abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 11:55:51 #31
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138109151
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tweeverdieners = twee mensen in één huishouden met ieder een inkomen.

Dus ja, je hebt wel geclaimd dat jullie twee verdieners zijn.
Ook goed, dan zijn we wel degelijk tweeverdieners, verdienen alleen niet zoveel omdat we weinig uren maken. ;)
pi_138109175
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar een vaatwasser of droger waarschijnlijk niet..... een koelkast en wasmachine wel.
Geen idee, dat vermeld mijn gemeente namelijk niet. Men kijkt per aanvraag individueel naar de omstandigheden e.d.

quote:
Enkele voorbeelden van bijzondere uitgaven die vergoed kunnen worden:

Bijzondere extra kosten door een ziekte of handicap (bijvoorbeeld extra waskosten, verwarmings-, vervoers- en dieetkosten en oplaadkosten scootmobiel)

Woonkostentoeslag als u niet meer in staat bent om uw woonkosten te betalen

Verhuiskostenvergoeding of inrichtingskosten bij een noodzakelijke verhuizing

Eigen bijdragen voor bijvoorbeeld kinderopvang, kraamzorg en rechtshulp

Medische kosten die niet volledig worden vergoed door uw aanvullende ziektekostenverzekering (bijvoorbeeld een bril en tandartskosten)

Kosten voor een bewindvoerder/mentor of curator

U kunt een vergoeding aanvragen voor maatschappelijke participatie: om deel te kunnen nemen aan sociale, sportieve en culturele activiteiten.
Dit is alles wat er staat.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2014 11:57:14 ]
  maandag 24 maart 2014 @ 11:57:11 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109193
Overigens zie ik het gemiddelde gezin in de bijstand nog niet zo snel met het hele gezin naar het Dolfinarium gaan, tenzij de kaartjes (en het vervoer er naartoe) vrijwel gratis zijn.

Ik denk dat je al zo'n ¤ 150,= kwijt bent voor je er met 4 man binnen bent als je met het OV moet komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138109240
Ah, mijn gemeente geeft een 'langdurigheidstoeslag'. Die kan je per jaar krijgen.

quote:
De langdurigheidstoeslag is een geldbedrag dat de gemeente verstrekt aan mensen die al 3 jaar of langer op minimumniveau leven, geen of weinig eigen vermogen hebben en geen uitzicht hebben op inkomensverbetering. Het bedrag geeft wat financiële ruimte voor bijvoorbeeld vervangingsuitgaven, zoals een nieuwe koelkast. Als u aan de voorwaarden voldoet en blijft voldoen, kunt u in principe ieder jaar een langdurigheidstoeslag krijgen. Deze toeslag wordt niet op de uitkering in mindering gebracht.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2014 11:59:04 ]
pi_138109242
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar een vaatwasser of droger waarschijnlijk niet..... een koelkast en wasmachine wel.
Tja. En dan zit je dus met twee volwassenen en twee kinderen op een 3 kamerflatje 3 hoog achter. Hoe krijg je je was droog? In de woonkamer hangen? 2 eenpersoonsdekbed hoezen, 1 tweepersoons..., matrashoezen, handdoeken, kleding, ondergoed, eventueel luiers..

Lekker als je een paar dagen druilerig weer hebt :N
  maandag 24 maart 2014 @ 11:59:02 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109246
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, dat vermeld mijn gemeente namelijk niet. Men kijkt per aanvraag individueel naar de omstandigheden e.d.

[..]

Dit is alles wat er staat.
Dus iemand met een spierprobleem zou best een vergoeding voor een vaatwasser en/of droger kunnen krijgen? En dat zou je een probleem vinden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138109269
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:57 schreef Leandra het volgende:
Overigens zie ik het gemiddelde gezin in de bijstand nog niet zo snel met het hele gezin naar het Dolfinarium gaan, tenzij de kaartjes (en het vervoer er naartoe) vrijwel gratis zijn.

Ik denk dat je al zo'n ¤ 150,= kwijt bent voor je er met 4 man binnen bent als je met het OV moet komen.
Dat hoeft ook niet. Wij leefden vroeger op bijna niets (iets van 1800 per maand) met een gezin van 5. Wij gingen ook nergens heen, hadden geen auto en konden niet op vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet gemist heb. Het was gewoon de realiteit. Op het moment dat ik zelf geld kon en mocht verdienen ben ik dat gaan doen en ben ik mijn eigen uitjes gaan betalen.
pi_138109278
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus iemand met een spierprobleem zou best een vergoeding voor een vaatwasser en/of droger kunnen krijgen? En dat zou je een probleem vinden?
Als mensen met een spierprobleem een vaatwasser nodig hebben omdat ze niet fatsoenlijk een bord vast kunnen houden zou ik ze eerder doorverwijzen naar een zorgpartner, want dan is er iets meer nodig dan een vaatwasser lijkt me.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:00:33 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109283
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja. En dan zit je dus met twee volwassenen en twee kinderen op een 3 kamerflatje 3 hoog achter. Hoe krijg je je was droog? In de woonkamer hangen? 2 eenpersoonsdekbed hoezen, 1 tweepersoons..., matrashoezen, handdoeken, kleding, ondergoed, eventueel luiers..

Mwah, je was wordt wel droog hoor, er zijn wat mij betreft maar heel weinig omstandigheden waarbij een droger essentieel is, en jouw voorbeeld is dat voor mij niet, dan was je het beddengoed van de kinderen maar op een andere dag dan het tweepersoonsbeddengoed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 12:00:53 #40
37295 Luigi
mario pls
pi_138109292
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eh ja? Zo hebben wij dat jaren gedaan hoor. Ok, we hadden 1 kind maar het was een klein flatje met 1 slaapkamer (en een andere kamer waar we een slaapkamer van hadden gemaakt). Je doet net of dat onmenselijk is ofzo?!
  maandag 24 maart 2014 @ 12:02:27 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109327
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als mensen met een spierprobleem een vaatwasser nodig hebben omdat ze niet fatsoenlijk een bord vast kunnen houden zou ik ze eerder doorverwijzen naar een zorgpartner, want dan is er iets meer nodig dan een vaatwasser lijkt me.
Oh gelukkig, die komt afwassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138109346
Wij hadden trouwens ook geen vaatwasser of droger en leefden in een krappe eensgezingwoning. Mijn broer sliep bij mij op de kamer. Was kon heel goed in huis drogen. Ja, als je de trap op liep zat je met je kop in de was, maar ook dat hoorde er bij.

Ik wist niet beter. Natuurlijk waren er klasgenoten die alles hadden en op vakantie konden omdat pa en ma tweeverdieners waren. Maar ik heb nooit het idee gehad dat wij daar ook recht op zouden moeten hebben. Er was elke dag eten, er was kleding en een dak. De leukigheidjes ben ik zelf gaan verdienen toen het kon.

Ik ben groot voorstander van de bijstand, maar roepen dat leven op het minimum onmogelijk is, is niet waar. Van het bijstandsinkomen van een alleenstaande ouder hielden wij een gezin van 5 draaiend.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:03:48 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109365
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Eh ja? Zo hebben wij dat jaren gedaan hoor. Ok, we hadden 1 kind maar het was een klein flatje met 1 slaapkamer (en een andere kamer waar we een slaapkamer van hadden gemaakt). Je doet net of dat onmenselijk is ofzo?!
Het is natuurlijk wel onmenselijk als ze die was ook nog eens in een 6de hands wasmachine moeten doen die niet harder centrifugeert dan 800 toeren.... dan duurt het 3 dagen voor de was droog is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138109409
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, je was wordt wel droog hoor, er zijn wat mij betreft maar heel weinig omstandigheden waarbij een droger essentieel is, en jouw voorbeeld is dat voor mij niet, dan was je het beddengoed van de kinderen maar op een andere dag dan het tweepersoonsbeddengoed.
Ik ben nogal van het doorluchten.. en toch merk ik het direct als ik twee wasladingen direct na elkaar ophang om te drogen. De eerste duurt een kleine dag, die daarna anderhalve dag. Gewoon omdat er meer vocht in de lucht zit.

Ik heb het jaren zonder droger gedaan in een groot vrijstaand huis. Toch had ik ook toen regelmatig naast in de wasruimte en de gangen boven ook in de slaapkamers was hangen omdat ik anders mijn was niet weggewerkt kreeg. Met een tuin kan het bij normaal weer prima als je niet fulltime werkt, maar in een kleine woning is het gewoon niet te doen.

Nu wel een droger maar gebruik hem alleen voor beddegoed (te groot, kan ik nergens ophangen), handdoeken en spijkerbroeken. Die laatste doen er erg lang over om te drogen.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:05:53 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109420
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:03 schreef Mystikvm het volgende:
Wij hadden trouwens ook geen vaatwasser of droger en leefden in een krappe eensgezingwoning. Mijn broer sliep bij mij op de kamer. Was kon heel goed in huis drogen. Ja, als je de trap op liep zat je met je kop in de was, maar ook dat hoorde er bij.

Ik wist niet beter. Natuurlijk waren er klasgenoten die alles hadden en op vakantie konden omdat pa en ma tweeverdieners waren. Maar ik heb nooit het idee gehad dat wij daar ook recht op zouden moeten hebben. Er was elke dag eten, er was kleding en een dak. De leukigheidjes ben ik zelf gaan verdienen toen het kon.

Ik ben groot voorstander van de bijstand, maar roepen dat leven op het minimum onmogelijk is, is niet waar. Van het bijstandsinkomen van een alleenstaande ouder hielden wij een gezin van 5 draaiend.
Je stelt net dat jullie een inkomen van ¤ 1.800 hadden.... wanneer is dat nou weer het bijstandsinkomen van een alleenstaande ouder geworden?

Ik was tot een tijdje geleden een alleenstaande ouder, niet in de bijstand, maar mijn inkomen is nooit ¤ 1.800 geweest, nee ook niet inclusief toeslagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138109432
Mijn moeder heeft nog steeds geen vaatwasser en geen droger, doet al 45 jaar zonder en heeft in dat kleine arbeidershuisje 2 kinderen grootgebracht. Volgens mij kan je het inderdaad een beetje dramatiseren, zo`n gebrek aan een droger of vaatwasser.
pi_138109460
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]
Die laatste doen er erg lang over om te drogen.
Er is dus weinig noodzaak om een droger te hebben behoudens het feit dat de was wat langer uithangt.
pi_138109481
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Mijn moeder heeft nog steeds geen vaatwasser en geen droger, doet al 45 jaar zonder en heeft in dat kleine arbeidershuisje 2 kinderen grootgebracht. Volgens mij kan je het inderdaad een beetje dramatiseren, zo`n gebrek aan een droger of vaatwasser.
Met tuin?
  maandag 24 maart 2014 @ 12:08:23 #49
37295 Luigi
mario pls
pi_138109495
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:06 schreef Scorpie het volgende:
Onze Griekse buren (van toen wij in ons flatje woonden dus) hebben 2 kinderen grootgebracht daar dus ik zie echt het probleem niet. Mensen hebben echt een verknipt beeld van 'noodzakelijk' tegenwoordig.
pi_138109501
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je stelt net dat jullie een inkomen van ¤ 1.800 hadden.... wanneer is dat nou weer het bijstandsinkomen van een alleenstaande ouder geworden?

Ik was tot een tijdje geleden een alleenstaande ouder, niet in de bijstand, maar mijn inkomen is nooit ¤ 1.800 geweest, nee ook niet inclusief toeslagen.
Dat is wat ik hier meermalen lees. Dat vind ik ook vreemd, want een kennis van mij is alleenstaande ouder en die heeft, inclusief alles, iets van 1400 per maand. Dat vind ik nog veel. Zij is met twee. Er zijn dus gezinnen van 4 of meer die het met maar een klein beetje meer moeten doen.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:08:45 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138109504
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben nogal van het doorluchten.. en toch merk ik het direct als ik twee wasladingen direct na elkaar ophang om te drogen. De eerste duurt een kleine dag, die daarna anderhalve dag. Gewoon omdat er meer vocht in de lucht zit.

Ik heb het jaren zonder droger gedaan in een groot vrijstaand huis. Toch had ik ook toen regelmatig naast in de wasruimte en de gangen boven ook in de slaapkamers was hangen omdat ik anders mijn was niet weggewerkt kreeg. Met een tuin kan het bij normaal weer prima als je niet fulltime werkt, maar in een kleine woning is het gewoon niet te doen.

Nu wel een droger maar gebruik hem alleen voor beddegoed (te groot, kan ik nergens ophangen), handdoeken en spijkerbroeken. Die laatste doen er erg lang over om te drogen.
Wat een BS, ik woonde 17 jaar geleden met mijn oudste zoon op een klein rotflatje en ik kreeg m'n was prima weg.
Dat dat nog makkelijker werd toen we naar een ruime eengezinswoning verhuisden is wat anders, maar ik heb nooit een probleem gehad de was op te hangen.

Dat ik met een droger minder beddengoed nodig heb omdat het 's morgens van bed en 's avonds er schoon en droog weer op is, is een ander punt, maar die droger kost beduidend meer aan stroom dan een extra setje beddengoed bij Ikea.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 12:09:24 #52
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138109524
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het vervallen, maar als het vervalt dan komen er wel extra boodschappen bij ;)

Als ik 5 dagen per week uit eten ga dan red ik het ook prima van ¤ 45 per week aan boodschappen, zelfs met een kind in de luiers, maar dat lijkt me niet de manier waarop we moeten vergelijken.
Maar waar ik gemiddeld zo'n 50 euro kwijt ben met een avondje uit eten kan ik ook een week de kast vullen met boodschappen. ;)

Dat is mijn punt, wij leven rond het minimum dat hier in Nederland geldt maar houden voldoende over en hebben ook nog de nodige kosten die absoluut niet gemaakt hoeven te worden. Als wij al zo'n 250 euro over houden (inclusief uit eten, bios, tickets) en zij daar nog eens zo'n 280 euro extra bij krijgen voor 2 kinderen moet dat toch gewoon te doen zijn? Dan praat je over 530 euro voor extra stroom/gas/water, wat extra voeding, kleding, wassen en zo af en toe een ijsje. Plus nog ruim 100 euro die je gewoon kunt laten vervallen omdat die bij ons pure extra's zijn en geen noodzaak.

Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen noodzakelijk en wenselijk. Als je in de bijstand zit moet het niet zo zijn dat je het idee krijgt, hé dat is heerlijk, waarom zou ik hier uit vertrekken. :+
En begrijp me niet verkeerd, zullen ook genoeg ouders zijn met 2 kinderen in de bijstand die het echt moeilijk hebben, je hoeft maar achter te lopen met rekeningen, aflossingen te hebben bij die bedrijven etc. en de jaarrekening valt iets hoger uit en je hebt een groot probleem. Maar als je alles op orde hebt en gewoon in een huurwoning zit kan ik me niet voorstellen dat het fout gaat als je enige discipline hebt.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:10:12 #53
37295 Luigi
mario pls
pi_138109535
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een BS, ik woonde 17 jaar geleden met mijn oudste zoon op een klein rotflatje en ik kreeg m'n was prima weg.
Dat dat nog makkelijker werd toen we naar een ruime eengezinswoning verhuisden is wat anders, maar ik heb nooit een probleem gehad de was op te hangen.

Dat ik met een droger minder beddengoed nodig heb omdat het 's morgens van bed en 's avonds er schoon en droog weer op is, is een ander punt, maar die droger kost beduidend meer aan stroom dan een extra setje beddengoed bij Ikea.
En met een beetje geluk heeft je bijstandsflatje een balkon en voila... wasrekje er aan en drogen maar.
pi_138109540
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Met tuin?
Zonder tuin kan het ook zat. Ik hang mijn was ook nooit buiten, verdien zat geld om elke maand wel drie van die dingen te kopen en woon in een tweekamerappartementje met vriendin. Er is een kamer over, daar hangt de was. Het raam kan gewoon open.

Een droger is niet nodig, en zonde van het geld, zelfs voor mensen die het kunnen betalen.
pi_138109543
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Met tuin?
Ja, maar de was hing altijd op mijn kamer of die van mijn zus. Slecht weer enzo he. Raampje open, beetje doorwaaien. Ging prima. Heb tot mijn 18e zonder verwarming boven gezeten trouwens, dat was pas koud, kamertje met enkel glas en alleen een klein straalkacheltje in de winter.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2014 12:11:22 ]
pi_138109563
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Ah, mijn gemeente geeft een 'langdurigheidstoeslag'. Die kan je per jaar krijgen.

[..]

Als je gezond bent en kans hebt op een baantje krijg je het dus niet, je hebt uitzicht op inkomensverbetering.
pleased to meet you
pi_138109605
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je bent grappig :Y

Was het moeilijk kiezen tussen de studeerkamer, de speelkamer, de fitnessruimte en de biljardkamer?
pi_138109625
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zonder tuin kan het ook zat. Ik hang mijn was ook nooit buiten, verdien zat geld om elke maand wel drie van die dingen te kopen en woon in een tweekamerappartementje met vriendin. Er is een kamer over, daar hangt de was. Het raam kan gewoon open.

Een droger is niet nodig, en zonde van het geld, zelfs voor mensen die het kunnen betalen.
Bij ons staat hij welgeteld 30 minuten per week aan, puur luxe, om de handdoeken te drogen. Blijven ze lekker zacht.
pi_138109638
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je bent grappig :Y

Was het moeilijk kiezen tussen de studeerkamer, de speelkamer, de fitnessruimte en de biljardkamer?
Biljart is met een t.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:13:23 #60
37295 Luigi
mario pls
pi_138109641
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Mystikvm het volgende:

Eens. Eén van de meest onzinnige apparaten ooit (IMHO!). Wij hebben de onze weggedaan tijdje terug toen er iets stuk gaan. Pas de problem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')