Is het zo erg gesteld al als zzper?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Onderin de markt liggen de prijzen voor een ZZP'r/Uitzendkracht e.d. redelijk dicht bij elkaar.
Kloptquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wellicht begreep je mijn emoticon niet helemaal....
Nog een laatste rondje dan..quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Net als met je CAO heb je ook niet echt de moeite gedaan om je te verdiepen in de voorwaarden van de WW hè?
Nee die weten het zo te spelen dat de werkgever er wel in mee wilt gaan... iets wat de TS niet kan blijkbaarquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een braverikken hier allemaal zeg. En ondertussen raar staan te kijken als mister manager de ueberfaalhaas er wel met 10 jaarsalarissen vandoor gaat. Heb je je ooit afgevraagd hoe dat komt? Dat komt doordat die wel schijt hebben aan hun werkgever, en alleen voor hun eigen portemonnee gaan.
Dat zouden al die modelwerknemers hier ook wat meer moeten doen! Dan was het een stuk eerlijker verdeeld in de wereld.
Dat dan weer wel. Foutje van TS, zoals ik hierboven ook al aangaf.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee die weten het zo te spelen dat de werkgever er wel in mee wilt gaan... iets wat de TS niet kan blijkbaar![]()
Ja, dan waren we allemaal werkloos. Want we zijn allemaal topmanager.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een braverikken hier allemaal zeg. En ondertussen raar staan te kijken als mister manager de ueberfaalhaas er wel met 10 jaarsalarissen vandoor gaat. Heb je je ooit afgevraagd hoe dat komt? Dat komt doordat die wel schijt hebben aan hun werkgever, en alleen voor hun eigen portemonnee gaan.
Dat zouden al die modelwerknemers hier ook wat meer moeten doen! Dan was het een stuk eerlijker verdeeld in de wereld.
Gemiddeld 1700 is toch ook laag? En zeker gezien het verhoogde risico op inkomstenverlies.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is het zo erg gesteld al als zzper?Ik weet dat het geen vetpot is, maar zo erg had ik niet gedacht
Ik hoorde laatst op tv dat ze gemiddeld rond de 1700 euro per maand netto overhouden![]()
![]()
Nee, dat behoort niet allemaal tot de loonkosten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Loonkosten zijn de kosten de werkgever aan jou kwijt is voor de uren die jij voor hem werkzaam bent (dus inc. kosten overhead, gebouw, werkgeverspremies etc. etc.)
Dan is je baas een sukkel. Want jouw baas heeft een hele andere kostenstructuur dan een ZZP'er.quote:Contracten als ZZP'er met eenmanszaak met klanten zijn niet wezenlijk anders dan contracten tussen mijn werkgever en klanten (zelfde uurtarieven, opzegtermijnen etc., ook dat is uitgezocht uiteraard).
Graag gedaan.quote:Nog bedankt voor alle succes wensingen!
Loonkosten is wat de baas kwijt is aan salarissen en de bijbehorende premies en belastingen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:34 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nog een laatste rondje dan..
Ik weet uiteraard dat wanneer je ZZP'er bent hier andere voorwaarden voor gelden. Deze zouden in mijn ogen in mijn situatie echter geen belemmering vormen bij het verkrijgen van een startersregeling.
Loonkosten zijn de kosten de werkgever aan jou kwijt is voor de uren die jij voor hem werkzaam bent (dus inc. kosten overhead, gebouw, werkgeverspremies etc. etc.)
Contracten als ZZP'er met eenmanszaak met klanten zijn niet wezenlijk anders dan contracten tussen mijn werkgever en klanten (zelfde uurtarieven, opzegtermijnen etc., ook dat is uitgezocht uiteraard).
Nog bedankt voor alle succes wensingen!
Kun je niets zinnigs over zeggen. Het hangt er maar net vanaf wat je doet, hoe oud je bent, hoeveel risico je loopt, etc. Voor een 17-jarige zelfstandige schoonmaker is het misschien nog wel oke. Voor een 45-jarige consultant is het om te huilen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:36 schreef hottentot het volgende:
Gemiddeld 1700 is toch ook laag? En zeker gezien het verhoogde risico op inkomstenverlies.
Het zijn magere tijden voor iedereen. Maar ik denk dat mensen zich echt verkijken op wat je van een uurtarief uiteindelijk netto overhoudt.quote:Er zijn dus gewoon ZZP'rs die minder overhouden dan een schoonmaker in loondienst. En dan moeten ze daarnaast ook nog achter klanten aan en de boekhouding doen.
Misschien als de markten straks meer aantrekken dat het voor de zzp'r beter word maar dit zijn magere tijden voor veel van hen.
Met loyaliteit komt je echt nergens meer. Het is tegenwoordig stelen of bestolen worden, op de werkvloer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dan waren we allemaal werkloos. Want we zijn allemaal topmanager.
Jij snapt er nog minder van dan TS
Zo ongeveer inderdaad. Maar vergeet ook bijvoorbeeld de reservering voor vakantiegeld nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:41 schreef hottentot het volgende:
Loonkosten is wat de baas kwijt is aan salarissen en de bijbehorende premies en belastingen.
Dat heb je het verrot slecht getroffen. Sneu voor je...quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef hpeopjes het volgende:
Met loyaliteit komt je echt nergens meer. Het is tegenwoordig stelen of bestolen worden, op de werkvloer.
Zo is het overal. Maar daar kom je pas achter als je een keer een direct beroep doet op de loyaliteit van de werkgever tegenover jou. Dan zul je er snel achterkomen hoe de vlag er werkelijk bij hangt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat heb je het verrot slecht getroffen. Sneu voor je...
Je lult. Big time. En je bent vrij verzuurd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef hpeopjes het volgende:
Zo is het overal. Maar daar kom je pas achter als je een keer een direct beroep doet op de loyaliteit van de werkgever tegenover jou. Dan zul je er snel achterkomen hoe de vlag er werkelijk bij hangt.
Jij hebt echt een verwrongen wereldbeeld. Misschien heb je een slechte ervaring gehad, of meerdere, maar dat extrapoleert zich niet naar de rest van de wereld. Werkgevers en -nemers zijn namelijk wederzijds van elkaar afhankelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zo is het overal. Maar daar kom je pas achter als je een keer een direct beroep doet op de loyaliteit van de werkgever tegenover jou. Dan zul je er snel achterkomen hoe de vlag er werkelijk bij hangt.
Heb je hem weerquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
In de jaren '80 was het inderdaad zo. 25 jaar geleden, toen je nog een baan voor het leven had.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij hebt echt een verwrongen wereldbeeld. Misschien heb je een slechte ervaring gehad, of meerdere, maar dat extrapoleert zich niet naar de rest van de wereld. Werkgevers en -nemers zijn namelijk wederzijds van elkaar afhankelijk.
Klopt, maar de 17 jarige schoonmaker is dan ook bijna nooit een zzp'rquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:41 schreef Queller het volgende:
[..]
Kun je niets zinnigs over zeggen. Het hangt er maar net vanaf wat je doet, hoe oud je bent, hoeveel risico je loopt, etc. Voor een 17-jarige zelfstandige schoonmaker is het misschien nog wel oke. Voor een 45-jarige consultant is het om te huilen.
omzet, winst en winst voor belasting liggen ver uit elkaar.quote:Het zijn magere tijden voor iedereen. Maar ik denk dat mensen zich echt verkijken op wat je van een uurtarief uiteindelijk netto overhoudt.
Heb je je argumentatie weer eens thuisgelaten?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je hem weerjij bent ook niet het meest heldere lichtje he
Is een reservering die voor jou door je baas word beheerd, schaar ikzelf onder salaris kosten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Zo ongeveer inderdaad. Maar vergeet ook bijvoorbeeld de reservering voor vakantiegeld niet
Neehoor. De rijken voelen helemaal niets van deze crisis. Sterker nog, die zijn er alleen maar rijker door geworden.quote:
Toch raar dat ik en anderen met mij een baan hebben waar ze uitermate tevreden mee zijn, en ik kan ook gewoon bij mijn werkgever terecht voor dingen die zeer duidelijk in mijn voordeel zijn maar die hij gewoon doet omdat hij vind dat het zo hoort.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:48 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
In de jaren '80 was het inderdaad zo. 25 jaar geleden, toen je nog een baan voor het leven had.
Neuh, dat hebben we al genoeg gedaan in de huizenmarkt reeks he. Niet zo schijnheilig doenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Heb je je argumentatie weer eens thuisgelaten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |