En Swiebertje ?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:22 schreef maily het volgende:
Je vergeet de natte haren en een bakkie chips
Nee, op vrijdagavond.quote:
Vrijdagavond om 19.00 uur. Pa en ma gingen de weekboodschappen doen en kwamen met frietjes thuis.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:49 schreef pqrstuvw het volgende:
Precies Tong.
Ik moest op zaterdagavond om 6 uur binnen zijn want ik had de hele dag de tijd gehad buiten te zijn.
Verplicht douchen en pyjama aan ja, ik was het er niet mee eens, want mijn vriendjes mochten uit als ze dat wilden, maar zeuren erover schoot ook niet op. Inderdaad met natte haartjes achter de patat die ik dan meestal kreeg. Samen naar die spelprogramma's kijken.
In mijn herinnering was Swiebertje zaterdagmiddag maar vrijdag zou ook best kunnen.
Ok, zo'n goed geheugen heb ik daar dan niet meer in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vrijdagavond om 19.00 uur. Pa en ma gingen de weekboodschappen doen en kwamen met frietjes thuis.
Maar wel verwend als jongste/kleinste.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:56 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Ok, zo'n goed geheugen heb ik daar dan niet meer in.
Ik weet nog wel dat ik als jongste van de 4 de enige was die niet weg mocht op zaterdagavond. Ik was altijd het gewassen knaapje.
Voor Rolf Wouters ben ik te oud.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:54 schreef Bolleke_666 het volgende:
Idd, hier ook hoor.
Alleen in de zomer mochten ik en m'n stiefbroer na het eten nog naar buiten tot een uurtje of acht.
Daarna kwam idd het douche en met natte haren achter de cola en een bakkie chips moment, kijken naar Rolf Wouters, en voor het slapen gaan nog een paar potjes mario kart.
Nee hoor. Het was 6 uur voor mij, zomer of geen zomer. Vreselijk vond ik het. Ten opzichte van je buurtgenoten was het een afgang. Ik had goed zicht op het vertier buiten daar wilde ik ook vaak nog bijzijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:54 schreef Bolleke_666 het volgende:
Idd, hier ook hoor.
Alleen in de zomer mochten ik en m'n stiefbroer na het eten nog naar buiten tot een uurtje of acht.
Daarna kwam idd het douche en met natte haren achter de cola en een bakkie chips moment, kijken naar Rolf Wouters, en voor het slapen gaan nog een paar potjes mario kart.
En toen je ging puberen? Niet tegen in gegaan?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:04 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
Nee hoor. Het was 6 uur voor mij, zomer of geen zomer. Vreselijk vond ik het. Ten opzichte van je buurtgenoten was het een afgang. Ik had goed zicht op het vertier buiten daar wilde ik ook vaak nog bijzijn.
O ja, ik heb er best wel amok over gemaakt maar dat werd dan toch ruzie en had ik niet het hart meer om er weer over te gaan zeuren, want ze vonden het zeuren natuurlijk. Ik had het maar te accepteren, bla, bla, bla. En zo zat ik dus de zaterdagavond verplicht thuis.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:16 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
En toen je ging puberen? Niet tegen in gegaan?
Zaterdagavond vermaak.quote:
Als je niet was gaan schelden had ik je gelijk gegeven.quote:Op zondag 20 april 2014 02:21 schreef HenkDeZeiler het volgende:
Patat!?!?! Het is friet, ongelikte beer!
Om acht uur 's avondsquote:
Dat zal niet te laat zijn geweest.quote:
Mijn jeugdquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:12 schreef Sheldon. het volgende:
Gouden tijden![]()
Zaterdagochtend voetballen, na het voetbal flesje AA/Extran in de kantine en een zakje snoep/patatje. Nog een uurtje blijven hangen, daarna huiswaarts.
De middag was soms zwaar : Achter vaders en moeders aanzeulen in de V&D uren lang, of gewoon chill met een voetbalvriendje spelen..
Boodschappen doen bij de AH en dan mochten we een ''snoepje bij de kassa'' uitkiezen. 's Avonds Douchen en ''grote schoonmaak'', dus nagels knippen etc..
En daarna inderdaad met strak gekamde haren en een taartje en (weer) een AA'tje voor de TV kijken naar achtereenvolgens Oppassen!!, Geef Nooit op, Kassa en KOP!spijkers..
Wat is dat ? Was dat op zaterdagavond ?quote:
ja was op de zaterdagavond dacht ik.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is dat ? Was dat op zaterdagavond ?
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:12 schreef Sheldon. het volgende:
Gouden tijden![]()
Zaterdagochtend voetballen, na het voetbal flesje AA/Extran in de kantine en een zakje snoep/patatje. Nog een uurtje blijven hangen, daarna huiswaarts.
De middag was soms zwaar : Achter vaders en moeders aanzeulen in de V&D uren lang, of gewoon chill met een voetbalvriendje spelen..
Boodschappen doen bij de AH en dan mochten we een ''snoepje bij de kassa'' uitkiezen. 's Avonds Douchen en ''grote schoonmaak'', dus nagels knippen etc..
En daarna inderdaad met strak gekamde haren en een taartje en (weer) een AA'tje voor de TV kijken naar achtereenvolgens Oppassen!!, Geef Nooit op, Kassa en KOP!spijkers..
Moesten ze stokken opvangen. En vielen in een puddingbad.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:07 schreef Djeez het volgende:
Ik keek op vrijdag- of zaterdagavond altijd Rons Honeymoonquiz. Was in 1988 ofzo, mooie tijd
En de Toren van Pisa, spel met de engeltjes en duiveltjes en later belandden ze in een kom soepquote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moesten ze stokken opvangen. En vielen in een puddingbad.
Oh ja soep ipv pudding. Het was geweldig in al z'n triestheid.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
En de Toren van Pisa, spel met de engeltjes en duiveltjes en later belandden ze in een kom soep
Daarvoor deed hij nog Moordspel. Ik was 7 ofzo, en was best wel bang. Ken me die scčne met die slang nog voor de geest halen, brrrquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oh ja soep ipv pudding. Het was geweldig in al z'n triestheid.
Ik was te oud. Was in 1988, 26. Zag er fragmenten van voordat ik achter de lekkere wijven aan ging.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarvoor deed hij nog Moordspel. Ik was 7 ofzo, en was best wel bang. Ken me die scčne met die slang nog voor de geest halen, brrr
In mijn jeugd hadden we op woensdag-en zaterdagmiddag kinderprogramma's. Je keek er naar uit. Klassewerk, Stuif es in, Hamelen, Oebele, Ren je Rot. Nu is het één grote commerciéle bagger.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:28 schreef rdwilbrink het volgende:
Vroeger was alles beter op televisie. Als je alleen al kijkt wat er toen voor kinderen was met fox kids en telekids.
Cool. Is niet meer te vergelijken natuurlijk. Toen ik 14 was hadden we geen internet en keken we op TV naar Nederland 1 of 2. We hadden geen commerciële zenders. Dus iedereen keek naar hetzelfde programma. 6 miljoen kijkers voor een kwisprogramma op zaterdagavond was normaal. Tegenwoordig scoort Linda de Snol goed als ze boven de 1 miljoen komt. Maar het zaterdagavondgevoel zal hetzelfde zijn denk ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:15 schreef Ziewel het volgende:
Zo gaat dat hier nu nog meestal op de zaterdagavond. Niet altijd patat maar in ieder geval na het eten douchen en pyjama's aan, eerst mijn zusje (12 jr) , dan ik (bijna 15 jr).
Wel andere tv-programma's nu en internet dat soort dingen.
Opblijven maar niet al te lang, mijn zusje gaat dan 10 uur naar bed en ik ongeveer 11 uur.
Da's dus nooit op zaterdagavond geweestquote:Op dinsdag 23 september 2014 11:43 schreef Sequencial het volgende:
Hartelijk goedenavond![]()
[ afbeelding ]
Sonja was ieder jaar op een andere dag. Was ook zo verwarrend.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Da's dus nooit op zaterdagavond geweest
Ik vond het kut dat ik eerder naar bed moest dan m'n ouders.quote:Op maandag 29 september 2014 14:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik weet niet wie van jullie oudere broers of zussen heeft?
Maar vonden jullie het ook altijd zo oneerlijk dat jij eerder naar bed moesten dan zij?
quote:Op maandag 29 september 2014 15:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vond het kut dat ik eerder naar bed moest dan m'n ouders.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:15 schreef Ziewel het volgende:
Zo gaat dat hier nu nog meestal op de zaterdagavond. Niet altijd patat maar in ieder geval na het eten douchen en pyjama's aan, eerst mijn zusje (12 jr) , dan ik (bijna 15 jr).
Wel andere tv-programma's nu en internet dat soort dingen.
Opblijven maar niet al te lang, mijn zusje gaat dan 10 uur naar bed en ik ongeveer 11 uur.
Allebei weer klaar voor de avond. Haren nog nat, schone pyjama en onderbroek.quote:Op maandag 29 september 2014 14:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik weet niet wie van jullie oudere broers of zussen heeft?
Maar vonden jullie het ook altijd zo oneerlijk dat jij eerder naar bed moesten dan zij?
Leuk om het allemaal van vroeger te horen. Nu is het overal anders. Er zijn vriendjes die al uit mogen tot best wel laat. Hoor ik daar ook wel weer leuke verhalen van. Ik mag dus nog helemaal niet uit. Met etenstijd thuis zijn omdat ik de hele dag al de gelegenheid heb gehad te doen waar ik zin in had. Verplichte pyjama-avond.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wij hadden niet standaard patat op zaterdag, dat was echt zelden dat we dat hadden.
Zaterdag overdag "hielp" ik mijn vader altijd met klusjes. (Lees: ik liep hem de hele dag voor de voeten en ik vroeg hem de oren van het hoofd.) Grasmaaien en harken, met pa naar de stort, dat soort dingen. Wij aten in het weekend tussen de middag warm en 's avonds brood. Na het eten douchen en dan tv kijken.
Willem Ruis, de Andre van Duin revue's en dat onder het genot van een bakje chips en een glaasje fris.
TV was toen veel leuker.
Ik vind 14 op zich ook wat te jong om echt uit te gaan. Dus wat dat betreft geef ik je ouders wel gelijk. Waar ik, toen ik zo jong was wel heen ging was de kinderdisco in het buurthuis. Maar goed, ik was een laatbloeier qua stappen, ik begon er pas op mijn 18e mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:35 schreef Ziewel het volgende:
[..]
Leuk om het allemaal van vroeger te horen. Nu is het overal anders. Er zijn vriendjes die al uit mogen tot best wel laat. Hoor ik daar ook wel weer leuke verhalen van. Ik mag dus nog helemaal niet uit. Met etenstijd thuis zijn omdat ik de hele dag al de gelegenheid heb gehad te doen waar ik zin in had. Verplichte pyjama-avond.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
Zaterdag overdag "hielp" ik mijn vader altijd met klusjes. (Lees: ik liep hem de hele dag voor de voeten en ik vroeg hem de oren van het hoofd.)
Ondertussen 15 jaar hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vind 14 op zich ook wat te jong om echt uit te gaan. Dus wat dat betreft geef ik je ouders wel gelijk. Waar ik, toen ik zo jong was wel heen ging was de kinderdisco in het buurthuis. Maar goed, ik was een laatbloeier qua stappen, ik begon er pas op mijn 18e mee.
quote:
Bijna 15 of 15 is beide heel jong. Wat mij betreft te jong om uit te gaan.quote:
Ach, wij hadden hier een jongeren disco. Moest je na afloop blazen of je niet te veel Shandy had gedronken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bijna 15 of 15 is beide heel jong. Wat mij betreft te jong om uit te gaan.![]()
Uiteraard denk je daar op je 15e anders over.
Als dat je geboortejaar is in je usernaam, kan ik die series niet echt rijmen met de tijd. Of het moet een nostalgiezender zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:55 schreef sjoemie1985 het volgende:
wij aten inderdaad ook zaterdag middag altijd patat en dan 's avonds brood eten en natuurlijk startrek op de buis, of the a-team, of night rider![]()
![]()
ik denk dat het ook meer de herhalingen waren van met name the a-team en knight rider maar starttrek aflevering waren van the enterprise next generation en daarna kwam star trek voyager.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als dat je geboortejaar is in je usernaam, kan ik die series niet echt rijmen met de tijd. Of het moet een nostalgiezender zijn.
je had verschillende series.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja, Star Trek was idd of veel eerder, of vrij veel later
Dat weet ik. Al heb ik al die onzin weten te vermijdenquote:
Gelukkig is dat nu helemaal veranderd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:15 schreef tong80 het volgende:
Werd niet begrepen door leeftijdsgenoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |