkaar afhankelijk.
Klopt, maar de 17 jarige schoonmaker is dan ook bijna nooit een zzp'rquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:41 schreef Queller het volgende:
[..]
Kun je niets zinnigs over zeggen. Het hangt er maar net vanaf wat je doet, hoe oud je bent, hoeveel risico je loopt, etc. Voor een 17-jarige zelfstandige schoonmaker is het misschien nog wel oke. Voor een 45-jarige consultant is het om te huilen.
omzet, winst en winst voor belasting liggen ver uit elkaar.quote:Het zijn magere tijden voor iedereen. Maar ik denk dat mensen zich echt verkijken op wat je van een uurtarief uiteindelijk netto overhoudt.
Heb je je argumentatie weer eens thuisgelaten?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je hem weerjij bent ook niet het meest heldere lichtje he
Is een reservering die voor jou door je baas word beheerd, schaar ikzelf onder salaris kosten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Zo ongeveer inderdaad. Maar vergeet ook bijvoorbeeld de reservering voor vakantiegeld niet
Neehoor. De rijken voelen helemaal niets van deze crisis. Sterker nog, die zijn er alleen maar rijker door geworden.quote:
Toch raar dat ik en anderen met mij een baan hebben waar ze uitermate tevreden mee zijn, en ik kan ook gewoon bij mijn werkgever terecht voor dingen die zeer duidelijk in mijn voordeel zijn maar die hij gewoon doet omdat hij vind dat het zo hoort.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:48 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In de jaren '80 was het inderdaad zo. 25 jaar geleden, toen je nog een baan voor het leven had.
Neuh, dat hebben we al genoeg gedaan in de huizenmarkt reeks he. Niet zo schijnheilig doenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Heb je je argumentatie weer eens thuisgelaten?
Ah, toch zwaar verbitterd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Neehoor. De rijken voelen helemaal niets van deze crisis. Sterker nog, die zijn er alleen maar rijker door geworden.
Precies. Ik snap wel dat je een beetje zuur bent omdat jij aan de andere kant staat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Neehoor. De rijken voelen helemaal niets van deze crisis. Sterker nog, die zijn er alleen maar rijker door geworden.
Neehoor. Gewoon een feitelijke vaststelling.quote:
Heb ik ook geen idee van hoor, maar we zijn het er in elk geval over eens dat de kosten van het gebouw en de bloembak naar de koffiezetter niet tot de loonkosten horen (tenzij elke werknemer standaard een gebouw en een bloembak krijgt elke maand... dan misschien welquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:50 schreef hottentot het volgende:
Is een reservering die voor jou door je baas word beheerd, schaar ikzelf onder salaris kosten.
(of dat boekhoudkundig correct benoemd is weet ik niet.)
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:50 schreef hpeopjes het volgende:
Tuurlijk jongen, tuurlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Neehoor. Gewoon een feitelijke vaststelling.
Ikzelf heb er overigens ook alleen maar van geprofiteerd.
Die hele crisis is voor mij een zegen geweest. Ik ben één van de weinigen in mijn leeftijdscategorie zónder onderwaarde op z'n koophut en koop nu met mijn spaargeld een woning van zo'n armoedzaaier die zich wel heeft laten naaien.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Precies. Ik snap wel dat je een beetje zuur bent omdat jij aan de andere kant staat.
Het leven is voor jou wel heel eenvoudig. Het is óveral het zelfde, jij bent een van de weinigen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:56 schreef hpeopjes het volgende:
Die hele crisis is voor mij een zegen geweest. Ik ben één van de weinigen in mijn leeftijdscategorie zónder onderwaarde op z'n koophut en koop nu met mijn spaargeld een woning van zo'n armoedzaaier die zich wel heeft laten naaien.
Jij dwaaltquote:Maar we dwalen af.
Als je écht zuur wilt, dan moet je even naar het huizenmarkttopic gaan en daar in discussie treden met het clubje huizen"bezitters" dat daar dagelijks rondhangt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, tuurlijk.
![]()
Verder behoud ik mij de vrijheid om verder niet met jou in discussie te gaan, als ik zoveel zuurheid wil dan eet ik nog liever een citroen.
Die hebben wellicht écht iets te klagen. Als je op dit moment met een onverkoopbaar huis of diep in de schulden zit, dan heb je een probleem.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:58 schreef hpeopjes het volgende:
Als je écht zuur wilt, dan moet je even naar het huizenmarkttopic gaan en daar in discussie treden met het clubje huizen"bezitters" dat daar dagelijks rondhangt.
nah, hij hangt zelf rond in het huizenmarkttopic en klaagt daar vooral dat alles niet goed en te duur is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Die hebben wellicht écht iets te klagen. Als je op dit moment met een onverkoopbaar huis of diep in de schulden zit, dan heb je een probleem.
Jij praat alleen in algemeenheden en die zijn bovendien érg kort door de bocht. Dát is zuur.
Verrassendquote:Op woensdag 26 maart 2014 23:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nah, hij hangt zelf rond in het huizenmarkttopic en klaagt daar vooral dat alles niet goed en te duur is.
Vertel eens, hoeveel onderwaarde heb jij al?quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nah, hij hangt zelf rond in het huizenmarkttopic en klaagt daar vooral dat alles niet goed en te duur is.
Nee, dan ben je gewoon dom geweest. Dan heb je je laten naaien. Net als TS.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:59 schreef Queller het volgende:
[..]
Die hebben wellicht écht iets te klagen. Als je op dit moment met een onverkoopbaar huis of diep in de schulden zit, dan heb je een probleem.
Er staat nog een vraagje voor je open: WGR / Werkgever wil niet meewerken aan ontslag met wederzijds goedvindenquote:Op woensdag 26 maart 2014 23:01 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel onderwaarde heb jij al?
Dié vraag stel je nou echt nét aan de verkeerde, pipo, maar je wilde niet afdwalen toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:01 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Vertel eens, hoeveel onderwaarde heb jij al?
Ik begrijp best dat je er niet over wilt praten. Het blijft toch een soort van afgang.quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dié vraag stel je nou echt nét aan de verkeerde, pipo, maar je wilde niet afdwalen toch?
Ja, vooral blijven doen aan wishful thinking kerel. Dan slaap je vanavond vast beter. Maak jij je maar druk om je eigen financiele situatie, dan doe ik dat vooral niet over mijn eigenquote:Op woensdag 26 maart 2014 23:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je er niet over wilt praten. Het blijft toch een soort van afgang.
Waarom zo verongelijkt TS?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
TS, vergeet je niet dat je als ZZP'er verantwoordelijk bent voor je werknemersverzekeringen, pensioenopbouw, vakantiegeld, verlofdagen, ziektedagen, etc. Dat moet allemaal uit die marge komen van 15 a 20 euro bruto.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nog een laatste rondje dan..
Ik weet uiteraard dat wanneer je ZZP'er bent hier andere voorwaarden voor gelden. Deze zouden in mijn ogen in mijn situatie echter geen belemmering vormen bij het verkrijgen van een startersregeling.
Contracten als ZZP'er met eenmanszaak met klanten zijn niet wezenlijk anders dan contracten tussen mijn werkgever en klanten (zelfde uurtarieven, opzegtermijnen etc., ook dat is uitgezocht uiteraard).
Nog bedankt voor alle succes wensingen!
En daarnaast heb je 9 van de 10 keer ook nog een tussenpersoon nodig die ook nog eens een flink stuk van de marge wil.quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
TS, vergeet je niet dat je als ZZP'er verantwoordelijk bent voor je werknemersverzekeringen, pensioenopbouw, vakantiegeld, verlofdagen, ziektedagen, etc. Dat moet allemaal uit die marge komen van 15 a 20 euro bruto.
En dan moet je ook nog je eigen netwerk opbouwen, opdrachten binnenhalen, etc. Succes iig.
Loonkosten hebben geen fuck met overhead te maken. Een werknemer kost de werkgever globaal 1,5x het bruto loon en dat ligt niet aan het feit dat er een niet-declarabele managementlaag bij zit (dat zijn geen loonkosten) maar aan belastingen, premies en verzekeringen die de werkgever voor jou moet betalen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nee, zucht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Achteraf is een koe in de kont kijken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Omdat jij ontslag hebt genomen, pannenkoekquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:25 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Blijft mijn vraag staan waarom mijn werkgever niet aan de constructie wil meewerken genoemd in de OP. Mijn werkgever kennende is zet die zijn moeder nog te koop als het geld oplevert, dus aan een misplaatst ethisch besef zal het niet liggen lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |