Wat een BS, ik woonde 17 jaar geleden met mijn oudste zoon op een klein rotflatje en ik kreeg m'n was prima weg.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben nogal van het doorluchten.. en toch merk ik het direct als ik twee wasladingen direct na elkaar ophang om te drogen. De eerste duurt een kleine dag, die daarna anderhalve dag. Gewoon omdat er meer vocht in de lucht zit.
Ik heb het jaren zonder droger gedaan in een groot vrijstaand huis. Toch had ik ook toen regelmatig naast in de wasruimte en de gangen boven ook in de slaapkamers was hangen omdat ik anders mijn was niet weggewerkt kreeg. Met een tuin kan het bij normaal weer prima als je niet fulltime werkt, maar in een kleine woning is het gewoon niet te doen.
Nu wel een droger maar gebruik hem alleen voor beddegoed (te groot, kan ik nergens ophangen), handdoeken en spijkerbroeken. Die laatste doen er erg lang over om te drogen.
Maar waar ik gemiddeld zo'n 50 euro kwijt ben met een avondje uit eten kan ik ook een week de kast vullen met boodschappen.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het vervallen, maar als het vervalt dan komen er wel extra boodschappen bij
Als ik 5 dagen per week uit eten ga dan red ik het ook prima van ¤ 45 per week aan boodschappen, zelfs met een kind in de luiers, maar dat lijkt me niet de manier waarop we moeten vergelijken.
En met een beetje geluk heeft je bijstandsflatje een balkon en voila... wasrekje er aan en drogen maar.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een BS, ik woonde 17 jaar geleden met mijn oudste zoon op een klein rotflatje en ik kreeg m'n was prima weg.
Dat dat nog makkelijker werd toen we naar een ruime eengezinswoning verhuisden is wat anders, maar ik heb nooit een probleem gehad de was op te hangen.
Dat ik met een droger minder beddengoed nodig heb omdat het 's morgens van bed en 's avonds er schoon en droog weer op is, is een ander punt, maar die droger kost beduidend meer aan stroom dan een extra setje beddengoed bij Ikea.
Zonder tuin kan het ook zat. Ik hang mijn was ook nooit buiten, verdien zat geld om elke maand wel drie van die dingen te kopen en woon in een tweekamerappartementje met vriendin. Er is een kamer over, daar hangt de was. Het raam kan gewoon open.quote:
Ja, maar de was hing altijd op mijn kamer of die van mijn zus. Slecht weer enzo he. Raampje open, beetje doorwaaien. Ging prima. Heb tot mijn 18e zonder verwarming boven gezeten trouwens, dat was pas koud, kamertje met enkel glas en alleen een klein straalkacheltje in de winter.quote:
Als je gezond bent en kans hebt op een baantje krijg je het dus niet, je hebt uitzicht op inkomensverbetering.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Ah, mijn gemeente geeft een 'langdurigheidstoeslag'. Die kan je per jaar krijgen.
[..]
Je bent grappigquote:Op maandag 24 maart 2014 12:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Eh ja? Zo hebben wij dat jaren gedaan hoor. Ok, we hadden 1 kind maar het was een klein flatje met 1 slaapkamer (en een andere kamer waar we een slaapkamer van hadden gemaakt). Je doet net of dat onmenselijk is ofzo?!
Bij ons staat hij welgeteld 30 minuten per week aan, puur luxe, om de handdoeken te drogen. Blijven ze lekker zacht.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zonder tuin kan het ook zat. Ik hang mijn was ook nooit buiten, verdien zat geld om elke maand wel drie van die dingen te kopen en woon in een tweekamerappartementje met vriendin. Er is een kamer over, daar hangt de was. Het raam kan gewoon open.
Een droger is niet nodig, en zonde van het geld, zelfs voor mensen die het kunnen betalen.
Biljart is met een t.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je bent grappig![]()
Was het moeilijk kiezen tussen de studeerkamer, de speelkamer, de fitnessruimte en de biljardkamer?
Eens. Eén van de meest onzinnige apparaten ooit (IMHO!). Wij hebben de onze weggedaan tijdje terug toen er iets stuk gaan. Pas de problem.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Mystikvm het volgende:
Een droger is niet nodig, en zonde van het geld, zelfs voor mensen die het kunnen betalen.
Dat mis ik dan weer wel, die zachte handdoeken.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij ons staat hij welgeteld 30 minuten per week aan, puur luxe, om de handdoeken te drogen. Blijven ze lekker zacht.
Wat snap je niet aan klein flatje?quote:Op maandag 24 maart 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je bent grappig![]()
Was het moeilijk kiezen tussen de studeerkamer, de speelkamer, de fitnessruimte en de biljardkamer?
Je deed je poes/hond in de wasdroger ?? Haha grapje.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat mis ik dan weer wel, die zachte handdoeken.![]()
En met huisdieren is zo'n ding wel prettig, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik 'm mis nadat ie de geest heeft gegeven.
Vaatwasser is een absolute luxe, een droger kan in sommige gevallen bijna noodzaak zijn. Mijn ex-schoonouders hadden er ook geen en 4 kinderen in een ruim huis. De was hing overal, tot in de woonkamer aan toe. Hoge stookkosten door de vochtige lucht, schimmel op de plafonds en het behang kwam van de muren. Dat is niet meer van deze tijd.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Mijn moeder heeft nog steeds geen vaatwasser en geen droger, doet al 45 jaar zonder en heeft in dat kleine arbeidershuisje 2 kinderen grootgebracht. Volgens mij kan je het inderdaad een beetje dramatiseren, zo`n gebrek aan een droger of vaatwasser.
Zo`n ding is idd wel duur qua stroom. Daarom maar beter dat je die niet zo 1,2,3 krijgt in de bijstand.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:14 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat mis ik dan weer wel, die zachte handdoeken.![]()
En met huisdieren is zo'n ding wel prettig, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik 'm mis nadat ie de geest heeft gegeven.
Ja met veel kinderen misschien maar in veel gevallen kan de was wel buiten drogen. Met een vaatwasser bespaar je juist veel water.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vaatwasser is een absolute luxe, een droger kan in sommige gevallen bijna noodzaak zijn. Mijn ex-schoonouders hadden er ook geen en 4 kinderen in een ruim huis. De was hing overal, tot in de woonkamer aan toe. Hoge stookkosten door de vochtige lucht, schimmel op de plafonds en het behang kwam van de muren. Dat is niet meer van deze tijd.
Maatwerk is in die gevallen wel noodzakelijk omdat het verschilt per woning en per samenstelling van het huishouden.
Als je schimmel op de muren hebt staan komt dat niet echt van je was maar eerder van een vochtige kruipruimte.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vaatwasser is een absolute luxe, een droger kan in sommige gevallen bijna noodzaak zijn. Mijn ex-schoonouders hadden er ook geen en 4 kinderen in een ruim huis. De was hing overal, tot in de woonkamer aan toe. Hoge stookkosten door de vochtige lucht, schimmel op de plafonds en het behang kwam van de muren. Dat is niet meer van deze tijd.
Maatwerk is in die gevallen wel noodzakelijk omdat het verschilt per woning en per samenstelling van het huishouden.
Idd. Het verkrijgen van dergelijke luxe zou juist een stimulans moeten zijn zsm uit de bijstand te geraken.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo`n ding is idd wel duur qua stroom. Daarom maar beter dat je die niet zo 1,2,3 krijgt in de bijstand.
Toch al snel 500-600 euro netto in de maand. Zeker voor de lagere inkomensklassen is dat héél veel geld. Dat is het verschil tussen rondkomen op minimaal niveau of genoeg geld hebben voor een autootje, uitstapjes met de (klein)kinderen en zorgeloos op vakantie gaan.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zal niet veel meer zijn dan de bijstandstrekker........en zo zie je maar wat een ingewikkelde materie dit is...
Je mag het zeker niet hebben over waarom iemand in de bijstand 4 kinderen heeft he?quote:Op maandag 24 maart 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Losse tweedehands centrifuge ritselen?quote:Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel onmenselijk als ze die was ook nog eens in een 6de hands wasmachine moeten doen die niet harder centrifugeert dan 800 toeren.... dan duurt het 3 dagen voor de was droog is.
Ik moet wel toegeven dat ik mijn kinderen heb groot gebracht met katoenen luiers. Dat is veel extra was. Een partner met een beroep waarin je vies wordt maar wel witte overhemden moet dragen helpt ook niet echt mee.. Zelf toen in de verpleging dus 5 uniformen per week erbij.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een BS, ik woonde 17 jaar geleden met mijn oudste zoon op een klein rotflatje en ik kreeg m'n was prima weg.
Dat dat nog makkelijker werd toen we naar een ruime eengezinswoning verhuisden is wat anders, maar ik heb nooit een probleem gehad de was op te hangen.
Dat ik met een droger minder beddengoed nodig heb omdat het 's morgens van bed en 's avonds er schoon en droog weer op is, is een ander punt, maar die droger kost beduidend meer aan stroom dan een extra setje beddengoed bij Ikea.
Ik heb nog steeds geen verwarming boven en slaap met het raam open, ook als het vriest.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar de was hing altijd op mijn kamer of die van mijn zus. Slecht weer enzo he. Raampje open, beetje doorwaaien. Ging prima. Heb tot mijn 18e zonder verwarming boven gezeten trouwens, dat was pas koud, kamertje met enkel glas en alleen een klein straalkacheltje in de winter.
Dan heb je dus bijstand zonder sollicitatieplicht. En demotiveer je het voor de middeninkomens enorm om zelf wat aan hun oude dag te doen, want als ze niks gespaard hebben, betaald de overheid het en als ze wel gespaard hebben moeten ze alles uit eigen zak betalen.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan moet je de AOW vermogensafhankelijk maken, boven zoveel vermogen geen AOW. Prima.
Desnoods inkomensafhankelijk.
Ja, maar je weet toch dat het in NL 320 dagen regent en van de overige 45 dagen vriest het 30 dagenquote:Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Luigi het volgende:
[..]
En met een beetje geluk heeft je bijstandsflatje een balkon en voila... wasrekje er aan en drogen maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |