Bijdehand wijf. Waar moet je zijn om iets over een TOP te horen? Zo hoog mogelijk denk, of niet dan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien roepen ze op het dak niet om.
"Op last van de brandweer is in verband met de immense drukte het treinverkeer stilgelegd. Houdt rekening met meer dan 60 minuten vertraging."quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:43 schreef James1988 het volgende:
Je kunt er natuurlijk gewoon vanuit gaan dat Den Haag - Amsterdam maandag of dinsdag vlak voor de avondspits plat moet i.v.m. dringende herstelwerkzaamheden o.i.d.
Goftedomme jij bent altijd wel het stralend middelpunt hè, zeker nu.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bijdehand wijf. Waar moet je zijn om iets over een TOP te horen? Zo hoog mogelijk denk, of niet dan.
Ze doen niet aan herkansingen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:48 schreef GlenSpey het volgende:
Wordt voor mij toch even slikken en wellicht een traantje wegpingelen dit weekend. Sommigen hier wisten het al, maar mijn tijd als stagiair bij de NS is tot een abrupt einde gekomen. Twee maanden geleden heerste er nog euforie, want na anderhalf jaar was ik zelfs officieel aangenomen bij NSR te Utrecht. Zaterdag zou ik beginnen met mijn praktijkperiode; 50 dagen fulltime aan de slag met als afsluiter het praktijkexamen. Ik keek er gigantisch naar uit, want ik heb er toch bijna twee jaar hard voor gewerkt. Door omstandigheden is het echter allemaal anders gelopen; ik heb slechts 3 van de 4 benodigde theorie-examens weten te halen en dat betekent dat het over en uit is. Het was een leuke tijd, en helaas zal het daarbij blijven
Da's klote voor je.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:48 schreef GlenSpey het volgende:
Wordt voor mij toch even slikken en wellicht een traantje wegpingelen dit weekend.
nee, eigenlijk gaat het best wel kut met mij de laatste tijd. Maar goed, dat is offtopic hier.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goftedomme jij bent altijd wel het stralend middelpunt hè, zeker nu.
zo zo, ze kunnen zich daar blijkbaar nogal wat permitteren?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:48 schreef GlenSpey het volgende:
Wordt voor mij toch even slikken en wellicht een traantje wegpingelen dit weekend.
Het was een leuke tijd, en helaas zal het daarbij blijven
Da's wel kut, en we doen hier niet aan off-topic.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee, eigenlijk gaat het best wel kut met mij de laatste tijd. Maar goed, dat is offtopic hier.
Is die longontsteking al eens over?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee, eigenlijk gaat het best wel kut met mij de laatste tijd. Maar goed, dat is offtopic hier.
Al gehad. Ook misgegaanquote:
Mooi klote joh.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Al gehad. Ook misgegaan![]()
Gewoon heel veel domme pech gehad, op beide examens precies 1 vraag teveel fout. Wegens omstandigheden heb ik me onvoldoende kunnen voorbereiden erop.
Yep, 2 jaar in totaal. Heb er nu ruim anderhalf jaar opzitten. Zou dus dit weekend beginnen met de laatste, afsluitende praktijkperiode: 40 dagen rijden en 10 dagen rangeren, afgesloten met het praktijkexamen.quote:
Knap kloten... Wanneer zou je dat theorie-examen weer mogen maken?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gewoon heel veel domme pech gehad, op beide examens precies 1 vraag teveel fout. Wegens omstandigheden heb ik me onvoldoende kunnen voorbereiden erop.
Helaas betekent het na een herexamen dat je het voorlopig wel kan vergeten als machinist, in ieder geval voor wat betreft reizigersvervoer.
Nu herkansen bij een goederenboer en wanneer je Machinist VB bent het alsnog proberen bij een reizigerstoko?quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Helaas betekent het na een herexamen dat je het voorlopig wel kan vergeten als machinist, in ieder geval voor wat betreft reizigersvervoer.
Over 4 jaar en 364 dagenquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Knap kloten... Wanneer zou je dat theorie-examen weer mogen maken?
Is ook het plan inderdaad. Heb nog 1 kans over en dat is het theorie-examen voor goederen. Maar daar verwacht ik eerlijk gezegd vrij weinig van. Zit ook nog met het probleem dat ik -mocht ik het halen- een nieuwe stageplek moet regelen en aangezien de meeste leerlingen nu al met de 50 dagen begonnen zijn zit ik dus met een behoorlijke tijdsnood.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu herkansen bij een goederenboer en wanneer je Machinist VB bent het alsnog proberen bij een reizigerstoko?
Dacht vantevoren dat het wel te doen zou zijn. Makkelijk zelfs, ik sta gemiddeld geloof ik ruim een 8 voor alle toetsen over railkennis en dergelijken. Maargoed, soms loopt het allemaal net ff iets anders...quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar kom op, als Mono het kan halen, wie dan niet??
Hmm, stom.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En ik heb 0 praktijkervaring in goederen dus dat zit ook niet echt lekker.
Verdomme wat is dat zuur hequote:Op donderdag 20 maart 2014 23:04 schreef Hr-Flip het volgende:
Bekend verhaal GlenSpey. Ben 5 jaar geleden ook gezakt met 1 vraag te veel fout.60 vragen, mocht 1 harde vraag missen, had er 2 , de rest helemaal goed, herexamen zelfde verhaal. Praktijk ging wel goed, maar helaas pindakaas, einde oefening... en dat nadat ik een zeker bestaan binnen NS al had opgezegd om mcn te worden. Het is zuur heel zuur, maar gewoon verder kijken, er is meer dan machinist
Nou kan ik hier natuurlijk gaan vertellen dat buschauffeur een prachtig beroep is, maar ik denk niet dat je daar nu op zit te wachtenquote:
Geen idee eigenlijk. Ik neem aan dat ik daar ook gewoon een opleiding voor moet volgen? En sowieso zou ik dan waarschijnlijk vantevoren al in België moeten wonen EN vloeiend Frans moeten spreken... tja...quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hmm, stom.
Nu zeg ik vast iets heel stoms, maarreuh... NMBS? Al is dat waarschijnlijk helemaal geen optie omdat het spoor in België heel anders in elkaar steekt.
Een opleiding zul je sowieso moeten volgen. Je hoeft niet per sé in België te wonen, al is het wel handig omdat het afhankelijk is van de standplaats waar je terecht komt. Iedere dag pendelen tussen Utrecht en bijvoorbeeld Oostende lijkt me niet echt een pretjequote:Op donderdag 20 maart 2014 23:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik neem aan dat ik daar ook gewoon een opleiding voor moet volgen? En sowieso zou ik dan waarschijnlijk vantevoren al in België moeten wonen EN vloeiend Frans moeten spreken... tja...
Een dikke ¤3000 ben je normaal al snel kwijt ja. Bij mij is het grotendeels door Randstad betaald, ik moet alleen twee jaar via hun blijven werken en er wordt 50 weken ¤10 op mijn salaris ingehouden. Ik betaal dus uiteindelijk ¤500 zelf.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:11 schreef Hr-Flip het volgende:
Buschauffeur, lijkt me ook prachtig, maar ja geld ontbreekt voor een opleiding.
Klote zegquote:Op donderdag 20 maart 2014 22:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Het enige Frans dat ik ken is: 'Ah oui oui, la vache qui rit!'quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een opleiding zul je sowieso moeten volgen. Je hoeft niet per sé in België te wonen, al is het wel handig omdat het afhankelijk is van de standplaats waar je terecht komt. Iedere dag pendelen tussen Utrecht en bijvoorbeeld Oostende lijkt me niet echt een pretje
Vloeiend Frans spreken hoeft naar mijn weten niet als je niet buiten Vlaanderen komt. Spreek je wel twee talen, dan krijg je één of andere toelage.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het enige Frans dat ik ken is: 'Ah oui oui, la vache qui rit!'
Randstad in Twente toch, dus je rijdt bij Syntus. Heb ik ook bij geinformeerd, moest teveel op mijn salaris inleveren, te weinig uurloon en te weinig uren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een dikke ¤3000 ben je normaal al snel kwijt ja. Bij mij is het grotendeels door Randstad betaald, ik moet alleen twee jaar via hun blijven werken en er wordt 50 weken ¤10 op mijn salaris ingehouden. Ik betaal dus uiteindelijk ¤500 zelf.
ja, dat was gedimd. Door de telefoon lijkt het wat erger dan het is, ongedimd is het 's nachts niet leuk meerquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Bedankt! Het is inderdaad een enorme lichtzee zo te zien. Stonden de seinen wel gedimd?
(Moeten ze even op het zonnetje / maantje klikken...)
Er is toch eens in Maastricht een trein opgeheven omdat de Franstalige machinist niet in vloeiend Nederlands over zijn vakantie kon vertellen. Hou toch op met die onzin manquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
Vloeiend Frans spreken hoeft naar mijn weten niet als je niet buiten Vlaanderen komt. Spreek je wel twee talen, dan krijg je één of andere toelage.
Dat slaat nergens op. De eis is dat je veiligheidscommunicatie in het Nederlands kunt voeren, niet dat je het over vakanties e.d. gaat hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is toch eens in Maastricht een trein opgeheven omdat de Franstalige machinist niet in vloeiend Nederlands over zijn vakantie kon vertellen. Hou toch op met die onzin man
Denk niet dat mijn vriendin daar gelukkig van wordt, maar ik zal er eens naar kijken. Wellicht zijn er inderdaad nog mogelijkheden daar die hier niet meer zijnquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een opleiding zul je sowieso moeten volgen. Je hoeft niet per sé in België te wonen, al is het wel handig omdat het afhankelijk is van de standplaats waar je terecht komt. Iedere dag pendelen tussen Utrecht en bijvoorbeeld Oostende lijkt me niet echt een pretje
De omstandigheden waren bekend bij school. Er zat wel beweging in het hele gebeuren, maar het heeft gewoon te lang liggen sudderen allemaal. Zonder in teveel detail te treden er was 1 belangrijk kopstuk die niet geloofde dat ik de juiste persoon was voor dit vak en daar is het op misgegaan. Bijna zes weken lang ben ik bezig geweest om dit recht te zetten en daardoor is hetgene waar ik me eigenlijk mee bezig moest houden (het leren voor de examens) er bijna volledig bij ingeschoten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klote zegdat gun je niemand na 1,5 jaar hard werken vlak voor de eindstreep het niet halen. Sterkte ermee !
Kon je de omstandigheden niet bespreken voor je het examen inging?
Tja, je zult inderdaad wel terugvallen in uurloon, hoewel ik het niet slecht betaald vind. Vooral de toeslagen tellen aan. Het aantal uren is heel wisselend inderdaad: je kunt een week van 40 uur hebben en daarna een week van 5 uur, daar is geen pijl op te trekken..quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:17 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Randstad in Twente toch, dus je rijdt bij Syntus. Heb ik ook bij geinformeerd, moest teveel op mijn salaris inleveren, te weinig uurloon en te weinig uren.
Ook zit ik nu aan het einde van mijn B fase bij randstad, dus binnenkort wordt ik door hun gedumpt...
België is wel een leuk land, maar de cultuur is totaal anders dan de Nederlandse.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Denk niet dat mijn vriendin daar gelukkig van wordt, maar ik zal er eens naar kijken. Wellicht zijn er inderdaad nog mogelijkheden daar die hier niet meer zijn
quote:De omstandigheden waren bekend bij school. Er zat wel beweging in het hele gebeuren, maar het heeft gewoon te lang liggen sudderen allemaal. Zonder in teveel detail te treden er was 1 belangrijk kopstuk die niet geloofde dat ik de juiste persoon was voor dit vak en daar is het op misgegaan. Bijna zes weken lang ben ik bezig geweest om dit recht te zetten en daardoor is hetgene waar ik me eigenlijk mee bezig moest houden (het leren voor de examens) er bijna volledig bij ingeschoten.
De sluitingsdatum voor deze vacature is 21 maart 2014.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
België is wel een leuk land, maar de cultuur is totaal anders dan de Nederlandse.
Als je per sé een reizigersvoertuig wilt besturen is metrobestuurder misschien nog iets wat een beetje in je straatje past? Niet helemaal te vergelijken met een intercity, maar wel de nodige raakvlakken.
[..]
Go go goquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:25 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De sluitingsdatum voor deze vacature is 21 maart 2014.
Nog een halfuurtje om mn sollicitatie in te sturen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |