Wellicht moet je de Nederlandse wet er even bijpakken. Voor het Nederlandse recht is enkel de Nederlandse nationaliteit van belang. Het zou rechtsongelijkheid in de hand werken als je externe factoren als een extra nationaliteit laat meewegen. Buiten dat, hoe wil je aantonen dat iemand een andere dan de Nederlandse nationaliteit heeft ?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet dat het een probleem is? Ik vraag waarom het afpakken van het Nederlandse paspoort bij regelmatig terugkerend crimineel gedrag geen optie is wanneer de persoon in kwestie ook een andere nationaliteit heeft (ongeacht welke).
Ik hoop in de zin van een politieke zelfmoord, oftewel dat Wilders hard achteruit gaat in zetelaantal.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet wat erger is. Het debacle van Wilders of die strontjosti die hoopt op nóg een politieke moord.
ten eerste zal je ze dan eerst het land uit moeten zetten maar waarnaartoe?... Naar Marokko? die zien ze al aankomenquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dat geen oplossing is? Bij een dubbel paspoort bijvoorbeeld?
Wilders en zijn PVV willen helemaal niet regeren of besturen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik hoop in de zin van een politieke zelfmoord, oftewel dat Wilders hard achteruit gaat in zetelaantal.
Het gaat me niet om of het staatsrechtelijk kan, maar om de praktische uitvoering. Als jij een Nederlands én Marokkaans paspoort hebt, waarom zou je dan de Nederlandse niet kunnen afnemen en de persoon op het vliegtuig naar Marokko kunnen zetten bij herhaaldelijk crimineel/onwenselijk gedrag? Wat is daarop tegen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Wellicht moet je de Nederlandse wet er even bijpakken. Voor het Nederlandse recht is enkel de Nederlandse nationaliteit van belang. Het zou rechtsongelijkheid in de hand werken als je externe factoren als een extra nationaliteit laat meewegen. Buiten dat, hoe wil je aantonen dat iemand een andere dan de Nederlandse nationaliteit heeft ?
Naar het land van de andere nationaliteit ja. Dubbele paspoorten staan toch gewoon geregistreerd? En als dat niet zo is, dan wordt dat tijd.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:34 schreef Re het volgende:
[..]
ten eerste zal je ze dan eerst het land uit moeten zetten maar waarnaartoe?... Naar Marokko? die zien ze al aankomen
Dat zeg ik, dubbele paspoorten in het algemeen. En als je die niet hebt, dan kan je het ook niet uitvoeren. Simpel.quote:ten tweede kun je niet onder een Marokkaans paspoort uitkomen, en als je dat wel kon wat doe je dan met Marokkanen die hun Marokkaanse paspoort inleveren... en leg je dat dan alleen Marokkanen op, want er zijn nog wel meer criminelen in Nederland met een dubbel paspoort
Andersom laat je het dan gewoon uit je hoofd om de criminaliteit in te gaan. En doe je dat wel, dan heb je pech en loop je het risico op een hele zware straf cq. uitzetting. De rotte appels weggooien, de goede koesteren. Dat is toch het hele idee?quote:ten derde zal de criminaliteit alleen maar intenser en harder worden, je wilt immers niet echt gesnapt worden als er een kans is om uitgeleverd te worden
Misdrijven an sich. Daar mag de rechter zich dan over buigen.quote:En waar ga je de grens leggen... stelen van een zakje knikkers bij de marskramer?
Met dichte grenzen lijkt me dat onwaarschijnlijk.quote:te vierde zal de illegaliteit enorm toenemen
Is dat niet geregistreerd dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:32 schreef gelly het volgende:
Buiten dat, hoe wil je aantonen dat iemand een andere dan de Nederlandse nationaliteit heeft ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Nee, maar met domme uitspraken kan ie misschien gelegenheids-PVV'ers en gematigde PVV'ers wegjagen en de hardcore fans raken misschien eindelijk doordrongen dat Wilders nooit echt beleid kan maken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Wilders en zijn PVV willen helemaal niet regeren of besturen.
Je zou denken dat het 1 met het ander samenhangt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het gaat me niet om of het staatsrechtelijk kan, maar om de praktische uitvoering.
Nogmaals maar dan : hoe toon je aan dat iemand nog een andere nationaliteit heeft ?quote:Als jij een Nederlands én Marokkaans paspoort hebt, waarom zou je dan de Nederlandse niet kunnen afnemen en de persoon op het vliegtuig naar Marokko kunnen zetten bij herhaaldelijk crimineel/onwenselijk gedrag? Wat is daarop tegen?
Met 'domme' uitspraken zorgt ie ervoor dat de andere partijen in Den Haag en Almere met een grote boog om hem heenlopen, en dan kan ie weer lekker gaan janken dat de PVV en (insert zoveel duizenden stemmers) worden buitengesloten. Wat hem in de peilingen gewoon weer een plus oplevert.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nee, maar met domme uitspraken kan ie misschien gelegenheids-PVV'ers en gematigde PVV'ers wegjagen en de hardcore fans raken misschien eindelijk doordrongen dat Wilders nooit echt beleid kan maken.
Kom op, dat zal toch wel ergens geregistreerd zijn?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zou denken dat het 1 met het ander samenhangt.
[..]
Nogmaals maar dan : hoe toon je aan dat iemand nog een andere nationaliteit heeft ?
Ik heb nog nooit beelden gezien van een huilende Wilders niet 1 traan ? Bewijs !!!quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met 'domme' uitspraken zorgt ie ervoor dat de andere partijen in Den Haag en Almere met een grote boog om hem heenlopen, en dan kan ie weer lekker gaan janken dat de PVV en (insert zoveel duizenden stemmers) worden buitengesloten. Wat hem in de peilingen gewoon weer een plus oplevert.
Op een gegeven moment is zo'n trucje toch uitgewerkt. Dit lijkt me iets met beperkte houdbaarheid. Dan is het wachten tot er een nieuw iemand opstaat die het weer net iets anders doet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met 'domme' uitspraken zorgt ie ervoor dat de andere partijen in Den Haag en Almere met een grote boog om hem heenlopen, en dan kan ie weer lekker gaan janken dat de PVV en (insert zoveel duizenden stemmers) worden buitengesloten. Wat hem in de peilingen gewoon weer een plus oplevert.
Oeh, een kink in de kabel.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kom op, dat zal toch wel ergens geregistreerd zijn?
eigen criminelen eerst zullen we maar zeggen danquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het gaat me niet om of het staatsrechtelijk kan, maar om de praktische uitvoering. Als jij een Nederlands én Marokkaans paspoort hebt, waarom zou je dan de Nederlandse niet kunnen afnemen en de persoon op het vliegtuig naar Marokko kunnen zetten bij herhaaldelijk crimineel/onwenselijk gedrag? Wat is daarop tegen?
[..]
Naar het land van de andere nationaliteit ja.
[..]
Dat zeg ik, dubbele paspoorten in het algemeen. En als je die niet hebt, dan kan je het ook niet uitvoeren. Simpel.
[..]
Andersom laat je het dan gewoon uit je hoofd om de criminaliteit in te gaan. En doe je dat wel, dan heb je pech. De rotte appels weggooien, de goede koesteren. Dat is toch het hele idee?
[..]
Misdrijven an sich. Daar mag de rechter zich dan over buigen.
[..]
Met dichte grenzen lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Aangifte doen tegen een kansloze wannabe rap video of zoietsquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:43 schreef theunderdog het volgende:
Al die mensen die serieus aangifte gaan doen...![]()
Wat een lange teentjes heb je dan.
Ik vond het anders een schokkende uitspraak. Weer een stapje verder.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:43 schreef theunderdog het volgende:
Al die mensen die serieus aangifte gaan doen...![]()
Wat een lange teentjes heb je dan.
Net zo kansloos inderdaad.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aangifte doen tegen een kansloze wannabe rap video of zoiets
Alleen wordt daar de suggestie gewekt dat ze een kogel door zijn kop gaan schieten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Aangifte doen tegen een kansloze wannabe rap video of zoiets
Het gaat erom of het afnemen van een paspoort kan worden gezien als een extra mogelijkheid naast de bestaande wetgeving. Of dat mogelijk zou moeten zijn. Ik vind van wel. En die procedure valt best mee, want three-strikes out. Drie keer een misdrijf begaan = out. En een misdrijf is duidelijk omschreven in de wet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:41 schreef Re het volgende:
[..]
eigen criminelen eerst zullen we maar zeggen dan
dus hoe wilde je dit in een wet gaan gieten als een rechter er over moet gaan beslissen, hoe lang denk je dat een procedure gaat duren.
en grenzen dicht, natuurlijk, dat voorkomt illegaliteit
dit soort domme holle retoriek begint hilarisch te worden
Of ik snap je posts niet, of ik snap je UI niet. Beide is ook nog een optie.quote:
Er was niets schokkend aan zijn uitspraak.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vond het anders een schokkende uitspraak. Weer een stapje verder.
Ik weet niet of dit ironie is, maar als je dit serieus meent.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:46 schreef De_Ilias het volgende:
Laat Geert Wilders met rust en laat hem gewoon z'n ding doen, hij is een Nederlander en ziet gewoon dat Marokkanen er een tering-zooi van maken in zijn land. Stel je voor dat Nederlanders in Marokko er een puinhoop van maakte? Ik durf jullie te zeggen dat zij (de Nederlanders) er direct uitegegooid zouden worden!!!
Je mist het hele stigmatiserende?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er was niets schokkend aan zijn uitspraak.
Of is criminaliteit willen aanpakken schokkend?
Geeft niks gewoon naar school blijven gaanquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of ik snap je posts niet, of ik snap je UI niet. Beide is ook nog een optie.
korte procedure... weet je hoe lang het duurt om een asielzoeker uit het land te krijgen?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:45 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Het gaat erom of het afnemen van een paspoort kan worden gezien als een extra mogelijkheid naast de bestaande wetgeving. Of dat mogelijk zou moeten zijn. Ik vind van wel. En die procedure valt best mee, want three-strikes out. Drie keer een misdrijf begaan = out.
Wat betreft dichte grenzen, die helpen mee, is geen garantie. Dat is geen domme holle retoriek, dat is gewoon boerenverstand. Als je de deuren wijd open zet komen er veel muggen binnen. Als je een hor plaatst, dan komen er alsnog muggen binnen, maar minder.
Er was ook niets stigmatiserend aan zijn uitspraak.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je mist het hele stigmatiserende?
Want alle Marokkanen zijn crimineel?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er was niets schokkend aan zijn uitspraak.
Of is criminaliteit willen aanpakken schokkend?
Welnee, maar ze zijn er wel in oververtegenwoordigd.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Want alle Marokkanen zijn crimineel?
Mosterd na de maaltijdquote:Op donderdag 20 maart 2014 12:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er was ook niets stigmatiserend aan zijn uitspraak.
Hij verklaard achteraf in verschillende interviews in welke context je zijn uitspraak "minder Marokkanen" moet zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |