abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138074518
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat is ook geen gerucht meer. Het blokkeren van Twitter was niet eens zo'n issue bij Erdogan's trouwe achterban. Velen hebben hem daarin zelfs gesteund, maar hij vreest voor het lekken van nieuws dat ook voor een verlies van de steun van zijn trouwe achterban kan zorgen. Laats is er een geluidsfragment gelekt waarin Egemen Bagis van de AKP en een journalist lachen met verzen in de Koran. Dit heeft ook in eigen gelederen voor kritiek gezorgd.
Daarom. Een mooi tijdstip voor een "rally around the flag" in Turkije.

Ik probeer alleen een verklaring te vinden voor het neerschieten van die jet. Mooi getimed denk ik.

Overigens - expans, volgens mij ff je quote aanpassen :P. Je quote mij, maar dan met jouw tekst.
pi_138074643
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daarom. Een mooi tijdstip voor een "rally around the flag" in Turkije.

Ik probeer alleen een verklaring te vinden voor het neerschieten van die jet. Mooi getimed denk ik.

Overigens - expans, volgens mij ff je quote aanpassen :P. Je quote mij, maar dan met jouw tekst.
Gedaan.

Er is alleen één ding waar ik over twijfel; of dit echt een expliciete opdracht was of dat Erdogan gebruik heeft gemaakt van de omstandigheden.

Na het neerhalen van de Turkse F4 zijn de regels aangepast, en is er gezegd dat iedereen die te dichtbij kwam neergeschoten zou worden, wat ook is gebeurd met de helikopter. En Syrische defensie ''target'' ook dagelijkse Turkse jets die vliegen langs de grens.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:22:19 #203
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_138074660
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier toevallig of de groeperingen als ISIS en Jabhat al Nusra in Syrië ook aan twitter doen en wat die is?
Kijken naar de twitter pagina van ISIS en/of AL-Nusra. :') :') :')

Wist je dat de NSA en de CIA en de AIVD je internetverkeer in de gaten kan houden. :Y :Y
  zondag 23 maart 2014 @ 15:26:37 #204
365082 IPA35
Patriarch
pi_138074809
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138074860
Mooie paint, wel.
pi_138074870
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:21 schreef expans het volgende:
Er is alleen één ding waar ik over twijfel; of dit echt een expliciete opdracht was of dat Erdogan gebruik heeft gemaakt van de omstandigheden.

Na het neerhalen van de Turkse F4 zijn de regels aangepast, en is er gezegd dat iedereen die te dichtbij kwam neergeschoten zou worden, wat ook is gebeurd met de helikopter. En Syrische defensie ''target'' ook dagelijkse Turkse jets die vliegen langs de grens.
Uiteraard kan alleen Erdogan dat weten. Het zou toeval kunnen zijn. Ik vind het echter best toevallig dat dit zo samenhangt met die Krim-issue en de recente schandelen/geruchten (however je het wilt noemen) in de Turkse politiek.

Het is ook best interessant hoeveel invloed uiteindelijk Rusland heeft gehad op de hele Turkije-geopolitieke situatie. Ik denk namelijk dat Turkije wegens Rusland in de NAVO zit. Turkije had tijdens het Ottomaanse rijk al problemen met Rusland (o.a. mbt de Krim). Na het toetreden van NAVO beginnen Turkije's tegenstanders steeds meer dezelfde te worden als die van NAVO.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:29:05 #207
365082 IPA35
Patriarch
pi_138074913
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mooie paint, wel.
Niet van mij.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138074947
quote:
Suriyeye ait iki adet MIG-23 uçann, Suriye hava sahasnda kuzeye doru uçuu, 23 Mart 2014 saat 13.01den itibaren Diyarbakrdaki Birletirilmi Kontrol hbar Merkezi (BKM) tarafndan 80 deniz mili mesafeden izlenmeye balanm ve Suriye uçaklar Türk hududuna on deniz mili mesafeden itibaren Türk hava sahasna yaklatna ilikin dört kez ikaz edilmitir.

Yaplan ikazlar üzerine, Suriye uçaklarndan birisi hava sahamza girmeden bölgeden uzaklam; ancak ikinci Suriye uça, uyarlara ramen saat 13.13 sularnda Hatay/Yayladana bal Çaml Tepe Hudut Karakolu bölgesinde Türk hava sahasna girerek yaklak bir kilometre kadar hava sahamz ihlal etmi, daha sonra batya doru yönelerek 1,5 kilometre kadar hava sahamzda uçmaya devam etmitir.

Bu esnada bölgede hava devriye görevinde (havada hazr) bulunan iki adet F-16 uçamzdan birisi, angajman kurallar gereince saat 13.14de Suriye uçana füze atm ve isabet alan Suriye uça hududun 1200 metre güneyinde ve Suriye topraklarnda yer alan Kesep bölgesine dümütür. Uçan Kesep bölgesine düüü, bölgede bulunan hudut birliklerimiz tarafndan gözlemlenmitir.

Kamuoyuna saygyla duyurulur.
http://www.tsk.tr/3_basin(...)alari/2014/ba_04.htm
-
2 jets, getracked, na waarschuwingen 1 weggevlogen, andere ging door en uiteindelijk 1 km in het Turks luchtruim, daarna gedraaid richting het westen en 1.5 km doorgevlogen, toen neergehaald.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:32:15 #209
365082 IPA35
Patriarch
pi_138075030
Wij van WC Eend...
pi_138075070
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:29 schreef expans het volgende:

[..]

http://www.tsk.tr/3_basin(...)alari/2014/ba_04.htm
-
2 jets, getracked, na waarschuwingen 1 weggevlogen, andere ging door en uiteindelijk 1 km in het Turks luchtruim, daarna gedraaid richting het westen en 1.5 km doorgevlogen, toen neergehaald.
Dan is hij boven Syrië neergeschoten?
pi_138075223
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dan is hij boven Syrië neergeschoten?
Er word expliciet gezegd dat hij na 1 kilometer gedraaid is naar het westen en toen nogmaals 1.5 kilometer in het Turks luchtruim heeft gevlogen.
pi_138075239
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef expans het volgende:

[..]

Er word expliciet gezegd dat hij na 1 kilometer gedraaid is naar het westen en toen nogmaals 1.5 kilometer in het Turks luchtruim heeft gevlogen.
Ah oke, dan kwam hij niet van het westen.
pi_138075311
quote:
8s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ah oke, dan kwam hij niet van het westen.
De vorige keer waren ze snel met het plaatje met informatie, kijken of ze dit keer ook volgen :P
pi_138075381
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:26 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138077094

Dit zou in Turkije zijn. Als gevolg van Syrische artillerie.
pi_138077263
quote:
8s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Foto komt uit juni 2013...

Klik!
pi_138077538
quote:
8s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
ik denk dat de syriers er alles aan doen om de turken geen excuus te geven om zich openlijk te mengen in het conflict, daarom geloof ik niks van de deze zogenaamde artillerie beschitingen van de syriers op turks grondgebied
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_138077726
[upd] Syriërs woedend, piloot leeft
Door superworm @ 23/03/2014 14:51
Een Syrische straaljager die het Turkse luchtruim binnengevlogen zou zijn, is door de Turkse luchtmacht neergeschoten.

Dat melden officials op de Turkse tv. Ook premier Erdogan heeft het inmiddels bevestigd. Of de piloot van het toestel nog in leven is, is niet bekend.

Erdogan: "Een Syrisch vliegtuig heeft ons luchtruim geschonden. Onze F-16's zijn opgestegen en hebben het vliegtuig neergehaald. Waarom? Wie ons luchtruim schendt, wordt daarvoor hard gestraft."

Update 15.31 uur:
De Syrische autoriteiten zijn woest, blijkt uit hun reactie. Dat meldt RTL Nieuws.

De Syriërs geven aan het Turkse neerschieten van een Syrisch gevechtsvliegtuig als 'een onverholen daad van agressie' te zien.

Syrië ontkent dat het toestel boven Turkije vloog en geeft aan dat het gewoon binnen de Syrische grenzen is gebleven en ook op Syrisch grondgebied is neergestort.

Het toestel zou zijn gevonden nabij het stadje Kasab, dat nabij de Turkse grens en de Middellandse Zee gelegen is.

De piloot van het toestel heeft de schietstoel gebruikt en is volgens zijn meerderen niet gewond geraakt.

(bron: http://m.fok.nl/nieuws/644519 )
pi_138077913
Turkije heeft gewoon het recht om haar land te verdedigen. Ik denk niet dat het uitmaakt wie er president is/was want deze beslissing werd gemaakt door de dienstdoende soldaten. Als zij zien dat een vijandig vliegtuig zich in hun luchtruim bevindt dan hebben zij alle recht om deze neer te schieten.
Daar staan die soldaten ten slotte voor.
pi_138078013
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
Turkije heeft gewoon het recht om haar land te verdedigen. Ik denk niet dat het uitmaakt wie er president is/was want deze beslissing werd gemaakt door de dienstdoende soldaten. Als zij zien dat een vijandig vliegtuig zich in hun luchtruim bevindt dan hebben zij alle recht om deze neer te schieten.
rules of engagement en alles
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 maart 2014 @ 16:49:29 #221
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138078018
quote:
Daarom is de legitimiteit van deze actie ook afhankelijk van het feit of het toestel inderdaad in het Turks luchtruim is geweest, wat natuurlijk ontkend wordt door de Syrische regering. We zullen zien welke feiten er boven komen.

Edit, en of ze gewaarschuwd zijn etc. :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138078030
quote:
Yup. Het is alleen nog niet duidelijk of het vliegtuig ook daadwerkelijk boven Turks luchtruim vloog. Turkije en Syrie spreken elkaar tegen.

Ik vraag me af waarom Syrische piloten boven Turks luchtruim zouden vliegen; Syrie maakt geen schijn van kans tegen Turkije. Als Syrie Turkije aan zou vallen is het exit Assad en SAA.
pi_138078103
quote:
Je vergeet gemakshalve dat die Syrische vliegtuigen dichtbij de grens met Turkije opereerden omdat Turkije haar territorium beschikbaar stelt aan Al Qaeda gerelateerde terroristen die nu bezig zijn met een offensief in Lattakia. Los gezien van het feit dat we helemaal niet zeker weten of dat gevechtsvlieg ook daadwerkelijk het Turkse luchtruim schond.
pi_138078174
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:49 schreef Pharmacist het volgende:
Als Syrie Turkije aan zou vallen is het exit Assad en SAA.
Het luchtruim van een land schenden staat niet gelijk een aanval. Immers komen dit soort incidenten wel vaker voor. Los gezien van het feit dat Rusland en Iran Assad dekken; Turkije zou wel gek zijn om die twee landen in het harnas te jagen.
pi_138078272
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:53 schreef Intellectueel het volgende:
Het luchtruim van een land schenden staat niet gelijk een aanval. Immers komen dit soort incidenten wel vaker voor. Los gezien van het feit dat Rusland en Iran Assad dekken; Turkije zou wel gek zijn om die twee landen in het harnas te jagen.
Uiteraard staat het luchruim schenden niet gelijk aan een aanval. Echter, waarom zou een Syrische jet het Turkse luchtruim schenden als het niet van plan is aan te vallen? Dan kan het alleen maar een navigatiefout zijn. Dan is neerschieten wel erg over de top reactie.

Mt Rusland en Iran: Ik denk dat Rusland momenteel wel andere dingen aan zn hoofd heeft. Feit is: Turkse vriendjes (NAVO) stellen simpelweg meer voor dan Syrische vriendjes. En nu is Poetin dus ook even druk met de Krim. Dit laatste is trouwens niet eens relevant. Als Turkije echt zo onder de indruk is van Rusland en Iran, had Turkije die jet nooit neergehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')