abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184671700
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:06 schreef Budapestenaar het volgende:
Iemand hier ervaring met vluchten naar Barra? De landingsbaan van Barra is het strand. Logan Air heeft vluchten vanuit Glasgow, uitgevoerd met een Havilland Canada DHC-6 Twin Otter. _O_
Nope. Ziet er wel gaaf uit. Maar ik weet niet of ik in zo'n klein vliegtuigje mij nu zo comfortabel voel :P
mag het weten
  Meest relativerende user 2022 maandag 28 januari 2019 @ 14:04:40 #202
357044 Budapestenaar
pi_184672699
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nope. Ziet er wel gaaf uit. Maar ik weet niet of ik in zo'n klein vliegtuigje mij nu zo comfortabel voel :P
:D Ik ben ooit eens een dagje met een luchtfotograaf op pad geweest in een eenmotorige Cessna, dus ik heb wat ervaring met kleine vliegtuigjes.
  maandag 11 maart 2019 @ 09:51:48 #203
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185535384
Ola!

Na vorig jaar hier de tip gekregen te hebben om Callander als uitvalsbasis voor onze eerste Schotland reis te gebruiken zijn we (Yasha en ik) weer terug :D

Vakantie is erg goed bevallen en Schotland is wel echt heel mooi O+ Dit jaar willen we dus weer!

Idee is om begin juni (eerste drie weken) een week of 2-2,5 wat noordelijker te gaan. We willen bijvoorbeeld de dolfijnen proberen te spotten bij Chanonrey Point *O*

Omdat dit wat verder rijden is en we wel meer willen zien zitten we te denken aan wat meer rondtrekken.

Hebben hier mensen tips over:

- Een leuke rondreis met voldoende bezienswaardigheden maar ook mogelijkheid tot een paar dagen 'niets'?
- Wat voor faciliteiten raden jullie aan? B&B's, hotels, cottages of iets anders?
- Als we dus richting noorden gaan: wat moeten we echt zien? :7
pi_185535556
O+ SKYE O+

En dan ergens een cottage in/bij Staffin huren, en dan zit je zo naast de Quiraing voor wat prachtig wandelen.



WIj hebben een keer een weekje in Staffin gezeten in een self catering cottage (volgens mij bestaat hij niet meer, net gezocht, maar kon 'm niet meer vinden).

Zit je ook op loopafstand van de Dinosaur Beach (met voetafdrukken van dino's in de stenen)

En je rijdt ook zo naar andere plekken, incl Portree.

Zie ook mijn Facebook album van toen: Hier.
Ja doei.
pi_185535608
Oh, en voor Bier (Cuillin brouwerij) en Whisky (heel veel keus en goeie flight tasters) kun je hier terecht voor een nachtje (of twee, want ook mooie wandelingen vanaf daar richting Cuillin): http://www.sligachan.co.uk/

_O_

En Talisker zit natuurlijk op Skye _O_ O+
Ja doei.
  maandag 11 maart 2019 @ 10:41:07 #206
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185536031
Ga ook naar het hoge noorden, rondom Cape Wrath. Zo mooi! Lochinver kan een goede basis zijn voor allerlei wandelingen in de buurt.
En natuurlijk eten bij the Albannach :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 11 maart 2019 @ 10:59:09 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185536388
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:41 schreef SaskiaR het volgende:
Ga ook naar het hoge noorden, rondom Cape Wrath. Zo mooi! Lochinver kan een goede basis zijn voor allerlei wandelingen in de buurt.
En natuurlijk eten bij the Albannach :)
Cape Wrath Trail nog steeds in de planning hier :7
Ergens volgende maand.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_185536500
Oh skye was zo mooi O+ Mull vond ik ook tof trouwens.

Zou zo weer terug willen. Maar mijn man wil ook weleens wat anders zien dat de uk _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 11 maart 2019 @ 11:53:38 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185537452
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh skye was zo mooi O+ Mull vond ik ook tof trouwens.

Mull is vooral tof voor wildlife. Ik zag daar elke dag otters (ook midden op de dag). Een Zee-arend kwam s'morgens vlak achter mijn tent zijn ontbijt halen (in de vorm van kuikentjes van andere vogels die daar broeden) en die werd dan met veel kabaal aangevallen door een meute bestaand uit meeuwen, oeverlopers, kraaien en buizerds. Ik werd daar s'morgens op 5:00 wakker van. Ik kon het zee-arend nest zien vanaf waar mijn tent stond en aan de andere kant broedde een Steenarend. Ook elke dag velduilen zien jagen en blauwe Kiekendief. En natuurlijk tal van zeehonden en dat soort spul. :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_185537587
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:53 schreef SeLang het volgende:
[..]

Mull is vooral tof voor wildlife. Ik zag daar elke dag otters (ook midden op de dag). Een Zee-arend kwam s'morgens vlak achter mijn tent zijn ontbijt halen (in de vorm van kuikentjes van andere vogels die daar broeden) en die werd dan met veel kabaal aangevallen door een meute bestaand uit meeuwen, oeverlopers, kraaien en buizerds. Ik werd daar s'morgens op 5:00 wakker van. Ik kon het zee-arend nest zien vanaf waar mijn tent stond en aan de andere kant broedde een Steenarend. Ook elke dag velduilen zien jagen en blauwe Kiekendief. En natuurlijk tal van zeehonden en dat soort spul. :)
Ja precies en we hebben er ook mooi gewandeld. En een schaap in de tent gehad... Die had het koud denk :+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 11 maart 2019 @ 14:03:48 #211
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185540691
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Ja precies en we hebben er ook mooi gewandeld. En een schaap in de tent gehad... Die had het koud denk :+
Of op zoek naar een Welshman :')
pi_185823377
Bedankt voor alle tips, gaan vandaag iets serieuzer kijken omdat het wel tijd wordt om te boeken.

Hoe ik het zo een beetje bekijk kun je volgens mij makkelijk een week op Skye vermaken, klopt dat?

Ik vind namelijk rondreizen tot een zeker punt leuk, maar even een week op één plek is ook wel erg prettig om te onthaasten en alles.
pi_185823513
Een week op Skye kan makkelijk.

Ik kan je aanraden dit kleine boekje te bestellen:



https://www.ebay.co.uk/p/(...)erback-2008/91663545

Past makkelijk in je tas of zelfs jaszak, en er staan leuke grotere en kleinere wandelingen in met goede routebeschrijvingen en tekeningetjes enzo. Hij zit hier nog ergens in een verhuisdoos, anders had ik van binnen wel even wat foto's gemaakt.
Ja doei.
pi_185847319
Voor de tweede week hebben we nu een huisje op Skye geboekt. Vlakbij Dunvegan in de buurt.

Met dit als uitzicht:




*; *; *; *; Kunnen niet wachten.

Nu alleen nog de eerste week even uitpluizen. Zitten nog te twijfelen tussen ergens 'centraal' een vaste plek of per omgeving 1 of 2 nachten. En dan ook nog te twijfelen over de omgeving :')

Dachten o.a aan om eerst naar rechts te gaan naar Inverness + Chanonry point. En dan via Loch Ness naar Fort Augustus, Fort William en las hier net ook over Glen Coe en Glen Etive.

Wel iig ontzettend zin in allemaal. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 25-03-2019 19:47:42 ]
pi_185864982
Ik wil aan het einde van de lente een weekje naar Schotland. Ik heb geen rijbewijs en ik vind reizen met de trein echt de meest fijne manier van reizen binnen een land. Kunnen jullie mij uit jullie persoonlijke ervaringen wat tips aan de hand doen voor een leuke/mooie route? Ik ben nog nooit in Schotland geweest, dus alles is nieuw voor me.
pi_185948711
Voor het reizen met de trein ben ik helaas niet bekend. Maar heb hier al wel eerder gelezen dat reizen met trein in U.K. vrij prijzig is. Ben zelf ooit eens met de trein van Glasgow naar Edinburgh geweest maar weet ik verder niet veel meer van :)

Wij hebben net ook onze eerste week wat concreter gemaakt. Hebben een huisje geboekt voor 4 nachten in Drumnadrochit, bij Loch Ness. Leek ons een goede uitvalsbasis voor Inverness, Chanonry point, Loch Ness, Fort Augustus en genoeg bezienswaardigheden in de buurt van Drumnadrochit zelf.

We knippen de heenreis in 2 overnachtingen. Zondag vertrekken we en rijden we tot Stoke on Trent. (Hebben we vorig jaar ook overnacht, verder daar de stad niet in geweest maar voor zo'n eerste reisdag is dat een mooi eindpunt). En daarna rijden we de volgende dag vanaf Stoke on Trent richting de hoogte van Glasgow - Stirling - Edinburgh. Dus moeten we daar nog iets vinden om een nachtje te overnachten en wat te bezichtigen en dan is het de dag erna nog maar 3 a 4 uurtjes naar Loch Ness.

Het voordeel van alles zo 'laat' boeken is dat het al zo snel is nu *O* over 9 weken vertrekken we al :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Yashaaaaa op 31-03-2019 15:52:14 ]
pi_185975065
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:15 schreef FarandWide het volgende:
Ik wil aan het einde van de lente een weekje naar Schotland. Ik heb geen rijbewijs en ik vind reizen met de trein echt de meest fijne manier van reizen binnen een land. Kunnen jullie mij uit jullie persoonlijke ervaringen wat tips aan de hand doen voor een leuke/mooie route? Ik ben nog nooit in Schotland geweest, dus alles is nieuw voor me.
Persoonlijke ervaringen heb ik pas over een kleine 3 weken ;) maarre ze zeggen dat de lijn tussen Glasgow en Oban of Glasgow naar Mallaig de moeite waard zijn. En zo ook tussen Kyle of Lochals en Inverness. Alledrie ben ik van plan te nemen.
mag het weten
  zondag 28 april 2019 @ 12:20:00 #218
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_186474673
Om onze vakantie rond te maken zoeken we nog een overnachting tussen Stoke-on-Trent en Loch Ness waar in de buurt ook een beetje iets te zien is en de reis een beetje opgedeeld wordt.

Hier nog tips? :s)
  zondag 28 april 2019 @ 12:23:58 #219
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186474724
Carlisle? Vlakbij Hadrian's Wall. Dumfries is ook leuk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186474800
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:23 schreef SaskiaR het volgende:
Carlisle? Vlakbij Hadrian's Wall. Dumfries is ook leuk.
Toevallig net zelf ook naar Carlisle zitten kijken. Zal ook eens Dumfries bekijken.
pi_186503465
Het is uiteindelijk Peebles geworden. Zat een beetje op de visit Scotland site te kijken en het ziet er gezellig en mooi uit en ligt mooi in het 'midden' van onze bestemmingen. 3 uur en 40 min naar Peebles en vanuit Peebles 3 uur en 40 min naar Drumnadrochit.

Op de heenweg er naar toe willen we nog langs de Jedburgh Abbey, is er maar half uurtje vandaan en ligt op de route dus kwam mooi uit.

We hebben allebei zo onwijs zin in deze vakantie *O* O+
pi_186507995
Inmiddels ben ik alweer twee dagen thuis na mijn Schotland rondreis. Ik had mij geen beter weer kunnen voorstellen. Alleen op dag van vertrek terug in Edinburgh was het 12 graden en bewolkt. En ik ging de regen tegemoet in de trein van Inverness naar Edinburgh.

Maar verder 9 dagen op en top genoten van strakblauwe luchten, overvol zon en 18 graden. De Jacobite, Mull/Staffa/Iona en Skye waren mijn hoogtepunten. Ik ga nog wel een verslagje in elkaar zetten zodra ik de eindeloze collectie aan foto's heb geordend :P
mag het weten
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 mei 2019 @ 14:43:56 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186744146
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 23:41 schreef Joosie200 het volgende:
Inmiddels ben ik alweer twee dagen thuis na mijn Schotland rondreis. Ik had mij geen beter weer kunnen voorstellen. Alleen op dag van vertrek terug in Edinburgh was het 12 graden en bewolkt. En ik ging de regen tegemoet in de trein van Inverness naar Edinburgh.

Maar verder 9 dagen op en top genoten van strakblauwe luchten, overvol zon en 18 graden. De Jacobite, Mull/Staffa/Iona en Skye waren mijn hoogtepunten. Ik ga nog wel een verslagje in elkaar zetten zodra ik de eindeloze collectie aan foto's heb geordend :P
Het was inderdaad topweer :Y

Net teruggekomen van mijn 543km Milngavie (Glasgow) to Cape Wrath (noordwest puntje van Schotland) hike. Een stuk vroeger dan gepland, want ik kwam 4,5 dagen eerder in Cape Wrath aan dan mijn (conservatieve) plan was. Oorzaak: extreem gunstige weersomstandigheden!

Ik had gerekend op moeilijke/ gevaarlijke rivercrossings (water tot je middel), zeer natte en soms onpasseerbare grond (dus omwegen), elke dag natte voeten, dus trenchfeet. Etc. Daar staat de Cape Wrath Trail tenslotte om bekend.

Maar ik heb nooit natte voeten gehad en elke rivier kon ik gewoon in mijn boots doorheen lopen! Verder was de grond imo kurkdroog. Ja, ik kwam een kerel tegen die klaagde dat het zo boggy was dus je moet die uitspraak natuurlijk wel zien in de context van de West Highlands, dus vergeleken met wat normaal is daar. Maar relatief gezien was het kurkdroog. Ik heb nooit grote omwegen hoeven maken omdat het te boggy was.

De laatste paar dagen nog wel wat regen een sneeuwbuiien gehad (ook één ochtend wakker geworden in een wit landschap) maar dat waren voorbijgaande buien met relatief weinig watercontent. En vooral de sneeuw op de bergtoppen maakte het allemaal juist nog wat mooier dus ik was blij met de sneeuw.

Ow, en geen midges (echt nul, tent kon gewoon open blijven)

Al met al was het een schitterende tocht! :). En gewoon enorm mazzel gehad dus. Telt het nu eigenlijk wel? :P
Reisverslag komt nog over een week of twee.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 10 mei 2019 @ 17:05:15 #224
357044 Budapestenaar
pi_186747040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het was inderdaad topweer :Y

Net teruggekomen van mijn 543km Milngavie (Glasgow) to Cape Wrath (noordwest puntje van Schotland) hike. Een stuk vroeger dan gepland, want ik kwam 4,5 dagen eerder in Cape Wrath aan dan mijn (conservatieve) plan was. Oorzaak: extreem gunstige weersomstandigheden!

Ik had gerekend op moeilijke/ gevaarlijke rivercrossings (water tot je middel), zeer natte en soms onpasseerbare grond (dus omwegen), elke dag natte voeten, dus trenchfeet. Etc. Daar staat de Cape Wrath Trail tenslotte om bekend.

Maar ik heb nooit natte voeten gehad en elke rivier kon ik gewoon in mijn boots doorheen lopen! Verder was de grond imo kurkdroog. Ja, ik kwam een kerel tegen die klaagde dat het zo boggy was dus je moet die uitspraak natuurlijk wel zien in de context van de West Highlands, dus vergeleken met wat normaal is daar. Maar relatief gezien was het kurkdroog. Ik heb nooit grote omwegen hoeven maken omdat het te boggy was.

De laatste paar dagen nog wel wat regen een sneeuwbuiien gehad (ook één ochtend wakker geworden in een wit landschap) maar dat waren voorbijgaande buien met relatief weinig watercontent. En vooral de sneeuw op de bergtoppen maakte het allemaal juist nog wat mooier dus ik was blij met de sneeuw.

Ow, en geen midges (echt nul, tent kon gewoon open blijven)

Al met al was het een schitterende tocht! :). En gewoon enorm mazzel gehad dus. Telt het nu eigenlijk wel? :P
Reisverslag komt nog over een week of twee.

[ afbeelding ]
_O_ Ik kijk uit naar het verslag _O_
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 mei 2019 @ 17:25:31 #225
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_186747426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het was inderdaad topweer :Y

Net teruggekomen van mijn 543km Milngavie (Glasgow) to Cape Wrath (noordwest puntje van Schotland) hike. Een stuk vroeger dan gepland, want ik kwam 4,5 dagen eerder in Cape Wrath aan dan mijn (conservatieve) plan was. Oorzaak: extreem gunstige weersomstandigheden!

Ik had gerekend op moeilijke/ gevaarlijke rivercrossings (water tot je middel), zeer natte en soms onpasseerbare grond (dus omwegen), elke dag natte voeten, dus trenchfeet. Etc. Daar staat de Cape Wrath Trail tenslotte om bekend.

Maar ik heb nooit natte voeten gehad en elke rivier kon ik gewoon in mijn boots doorheen lopen! Verder was de grond imo kurkdroog. Ja, ik kwam een kerel tegen die klaagde dat het zo boggy was dus je moet die uitspraak natuurlijk wel zien in de context van de West Highlands, dus vergeleken met wat normaal is daar. Maar relatief gezien was het kurkdroog. Ik heb nooit grote omwegen hoeven maken omdat het te boggy was.

De laatste paar dagen nog wel wat regen een sneeuwbuiien gehad (ook één ochtend wakker geworden in een wit landschap) maar dat waren voorbijgaande buien met relatief weinig watercontent. En vooral de sneeuw op de bergtoppen maakte het allemaal juist nog wat mooier dus ik was blij met de sneeuw.

Ow, en geen midges (echt nul, tent kon gewoon open blijven)

Al met al was het een schitterende tocht! :). En gewoon enorm mazzel gehad dus. Telt het nu eigenlijk wel? :P
Reisverslag komt nog over een week of twee.

[ afbeelding ]
_O_ _O_ wauw
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_186748093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het was inderdaad topweer :Y

Net teruggekomen van mijn 543km Milngavie (Glasgow) to Cape Wrath (noordwest puntje van Schotland) hike.
Al met al was het een schitterende tocht! :). En gewoon enorm mazzel gehad dus. Telt het nu eigenlijk wel? :P
Reisverslag komt nog over een week of twee.

[ afbeelding ]
Das een flinke hike :o
Hoeveel km deed je ongeveer per dag?
mag het weten
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 mei 2019 @ 18:11:47 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186748181
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Das een flinke hike :o
Hoeveel km deed je ongeveer per dag?
Gemiddeld 25 km (ik heb er 21.5 dagen over gedaan)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186748493
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gemiddeld 25 km (ik heb er 21.5 dagen over gedaan)
Aha. Op Mull had ik tussen Craignure en Fionnphort een lift te pakken bij de ferry terminal. Onderweg pikten we een Fransoos op. Die had een hike op Mull gedaan. En vroeg op den duur om in the middle of nowhere te stoppen zodat ie verder kon te voet.

Alleen reizen ben ik gewend. De Nijmeegse vierdaagse lopen idem. Maar ik zou niet zo snel hikes in het buitenland overwegen denk ik. Da's voor mezelf iets te back to basic met een backpack + tent + slaapzak.

Al zag ik oa bij loch Katrine wel prachtige spots en ook op Mull waar ik zo zou kunnen neerstrijken met een tentje. :P
mag het weten
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 10 mei 2019 @ 18:49:51 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186748760
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:32 schreef Joosie200 het volgende:

Al zag ik oa bij loch Katrine wel prachtige spots en ook op Mull waar ik zo zou kunnen neerstrijken met een tentje. :P
Mull vond ik vooral schitterend vanwege het wildlife. Elke dag zag ik daar otters in en langs zee. Een Zee-arend kwam elke ochtend zijn ontbijt halen achter mijn tent in de vorm van de kuikentjes van meeuwen en oeverlopers die daar broeden op het grind. En aan de andere kant had een Steenarend zijn nest. Ik zag daar ook veel Velduilen en Blauwe Kiekendief. :) Maar daar was ik toen met de auto +tentje, niet lopend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186749031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mull vond ik vooral schitterend vanwege het wildlife. Elke dag zag ik daar otters in en langs zee. Een Zee-arend kwam elke ochtend zijn ontbijt halen achter mijn tent in de vorm van de kuikentjes van meeuwen en oeverlopers die daar broeden op het grind. En aan de andere kant had een Steenarend zijn nest. Ik zag daar ook veel Velduilen en Blauwe Kiekendief. :) Maar daar was ik toen met de auto +tentje, niet lopend.
Spotte ook eco lodges her en der maar natuurlijk volgeboekt. Tis iig een ding om in de gaten te houden. Qua wildlife kwam ik niet verder dan een stel walvissen toen ik de boot weer op ging in Craignure. En een overload aan kutmeeuwen op staffa ipv puffins ;(
mag het weten
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 mei 2019 @ 14:09:00 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186764340
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 19:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Spotte ook eco lodges her en der maar natuurlijk volgeboekt. Tis iig een ding om in de gaten te houden. Qua wildlife kwam ik niet verder dan een stel walvissen toen ik de boot weer op ging in Craignure. En een overload aan kutmeeuwen op staffa ipv puffins ;(
Je was misschien nog net iets te vroeg voor puffins. Maar walvissen zijn toch ook tof? :)

Nou ja, volgende keer meer geluk. Er zijn meer plaatsen om zeevogels te zien. Ik vond zelf Handa Island ook erg mooi, in het verre noord-oosten van Schotland (bij Scourie). Kun je als dagtocht bezoeken met een ferry (£15 return), is landschappelijk ook prachtig (leuk wandelen) en daar heb je ook ~250 broedparen puffin's en 200.000 andere zeevogels (zeekoeten, meeuwen, skuas etc). Ik heb daar ook zeehonden en dolfijnen gezien en sommige mensen zien otters (zelf niet gezien daar). Eén van de tofste dagtochten in Schotland imo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 21 mei 2019 @ 11:55:00 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187001058
Verslag van mijn 543 km wandeltocht van Glasgow naar Cape Wrath!

TRV / [Reisverslag] Schotland: West Highland Way + Cape Wrath Trail
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 24 juni 2019 @ 21:03:01 #233
47102 Elvi
miemkwien
pi_187586788
Ik wil deze zomer naar Glasgow en Edinburgh. Maar ik vind het een beetje lastig inschatten hoeveel dagen ik waar wil doorbrengen. Ik ben van de (historische) musea dus dat zit wel goed in beide steden :P maar de verdeling van de dagen... Idk.

Ik weet ook niet wat sneller/ leuker is. Met het vliegtuig? Met de trein via Londen (en daar misschien 1 dag doorbrengen?) ?

Ik heb 2 weken vakantie, en ik ga waarschijnlijk in m'n eentje ;(
pi_187586822
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:03 schreef Elvi het volgende:
Ik wil deze zomer naar Glasgow en Edinburgh. Maar ik vind het een beetje lastig inschatten hoeveel dagen ik waar wil doorbrengen. Ik ben van de (historische) musea dus dat zit wel goed in beide steden :P maar de verdeling van de dagen... Idk.

Ik weet ook niet wat sneller/ leuker is. Met het vliegtuig? Met de trein via Londen (en daar misschien 1 dag doorbrengen?) ?

Ik heb 2 weken vakantie, en ik ga waarschijnlijk in m'n eentje ;(
3 Glasgow, 4 Edinburgh als je ruim de tijd hebt en gewoon vliegen met Easyjet of Ryanair naar EDI.
  maandag 24 juni 2019 @ 21:50:22 #235
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187587705
Of de boot naar Newcastle en dan de trein naar Edinburgh, een van de mooiste treinroutes in het VK :)

Als je twee weken hebt, dan is dat tijd genoeg om de twee steden uitgebreid te bekijken. Misschien 4-5 dagen Edinburgh en 3 Glasgow, en dan kan je nog naar bijv. Stirling, Falkirk of de Highlands.

Let wel op de Fringe - het is leuk om daarheen te gaan als je van dat soort dingen houdt, maar als je niet daarvoor komt, kan je Edinburgh tijdens de Fringe beter vermijden. Superdruk en de hotels zitten al maanden vol.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187587793
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:50 schreef SaskiaR het volgende:
Of de boot naar Newcastle en dan de trein naar Edinburgh, een van de mooiste treinroutes in het VK :)

Als je twee weken hebt, dan is dat tijd genoeg om de twee steden uitgebreid te bekijken. Misschien 4-5 dagen Edinburgh en 3 Glasgow, en dan kan je nog naar bijv. Stirling, Falkirk of de Highlands.

Let wel op de Fringe - het is leuk om daarheen te gaan als je van dat soort dingen houdt, maar als je niet daarvoor komt, kan je Edinburgh tijdens de Fringe beter vermijden. Superdruk en de hotels zitten al maanden vol.
Lekker op een dorm voor 80 euro per nacht :o
  maandag 24 juni 2019 @ 21:58:54 #237
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_187587874
ja dat dus... Edinburgh is sowieso al erg druk, ook buiten de Fringe, dus tijdens het festival is het echt niet leuk meer.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187588125
Zooook die prijzen in augustus idd. Mijn man had dat nog ff niet door dus die dacht al dat we toch maar niet zouden gaan. :D Nu wordt het september ;)

Maar je kunt je er prima 3-4 dagen vermaken ja!! Heel veel te zien en te doen en je kunt eventueel ook nog een busdagtour doen het land in (met Rabbies bijv) mocht je dat leuk vinden.
pi_187588212
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Zooook die prijzen in augustus idd. Mijn man had dat nog ff niet door dus die dacht al dat we toch maar niet zouden gaan. :D Nu wordt het september ;)

Maar je kunt je er prima 3-4 dagen vermaken ja!! Heel veel te zien en te doen en je kunt eventueel ook nog een busdagtour doen het land in (met Rabbies bijv) mocht je dat leuk vinden.
Mij lijkt het niet zo leuk om met een stel Aziaten zo'n crazysnelle dagtour te doen, dan zou ik liever vanuit Glasgow met de trein een dagtrip doen naar Balloch ofzo
pi_187588414
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 22:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Mij lijkt het niet zo leuk om met een stel Aziaten zo'n crazysnelle dagtour te doen, dan zou ik liever vanuit Glasgow met de trein een dagtrip doen naar Balloch ofzo
Volgens mij valt dat nog wel bij mits je de juiste operator hebt, maar de trein is zéker een aanrader!

Stirling is wellicht ook nog leuk te doen voor een dag. Tof kasteel en zo.
pi_187589228
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld (ik woon in Glasgow), maar ik zou voor een tripje liever iets langer in Glasgow zitten (en dan kan je makkelijk treinen naar Edinburgh) dan andersom, Edinburgh is inderdaad ZO knetterdruk in de zomermaanden.
Vanuit Glasgow kan je ook makkelijk naar een van de kleinere eilanden (Arran vind ik echt top) of richting Loch Lomond.
pi_191840496
Kleine kick:
Ben een trip naar Schotland aan het planenn waarbij ik naar Glasgow, Edingburgh, Glencoe & Loch Ness wil. Hoeveel dagen zou ik hier voor uit moeten trekken en wat is handig qua reizen en volgorde van de plaatsen?
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 22:02:42 #243
45833 crew  Fogel
pi_203914371
Even deze reeks afstoffen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:03:42 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203914393
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:02 schreef Fogel het volgende:
Even deze reeks afstoffen...
Thanks! Kun jij mijn topic hier evt in mergen? Geen idee hoe dat werkt.. :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 22:05:20 #245
45833 crew  Fogel
pi_203914419
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 22:06:06 #246
45833 crew  Fogel
pi_203914434
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Thanks! Kun jij mijn topic hier evt in mergen? Geen idee hoe dat werkt.. :@
Mergen kunnen alleen FAs, maar hier is je post :D

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
In mei gaan mijn vriend en ik naar Schotland. Heen- en terugreis geboekt bij DFDS (IJmuiden- Newcastle upon Tyne en v.v.) + een rondreis met eigen auto: https://www.nrv.nl/rondre(...)o.b.v.-eigen-vervoer.

Nu hebben we uiteraard zelf al bestudeerd wat er aan bezienswaardigheden te vinden is gedurende de rondreis. Maar dat zijn uiteraard de "standaard" dingen en we zijn erg benieuwd naar tips van eerdere Schotlandgangers.

En dat mag vanalles zijn (alleen qua accommodaties heeft weinig zin, want dat is geregeld in de rondreisboeking).

Dus heb jij tips qua bezienswaardigheden, activiteiten, gerechten, restaurants, whisky-stokerij-rondleidingen, wandeltochten, uitkijkpunten, etc.: please let us know!

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:06:53 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203914452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Fogel het volgende:

[..]
Mergen kunnen alleen FAs, maar hier is je post :D
[..]

Thanks! ^O^ _O_ :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 22:12:14 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203914532
Mooi plan Whiskers! Schotland staat ook nog hoog op mijn must visit lijst, lijkt me zo gaaf O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:59:11 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203915164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:12 schreef MaJo het volgende:
Mooi plan Whiskers! Schotland staat ook nog hoog op mijn must visit lijst, lijkt me zo gaaf O+
Thanks! Maar je toffe nwe huis gaat uiteraard ff voor! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 2 maart 2022 @ 22:59:42 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')