Prima als je dat doet. Maar dan snap ik ook niet waarom de PVV moeilijk doet als ze verweten wordt van mensen tweederangs burger te maken. Ze reageren natuurlijk zo omdat ze weten dat dat eigenlijk schandalig is. Maar als je feitelijk ervoor staat om burgers ongelijk te behandelen, sta er dan ook voor als het je verweten wordt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onzin-bewering. Jouw ex heeft net zo veel rechten als ieder ander met een Nederlands paspoort. Maar mocht ze zich ontwikkelen tot een notoire, onverbeterlijke crimineel, dan kan dat paspoort op het spel komen te staan, gezien het bijzondere kenmerk dat zij bezit, namelijk het hebben van twee nationaliteiten.
Ik heb het over dat uitzetten niet zou kunnen vanwege de grondwet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is een hele andere discussie dan het mensen uitzetten.
Dat is nu al het geval. Wat is dan het probleem?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zie die wet. De boreling heeft vanaf geboorte 2 nationaliteiten, de Marokkaanse en de Nederlandse. Vanaf 18 jaar dient deze boreling een nationaliteit te kiezen. NL erkent die andere nationaliteit dan niet meer.
Dat Marokko dat wel doet boeit niet.
Bovendien zijn dit hypothetische stellingen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is walgelijk maar zou niet door de overheid bestraft moeten worden. Het bedrijf heeft alleen zich zelf er mee en ik zou ook niet kopen bij een bedrijf die dat doet.
Nee? Ze kunnen kiezen. En voor NL geldt dan die nationaliteit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is al zo.
Alleen kunnen marokkanen en turken hun oorspronkelijke nationaliteit niet verliezen én krijgt een kind van 2 marokkaanse ouders (die op die manier hun marokkaanse nationalitiet niet konden verliezen, maar wel nederlander zijn geworden) óók de nederlandse nationaliteit. En die wil je dan nu de nederlandse nationaliteit afpakken?
En ook jouw schoonzus is dan gewoon een Nederlands burger. Toch?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:04 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Mijn schoonzus heeft ook 2 paspoorten en toch gaat haar stem naar de PVV. Als je je gewoon gedraagt heb je niks te vrezen.Het gaat om het uitschot dat we kwijt moeten, het gajes, schorem....
Waarom niet? De persoon weet dat van tevoren?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan moet je iemand geen Nederlands paspoort toekennen.
Niet waar, nu hebben zij 2 nationaliteiten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is nu al het geval. Wat is dan het probleem?
Dat kan dus niet als men Nederlands is. Leuk plan. Werkt niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Des te belangrijker is het dat er een stuk of wat Nederlandse Marokkanen ongewild naar Marokko moeten vertrekken. Liefst flink crimineel, zodat ze er in Marokko goed last van hebben. Dat is de enige manier om Marokko onder druk te zetten om hun absurde wetgeving aan te passen. Er wordt veel te weinig druk op Marokko uitgeoefend, terwijl problemen met Marokkaanse onderdanen in diverse Europese landen aan de orde zijn.
Maar als dat zo is, dan is de hele uitspraak van Wilders toch sowieso zinloos?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee? Ze kunnen kiezen. En voor NL geldt dan die nationaliteit.
Als deze boreling er op 18 jarige leeftijd voor kiest om Marokkaans te zijn dan is hij vanaf 18 jaar alleen maar Marokkaans. Zijn of haar keus.
Je hebt in elk geval iets opgestoken vandaag.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het over dat uitzetten niet zou kunnen vanwege de grondwet.
Ik zeg niet dat het paspoort weinig zegt. Iemand met het Nederlands paspoort heeft dezelfde rechten als ieder ander met het Nederlands paspoort, punt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef Globali het volgende:
[..]
Dus zeg je dat het paspoort weinig zegt. Dan ben je een halve Nederlander eigenlijk. Kijken hoe dat gaat werken in de realiteit.
Nee hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:08 schreef Globali het volgende:
[..]
Je hebt in elk geval iets opgestoken vandaag.
Nee. Want hij/zij kan geheel gaan voor de Nederlandse nationaliteit maar blijft voor Marokko ook een Marokkaans burger.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee? Ze kunnen kiezen. En voor NL geldt dan die nationaliteit.
Als deze boreling er op 18 jarige leeftijd voor kiest om Marokkaans te zijn dan is hij vanaf 18 jaar alleen maar Marokkaans. Zijn of haar keus.
Los van het feit dat je/we over veel dingen geen idee hebt en daardoor een beleidsaanpassing waarschijnlijk niet effectief is.;quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Lijkt me niet, Nederlanders zijn in het buitenland niet oververtegenwoordigd in criminaliteitscijfers.
[..]
Dat kan natuurlijk door de politiek bepaald worden net als andere dingen ook daardoor worden bepaald.
[..]
Als ze vermoord worden of iets dergelijk wil ik ze natuurlijk weg hebben.
[..]
Weet ik maar het lijkt me dat dat veel minder is.
[..]
Goede vraag, maar het gaat natuurlijk ook om de overlast van veelplegers.
[..]
Welke verdagen zijn dat concreet?
[..]
Geen idee maar volgens mij hebben veel Turken en Marokkanen een dubbel paspoort.
Omdat een ieder met hetzelfde papiertje gelijk moet zijn voor de wet. Anders moet je een verblijfsvergunning geven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom niet? De persoon weet dat van tevoren?
Hoe kan een persoon weten dat hij 10 jaar later ineens als tweedrang wordt geklassificeerd?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom niet? De persoon weet dat van tevoren?
Dezelfde rechten. Behalve dat je hen uit zou moeten kunnen zetten. Daar zie ik toch wel een verschil.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het paspoort weinig zegt. Iemand met het Nederlands paspoort heeft dezelfde rechten als ieder ander met het Nederlands paspoort, punt.
Deze discussie gaat niet over rechten (want die staan buiten kijf), maar over effectief straffen. En wat mij betreft kan het afnemen van de NL-nationaliteit (in de gevallen waar dat mogelijk is) prima in de lijst met strafmaatregelen staan.
En wat lossen we daar dan mee op? Denk je dat die gastjes ineens niet meer crimineel zijn omdat ze geen Marokkaans paspoort meer hebben?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Des te belangrijker is het dat er een stuk of wat Nederlandse Marokkanen ongewild naar Marokko moeten vertrekken. Liefst flink crimineel, zodat ze er in Marokko goed last van hebben. Dat is de enige manier om Marokko onder druk te zetten om hun absurde wetgeving aan te passen. Er wordt veel te weinig druk op Marokko uitgeoefend, terwijl problemen met Marokkaanse onderdanen in diverse Europese landen aan de orde zijn.
Het idee van die verkeersboetes is juist dat ze volgens de bedenker van de wet gelijk gestraft worden als je ze een inkomensafhankelijke boete geeft en ongelijk straft als je dat niet doet. Daar kun je heel wat over zeggen, of dat zo is of niet, maar ze proberen in ieder geval een soort rechtvaardigheid te benaderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Stel: Joost heeft alleen een Nederlands paspoort, Ahmed heeft een Nederlands én een Marokkaans paspoort. Dat betekent dat Ahmed beschikt over een kenmerk dat Joost niet bezit, namelijk een dubbele nationaliteit.
Je kunt in de wet vastleggen dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit mogelijk is. Stel dat Joost en Ahmed zo veel op hun geweten hebben dat ze voor deze straf in aanmerking komen, dan kijken we of deze uitvoerbaar is. Bij Joost kan dat niet, omdat hij zonder Nederlands paspoort statenloos wordt. Bij Ahmed kan het wel, omdat hij nu twee nationaliteiten heeft. Dan is het dus prima mogelijk om hem een nationaliteit af te nemen.
Er is niks ongelijks aan; een bepaalde straf is alleen wel of niet uitvoerbaar. Bij Joost zal de rechter een andere passende straf moeten zoeken. Er zijn landen - ik meen onder meer Finland - waar verkeersboetes zijn afgestemd op iemands inkomen. Twee autorijders die dezelfde overtreding maken, worden verschillend gestraft.
Mensen verschillend straffen hoeft geen taboe te zijn; zeker niet als je het van tevoren hebt aangekondigd. De overtreder / crimineel heeft willens en wetens de risico's genomen en - in het geval van Ahmed - zijn nationaliteit op het spel gezet. Effectiviteit van straffen moet voorop staan. En als het kan helpen om sommige mensen tot ongewenst vreemdeling te verklaren in dit land, moeten we die kans met beide handen aangrijpen.
Daar kan je over discussiëren. Zoals al reeds gebeurd in dit topic zie ik. Het is in ieder geval een betere reactie dan de vorige.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben niet dom. Het concept van positieve discriminatie is walgelijk, pervers en er is niets positiefs aan. VOC-mentaliteit, werk je op eigen kracht ergens naar binnen. Je wil toch niet ergens zitten omdat je een kleurtje of een kut hebt? Dan krijg je scheve blikken.
De PVV zegt heel wat anders. Wilders is woensdag als een soort volksmenner tekeer gegaan en riep ongenuanceerd "Minder Marokkanen". Dat had hij trouwens al een paar keer eerder gezegd, om pas achteraf die uitspraak een beetje te nuanceren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Prima als je dat doet. Maar dan snap ik ook niet waarom de PVV moeilijk doet als ze verweten wordt van mensen tweederangs burger te maken. Ze reageren natuurlijk zo omdat ze weten dat dat eigenlijk schandalig is. Maar als je feitelijk ervoor staat om burgers ongelijk te behandelen, sta er dan ook voor als het je verweten wordt.
Wanneer je maar 1 nationaliteit hebt heb je dit probleem niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Dezelfde rechten. Behalve dat je hen uit zou moeten kunnen zetten. Daar zie ik toch wel een verschil.
Ik herhaal mezelf maar weer eens: waar een wil is, is een weg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan dus niet als men Nederlands is. Leuk plan. Werkt niet.
Schijnbaar is het probleem dat ze marokkaans zijn, niet of ze wel of niet crimineel zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wat lossen we daar dan mee op? Denk je dat die gastjes ineens niet meer crimineel zijn omdat ze geen Marokkaans paspoort meer hebben?
Je spreekt jezelf nu wel tegen (in de praktijk iig).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het paspoort weinig zegt. Iemand met het Nederlands paspoort heeft dezelfde rechten als ieder ander met het Nederlands paspoort, punt.
Deze discussie gaat niet over rechten (want die staan buiten kijf), maar over effectief straffen. En wat mij betreft kan het afnemen van de NL-nationaliteit (in de gevallen waar dat mogelijk is) prima in de lijst met strafmaatregelen staan.
Ik ben dan ook niet dom. Dat ik me zwart-wit uitdruk is een keuze.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar kan je over discussiëren. Zoals al reeds gebeurd in dit topic zie ik. Het is in ieder geval een betere reactie dan de vorige.
Ten eerste gaat het niet over rassen, ten tweee wil ik uit de EU dus 1 van dat verdrag is niet meer geldig en ten derde dat soort verdragen worden niet gehandhaafd. Kijk eens naar wie de Universele verklaring van de rechten van de mens heeft ondertekent..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Los van het feit dat je/we over veel dingen geen idee hebt en daardoor een beleidsaanpassing waarschijnlijk niet effectief is.;
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-1966-237.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-1967-48.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-1972-38.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-1969-99.html
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001000/geldigheidsdatum_22-03-2014
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001008/geldigheidsdatum_22-03-2014
En ik quote mezelf!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PVV zegt heel wat anders. Wilders is woensdag als een soort volksmenner tekeer gegaan en riep ongenuanceerd "Minder Marokkanen". Dat had hij trouwens al een paar keer eerder gezegd, om pas achteraf die uitspraak een beetje te nuanceren.
Voor mij (en veel anderen hier) is de kern niet minder Marokkanen, maar minder criminelen. Om te komen tot minder criminelen is een scala aan strafmaatregelen beschikbaar of denkbaar. En zoals gezegd zou het afnemen van de Nederlandse nationaliteit daar prima tussen kunnen staan. Als het maar effectief is en bijdraagt aan het doel, namelijk minder criminelen.
Ik wil overigens ook nog eens zeggen dat er heel veel Marokkanen in dit land zijn die zich wél goed gedragen. Het is ook in hun belang dat we de rotte appels uit die groep eruit halen, zodat de beeldvorming rondom Marokkanen gaat verbeteren.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:54 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik splits je stelling op in twee delen;
1. Het kan
2. het verminderd criminaliteit
Ik twijfel sterk aan punt 1. los van de praktische bezwaren //Wanneer is iemand dusdanig crimineel dat hij eruit moet? Hoe gaan andere landen om met deze gedeporteerden, en belangrijker nog krijgen wij nu ook al ons eigen tuig terug, dat is namelijk een logische tegensanctie. Wegen de kosten op tegen de baten?// Denk dat het niet voor niets is dat er amper voorbeelden te vinden zijn van landen die dit ook daadwerkelijk toegepast hebben. Het voorbeeld van Australië levert bijvoorbeeld enkel een artikel op waarin niet staatsburgers het land uitgegooid worden. Ten slotte zitten wij als land vast aan een groot aantal verdragen, als we als land niet in een isolement willen raken is het noodzakelijk dat we ons houden aan deze verdragen.
Punt twee is ongetwijfeld waar, maar heb jij enig idee om hoeveel mensen het gaat? Hoeveel criminelen zijn er met een dubbel paspoort? Wellicht krijgen we er meer tuig voor terug (Nederlanders die in het buitenland vastzitten met een dubbel paspoort) dan dat er weggaat. Dan zou de criminaliteit niet verminderd worden.
De meeste misdrijven worden gepleegd door mannen tussen de 18 en 27. Dus geef die een avondklok en je bent idd een flink deel van het probleem kwijt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:11 schreef Rurik het volgende:
[..]
Het idee van die verkeersboetes is juist dat ze volgens de bedenker van de wet gelijk gestraft worden als je ze een inkomensafhankelijke boete geeft en ongelijk straft als je dat niet doet. Daar kun je heel wat over zeggen, of dat zo is of niet, maar ze proberen in ieder geval een soort rechtvaardigheid te benaderen.
Als je alleen maar wil dat de criminaliteit naar beneden gaat, dan zou je ook een avondklok kunnen instellen voor niet-blanken. In landen als Zuid-Afrika was het heel leuk wonen als blanke.
Gaap, dan verander je die wet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat een ieder met hetzelfde papiertje gelijk moet zijn voor de wet. Anders moet je een verblijfsvergunning geven.
Tenzij bij wet die andere nationaliteit niet door NL erkend wordt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu wel tegen (in de praktijk iig).
Want je kunt van een geboren nederlander met maar één nationaliteit die nationaliteit niet afnemen.
Maar je wil het wel doen bij mensen die twee nationaliteiten hebben, maar de niet-nederlandse niet kwijtkunnen omdat dat van dat land niet mag.
Dan behandel je mensen met een nederlands paspoort dus verschillend.
Ik zie dat niet als een probleem, die persoon kan altijd nog weg als hij van plan is crimineel te worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe kan een persoon weten dat hij 10 jaar later ineens als tweedrang wordt geklassificeerd?
En wie zegt niet dat over 5 jaar ook de criminaliteitsrichtlijnen voor die groep strakker wordt dan voor een ander?
Uit de EU gaan zou het eea. wel makkelijker maken(als je echt onderscheid zou willen maken op basis van afkomst) maar dat is weer een hele andere discussie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ten eerste gaat het niet over rassen, ten tweee wil ik uit de EU dus 1 van dat verdrag is niet meer geldig en ten derde dat soort verdragen worden niet gehandhaafd. Kijk eens naar wie de Universele verklaring van de rechten van de mens heeft ondertekent..
Dat is gedaan. Dat kan je niet terugdraaien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tenzij bij wet die andere nationaliteit niet door NL erkend wordt.
Maar voor minder criminelen is het standpunt minder marokkanen zinloos. Hij had ook kunnen zeggen minder hooligans, die zijn ook oververtegenwoordigt in cijfers. Het probleem met cijfers is, is dat er niemand aan het gemiddelde voldoet. Dat betekent niet dat je ze niet moet gebruiken, maar er 1 groep uitpakken die er bovenuit steekt is een beetje maf. Zeker als je de motivatie uit de context en zijn nuances moet halen. Daaruit kan je maar 1 ding concluderen en dat is dat de uitspraken die later worden afgezwakt enkel ter ophitsing en rellen worden gezegd. Als het om de inhoud ging die hij er later aan probeert te plakken, dan verpakt hij zijn boodschap behoorlijk slecht.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PVV zegt heel wat anders. Wilders is woensdag als een soort volksmenner tekeer gegaan en riep ongenuanceerd "Minder Marokkanen". Dat had hij trouwens al een paar keer eerder gezegd, om pas achteraf die uitspraak een beetje te nuanceren.
Voor mij (en veel anderen hier) is de kern niet minder Marokkanen, maar minder criminelen. Om te komen tot minder criminelen is een scala aan strafmaatregelen beschikbaar of denkbaar. En zoals gezegd zou het afnemen van de Nederlandse nationaliteit daar prima tussen kunnen staan. Als het maar effectief is en bijdraagt aan het doel, namelijk minder criminelen.
Ik wil overigens ook nog eens zeggen dat er heel veel Marokkanen in dit land zijn die zich wél goed gedragen. Het is ook in hun belang dat we de rotte appels uit die groep eruit halen, zodat de beeldvorming rondom Marokkanen gaat verbeteren.
Dan loop je nog steeds tegen de wetten in Nederland aan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Uit de EU gaan zou het eea. wel makkelijker maken(als je echt onderscheid zou willen maken op basis van afkomst) maar dat is weer een hele andere discussie.
Daar heb ik al op gereageerd alleen krijg ik alleen een reactie over de verdragen.quote:
En dan kun je ze niet meer uitzetten, dus dan gaat de hele discussie nergens meer over.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tenzij bij wet die andere nationaliteit niet door NL erkend wordt.
We moeten af van de situatie dat kinderen die hier worden geboren, tegenwoordig zelfs met ouders die ook hier zijn geboren (zolang zijn migranten al hier), nog steeds de Marokkaanse nationaliteit verplicht krijgen. We moeten ook af van bemoeienis van Marokko met Europeanen met een Marokkaans paspoort. Druk op Marokko is niet nodig om hier de criminaliteit te bestrijden, maar vanwege de samenhang in onze samenleving.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wat lossen we daar dan mee op? Denk je dat die gastjes ineens niet meer crimineel zijn omdat ze geen Marokkaans paspoort meer hebben?
Ja, maar hierbij ga ik daarvan uit. Maar ook al wil je er in blijven, ik denkt dat de EU wel een oogje dichtknijpt als je dreigt er uit te stappen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Uit de EU gaan zou het eea. wel makkelijker maken(als je echt onderscheid zou willen maken op basis van afkomst) maar dat is weer een hele andere discussie.
Ik reageerde verder nog op het feit dat Jij en ik veel dingen niet weten. Ik denk dat het beleid zoals jij het voorstelt totaal onzinnig is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daar heb ik al op gereageerd alleen krijg ik alleen een reactie over de verdragen.
Die je met een meerderheid kunt veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan loop je nog steeds tegen de wetten in Nederland aan.
Gelul...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef tofastTG het volgende:
Ik bedenk me trouwens net dat Poetins verbod op homo propoganda niets voorstelt ten opzichte van rechtsongelijkheid op basis van de afkomst van iemand zijn ouders.
Dat is inderdaad wel een beetje de grap. Dan gaan alle Marokkanen voor een Nederlands paspoort en laten de Marokkaanse nationaliteit vallen.......als dat zou kunnen. Kom dan maar weer met een oplossing als PVV.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En dan kun je ze niet meer uitzetten, dus dan gaat de hele discussie nergens meer over.
Overigens wel vreemd. De PVV wilde eerst dat iedereen nog maar één nationaliteit had, die maatregel is genomen.
Nu willen ze criminelen met een dubbele nationaliteit de nederlandse nationaliteit afpakken, maar ja, die zijn er niet meer dan.
Nee, is geen hoop is gewoon mijn mening.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Onmogelijk zelfs. Maar al jouw hoop is er op gevestigd blijkbaar.
Ben ik met je eens, maar kom op zeg ik zie niet in hoe dit leid tot minder criminaliteit?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We moeten af van de situatie dat kinderen die hier worden geboren, tegenwoordig zelfs met ouders die ook hier zijn geboren (zolang zijn migranten al hier), nog steeds de Marokkaanse nationaliteit verplicht krijgen. We moeten ook af van bemoeienis van Marokko met Europeanen met een Marokkaans paspoort. Druk op Marokko is niet nodig om hier de criminaliteit te bestrijden, maar vanwege de samenhang in onze samenleving.
Ik hoor heel veel mensen in dit topic piepen over de "ongelijke rechten" van mensen die worden uitgezet, ik hoor niemand over de rechtsongelijkheid die in Nederland geboren mensen gewild of ongewild in de schoot krijgen geworpen, namelijk een extra nationaliteit. Ook dat is rechtsongelijkheid. Alleen omdat je vader en/of moeder toevallig uit Marokko komt, krijg je zomaar een extra nationaliteit.
Wat weten we dan niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik reageerde verder nog op het feit dat Jij en ik veel dingen niet weten. Ik denk dat het beleid zoals jij het voorstelt totaal onzinnig is.
Want?quote:
Tja. Wat moet je ermee? Misschien dat je thuis serieus genomen wordt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, is geen hoop is gewoon mijn mening.
Ik begrijp dus dat die 2e nationaliteit al niet meer erkend wordt door Nederland. Daarmee ben je in feite toch ook van het probleem af?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We moeten af van de situatie dat kinderen die hier worden geboren, tegenwoordig zelfs met ouders die ook hier zijn geboren (zolang zijn migranten al hier), nog steeds de Marokkaanse nationaliteit verplicht krijgen. We moeten ook af van bemoeienis van Marokko met Europeanen met een Marokkaans paspoort. Druk op Marokko is niet nodig om hier de criminaliteit te bestrijden, maar vanwege de samenhang in onze samenleving.
Ik hoor heel veel mensen in dit topic piepen over de "ongelijke rechten" van mensen die worden uitgezet, ik hoor niemand over de rechtsongelijkheid die in Nederland geboren mensen gewild of ongewild in de schoot krijgen geworpen, namelijk een extra nationaliteit. Ook dat is rechtsongelijkheid. Alleen omdat je vader en/of moeder toevallig uit Marokko komt, krijg je zomaar een extra nationaliteit.
Lees anders even terug? (We weten geen aantallen, we weten niets over criminele nederlanders in het buitenland etc etc.)quote:
Dan geef je ze toch gewoon de marokkaanse nationaliteit terug.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een beetje de grap. Dan gaan alle Marokkanen voor een Nederlands paspoort en laten de Marokkaanse nationaliteit vallen.......als dat zou kunnen. Kom dan maar weer met een oplossing als PVV.
Als ze crimineel zijn dan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan geef je ze toch gewoon de marokkaanse nationaliteit terug.
Het gaat niet om de afkomst maar om het paspoort. Daar is niks mis mee, de gevolgen zijn bij de crimineel bekent.quote:
Dat jij nou een andere mening afdoet als niet serieus...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:20 schreef Globali het volgende:
[..]
Tja. Wat moet je ermee? Misschien dat je thuis serieus genomen wordt.
Ja, alleen dan.quote:
nou ja, het liefst als extra drukmiddel voordat iemand crimineel wordt... gewoon omdat men dat wilquote:
Omdat je die niet krijgt. Die heb je, of die heb je niet. Wel is Nederland inmiddels gestopt met het registreren van de nationaliteiten:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)ubbele-nationaliteitquote:Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven. Andere nationaliteiten die al in de bevolkingsadministratie staan, worden op een later tijdstip geschrapt.
Ook daar heb ik op gereageerd. Het gaat vooral om Marokkanen en Turken die zijn sterk oververtegenwoordigd, Nederlanders zijn dat zeker niet in het buitenland.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:21 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Lees anders even terug? (We weten geen aantallen, we weten niets over criminele nederlanders in het buitenland etc etc.)
Poetin maakt geen onderscheid in de strafmaat tussen wel en niet homo's. Wat jij voorstelt is keiharde discriminatie op basis van afkomst.quote:
Dat doe ik inderdaad. Je roept iets dat niet kan. Moet ik dat serieus gaan nemen? Ik vind dat je mensen die mogen stemmen eerst een IQ test moet laten doen. Dat kan en mag ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat jij nou een andere mening afdoet als niet serieus...
Antillianen, Arubanen en Surinamers zijn ook oververtegenwoordigd. Die ook allemaal terugsturen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ook daar heb ik op gereageerd. Het gaat vooral om Marokkanen en Turken die zijn sterk oververtegenwoordigd, Nederlanders zijn dat zeker niet in het buitenland.
Dat werkt. Misschien kunnen we een partij oprichten?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, alleen dan.
Misschien kunnen we criminele nederlanders ook wel de marokkaanse nationaliteit geven.
Ja maar hoeveel van deze oververtegenwoordigde Marokkanen hebben daadwerkelijk een geldig Marokkaans paspoort? Bovendien ga je nog stede voorbij aan het feit dat beleid wel effectief moet zijn, zonder cijfers kun je daar niets over zeggen. Maar jij en ik weten beide wel dat het nooit kosteneffectief kan zijn(12490 personen, waarvan je met gelukkig misschien 1% kunt deporteren als alles aangepast zou worden zoals jij het wilt)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ook daar heb ik op gereageerd. Het gaat vooral om Marokkanen en Turken die zijn sterk oververtegenwoordigd, Nederlanders zijn dat zeker niet in het buitenland.
Nou, als je dit topic leest, is het misschien niet eens zo'n slecht idee.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:23 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad. Je roept iets dat niet kan. Moet ik dat serieus gaan nemen? Ik vind dat je mensen die mogen stemmen eerst een IQ test moet laten doen. Dat kan en mag ook niet.
Iemand die hard heeft gestudeerd, een topbaan heeft en in zijn dikke Audi 20 kilometer te hard rijdt, wordt zwaarder bestraft dan een pauper met zijn afgetrapte zwarte VW Golf die precies dezelfde overtreding maakt. Van gelijk straffen is geen sprake.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:11 schreef Rurik het volgende:
[..]
Het idee van die verkeersboetes is juist dat ze volgens de bedenker van de wet gelijk gestraft worden als je ze een inkomensafhankelijke boete geeft en ongelijk straft als je dat niet doet. Daar kun je heel wat over zeggen, of dat zo is of niet, maar ze proberen in ieder geval een soort rechtvaardigheid te benaderen.
Als je alleen maar wil dat de criminaliteit naar beneden gaat, dan zou je ook een avondklok kunnen instellen voor niet-blanken. In landen als Zuid-Afrika was het heel leuk wonen als blanke.
Klopt Poetin beperkt in hun vrijheid, mijn plan niet. Het is geen discriminatie op basis van hun afkomst maar omdat ze een dubbel paspoort hebben. Ze weten de gevolgen als ze crimineel zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Poetin maakt geen onderscheid in de strafmaat tussen wel en niet homo's. Wat jij voorstelt is keiharde discriminatie op basis van afkomst.
Poetin beperkt mensen in hun vrijheid.
Nee, omdat ze een dubbel paspoort hebben.quote:Jij wilt criminelen waarvan een van de ouders toevallig een andere nationaliteit heeft deporteren.
Ja hoor dat mag je zeggen alleen betekent dat dat je tegen democratie bent.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:23 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad. Je roept iets dat niet kan. Moet ik dat serieus gaan nemen? Ik vind dat je mensen die mogen stemmen eerst een IQ test moet laten doen. Dat kan en mag ook niet.
Het idee is ook niet zo gek. Maar het kan en mag niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, als je dit topic leest, is het misschien niet eens zo'n slecht idee.
voor de duidelijkheid: dat was sarcasme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |