Sportbonden hebben geen humor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zou het niet gewoon een vervroegde 1 april grap zijn?
quote:UCI wil indoorsporten verplaatsen naar Winterspelen
Gepubliceerd: 25 maart 2014 18:24 | Laatst gewijzigd: 25 maart 2014 18:32
De internationale wielerunie UCI pleit ervoor om het baanwielrennen in de toekomst te verplaatsen naar de Winterspelen.
Brian Cookson vindt dat de opzet van de Olympische Spelen onder de loep genomen moet worden om de drukte op het zomerse evenement wat te verlichten.
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?", vraagt de preses van de UCI zich af in gesprek met de BBC.
De Brit is van mening dat indoorsporten prima tijdens de Winterspelen afgewerkt kunnen worden. "Als je op de Zomerspelen problemen ondervindt omdat alles te druk is door te veel faciliteiten, te veel sporten en te veel atleten, waarom zou je dat dan niet overwegen?"
Cookson neemt sporten als judo en badminton als voorbeeld, maar noemt ook het baanwielrennen. "Dat biedt bovendien de mogelijkheid tot meer disciplines en meer medailles, dus dat zou een mooie oplossing zijn."
Evaluatie
Thomas Bach, voorzitter van het internationaal olympisch comité (IOC), liet eerder al weten dat het olympische programma uitgebreid geëvalueerd zal worden en dat de uitkomsten aan het einde van het jaar gepresenteerd worden in Monaco.
Door: NU.nl
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Steven184 het volgende:
Voor de rest is het vandaag blijkbaar internationale onzindumpdag voor de geestelijk minder bedeelden.
Nog meer problemen creëren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze gewoon verkeerd op de kalender gekeken.
Ik vraag me af voor welk probleem al die veranderingen een oplossing zijn.
Maar effe serieus.quote:
Men wil dat de toppers het hele jaar tegen elkaar rijden, niet dat het ene deel voor P-N kiest en het andere deel voor T-A. Wat men even vergeet is dat de renners dan nog steeds een keuze maken. Of denkt de UCI werkelijk dat men week 1 P-N rijdt, week 2 T-A en week 3 Ronde van Catalonië?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:30 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: zinloze actie die waarschijnlijk weer wat wedstrijden de nek omdraait.
Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.quote:
Prima, als het maar ook op de winterspelen blijft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Curling kan dan prima naar de zomerspelen. Als we toch bezig zijn.
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Wat is het probleem dat Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico elkaar gedeeltelijk overlappen?
Waarom moeten ploegen kleiner worden en moeten ze minder wedstrijden rijden (dat is juist minder exposure voor de sponsor)?
Misschien door het feit dat de Winterspelen georganiseerd zouden moeten worden in een skigebied en dat men daar niet meteen een boodschap heeft aan het bouwen van een wielerbaan ???quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Steven184 het volgende:
"Als we het nou hebben over de Winterspelen: waarom moet het persé sneeuw en ijs zijn?"
Dubai Tour komt, tezamen met Oman en Qatar op hetzelfde niveau als Eneco Tour en dergelijke, tweede niveau dusquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Het liefste zetten ze er dan wedstrijden in China voor in de plaats.
De geldkwestie is nog steeds veel belangrijker. NOS koopt geen Parijs-Nice meer in. Als straks Parijs-Nice en Tirreno niet meer gelijktijdig gereden worden, verandert daar toch niets aan? Als je het niet aantrekkelijker maakt om uit te zenden, dan kan je schuiven met kalenders zoveel als je wilt, dat levert niets op.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is de gedachte erachter niet gewoon dat je niet naar beide tegelijk kan kijken? En zenders dus niet voor beide evenementen de rechten willen kopen?
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef Marcoss het volgende:
Prima deelnemersveld toch? De echte toppers voor de komende klassiekers slaan deze koers meestal over, volgens mij, zeker zo kort na MSR. Boonen had ook niet gereden als hij "gewoon" was gestart in MSR.
Ben wel benieuwd naar Valverde, dat lijkt me wel een type die meteen mee kan doen om de winst in dit soort wedstrijden, ook al heeft hij ze nog nooit gereden.
Dwars door Vlaanderen is volgens mij al jaren op woensdag. Sinds een paar jaar is Gent-Wevelgem naar de zondag voor de Ronde van Vlaanderen verhuisd. E3 is toen van zaterdag naar vrijdag gegaan. Brabantse Pijl is dan weer opgeschoven naar de woensdag voor de Amstel Gold Race.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:02 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat het vorig jaar iets beter bezet was. Was vorig jaar Dwars door vlaanderen op zaterdag, E3 op woensdag en Gent Wevelgem op Zondag? Of heb ik het fout?
quote:De renners mogen vandaag op het fietspaadje dat naast de lange kasseienstrook van de Varent in Kerkhove ligt.
[...]
‘De fietspad-regel is duidelijk’, zei Coca gisteren. ‘Er is vorige week een interpretatie van het reglement verschenen. Het is toegelaten, want er is geen gevaar voor het publiek. Als er publiek staat en ze rijden erachter, dan is het een ander verhaal.
http://www.sporza.be/cm/s(...)door_Vlaanderen_2014quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat is gewoon een apart fietspad naar mijn inziens. Maarja in het artikel te lezen reed Boonen over dat strookje. En tsja dan kan het in België natuurlijk wel.
Off-topic. Is er ergens een live ticker van deze wedstrijd?
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:58 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)door_Vlaanderen_2014
Jammer genoeg geen rit door Zuid Limburg.quote:Route Royal Smilde Olympia’s Tour 2014 bekend
De organisatie van de Royal Smilde Olympia’s Tour heeft het etappeschema van de 62e editie compleet. Nederlands oudste rittenkoers doet zeven etappeplaatsen aan, voor de proloog en zes etappes. Naast vertrouwde plaatsen zal de ronde, die van grote waarde is voor jong (inter)nationaal wielertalent, ook een aantal andere gemeenten bezoeken.
Op 12 mei valt het startschot voor een proloog in Hoofddorp bij het nieuwe Sportcomplex Koning Willem-Alexander. Op 13 mei start de eerste etappe in Ulft voor een omloop door de Gemeente Oude IJsselstreek en het Duitse Anholt om te finishen in Gendringen. Eind van de middag wordt de tweede etappe verreden, een ploegentijdrit over ruim 14 kilometer rond Gendringen. Vervolgens trekt de karavaan naar Hoorn, dat na 10 jaar weer gastgemeente is. Zowel de start als de finish van de derde rit vinden hier plaats. Etappe 4 vertrekt in Zoetermeer, dat debuteert als startplaats in Royal Smilde Olympia's Tour, waarna het peloton haar weg vervolgt naar de andere debutant Rijswijk. Na het vrijwel vlakke parcours door de Lage Landen, is het tijd voor beklimmingen en de 'koninginnenrit' in de omgeving Berg en Dal/Groesbeek. De etappe Reuver - Reuver is met ruim 208 kilometer meteen ook de langste rit. De 62e editie van Olympia's Tour wordt afgesloten in Hoofddorp, dat dit jaar alweer voor de zevende keer etappeplaats is en tevens de primeur heeft van de proloog en de slotetappe binnen eigen grenzen. Dan heeft het peloton in zes dagen ruim 850 kilometer afgelegd.
Etappeschema 62e editie Royal Smilde Olympia’s Tour:
12 mei: proloog | Hoofddorp (Ind. tijdrit) 4,0 km
13 mei: 1e etappe | Ulft - Gendringen 114,0 km
13 mei: 2e etappe | Gendringen (Ploegentijdrit) 14,7 km
14 mei: 3e etappe | Hoorn - Hoorn 170,9 km
15 mei: 4e etappe | Zoetermeer - Rijswijk 152,4 km
16 mei: 5e etappe | Reuver - Reuver 208,6 km
17 mei: 5e etappe | Hoofddorp - Hoofddorp 186,4 km
De volgende Spelen vinden voor een deel gewoon weer aan de kust plaatsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien door het feit dat de Winterspelen georganiseerd zouden moeten worden in een skigebied en dat men daar niet meteen een boodschap heeft aan het bouwen van een wielerbaan ???
(dat je daar nog veldrijden organiseert , daar kan ik nog inkomen dat is een tijdelijk parcours, maar een wielerbaan ???)
Of gaan we in de toekomst echt alleen nog winterspelen organiseren in strandgebieden met een berg dichtbij zoals Sotchi ?
Handig, een ploegleider met een rijverbod.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:00 schreef tong80 het volgende:
Wilfried Peeters (49), ploegleider bij Omega Pharma-Quick.Step, heeft vanochtend van de Brugse politierechter een geldboete van 360 euro en acht dagen rijverbod gekregen. Peeters werd op 28 maart vorig jaar geflitst in Middelkerke toen hij te hard reed in een 30-kilometerzone.
Tijdens de Driedaagse De Panne, in de ochtendrit De Panne-De Panne, wilde de ploegleider in Middelkerke snel een binnenbaan nemen om een renner te gaan bevoorraden. Daarbij werd hij geflitst. Volgens Peeters maakt hij jaarlijks erg veel kilometers en werd hij de laatste tien jaar niet eerder geflitst.
Ze gaven voorrangquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:44 schreef TheArt het volgende:
Terpstra rijdt iedereen op de kasseien van de Pater gewoon zo voorbij.
Goede renner maar ik heb er ook niet veel mee, al komt dat voor het grootste gedeelte door de ploeg waarvoor hij actief is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:43 schreef IbanMayo het volgende:
Terpstra roept bij mij op een of andere manier altijd haatgevoelens op
Hier hetzelfde, ook al ben ik normaal gesproken enorm nationalistisch als ik wielrennen kijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:43 schreef IbanMayo het volgende:
Terpstra roept bij mij op een of andere manier altijd haatgevoelens op
VOLDERKEquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:50 schreef Mani89 het volgende:
Geen paniek, Devolder in de achtervolging.
[ afbeelding ]
Er is genoeg windcirculatiequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Wombcat het volgende:
38 seconden, 10 km. Wat zou Dijkstra zeggen?
Nee, dat is luchtcirculatiequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het stokpaardje van Hersman.
Wordt op 3 2/3 km gegrepen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Wombcat het volgende:
38 seconden, 10 km. Wat zou Dijkstra zeggen?
Even een tussenrondequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is het stokpaardje van Hersman.
Wuyts schrijft hem al op.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Verdeel en heers tactiek. Gunt vandaag een ander iets, 6 april is zijn dag.
Is dit niet iets voor Greg?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen zal de sprint nog wel winnen straks om plaats twee.
Ook goed nieuws voor Boonen, hij heeft zo mooi een contente ploegmaat voor de komende wedstrijden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:17 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen zal de sprint nog wel winnen straks om plaats twee.
Rijdt Rojas niet mee?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is dit niet iets voor Greg?
Ik voel een clean sweep aankomenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:20 schreef TheArt het volgende:
Nu Poppeltje nog 2e en we hebben een dubbel.
Wint wel voor het eerst sinds 2009 een sprint.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef Mani89 het volgende:
Kijk Farrar balen, terwijl ze op een lichtjaar van Terpstra binnen komen
Dat snap ik dan welquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef Mani89 het volgende:
Kijk Farrar balen, terwijl ze op een lichtjaar van Terpstra binnen komen
Beetje een luie trap, niet echt JCVD-stijl.quote:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140326_047quote:Rijverbod voor Wilfried Peeters
Natuurlijk geldt dat ook in de koers.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140326_047
Zou dat ook voor de koers gelden?
aan de schaduw te zien zit er gewoon nog iemand in zijn wielquote:Op woensdag 26 maart 2014 23:30 schreef TheArt het volgende:
Dylan Groenewegen wint de massasprint in de Ronde van Normandië met een klein beetje voorsprong.
Klein beetje maar.....
[ afbeelding ]
Aan de rechterarm in het blauwe tenue en de witte helm ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 06:03 schreef franklop het volgende:
[..]
aan de schaduw te zien zit er gewoon nog iemand in zijn wiel
Je bent hier nog nooit het kliekje tegengekomen dat bij elke OPQS renner die langer dan 2 seconden in beeld komt, dwangmatig iets over Ibarguren moet zeggen? Ze zijn nochtans extreem voorspelbaar, hoor,quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:33 schreef Rudieh het volgende:
ben ik de enige die Terpstra een beetje verdacht vindt?
nee, ik kijk hier sporadisch..quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je bent hier nog nooit het kliekje tegengekomen dat bij elke OPQS renner die langer dan 2 seconden in beeld komt, dwangmatig iets over Ibarguren moet zeggen? Ze zijn nochtans extreem voorspelbaar, hoor,
Goed nieuws.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:49 schreef Chiappucci het volgende:
Holland Sport komt in de week voor LBL met een mooie documentaire over La Doyenne
O.a. Boogerd en Dumoulin komen er in voor.
valt wel mee toch? dat gaat dan vaak over de Valverde's, Contador's, Sky's, Omega Pharma Quick Steps van deze wereldquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:04 schreef rubbereend het volgende:
ach iedereen die tegenwoordig wint wordt verdacht genoemd
Kittel met zijn ozonbehandelingquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:10 schreef Rudieh het volgende:
[..]
valt wel mee toch? dat gaat dan vaak over de Valverde's, Contador's, Sky's, Omega Pharma Quick Steps van deze wereld
over types als Kristoff, Van Garderen, Kittel, Slagter etc hoor je de cynici amper
die heeft het voordeel van de twijfel gekregen van de hierboven genoemde cyniciquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kittel met zijn ozonbehandeling
haha tuurlijk, als je wilt valt er altijd wat te vindenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:13 schreef rubbereend het volgende:
Kristoff rijdt natuurlijk bij Katusha....
Klopt, elke wielrenner wordt verdacht genoemd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:15 schreef Rudieh het volgende:
[..]
haha tuurlijk, als je wilt valt er altijd wat te vinden
maar ik ben het niet helemaal met je eens dat 'iedereen die tegenwoordig wint, verdacht wordt genoemd'
Ferrari talkingquote:Koud
Ritwinnaar Van Garderen stelt dat hij 'wel een beetje geluk' heeft gehad. "Froome en Contador vielen beiden aan. Het leek of iedereen bleef zitten en naar elkaar kijken. Toen ben ik gegaan, niemand kwam achter me aan."
"Het was heel koud, maar de kou was in mijn voordeel. Ik kan daar waarschijnlijk beter tegen dan die mannetjes van 60 kilo."
Dan ga je vanzelf als een raketquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:13 schreef rubbereend het volgende:
Kristoff rijdt natuurlijk bij Katusha....
Heel erg mooi.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:49 schreef Chiappucci het volgende:
Holland Sport komt in de week voor LBL met een mooie documentaire over La Doyenne
O.a. Boogerd en Dumoulin komen er in voor.
Absoluut. Benieuwd wat hij allemaal over LBL verteld.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:25 schreef theodoor9 het volgende:
Altijd genieten die docu's van Holland Sport
Ja, welke middeltjes hij toen gebruikte en waarom hij desondanks toch weer faalde.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Absoluut. Benieuwd wat hij allemaal over LBL verteld.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, welke middeltjes hij toen gebruikte en waarom hij desondanks toch weer faalde.
Michael "Paardenbek" Boogerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |