abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2014 @ 20:06:51 #76
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138085998
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:01 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk. Met die pro-Russische gewapende lieden in de straten is iedereen pro-Rusland. En als je dat niet bent houd je gewoon je mond.
Ben je ook tegen de coup in Kiev, daar lopen ook anti-Russische gewapende lieden in de straten. Maar je hebt nog steeds niet bewezen dat het referendum niet klopt.
Anti-Turkije
pi_138086080
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk boeit dat. De Russen hebben gun-point iemand aangesteld die slechts 4% van de stemmen kreeg in de Krim. Lijkt me geen zuivere koffie.

Jouw link mbt verkiezingen in de Krim is interessant. Ik zie dat "Party of Regions" 49% van de stemmen krijgt. Deze partij is kennelijk lid van de "For United Ukraine" alliantie. Ik zie nergens waaruit blijkt dat deze "Party of the Regions" zich van de Ukraine wilde afscheiden. Uit hun wiki blijkt zelfs dat ze "associate membership" van de EU wilden.
Van wikipedia:
quote:
The party contains different political groups with diverging ideological outlooks.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:08:32 #78
192592 SureD1
------------------------------
pi_138086103
Ah de 5de colonne is weer gearriveerd. Typisch...elke beweging van de US of het westen in het algemeen wordt met walging besproken terwijl een ordinaire putsch op de Krim met de mantel der liefde wordt bedekt.

Maar SureD1 was de omwenteling in Kiev dan ook niet een putsch? Jazeker was het dat maar daar heeft de 5de colonne geen goed woord voor over... Twee maten...consequent twee maten.

Een maat? Aan beide zijden wordt een vies potje geopolitiek gespeeld. Geen van beide omwentelingen was rechtmatig, en dat heeft niks met de discutabele reputatie van de US te maken.

Voor het geintje op de Russische tv: er is een verschil tussen het erkennen van staten en het erkennen van gezag binnen een reeds ontstane staat.

Over de troepenopbouw aan de grens met Ukraïne: dat wordt over het algemeen geïnterpreteerd als een dreiging met geweld en dat is een inbreuk op het internationale recht.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:11:02 #79
421524 SadPanda
pi_138086237
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:08 schreef SureD1 het volgende:
Ah de 5de colonne is weer gearriveerd. Typisch...elke beweging van de US of het westen in het algemeen wordt met walging besproken terwijl een ordinaire putsch op de Krim met de mantel der liefde wordt bedekt.

Maar SureD1 was de omwenteling in Kiev dan ook niet een putsch? Jazeker was het dat maar daar heeft de 5de colonne geen goed woord voor over... Twee maten...consequent twee maten.

Een maat? Aan beide zijden wordt een vies potje geopolitiek gespeeld. Geen van beide omwentelingen was rechtmatig, en dat heeft niks met de discutabele reputatie van de US te maken.

Voor het geintje op de Russische tv: er is een verschil tussen het erkennen van staten en het erkennen van gezag binnen een reeds ontstane staat.
Het gaat over het referendum en dat was gewoon eerlijk. Er komen nog wel nieuwe verkiezingen op de Krim.

quote:
Over de troepenopbouw aan de grens met Ukraïne: dat wordt over het algemeen geïnterpreteerd als een dreiging met geweld en dat is een inbreuk op het internationale recht.
Bewijs dat het een inbreuk is? NAVO lid Turkije deed trouwens ook aan troepenopbouw aan de grens met Syrië.
Anti-Turkije
pi_138086306
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:01 schreef meth1745 het volgende:
Wat bedoel je, de partij voor de regio's is niet voor afscheiding? Het is een nationale partij, in heel Ukraine, die kan toch niet voor afscheiding zijn.
sowieso ben ik verbaasd dat je uberhaupt één gevonden hebt die pro afscheiden was, aangezien dat verboden is volgens de ukrainse wet.
Natuurlijk. Nogmaals, blijkbaar waren ze lid van de "For United Ukraine" alliance. Wat begrijp je niet aan het woord "United"?

En mbt grondwettelijk verboden lijkt me niet relevant. De "Russian Unity" partij was ook niet verboden. Die mocht gewoon bestaan. Overigens hebben jij en SadPanda al driemaal mijn vraag ontweken: waarom brengen de Russen een partij aan de macht die 4% van de stemmen in de Krim kreeg? Waarom brengen de Russen niet de Party of Regions aan de macht? Die had immers 49% van de stemmen in de Krim.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:13:41 #81
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138086382
EuromaidanPR twitterde op zondag 23-03-2014 om 20:12:51 BREAKING Currently there is no electrocity and internet in many towns and villages in #Crimea. EuromaidanPR source | PR News #Ukraine reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 23 maart 2014 @ 20:13:47 #83
192592 SureD1
pi_138086388
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:11 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het gaat over het referendum en dat was gewoon eerlijk. Er komen nog wel nieuwe verkiezingen op de Krim.

[..]

Bewijs dat het een inbreuk is? NAVO lid Turkije deed trouwens ook aan troepenopbouw aan de grens met Syrië.
Was jij erbij? Ik kan er niet over oordelen, over de eerlijkheid van het referendum. Bewijs me dan maar (met unbiased bronnen) dat het eerlijk was.

Turkije bouwde op uit zelfverdediging, dat mag dan weer wel... Het is makkelijk om een mening te hebben als je geen enkele relevante kennis van zaken hebt...
  zondag 23 maart 2014 @ 20:17:15 #84
421524 SadPanda
pi_138086574
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Was jij erbij? Ik kan er niet over oordelen, over de eerlijkheid van het referendum. Bewijs me dan maar (met unbiased bronnen) dat het eerlijk was.

Turkije bouwde op uit zelfverdediging, dat mag dan weer wel... Het is makkelijk om een mening te hebben als je geen enkele relevante kennis van zaken hebt...
Ik heb al laten zien dat de waarnemers het eerlijk vonden. Dus weerleg jij dat eens.

Dat is natuurlijk een mening, Syrië en haar bondgenoten zien dat anders. Rusland kan ook claimen dat het voor zelfverdediging is tegen een NAVO aanval.
Anti-Turkije
pi_138086652
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Alle Menschen werden Brüder _O_
Mooi initiatief, doet me denken aan de video's van de pianospelers die in de lege overheidsgebouwen voor vriend en vijand muziek speelden. Een mooie vorm van vreedzaam protest.

Of, zoals Russia Today zou zeggen: "Neo-Nazi Fascisten van het Vierde Rijk der Amerikaanse Staten en Europese homo's pleegt Propaganda Concert op heilige Russische grond."
pi_138086685
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk. Nogmaals, blijkbaar waren ze lid van de "For United Ukraine" alliance. Wat begrijp je niet aan het woord "United"?

En mbt grondwettelijk verboden lijkt me niet relevant. De "Russian Unity" partij was ook niet verboden. Die mocht gewoon bestaan. Overigens hebben jij en SadPanda al driemaal mijn vraag ontweken: waarom brengen de Russen een partij aan de macht die 4% van de stemmen in de Krim kreeg? Waarom brengen de Russen niet de Party of Regions aan de macht? Die had immers 49% van de stemmen in de Krim.
Omdat ze iemand moesten hebben die het durfde doen? De laatste president van de Krim is 22 jaar geleden afgezet, toen hij in 2011 het land weer binnen wilde kreeg hij meteen 5 jaar verbanning.

[ Bericht 0% gewijzigd door meth1745 op 23-03-2014 20:27:50 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 20:20:33 #87
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_138086727
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Idd gewoon België weer onderdeel maken van NL w/
Of laten we Nederland, België en Luxemburg weer onderdeel van Spanje maken. Of laten we Spanje teruggeven aan de moslims.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:23:04 #88
192592 SureD1
pi_138086864
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:17 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb al laten zien dat de waarnemers het eerlijk vonden. Dus weerleg jij dat eens.

Dat is natuurlijk een mening, Syrië en haar bondgenoten zien dat anders. Rusland kan ook claimen dat het voor zelfverdediging is tegen een NAVO aanval.
Waarnemers schmaarnemers, die waren zeer selectief geselecteerd. Mijn punt is er is net zo weinig bewijs voor een eerlijk verloop als er is voor een oneerlijk verloop.

Over het tweede punt, dat zijn juridische kwalificaties, geen meningen.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:25:38 #89
421524 SadPanda
pi_138086992
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Waarnemers schmaarnemers, die waren zeer selectief geselecteerd. Mijn punt is er is net zo weinig bewijs voor een eerlijk verloop als er is voor een oneerlijk verloop.

Over het tweede punt, dat zijn juridische kwalificaties, geen meningen.
Waar baseer jij dat op? De OSCE waarnemers waren uitgenodigd maar die wilde niet komen. Waarnemers zeggen dat het eerlijk is dat is gewoon bewijs dat jij nou eigenwijs bent terwijl iedereen kan zien dat de meerderheid bij Rusland wil.

Leg me eens precies uit waarin dat staat? Waarom kan Rusland niet zeggen dat het voor zelfverdediging is?
Anti-Turkije
pi_138087097
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:19 schreef meth1745 het volgende:
Omdat ze iemand moesten hebben die het durfde doen? De laatste president van de Krim is 22 jaar werd afgezet, toen hij in 2011 het land weer binnen wilde kreeg hij meteen 5 jaar verbanning.
Impliciet beweer jij dus dat de Party of the Regions voor afscheiding was, maar dit niet durfde door te zetten of uit te spreken. Ik denk dat dit weinig met durven te maken heeft. Met de backing van het Russische leger heb je totaal niets te vrezen van Kiev. Ik denk dat er een andere reden is dat Rusland voor de "Russian Unity" (nogmaals, 4%) en niet voor de Party of Regions (nogmaals, 49%) heeft gekozen. Ik denk dat dat is omdat de Party of Regions helemaal niet voor afscheiding was. Rusland zou veel geloofwaardiger zijn als ze een party die 49% van de Krimmers vertegenwoordigt aan de macht zouden helpen. Er is geen enkele goede reden dat niet te doen, als de Part of Regions ook voor afscheiding is.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:28:40 #91
192592 SureD1
pi_138087137
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:25 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op? De OSCE waarnemers waren uitgenodigd maar die wilde niet komen. Waarnemers zeggen dat het eerlijk is dat is gewoon bewijs dat jij nou eigenwijs bent terwijl iedereen kan zien dat de meerderheid bij Rusland wil.

Leg me eens precies uit waarin dat staat? Waarom kan Rusland niet zeggen dat het voor zelfverdediging is?
Ok dus omdat de OVSE waarnemers niet wilde komen moet ik maar een handvol FPö-ers op hun woord geloven? Dank je...dan maar eigenwijs.

Artikel 2(4) Handvest VN en artikel 51Handvest VN, en als jij je nu eens inleest voordat je je meningen als de in steen gehouwen waarheid presenteert dan hoef ik het je niet achteraf precies uit te leggen...

Oh en als je de artikelen niet duidelijk genoeg vindt, dan mag je relevante uitspraken van het Internationaal Gerechtshof en de betrokken resoluties van de Veiligheidsraad ook even naast leggen...
  zondag 23 maart 2014 @ 20:28:57 #92
421524 SadPanda
pi_138087148
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Impliciet beweer jij dus dat de Party of the Regions voor afscheiding was, maar dit niet durfde door te zetten of uit te spreken. Ik denk dat dit weinig met durven te maken heeft. Met de backing van het Russische leger heb je totaal niets te vrezen van Kiev. Ik denk dat er een andere reden is dat Rusland voor de "Russian Unity" (nogmaals, 4%) en niet voor de Party of Regions (nogmaals, 49%). Ik denk dat dat is omdat de Party of Regions helemaal niet voor afscheiding was. Rusland zou veel geloofwaardiger zijn als ze een party die 49% van de Krimmers vertegenwoordigt aan de macht zouden helpen. Er is geen enkele goede reden dat niet te doen, als de Part of Regions ook voor afscheiding is.
Die hebben nog steeds de meerderheid in het parlement... En die stemde allemaal voor...
Anti-Turkije
pi_138087222
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:28 schreef SadPanda het volgende:
Die hebben nog steeds de meerderheid in het parlement... En die stemde allemaal voor...
Voor wat? Voor de afscheiding toen de Russen met Kalashnikovs door de straten liepen? Dit beantwoord mijn vraag nog steeds niet waarom de Russen dan niet de Party of the Regions aan de macht hielpen.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:30:53 #94
421524 SadPanda
pi_138087261
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Artikel 2(4) Handvest VN en artikel 51Handvest VN, en als jij je nu eens inleest voordat je je meningen als de in steen gehouwen waarheid presenteert dan hoef ik het je niet achteraf precies uit te leggen...

Oh en als je de artikelen niet duidelijk genoeg vindt, dan mag je relevante uitspraken van het Internationaal Gerechtshof en de betrokken resoluties van de Veiligheidsraad ook even naast leggen...
Geef nou eens precies dat stuk tekst waarin staat dat Turkije dat wel mag en Rusland niet.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 20:31:49 #95
421524 SadPanda
pi_138087318
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:30 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Voor wat? Voor de afscheiding toen de Russen met Kalashnikovs door de straten liepen? Dit beantwoord mijn vraag nog steeds niet waarom de Russen dan niet de Party of the Regions aan de macht hielpen.
Ze stemde voor een referendum. De Party of the Regions hebben ook de macht alleen de gouverneur is daar niet van.
Anti-Turkije
pi_138087378
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:31 schreef SadPanda het volgende:
De Party of the Regions hebben ook de macht alleen de gouverneur is daar niet van.
En dit is nu waar ik al tig posts over heb getypt. Waarom is de gouverneur van die 4% party? Dat klopt voor geen hol.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:33:15 #97
421524 SadPanda
pi_138087393
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ok dus omdat de OVSE waarnemers niet wilde komen moet ik maar een handvol FPö-ers op hun woord geloven? Dank je...dan maar eigenwijs.
Man man man wat zit je weer onzin te verkondigingen. Je hebt wel een erg grote persoonlijke haat tegen Rusland..

The referendum was observed by 135 international observers from 23 countries and by 1,240 local observers.
Anti-Turkije
  zondag 23 maart 2014 @ 20:34:08 #98
421524 SadPanda
pi_138087456
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En dit is nu waar ik al tig posts over heb getypt. Waarom is de gouverneur van die 4% party? Dat klopt voor geen hol.
Omdat de menigte dat heeft bepaald. Maar wat boeit dat nou? Jij vond dat de gouverneur geen referendum mocht houden?
Anti-Turkije
pi_138087573
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef SadPanda het volgende:
Omdat de menigte dat heeft bepaald. Maar wat boeit dat nou? Jij vond dat de gouverneur geen referendum mocht houden?
Nope. Ik heb al gezegd, ik denk niet dat het referendum eerlijk gaat als er Russische tanks door de straten rijden, Russen met Kalashnikovs door de straten lopen, journalisten verdwijnen, pro-Ukraines in elkaar worden gemept etc.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:38:07 #100
421524 SadPanda
pi_138087714
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nope. Ik heb al gezegd, ik denk niet dat het referendum eerlijk gaat als er Russische tanks door de straten rijden, Russen met Kalashnikovs door de straten lopen etc.
_O- Je lijkt nogal op die liegende illegale Oekraïense president die zei ook dat er Russische tanks reden en dat Iran kernwapens heeft. Er rijden geen tanks door de straten :')

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Wat je in het stemhokje aanvinkt is geheim... Kan je het niet hebben dat je ongelijk hebt?
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')