Als je voorbij een rood sein wilt rijden (op aanwijzing van de seingever) moet je toch een briefje invullen en dat in een of ander vaag bakje naast het sein in kwestie stoppen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:27 schreef Maegrim het volgende:
Die NMBS cursus is een tikkie lastiger dan die van ons heb ik me laten vertellen, uitzondering op uitzondering
Om dat soort zaken kan ik mezelf redelijk opwinden, zulke situaties(welke het ook zijn) kunnen en mogen niet rondom 1 persoon hangen, en al helemaal niet om persoonlijke meningen van 1 persoon, als er omstandigheden zijn, moet daar door welke opleiding ook, serieus mee omgegaan worden. Nu kost dit jou gewoon je opleiding (al is dat mogelijk welliswaar niet helemaal aan te tonen) .quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:20 schreef GlenSpey het volgende:
De omstandigheden waren bekend bij school. Er zat wel beweging in het hele gebeuren, maar het heeft gewoon te lang liggen sudderen allemaal. Zonder in teveel detail te treden er was 1 belangrijk kopstuk die niet geloofde dat ik de juiste persoon was voor dit vak en daar is het op misgegaan. Bijna zes weken lang ben ik bezig geweest om dit recht te zetten en daardoor is hetgene waar ik me eigenlijk mee bezig moest houden (het leren voor de examens) er bijna volledig bij ingeschoten.
Nou is het Nederlandse seinstelsel ook wel zo ongeveer het makkelijkste dat er is volgens mijquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:27 schreef Maegrim het volgende:
Die NMBS cursus is een tikkie lastiger dan die van ons heb ik me laten vertellen, uitzondering op uitzondering
[ afbeelding ]
Dit was nog niet eens alles geloof ik
Er zijn een aantal mensen -ook van school- die echt hun best hebben gedaan voor mijn zaak. Daar ben ik ze ook erg dankbaar voor, alleen helaas was het niet genoeg. Ik ben er teveel mee bezig geweest en heb het me veel zwaarder aangetrokken dan eigenlijk zou moeten. Voor ik aan deze opleiding begon was ik nogal een luie raddraaier en dit was zeg maar de eerste keer dat ik me echt volledig heb ingezet voor iets. And then some. Toen ik hoorde over de twijfels voelde het als een trap in je maag. Maarja, niks meer aan te doen. It's done.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Om dat soort zaken kan ik mezelf redelijk opwinden, zulke situaties(welke het ook zijn) kunnen en mogen niet rondom 1 persoon hangen, en al helemaal niet om persoonlijke meningen van 1 persoon, als er omstandigheden zijn, moet daar door welke opleiding ook, serieus mee omgegaan worden. Nu kost dit jou gewoon je opleiding (al is dat mogelijk welliswaar niet helemaal aan te tonen) .
Waarom hoor je dit nooit over de andere spoortunnels? En als het opwaaiend stof is, is het niet mogelijk de boel eens schoon te maken?quote:Op donderdag 20 maart 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon lekker kittyballonnen blijven kopen dus, DAAR ligt het niet aan![]()
![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)tijd-stilgelegd.html
Omdat er weinig spoortunnels zijn waar ze een Hello Kitty-ballonnenwinkel boven op hebben gebouwdquote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:24 schreef Fixers het volgende:
@GlenSpey ik hoop op een klein goederenwondertje voor je.
Vraagje ik zag deze:
[..]
Waarom hoor je dit nooit over de andere spoortunnels? En als het opwaaiend stof is, is het niet mogelijk de boel eens schoon te maken?
Er zijn meerdere manieren:quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je voorbij een rood sein wilt rijden (op aanwijzing van de seingever) moet je toch een briefje invullen en dat in een of ander vaag bakje naast het sein in kwestie stoppen?
precies dat dusquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:34 schreef V2 het volgende:
[..]
Omdat er weinig spoortunnels zijn waar ze een Hello Kitty-ballonnenwinkel boven op hebben gebouwd
Haal je verlengsnoer eens losquote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:27 schreef James1988 het volgende:
En toen viel de helft van de verlichting in mijn rijtuig uit, en blijft de deursluitpiep piepen.
Gedaan, that fixed it.quote:
Zeker die totaal aan godbonken gereden Intercity Defect?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:27 schreef James1988 het volgende:
En toen viel de helft van de verlichting in mijn rijtuig uit, en blijft de deursluitpiep piepen.
Nee, niet eens. Een DDZquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeker die totaal aan godbonken gereden Intercity Defect?
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:09 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, Den Haag Centraal, eindbestemming van deze trein. U wordt allen verzocht hier vriendelijk uit te stappen."
Dus ik mag niet chagrijning uitstappen?
Een conducteur die van uitdagingen houdt in de ochtendspits.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:09 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, Den Haag Centraal, eindbestemming van deze trein. U wordt allen verzocht hier vriendelijk uit te stappen."
En terecht! Dat chagrijnige tuig kunnen we niet gebruiken in Den Haag!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:09 schreef James1988 het volgende:
Nee dat mag nietquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:09 schreef James1988 het volgende:
Vertel jij dat die peroxide vent evenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En terecht! Dat chagrijnige tuig kunnen we niet gebruiken in Den Haag!
"Willen we MEER of MINDER chagrijnig tuig in Den Haag?"quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vertel jij dat die peroxide vent even
Hangt er vanaf wat ze uitspokenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef MPG het volgende:
[..]
"Willen we MEER of MINDER chagrijnig tuig in Den Haag?"
Nou, eerlijk gezegd liever in Den Haag dan in de rest van het landquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef MPG het volgende:
[..]
"Willen we MEER of MINDER chagrijnig tuig in Den Haag?"
Check.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef dennistd het volgende:
Je moet elke keer dat ze die 15-30 minuten omroepen bij elkaar optellen
Jij krijgt het niet stuk hoor zonder gereedschap..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:34 schreef lyolyrc het volgende:
Net reed ik weer over de de nieuwe Dieze-brug bij Den Bosch. Dat goudkleurige rooster erlangs vind ik er echt ontzettend goedkoop en slap uitzien.
Zou dat materiaal eigenlijk nog wat opleveren bij een oudijzerboer?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij krijgt het niet stuk hoor zonder gereedschap..
Dat zou er nog bij moeten komen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij krijgt het niet stuk hoor zonder gereedschap..
quote:
Bedankt, zou mooi zijn inderdaad want dan zijn de afgelopen 2 jaar in ieder geval niet helemaal voor niets geweest... Als ik die machinistenvergunning maar heb, want daar kan ik ook weer een tijdje op voort teren. Maarja, heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:24 schreef Fixers het volgende:
@GlenSpey ik hoop op een klein goederenwondertje voor je.
Aluminium. Idee'tje van de Architectquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou dat materiaal eigenlijk nog wat opleveren bij een oudijzerboer?
bij "kostenbesparingen door efficiencymaatregelen" denk ik toch eigenlijk wel gelijk aan kortere treinen en dus directe gevolgen voor de reizigerquote:"Uit gesprekken met de NS is mij gebleken dat een totaal van 340 miljoen euro aan extra kostenbesparingen door efficiencymaatregelen over de jaren 2016-2024 volgens de NS-directie uitdagend is, maar bij de huidige inzichten wel haalbaar zou moeten zijn zonder dat dit leidt tot operationele risico's of directe gevolgen voor de reiziger."
En uitstel van projecten als PHS, ERTMS of ombouw naar 3 kVquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:50 schreef boriq het volgende:
[..]
bij "kostenbesparingen door efficiencymaatregelen" denk ik toch eigenlijk wel gelijk aan kortere treinen en dus directe gevolgen voor de reiziger
is de ombouw naar 3kv niet het gebied van prorail?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
En uitstel van projecten als PHS, ERTMS of ombouw naar 3 kV
oh. wacht. er moeten natuurlijk nog wel treinen van ns onder rijden. laat maar zitten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
En uitstel van projecten als PHS, ERTMS of ombouw naar 3 kV
De treinen moeten mee omgebouwd worden, als NS ineens zegt "Nee, geen geld voor, doen we niet meer" dan zit je in een impasse. Als ProRail toch gaat ombouwen kunnen er geen treinen meer rijden op de omgebouwde trajecten...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:57 schreef boriq het volgende:
[..]
is de ombouw naar 3kv niet het gebied van prorail?
Ombouwen kan natuurlijk zonder dat je de spanning verandert.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
De treinen moeten mee omgebouwd worden, als NS ineens zegt "Nee, geen geld voor, doen we niet meer" dan zit je in een impasse. Als ProRail toch gaat ombouwen kunnen er geen treinen meer rijden op de omgebouwde trajecten...
Uiteindelijk moet iemand voor de kosten opdraaien en als NS "Nee" zegt hebben we toch een probleem.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ombouwen kan natuurlijk zonder dat je de spanning verandert.
De ambulancetrein naar Lourdes?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik wil zo graag met de trein dat het pijn doet
"en we nemen gewoon aan dat iedereen dat klakkeloos gelooft want heel treinreizend Nederland bestaat uit volstrekte debielen. Immers, mensen met een IQ van boven het vriespunt kopen wel een auto natuurlijk hehe."quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:01 schreef KomtTijd... het volgende:
T zal wel aan mijn interpretatie liggen, maar volgens mij staat er gewoon "we gaan een goeie 3000 mensen ontslaan, maar niemand zal het merken".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |