Daarom. Een mooi tijdstip voor een "rally around the flag" in Turkije.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat is ook geen gerucht meer. Het blokkeren van Twitter was niet eens zo'n issue bij Erdogan's trouwe achterban. Velen hebben hem daarin zelfs gesteund, maar hij vreest voor het lekken van nieuws dat ook voor een verlies van de steun van zijn trouwe achterban kan zorgen. Laats is er een geluidsfragment gelekt waarin Egemen Bagis van de AKP en een journalist lachen met verzen in de Koran. Dit heeft ook in eigen gelederen voor kritiek gezorgd.
Gedaan.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:18 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Daarom. Een mooi tijdstip voor een "rally around the flag" in Turkije.
Ik probeer alleen een verklaring te vinden voor het neerschieten van die jet. Mooi getimed denk ik.
Overigens - expans, volgens mij ff je quote aanpassen. Je quote mij, maar dan met jouw tekst.
Kijken naar de twitter pagina van ISIS en/of AL-Nusra.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier toevallig of de groeperingen als ISIS en Jabhat al Nusra in Syrië ook aan twitter doen en wat die is?
Uiteraard kan alleen Erdogan dat weten. Het zou toeval kunnen zijn. Ik vind het echter best toevallig dat dit zo samenhangt met die Krim-issue en de recente schandelen/geruchten (however je het wilt noemen) in de Turkse politiek.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:21 schreef expans het volgende:
Er is alleen één ding waar ik over twijfel; of dit echt een expliciete opdracht was of dat Erdogan gebruik heeft gemaakt van de omstandigheden.
Na het neerhalen van de Turkse F4 zijn de regels aangepast, en is er gezegd dat iedereen die te dichtbij kwam neergeschoten zou worden, wat ook is gebeurd met de helikopter. En Syrische defensie ''target'' ook dagelijkse Turkse jets die vliegen langs de grens.
Niet van mij.quote:
http://www.tsk.tr/3_basin(...)alari/2014/ba_04.htmquote:Suriyeye ait iki adet MIG-23 uçann, Suriye hava sahasnda kuzeye doru uçuu, 23 Mart 2014 saat 13.01den itibaren Diyarbakrdaki Birletirilmi Kontrol hbar Merkezi (BKM) tarafndan 80 deniz mili mesafeden izlenmeye balanm ve Suriye uçaklar Türk hududuna on deniz mili mesafeden itibaren Türk hava sahasna yaklatna ilikin dört kez ikaz edilmitir.
Yaplan ikazlar üzerine, Suriye uçaklarndan birisi hava sahamza girmeden bölgeden uzaklam; ancak ikinci Suriye uça, uyarlara ramen saat 13.13 sularnda Hatay/Yayladana bal Çaml Tepe Hudut Karakolu bölgesinde Türk hava sahasna girerek yaklak bir kilometre kadar hava sahamz ihlal etmi, daha sonra batya doru yönelerek 1,5 kilometre kadar hava sahamzda uçmaya devam etmitir.
Bu esnada bölgede hava devriye görevinde (havada hazr) bulunan iki adet F-16 uçamzdan birisi, angajman kurallar gereince saat 13.14de Suriye uçana füze atm ve isabet alan Suriye uça hududun 1200 metre güneyinde ve Suriye topraklarnda yer alan Kesep bölgesine dümütür. Uçan Kesep bölgesine düüü, bölgede bulunan hudut birliklerimiz tarafndan gözlemlenmitir.
Kamuoyuna saygyla duyurulur.
Dan is hij boven Syrië neergeschoten?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:29 schreef expans het volgende:
[..]
http://www.tsk.tr/3_basin(...)alari/2014/ba_04.htm
-
2 jets, getracked, na waarschuwingen 1 weggevlogen, andere ging door en uiteindelijk 1 km in het Turks luchtruim, daarna gedraaid richting het westen en 1.5 km doorgevlogen, toen neergehaald.
Er word expliciet gezegd dat hij na 1 kilometer gedraaid is naar het westen en toen nogmaals 1.5 kilometer in het Turks luchtruim heeft gevlogen.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan is hij boven Syrië neergeschoten?
Ah oke, dan kwam hij niet van het westen.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef expans het volgende:
[..]
Er word expliciet gezegd dat hij na 1 kilometer gedraaid is naar het westen en toen nogmaals 1.5 kilometer in het Turks luchtruim heeft gevlogen.
De vorige keer waren ze snel met het plaatje met informatie, kijken of ze dit keer ook volgenquote:Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ah oke, dan kwam hij niet van het westen.
quote:
Foto komt uit juni 2013...quote:Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou in Turkije zijn. Als gevolg van Syrische artillerie.
ik denk dat de syriers er alles aan doen om de turken geen excuus te geven om zich openlijk te mengen in het conflict, daarom geloof ik niks van de deze zogenaamde artillerie beschitingen van de syriers op turks grondgebiedquote:Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou in Turkije zijn. Als gevolg van Syrische artillerie.
rules of engagement en allesquote:Op zondag 23 maart 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
Turkije heeft gewoon het recht om haar land te verdedigen. Ik denk niet dat het uitmaakt wie er president is/was want deze beslissing werd gemaakt door de dienstdoende soldaten. Als zij zien dat een vijandig vliegtuig zich in hun luchtruim bevindt dan hebben zij alle recht om deze neer te schieten.
Daar staan die soldaten ten slotte voor.
Daarom is de legitimiteit van deze actie ook afhankelijk van het feit of het toestel inderdaad in het Turks luchtruim is geweest, wat natuurlijk ontkend wordt door de Syrische regering. We zullen zien welke feiten er boven komen.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
Turkije heeft gewoon het recht om haar land te verdedigen. Ik denk niet dat het uitmaakt wie er president is/was want deze beslissing werd gemaakt door de dienstdoende soldaten. Als zij zien dat een vijandig vliegtuig zich in hun luchtruim bevindt dan hebben zij alle recht om deze neer te schieten.
Yup. Het is alleen nog niet duidelijk of het vliegtuig ook daadwerkelijk boven Turks luchtruim vloog. Turkije en Syrie spreken elkaar tegen.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
Je vergeet gemakshalve dat die Syrische vliegtuigen dichtbij de grens met Turkije opereerden omdat Turkije haar territorium beschikbaar stelt aan Al Qaeda gerelateerde terroristen die nu bezig zijn met een offensief in Lattakia. Los gezien van het feit dat we helemaal niet zeker weten of dat gevechtsvlieg ook daadwerkelijk het Turkse luchtruim schond.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
Het luchtruim van een land schenden staat niet gelijk een aanval. Immers komen dit soort incidenten wel vaker voor. Los gezien van het feit dat Rusland en Iran Assad dekken; Turkije zou wel gek zijn om die twee landen in het harnas te jagen.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:49 schreef Pharmacist het volgende:
Als Syrie Turkije aan zou vallen is het exit Assad en SAA.
Uiteraard staat het luchruim schenden niet gelijk aan een aanval. Echter, waarom zou een Syrische jet het Turkse luchtruim schenden als het niet van plan is aan te vallen? Dan kan het alleen maar een navigatiefout zijn. Dan is neerschieten wel erg over de top reactie.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:53 schreef Intellectueel het volgende:
Het luchtruim van een land schenden staat niet gelijk een aanval. Immers komen dit soort incidenten wel vaker voor. Los gezien van het feit dat Rusland en Iran Assad dekken; Turkije zou wel gek zijn om die twee landen in het harnas te jagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |