abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2014 @ 14:55:09 #1
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_138073747

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekrane draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekrane met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekrane.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekrane te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekrane worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekrane. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekrane roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekrane en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekrane volgen hardere sancties. De voormalige Oekraense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekrane". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekrane benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekrane stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemeni opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekrane. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekrane in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekrane steunen in Donetsk. Daarbij valt n dode. De Oekraense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekrane geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekrane. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekrane. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekrane niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.

- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien

- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6 % van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.

- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekrane oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.

- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
  zondag 23 maart 2014 @ 15:04:48 #2
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138074095
ABC twitterde op zondag 23-03-2014 om 15:02:35 Ukrainian foreign minister tells @MarthaRaddatz that the chances of war with Russia are "becoming higher": http://t.co/yCzbV2Upmd reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138074804
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:04 schreef DeJori het volgende:
ABC twitterde op zondag 23-03-2014 om 15:02:35 Ukrainian foreign minister tells @MarthaRaddatz that the chances of war with Russia are "becoming higher": http://t.co/yCzbV2Upmd reageer retweet
Ben benieuwd..
Zonder wrijving geen glans
pi_138074924
Er is niks noemenswaardigs gebeurd sinds 18 Maart?
  zondag 23 maart 2014 @ 16:28:28 #5
361691 DeJori
pi_138077159
quote:
Crimea crisis: EU prepares for trade war with Russia

Europe began to prepare for a possible trade war with Russia over Ukraine on Friday, with the EU executive in Brussels ordered to draft plans for much more substantive sanctions against Moscow if Vladimir Putin presses ahead with Russian territorial expansion.

But the bigger EU countries – Germany, France and Britain, all with major but very different interests at stake in Russia – split over the tactics of a new campaign with fears that a trade war would be highly risky and potentially ruinous.

A two-day summit of EU leaders dominated by the Crimea crisis ended with 12 Russian politicians and military figures being added to a list of 21 so far subjected to travel bans and asset freezes.

Unlike Washington, which on Thursday blacklisted senior Kremlin figures and oligarchs, the EU list avoided Putin's immediate entourage, instead targeting figures such as Sergei Glazyev, an economic adviser to Putin, Dmitry Rogozin, a deputy prime minister, and the heads of both houses of parliament. "The persons are not so important," said a senior EU official. "It's the climate we're creating." He denied any differences with the Americans. "It's not a beauty contest."

The summit debate, participants and witnesses said, focused on what is known as "stage 3" of a sanctions regime, meaning broader trade and economic sanctions against Russia if the Kremlin escalates operations to seize more territory in Ukraine beyond the Black Sea peninsula of Crimea, whose annexation was formally concluded on Friday in Moscow.

David Cameron reserved strong language for the Kremlin move. "A sham and illegal referendum has taken place at the barrel of a Kalashnikov," he said. "Russia has sought to annex Crimea, a flagrant breach of international law and something we will never recognise."

Moscow criticised the Foreign Office for its choice of rhetoric on the Ukraine crisis. "We are being reassured that the British government wants to maintain normal diplomatic relations with the Russian Federation. If that is the wish of our British partners, then this relationship has got to be normal and diplomatic including at the level of rhetoric. Good relations ought to be valued. The British side should mind its language. Unfortunately, that's not the case with the British Embassy in Moscow," said the Russian foreign ministry. "It seems that the harsh rhetoric, quite beyond the pale, is meant to cover up the gross inaptitude of the Brussels bureaucracy and its zero-sum motive to engineer a cold war-type geopolitical grab on Russia's borders."

Cameron pointed out that while the EU depended on Russia for a quarter of its gas supplies, the Russian gas monopoly Gazprom relied on Europe for half of its exports. "Russia needs Europe more than Europe needs Russia," he said.

The European commission in Brussels was told to draw up plans for sanctions "in a broad range of economic areas".

Such language masked differences between Britain and France on the one hand and Germany on the other. Following the summit, Germany's chancellor, Angela Merkel, failed to mention the next phase of much more serious penalties, while Cameron emphasised them.

On Thursday, the White House named metallurgy, energy, trade and other areas as possible targets for action. London and Paris wanted to echo this. "The Russians have to see where they will hurt," said one diplomat. Germany, by far Russia's biggest trade partner in the EU and the biggest buyer of Russian gas, has resisted attempts to specify what the sanctions targets might be.

Apart from its energy dependency, the Germans say they have more than 6,000 firms operating in Russia and that 300,000 jobs in Germany depend on trade with Russia.

Cameron was much more explicit on the issue and British officials admitted there were divisions. He mentioned "finance, military, energy" as areas being considered. "There's nothing left out."

That suggested equal pain for the three big countries since Britain has most to lose from financial sanctions, France has billion of euros at stake in defence contracts with Russia, while Germany suffers most from sanctions in the energy sector.

It is not clear when the European commission will deliver its battle plan for expanded sanctions but there is an acute feeling among commission officials that Brussels has been handed a poison chalice. They said as soon as the plans are published or leaked, the Russians will know what to expect or fear and will get their retaliation in pre-emptively, triggering a much bigger crisis between Europe and Russia.

The senior EU official, though, said it would be "really stupid" for the EU to reveal its hand. "The commission is keeping its cards close to its chest. We will not do this in full transparency. It will not be transparent at all."

While the Americans have been much more open in spelling out their plans, the Europeans complain that it is easier for Washington because it has much less to lose, with US-Russian trade volumes barely one-twelfth of that between the EU and Russia.

The senior official said the blacklist was not coordinated with Washington. "We are following our own course. The US is far away."

The EU and the interim Ukrainian government have now signed part of a political and trade pact, the issue that led to the crisis last November that ultimately triggered a revolution in Kiev and Russian intervention in Crimea.

The EU summit agreed to race ahead with similar pacts with Moldova and Georgia, concluding them by June.

http://www.theguardian.co(...)ussia-crimea-ukraine
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 23 maart 2014 @ 16:48:49 #6
192592 SureD1
------------------------------
pi_138077996
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:04 schreef DeJori het volgende:
Dat kaartje wat hier langs kwam een aantal topics geleden is het plan, een kuststrook in het zuiden van Ukrane naar dat republiekje in Moldavi en dan Oost-Ukrane...
  zondag 23 maart 2014 @ 16:50:40 #7
361691 DeJori
pi_138078064
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:48 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat kaartje wat hier langs kwam een aantal topics geleden is het plan, een kuststrook in het zuiden van Ukrane naar dat republiekje in Moldavi en dan Oost-Ukrane...
Ik ben daar nog steeds erg sceptisch over en denk dat de Russen het voorlopig gewoon bij de Krim houden. :9
  zondag 23 maart 2014 @ 16:54:23 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_138078201
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:28 schreef DeJori het volgende:

[..]

Moet ineens aan Gerald Celente denken.
Carsh, depression, currency wars, trade wars, real wars :P
pi_138078248
Uit een pdf van de NAVO site:
NATO's Relations with Russia and Ukraine
June 2000
http://www.nato.int/acad/fellow/98-00/nation.pdf

Belang van Ukraine voor de NAVO:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Problemen ivm Oekrains NAVO lidmaatschap:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kosovo:
SPOILER
Nasleep van Kosovo:
SPOILER
  zondag 23 maart 2014 @ 17:01:06 #10
361691 DeJori
pi_138078474
quote:
Schedule Of Press Briefings In Ukraine Crisis Media Centre On Sunday, March 23, 2014

20:00 Press Conference of U.S. Congressional Delegation. Participants:

Senator Kelly Ayotte (Republican – New Hampshire)

Senator Joe Donnelly (Democrat – Indiana)

Representative Stephen F. Lynch (Democrat – Massachusetts)

http://uacrisis.org/march-23/
Neem aan 20:00 Oekraense tijd, ofwel 19:00 hier.

Edit: weet niet of er een livestream is, dus die zijn tzt welkom.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:11:31 #11
361691 DeJori
pi_138078926
quote:
Ukraine crisis: Nobody should fear Russia, ambassador says

Moscow's ambassador to the EU has said that nobody has anything to fear from Russia and that the country does not have any "expansionist views".

Speaking on the Andrew Marr Show, Vladimir Chizhov maintained that there was no intention for Russian troops to march into Ukrainian territory outside Crimea, and described Western economic sanctions on Russia as irrational.

The ambassador also said that Ukrainian forces in the Crimea were not hostages and had been given then three options - either to join the Russian army retaining their military ranks, to demobilise and become private citizens in Crimea, or to remain in the ranks of the Ukrainian army and leave Crimea.

http://www.bbc.com/news/uk-politics-26705214 (Inclusief video van interview)
pi_138079092
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Absoluut.

Echter, dat maakt de actie van Rusland niet minder afkeuringswaardig. Hoe goed, of slecht, de USA is heeft geen ruk te maken met of de annexatie van de Krim een goed of een slecht iets is. Het is echt ontzettend irritant hoe bepaalde mensen elke Krim-discussie afleiden door over de USA te gaan zeiken.
}:|
Ukraine: there's no way out unless the west understands its past mistakes
Western leaders mostly paint the whole dispute as totally one-sided: it is all Russia’s fault. But the Crimea crisis is directly related to the misguided steps taken after the Soviet Union’s fall
Malcolm Fraser: Voormalig premier van Australi
After the fall of the Soviet Union, many hoped the cold war ideology could be put behind, and that the powers could work for a more co-operative and a better world. Nato had done its job.

There were many ways in which the former members of the Soviet Union in eastern Europe could have been given security for the future. Nato chose to provide that security by moving eastward to the borders of Russia. The then president, Gorbachev, in negotiating with secretary of state, James Baker, had insisted that Nato should not move one foot east – this was an area of traditional Russian influence. President Clinton pushed to expand the Nato alliance to the very borders of Russia. There was talk of Ukraine and Georgia being included.

The move east, despite the negotiations held with Gorbachev, was provocative, unwise and a very clear signal to Russia: we are not willing to make you a co-operative partner in the management of European or world affairs; we will exercise the power available to us and you will have to put up with it.
[..]

NATO's Eastward Expansion: Did the West Break Its Promise to Moscow?
Russian President Dmitry Medvedev has accused the West of breaking promises made after the fall of the Iron Curtain, saying that NATO's expansion into Eastern Europe violated commitments made during the negotiations over German reunification. Newly discovered documents from Western archives support the Russian position.

:6
pi_138079254
quote:
12s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:16 schreef meth1745 het volgende:
}:|
Ukraine: there's no way out unless the west understands its past mistakes
Western leaders mostly paint the whole dispute as totally one-sided: it is all Russia’s fault. But the Crimea crisis is directly related to the misguided steps taken after the Soviet Union’s fall
Malcolm Fraser: Voormalig premier van Australi
After the fall of the Soviet Union, many hoped the cold war ideology could be put behind, and that the powers could work for a more co-operative and a better world. Nato had done its job.

There were many ways in which the former members of the Soviet Union in eastern Europe could have been given security for the future. Nato chose to provide that security by moving eastward to the borders of Russia. The then president, Gorbachev, in negotiating with secretary of state, James Baker, had insisted that Nato should not move one foot east – this was an area of traditional Russian influence. President Clinton pushed to expand the Nato alliance to the very borders of Russia. There was talk of Ukraine and Georgia being included.

The move east, despite the negotiations held with Gorbachev, was provocative, unwise and a very clear signal to Russia: we are not willing to make you a co-operative partner in the management of European or world affairs; we will exercise the power available to us and you will have to put up with it.
[..]

NATO's Eastward Expansion: Did the West Break Its Promise to Moscow?
Russian President Dmitry Medvedev has accused the West of breaking promises made after the fall of the Iron Curtain, saying that NATO's expansion into Eastern Europe violated commitments made during the negotiations over German reunification. Newly discovered documents from Western archives support the Russian position.

:6
En nu? Uitbreiding van NAVO geeft Rusland niet het recht de Krim te annexeren.

Overigens wordt het altijd gebracht alsof NAVO die landen heeft ingelijfd. Die landen hebben zelf voor lidmaatschap gekozen.
pi_138079270
quote:
Russia says it is complying with troop limits near Ukraine border
Nato general says Russian force is 'very sizeable and very ready', but Moscow says it has not breached agreements

Russia's defence ministry has said it is complying with international troop limits near its border with Ukraine, after Nato's top military commander voiced concern over what he said was a large Russian force in the region.

"The Russian defence ministry is in compliance with all international agreements limiting the number of troops in the border areas with Ukraine," the deputy defence minister, Anatoly Antonov, was quoted by Russian news agencies as saying.

Nato's supreme allied commander Europe, General Philip Breedlove, said the Russian force near the Ukrainian border was "very, very sizeable and very, very ready". He said he was worried it could pose a threat to Moldova's mainly Russian-speaking separatist Transdniestria region.

As Russian forces consolidated control over Crimea two days after President Vladimir Putin signed laws completing Russia's annexation of the Black Sea peninsula, some have voiced fears that Putin may try to grab more territory in the east of the country.

Antonov said eight groups of international inspectors had conducted missions in Russia in the last month to check on Russian troop movements.

"We cooperated to our utmost with our partners, allowing them to inspect all sites in which they were interested. We have nothing to hide there," Antonov was quoted by the state RIA and Itar-Tass news agencies as saying.

"The conclusion that our foreign partners made … [was that] Russian armed forces are not undertaking any undeclared military activities that could cause a threat to the security of neighbouring states," he said.
[..]
pi_138079461
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Overigens wordt het altijd gebracht alsof NAVO die landen heeft ingelijfd. Die landen hebben zelf voor lidmaatschap gekozen.
Maakt niet uit. Ook al kiezen alle landen in Centraal-Amerika voor plaatsing van Russische kernraketten, dan gaat de VS dat nog niet toelaten.
pi_138079495
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:27 schreef meth1745 het volgende:
Maakt niet uit. Ook al kiezen alle landen in Centraal-Amerika voor plaatsing van Russische kernraketten, dan gaat de VS dat nog niet toelaten.
Uhm, wat bedoel je? Ik beargumenteer dat ik vind dat hoe goed of slecht de USA is niet uitmaakt voor de vraag of de annexatie van de Krim gerechtvaardigd is. Is zie de link totaal niet met Russische kernraketten in Centraal Amerika.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:28:56 #17
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138079501
quote:

[..]

En de Krim heeft zelf gekozen voor Rusland. En het recht maakt niet uit, de VS luisterde daar bij Kosovo ook niet naar.
Anti-Turkije
pi_138079528
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:28 schreef SadPanda het volgende:
En het recht maakt niet uit, de VS luisterde daar bij Kosovo ook niet naar.
Is het wel eens in je opgekomen dat zowel de USA als Rusland fout kunnen zitten?
  zondag 23 maart 2014 @ 17:30:32 #19
421524 SadPanda
pi_138079553
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Is het wel eens in je opgekomen dat zowel de USA als Rusland fout kunnen zitten?
Ja rechtelijk wel. Moreel is het gewoon goed dat de inwoners van de Krim mogen kiezen waarbij ze horen en dat zonder doden.
Anti-Turkije
pi_138079594
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:30 schreef SadPanda het volgende:
Ja rechtelijk wel. Moreel is het gewoon goed dat de inwoners van de Krim mogen kiezen waarbij ze horen en dat zonder doden.
Jup. Daar ben ik het mee eens. Ik zou niets tegen de annexatie hebben als er geen Russische troepen rondliepen ten tijde van het referendum, als er gewoon waarnemers mochten zijn en als pro-Ukraine mensen niet geintimideerd zouden worden.

Ik heb er ook niets op tegen als dat Transnistria zich bij Rusland toevoegt.
pi_138079601
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Uhm, wat bedoel je? Ik beargumenteer dat ik vind dat hoe goed of slecht de USA is niet uitmaakt voor de vraag of de annexatie van de Krim gerechtvaardigd is. Is zie de link totaal niet met Russische kernraketten in Centraal Amerika.
Ik zeg dat acties consequenties hebben. Voor Rusland is de NAVO aan hun grenzen een bedreiging. Elke grootmacht zal daar op reageren. Of dit de beste reactie is die de Russen konden kiezen zeg ik niet.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:33:20 #22
421524 SadPanda
pi_138079638
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:31 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jup. Daar ben ik het mee eens. Ik zou niets tegen de annexatie hebben als er geen Russische troepen rondliepen ten tijde van het referendum, als er gewoon waarnemers mochten zijn en als pro-Ukraine mensen niet geintimideerd zouden worden.

Het probleem is dat er Russische troepen nodig zijn om een referendum te houden. Voor de invasie verbood de regering van Oekrane een referendum. Waarnemers waren er ook hoor en pro-Oekrane mensen worden niet door de overheid gentimideerd.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 17:33:23 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138079641
quote:

[..]

Dan zou het referendum nooit gehouden zijn want Kiev had daar nimmer goedkeurig voor gegeven en zelf troepen naar de Krim gestuurd.
Say what?
pi_138079654
quote:

[..]

Dat gaat niemand aanvaarden, een Russische enclave op die plaats, waar trouwens slechts een minderheid van de bevolking Russisch is, maar de Russische taal wel opgelegd wordt aan de scholen..
pi_138079667
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:32 schreef meth1745 het volgende:
Ik zeg dat acties consequenties hebben. Voor Rusland is de NAVO aan hun grenzen een bedreiging. Elke grootmacht zal daar op reageren. Of dit de beste reactie is die de Russen konden kiezen zeg ik niet.
Ja, wel grappig op zich, ''NAVO aan onze grenzen is een bedreiging, dus trekken wij onze grenzen verder door naar de NAVO..''
pi_138079698
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, wel grappig op zich, ''NAVO aan onze grenzen is een bedreiging, dus trekken wij onze grenzen verder door naar de NAVO..''
Strategisch belangrijke haven. Als ze een bufferzone willen dan vallen ze Oekraine zelf binnen.
pi_138079756
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:35 schreef meth1745 het volgende:
Strategisch belangrijke haven. Als ze een bufferzone willen dan vallen ze Oekraine zelf binnen.
Dan is Oekrane geen bufferzone meer maar gewoon een inherent deel van Rusland.
pi_138079911
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:32 schreef meth1745 het volgende:
Vind je het niet een beetje cru dat uitbreiding van de NAVO consequenties heeft voor Ukraine dan? Ukrains is geen NAVO.

Verder is dit volgens mij juist geen handige manier om NAVO tegen te houden. Met annexatie van de Krim heeft Rusland zojuist 2 miljoen pro-Rusland kiezers van de Ukraine weggescheurd. Dit verhoogt de kans dat de rest van de Ukraine voor NAVO zal kiezen.
pi_138079954
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan is Oekrane geen bufferzone meer maar gewoon een inherent deel van Rusland.
De gebieden in Georgi zijn ook geen deel van Rusland.
Als ze het gebied bezetten kan iemand anders er geen wapens/troepen plaatsen.
quote:
The rest of Ukraine was absorbed into the former USSR after the Russian revolution. It only split from Russia in 1991, after the Soviet Republic dissolved.

The Russians have been invaded many times (last, most notably, by Nazi Germany) and one thing they obviously want is some kind of buffer zone between them and Europe.

They've been willing to act against former Soviet states before. Robert Hardy points out that protection of Russian citizens was the exact excuse used by Putin in 2008 for his war with Georgia.
http://www.cnbc.com/id/101460641
pi_138080334
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:42 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Vind je het niet een beetje cru dat uitbreiding van de NAVO consequenties heeft voor Ukraine dan? Ukrains is geen NAVO.

Verder is dit volgens mij juist geen handige manier om NAVO tegen te houden. Met annexatie van de Krim heeft Rusland zojuist 2 miljoen pro-Rusland kiezers van de Ukraine weggescheurd. Dit verhoogt de kans dat de rest van de Ukraine voor NAVO zal kiezen.
Ukraine werd ook door de navo als essentieel gezien, zie m'n eerste post, NAVO document uit 2000:
quote:
From 1994 onward Ukraine has enjoyed the status of privileged partner, and the commitment "to see an independent, secure, democratic Ukraine survive, succeed and prosper" has been inscribed as a vital interest.
Ukraine has come to be perceived as a "pivotal" state--one of a handful "whose futures [are] poised at critical turning points, and whose fates would significantly affect regional, and even international, stability."
As "the linchpin of stability in post-communist Eurasia," it has become a centerpiece of Western policy. The case for casting Ukraine as a pivotal rests upon four premises.

The first is that the consolidation of Ukrainian sovereignty is essential to prevent the recreation of something like the former Soviet superpower around its Russian core. Russian national security policy clearly articulates the goal of voluntary re-association of former Soviet states. As long as Kyiv maintains a commitment to full sovereignty, however, the premise of "geopolitical pluralism" in post-Soviet Eurasia is likely to prevail. "The West," notes Taras Kuzio, "has increasingly come to understand and appreciate the strategic significance of Ukraine as the main post-Soviet country capable of preventing the re-emergence of a new Russian-dominated union."

A heightened perception of Ukraine's strategic importance has been manifested in intensified military-to- military contacts with both the U.S. and its key allies. Since 1996 Ukraine has been the third leading recipient of U.S. foreign aid, after Israel and Egypt, in addition to receiving considerable World Bank and International Monetary Fund support, and the largesse has borne fruit.
Een Westers gezind Oekraine is van strategisch belang voor de NAVO.
pi_138080340
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:33 schreef SadPanda het volgende:
Het probleem is dat er Russische troepen nodig zijn om een referendum te houden. Voor de invasie verbood de regering van Oekrane een referendum. Waarnemers waren er ook hoor en pro-Oekrane mensen worden niet door de overheid gentimideerd.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:33 schreef UpsideDown het volgende:
Dan zou het referendum nooit gehouden zijn want Kiev had daar nimmer goedkeurig voor gegeven en zelf troepen naar de Krim gestuurd.
We zullen nooit weten of Kiev zo een referendum toe zou hebben gelaten. Wat ik wel weet is dat de pro-Rusland dude die nu de Krim leidt, een whopping 4% van de stemmen in de Krim haalde de laatste verkiezingen.

Mbt intimidatie, we hebben allemaal toch de VICE rapportages gezien? Gelezen over de journalisten en pro-Ukraine supporters die in elkaar gemept werden of verdwenen. Je moet sowieso vrij dom zijn om met een Ukrainse vlag in de Krim rond te lopen, wanneer het er stikt van de pro-Rusland milities. En mbt waarnemers, die zijn helemaal niet toegelaten. Tenzij jij het over andere waarnemers hebt?
pi_138080493
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

We zullen nooit weten of Kiev zo een referendum toe zou hebben gelaten. Wat ik wel weet is dat de pro-Rusland dude die nu de Krim leidt, een whopping 4% van de stemmen in de Krim haalde de laatste verkiezingen.

Mbt intimidatie, we hebben allemaal toch de VICE rapportages gezien? Gelezen over de journalisten en pro-Ukraine supporters die in elkaar gemept werden of verdwenen. Je moet sowieso vrij dom zijn om met een Ukrainse vlag in de Krim rond te lopen, wanneer het er stikt van de pro-Rusland milities. En mbt waarnemers, die zijn helemaal niet toegelaten. Tenzij jij het over andere waarnemers hebt?
Ze hadden de OSCE uitgenodigd, maar die aanvaarden enkel uitnodigingen van landen, niet van regios. Die andere OSCE waarnemers die niet binnengelaten werden kwamen niet voor de verkiezingen, maar om te zien of er russische militairen waren. En er zijn enkele "waarnemers" van rechtse W.Europese partijen geweest.

Maar er lijkt weinig twijfel dat een meerderheid voor annexatie stemde. Dat bleek uit berichten van mensen die er woonden, ook mensen die zelf tegen waren.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:01:54 #33
361691 DeJori
pi_138080565
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ze hadden de OSCE uitgenodigd, maar die aanvaarden enkel uitnodigingen van landen, niet van regios. Die andere OSCE waarnemers die niet binnengelaten werden kwamen niet voor de verkiezingen, maar om te zien of er russische militairen waren. En er zijn enkele "waarnemers" van rechtse W.Europese partijen geweest.
Die al om tien uur 's ochtends aan hun tweede fles wijn zaten :D
  zondag 23 maart 2014 @ 18:04:44 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138080654
Is Moldavi het volgende doelwit van Poetin?
Na de formele annexatie van de Krim op vrijdag hebben de Russen mogelijk hun pijlen gericht op de Moldavische regio Transnistri. Volgens NAVO-generaal Philip Breedlove hebben de Russen een grote legermacht op de been gebracht.
=================
De ordinaire ophisterij is al weer begonnen...........
  zondag 23 maart 2014 @ 18:09:45 #35
361691 DeJori
pi_138080827
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:04 schreef DUTCHKO het volgende:
Na de formele annexatie van de Krim op vrijdag hebben de Russen mogelijk hun pijlen gericht op de Moldavische regio Transnistri. Volgens NAVO-generaal Philip Breedlove hebben de Russen een grote legermacht op de been gebracht.
=================
Inderdaad schandalig dat de Russen zoveel troepen op de grens met Oekrane hebben geplaatst.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:11:16 #36
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138080891
Dat zal Moldavi toch nooit goedkeuren, die sluiten de Russen daar samen met Oekrane in.
Say what?
  zondag 23 maart 2014 @ 18:21:37 #37
421524 SadPanda
pi_138081352
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

Dat weten we wel, Oekrane zei separatisme hard te zullen bestrijden en ze verboden een referendum in de Krim.
Boeit dat, politici komen op en gaan. Pro-Russische partijen haalde in de laatste verkiezingen meer dan 70%: https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2010

However, later in the day, an OSCE spokeswoman said that Crimea did not have the authority to invite the organization into the region as it is not a fully-fledged state and, therefore, incapable of requesting services provided exclusively to OSCE members.
Het OSCE wilde dus niet komen.

Zie ook dit:
The referendum was observed by 135 international observers from 23 countries and by 1,240 local observers. Apart from the observers, 623 accredited journalists from 169 international media outlets were invited.

None of the 135 international observers registered any violations.[14][133][134] The EODE observer mission concluded that the referendum was conducted freely and fairly.[135] There were three Czech observers: A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Souek (the Vysok Mto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]
https://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_referendum,_2014#Observers

Er zullen vast wel wat incidenten zijn geweest ja, maar niet door de overheid. En tevens gebeurt het in de rest van Oekrane juist met pro-Russische demonstranten. En die aanvallen hebben het referendum niet benvloed. Al Jazeera wordt trouwens betaald door de dictator van Qatar niet de meest betrouwbare bron dus.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 18:22:08 #38
421524 SadPanda
pi_138081376
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:04 schreef DUTCHKO het volgende:
=================
Hypocrisie ten top, Kosovo en Zuid-Soedan mochten wel onafhankelijk van de VS omdat dat in hun voordeel is.

Transnistri is trouwens al de facto Russisch grondgebied, er zitten al Russische soldaten sinds 1991 ofzo. Moldavi heeft daar niks meer te zeggen.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 18:22:58 #39
421524 SadPanda
pi_138081416
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:11 schreef UpsideDown het volgende:
Dat zal Moldavi toch nooit goedkeuren, die sluiten de Russen daar samen met Oekrane in.
Jammer alleen dat Transnistri al sinds de val van de SU de facto geen grondgebied is van Moldavi en er al Russische soldaten zitten.
Anti-Turkije
pi_138081858
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:21 schreef SadPanda het volgende:
Dat weten we wel, Oekrane zei separatisme hard te zullen bestrijden en ze verboden een referendum in de Krim.
Boeit dat, politici komen op en gaan. Pro-Russische partijen haalde in de laatste verkiezingen meer dan 70%: https://en.wikipedia.org/(...)ntary_election,_2010
Natuurlijk boeit dat. De Russen hebben gun-point iemand aangesteld die slechts 4% van de stemmen kreeg in de Krim. Lijkt me geen zuivere koffie.

Jouw link mbt verkiezingen in de Krim is interessant. Ik zie dat "Party of Regions" 49% van de stemmen krijgt. Deze partij is kennelijk lid van de "For United Ukraine" alliantie. Ik zie nergens waaruit blijkt dat deze "Party of the Regions" zich van de Ukraine wilde afscheiden. Uit hun wiki blijkt zelfs dat ze "associate membership" van de EU wilden.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:36:02 #41
421524 SadPanda
pi_138081930
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk boeit dat. De Russen hebben gun-point iemand aangesteld die slechts 4% van de stemmen kreeg in de Krim. Lijkt me geen zuivere koffie.

Jouw link mbt verkiezingen in de Krim is interessant. Ik zie dat "Party of Regions" 49% van de stemmen krijgt. Deze partij is kennelijk lid van de "For United Ukraine" alliantie. Ik zie nergens waaruit blijkt dat deze "Party of the Regions" zich van de Ukraine wilde afscheiden. Uit hun wiki blijkt zelfs dat ze "associate membership" van de EU wilden.
Er komen nog verkiezingen en die man heeft meer support dan die kliek in Kiev.

Dat For United Ukraine is pro-Russisch zoals je kan zien als je er op klikt. En de Party of the Regions is de partij van de afgezette president Janoekovytsj ;)
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 18:37:42 #42
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138081998
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:22 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jammer alleen dat Transnistri al sinds de val van de SU de facto geen grondgebied is van Moldavi en er al Russische soldaten zitten.
Maakt de uitdaging alleen maar leuker.
Say what?
pi_138082353
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:36 schreef SadPanda het volgende:
Er komen nog verkiezingen en die man heeft meer support dan die kliek in Kiev.

Dat For United Ukraine is pro-Russisch zoals je kan zien als je er op klikt. En de Party of the Regions is de partij van de afgezette president Janoekovytsj ;)
Zeker pro-Russisch. Dat is echter niet automatisch pro-afscheiden. Vraag jij je niet af waarom de Russen de "Party of Regions" niet aan de macht hielpen in de Krim? Die had immers 49% van de stemmen. Waarom helpen ze een dude aan de macht die maar 4% had? Lijkt mij duidelijk, toch? Annexatie.
  zondag 23 maart 2014 @ 18:52:08 #44
421524 SadPanda
pi_138082557
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zeker pro-Russisch. Dat is echter niet automatisch pro-afscheiden. Vraag jij je niet af waarom de Russen de "Party of Regions" niet aan de macht hielpen in de Krim? Die had immers 49% van de stemmen. Waarom helpen ze een dude aan de macht die maar 4% had? Lijkt mij duidelijk, toch? Annexatie.
Die zullen wel zijn omgekocht. Je verzint maar wat, het was niet Rusland die hem aan de macht hielp, het waren erg veel demonstranten die het kantoor van de overheid van de Krim ontsingelde waarna de huidige leider zich over gaf en toen kwam die ene man aan de macht.

Maar wat boeit het nou? Er komen nog wel nieuwe verkiezingen in de Krim en het is duidelijk dat de meerderheid gewoon bij Rusland wil.
Anti-Turkije
pi_138082765
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:52 schreef SadPanda het volgende:
Die zullen wel zijn omgekocht. Je verzint maar wat, het was niet Rusland die hem aan de macht hielp, het waren erg veel demonstranten die het kantoor van de overheid van de Krim ontsingelde waarna de huidige leider zich over gaf en toen kwam die ene man aan de macht.

Maar wat boeit het nou? Er komen nog wel nieuwe verkiezingen in de Krim en het is duidelijk dat de meerderheid gewoon bij Rusland wil.
Ik verzin niets. Misschien even lezen hoe deze dude aan de macht kwam:

quote:
Following the Ukrainian revolution, on February 27 an emergency session was held in the Crimean legislature while it was occupied by armed pro-Russian forces.[5] The masked gunmen identified themselves as members of Crimea’s "self-defense forces", all of which are, according to Aksyonov, directly under his control.[5] After sealing the doors and confiscating all mobile phones, the MPs who had been invited by Aksyonov to enter the building, passed the motion in the presence of the gunmen armed with Kalashnikov's and rocket launchers.[12][5][13][10] The result was that 55 of 64 votes elected Aksyonov Prime Minister.[14] Various media accounts have disputed whether he was able to gather a quorum of 50 of his peers before the session convened that day, and some Crimean legislators who were registered as present have said they did not come near the building.[5] Others denied being in the city, and that duplicate voting cards stolen from parliament's safe were used in their name.[15] Opposition deputies have avoided speaking out publicly out of fear of reprisal, and due to threats received.[15] Crimean Prime Minister Anatolii Mohyliov was barred from attending the session.[15]
Emergency session. Pro-Russian forces. Masked gunmen. Directly under his control. Sealing the doors. Confiscating all mobile phones. Kalashnikovs. Rocket Launchers. Serieus dude?

Nogmaals, zijn partij had fucking 4% van de stemmen in de Krim. Waarom is hij ineens de leider? Wat denk je zelf?
  zondag 23 maart 2014 @ 19:00:10 #46
421524 SadPanda
pi_138082824
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik verzin niets. Misschien even lezen hoe deze dude aan de macht kwam:

[..]

Emergency session. Pro-Russian forces. Masked gunmen. Directly under his control. Sealing the doors. Confiscating all mobile phones. Kalashnikovs. Rocket Launchers. Serieus dude?

Nogmaals, zijn partij had fucking 4% van de stemmen in de Krim. Waarom is hij ineens de leider? Wat denk je zelf?
Ik zat inderdaad fout maar het boeit niet. Verkiezingen komen er nog aan en het referendum was eerlijk. En ik denk als je aan de mensen vraagt of ze die man als leider willen dat ze dan wel ja zeggen want dankzij hem hebben ze een referendum.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 19:04:20 #47
361691 DeJori
pi_138082974
BBCSteveR twitterde op zondag 23-03-2014 om 18:40:19 In Russian TV's news review, Dmitry Kiselev suggests that the USA is "illegitimate" for the way it gained its independence from Britain. reageer retweet
yarotrof twitterde op zondag 23-03-2014 om 18:49:46 After declaring Ukrainian govt an "illegitimate junta," Russian TV wonders: is the existence of the US legitimate? http://t.co/KgW5gh5Y3V” reageer retweet
_O- _O- _O-
pi_138083037
gaan we nog een derde Wereldoorlog voeren?
Groot fan van User Wotte
  zondag 23 maart 2014 @ 19:06:17 #49
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138083051
De afscheiding van Belgi was ook niet legaal.
Say what?
  zondag 23 maart 2014 @ 19:10:14 #50
421524 SadPanda
pi_138083228
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:04 schreef DeJori het volgende:
BBCSteveR twitterde op zondag 23-03-2014 om 18:40:19 In Russian TV's news review, Dmitry Kiselev suggests that the USA is "illegitimate" for the way it gained its independence from Britain. reageer retweet
yarotrof twitterde op zondag 23-03-2014 om 18:49:46 After declaring Ukrainian govt an "illegitimate junta," Russian TV wonders: is the existence of the US legitimate? http://t.co/KgW5gh5Y3V” reageer retweet
_O- _O- _O-
Terechte vraag.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 19:10:45 #51
421524 SadPanda
pi_138083249
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:06 schreef UpsideDown het volgende:
De afscheiding van Belgi was ook niet legaal.
Idd gewoon Belgi weer onderdeel maken van NL w/
Anti-Turkije
pi_138083296
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad fout maar het boeit niet. Verkiezingen komen er nog aan en het referendum was eerlijk. En ik denk als je aan de mensen vraagt of ze die man als leider willen dat ze dan wel ja zeggen want dankzij hem hebben ze een referendum.
Hoe zit het met de Tartaren in Vice news die geen stemkaarten hadden gekregen, maar normaal gesproken wel mochten stemmen? Plus, 97%... eerlijk... _O-
pi_138083331
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee van Oostenrijk.
Ура для россии
  zondag 23 maart 2014 @ 19:13:21 #54
421524 SadPanda
pi_138083369
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:11 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hoe zit het met de Tartaren in Vice news die geen stemkaarten hadden gekregen, maar normaal gesproken wel mochten stemmen? Plus, 97%... eerlijk... _O-
Graag bewijs, "Vice news" is dat niet. Maar goed het maakt weinig uit of die 97% eerlijk is, het staat vast dat een meerderheid bij Rusland wil.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 19:13:50 #55
421524 SadPanda
pi_138083383
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:12 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Nee van Oostenrijk.
Of we worden gewoon weer allemaal onderdeel van het Derde Rijk.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 19:18:03 #56
361691 DeJori
pi_138083548
quote:
9s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Of we worden gewoon weer allemaal onderdeel van het Derde Rijk.
Als de NAVO en Rusland elkaar voldoende verzwakt hebben worden we allemaal verslagen en veroverd door de Chinezen! :D
pi_138083626
Kijk nou wat ik heb gevonden :')
SPOILER: enigzins nsfw, tekening
pi_138083684
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Graag bewijs, "Vice news" is dat niet. Maar goed het maakt weinig uit of die 97% eerlijk is, het staat vast dat een meerderheid bij Rusland wil.
En nu maakt de eerlijkheid van het referendum ineens niet meer uit? Volgens mij is het bij een beslissing die de toekomst van een land voor de komende 100(?) jaar bepaald dat juist het belangrijkste.

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:04 schreef DeJori het volgende:
_O- _O- _O-
Moeten de Russen zich dan niet afvragen of zij terecht de Tsaar hebben afgezet :')
  zondag 23 maart 2014 @ 19:22:02 #59
421524 SadPanda
pi_138083734
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

En nu maakt de eerlijkheid van het referendum ineens niet meer uit?
Dat heb ik eerder ook gezegd.

quote:
[..]

Moeten de Russen zich dan niet afvragen of zij terecht de Tsaar hebben afgezet :')
Door aardig wat Russen wordt dat dan ook als een coup gezien.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 19:22:26 #60
421524 SadPanda
pi_138083752
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Volgens mij is het bij een beslissing die de toekomst van een land voor de komende 100(?) jaar bepaald dat juist het belangrijkste.
Het is een feit dat de meerderheid bij Rusland wil.
Anti-Turkije
pi_138083846
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:22 schreef SadPanda het volgende:
Het is een feit dat de meerderheid bij Rusland wil.
Waar baseer je dat op? Ik beweer niet dat je ongelijk hebt, ik wil alleen graag een bron zien als jij het over "feiten" hebt.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:26:33 #62
421524 SadPanda
pi_138083954
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik beweer niet dat je ongelijk hebt, ik wil alleen graag een bron zien als jij het over "feiten" hebt.
Dat is net zo iets als vragen om een bron dat bewijst dat de meerderheid van de Belgen niet door Nederland wil worden geannexeerd. Maar het bewijs is het referendum.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 19:28:39 #63
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_138084045
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_138084118
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:26 schreef SadPanda het volgende:
Dat is net zo iets als vragen om een bron dat bewijst dat de meerderheid van de Belgen niet door Nederland wil worden geannexeerd. Maar het bewijs is het referendum.
Lol. Als de Russen met gewapende milities in de straten, "verdwijnen" van journalisten en busladingen Russen een referendum houden kunnen ze New York nog laten "kiezen" voor aansluiting bij Rusland.

Je kan mij best overtuigen, maar dan wel graag moet een goede bron van een referendum of iets in een normale situatie. Het feit dat de "Russian Unity" partij 4% van de stemmen kreeg in de Krim vind ik niet bepaald overtuigend.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:32:35 #65
421524 SadPanda
pi_138084237
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol. Als de Russen met gewapende milities in de straten, "verdwijnen" van journalisten en busladingen Russen een referendum houden kunnen ze New York nog laten "kiezen" voor aansluiting bij Rusland.

Je kan mij best overtuigen, maar dan wel graag moet een goede bron van een referendum of iets in een normale situatie. Het feit dat de "Russian Unity" partij 4% van de stemmen kreeg in de Krim vind ik niet bepaald overtuigend.
Die milities bedreigen geen mensen in het stemhokje. Waar haal je het verdwijnen van journalisten vandaan? Ik kan je ook wel beweringen geven dat Russische journalisten worden geweigerd en verdwijnen. En waar haal je die bewering over busladingen vandaan?

Blablabla pro-Russisch heeft 70% van de stemmen gekregen. En er zijn hele grote demonstraties geweest.

Ben je ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo daar is niet eens een referendum over geweest.
Anti-Turkije
pi_138084682
quote:
According to a GfK poll of 600 residents taken Thursday and Friday ahead of the referendum, 70 percent said they will vote to become part of Russia, while 11 percent said they will vote to restore Crimea’s status as part of Ukraine.
http://sunnewsonline.com/new/?p=56468

Er zijn ook de getuigenissen van journalisten, die zeggen dat ze in dozijnen ballot boxes niet n biljet zagen waar de tweede optie aangeduid was. De getuigenissen van kiezers, etc...
Het opkomstpercentage kan aan getwijfeld worden, maar de 97% of hoeveel was het, dat zal dicht in de buurt geweest zijn.
pi_138084849
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:32 schreef SadPanda het volgende:
Die milities bedreigen geen mensen in het stemhokje. Waar haal je het verdwijnen van journalisten vandaan? Ik kan je ook wel beweringen geven dat Russische journalisten worden geweigerd en verdwijnen. En waar haal je die bewering over busladingen vandaan?

Blablabla pro-Russisch heeft 70% van de stemmen gekregen. En er zijn hele grote demonstraties geweest.

Ben je ook tegen de onafhankelijkheid van Kosovo daar is niet eens een referendum over geweest.
Kosovo kan me weinig schelen. Staat hier los van. Jouw punt is: Amerika is hypocriet. Okay. Fijn. Verandert niets aan de zaak mbt de Krim.

Blablabla 70% voor pro-Rusland. Echter, 4% ging maar naar de partij die voor afscheiding van de Ukraine was. Die 70% was helemaal niet voor afscheiding en is dus totaal irrelevant.

Vermiste journalisten Vermiste journalisten en activisten. Anyway, jij kan ook googlen.
Mt busladingen voor Russen; neem bijvoorbeeld die motorbende, de "Night Wolves". Wat de fuck heeft zo een stel herrieschoppers te zoeken in de Ukraine? Wat denk je zelf?
  zondag 23 maart 2014 @ 19:49:31 #68
421524 SadPanda
pi_138085092
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Kosovo kan me weinig schelen. Staat hier los van. Jouw punt is: Amerika is hypocriet. Okay. Fijn. Verandert niets aan de zaak mbt de Krim.

Blablabla 70% voor pro-Rusland. Echter, 4% ging maar naar de partij die voor afscheiding van de Ukraine was. Die 70% was helemaal niet voor afscheiding en is dus totaal irrelevant.

Vermiste journalisten Vermiste journalisten en activisten. Anyway, jij kan ook googlen.
Mt busladingen voor Russen; neem bijvoorbeeld die motorbende, de "Night Wolves". Wat de fuck heeft zo een stel herrieschoppers te zoeken in de Ukraine? Wat denk je zelf?
Je hebt daar toch wel een mening over? Ik neem aan dat je voor bent dus wil ik graag weten waarom daar wel en hier niet.

Misschien de andere partijen ook bekijken, Russian Unity is ook wel voor net als de CP enz. Het is logisch dat de mensen die op de Partij van de Regio's hebben gestemd ook bij Rusland willen.
Over die journalisten: het lijkt me zeer sterk dat de Russische overheid er wat mee te maken heeft.
Ik dacht dat je met busladingen mensen bedoeld die op de Krim gaan stemmen maar geen inwoner zijn van de Krim. Die Night Wolves zijn er gewoon om hun support te laten zien. Zelfde reden waarom die Russische boxer/politicus ook kwam.
Anti-Turkije
pi_138085484
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:49 schreef SadPanda het volgende:
Je hebt daar toch wel een mening over? Ik neem aan dat je voor bent dus wil ik graag weten waarom daar wel en hier niet.
Het is totaal niet relevant. En ik heb er inderdaad geen mening over. In 2008 studeerde ik af en had ik geen tijd het nieuws te volgen.

Wat ik nog weet is dat ik tijdens dat Joego-gebeuren pro-Kroatie was, maar ik weet niet eens meer waarom. Toen was ik ook echt 15 ofzo. Mbt Kosovo-Servie neig ik enigszins naar Servie omdat ik een schijthekel heb aan Jihadi's maar ik weet er echt geen fuck vanaf.

quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:49 schreef SadPanda het volgende:
Misschien de andere partijen ook bekijken, Russian Unity is ook wel voor net als de CP enz. Het is logisch dat de mensen die op de Partij van de Regio's hebben gestemd ook bij Rusland willen.
Russian Unity is nu precies die 4% partij van die Sergey Aksyonov en de CP kwam niet verder dan 7.4%.

En die partij voor de Regio's is dus niet voor afscheiding. En dat lijkt me precies de reden waarom de Russen niet de Partij voor de Regio's (49%) aan de macht hebben gehouden, maar die Russian Unity (4%) hebben gekozen.
  zondag 23 maart 2014 @ 19:59:56 #70
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138085628
quote:
EU-volkslied bij flashmob Odessa

zondag 23 mrt 2014, 18:28 (Update: 23-03-14, 19:53)

In Odessa, een havenstad aan de Zwarte Zee, hebben klassieke musici Oekraners die boodschappen deden, op een 'Europees' optreden getrakteerd. Ze speelden in een markthal Ode an die Freude van Beethoven, het officile volkslied van de Europese Unie.

Op een video op YouTube is te zien hoe eerst een man met een contrabas begint te spelen. Na enige tijd zijn de eerste tonen van het muziekstuk hoorbaar. Langzaam vallen ook andere instrumenten in, zoals fagot, cello en violen.

Nog weer later spelen ook de blazers mee en tenslotte valt ook het koor in. Ze zingen onder meer de beroemde strofe 'Alle menschen werden Brder'.

De muzikanten behoren tot het Nationaal Filharmonisch Orkest van Odessa. Ze spelen in de bekendste markthal van de stad, Privoz. Odessa staat bekend als een pro-Russische stad.

Alle Menschen werden Brder _O_
Say what?
  zondag 23 maart 2014 @ 20:00:03 #71
421524 SadPanda
pi_138085637
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:57 schreef Pharmacist het volgende:
En die partij voor de Regio's is dus niet voor afscheiding.
Nu in ieder geval wel:
http://zik.ua/en/news/201(...)r_true_colors_470723

Voor de coup in Kiev was aansluiting bij Rusland niet aan de orde.
Anti-Turkije
pi_138085706
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:00 schreef SadPanda het volgende:
Nu in ieder geval wel:
http://zik.ua/en/news/201(...)r_true_colors_470723

Voor de coup in Kiev was aansluiting bij Rusland niet aan de orde.
Natuurlijk. Met die pro-Russische gewapende lieden in de straten is iedereen pro-Rusland. En als je dat niet bent houd je gewoon je mond.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:01:27 #73
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_138085716
quote:
Dit dus ja, die visies slaan het altijd het zelfbeschikkingsrecht van die landen eventjes compleet over. Hilarisch gewoon.
pi_138085727
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is totaal niet relevant. En ik heb er inderdaad geen mening over. In 2008 studeerde ik af en had ik geen tijd het nieuws te volgen.

Wat ik nog weet is dat ik tijdens dat Joego-gebeuren pro-Kroatie was, maar ik weet niet eens meer waarom. Toen was ik ook echt 15 ofzo. Mbt Kosovo-Servie neig ik enigszins naar Servie omdat ik een schijthekel heb aan Jihadi's maar ik weet er echt geen fuck vanaf.

[..]

Russian Unity is nu precies die 4% partij van die Sergey Aksyonov en de CP kwam niet verder dan 7.4%.

En die partij voor de Regio's is dus niet voor afscheiding. En dat lijkt me precies de reden waarom de Russen niet de Partij voor de Regio's (49%) aan de macht hebben gehouden, maar die Russian Unity (4%) hebben gekozen.
Wat bedoel je, de partij voor de regio's is niet voor afscheiding? Het is een nationale partij, in heel Ukraine, die kan toch niet voor afscheiding zijn.
sowieso ben ik verbaasd dat je uberhaupt n gevonden hebt die pro afscheiden was, aangezien dat verboden is volgens de ukrainse wet.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:05:06 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_138085902
quote:

[..]

Lost meteen de werkloosheid op door noodzakelijke investeringen in de wegenbouw _O_
  zondag 23 maart 2014 @ 20:06:51 #76
421524 SadPanda
pi_138085998
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:01 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk. Met die pro-Russische gewapende lieden in de straten is iedereen pro-Rusland. En als je dat niet bent houd je gewoon je mond.
Ben je ook tegen de coup in Kiev, daar lopen ook anti-Russische gewapende lieden in de straten. Maar je hebt nog steeds niet bewezen dat het referendum niet klopt.
Anti-Turkije
pi_138086080
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Van wikipedia:
quote:
The party contains different political groups with diverging ideological outlooks.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:08:32 #78
192592 SureD1
pi_138086103
Ah de 5de colonne is weer gearriveerd. Typisch...elke beweging van de US of het westen in het algemeen wordt met walging besproken terwijl een ordinaire putsch op de Krim met de mantel der liefde wordt bedekt.

Maar SureD1 was de omwenteling in Kiev dan ook niet een putsch? Jazeker was het dat maar daar heeft de 5de colonne geen goed woord voor over... Twee maten...consequent twee maten.

Een maat? Aan beide zijden wordt een vies potje geopolitiek gespeeld. Geen van beide omwentelingen was rechtmatig, en dat heeft niks met de discutabele reputatie van de US te maken.

Voor het geintje op de Russische tv: er is een verschil tussen het erkennen van staten en het erkennen van gezag binnen een reeds ontstane staat.

Over de troepenopbouw aan de grens met Ukrane: dat wordt over het algemeen genterpreteerd als een dreiging met geweld en dat is een inbreuk op het internationale recht.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:11:02 #79
421524 SadPanda
pi_138086237
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:08 schreef SureD1 het volgende:
Ah de 5de colonne is weer gearriveerd. Typisch...elke beweging van de US of het westen in het algemeen wordt met walging besproken terwijl een ordinaire putsch op de Krim met de mantel der liefde wordt bedekt.

Maar SureD1 was de omwenteling in Kiev dan ook niet een putsch? Jazeker was het dat maar daar heeft de 5de colonne geen goed woord voor over... Twee maten...consequent twee maten.

Een maat? Aan beide zijden wordt een vies potje geopolitiek gespeeld. Geen van beide omwentelingen was rechtmatig, en dat heeft niks met de discutabele reputatie van de US te maken.

Voor het geintje op de Russische tv: er is een verschil tussen het erkennen van staten en het erkennen van gezag binnen een reeds ontstane staat.
Het gaat over het referendum en dat was gewoon eerlijk. Er komen nog wel nieuwe verkiezingen op de Krim.

quote:
Over de troepenopbouw aan de grens met Ukrane: dat wordt over het algemeen genterpreteerd als een dreiging met geweld en dat is een inbreuk op het internationale recht.
Bewijs dat het een inbreuk is? NAVO lid Turkije deed trouwens ook aan troepenopbouw aan de grens met Syri.
Anti-Turkije
pi_138086306
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:01 schreef meth1745 het volgende:
Wat bedoel je, de partij voor de regio's is niet voor afscheiding? Het is een nationale partij, in heel Ukraine, die kan toch niet voor afscheiding zijn.
sowieso ben ik verbaasd dat je uberhaupt n gevonden hebt die pro afscheiden was, aangezien dat verboden is volgens de ukrainse wet.
Natuurlijk. Nogmaals, blijkbaar waren ze lid van de "For United Ukraine" alliance. Wat begrijp je niet aan het woord "United"?

En mbt grondwettelijk verboden lijkt me niet relevant. De "Russian Unity" partij was ook niet verboden. Die mocht gewoon bestaan. Overigens hebben jij en SadPanda al driemaal mijn vraag ontweken: waarom brengen de Russen een partij aan de macht die 4% van de stemmen in de Krim kreeg? Waarom brengen de Russen niet de Party of Regions aan de macht? Die had immers 49% van de stemmen in de Krim.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:13:41 #81
361691 DeJori
pi_138086382
EuromaidanPR twitterde op zondag 23-03-2014 om 20:12:51 BREAKING Currently there is no electrocity and internet in many towns and villages in #Crimea. EuromaidanPR source | PR News #Ukraine reageer retweet
  zondag 23 maart 2014 @ 20:13:47 #83
192592 SureD1
pi_138086388
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het gaat over het referendum en dat was gewoon eerlijk. Er komen nog wel nieuwe verkiezingen op de Krim.

[..]

Bewijs dat het een inbreuk is? NAVO lid Turkije deed trouwens ook aan troepenopbouw aan de grens met Syri.
Was jij erbij? Ik kan er niet over oordelen, over de eerlijkheid van het referendum. Bewijs me dan maar (met unbiased bronnen) dat het eerlijk was.

Turkije bouwde op uit zelfverdediging, dat mag dan weer wel... Het is makkelijk om een mening te hebben als je geen enkele relevante kennis van zaken hebt...
  zondag 23 maart 2014 @ 20:17:15 #84
421524 SadPanda
pi_138086574
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Was jij erbij? Ik kan er niet over oordelen, over de eerlijkheid van het referendum. Bewijs me dan maar (met unbiased bronnen) dat het eerlijk was.

Turkije bouwde op uit zelfverdediging, dat mag dan weer wel... Het is makkelijk om een mening te hebben als je geen enkele relevante kennis van zaken hebt...
Ik heb al laten zien dat de waarnemers het eerlijk vonden. Dus weerleg jij dat eens.

Dat is natuurlijk een mening, Syri en haar bondgenoten zien dat anders. Rusland kan ook claimen dat het voor zelfverdediging is tegen een NAVO aanval.
Anti-Turkije
pi_138086652
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Alle Menschen werden Brder _O_
Mooi initiatief, doet me denken aan de video's van de pianospelers die in de lege overheidsgebouwen voor vriend en vijand muziek speelden. Een mooie vorm van vreedzaam protest.

Of, zoals Russia Today zou zeggen: "Neo-Nazi Fascisten van het Vierde Rijk der Amerikaanse Staten en Europese homo's pleegt Propaganda Concert op heilige Russische grond."
pi_138086685
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk. Nogmaals, blijkbaar waren ze lid van de "For United Ukraine" alliance. Wat begrijp je niet aan het woord "United"?

En mbt grondwettelijk verboden lijkt me niet relevant. De "Russian Unity" partij was ook niet verboden. Die mocht gewoon bestaan. Overigens hebben jij en SadPanda al driemaal mijn vraag ontweken: waarom brengen de Russen een partij aan de macht die 4% van de stemmen in de Krim kreeg? Waarom brengen de Russen niet de Party of Regions aan de macht? Die had immers 49% van de stemmen in de Krim.
Omdat ze iemand moesten hebben die het durfde doen? De laatste president van de Krim is 22 jaar geleden afgezet, toen hij in 2011 het land weer binnen wilde kreeg hij meteen 5 jaar verbanning.

[ Bericht 0% gewijzigd door meth1745 op 23-03-2014 20:27:50 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 20:20:33 #87
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_138086727
quote:

[..]

Of laten we Nederland, Belgi en Luxemburg weer onderdeel van Spanje maken. Of laten we Spanje teruggeven aan de moslims.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:23:04 #88
192592 SureD1
pi_138086864
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb al laten zien dat de waarnemers het eerlijk vonden. Dus weerleg jij dat eens.

Dat is natuurlijk een mening, Syri en haar bondgenoten zien dat anders. Rusland kan ook claimen dat het voor zelfverdediging is tegen een NAVO aanval.
Waarnemers schmaarnemers, die waren zeer selectief geselecteerd. Mijn punt is er is net zo weinig bewijs voor een eerlijk verloop als er is voor een oneerlijk verloop.

Over het tweede punt, dat zijn juridische kwalificaties, geen meningen.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:25:38 #89
421524 SadPanda
pi_138086992
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Waarnemers schmaarnemers, die waren zeer selectief geselecteerd. Mijn punt is er is net zo weinig bewijs voor een eerlijk verloop als er is voor een oneerlijk verloop.

Over het tweede punt, dat zijn juridische kwalificaties, geen meningen.
Waar baseer jij dat op? De OSCE waarnemers waren uitgenodigd maar die wilde niet komen. Waarnemers zeggen dat het eerlijk is dat is gewoon bewijs dat jij nou eigenwijs bent terwijl iedereen kan zien dat de meerderheid bij Rusland wil.

Leg me eens precies uit waarin dat staat? Waarom kan Rusland niet zeggen dat het voor zelfverdediging is?
Anti-Turkije
pi_138087097
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:19 schreef meth1745 het volgende:
Omdat ze iemand moesten hebben die het durfde doen? De laatste president van de Krim is 22 jaar werd afgezet, toen hij in 2011 het land weer binnen wilde kreeg hij meteen 5 jaar verbanning.
Impliciet beweer jij dus dat de Party of the Regions voor afscheiding was, maar dit niet durfde door te zetten of uit te spreken. Ik denk dat dit weinig met durven te maken heeft. Met de backing van het Russische leger heb je totaal niets te vrezen van Kiev. Ik denk dat er een andere reden is dat Rusland voor de "Russian Unity" (nogmaals, 4%) en niet voor de Party of Regions (nogmaals, 49%) heeft gekozen. Ik denk dat dat is omdat de Party of Regions helemaal niet voor afscheiding was. Rusland zou veel geloofwaardiger zijn als ze een party die 49% van de Krimmers vertegenwoordigt aan de macht zouden helpen. Er is geen enkele goede reden dat niet te doen, als de Part of Regions ook voor afscheiding is.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:28:40 #91
192592 SureD1
pi_138087137
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op? De OSCE waarnemers waren uitgenodigd maar die wilde niet komen. Waarnemers zeggen dat het eerlijk is dat is gewoon bewijs dat jij nou eigenwijs bent terwijl iedereen kan zien dat de meerderheid bij Rusland wil.

Leg me eens precies uit waarin dat staat? Waarom kan Rusland niet zeggen dat het voor zelfverdediging is?
Ok dus omdat de OVSE waarnemers niet wilde komen moet ik maar een handvol FP-ers op hun woord geloven? Dank je...dan maar eigenwijs.

Artikel 2(4) Handvest VN en artikel 51Handvest VN, en als jij je nu eens inleest voordat je je meningen als de in steen gehouwen waarheid presenteert dan hoef ik het je niet achteraf precies uit te leggen...

Oh en als je de artikelen niet duidelijk genoeg vindt, dan mag je relevante uitspraken van het Internationaal Gerechtshof en de betrokken resoluties van de Veiligheidsraad ook even naast leggen...
  zondag 23 maart 2014 @ 20:28:57 #92
421524 SadPanda
pi_138087148
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Impliciet beweer jij dus dat de Party of the Regions voor afscheiding was, maar dit niet durfde door te zetten of uit te spreken. Ik denk dat dit weinig met durven te maken heeft. Met de backing van het Russische leger heb je totaal niets te vrezen van Kiev. Ik denk dat er een andere reden is dat Rusland voor de "Russian Unity" (nogmaals, 4%) en niet voor de Party of Regions (nogmaals, 49%). Ik denk dat dat is omdat de Party of Regions helemaal niet voor afscheiding was. Rusland zou veel geloofwaardiger zijn als ze een party die 49% van de Krimmers vertegenwoordigt aan de macht zouden helpen. Er is geen enkele goede reden dat niet te doen, als de Part of Regions ook voor afscheiding is.
Die hebben nog steeds de meerderheid in het parlement... En die stemde allemaal voor...
Anti-Turkije
pi_138087222
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:28 schreef SadPanda het volgende:
Die hebben nog steeds de meerderheid in het parlement... En die stemde allemaal voor...
Voor wat? Voor de afscheiding toen de Russen met Kalashnikovs door de straten liepen? Dit beantwoord mijn vraag nog steeds niet waarom de Russen dan niet de Party of the Regions aan de macht hielpen.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:30:53 #94
421524 SadPanda
pi_138087261
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Artikel 2(4) Handvest VN en artikel 51Handvest VN, en als jij je nu eens inleest voordat je je meningen als de in steen gehouwen waarheid presenteert dan hoef ik het je niet achteraf precies uit te leggen...

Oh en als je de artikelen niet duidelijk genoeg vindt, dan mag je relevante uitspraken van het Internationaal Gerechtshof en de betrokken resoluties van de Veiligheidsraad ook even naast leggen...
Geef nou eens precies dat stuk tekst waarin staat dat Turkije dat wel mag en Rusland niet.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 20:31:49 #95
421524 SadPanda
pi_138087318
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:30 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Voor wat? Voor de afscheiding toen de Russen met Kalashnikovs door de straten liepen? Dit beantwoord mijn vraag nog steeds niet waarom de Russen dan niet de Party of the Regions aan de macht hielpen.
Ze stemde voor een referendum. De Party of the Regions hebben ook de macht alleen de gouverneur is daar niet van.
Anti-Turkije
pi_138087378
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:31 schreef SadPanda het volgende:
De Party of the Regions hebben ook de macht alleen de gouverneur is daar niet van.
En dit is nu waar ik al tig posts over heb getypt. Waarom is de gouverneur van die 4% party? Dat klopt voor geen hol.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:33:15 #97
421524 SadPanda
pi_138087393
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ok dus omdat de OVSE waarnemers niet wilde komen moet ik maar een handvol FP-ers op hun woord geloven? Dank je...dan maar eigenwijs.
Man man man wat zit je weer onzin te verkondigingen. Je hebt wel een erg grote persoonlijke haat tegen Rusland..

The referendum was observed by 135 international observers from 23 countries and by 1,240 local observers.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 20:34:08 #98
421524 SadPanda
pi_138087456
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En dit is nu waar ik al tig posts over heb getypt. Waarom is de gouverneur van die 4% party? Dat klopt voor geen hol.
Omdat de menigte dat heeft bepaald. Maar wat boeit dat nou? Jij vond dat de gouverneur geen referendum mocht houden?
Anti-Turkije
pi_138087573
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:
Omdat de menigte dat heeft bepaald. Maar wat boeit dat nou? Jij vond dat de gouverneur geen referendum mocht houden?
Nope. Ik heb al gezegd, ik denk niet dat het referendum eerlijk gaat als er Russische tanks door de straten rijden, Russen met Kalashnikovs door de straten lopen, journalisten verdwijnen, pro-Ukraines in elkaar worden gemept etc.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:38:07 #100
421524 SadPanda
pi_138087714
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nope. Ik heb al gezegd, ik denk niet dat het referendum eerlijk gaat als er Russische tanks door de straten rijden, Russen met Kalashnikovs door de straten lopen etc.
_O- Je lijkt nogal op die liegende illegale Oekraense president die zei ook dat er Russische tanks reden en dat Iran kernwapens heeft. Er rijden geen tanks door de straten :')

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Souek (the Vysok Mto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Wat je in het stemhokje aanvinkt is geheim... Kan je het niet hebben dat je ongelijk hebt?
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')