Sportbonden hebben geen humor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
quote:UCI wil indoorsporten verplaatsen naar Winterspelen
Gepubliceerd: 25 maart 2014 18:24 | Laatst gewijzigd: 25 maart 2014 18:32
De internationale wielerunie UCI pleit ervoor om het baanwielrennen in de toekomst te verplaatsen naar de Winterspelen.
Brian Cookson vindt dat de opzet van de Olympische Spelen onder de loep genomen moet worden om de drukte op het zomerse evenement wat te verlichten.
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?", vraagt de preses van de UCI zich af in gesprek met de BBC.
De Brit is van mening dat indoorsporten prima tijdens de Winterspelen afgewerkt kunnen worden. "Als je op de Zomerspelen problemen ondervindt omdat alles te druk is door te veel faciliteiten, te veel sporten en te veel atleten, waarom zou je dat dan niet overwegen?"
Cookson neemt sporten als judo en badminton als voorbeeld, maar noemt ook het baanwielrennen. "Dat biedt bovendien de mogelijkheid tot meer disciplines en meer medailles, dus dat zou een mooie oplossing zijn."
Evaluatie
Thomas Bach, voorzitter van het internationaal olympisch comité (IOC), liet eerder al weten dat het olympische programma uitgebreid geëvalueerd zal worden en dat de uitkomsten aan het einde van het jaar gepresenteerd worden in Monaco.
Door: NU.nl
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Steven184 het volgende:
Voor de rest is het vandaag blijkbaar internationale onzindumpdag voor de geestelijk minder bedeelden.
Nog meer problemen creëren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.
Ik vraag me af voor welk probleem al die veranderingen een oplossing zijn.
Maar effe serieus.quote:
Men wil dat de toppers het hele jaar tegen elkaar rijden, niet dat het ene deel voor P-N kiest en het andere deel voor T-A. Wat men even vergeet is dat de renners dan nog steeds een keuze maken. Of denkt de UCI werkelijk dat men week 1 P-N rijdt, week 2 T-A en week 3 Ronde van Catalonië?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:30 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: zinloze actie die waarschijnlijk weer wat wedstrijden de nek omdraait.
Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.quote:
Prima, als het maar ook op de winterspelen blijft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Misschien door het feit dat de Winterspelen georganiseerd zouden moeten worden in een skigebied en dat men daar niet meteen een boodschap heeft aan het bouwen van een wielerbaan ???quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Steven184 het volgende:
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?"
Dubai Tour komt, tezamen met Oman en Qatar op hetzelfde niveau als Eneco Tour en dergelijke, tweede niveau dusquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats.
De geldkwestie is nog steeds veel belangrijker. NOS koopt geen Parijs-Nice meer in. Als straks Parijs-Nice en Tirreno niet meer gelijktijdig gereden worden, verandert daar toch niets aan? Als je het niet aantrekkelijker maakt om uit te zenden, dan kan je schuiven met kalenders zoveel als je wilt, dat levert niets op.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef Marcoss het volgende:
Prima deelnemersveld toch? De echte toppers voor de komende klassiekers slaan deze koers meestal over, volgens mij, zeker zo kort na MSR. Boonen had ook niet gereden als hij "gewoon" was gestart in MSR.
Ben wel benieuwd naar Valverde, dat lijkt me wel een type die meteen mee kan doen om de winst in dit soort wedstrijden, ook al heeft hij ze nog nooit gereden.
Dwars door Vlaanderen is volgens mij al jaren op woensdag. Sinds een paar jaar is Gent-Wevelgem naar de zondag voor de Ronde van Vlaanderen verhuisd. E3 is toen van zaterdag naar vrijdag gegaan. Brabantse Pijl is dan weer opgeschoven naar de woensdag voor de Amstel Gold Race.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:02 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?
quote:De renners mogen vandaag op het fietspaadje dat naast de lange kasseienstrook van de Varent in Kerkhove ligt.
[...]
‘De fietspad-regel is duidelijk’, zei Coca gisteren. ‘Er is vorige week een interpretatie van het reglement verschenen. Het is toegelaten, want er is geen gevaar voor het publiek. Als er publiek staat en ze rijden erachter, dan is het een ander verhaal.
http://www.sporza.be/cm/s(...)door_Vlaanderen_2014quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat is gewoon een apart fietspad naar mijn inziens. Maarja in het artikel te lezen reed Boonen over dat strookje. En tsja dan kan het in België natuurlijk wel.
Off-topic. Is er ergens een live ticker van deze wedstrijd?
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:58 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)door_Vlaanderen_2014
Jammer genoeg geen rit door Zuid Limburg.quote:Route Royal Smilde Olympia’s Tour 2014 bekend
De organisatie van de Royal Smilde Olympia’s Tour heeft het etappeschema van de 62e editie compleet. Nederlands oudste rittenkoers doet zeven etappeplaatsen aan, voor de proloog en zes etappes. Naast vertrouwde plaatsen zal de ronde, die van grote waarde is voor jong (inter)nationaal wielertalent, ook een aantal andere gemeenten bezoeken.
Op 12 mei valt het startschot voor een proloog in Hoofddorp bij het nieuwe Sportcomplex Koning Willem-Alexander. Op 13 mei start de eerste etappe in Ulft voor een omloop door de Gemeente Oude IJsselstreek en het Duitse Anholt om te finishen in Gendringen. Eind van de middag wordt de tweede etappe verreden, een ploegentijdrit over ruim 14 kilometer rond Gendringen. Vervolgens trekt de karavaan naar Hoorn, dat na 10 jaar weer gastgemeente is. Zowel de start als de finish van de derde rit vinden hier plaats. Etappe 4 vertrekt in Zoetermeer, dat debuteert als startplaats in Royal Smilde Olympia's Tour, waarna het peloton haar weg vervolgt naar de andere debutant Rijswijk. Na het vrijwel vlakke parcours door de Lage Landen, is het tijd voor beklimmingen en de 'koninginnenrit' in de omgeving Berg en Dal/Groesbeek. De etappe Reuver - Reuver is met ruim 208 kilometer meteen ook de langste rit. De 62e editie van Olympia's Tour wordt afgesloten in Hoofddorp, dat dit jaar alweer voor de zevende keer etappeplaats is en tevens de primeur heeft van de proloog en de slotetappe binnen eigen grenzen. Dan heeft het peloton in zes dagen ruim 850 kilometer afgelegd.
Etappeschema 62e editie Royal Smilde Olympia’s Tour:
12 mei: proloog | Hoofddorp (Ind. tijdrit) 4,0 km
13 mei: 1e etappe | Ulft - Gendringen 114,0 km
13 mei: 2e etappe | Gendringen (Ploegentijdrit) 14,7 km
14 mei: 3e etappe | Hoorn - Hoorn 170,9 km
15 mei: 4e etappe | Zoetermeer - Rijswijk 152,4 km
16 mei: 5e etappe | Reuver - Reuver 208,6 km
17 mei: 5e etappe | Hoofddorp - Hoofddorp 186,4 km
De volgende Spelen vinden voor een deel gewoon weer aan de kust plaatsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien door het feit dat de Winterspelen georganiseerd zouden moeten worden in een skigebied en dat men daar niet meteen een boodschap heeft aan het bouwen van een wielerbaan ???
(dat je daar nog veldrijden organiseert , daar kan ik nog inkomen dat is een tijdelijk parcours, maar een wielerbaan ???)
Of gaan we in de toekomst echt alleen nog winterspelen organiseren in strandgebieden met een berg dichtbij zoals Sotchi ?
Handig, een ploegleider met een rijverbod.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:00 schreef tong80 het volgende:
Wilfried Peeters (49), ploegleider bij Omega Pharma-Quick.Step, heeft vanochtend van de Brugse politierechter een geldboete van 360 euro en acht dagen rijverbod gekregen. Peeters werd op 28 maart vorig jaar geflitst in Middelkerke toen hij te hard reed in een 30-kilometerzone.
Tijdens de Driedaagse De Panne, in de ochtendrit De Panne-De Panne, wilde de ploegleider in Middelkerke snel een binnenbaan nemen om een renner te gaan bevoorraden. Daarbij werd hij geflitst. Volgens Peeters maakt hij jaarlijks erg veel kilometers en werd hij de laatste tien jaar niet eerder geflitst.
Ze gaven voorrangquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:44 schreef TheArt het volgende:
Terpstra rijdt iedereen op de kasseien van de Pater gewoon zo voorbij.
Goede renner maar ik heb er ook niet veel mee, al komt dat voor het grootste gedeelte door de ploeg waarvoor hij actief is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:43 schreef IbanMayo het volgende:
Terpstra roept bij mij op een of andere manier altijd haatgevoelens op
Hier hetzelfde, ook al ben ik normaal gesproken enorm nationalistisch als ik wielrennen kijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:43 schreef IbanMayo het volgende:
Terpstra roept bij mij op een of andere manier altijd haatgevoelens op
VOLDERKEquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:50 schreef Mani89 het volgende:
Geen paniek, Devolder in de achtervolging.
[ afbeelding ]
Er is genoeg windcirculatiequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Wombcat het volgende:
38 seconden, 10 km. Wat zou Dijkstra zeggen?
Nee, dat is luchtcirculatiequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het stokpaardje van Hersman.
Wordt op 3 2/3 km gegrepen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Wombcat het volgende:
38 seconden, 10 km. Wat zou Dijkstra zeggen?
Even een tussenrondequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het stokpaardje van Hersman.
Wuyts schrijft hem al op.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Verdeel en heers tactiek. Gunt vandaag een ander iets, 6 april is zijn dag.
Is dit niet iets voor Greg?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen zal de sprint nog wel winnen straks om plaats twee.
Ook goed nieuws voor Boonen, hij heeft zo mooi een contente ploegmaat voor de komende wedstrijden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen zal de sprint nog wel winnen straks om plaats twee.
Rijdt Rojas niet mee?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is dit niet iets voor Greg?
Ik voel een clean sweep aankomenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:20 schreef TheArt het volgende:
Nu Poppeltje nog 2e en we hebben een dubbel.
Wint wel voor het eerst sinds 2009 een sprint.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef Mani89 het volgende:
Kijk Farrar balen, terwijl ze op een lichtjaar van Terpstra binnen komen
Dat snap ik dan welquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef Mani89 het volgende:
Kijk Farrar balen, terwijl ze op een lichtjaar van Terpstra binnen komen
Beetje een luie trap, niet echt JCVD-stijl.quote:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140326_047quote:Rijverbod voor Wilfried Peeters
Natuurlijk geldt dat ook in de koers.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140326_047
Zou dat ook voor de koers gelden?
aan de schaduw te zien zit er gewoon nog iemand in zijn wielquote:Op woensdag 26 maart 2014 23:30 schreef TheArt het volgende:
Dylan Groenewegen wint de massasprint in de Ronde van Normandië met een klein beetje voorsprong.
Klein beetje maar.....
[ afbeelding ]
Aan de rechterarm in het blauwe tenue en de witte helm ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 06:03 schreef franklop het volgende:
[..]
aan de schaduw te zien zit er gewoon nog iemand in zijn wiel
Je bent hier nog nooit het kliekje tegengekomen dat bij elke OPQS renner die langer dan 2 seconden in beeld komt, dwangmatig iets over Ibarguren moet zeggen? Ze zijn nochtans extreem voorspelbaar, hoor,quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:33 schreef Rudieh het volgende:
ben ik de enige die Terpstra een beetje verdacht vindt?
nee, ik kijk hier sporadisch..quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bent hier nog nooit het kliekje tegengekomen dat bij elke OPQS renner die langer dan 2 seconden in beeld komt, dwangmatig iets over Ibarguren moet zeggen? Ze zijn nochtans extreem voorspelbaar, hoor,
Goed nieuws.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:49 schreef Chiappucci het volgende:
Holland Sport komt in de week voor LBL met een mooie documentaire over La Doyenne
O.a. Boogerd en Dumoulin komen er in voor.
valt wel mee toch? dat gaat dan vaak over de Valverde's, Contador's, Sky's, Omega Pharma Quick Steps van deze wereldquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:04 schreef rubbereend het volgende:
ach iedereen die tegenwoordig wint wordt verdacht genoemd
Kittel met zijn ozonbehandelingquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:10 schreef Rudieh het volgende:
[..]
valt wel mee toch? dat gaat dan vaak over de Valverde's, Contador's, Sky's, Omega Pharma Quick Steps van deze wereld
over types als Kristoff, Van Garderen, Kittel, Slagter etc hoor je de cynici amper
die heeft het voordeel van de twijfel gekregen van de hierboven genoemde cyniciquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kittel met zijn ozonbehandeling
haha tuurlijk, als je wilt valt er altijd wat te vindenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:13 schreef rubbereend het volgende:
Kristoff rijdt natuurlijk bij Katusha....
Klopt, elke wielrenner wordt verdacht genoemd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:15 schreef Rudieh het volgende:
[..]
haha tuurlijk, als je wilt valt er altijd wat te vinden
maar ik ben het niet helemaal met je eens dat 'iedereen die tegenwoordig wint, verdacht wordt genoemd'
Ferrari talkingquote:Koud
Ritwinnaar Van Garderen stelt dat hij 'wel een beetje geluk' heeft gehad. "Froome en Contador vielen beiden aan. Het leek of iedereen bleef zitten en naar elkaar kijken. Toen ben ik gegaan, niemand kwam achter me aan."
"Het was heel koud, maar de kou was in mijn voordeel. Ik kan daar waarschijnlijk beter tegen dan die mannetjes van 60 kilo."
Dan ga je vanzelf als een raketquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:13 schreef rubbereend het volgende:
Kristoff rijdt natuurlijk bij Katusha....
Heel erg mooi.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:49 schreef Chiappucci het volgende:
Holland Sport komt in de week voor LBL met een mooie documentaire over La Doyenne
O.a. Boogerd en Dumoulin komen er in voor.
Absoluut. Benieuwd wat hij allemaal over LBL verteld.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:25 schreef theodoor9 het volgende:
Altijd genieten die docu's van Holland Sport
Ja, welke middeltjes hij toen gebruikte en waarom hij desondanks toch weer faalde.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Absoluut. Benieuwd wat hij allemaal over LBL verteld.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, welke middeltjes hij toen gebruikte en waarom hij desondanks toch weer faalde.
Michael "Paardenbek" Boogerd
Dinsdag presenteren ze de sponsors zeker?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:33 schreef Pino112 het volgende:
'Nieuwe wielerploeg met Breukink en Boogerd'
1 2 3 4 5 | DUMOULIN Tom DENNIS Rohan JUNGELS Bob PERAUD Jean-Christophe COPPEL Jérome |
twitter:Wielerland2014 twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 18:28:03Reinier Honig wint in het Belgische Amay, verslag van ProFlavio komt dinsdag online te staan! - http://t.co/S92Xtj8lQa @ReinierHonig reageer retweet
Op zich wel. Maar vorig jaar was het rond deze tijd wel een stuk slechter weer, dat kan ook van invloed zijn. Misschien wind mee nu en vorig jaar tegen?quote:
Wat een luxe. Drie NL zeges op één dag.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:10 schreef Evertjan het volgende:
twitter:Wielerland2014 twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 18:28:03Reinier Honig wint in het Belgische Amay, verslag van ProFlavio komt dinsdag online te staan! - http://t.co/S92Xtj8lQa @ReinierHonig reageer retweet
Swiepje!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat een luxe. Drie NL zeges op één dag.
JAAAAAAAAquote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat een luxe. Drie NL zeges op één dag.
Sporza na G-W...maar vrees eigenlijk dat dat een samenvatting is.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:46 schreef Pedroso het volgende:
Wordt de etappe van vandaag nog ergens uitgezonden ? Leuke etappe, zal lastig worden voor Dumoulin om de trui vast te houden.
Eurosport ook pas na Cataloniëquote:Op zondag 30 maart 2014 13:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Sporza na G-W...maar vrees eigenlijk dat dat een samenvatting is.
SPT / Gent - Wevelgem 2014 #2quote:Op zondag 30 maart 2014 17:03 schreef tong80 het volgende:
Wat een smakkers.
Geweldig die beelden uit de auto.
twitter:tom_dumoulin twitterde op zondag 30-03-2014 om 17:40:14Strijdend ten onder. Helaas pindakaas. reageer retweet
quote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Mountainbikers kunnen niet alleen goed sturen maar ook meerdere keren over de grens.
Wat een idioot.quote:Op zondag 30 maart 2014 19:36 schreef tong80 het volgende:
Heeft u dit beeld ook gezien tijdens Gent-Wevelgem? Een gekke wielerfotograaf ging languit op de weg liggen om een kiekje van het aanstormende peloton te maken.
Enkele renners zagen de man pas in extremis opduiken en konden nog net het stuur omgooien. Check de wanhoop in de ogen van de Belg Iljo Keisse (Omega Pharma-Quick.Step) uiterst rechts. Valpartijen leverde het incident gelukkig niet op
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 maart 2014 19:36 schreef tong80 het volgende:
Heeft u dit beeld ook gezien tijdens Gent-Wevelgem? Een gekke wielerfotograaf ging languit op de weg liggen om een kiekje van het aanstormende peloton te maken.
Enkele renners zagen de man pas in extremis opduiken en konden nog net het stuur omgooien. Check de wanhoop in de ogen van de Belg Iljo Keisse (Omega Pharma-Quick.Step) uiterst rechts. Valpartijen leverde het incident gelukkig niet op
[ afbeelding ]
Onwetende.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:14 schreef tong80 het volgende:
De fotograaf die al liggend een foto nam van het aanstormende peloton in Gent-Wevelgem speelt nu zelf de hoofdrol nadat één van de meest opmerkelijke foto's uit Gent-Wevelgem gisteren massaal op websites werd gepubliceerd. Hij begrijpt de commotie niet. 'Dat is mijn stijl van fotograferen.'
De vijftigjarige toeschouwer en amateurfotograaf Damien Vandamme blijkt zich in Het Nieuwsblad van geen kwaad bewust. 'Dat is mijn stijl, zo neem ik wel vaker foto's van sportevenementen. Ik wilde de renners in beeld, met op de achtergrond de leeuwen van het monument aan de Britse begraafplaats Berks Cemetery Extension', verklaart de fotograaf zijn opmerkelijke houding. 'Ja, ik lag daarvoor op de grond. Maar heb ik daarvoor mijn leven of dat van iemand in het peloton in gevaar heb gebracht? Dat denk ik niet. Ik snap de commotie helemaal niet.'
Het is niet de eerste keer dat Vandamme op die manier foto's neemt tijdens sportwedstrijden. 'Soms neem ik met een bevriende fotograaf zelfs dergelijke foto's van rallywedstrijden. Nog nooit liep er iets verkeerd, nog nooit heb ik gedacht dat ik gevaar liep. De renners zijn mij op enige afstand gepasseerd, de motorrijders suisden net iets dichter langs me heen.'
Het incident bleef gelukkig zonder extra valpartijen. Op Twitter en Instagram sprak de reactie van renners als Iljo Keisse wel boekdelen: 'How stupid can you be?! #wannabepapparazo', reageerde die.
quote:Op maandag 31 maart 2014 10:31 schreef Drebbelman het volgende:
Tegenwoordig lijkt sowieso iedereen in het publiek die een camera heeft te denken dat hij sportfotograaf is. Het valt me bij elke wedstrijd op die ik bezoek.. Mensen kijken veel liever door hun lens dan door hun eigen ogen, en daarbij hebben ze niet door hoe dicht ze op de weg/koers staan. Valt nog mee dat er niet vaker ongelukken mee gebeuren.
Tegenwoordig echt overal bij ja, bij concerten kan ik me er ook mateloos aan irriteren. Mensen betalen 50¤ of meer en staan dan de hele tijd met de telefoon te filmen in bagger kwaliteit. Hetzelfde bij sportevenementen ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:31 schreef Drebbelman het volgende:
Tegenwoordig lijkt sowieso iedereen in het publiek die een camera heeft te denken dat hij sportfotograaf is. Het valt me bij elke wedstrijd op die ik bezoek.. Mensen kijken veel liever door hun lens dan door hun eigen ogen, en daarbij hebben ze niet door hoe dicht ze op de weg/koers staan. Valt nog mee dat er niet vaker ongelukken mee gebeuren.
edit: niet alleen bij wielerkoersen btw, ook bijv bij live concerten wordt het steeds irritanter.
Gueriniquote:Op maandag 31 maart 2014 10:33 schreef tong80 het volgende:
Wie was in de Tour ook alweer de koploper in een bergetappe die viel doordat een toeschouwer op de weg ging staan om een foto te nemen ?
Goed stuk weer van Thijs.quote:Lieve renners,
Ik zag jullie zondag na de finish in Wevelgem. Jullie zagen eruit als een bataljon soldaten dat net van het slagveld terug kwam. Het bloed zat overal. Jullie broekspijpen hingen aan flarden om jullie dunne rennersbeentjes. Jullie ellebogen waren gekneusd. Jullie dijbenen geschaafd. Jullie holle blikken waren gericht op het niets in de verte. En jullie spraken met trillende handen en bevende stemmen.
Tussen Gent en Wevelgem waren jullie tientallen collega's en ploeggenoten kwijtgeraakt. Ze werden afgevoerd met ambulances, verdwenen met breuken in de ploegleiderswagens of stapten roemloos af omdat ze niet verder konden fietsen met een zwelling zo groot als een basketbal op hun knie.
Ik weet het, vallen hoort erbij. Maar dit sloeg nergens meer op. Gent-Wevelgem was geen wielerkoers. Het was een slachtpartij. Net als de E3 Prijs van afgelopen vrijdag trouwens.
Misselijk
Ik heb naar jullie gekeken met tranen in mijn ogen. Bij elke valpartij dacht ik dat jullie niet meer opstonden. Afgelopen vrijdag lag er een jongen met zijn gezicht op het asfalt. Hij bewoog niet. Ik werd misselijk. Ik dacht aan zijn moeder. Aan zijn vader. Aan zijn vriendin. Hij stond weer op, maar de misselijkheid verdween niet.
Misschien word ik oud. Misschien word ik week. Maar ik kan het niet aanzien dat renners worden afgeslacht als varkens in een abattoir. Ik kan er niet meer tegen dat we het normaal moeten vinden dat jongens in lycra pakjes elkaar met zestig per uur van de fiets kegelen.
Deze week maakte de UCI allerlei plannen bekend over de toekomst van het wielrennen. De renners kwamen er niet in voor. Niemand had de moeite genomen om met ze te praten. Niet over hun werkgelegenheid, niet over de koerskalender, niet over hun economische situatie. En over veiligheid in de koers ging het al helemaal niet.
Er waren geen plannen om pelotons kleiner te maken. Er werd niet gediscussieerd over de veiligheid van parcoursen. Er was geen voorstel om een safety car in te voeren om de koers te neutraliseren na massale crashes. Er werd niet gepraat over het aanpassen van regels met betrekking tot tijdsverlies na valpartijen.
Bloembakken
Lieve renners, niemand komt voor jullie op. Jullie moeten het zelf doen. In hemelsnaam, ga eens met elkaar praten. Zo kan het niet langer. Neem het heft in eigen hand. Ga niet als malloten op kop rijden als er een massale valpartij is geweest – want de volgende keer lig je er zelf bij.
Laat die ploegleiders maar eens een keer voor niks 'Naar voren! Naar voren!' schreeuwen in jullie oortjes. Staak als een wedstrijdorganisator drie rotondes en een stel bloembakken in de laatste kilometer opneemt. Spreek collega's erop aan als ze idiote risico's nemen of valpartijen veroorzaken. En als er fotografen zijn die op de weg gaan liggen om een kiekje te schieten: stop met z'n allen, grijp 'm en trek zijn onderbroek zo ver omhoog dat zijn bilnaad er nog weken van schuurt.
En als jullie het niet voor jullie zelf doen, doe het dan voor jullie moeders. Voor jullie vriendinnen. Voor jullie kinderen. Of van mijn part voor de weekhartige kijkers die het niet kunnen aanzien dat jullie elkaar afmaken.
Hoe komt Nederland vorig jaar op 73 uit? Zelfs met de glorieuze zeges in Langkawi en Hainan kom ik nooit bij dat aantal.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:37 schreef Zelva het volgende:
http://cqranking.com/men/(...)ountry.asp?year=2014
Dat komt omdat alle UCI-wedstrijden meetellen. Dus ook wedstrijdjes van niveau 1.2, zoals de Omloop der Kempen en de Ster van Zwolle.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hoe komt Nederland vorig jaar op 73 uit? Zelfs met de glorieuze zeges in Langkawi en Hainan kom ik nooit bij dat aantal.
Maar heeft hij een punt? Hij heeft het over gevaarlijke parcoursen, rotondes, bloembakken. Bijna alle valpartijen gebeuren op rechte wegen.quote:
Valt Farrar ook onder de nieuwe generatie? Want die zorgt in z'n eentje al voor helft van de valpartijen in de finale van een koers.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
De (vooral oudere) renners zelf zeggen dat het allemaal aan de nieuwe generatie renners ligt, die nergens naar kijken en het allemaal maar best vinden om anderen onderuit te rammen om hun plaatsje te bereiken.
Al zullen oortjes en eventuele pijnstillers ook wel hun steentje bijdragen. Kleinere pelotons, veiligere parcoursen en safety cars vind ik maar onzin.
Siebergs' acties zijn ook wel berucht bij mijquote:Op maandag 31 maart 2014 18:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Valt Farrar ook onder de nieuwe generatie? Want die zorgt in z'n eentje al voor helft van de valpartijen in de finale van een koers.
Kleinere pelotons kan wel iets helpen natuurlijk. Een safetycar is onzin. Parkoersen kun je wel selecteren op de veiligheid. Allerlei wegversmallingen en rare bochten die je in de Giro vaak ziet, is wel vragen om problemen. Hoewel het daar juist vaak goed gaat.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
De (vooral oudere) renners zelf zeggen dat het allemaal aan de nieuwe generatie renners ligt, die nergens naar kijken en het allemaal maar best vinden om anderen onderuit te rammen om hun plaatsje te bereiken.
Al zullen oortjes en eventuele pijnstillers ook wel hun steentje bijdragen. Kleinere pelotons, veiligere parcoursen en safety cars vind ik maar onzin.
De tijd is ook anders. Tegenwoordig is druk op de renners om te winnen zo groot dat ze allemaal wel nerveus zijn en van voren willen. Kleinere pelotons kunnen misschien werken maar vooral de organisatoren moeten kijken naar hun parcours. Deze moet gewoon veilig zijn. Echter heb ik wel het idee dat hoe rechter een weg is hoe eerder ze vallen. Oortjes moet je, vind ik, niet in het geheel afschaffen. Stel dat er wat gebeurd in koers dan moet dat gezegd kunnen worden. Ook tijdsverschillen moeten gewoon doorgegeven worden. Naar mijn mening moet het gewoon een open kanaal worden waar de jury informatie over verstrekt.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kleinere pelotons kan wel iets helpen natuurlijk. Een safetycar is onzin. Parkoersen kun je wel selecteren op de veiligheid. Allerlei wegversmallingen en rare bochten die je in de Giro vaak ziet, is wel vragen om problemen. Hoewel het daar juist vaak goed gaat.
Oortjes afschaffen zou wel eens kunnen bijdragen. Renners zeggen zelf ook al dat die juist bijdragen aan de nervositeit.
Vergeet Terpstra nietquote:Op maandag 31 maart 2014 19:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zonde, was toch wel een outsider na Sagan, Cancellara, Boonen en Vanmarcke.
Ik mis Boom en Chavanel nogquote:Op maandag 31 maart 2014 20:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo denken ze er bij Unibet over:
[ afbeelding ]
En Boonen iets lager.quote:
Ik ook van die lijst. 2e dan die andere Belgquote:
Eens. Dat zal het recept wel worden. Hopelijk is die Zwitser niet zo goed en hebben we een mooie finalequote:Op maandag 31 maart 2014 21:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen en Cancellara zie ik wel een dealtje maken tegen Sagan als ze samen voorop raken. Niet achter elkaar aanrijden en Sagan alles laten dichtrijden, maar dat valt in het water als er ook nog een Vanmarcke tussen hangt.
En Boonen blijft listig, die kan Sagan verslaan in een sprint, maar ook zomaar in de sprint verliezen tegen Vanmarcke of Cancellara. Terwijl ik die laatste 2 dan weer niet Sagan zie verslaan (ondanks die 2e plek van Cancellara in San Remo).
Maar als Cancellara vol gaat op de Kwaremont, dan zie ik weer alleen (heel misschien) Vanmarcke volgen.
Daarom was het rijden van Roelandts vorig jaar zo mooi. Er gewoon invliegen met een mooie podiumplek als resultaat.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:22 schreef flyguy het volgende:
Dat het halve peloton rijdt tegen 1 of 2 rijders vind ik dan weer weinig aan. Of het nu Cancellara of Sagan is. Snap het wel maar, vindt het eerder getuigen van weinig geloof in eigen kunnen.
ja dat was erg slim, snapte niet dat er geen van de Nederlanders toen niet meesprong. Want die lieten zich een beetje naar de slachtbank fietsenquote:Op maandag 31 maart 2014 22:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daarom was het rijden van Roelandts vorig jaar zo mooi. Er gewoon invliegen met een mooie podiumplek als resultaat.
Iets met durven te verliezen..quote:Op maandag 31 maart 2014 23:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja dat was erg slim, snapte niet dat er geen van de Nederlanders toen niet meesprong. Want die lieten zich een beetje naar de slachtbank fietsen
quote:Mark Cavendish haakt op de valreep toch af voor de Driedaagse De Panne-Koksijde. De Britse spurtbom van Omega Pharma-Quick Step, die ziek was geworden in Milaan-Sanremo, voelt zich sinds vorige nacht weer slecht.
"Ik ben heel ontgoocheld", zegt Cavendish. "Ik voelde me zondag beter en kon trainen, maar 's avonds voelde ik me weer slecht en had ik last van diarree."
"Ik kwam toch naar De Panne, in de hoop dat het zou verbeteren, maar gisterenavond begon ik over te geven en had ik weer diarree. Ik ben niet in staat om te starten, vooral omdat ik niet kan eten of drinken."
"Na Milaan-Sanremo (waar hij vijfde werd, red) wilde ik scoren in Gent-Wevelgem en de Driedaagse. Het is een grote ontgoocheling dat ik nu moet passen." Cavendish keert nu terug naar huis en zal verder onderzocht worden.
quote:
quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:15 schreef Chiappucci het volgende:
Meer mensen gisteren DWDD gezien?
Niki Terpstra was woensdag na Dwars door Vlaanderen gewoon het eerste couplet van 'Als je wint, heb je vrienden' aan het zingen bij Renaat aan de microfoon![]()
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/312131
Vanaf 2:45
Niki Terpstra was woensdag na Dwars door Vlaanderen gewoon het eerste couplet van 'Als je wint, heb je vrienden' aan het zingen bij Renaat aan de microfoon![]()
twitter:inrng twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 16:37:09Peter Sagan (Cannondale) wins Stage 1 of the 3 Days of De Panne. He tried braking to help set up Gatto for the win http://t.co/9AujVcyHbv reageer retweet
Baasquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:15 schreef Chiappucci het volgende:
Gezien de grijns op z'n gezicht op het einde moet het wel bewust zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:59 schreef Felagund het volgende:
[..], grappig idd, ben er nog steeds niet uit of het toeval was of dat hij het bewust deed.
laten we hopen dat hij dit zondag kan herhalenquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:59 schreef Felagund het volgende:
[..], grappig idd, ben er nog steeds niet uit of het toeval was of dat hij het bewust deed.
twitter:willemsfrederik twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 17:13:55Heel goed gevoel in de koers vandaag. Wou echt iets doen voor mezelf en @Lotto_Belisol en zag er prima uitl!!! pech! Sleutelbeen gebroken! reageer retweet
Het kwam wel spontaan over, maar je gaat niet 'toevallig' dat hele couplet bijna hetzelfde opzeggen. Vraag me wel af hoe Terpstra daarbij kwamquote:Op dinsdag 1 april 2014 16:59 schreef Felagund het volgende:
http://velonews.competito(...)-test-results_322157quote:Froome faces scrutiny over extraterrestrial DNA test results
Lance Armstrong and Miguel Indurain were both called “extraterrestrial” for their eyebrow-raising performances during their respective careers, but a groundbreaking study has shed light on Tour de France champion Chris Froome’s otherworldly dominance of cycling’s greatest race.
As part of the UCI’s Biological Passport program, researchers have begun to explore DNA profiling as a tool to target next-generation cheaters. Yet scientists were puzzled when they examined Froome’s genetic profile.
“Chris was very open with us to allow access to his DNA,” researcher Michele Bugatti told VeloNews. “We found some puzzling inconsistencies, and the only logical conclusion was that Froome has non-human DNA.”
This perhaps explains Froome’s incredible Tour performance in 2013, where his power numbers shot into orbit, well beyond the “pas normale” credibility threshold.
Team Sky principal Dave Brailsford defended his star pupil’s genetic makeup Tuesday, saying that alien DNA might have entered his system inadvertently as a child, when he would play in mud pools in Africa’s Great Rift Valley.
“That’s how he got bilharzia, isn’t it?” Brailsford said. “We know that aliens came to Africa to help the Egyptians build the pyramids, so we’re looking at the possibility of cross-breeding that was passed down through the millennia that is only detectable with today’s science.”
The discovery brings Froome’s profile into unchartered territory. World Anti-Doping Agency officials did not respond when asked for comment.
Brailsford said Sky has commissioned an independent panel, funded and screened by Sky, to investigate the genetic anomaly.
“It’s an interesting question. We are studying how the ‘celestial native’ population might trigger different numbers in the biological passport,” he continued. “What’s certain is that at some point we have to accept that alien performances will surpass doped human performances.”
Froome said that for years he felt like he had something growing in his lungs.
“I have nothing to hide, but I am as surprised as anyone that I am an alien,” Froome said.
Researchers said they are expanding their research for evidence of possible non-human DNA to include Kenyan runners, Russian oligarchs, and local TV news anchors.
Read more at http://velonews.competito(...)#qoohlowausfPhixo.99
Hahaha baasquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:15 schreef Chiappucci het volgende:
Prachtig inderdaad.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:15 schreef Chiappucci het volgende:
ik heb het altijd al gewetenquote:Op dinsdag 1 april 2014 18:44 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
http://velonews.competito(...)-test-results_322157
quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik heb het altijd al geweten
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik heb het altijd al geweten
[ afbeelding ]
Team Sky principal Dave Brailsford defended his star pupil’s genetic makeup Tuesday, saying that alien DNA might have entered his system inadvertently as a child, when he would play in mud pools in Africa’s Great Rift Valley.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:44 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
http://velonews.competito(...)-test-results_322157
Te veel Wuyts.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:00 schreef poiuytr het volgende:
Sporza is de laatste maanden ook maar matig qua commentaar.
Kwam door Modolo die dat ook deed, maar je kunt je idd afvragen of het nog reglementair is. Volgens het reglement moet je in een rechte lijn sprinten, maar ja, dat doen ze bijna nooit.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:19 schreef FredWielergek het volgende:
is het wel een reglementaire sprint ? demare die van links naar rechts gaat?
stel kittel of iemand anders dient een klacht in, zal de jury er werk van maken?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kwam door Modolo die dat ook deed, maar je kunt je idd afvragen of het nog reglementair is. Volgens het reglement moet je in een rechte lijn sprinten, maar ja, dat doen ze bijna nooit.
Lijkt me niet, want dan kunnen ze in het vervolg in elke massasprint 10-20 renners gaan diskwalificeren.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:49 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
stel kittel of iemand anders dient een klacht in, zal de jury er werk van maken?
Snap ik ook niet goed.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:03 schreef Mani89 het volgende:
Jammer dat Terpstra zich het snot voor ogen rijdt in deze koers.
Op zoek naar de supercompensatie?quote:
Ach als ie morgen het eindklassement kan pakken heeft die er al een goed seizoen er op zitten.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op zoek naar de supercompensatie?
Maar ik heb ook het gevoel dat hij wat te vroeg heeft gepiekt (was ook zn doel geloof ik), andere kanshebbers hebben zich toch wat rustiger gehouden
Dat is waar maar ik zie hem toch liever pieken in RvV dan, met alle respect, Panne-Koksijde.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:22 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ach als ie morgen het eindklassement kan pakken heeft die er al een goed seizoen er op zitten.
Ik vind het ook niet gek wat hij doet. Hij is natuurlijk goed in vorm, maar de kans dat hij Vlaanderen of Roubaix wint is nog altijd heel klein. Dan kan je beter gewoon een wedstrijd als deze rijden en een grote kans hebben hem te winnen.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:22 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ach als ie morgen het eindklassement kan pakken heeft die er al een goed seizoen er op zitten.
Toch 14e in MSR en 12e in Omloop het Nieuwsblad.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:31 schreef groenen het volgende:
Zou Langeveld dit voorjaar vrijaf hebben genomen of gaan we hem de komende 1,5 week wel zien?
Ik ben het wel met je eens hoor en was zelfs een beetje verbaasd over die 12e en 14e plek.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:41 schreef groenen het volgende:
Tja, zonder in beeld te komen. Afgelopen jaren liet hij zich toch wel beter zien in de Omloop en E3.
Al was hij waarschijnlijk nooit eerder zo goed in MSR.
quote:Samuel Sánchez verrast door verschil in niveau BMC en Euskaltel
Geplaatst op woensdag 2 april 2014 om 17:55 door redactie.
Samuel Sánchez vermoedt dat hij meer had kunnen winnen als hij eerder naar BMC was vertrokken. De Spanjaard is namelijk onder de indruk van het niveau van zijn nieuwe ploeg. Mijn verbazing wordt iedere dag groter, zegt Sánchez tegenover Marca.
De 36-jarige renner reed veertien jaar voor Euskaltel-Euskadi. Toen deze ploeg stopte, vertrok hij naar BMC. Het was een drastische verandering. Ik ben van een goede familieploeg naar één van de grootste teams in de WorldTour gegaan. Bij BMC hebben we bijvoorbeeld twee renners per masseur. Dat zou bij Euskaltel ondenkbaar zijn geweest. Mijn transfer heeft me dezelfde motivatie geven als toen ik prof werd
Het verschil met Euskaltel is groot. Toch behaalde Sánchez ook daar goede prestaties. Ik won veel in een team met veel minder middelen. Bij BMC heb ik leren waarderen wat ik bij Euskaltel heb gepresteerd. Wie weet wat ik had kunnen bereiken met BMC als ik hier tien jaar eerder had getekend, op mijn 26e in plaats van mijn 36e.
WF
Haha, met zijn salaris bij Euskaltel? Nooit.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:49 schreef rubbereend het volgende:
goh, verrassend. Had gewoon eerder daar weggegaan
twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 03-04-2014 om 08:50:00Dion van Bommel per direct weg als ploegarts bij Belkin, meldt De Telegraaf. “Om een boek te schrijven”. Benieuwd naar dat boek! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |