Dag 2 dan. Na aankomst in Newcastle reden we meteen over de provinciale weg naar het noorden. Onderweg kwamen we langs het stationnetje van Chathill, waar we even rondgekeken hebben.
![01.jpg]()
Daarna reden we door naar Seahouses, een behoorlijk toeristisch plekje aan de kust. We waren mooi op tijd dus we konden met een klein stuiterbootje een aardige tocht op zee maken. Hier de haven van Seahouses bij eb, en een soort vuurtoren maar toch ook niet, of zo.
![02.jpg]()
![03.jpg]()
Dit was het bootje waarmee we een rondvaart rondom de Farne Islands gemaakt hebben. Er zijn daar erg veel watervogels te vinden zoals alken, aalscholvers, Jan-van-Genten en papagaaiduikers. En er is ook een grote kolonie grijze zeehonden.
![07.jpg]()
Papagaaiduikers dus.
![04.jpg]()
![05.jpg]()
En zeehonden, flink wat.
![06.jpg]()
Hierna hebben we daar vlakbij de haven geluncht en zijn we langs het nogal dominante Bamburgh Castle doorgereden naar Schotland.
![08.jpg]()
In Schotland zijn we eerst Edinburgh voorbij gereden, het volgende excursiepuntje was in Falkirk. Daar hebben ze sinds een paar jaar de Kelpies by the Helix staan. Twee enorme quasi-kunstzinnige paardekoppen uit staal (35 meter hoog of zo, je kunt ze ook vanaf de snelweg goed zien). Nou ja, ik hou gewoon niet zo van paarden.
![09.jpg]()
Vooruit dan, één doorkijkje.
![10.jpg]()
Daarna met gezwinde spoed naar het Falkirk Wheel, een enorm coole scheepslift. Helaas was alle activiteit inmiddels voorbij aangezien het 17:30 was. Ik was nog net 2 seconden eerder bij de deur van het souvenirwinkeltje dan de mevrouw die de boel ging afsluiten, dus ik kon nog wat spulletjes en troepjes kopen.
![11.jpg]()
Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel. Onderweg kwamen we nog langs de Glengoyne whiskystokerij.
![12.jpg]()
En tegen een uur of zeven waren we bij ons hotel, het zeventiende-eeuwse Winnock in Drymen.
![13.jpg]()
Hier genoten we van een aardig diner en gratis onbeperkt drinken aan de bar. Dat wil zeggen, van 19:30 tot 22:30, en alleen 4 merken bier, en de goedkoopste wijn en sterk, en tot een maximum van 15 pond per persoon

Maar het was best genoeg ook wel

Lekker slapen, morgen verder de Highlands in