1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | Munro Hoogte (m) Regio Ben Vorlich (Loch Lomond) 943 Arrochar Alps Ben Vane 916 Arrochar Alps Beinn Narnain 926 Arrochar Alps Ben Ime 1011 Arrochar Alps Beinn Bhuidhe 948 Arrochar Alps Cruach Ardrain 1046 Crianlarich Hills Beinn Tulaichean 946 Crianlarich Hills Sgurr Thuilm 963 Loch Lochy, Arkaig and Eil Sgurr nan Coireachean (Glenfinnan) 956 Loch Lochy, Arkaig and Eil Gulvain 987 Loch Lochy, Arkaig and Eil Sgurr nan Coireachan 953 Knoydart and Loch Quoich Garbh Chioch Mhor 1013 Knoydart and Loch Quoich Sgurr na Ciche 1040 Knoydart and Loch Quoich Sgurr Mor 1003 Knoydart and Loch Quoich Geal Charn (Monadh Liath) 926 Laggan and the Monadh Liath Meall na Teanga 918 Loch Lochy, Arkaig and Eil Sron a' Choire Ghairbh 937 Loch Lochy, Arkaig and Eil Gleouraich 1035 Knoydart and Loch Quoich Spidean Mialach 996 Knoydart and Loch Quoich Sgurr a' Mhaoraich 1027 Knoydart and Loch Quoich Gairich 919 Knoydart and Loch Quoich Sgurr na Banachdich 965 Skye and Mull Sgurr a' Mhadaidh 918 Skye and Mull Sgurr a' Ghreadhaidh 973 Skye and Mull Meall Chuaich 951 Drumochter Hills Carn na Caim 941 Drumochter Hills A' Bhuidheanach Bheag 936 Drumochter Hills Geal-charn (Drumochter) 917 Drumochter Hills A' Mharconaich 975 Drumochter Hills Beinn Udlamain 1011 Drumochter Hills Sgairneach Mhor 991 Drumochter Hills Carn Liath (Beinn a Ghlo) 975 Tarf and Tilt Hills Braigh Coire Chruinn-bhalgain 1070 Tarf and Tilt Hills Carn nan Gabhar 1121 Tarf and Tilt Hills Glas Tulaichean 1051 Cairnwell Hills Carn an Righ 1029 Cairnwell Hills Beinn Iutharn Mhor 1045 Cairnwell Hills Carn Bhac 946 Cairnwell Hills An Socach (Glen Ey) 944 Cairnwell Hills Lochnagar 1155 Glenshee and Lochnager Carn a' Choire Boidheach 1110 Glenshee and Lochnager Carn an t-Sagairt Mor 1047 Glenshee and Lochnager Cairn Bannoch 1012 Glenshee and Lochnager Broad Cairn 998 Glenshee and Lochnager Mount Keen 939 Glenshee and Lochnager Driesh 947 Glenshee and Lochnager Mayar 928 Glenshee and Lochnager |
Dat wisselt nogal, maar in mijn ervaring zijn het vooral buien. "Slecht weer" is nogal relatief in de Schotse Hooglanden. Afgezien van hele mooie dagen zijn één of meer buien op een dag iets wat je daar gewoon verwacht, dus een dag met af en toe een bui beschouw ik niet persé als slecht.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 20:53 schreef tjoptjop het volgende:
Tof verslag en wat een prachtig land is het toch ook![]()
Ik lees veel over slecht weer, hoe manifesteert zich dat daar. Regent het dan de hele dag, of zijn het meer buitjes? Hoeveel dagen heb je gemiddeld slecht weer in deze periode?
Ik heb het een beetje kunnen volgen o.a. op mijn lange golf radio. De Schotten die ik erover sprak waren inderdaad niet blij. Voorafgaand aan het referendum heb ik nog een hele discussie gehad met een Schotse politicologie studente (van 18jr) die ik tegenkwam tijdens een heuvelwandeling (ik kom altijd verbazingwekkend veel leuke jonge meiden tegen in de Schotse heuvels). Zij was voorstander van remain, maar het argument was vooral dat ze zoveel leuke subsidies krijgen van de EU. Ik vond dat een vreemd argument, aangezien de UK netto betaler is. Maar haar argument was dat ze die subsidies niet krijgen van de UK (of Schotse) regering en ze dus eigenlijk meer vertrouwen in de EU had dan in de eigen regering om belastinggeld te verdelen. En ik maar denken dat Schotten meer soevereiniteit willen hebben!quote:Nog wat meegekregen van de Brexit daar? In Schotland was het toch wel massaal Bremain.
De meeste plekken in Schotland hoef je niet te klimmen hoor! De Skye Cuillins zijn wat dat betreft de uitzondering. Ik hou zelf ook niet van echt klimmen (technisch) maar een beetje scrambling is okee.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 16:44 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat een bizar mooie reis! Ik vind Schotland geweldig (klimaat, landschap, natuur, mensen) en zou ook graag eens een dergelijke wandelvakantie doen. Iets minder heftig, want echt klimmen wil ik niet. Ik begrijp uit je verhaal dat je de wandelingen alleen doet? Is dat niet gevaarlijk?
Deze vraag heb ik dus ookquote:Op woensdag 27 juli 2016 23:04 schreef TheTraveler het volgende:
Heel gaaf verslag! Ben zelf niet zo'n wandelaar maar dit is toch wel inspirerend.
1 ding intrigeert mij wel: hoe kun je zomaar zes weken op reis? (Zelfstandig?/Sabbatical?/prettige werkgever?)
Ik reis altijd alleenquote:Op maandag 25 juli 2016 08:49 schreef Radyhyn het volgende:
Was je helemaal alleen deze vakantie of had je een reisgenoot?
- 2 maanden Ecuador vanaf eind septemberquote:
quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:04 schreef TheTraveler het volgende:
hoe kun je zomaar zes weken op reis? (Zelfstandig?/Sabbatical?/prettige werkgever?)
Ik ben niet afhankelijk van een werkgeverquote:
Een miljonairquote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben niet afhankelijk van een werkgever
Ah! Moet een heerlijk gevoel zijn. Zeker als je zulke reizen kunt maken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik reis altijd alleen
[..]
- 2 maanden Ecuador vanaf eind september
- Arizona National Scenic Trail (of een deel daarvan) lopen komend voorjaar
[..]
[..]
Ik ben niet afhankelijk van een werkgever
Nice!quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:46 schreef SeLang het volgende:
- 2 maanden Ecuador vanaf eind september
- Arizona National Scenic Trail (of een deel daarvan) lopen komend voorjaar
Totaal ¤588 (waarvan ¤304 benzine kosten)quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:26 schreef LievePoetin het volgende:
Wat heeft deze reis je ongeveer gekost?
Dat is wel erg goedkoopquote:Op dinsdag 20 september 2016 12:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Totaal ¤588 (waarvan ¤304 benzine kosten)
Ik woon in zuid Engeland dus geen overtocht. Wel verder rijden dan voor de meeste Nederlanders.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:10 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Dat is wel erg goedkoop![]()
met overtocht
Hoe oud ben je? En hoe voelt het, als je dat doet alleen? Hoe voelt het na twee dagen en hoe voelt het na twee weken? En hoe denk je dan over het leven en de wereld ?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik woon in zuid Engeland dus geen overtocht. Wel verder rijden dan voor de meeste Nederlanders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |