abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137928264
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:55 schreef slashdotter3 het volgende:
'Gezinnen in bijstand komen structureel tekort'

Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.

Bijstandsgezinnen met één kind houden naar schatting wel iets over: 25 euro. "Dat is voor extra uitgaven, zoals een ijsje of een huisdier", aldus een woordvoerder.

Het structurele tekort leidt er in de dagelijkse praktijk toe dat gezinnen met meer kinderen na het betalen van de vaste lasten moeten bezuinigen op posten als kleding en voeding, zegt het Nibud. "Om rond te kunnen komen staan ze dagelijks voor moeilijke keuzes tussen bijvoorbeeld een warme maaltijd of toch eindelijk nieuwe schoenen voor de jongste."

Het is voor deze gezinnen van belang dat ze goed kunnen budgetteren en alle tegemoetkomingen en toeslagen aanvragen, zegt het Nibud. Onvermijdbare kosten, bijvoorbeeld door ziekte, vormen een groot probleem.
Belangrijkste conclusies n.a.v. het vorige topic:

-Het NIBUD neemt bepaalde normen veel te ruim: 400 euro voor reserveringen?
-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Kortom: is er een werkelijk tekort of niet?

Game on!
pi_137928354
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:28 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

-16,50 per dag voor 4 personen om te eten is vorstelijk veel. Zoals gedemonstreerd in het vorige topic kan je met 4 personen voor zes euro gewoon een gezonde maaltijd eten. Met lunch en ontbijt en fruit kom je dan op rond de 12 euro uit, waarop ook nog bespaard zou kunnen worden.
-Ook de 676 euro per maand voor eten, fiets en ov lijkt veel te ruim gebudgetteerd.

Game on!
De vraag is dan wel of fokkers het beter weten dan het Nibud dat niets anders te doen heeft dan naar voedsel/huur/energie etc prijzen te kijken.
pi_137928412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De vraag is dan wel of fokkers het beter weten dan het Nibud dat niets anders te doen heeft dan naar voedsel/huur/energie etc prijzen te kijken.
Dus die kunnen er per definitie niet naast zitten?
pi_137928463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin. Mensen kunnen best verhuizen. Hele volksstammen doen dat.
In jouw ideale wereld leven mensen aan de onderkant als een soort horigen.

Nul sociale zekerheid. Noodgedwongen daar heen verhuizen waar op dat moment werk is, en een half jaar later weer ergens anders heen. Met elkaar hokken in pensions (probeer maar eens snel een sociale huurwoning te krijgen) en een sociaal leven wat is dat?

Ik vraag me af of ik zo'n wereld zou willen. Opvallend, de mensen dit ideaal hebben horen zelf vaak niet tot de doelgroep waar ze het over hebben.

Vaak zitten die lekker hoog en droog, en bedenken die wat andere mensen maar te pikken hebben.
pi_137928496
quote:

[..]
120 euro per maand per persoon wat Nibud aanhoud is al krap, ben zelf minimaal het dubbele kwijt (en nee ik ben geen vet vreetpadje) maar koop wel veel kwaliteitsproducten. Dus 90 euro per persoon is helemaal belachelijk weinig voor een maand vreten, wekelijks max. 20 euro aan boodschappen besteden lukt alleen als je het hoogst noodzakelijke haalt, alles C-merk.
pindazakje
pi_137928509
Mensen die dergelijke kolder verkondigen zoals Halcon doet wens ik bijna van harte zelf een jaartje bijstand toe.
pi_137928520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:35 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

In jouw ideale wereld leven mensen aan de onderkant als een soort horigen.

Nul sociale zekerheid. Noodgedwongen daar heen verhuizen waar op dat moment werk is, en een half jaar later weer ergens anders heen. Met elkaar hokken in pensions (probeer maar eens snel een sociale huurwoning te krijgen) en een sociaal leven wat is dat?

Ik vraag me af of ik zo'n wereld zou willen. Opvallend, de mensen dit ideaal hebben horen zelf vaak niet tot de doelgroep waar ze het over hebben.

Vaak zitten die lekker hoog en droog, en bedenken die wat andere mensen maar te pikken hebben.
Dat is de belasting voor de werkende mensen zo laag mogelijk houden. Wil je luxe? Ga dan maar werken.
pi_137928601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is de belasting voor de werkende mensen zo laag mogelijk houden. Wil je luxe? Ga dan maar werken.
Mensen kunnen werken dankzij de mensen die in de bijstand zitten. Ze hoeven nu met minder mensen te concurreren en maken zo meer kans op een baan. Prima reden om de mensen in de bijstand dus ook wat luxe te gunnen.
pi_137928616
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen kunnen werken dankzij de mensen die in de bijstand zitten. Ze hoeven nu met minder mensen te concurreren en maken zo meer kans op een baan. Prima reden om de mensen in de bijstand dus ook wat luxe te gunnen.
Dat is onzin natuurlijk.
pi_137928654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

wat heb je aan weinig belasting en een beetje luxe als je geen leven hebt omdat je constant moet verhuizen... lijkt mij iig geen leuke wereld.
pi_137928659
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus die kunnen er per definitie niet naast zitten?
Niet zo ontzettend ver ernaast nee.

6 euro per dag voor een gezin van 4 om van te eten?
Keep dreaming :')

Stukje vlees, dat is 1 stukje vlees, kost op z'n goedkoopst zelfs bij de aldi al 3 euro.
Daar kun je niet 4 mensen van voeden.

Ik probeer ondertussen sommige aannames en beweringen terug te vinden in de voorgaande topics, maar ik zie een hoop onzin alleen al in de OP.
pi_137928665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is onzin natuurlijk.
Zolang er 700.000 werkelozen zijn en maar 100.000 vacatures is dat geen onzin. Of je moet in Lalala-land leven, daar ligt die verhouding ongetwijfeld anders.
pi_137928677
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang er 700.000 werkelozen zijn en maar 100.000 vacatures is dat geen onzin. Of je moet in Lalala-land leven.
1.1miljoen.
pi_137928761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

wat heb je aan weinig belasting en een beetje luxe als je geen leven hebt omdat je constant moet verhuizen... lijkt mij iig geen leuke wereld.
Ach, zie je nog wat van de wereld. En als het niet bevalt: vast werk zoeken dan he. :)
pi_137928792
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang er 700.000 werkelozen zijn en maar 100.000 vacatures is dat geen onzin. Of je moet in Lalala-land leven, daar ligt die verhouding ongetwijfeld anders.
En er zijn honderdduizenden Oost-Europeanen die hun kans ruiken in Nederland omdat Nederlanders te lui zijn.
pi_137928873
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

En er zijn honderdduizenden Oost-Europeanen die hun kans ruiken in Nederland omdat Nederlanders te lui zijn.
Goedkoper dan Nederlanders. Dus mag je van werkgevers ook een bijdrage verwachten t.a.v. de luxe van mensen in de bijstand.
pi_137928885
misschien een idee om eens een lijstje te posten (OP?) wat de precieze bedragen dan zijn, waarop nog gekort zouden moeten worden.
pi_137928901
quote:

[..]

De Polen die hierheen komen voor buffelwerk, zijn de initiatiefrijke types die een paar jaar willen knallen om thuis wat op te bouwen. Lang doortrekken vinden ze dan ook geen probleem, ze zijn hier om geld te verdienen.

De Hollanders die dit werk van oudsher doen doen dat om dat ze niet 'the sharpest tool in de shed' zijn.

Als ze dan ook al wat ouder zijn, een gezin hebben of een rugzakje is het niet gek dat ze het af leggen tegen de Polen.
pi_137928914
quote:

[..]

het hele verschil is, dat voor ons dat soort banen kutwerk is dat slecht betaald, en voor oost europeanen is het kutwerk dat goed betaald.
als je de nederlanders er goed voor zou betalen, zouden ze het een stuk minder erg vinden.
pi_137928977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ach, zie je nog wat van de wereld. En als het niet bevalt: vast werk zoeken dan he. :)
Dank voor deze geweldige tip!

Als ik vast werk heb kan ik ook een huisje kopen, en heb ik zekerheid. veel beter dan losse contracten dus. Ik ga meteen vast werk zoeken. :Y

Waarom al mijn vrienden dan nog in de losse contracten zitten, snap er helemaal niks van...
pi_137928978
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goedkoper dan Nederlanders. Dus mag je van werkgevers ook een bijdrage verwachten t.a.v. de luxe van mensen in de bijstand.
Nee, dan mag je van Nederlanders verwachten dat ze hun neus niet ophalen voor dat salaris.

Ik ken trouwens zat Oost-Europeanen die gewoon 2.000 a 2.500 euro maken per maand.
pi_137929008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het hele verschil is, dat voor ons dat soort banen kutwerk is dat slecht betaald, en voor oost europeanen is het kutwerk dat goed betaald.
als je de nederlanders er goed voor zou betalen, zouden ze het een stuk minder erg vinden.
Die Oost-Europeanen wonen ook in Nederland hoor. Of doen ze boodschappen op de markt in Botosani?
pi_137929014
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, dan mag je van Nederlanders verwachten dat ze hun neus niet ophalen voor dat salaris.

Ik ken trouwens zat Oost-Europeanen die gewoon 2.000 a 2.500 euro maken per maand.
Ja als vrachtwagenchauffeur zeker 16 uur per dag rijden......
pi_137929185
quote:

[..]

Die Oost-Europeanen wonen ook in Nederland hoor. Of doen ze boodschappen op de markt in Botosani?
tijdelijk. en vaak in groepen, in goedkope huisvesting.
pi_137929192
quote:

[..]

Nog even en je verwacht van Nederlanders dat ze naar Polen verhuizen om minder kwijt te zijn aan levensonderhoud.
pi_137929311
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog even en je verwacht van Nederlanders dat ze naar Polen verhuizen om minder kwijt te zijn aan levensonderhoud.
Halcon's droom, hordes mensen die als hongerige sprinkhanen door Europa trekken, vooral bezig met het vervullen van hun eerste levensbehoeften.

Economisch zal het vast helemaal top zijn, maar ik heb graag een maatschappij waar in je kan leven in plaats van alleen maar overleven.
pi_137930010
quote:

[..]

Deze taken kunnen ze voortaan beter door bewindvoerders laten uitvoeren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137930014
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:59 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Halcon's droom, hordes mensen die als hongerige sprinkhanen door Europa trekken, vooral bezig met het vervullen van hun eerste levensbehoeften.

Economisch zal het vast helemaal top zijn, maar ik heb graag een maatschappij waar in je kan leven in plaats van alleen maar overleven.
Als je alles afspiegelt aan het hebben van werk en alles daar ondergeschikt aan acht kan het niet anders dan dat je een wel erg miserabel bestaan lijdt.
pi_137930028
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is altijd een kwestie van levensonderhoud kosten vs loon vs (gewenste) levensstijl
In afrika kan je ook prima rondkomen en zijn levensonderhoudkosten laag, maar de levensstijl is niet te hoog.
Als je het globaal bekijk dan scoort NL op alle 3 de punten hoog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137930101
quote:

[..]

Game on!
Dat het nibud met hoge cijfers werkt heb ik al eerder genoemd. Ik kom structureel 50% lager uit met mijn onkosten en soms wel 80%.
5 personen huishoudgeld vorige maand (28 dagen) 350 euro. Daar zit voedsel, schoonmaakmiddel en persoonlijke hygiene bij in.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137932360
Zoals linkse mensen wel een beschuldigd worden dat ze wel heel makkelijk het geld van iemand anders uit geven, zo zou je rechtse mensen ook kunnen beschuldigen..

Ze wensen iemand anders wel heel erg makkelijk een grauw leven toe, omdat ze zelf wél graag van de leuke dingen des levens genieten.

Meestal wordt zoiets gepareerd met 'eigen verantwoordelijkheid'. Had ie maar niet gehandicapt moeten zijn. Had ie maar een hoger IQ moeten hebben. Had ie maar geen vlekje moeten hebben in een arbeidsmarkt waar vlekjes taboe zijn, enz. enz..

Maar de invloed die sommige mensen op hun armoedige situatie hebben is beperkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door ZuidKardinaal op 19-03-2014 18:43:41 ]
pi_137932788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat het nibud met hoge cijfers werkt heb ik al eerder genoemd. Ik kom structureel 50% lager uit met mijn onkosten en soms wel 80%.
5 personen huishoudgeld vorige maand (28 dagen) 350 euro. Daar zit voedsel, schoonmaakmiddel en persoonlijke hygiene bij in.
Eeuh wat, waar haal je die 50% vandaan? Nou ken ik natuurlijk je gezinssamenstelling niet, maar zelfs met de duurste berekening van ze met 3 oudere kinderen kom je niet aan die 50%. Of was het je ontgaan dat een meerpersoonshuishouden tot ruim een kwart goedkoper uit is? Als je kinderen nog jong zijn, een kleintje en 2 van onder de 9 jaar zit je er een paar tientjes onder. En tja, je weet dat het Nibud rekent met gemiddelden? Wees blij dat bij jou thuis iedereen gezond is en alles kan verdragen en jij daarom uitkomt aan de onderkant van dat gemiddelde!
pleased to meet you
pi_137933016
Dan gaan ze toch werken en minder shag roken en bier drinken? Serieus die lui moeten niet zeiken, zonder werken krijgen ze een vetpot, ik heb geen 400 euro netto te besteden hoor. Laat staan alle voordelen die zij krijgen mbt subsidies en kwijtscheldingen. Zonder er ook maar 1 vinger voor uit te steken. Achterlijk rechts gelul dat ze het zo moeilijk hebben.
pi_137933284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dan gaan ze toch werken en minder shag roken en bier drinken? Serieus die lui moeten niet zeiken, zonder werken krijgen ze een vetpot, ik heb geen 400 euro netto te besteden hoor. Laat staan alle voordelen die zij krijgen mbt subsidies en kwijtscheldingen. Zonder er ook maar 1 vinger voor uit te steken. Achterlijk rechts gelul dat ze het zo moeilijk hebben.
:')
pi_137933551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Yep, helemaal waar, bij mijn dochter in de klas zijn het vooral de bijstandskindertjes die op de dure hobbies (bv paardrijden) zitten, waar een arbeiders kind te horen krijgt dat het te duur is, daar gaat het bijstandskind op, de gemeenschap betaald dit nl.

Verder krijgen ze ¤400,- om een computer te kopen, maar ze kopen er 2e hands een voor ¤100,-

Toen ik nog in een winkel van Expert werkte (bijbaan) kreeg ik eens een bijstandstrekker over de vloer, hij mocht van de gemeente een tv voor ¤450,- uitzoeken, maar hij wilde die van ¤650,- Zeiken om korting e.d. Mijn baas zei letterlijk dat hij al genoeg meebetaalde aan zijn onderhoud en weigerde ook maar ¤1,- korting te geven. Meneer kwam 2 uur later terug, van de gemeente mocht hij die tv van ¤650,- kopen......
60 HRC
pi_137933630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:04 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Yep, helemaal waar, bij mijn dochter in de klas zijn het vooral de bijstandskindertjes die op de dure hobbies (bv paardrijden) zitten, waar een arbeiders kind te horen krijgt dat het te duur is, daar gaat het bijstandskind op, de gemeenschap betaald dit nl.

Verder krijgen ze ¤400,- om een computer te kopen, maar ze kopen er 2e hands een voor ¤100,-

Toen ik nog in een winkel van Expert werkte (bijbaan) kreeg ik eens een bijstandstrekker over de vloer, hij mocht van de gemeente een tv voor ¤450,- uitzoeken, maar hij wilde die van ¤650,- Zeiken om korting e.d. Mijn baas zei letterlijk dat hij al genoeg meebetaalde aan zijn onderhoud en weigerde ook maar ¤1,- korting te geven. Meneer kwam 2 uur later terug, van de gemeente mocht hij die tv van ¤650,- kopen......
Hypocriete zooi idd. Moet je voor de grap eens kijken welke types over het algemeen in de ijzerhandel (illegaal) zitten of welke types opgerolde wietplantages hebben. Allemaal bijstandtrekkers. Och och och wat zielig zijn ze toch met hun ondertussen volgestampte matrassen met geld.
pi_137934888
quote:

[..]

Als het arbeiderskind dat te horen krijgt is dat de schuld van zijn ouders, de participatiebijdrage voor de jeugd geld namelijk tot 110% van het minimumloon.

quote:
Dat was dan niet goed geregeld in jouw gemeente, in andere gemeenten werd het geld direct overgemaakt naar de winkel, of kreeg je een opgeknapte oude PC.

quote:
Aah, en je hebt zwart op wit gezien dat dat persoon die TV mocht kopen van de bijstand? Of dacht deze koper een flinke korting te kunnen bedingen door zich zielig voor te doen? Over het algemeen krijg je namelijk geen TV/koelkast/wasmachine ed van de sociale dienst, er is al een klein bedrag gebudgetteerd in de bijstandsnorm en daar doe je het maar van.
pleased to meet you
pi_137935132
Jullie hebben vast al gestemd, of niet? Goede kans om fraudeurs aan te pakken nu.

Niemand pleit hier ervoor om bijstanders met wietplantages meer luxe te geven..
pi_137935273
quote:

[..]

Hahaha wat een grappig verhaaltje.

Niet dat er iets van klopt, want als ze bijzondere bijstand krijgen om iets duurs te kopen, moeten ze een bon overleggen, dus dan kan je de gemeente niet flessen door een goedkopere te kopen.

En dan besparen ze 300 euro op een tweedehands, dan verkwisten ze weer geld.

Wat een lulverhaal zeg.
pi_137935315
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:36 schreef poemojn het volgende:
Jullie hebben vast al gestemd, of niet? Goede kans om fraudeurs aan te pakken nu.

Niemand pleit hier ervoor om bijstanders met wietplantages meer luxe te geven..
Ik vraag me serieus af als al die posters precies weten wie het zijn (ze kennen ze zeggen ze) waarom ze die niet aangeven.
pi_137935505
quote:

[..]

Wat is daar raar aan eigenlijk? Bijzondere bijstand wordt gewoon verrekend en ingehouden op de uitkering.
pi_137935570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hahaha wat een grappig verhaaltje.

Niet dat er iets van klopt, want als ze bijzondere bijstand krijgen om iets duurs te kopen, moeten ze een bon overleggen, dus dan kan je de gemeente niet flessen door een goedkopere te kopen.

En dan besparen ze 300 euro op een tweedehands, dan verkwisten ze weer geld.

Wat een lulverhaal zeg.
Sorry, maar allemaal verhalen die ik letterlijk uit eerste hand heb meegemaakt.
60 HRC
pi_137935653
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan eigenlijk? Bijzondere bijstand wordt gewoon verrekend en ingehouden op de uitkering.
Als er ¤650,- ingehouden kan worden op de bijstand, dan kan er mijn inziens nog wel wat meer vanaf.
60 HRC
pi_137935663
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af als al die posters precies weten wie het zijn (ze kennen ze zeggen ze) waarom ze die niet aangeven.
ja, ik ook. Of het aankaarten bij de raad. Hier moeten mensen zelf voorschieten, en op vertoon van een bon krijgen ze weer geld terug. Bijv uit het participatiebudget kan zo tot ¤200 per jaar worden uitgegeven aan allerlei dingen (bieb, sport, noem maar op).
En bijzondere bijstand is meestal een lening,

Ik weet dat er een groep tussen wal en schip valt, en dat daar iets aan gedaan moet worden. Maar denk je dat echt te bereiken door vol jaloezie af te geven op de groep die ook weinig heeft, maar duidelijk gedefinieerd is en daardoor makkelijker af en toe iets extra's kan krijgen?
pi_137935668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:45 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Sorry, maar allemaal verhalen die ik letterlijk uit eerste hand heb meegemaakt.
Het klopt gewoon niet man. Kijk de regels er maar op na. Dat verhaal van die computer slaat helemaal nergens op en als het al waar is, wat is dan je probleem ?

Hij bespaart 300 euro, hoezo geldverkwisten ?
pi_137935748
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het klopt gewoon niet man. Kijk de regels er maar op na. Dat verhaal van die computer slaat helemaal nergens op en als het al waar is, wat is dan je probleem ?

Hij bespaart 300 euro, hoezo geldverkwisten ?
Waarom zou een bijstandtrekker ¤300,- in zijn zak mogen steken, net alsof een ander daar niet voor gewerkt heeft, maar dat het zo maar uit de lucht komt vallen.
60 HRC
pi_137935820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:49 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Waarom zou een bijstandtrekker ¤300,- in zijn zak mogen steken, net alsof een ander daar niet voor gewerkt heeft, maar dat het zo maar uit de lucht komt vallen.
Omdat hij recht heeft dan op 400 euro blijkbaar. Als hij dan 300 bespaart prima.

Als de sociale dienst hem betaalt dan moet hij de bon overleggen en krijgt hij maar 100 man.
Zei hij ook tegen jou dat hij bijstandstrekker was zeker ?

En dat paardrijden wordt ook helemaal niet vergoed, hoe kom je daar nu weer bij ?
pi_137935945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:47 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Als er ¤650,- ingehouden kan worden op de bijstand, dan kan er mijn inziens nog wel wat meer vanaf.
In termijnen, ja.
pi_137936014
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat hij recht heeft dan op 400 euro blijkbaar. Als hij dan 300 bespaart prima.

Als de sociale dienst hem betaalt dan moet hij de bon overleggen en krijgt hij maar 100 man.
Zei hij ook tegen jou dat hij bijstandstrekker was zeker ?
Er is geen recht op ¤400,- Er is recht om een goed werkende computer te bezitten als je in de bijstand zit.

Het ging om een zij. Ik ken haar al jarenlang. Zolang ik haar ken zit ze al in de bijstand. Ik was die sukkel die de oude pc weer opgeknapt heeft namen een tante. Toen ik de pc daar bracht kreeg ik dat verhaal over die ¤400,- te horen.
60 HRC
pi_137936073
Het is toch ook de bedoeling dat je niet jaren lang in de bijstand zit? Dat je gewoon weer een baan gaat zoeken en zelf je geld verdient? Of begrijp ik iets niet?
pi_137936099
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In termijnen, ja.
Ik zeg toch ook niet dat die ¤650,- er af moet, ik zeg alleen dat als er blijkbaar tv's van ¤650,- gekocht kunnen worden in de bijstand, dat daar wat mij betreft nog wel op bezuinigd kan worden.
60 HRC
pi_137936153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:
Het is toch ook de bedoeling dat je niet jaren lang in de bijstand zit? Dat je gewoon weer een baan gaat zoeken en zelf je geld verdient? Of begrijp ik iets niet?
Het is niet dat de banen momenteel voor het oprapen liggen ofzo.
pi_137936196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:
Ja maar als je 50+ bent en werkeloos bent kan je een nieuwe baan wel vergeten.
pi_137936218
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel hoor, je moet alleen niet te beroerd zijn om bv. in de kassen aan de slag te gaan.
60 HRC
pi_137936262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:58 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Jawel hoor, je moet alleen niet te beroerd zijn om bv. in de kassen aan de slag te gaan.
Nee dat klopt, er zijn nog 700.000 vacatures in die kassen.....
pi_137936271
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet maar het moet niet aantrekkelijk worden om in de bijstand te liggen en werken moet beloond worden toch? Dus dat je precies genoeg heb voor een onderdak, gas, licht, water, kleren en elke dag te eten.
pi_137936330
Hoelang zal het volgens het Nibud dan nog duren voordat een gezin met 2 kinderen met 1 kostwinner die 30000,- verdient niet meer kan rond komen. Die houden namelijk maar 192 meer over per maand.

Bron: http://www.nivelleren-is-een-feest.nl
De site zelf is veel beter te lezen als het deel wat ik gekopieerd heb omdat de opmaak verloren gaat.
Dit is dan wel met cijfers uit 2012 en in de gemeente Utrecht. Gezien het doel van site twijfel ik een beetje aan de waarheid van deze cijfers. Nibud cijfers komen echter behoorlijk in de buurt. Ik kan alleen precies hetzelfde gezin niet terug vinden.

quote:
Huishouden 1:
Dit betreft 2 samenwonende volwassen met 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Zij wonen in een huurhuis met een totale huur van ¤ 650,-

Beide ouders hebben al jaren geen behoefte aan en/of kans op werk en daarom hebben zij recht op een bijstandsuitkering.

Onderstaande tabel geeft hun gezamenlijke, maandelijkse netto-inkomsten aan:

Omschrijving Bedrag Bron
Bijstand ¤ 1.336,- Rijksoverheid
Langdurigheidstoeslag ¤ 44,- Gemeente Utrecht
Zorgtoeslag ¤ 145,-
Huurtoeslag ¤ 278,-
Kindgebondenbudget ¤ 123,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Kwijtschelding Zuiveringsheffing ¤ 20,- Gemeente Utrecht
Kwijtschelding afvalstoffenheffing ¤ 22,- Gemeente Utrecht
Totaal netto-inkomen ¤ 2.109,-
De kwijtscheldingen zijn uiteraard geen daadwerkelijke inkomsten maar besparingen op uitgaven. Voor de duidelijkheid, en het kunnen maken van zinvolle vergelijkingen tellen we dit als inkomsten op.

Daarnaast heeft dit huishouden recht op extra’s zoals gratis sporten en muziekles voor de kinderen, korting op cultuur met de U-pas, gratis computer en gratis vakantie. Zie daarvoor de website van Gemeente Utrecht.
De exacte hoogte van uitkeringen is per gemeente anders, net als kortingen op gemeentelijke heffingen en gemeentelijke toeslagen. Bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op een bijstandsuitkering in de gemeente Utrecht.

Huishouden 2:
Dit betreft ook 2 samenwonende volwassen met 2 kinderen van 5 en 7 jaar. Zij wonen in een huurhuis met een totale huur van ¤ 650,-

Een van de ouders heeft al jaren een goed betaalde baan en verdient bijna modaal ¤ 30.000,- per jaar (dat is inclusief vakantiegeld).

Onderstaande tabel geeft hun gezamenlijke, maandelijkse netto-inkomsten aan:

Omschrijving Bedrag Bron
Loon ¤ 1.820,- Loonwijzer, ¤2.500,- per maand
Zorgtoeslag ¤ 100,-
Huurtoeslag ¤ 0,-
Kindgebondenbudget ¤ 116,-
Kinderbijslag ¤ 141,-
Totaal netto-inkomen ¤ 2.177,-
Dit gezin houdt dus netto ¤ 68,- per maand meer over dan het gezin met een bijstandsuitkering. (Dit ondanks een bruto-inkomen dat ongeveer ¤ 1.000,- per maand hoger is dan de bruto-bijstandsuitkering.)
Dan gaan we voorbij aan het feit dat werken extra kosten met zich mee brengt zoals bv. reiskosten, eigen vervoer, representatieve kleding, (extra) kinderopvang of inleveren van vakantiedagen wanneer bv. de kinderen ziek zijn of een grootouder hulp nodig heeft, die in de meeste gevallen niet, of niet volledig vergoed worden.

Toevoeging: Wij zijn erop gewezen dat de niet werkende partner van dit huishouden recht heeft op uitbetaling van de “Algemene heffingskorting”. Per maand krijgt dit huishouden dus ¤ 124,- netto uitgekeerd van de belastingdienst. Deze regeling wordt momenteel afgebouwd waardoor de uitkering elk jaar 6,67% minder wordt en in 2024 stopt. Meer informatie staat bij de belastingdienst.
pi_137936339
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:59 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet maar het moet niet aantrekkelijk worden om in de bijstand te liggen en werken moet beloond worden toch? Dus dat je precies genoeg heb voor een onderdak, gas, licht, water, kleren en elke dag te eten.
Ze komen tekort, dus wat is je punt ? De bijstand moet omhoog ?
pi_137936372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:56 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat die ¤650,- er af moet, ik zeg alleen dat als er blijkbaar tv's van ¤650,- gekocht kunnen worden in de bijstand, dat daar wat mij betreft nog wel op bezuinigd kan worden.
Gelukkig is niet iedereen dusdanig afgunstig.
pi_137936442
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gelukkig is niet iedereen dusdanig afgunstig.
Yeah right, afgunst op iemand die met het minimum moet rondkomen. Hahahahahahaha
60 HRC
pi_137936662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:58 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Oh ja, de verzonnen werkelijkheid steekt weer de kop op.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:07:55 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137936684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet zo ontzettend ver ernaast nee.

6 euro per dag voor een gezin van 4 om van te eten?
Keep dreaming :')

Stukje vlees, dat is 1 stukje vlees, kost op z'n goedkoopst zelfs bij de aldi al 3 euro.
Daar kun je niet 4 mensen van voeden.

Ik probeer ondertussen sommige aannames en beweringen terug te vinden in de voorgaande topics, maar ik zie een hoop onzin alleen al in de OP.
Voor 3 euro heb je 500gr rundvlees. Koop er een zak grote pasta bij, wat tomaten, uien en knoflook en je hebt een pastaatje voor zes euro of minder. Koop twee pakken spinazie a 1.60 totaal. Wat piepers en 2 eieren p.p. erbij en je bent klaar voor 3.5 euro. Wat nou geen gezonde maaltijd voor zes euro. Waar komt overigens de waanzin vandaan dat je elke dag vlees zou moeten eten? Naast dat het best gezond is om ook vleesvrije dagen te hebben, is vlees natuurlijk een luxeproduct van hier tot Tokyo.
pi_137936725
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh ja, de verzonnen werkelijkheid steekt weer de kop op.
60 HRC
pi_137936826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:02 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Yeah right, afgunst op iemand die met het minimum moet rondkomen. Hahahahahahaha
Ja, want die besparing van 10 tot 50 euro per maand zet ook echt zoveel zoden aan de dijk. :') Mensen die daarover janken is het niet daadwerkelijk om te doen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:14:23 #65
396550 Richestorags
pi_137936946
De link van Arduino geeft precies aan waar het misgaat. Een vader die elke dag hard werkt houdt netto gezien minder over doordat hij geen recht heeft op al die voordelen (gratis sporten, computer en ga zo maar door). Mede mogelijk gemaakt door de PvdA.
pi_137936960
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want die besparing van 10 tot 50 euro per maand zet ook echt zoveel zoden aan de dijk. :') Mensen die daarover janken is het niet daadwerkelijk om te doen.
Nope, het is mij om te doen dat er hele volksstammen het vertikken om te werken, omdat ze het in de bijstand goed genoeg hebben, laat een ander maar lekker werken. Daar bovenop komt het verhaal "armoedeval" nog eens als je voor het minimumloon gaat werken. Oftewel, je bent in Nederland beter af in de bijstand, dan werkend voor het minimumloon.
60 HRC
pi_137936973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:08 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ah. Een collectief probleem wil je zogenaamd ontkrachten door aan te tonen dat er een keer in een lokaal kleinschalig project in het Westland een aantal figuren niet op zijn komen draven.
pi_137937006
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah. Een collectief probleem wil je zogenaamd ontkrachten door aan te tonen dat er een keer in een lokaal kleinschalig project in het Westland een aantal figuren niet op zijn komen draven.
Als jij me voorbeelden kan aandragen waaruit het tegenovergestelde blijkt......
60 HRC
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:15:51 #69
396550 Richestorags
pi_137937007
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is meer een principekwestie inderdaad. Maar dat maakt niet uit. Wij hebben ten minste principes en zorgen ervoor dat andermans geld niet nodeloos verkwanseld wordt.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:16:49 #70
396550 Richestorags
pi_137937049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:14 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nope, het is mij om te doen dat er hele volksstammen het vertikken om te werken, omdat ze het in de bijstand goed genoeg hebben, laat een ander maar lekker werken. Daar bovenop komt het verhaal "armoedeval" nog eens als je voor het minimumloon gaat werken. Oftewel, je bent in Nederland beter af in de bijstand, dan werkend voor het minimumloon.
^O^
pi_137937118
quote:

[..]

Dus 100 mensen zijn hele volksstammen ?? Jaja

En de laatste keer dat ik naar het nieuws keek waren er geen 700.000 vacatures bij het Westland.
pi_137937152
Nog een mooi voorbeeld.

Een bijstandstrekker komt bij de sociale dienst:" Ik heb een baan gevonden." Een week later:"Ik kon me toch niet vinden in de visie van het managment, dus heb maar afgezegd."
60 HRC
pi_137937267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

En de laatste keer dat ik naar het nieuws keek waren er geen 700.000 vacatures bij het Westland.
Er is ook nog nooit 100% arbeidsparticipatie geweest in Nederland. Is dit echt jou excuus om dan maar lekker thuis te blijven, want 0% werkeloosheid is er nog nooit geweest?
60 HRC
pi_137937274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:19 schreef HardMetal het volgende:
Nog een mooi voorbeeld.

Een bijstandstrekker komt bij de sociale dienst:" Ik heb een baan gevonden." Een week later:"Ik kon me toch niet vinden in de visie van het managment, dus heb maar afgezegd."
quote:
De timide Sjoerd is wel fulltime aan de slag, maar als vrijwilliger in een speelgoedwinkel. Daarmee gaat Debbie echter niet akkoord. Sjoerd moet gauw betaald werk vinden, anders zet ze zijn vrijwilligerswerk stop.
Wat een luie donder, zonder toestemming vrijwilligerswerk gaan doen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:22:07 #75
396550 Richestorags
pi_137937281
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat er figuren in de bijstand zitten die er al 20/30 jaar inzitten zoals de broer van Kees Kankerkachel bijvoorbeeld. Dat is gewoon van de zotte. Ik heb ook een paar van dat soort figuren in mijn flat wonen. Kunnen zogenaamd niet werken maar wel lekker de hele dag peuken roken, hun opgefokte kut vechthond uitlaten, bier zuipen op hun balkon en rondlopen in de nieuwste Nike Air Max :r Omdat de huur hier maar 250 is leven ze nog vorstelijk ook.
pi_137937328
quote:

[..]

Nope, het is mij om te doen dat er hele volksstammen het vertikken om te werken, omdat ze het in de bijstand goed genoeg hebben, laat een ander maar lekker werken.
Afgunst dus.
pi_137937333
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat er figuren in de bijstand zitten die er al 20/30 jaar inzitten zoals de broer van Kees Kankerkachel bijvoorbeeld. Dat is gewoon van de zotte. Ik heb ook een paar van dat soort figuren in mijn flat wonen. Kunnen zogenaamd niet werken maar wel lekker de hele dag peuken roken, hun opgefokte kut vechthond uitlaten, bier zuipen op hun balkon en rondlopen in de nieuwste Nike Air Max :r Omdat de huur hier maar 250 is leven ze nog vorstelijk ook.
Geef ze aan. Jullie wonen trouwens wel allemaal in bijstandsflats als ik het zo lees....
pi_137937364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

[..]

Wat een luie donder, zonder toestemming vrijwilligerswerk gaan doen.
Idd, zo achterlijk zijn ze bij de sociale dienst. Vergeet vooral het verhaal van die 2 jongelui, waarvan zij al ging janken bij het woord werk te benoemen....
60 HRC
pi_137937372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is meer een principekwestie inderdaad. Maar dat maakt niet uit. Wij hebben ten minste principes en zorgen ervoor dat andermans geld niet nodeloos verkwanseld wordt.
7 miljard per jaar aan de werkloosheidsindustrie valt wat jou betreft niet onder nodeloos geld verspillen?
pi_137937407
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Afgunst dus.
Zo kan je het noemen, ik noem het voor jezelf staan, principes hebben.
60 HRC
pi_137937425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:15 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Als jij me voorbeelden kan aandragen waaruit het tegenovergestelde blijkt......
Er zijn 1 miljoen werkelozen en maar een 100.000 vacatures.
pi_137937450
quote:

[..]

En jij zit ze de hele dag in de gaten te houden ? Heb je geen werk ofzo ?
pi_137937493
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gniffel, je laat jezelf wel kennen zeg......
60 HRC
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:26:25 #84
396550 Richestorags
pi_137937505
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Geef ze aan. Jullie wonen trouwens wel allemaal in bijstandsflats als ik het zo lees....
Ik ben niet zo van dat soort praktijken. Liever zie ik het goed geregeld worden. Ik woon in een nette wijk maar helaas woont er wat tuig in mijn flat (ook een wifebeater :r). Ik vergat nog te melden dat 1 vd bijstandstrekkers ook de hele dag jonko's loopt te roken op zijn balkon. En dan niet kunnen werken met 1 of andere kutsmoes :')
pi_137937547
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:26 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Gniffel, je laat jezelf wel kennen zeg......
Hoezo ? Ik weet niet wat de mensen in mijn flat heel de dag doen. En daar zullen ook best mensen met een uitkering wonen.
pi_137937575
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn 1 miljoen werkelozen en maar een 100.000 vacatures.
Mooi voorbeeld, maar heb je dat nou ter plekke verzonnen, of heeft deze bewering nog iets van feitelijkheden die blijken uit een betrouwbare bron. (nieuwsbericht, cijfers cpb of zo..)
60 HRC
pi_137937580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja, hallo, das wel heel simpel gezegd, ik ken ook dat soort figuren en daarvoor hoef je ze écht niet de hele dag in de gatente houden hoor!
compact en kleverig.
pi_137937648
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo ? Ik weet niet wat de mensen in mijn flat heel de dag doen. En daar zullen ook best mensen met een uitkering wonen.
Dáááááág, je maakt gigantisch goedkope opmerking en gaat jezelf ook nog eens verdedigen.
60 HRC
pi_137937662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:27 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld, maar heb je dat nou ter plekke verzonnen, of heeft deze bewering nog iets van feitelijkheden die blijken uit een betrouwbare bron. (nieuwsbericht, cijfers cpb of zo..)
http://statline.cbs.nl/St(...)DR=T,G1&STB=G3,G2,G4

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)vv-vacatures-art.htm
pi_137937695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:29 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dáááááág, je maakt gigantisch goedkope opmerking en gaat jezelf ook nog eens verdedigen.
Nee dan jouw onzinnige verhalen...
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:30:16 #91
396550 Richestorags
pi_137937703
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, hallo, das wel heel simpel gezegd, ik ken ook dat soort figuren en daarvoor hoef je ze écht niet de hele dag in de gatente houden hoor!
Inderdaad. Als je ergens lang woont en wisselend naar buiten gaat gaan mensen en bijbehorende patronen je vanzelf opvallen.
pi_137937716
Overigensvond ik 1800 euro netto best veel :X
compact en kleverig.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:32:45 #93
396550 Richestorags
pi_137937846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dan jouw onzinnige verhalen...
Zinniger dan die Sinterklaasverhaaltjes. Er is met meerdere rekenvoorbeelden al aangetoond dat het Nibud brainfarts produceert.
pi_137937857
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Inderdaad. Als je ergens lang woont en wisselend naar buiten gaat gaan mensen en bijbehorende patronen je vanzelf opvallen.
niet alleen dat, maar als je een dag thuis bent, of een keer een paar dagen, krijg je er ook al n hoop van mee.
Plus dat er genoeg mensen zijn die erover lopen te pochen.
compact en kleverig.
pi_137937924
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zinniger dan die Sinterklaasverhaaltjes. Er is met meerdere rekenvoorbeelden al aangetoond dat het Nibud brainfarts produceert.
Links gelezen dat er 700.000 werkelozen zijn en 100.000 vacatures ??????
pi_137937941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:27 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Zover zit je dus met je kop in het zand.
pi_137937989
Ok, de cijfers kloppen redelijk
quote:
Ok, de cijfers kloppen redelijk, maar verklaar dan het voorbeeld van de bijstandstrekkers die niet op komen dagen als er kant en klaar werk voor ze geregeld is? Zijn al die werkelozen ook werkzoekenden?
60 HRC
pi_137938071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:34 schreef HardMetal het volgende:

[..]

[..]

Ok, de cijfers kloppen redelijk, maar verklaar dan het voorbeeld van de bijstandstrekkers die niet op komen dagen als er kant en klaar werk voor ze geregeld is? Zijn al die werkelozen ook werkzoekenden?
Ja als je een uitkering hebt, ben je werkzoekende, verplicht solliciteren.

Overigens zijn er genoeg werkzoekenden die geen uitkering hebben en daar heb je ook mee te maken bij solliciteren.
pi_137938116
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:34 schreef HardMetal het volgende:

[..]

En die bijstandstrekkers zijn gekort of de uitkering is stopgezet. Volkomen terecht, maar je praat hier maar over een paar 100 man van de 700.000
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:37:38 #100
396550 Richestorags
pi_137938146
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet alleen dat, maar als je een dag thuis bent, of een keer een paar dagen, krijg je er ook al n hoop van mee.
Plus dat er genoeg mensen zijn die erover lopen te pochen.
Dat ook. Ik ken ook persoonlijk twee van dat soort figuren. Eentje is van het type dat ik beschreef, heeft wel gewerkt en is ontslagen en zit prima in de bijstand. De ander is niet echt een tokkie maar was meer van het werken totdat die uitkeringsrechten had, ontslag nemen en pas aan het werk als dat afliep. Dat liep dan jaren zo. Nu gaat dat wat moeilijker maar bijstand heeft die ook geen enkel probleem mee.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:38:57 #101
396550 Richestorags
pi_137938223
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

Links gelezen dat er 700.000 werkelozen zijn en 100.000 vacatures ??????
De brainfart is dat je 16.50 per dag nodig zou hebben voor 4 man of breder gezien 676 euro per maand voor vreten, fiets en ov voor 4 man.
pi_137938246
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja als je een uitkering hebt, ben je werkzoekende, verplicht solliciteren.

Overigens zijn er genoeg werkzoekenden die geen uitkering hebben en daar heb je ook mee te maken bij solliciteren.
Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.
60 HRC
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:40:44 #103
396550 Richestorags
pi_137938343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:39 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik kan je dus vertellen dat ik mensen ken die als werkzoekende staan geregistreerd, ze hebben een bijstandsuitkering tenslotte, maar die eerder op zoek zijn hoe ze onder werk uit kunnen komen, dan op zoek zijn naar werk. Ik geloof er geen hol van dat als je werk zoekt, je 700.000 concurrenten hebt.
Bovendien hangt het net af van de sector waar je in zit. Ik heb weinig concurrentie maar volg dan ook een nuttige studie i.p.v. een pretstudie.
pi_137938359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:39 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

Dan geloof je het niet, ze zullen toch sollicitaties moeten overleggen anders geen uitkering.
En ja uitvreters zijn er al jaren, maar dat is niet de grote groep,
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:43:07 #105
396550 Richestorags
pi_137938492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

Dan geloof je het niet, ze zullen toch sollicitaties moeten overleggen anders geen uitkering.
Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.
pi_137938626
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar gaat het topic eigenlijk ook niet om. Het topic gaat over het Nibud die veel te ruim rekent en hierdoor met een tekort van 50 euro op de proppen komt. Na wat narekenwerk blijkt dat het Nibud onzin verkoopt.
Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.
pi_137938811
quote:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

dus moet 98% er maar onder lijden onder zeer strenge regels? :')

Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.

Feit blijft, er zal nooit werk zijn voor zoveel mensen.
Wees blij dat je in een land woont dat daar vangnetten voor heeft, in plaats van het compleet te demoniseren gebaseerd op wat een absolute minderheid wel of niet doet.

(zeker in deze tijden is het nog steeds een 1 op 8 kans dat ook jij je baan verliest)

Een minderheid die je sowieso zal aantreffen, net zoals dat je altijd criminelen zal hebben of mensen die lak hebben aan de regels.

Betekent niet dat je niks moet doen, je hoeft alleen ook weer niet te overdrijven.
Je betaalt immers wel belasting voor uitkeringen onder andere, maar het is niet anders als wegenbelasting of waterschapsbelasting etcetc, het zijn dingen waar je, mocht je er ooit aanspraak op moeten maken, ook voor jou er is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:48:03 #108
396550 Richestorags
pi_137938820
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee daar gaat het ook niet over, maar elk topic over bijstand mondt uit dat een aantal users meent dat het allemaal luie figuren zijn en er werk genoeg is.
Het topic gaat om het Nibud dat (creatief) rekent en zo met een maandelijks tekort komt. Niet over hoeveel werk er wel of niet is.
pi_137938844
quote:

[..]

Nee eerder 1 miljoen +,

quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Idd, we wijken af van de discussie.

Alle bijstandstrekkers die ik ken leven er goed van, waarom ken ik geen schrijnende gevallen mbt. gezonde mensen in de bijstand? Ik ken wel schrijnende gevallen waarvan het ook echt duidelijk is wat er aan mankeert, dat zijn vaak langdurig zieke mensen e.d.
60 HRC
pi_137938922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

dus moet 98% er maar onder lijden onder zeer strenge regels? :')

Dat is de omgedraaide wereld natuurlijk.

Feit blijft, er zal nooit werk zijn voor zoveel mensen.
Wees blij dat je in een land woont dat daar vangnetten voor heeft, in plaats van het compleet te demoniseren gebaseerd op wat een absolute minderheid wel of niet doet.

(zeker in deze tijden is het nog steeds een 1 op 8 kans dat ook jij je baan verliest)

Een minderheid die je sowieso zal aantreffen, net zoals dat je altijd criminelen zal hebben of mensen die lak hebben aan de regels.

Betekent niet dat je niks moet doen, je hoeft alleen ook weer niet te overdrijven.
Je betaalt immers wel belasting voor uitkeringen onder andere, maar het is niet anders als wegenbelasting of waterschapsbelasting etcetc, het zijn dingen waar je, mocht je er ooit aanspraak op moeten maken, ook voor jou er is.
Waarom quote jij mij ?? Ik ben het met je eens.
pi_137938937
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:59 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Duh, dat is het dan ook, ze krijgen de computer alleen maar als ze schoolgaande kinderen hebben op brugklasleeftijd

quote:

[..]

En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..
pleased to meet you
pi_137938958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

En die bijstandstrekkers zijn gekort of de uitkering is stopgezet. Volkomen terecht, maar je praat hier maar over een paar 100 man van de 700.000
hm, daarvan denk ik dan weer dat jij met je kop in t zand zit...
Jij denkt serieus dat er maar n paar 100 man zijn met een uitkering die echt niet willen werken? :?
compact en kleverig.
pi_137938992
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom quote jij mij ?? Ik ben het met je eens.
Nou was meer voor alle azijnpissers bedoeld maar jouw tekst sloot er op aan eigenlijk, snap wel dat het zo leek. :P
pi_137939082
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

hm, daarvan denk ik dan weer dat jij met je kop in t zand zit...
Jij denkt serieus dat er maar n paar 100 man zijn met een uitkering die echt niet willen werken? :?
Die niet in de kassen willen werken, ging om 100 man of iets dergelijks.

Van de 700.000 zijn er misschien 10/20.000 die absoluut niet willen werken, maar die zullen ook nooit aangenomen worden. Die zullen zich wel aan de regels moeten houden, anders worden ze ook gekort.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:52:37 #115
396550 Richestorags
pi_137939112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

En het maakt natuurlijk niet uit dat dat een kleine minderheid is van al die mensen die op de bijstand zijn aangewezen? Huppa, gewoon lekker generaliseren, omdat het kan ..
Ik heb nergens gesteld dat iedereen in de bijstand zo is, het ergert mij dat er nog mensen zo zijn. Net als dat niet iedere bankier slecht is, maar sommigen mij erg kunnen irriteren. Daarnaast irriteert het mij dat het Nibud veel te ruim rekent, als je een beetje gaat narekenen kom je erachter dat hun verhaal klinkklare onzin is.
pi_137939114
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Duh, dat is het dan ook, ze krijgen de computer alleen maar als ze schoolgaande kinderen hebben op brugklasleeftijd

[..]

Nee, maar het geeft wel aan dat het blijkbaar toch wel redelijk vertoeven is in de bijstand als er mensen zijn die er zo mee omgaan. Dat staat haaks op de bewering van het Nibud.
60 HRC
pi_137939166
Ik denk btw ook dat 1800 euro netto voldoende moet zijn om van te leven als gezin van 4 personen.
Snap niet zo goed waar dat geld dan naar toe gaat volgens t nibud.
compact en kleverig.
pi_137939217
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die niet in de kassen willen werken, ging om 100 man of iets dergelijks.

Van de 700.000 zijn er misschien 10/20.000 die absoluut niet willen werken, maar die zullen ook nooit aangenomen worden. Die zullen zich wel aan de regels moeten houden, anders worden ze ook gekort.
ok, dat scheelt.

Ik moet wel zeggen dat ik tegen dat soort mensen een lichte aversie heb ontwikkeld trouwens.
compact en kleverig.
pi_137939246
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik denk btw ook dat 1800 euro netto voldoende moet zijn om van te leven als gezin van 4 personen.
Snap niet zo goed waar dat geld dan naar toe gaat volgens t nibud.
Ik denk persoonlijk aan energie en eten.

Ikzelf ben het wel met je eens, hoewel kinderen, dat is wat moeilijker uit te rekenen lijkt me.
Kleding enzo, vooral als ze groeien etc.
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:56:21 #120
396550 Richestorags
pi_137939351
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ok, dat scheelt.

Ik moet wel zeggen dat ik tegen dat soort mensen een lichte aversie heb ontwikkeld trouwens.
Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...
pi_137939431
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die 10/20k zijn uit zijn grote duim he? Volgens mijn pa zijn het er wel meer, die kan het weten want heeft in de bestuursrechtspraak gezeten en had veel zaken over dit onderwerp...
Dat is een schatting ja, net als die van je Pa.
Ik heb bij de sociale dienst gewerkt, wat niet wil zeggen dat ik gelijk hebt.

Het zijn er geen 500.000 in elk geval.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:00:49 #122
396550 Richestorags
pi_137939653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is een schatting ja, net als die van je Pa.
Ik heb bij de sociale dienst gewerkt.
True. Feit blijft dat het onacceptabel is. Het bestaan van deze lui zorgt voor een verkeerde perceptie op mensen in de bijstand. Sommige mensen in dit topic denken dat ik dat niet kan scheiden, maar dat is onzin. Ik heb namelijk nergens beweerd dat iedereen zo is. Het enige wat ik beweer is dat het Nibud uit zijn nek lult met de tekorten en dat deze mensen daarnaast bestaan. Thats it.
pi_137940003
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.
• Het minimumloon is niet meer te omzeilen. MOE landers zijn vanaf nu dus minimaal even duur.
• Werken gaat echt lonen ten opzichte van de bijstand. 32 uur op normale tijden werken moet al lonen ten opzichte van de bijstand.
• Oudere medewerkers zijn niet duurder meer als jongeren om te ontslaan.
• De markt wordt zo flexibel dat het geen zin meer heeft om mensen na 3 contracten te ontslaan voor 3 maanden.
• Om arbeiders uit andere landen te halen betaal je als werkgever een toeslag voor de eerste paar jaar dat ze hier werken. (Dit is best rechtvaardig want de kans dat ze meer gebruik maken van sociaal voorzieningen is hoger. Mensen die uit de bijstand komen zijn zo goedkoper als MOE landers.)
• De belasting op arbeid daalt voor lage inkomens.
• Scholieren gaan ook een beetje belasting betalen. Het minimumloon voor ze gaat ook omhoog.(Mensen in de bijstand hebben terwijl ze ook in de AH kunnen werken is ook zonde)
• Werkloze(WW-ers) kunnen ook gewoon tijdelijk werken voor een lager salaris als ze eerst hadden en er niet op achteruit gaan.(Mensen die langdurig thuis zitten verliezen hun waarde voor de arbeidsmarkt snel).
pi_137940024
Gewoon al die bijstandtrekkers naar Afrika.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_137940142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:06 schreef Arduino het volgende:

[..]

Er is ook werk zat mogelijk mist er langdurig voldaan wordt aan deze voorwaardes.
• Het minimumloon is niet meer te omzeilen. MOE landers zijn vanaf nu dus minimaal even duur.
• Werken gaat echt lonen ten opzichte van de bijstand. 32 uur op normale tijden werken moet al lonen ten opzichte van de bijstand.
• De markt wordt zo flexibel dat het geen zin meer heeft om mensen na 3 contracten te ontslaan voor 3 maanden.
• Om arbeiders uit andere landen te halen betaal je als werkgever een toeslag voor de eerste paar jaar dat ze hier werken. (Dit is best rechtvaardig want de kans dat ze meer gebruik maken van sociaal voorzieningen is hoger. Mensen die uit de bijstand komen zijn zo goedkoper als MOE landers.)
• Scholieren gaan ook een beetje belasting betalen. Het minimumloon voor ze gaat ook omhoog.(Mensen in de bijstand hebben terwijl ze ook in de AH kunnen werken is ook zonde)
• Werkloze(WW-ers) kunnen ook gewoon tijdelijk werken voor een lager salaris als ze eerst hadden en er niet op achteruit gaan.(Mensen die langdurig thuis zitten verliezen hun waarde voor de arbeidsmarkt snel).
Wat een bazen post. _O_
60 HRC
pi_137940453
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:08 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Wat een bazen post. _O_
Dan moet je er wel vanuit gaan dat werkgevers meewerken.

Bijstanders in de AH?

Zelfs voor een tiener is het tegenwoordig lastig tenzij je HAVO of hoger onderwijs hebt gevolgd om nog een baantje te krijgen daar.
Bovendien, hoe ouder, hoe duurder.
Meeste bijstanders zijn mensen die simpelweg te lang zonder werk zijn komen te zitten, dat is over het algemeen niet vanaf je 18de.

Dat is al het eerste gat van dat mooie bazenstukje.
pi_137940882
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan moet je er wel vanuit gaan dat werkgevers meewerken.

Bijstanders in de AH?

Zelfs voor een tiener is het tegenwoordig lastig tenzij je HAVO of hoger onderwijs hebt gevolgd om nog een baantje te krijgen daar.
Bovendien, hoe ouder, hoe duurder.
Meeste bijstanders zijn mensen die simpelweg te lang zonder werk zijn komen te zitten, dat is over het algemeen niet vanaf je 18de.

Dat is al het eerste gat van dat mooie bazenstukje.
Er is daar geen gat te vinden. Zodra scholieren duurder worden zijn ze niet meer veel interessanter dan normale werknemers. De hoeveelheid arbeid die gedaan moet worden in een supermarkt blijft gelijk. Alleen als iemand de vakkenvul-robot uitvind zal de arbeid die nog is voor een supermarkt dalen.
Supermarkten kiezen verder gewoon het goedkoopste personeel door de concurrentie. Door de huidige regels vanuit de overheid zijn scholieren het goedkoopst wanneer je het legaal wilt doen.
pi_137940959
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:17 schreef Arduino het volgende:

[..]

Er is daar geen gat te vinden. Zodra scholieren duurder worden zijn ze niet meer veel interessanter meer als normale werknemers. De hoeveelheid arbeid die gedaan moet worden in een supermarkt blijft gelijk. Alleen als iemand de vakkenvul-robot uitvind zal de arbeid die nog is voor een supermarkt dalen.
Supermarkten kiezen verder gewoon het goedkoopste persoon door de concurrentie. Door de huidige regels vanuit de overheid zijn scholieren het goedkoopst wanneer je het legaal wilt doen.
Dan zullen supermarkten nog kiezen voor iemand van 16 ipv iemand van 50 bv
pi_137941088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies.

Onderschat de psychologische kant niet.
In dit geval - imago.

Denk je nou echt dat AH 40/50 jarige mensen wil rond lopen als vakkenvullers?
Traditiegetrouw zijn het altijd jongeren geweest, dat gaat niet zomaar veranderen ook al zou het eventueel goedkoper zijn. (dan zou het echt enorm goedkoper moeten worden, in dat geval loont het niet voor de bijstander)
pi_137941297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wanneer ze allebei echt even duur zijn betwijfel ik dat sterk. Dus even duur per uur. Even duur als ze ziek zijn. Even duur om ze te ontslaan. Even duur om ze s'avonds te laten werken.

Wanneer je het echter zo extreem doet als ik nu zeg heb je wel weer als probleem dat mensen zonder werkervaring een lage kans hebben om een baan te krijgen. Verder is het volgens mij niet goed voor om op je 16e net zoveel te verdienen als iemand die 50 is. Het zal dus een compromis moeten worden.
pi_137941460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

Traditiegetrouw zijn het altijd jongeren geweest, dat gaat niet zomaar veranderen ook al zou het eventueel goedkoper zijn. (dan zou het echt enorm goedkoper moeten worden, in dat geval loont het niet voor de bijstander)
Deze maatregel zou natuurlijk niet alleen zijn uitwerking in de supermarkt hebben, er zijn nog veel meer sectoren.
Ik kan het helaas niet terug vinden, maar een jaar of wat geleden was er een groot artikel in het AD over waarom dat in België er nog wel vol op "huis" vrouwen werken in de supermarkt. Ik meen dat het ongeveer op het verhaal over de scholieren van Arduino neer kwam.
60 HRC
pi_137941527
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef Arduino het volgende:

[..]

Wanneer ze allebei echt even duur zijn betwijfel ik dat sterk. Dus even duur per uur. Even duur als ze ziek zijn. Even duur om ze te ontslaan. Even duur om ze s'avonds te laten werken.

Wanneer je het echter zo extreem doet als ik nu zeg heb je wel weer als probleem dat mensen zonder werkervaring een lage kans hebben om een baan te krijgen. Verder is het volgens mij niet goed voor om op je 16e net zoveel te verdienen als iemand die 50 is. Het zal dus een compromis moeten worden.
Veels te veel risico op ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid e.d.
Daarbij zullen ouderen minder fit zijn, dus minder hard werken.

Dan doen supermarkten nooit.
pi_137941617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Veels te veel risico op ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid e.d.
Daarbij zullen ouderen minder fit zijn, dus minder hard werken.

Dan doen supermarkten nooit.
Ehhhhh..... Momenteel ben je met 17 jaar ongeveer al te oud in de supermarkt tegenwoordig.
60 HRC
pi_137941662
quote:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

Ik vind zelf bijvoorbeeld de Horbach een veel fijnere bouwmarkt als de Gamma omdat ze ervaren mensen door de Horbach laten lopen. In de andere bouwmarkten werken mensen die net 1 keer hun kamer hebben geverfd en 1 keer een kast in elkaar hebben gezet. Wanneer morgen ineens alle kassa dames 50+ zijn zou ik wel erg verbaast zijn hoor. Maar het hoeft niet zo slecht te zijn.

Bovenaan mijn eerste post heb ik ook aangeven dat het langdurig zo moet zijn. Nu heb je al tuinders die zelf Pools leren. Dan kan je gewoon op je hele bedrijf Pools praten behalve als je met leveranciers of klanten in gesprek bent.
pi_137941703
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:27 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ehhhhh..... Momenteel ben je met 17 jaar ongeveer al te oud in de supermarkt tegenwoordig.
Ja waarom zouden supermarkten dan 50+ jarigen aannemen als vakkenvuller ?
pi_137941800
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja waarom zouden supermarkten dan 50+ jarigen aannemen ?
Waarom geen dertiger, volwassener, meer levenservaring, meer ervaring met producten, koken, houdbaarheid, luiers, whatever...
60 HRC
pi_137941829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:28 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik vind zelf bijvoorbeeld de Horbach een veel fijnere bouwmarkt als de Gamma omdat ze ervaren mensen door de Horbach laten lopen. In de andere bouwmarkten werken mensen die net 1 keer hun kamer hebben geverfd en 1 keer een kast in elkaar hebben gezet. Wanneer morgen ineens alle kassa dames 50+ zijn zou ik wel erg verbaast zijn hoor. Maar het hoeft niet zo slecht te zijn.

Bovenaan mijn eerste post heb ik ook aangeven dat het langdurig zo moet zijn. Nu heb je al tuinders die zelf Pools leren. Dan kan je gewoon op je hele bedrijf Pools praten behalve als je met leveranciers of klanten in gesprek bent.
Ik vind het ook prettiger hoor als er ouder personeel werkt die vaak meer verstand ervan hebben.
pi_137941953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:30 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Waarom geen dertiger, volwassener, meer levenservaring, meer ervaring met producten, koken, houdbaarheid, luiers, whatever...
Ik heb er niets tegen (ben ervoor zelfs) , maar nu zijn ze te duur en teveel risico.

Je kan in elk bedrijf ouderen aannemen, maar veel bedrijven doen dat simpelweg niet.
pi_137942042
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

ik zei dat scheelt omdat ze het had over 100en.
Dan is 20.000 al n hele verbetering. Ik heb geen idee hoeveel mensen echt niet willen werken en daar waag ik me ook niet aan.
compact en kleverig.
pi_137942135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk aan energie en eten.

Ikzelf ben het wel met je eens, hoewel kinderen, dat is wat moeilijker uit te rekenen lijkt me.
Kleding enzo, vooral als ze groeien etc.
Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.
Drie personen dus.
compact en kleverig.
pi_137942360
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik kon tot 4 jaar geleden met twee kinderen en n huurhuis prima rondkomen met 1200 euro. Én leuke dingen doen.
Drie personen dus.
Ja, maar dan hadden jullie geen hd pakket bovenop de 80 standaard zenders, en ook echt niet allemaal een smartphone.

Ja zo kan ik het ook!!

;)
60 HRC
pi_137942901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik heb er niets tegen (ben ervoor zelfs) , maar nu zijn ze te duur en teveel risico.

Je kan in elk bedrijf ouderen aannemen, maar veel bedrijven doen dat simpelweg niet.
Dat bedrijven dat niet doen is onder andere op te lossen met de vetgedrukte punten uit mijn originele post, die ik even onderaan heb gezet.

Verder was ik deze nog vergeten:
• Mensen die vanwege een niet-werk gerelateerde ziekte ziek worden na zeg 3 maanden door de staat van inkomsten voorzien. Nu is dit 2 jaar. Wat bij oudere mensen een groot risico is.
• In CAO worden geen toeslagen meer gerekend voor het simpel weg ouder zijn.
• De invloed van dienstjaren in CAO's wordt sterk beperkt.
Bedenk trouwens ook dat in de V.S. gepensioneerde achter de kassa tassen in konden pakken voor mensen. Dit doet in Nederland iedereen zelf. En wij zouden dan geen ouder iemand achter de kassa kunnen hebben?
Het zijn echt de overheidsregels en CAO regels die de markt maken.

Even voor de duidelijkheid mensen van 70 jaar die moeten werken voor hun medicijnen is niet iets wat ik wil in Nederland. Gelukkig komt dit voor zover ik weet niet voor in Nederland.

quote:
pi_137942960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:37 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ja, maar dan hadden jullie geen hd pakket bovenop de 80 standaard zenders, en ook echt niet allemaal een smartphone.

Ja zo kan ik het ook!!

;)
nee, en ik had een prepaid mobieltje, de kinderen hadden er geen, en we waren niet veel kwijt aan gas en licht enz.
We gingen naar de dierentuin en bestelden weleens pizza oid en ik ging ook wel eens uit eten met n vriendin ofzo.

En de moeder van n meisje bij m'n dochter in de klas liep bij de voedselbank, maar kocht ondertussen wel voor de hele klas neptattoos à 3 euro pp en een stuk gekruid spek van de toko voor 6,95 en een of andere merkjas van 125 euro voor d'r dochter en dan klaagde ze dat ze geen geld had voor nieuwe schoenen of om leuke dingen te doen. Tja, dacht ik dan...
compact en kleverig.
pi_137944245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Eeuh wat, waar haal je die 50% vandaan? Nou ken ik natuurlijk je gezinssamenstelling niet, maar zelfs met de duurste berekening van ze met 3 oudere kinderen kom je niet aan die 50%. Of was het je ontgaan dat een meerpersoonshuishouden tot ruim een kwart goedkoper uit is? Als je kinderen nog jong zijn, een kleintje en 2 van onder de 9 jaar zit je er een paar tientjes onder. En tja, je weet dat het Nibud rekent met gemiddelden? Wees blij dat bij jou thuis iedereen gezond is en alles kan verdragen en jij daarom uitkomt aan de onderkant van dat gemiddelde!
Alles bij elkaar 50% lager. SOmmige dingen 20% andere wee 75% en andere weer 60%. Als ik al mijn kosten optel en vergelijk met de kosten van het nibud is het ongeveer 50% lager.
pi_137944521
quote:

[..]

Drie personen dus.
Er is in 4 jaar tijd véél veranderd. :)
pi_137944801
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Er is in 4 jaar tijd véél veranderd. :)
ja, klopt.
Dan nog denk ik dat je met 1800 euro wel rond moet kunnen komen met z'n vieren. ^O^
compact en kleverig.
pi_137945062
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 22:14 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, klopt.
Dan nog denk ik dat je met 1800 euro wel rond moet kunnen komen met z'n vieren. ^O^
Dat dan weer wel.
pi_137946025
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:46 schreef Arduino het volgende:

[..]

Dat bedrijven dat niet doen is onder andere op te lossen met de vetgedrukte punten uit mijn originele post, die ik even onderaan heb gezet.

Verder was ik deze nog vergeten:
• Mensen die vanwege een niet-werk gerelateerde ziekte ziek worden na zeg 3 maanden door de staat van inkomsten voorzien. Nu is dit 2 jaar. Wat bij oudere mensen een groot risico is.
• In CAO worden geen toeslagen meer gerekend voor het simpel weg ouder zijn.
• De invloed van dienstjaren in CAO's wordt sterk beperkt.
Bedenk trouwens ook dat in de V.S. gepensioneerde achter de kassa tassen in konden pakken voor mensen. Dit doet in Nederland iedereen zelf. En wij zouden dan geen ouder iemand achter de kassa kunnen hebben?
Het zijn echt de overheidsregels en CAO regels die de markt maken.

Even voor de duidelijkheid mensen van 70 jaar die moeten werken voor hun medicijnen is niet iets wat ik wil in Nederland. Gelukkig komt dit voor zover ik weet niet voor in Nederland.

[..]

Klinkt goed :)
pi_137946720
quote:

[..]

Drie personen dus.
Dat was dan wel zonder de huurtoeslag, kinderbijslag, alleenstaande ouderkorting, kinderalimentatie e.d. zeker? Anders heb je je kinderen willens en wetens tekort gedaan door geen aanvullende bijstand te vragen.
pi_137946914
quote:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

http://www.intermediair.n(...)an-oudere-werknemers
quote:
Om tegenwicht te bieden tegen de vaak genoemde problemen met ouderen, wordt steeds vaker van de voordelen gesproken die oudere (46+) ten opzichte van jongere werknemers zouden hebben. Hoewel ouderen minder gemotiveerd zouden zijn om te presteren, staat daar volgens een onderzoek van het Belgische Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKS) tegenover dat ouderen kritischer zijn en vooral minder arrogant dan jongeren.

Ook Mediamovers, een loopbaanadviesbureau, komt met een hele rits voordelen die oudere werknemers zouden meenemen. Een greep: ondanks de jaren verzuimen ze minder vaak dan jongeren, zijn ze sociaal vaardiger, loyaler, hebben ze meer zelfkennis, zijn ze voorzichtig en minder carrièregericht. Ze zullen niet zo snel naar een andere werknemer overstappen om 100 euro salarisverschil.
pi_137955708
quote:
Vertel dat aan de AH.
pi_137956252
Het NIBUD werkt toch met gemiddelden? Dan zullen er uiteraard mensen boven komen, maar ook mensen eronder....

Oh, en anecdotes aanbrengen als bewijs is natuurlijk van de zotte :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:23:32 #153
396550 Richestorags
pi_137956304
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:19 schreef Barbusse het volgende:
Het NIBUD werkt toch met gemiddelden? Dan zullen er uiteraard mensen boven komen, maar ook mensen eronder....

Oh, en anecdotes aanbrengen als bewijs is natuurlijk van de zotte :')
En die gemiddelden geven aan dat er kennelijk een heleboel mensen niet op een efficiente wijze met geld kunnen omgaan.
pi_137956379
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En die gemiddelden geven aan dat er kennelijk een heleboel mensen niet op een efficiente wijze met geld kunnen omgaan.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook onder werkende mensen met een bovenmodaal inkomen. Het is in mijn ogen geen argument om uitkeringen nog meer te verlagen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:40:25 #155
396550 Richestorags
pi_137956554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar die heb je ook onder werkende mensen met een bovenmodaal inkomen. Het is in mijn ogen geen argument om uitkeringen nog meer te verlagen.
Maar ook niet om direct aan de bel te trekken zoals het Nibud. Als jij berekent dat men 50 euro p.m. tekort komt op basis van 676 euro p.m. voor 4 personen voor eten, ov en fiets (belachelijk veel) en 400 voor reserveringen (daar kan je elke maand een tweedehands koelkast, wasmachine en droger van halen) gaat er ergens iets fout.
pi_137956568
quote:

[..]

Precies.

In dit geval - imago.

Grootste probleem tegenwoordig. Draait allemaal om imago. Dit zie je ook onder jongeren. Liever een jaar werkloos dan een baan dat niet "stoer" is. Ik heb veel meer respect voor mensen die daar gewoon schijt aan hebben.

Ook al die mensen die zich liever in de schulden werken dan hun sociale status verliezen. Hoe triest ben je dan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_137956603
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar ook niet om direct aan de bel te trekken zoals het Nibud. Als jij berekent dat men 50 euro p.m. tekort komt op basis van 676 euro p.m. voor 4 personen voor eten, ov en fiets (belachelijk veel) en 400 voor reserveringen (daar kan je elke maand een tweedehands koelkast, wasmachine en droger van halen) gaat er ergens iets fout.
Wees gerust, met de huidige kijk van het kabinet op mensen met een uitkering zal er vast nog meer worden gekort. En ze moeten verplicht een tegenprestatie leveren. Alles komt goed, de werkloosheid kan naar de 0%.
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:47:10 #158
396550 Richestorags
pi_137956658
quote:
14s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wees gerust, met de huidige kijk van het kabinet op mensen met een uitkering zal er vast nog meer worden gekort. En ze moeten verplicht een tegenprestatie leveren. Alles komt goed, de werkloosheid kan naar de 0%.
Nee de werkloosheid kan niet naar de 0%. En er mogen best wat voordeeltjes weg die minima die werken niet hebben ja. Zoals de gratis sport- en muzieklessen voor kinderen. Of de gratis computer.
pi_137956716
ik wil even een opmerking plaatsen over dat er zo belachelijk veel gerekend zou worden voor ov en fiets. ook die wordt bepaald door gemiddelden en dan kom je toch echt op het idee dat er zat dorpen zijn waarvandaan een kind elke dag een half (auto)uur moet reizen om bij school te komen. dfan schiet het wel lekker op met de kosten voor ov en fiets he ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137956793
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee de werkloosheid kan niet naar de 0%. En er mogen best wat voordeeltjes weg die minima die werken niet hebben ja. Zoals de gratis sport- en muzieklessen voor kinderen. Of de gratis computer.
Een computer is tegenwoordig onmisbaar, alles gaat digitaal. En nee, je hebt geen 24/7 toegang tot internet indien je afhankelijk bent van het UWV voor computergebruik. En sport en muziekles is participatie. Dat willen we toch? Dat mensen meedoen? Of zijn kinderen niet belangrijk genoeg daarvoor?
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:56:44 #161
396550 Richestorags
pi_137956823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:50 schreef simmu het volgende:
ik wil even een opmerking plaatsen over dat er zo belachelijk veel gerekend zou worden voor ov en fiets. ook die wordt bepaald door gemiddelden en dan kom je toch echt op het idee dat er zat dorpen zijn waarvandaan een kind elke dag een half (auto)uur moet reizen om bij school te komen. dfan schiet het wel lekker op met de kosten voor ov en fiets he ;)
Een half autouur om naar school te komen? Dat lijkt me sterk. Een half fietsuur, ok.
pi_137956928
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een half autouur om naar school te komen? Dat lijkt me sterk. Een half fietsuur, ok.
ehm. nee. waar ik woon moet je een half uur per auto om bij de dichtsbijzijnde 'stad' te komen. hier in het dorp is enkel laagbouw scholengemeenschap (die nogal slecht is). geen hema, geen action, geen bovenbouw middelbare school. hier is alleen de dorpssuper (duur!), een drogist, een bloemist, de laagbouw, 2 basisscholen en een kapper. that's it. de rest is allemaal minimaal een half uur per auto en ov is hier ellendig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:06:21 #163
396550 Richestorags
pi_137956999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef simmu het volgende:

[..]

ehm. nee. waar ik woon moet je een half uur per auto om bij de dichtsbijzijnde 'stad' te komen. hier in het dorp is enkel laagbouw scholengemeenschap (die nogal slecht is). geen hema, geen action, geen bovenbouw middelbare school. hier is alleen de dorpssuper (duur!), een drogist, een bloemist, de laagbouw, 2 basisscholen en een kapper. that's it. de rest is allemaal minimaal een half uur per auto en ov is hier ellendig.
Allemaal leuk en aardig maar echt veel van dat soort gebieden zijn er niet in Nederland.
pi_137957040
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar echt veel van dat soort gebieden zijn er niet in Nederland.
ja, enkel heel noord nederland :') dat hoort er natuurlijk niet bij. ofzo.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:13:35 #165
396550 Richestorags
pi_137957146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Heel noord Nederland nog wel. Hoe groot is die dikke duim van jou? Tuurlijk jongen, tuurlijk... in datzelfde noorden zijn de huren overigens ook een stuk lager, compenseert weer lekker.
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:20:23 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137957292
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:02 schreef simmu het volgende:
Daar woon je goedkoper en groter, je kan niet alles hebben.
censuur :O
pi_137957356
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar woon je goedkoper en groter, je kan niet alles hebben.
Als ze goedkoper wonen krijgen ze geen huurtoeslag, dus dat maakt geen reet uit.
pi_137963728
Jawel joh, ze kunnen gewoon een moestuin beginnen. Bespaar je ¤200 per maand op groente en fruit, kun je daarvan het OV betalen.
Bijstandsuitkering kan gehalveerd worden.
Slotje. Opgelost. w/
pi_137964445
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:09 schreef poemojn het volgende:
Jawel joh, ze kunnen gewoon een moestuin beginnen. Bespaar je ¤200 per maand op groente en fruit, kun je daarvan het OV betalen.
Bijstandsuitkering kan gehalveerd worden.
Slotje. Opgelost. w/
Halveren? Terugbetalen, mét boete zul je bedoelen. Dat stelletje fraudeurs is gewoon zwart een agrarisch bedrijf aan het runnen.

De Hardwerkende Nederlanders pikken het niet langer!
pi_137968614
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Kop van Noord-Holland mag je ook meerekenen hoor....
pi_137977809
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat iedereen in de bijstand zo is, het ergert mij dat er nog mensen zo zijn. Net als dat niet iedere bankier slecht is, maar sommigen mij erg kunnen irriteren. Daarnaast irriteert het mij dat het Nibud veel te ruim rekent, als je een beetje gaat narekenen kom je erachter dat hun verhaal klinkklare onzin is.
Waarom dan dat generaliseren? Je hebt ze ertussen zitten, dat zal ik zeker niet ontkennen, en ik heb ook de schurft aan zulke SBS6 tokkies. Maar dat is toch geen reden om maar meteen iedereen over dezelfde kam te scheren?

En nogmaals, volgens jou rekent het Nibud te ruim uitgaande van je eigen situatie, en je berekening van 6 euro voor een warme maaltijd. Het gekke is, als je de basiscijfers van een tweepersoonshuishouden bij elkaar optelt krijg je 8,76 (bij 1 kind tussen 4 en 8 en de andere tussen 9 en 14), en als je daarvan dan die 26% van aftrekt voor een groter en ergo goedkoper huishouden, dat is 2,28, kom je uit op een bedrag ¤ 6,48 voor de warme maaltijd. Dus wie zit er nou naast met zijn verhaal, jij of het Nibud?
pleased to meet you
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:41:16 #172
396550 Richestorags
pi_137979031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:17 schreef moussie het volgende:

Waarom dan dat generaliseren? Je hebt ze ertussen zitten, dat zal ik zeker niet ontkennen, en ik heb ook de schurft aan zulke SBS6 tokkies. Maar dat is toch geen reden om maar meteen iedereen over dezelfde kam te scheren?
Ik generaliseer niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen die in de bijstand zit een parasiet is. Dat soort parasieten verneuken het beeld dat mensen hebben van de bijstand. Daar hoeven ze niet eens een meerderheid voor te vormen. Hun aanwezigheid is wat opvallender dan die van een schrijnend geval dus mensen zien dat eerder.

quote:
En nogmaals, volgens jou rekent het Nibud te ruim uitgaande van je eigen situatie, en je berekening van 6 euro voor een warme maaltijd. Het gekke is, als je de basiscijfers van een tweepersoonshuishouden bij elkaar optelt krijg je 8,76 (bij 1 kind tussen 4 en 8 en de andere tussen 9 en 14), en als je daarvan dan die 26% van aftrekt voor een groter en ergo goedkoper huishouden, dat is 2,28, kom je uit op een bedrag ¤ 6,48 voor de warme maaltijd. Dus wie zit er nou naast met zijn verhaal, jij of het Nibud?
Wacht even dit verhaal volg ik niet.
pi_137979892
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je bent bekend met het feit dat kinderen groeien en om de haverklap nieuwe kleding nodig hebben? Een gezin met kinderen moet wel even meer reserveren dan de afschrijving van het witgoed en ander technisch spul. En ja, veel scholieren moeten iedere dag met het OV naar school, niet iedereen woont op fietsafstand. Je gaat uit van je eigen kostenposten en projecteert die 1 op 1 op een gezin met jonge kinderen, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Fyi, misschien voor de toekomst: met jonge kinderen heb je altijd onverwachte kosten op de meest verkeerde momenten, je bent gewaarschuwd.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die voordeeltjes zijn er niet voor de minima maar voor hun kinderen, en de computer dan ook alleen maar als ze naar het VO gaan. Waarom wil je de kinderen die toch al het slachtoffer zijn van de situatie van hun ouders de kans op een normale ontwikkeling of scholing ontnemen? Is het de schuld van het kind dat pa voor 40% arbeidsongeschikt is en aanvullende bijstand krijgt, en de kans op een baan is met zijn handicap en zijn leeftijd miniem, moet hij daarvoor gestraft worden? Of ga je die steunen, zodat die zich ondanks de situatie van pa toch zo goed mogelijk kan ontwikkelen?
Oh nee wacht, dat kind moet gestraft omdat jij te vaak naar SBS6 hebt gekeken en nu denkt dat iedere bijstandsgerechtigde een tokkie is .. ..
pleased to meet you
pi_137980972
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen die in de bijstand zit een parasiet is. Dat soort parasieten verneuken het beeld dat mensen hebben van de bijstand. Daar hoeven ze niet eens een meerderheid voor te vormen. Hun aanwezigheid is wat opvallender dan die van een schrijnend geval dus mensen zien dat eerder.
Je zit toch te propageren dat iedereen gekort moet worden want 'ze krijgen maar van alles'.

quote:
Wacht even dit verhaal volg ik niet.
Jouw fictieve spaghetti maaltijd van 6 euro voor 4 personen waarmee jij dacht de cijfers van het Nibud als zijnde veel te hoog onderuit te halen.
Warme maaltijd kosten van het Nibud: 1,77+2,24+2,41+2,34=8,76. (kind 4-8, kind 9-13, man, vrouw)
Als je opmerkzaam bent heb je gelezen dat deze bedragen zijn op basis van een tweepersoonshuishouden. Als je naar beneden scrollt lees je dat een huishouden van 4 personen 26% goedkoper is, 8,76-2.28=6,48. Dus bij een vierpersoonshuishouden zijn de gemiddelde kosten van de warme maaltijd ¤ 6,48, nota bene hele 48 cent meer dan jouw 'het kan goedkoper' spaghettimaaltijd. Doe er de verschrikkelijk overbodige luxe van wat geraspte kaas bij en je bent er :P
pleased to meet you
pi_137990412
Je bent het pak yoghurt na afloop vergeten. ;)

En fruit. Anderhalve kilo Elstar kost ca ¤2,30 zag ik. Dat zijn ca 15 appels. Met 2 appels pppd zit je dan op 35 euro per maand. Het meeste andere fruit is duurder, maar variatie is toch wel gezonder eigenlijk.
pi_137990755
Moussie, het is natuurlijk wel zo dat mensen die iets boven minimum zitten, bijv 1x modaal, die dingen voor hun kinderen allemaal zelf moeten betalen. Twee kinderen gratis muziekles of zwemles a ¤40-50 per maand tikt dan wel snel aan op je besteedbaar inkomen. Maar als je dat soort dingen gratis beschikbaar zou maken voor alle kinderen zullen anderen weer klagen dat die rijke mensen dat best zelf kunnen betalen. Ik denk dat er best een punt in zit dat veel beleid door mensen met een ruim bovengemiddeld inkomen gemaakt wordt die hun eigen levensstandaard als normaal zien, en daardoor dingen mogelijk maken voor minima die Jan Modaal zich niet kan veroorloven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 01:11:22 #177
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137992134
quote:
Een gezin met twee kinderen dat van een bijstandsuitkering rond moet komen, komt maandelijks gemiddeld vijftig euro tekort voor huur, voeding en verzorging. Gezinnen met drie kinderen hebben maandelijks 150 euro te weinig. Geld voor cadeautjes, sport of uitjes is er voor deze gezinnen niet bij. Dat meldt het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) maandag.

De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is. In Nederland hebben ongeveer 413 duizend mensen een bijstandsuitkering. Negen procent van hen heeft kinderen.

Het is voor het eerst dat het Nibud constateert dat gezinnen in de bijstand geld tekortkomen voor basisbehoeften. Vorig jaar waarschuwde de budgetvoorlichter al dat de gezinnen geen geld voor sociale participatie overhielden, maar van een tekort was toen nog geen sprake.
Eventjes wat duiding voor de mensen die rechtse onderbuikgevoelens hebben: er zijn dus momenteel veel kinderen - individuen die er niet voor hebben gekozen om in dat gezin op te groeien - die niet de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen. Niet iets om je schouders over op te halen.
Het is een idee om deze kinderen gratis te laten sporten en musiceren, dan heb je altijd nog aardig wat kosten!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137995001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
die niet de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen.
Hier ga je de fout in zoals alle socialisten. Jezelf ontwikkelen kan ook zonder eigen geld door middel van inzet en motivatie.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 08:47:55 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137995051
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hier ga je de fout in zoals alle socialisten. Jezelf ontwikkelen kan ook zonder eigen geld door middel van inzet en motivatie.
Je verwacht dat dus iets van mensen wat ze niet in zich hebben, en neemt ze dat ook nog eens kwalijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137995202
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je verwacht dat dus iets van mensen wat ze niet in zich hebben, en neemt ze dat ook nog eens kwalijk?
Nee, jij leest gekleurd. Ik schrijf dat mensen zich ook kunnen ontwikkelen zonder eigen geld.
pi_137995333
quote:

[..]

Eventjes wat duiding voor de mensen die rechtse onderbuikgevoelens hebben: er zijn dus momenteel veel kinderen - individuen die er niet voor hebben gekozen om in dat gezin op te groeien - die niet de kans krijgen om zich goed te ontwikkelen. Niet iets om je schouders over op te halen.
Het is een idee om deze kinderen gratis te laten sporten en musiceren, dan heb je altijd nog aardig wat kosten!
Misschien moeten sommige mensen maar helemaal niet aan kinderen beginnen. Een onderklasse van families, die van generatie op generatie gebruik maakt van het sociaal stelsel, voegt immers helemaal niets toe aan een samenleving. Sterker; zo'n onderklasse parasiteert alleen maar op het werkende deel van de samenleving. Ik kan echt geen enkel medelijden hebben met bijstandsmoedertjes met een half elftal aan oewesleys, oewinstons, shaniquas enz. van even zo veel vaders...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_137995412
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien moeten sommige mensen maar helemaal niet aan kinderen beginnen. Een onderklasse van families, die van generatie op generatie gebruik maakt van het sociaal stelsel, voegt immers helemaal niets toe aan een samenleving. Sterker; zo'n onderklasse parasiteert alleen maar op het werkende deel van de samenleving. Ik kan echt geen enkel medelijden hebben met bijstandsmoedertjes met een half elftal aan oewesleys, oewinstons, shaniquas enz. van even zo veel vaders...
Mijn ouders hebben ook op bijstandsniveau geleefd. Vader had dan wel vaak een baantje, maar ver boven die bijstandsgrens reikte het salaris niet. Ik kom uit een gezin van drie, dat valt dan nog mee, maar ook wij hadden geen geld voor muzieklessen, sport etc. Vader dronk wel een kratje pils per week en pa en moe rookten wel 5 pakjes shag per persoon per week.

Dat kan ik ze wel kwalijk nemen, maar je kunt mij moeilijk kwalijk nemen in zo'n gezin opgegroeid te zijn. Daar heb ik toch niet voor gekozen?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:18:18 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137995504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, jij leest gekleurd. Ik schrijf dat mensen zich ook kunnen ontwikkelen zonder eigen geld.
Jij meet mij een kleurtje aan dat ik niet heb.

Ik weet dat mensen zich kunnen ontwikkelen zonder (eigen) geld, maar over het algemeen zijn dat mensen die wel uit een redelijk ontwikkelde omgeving komen.
En die uitzondering die z'n achtergrond werkelijk weet te ontvluchten, maar het gros van de mensen die generatie op generatie in armoede leven weet simpelweg niet hoe dat moet en heeft ook niet de illusie dat hij dat wel zou kunnen, laat staan hoe hij dat zou kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:45:01 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137996006
quote:
Wat denk je van studeren betaalbaar houden?
censuur :O
pi_137996129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat denk je van studeren betaalbaar houden?
Is het onbetaalbaar nu? Volgens mij heeft (nog....) iedereen de kans te studeren.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:59:58 #186
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_137996327
Ik vind het echt onzin dat je van die 1800 euro niet rond zou kunnen komen als gezin zijnde. Zeker met de kwijtschelding van gemeentelijke heffingen, korting op allerlei ongein, bijzondere bijstand en ga zo maar door.
Allemaal leuk gerekend van het Nibud, maar de bijstand was toch een vangnet waarbij je het hoognodige kreeg om rond te kunnen komen, dan eet je maar een avondje gewoon wentelteefjes ipv biefstuk. :')

Ja natuurlijk, als je iedere maand nieuwe kleding wenst, constant met het OV gaat i.p.v de fiets pakt, netjes volgens het voedingscentrum alles binnen wilt krijgen en de kids ook wil laten sporten bij een vereniging en zoonlief ook nog gitaar wil leren spelen kom je misschien in het gedrang. Maar dan krijg je straks echt situaties waarbij mensen denken, ik zit liever in de bijstand dan dat ik werk want ik hou dan nog meer over ook.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:16:58 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137996714
quote:

[..]

ja, met 20 man in 1 huis , die lui werken hier 1 of 2 jaar en hebben voor genoeg geld binnen om 10 jaar prima te leven in polen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137996997
Dat van die verdringing en overlast hier door Oost-Europeanen valt nog reuze mee, las ik vandaag. Het beeld is wat genuanceerder.

Het vrije verkeer van personen is niet de bedreiging. Het vrije verkeer van diensten is de grote olifant in de kamer.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:34:01 #189
396550 Richestorags
pi_137997131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:13 schreef moussie het volgende:

Je zit toch te propageren dat iedereen gekort moet worden want 'ze krijgen maar van alles'.
Ik zeg niet dat er gekort hoeft te worden, maar ik stel vraagtekens bij het daadwerkelijke tekort. Daarnaast vind ik het niet eerlijk dat er bepaalde kwijtscheldingen en extraatjes zijn die niet gelden voor minima die wel werken.

quote:
Jouw fictieve spaghetti maaltijd van 6 euro voor 4 personen waarmee jij dacht de cijfers van het Nibud als zijnde veel te hoog onderuit te halen.
Warme maaltijd kosten van het Nibud: 1,77+2,24+2,41+2,34=8,76. (kind 4-8, kind 9-13, man, vrouw)
Als je opmerkzaam bent heb je gelezen dat deze bedragen zijn op basis van een tweepersoonshuishouden. Als je naar beneden scrollt lees je dat een huishouden van 4 personen 26% goedkoper is, 8,76-2.28=6,48. Dus bij een vierpersoonshuishouden zijn de gemiddelde kosten van de warme maaltijd ¤ 6,48, nota bene hele 48 cent meer dan jouw 'het kan goedkoper' spaghettimaaltijd. Doe er de verschrikkelijk overbodige luxe van wat geraspte kaas bij en je bent er :P
Ok dat klopt. Maar dan blijft mijn stelling overeind staan dat die 16,50 euro per dag voor eten in zijn geheel niet klopt. Overigens kan je ook spaghetti eten voor minder dan 6,50 met geraspte kaas voor 4 personen hoor ;). 500 gram rundvlees is 3 euro, en met wat tomaten, uien, knoflook en kruiden en een zakje goedkope kaas en een groot pak spaghetti zit je op de lange termijn op minder dan zes euro. Als je spinazie met wat aardappelen en eieren eet ben je hooguit 3-4 euro per dag kwijt. Hutspot is ook een maaltijd die gezond is en voor 3-4 euro te maken is voor 4 personen. Net als veel andere stamppotten.

Maar zelfs als je zeven euro per dag aan je hoofdmaaltijd uitgeeft is 16,50 nog te veel. Ik heb al meerdere malen uitgerekend dat je voor 12,50 gezond kan eten waarbij niemand tekort komt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:38:30 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997238
Zelfs met ¤ 12.50 per dag aan eten zit je al op ¤ 375 per maand alleen aan voedsel, en dan heb je ook nog zaken als WC-papier, wasmiddel, verzorgingsproducten enz. nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:34 schreef Richestorags het volgende:

Overigens kan je ook spaghetti eten voor minder dan 6,50 met geraspte kaas voor 4 personen hoor ;). 500 gram rundvlees is 3 euro, en met wat tomaten, uien, knoflook en kruiden en een zakje goedkope kaas en een groot pak spaghetti zit je op de lange termijn op minder dan zes euro.
Voor iemand die claimt echt wel gevarieerd te eten kom je verrassend vaak met steeds dezelfde ingrediënten aan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:39:38 #192
396550 Richestorags
pi_137997279
quote:

[..]

En hoe denk je dat het zit met de kinderen van minima en modaal gezinnen? Die kunnen niet op al die voordeeltjes rekenen en hebben het misschien soms nog wel schrijnender. Nog los van het feit dat mensen die in de bijstand zitten geen kinderopvang hoeven te betalen en meer tijd hebben om met hun kinderen te spenderen. Dat is ook wat waard voor het kind.
pi_137997302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:38 schreef Leandra het volgende:
Zelfs met ¤ 12.50 per dag aan eten zit je al op ¤ 375 per maand alleen aan voedsel, en dan heb je ook nog zaken als WC-papier, wasmiddel, verzorgingsproducten enz. nodig.
Dat kun je dan halen uit die rare post "reserveringen".
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:41:15 #194
396550 Richestorags
pi_137997328
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor iemand die claimt echt wel gevarieerd te eten kom je verrassend vaak met steeds dezelfde ingrediënten aan...
Flikker toch op vent. Ik noem een hele waslijst aan dingen: stamppotten (zuurkool, hutspot, andijvie en ga zo maar door). Kan je allemaal voor minder dan zes euro voor 4 personen eten. Net als spaghetti met wat groenten. Net als een wokmaaltijd met roerbakgroenten en ei en eigengemaakt sausje. Je hoeft ook helemaal niet elke dag vlees te eten. Dat is echt onzin.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:41:51 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997344
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:40 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat kun je dan halen uit die rare post "reserveringen".
WC-papier en wasmiddel uit de post "reserveringen"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997351
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gebruik van een fiets valt daar ook onder.
pi_137997354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben ook op bijstandsniveau geleefd. Vader had dan wel vaak een baantje, maar ver boven die bijstandsgrens reikte het salaris niet. Ik kom uit een gezin van drie, dat valt dan nog mee, maar ook wij hadden geen geld voor muzieklessen, sport etc. Vader dronk wel een kratje pils per week en pa en moe rookten wel 5 pakjes shag per persoon per week.

Dat kan ik ze wel kwalijk nemen, maar je kunt mij moeilijk kwalijk nemen in zo'n gezin opgegroeid te zijn. Daar heb ik toch niet voor gekozen?
Die kinderen kiezen daar zelf idd niet voor, maar die ouders kiezen er op hun beurt echter wél voor om een gezin te stichten. Wat mij betreft worden notoire bijstandstrekkers dan ook gewoon onder curatele gesteld; maak je, vanaf het moment dat je van school af komt en net als de rest van je familie, gebruik van het sociaal stelsel? Dan mag de overheid wat mij betreft ook bepalen hoe jouw leven ingericht is...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_137997369
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij meet mij een kleurtje aan dat ik niet heb.
Jawel want jij kleurt er een betekenis bij die er niet staat.
quote:
Ik weet dat mensen zich kunnen ontwikkelen zonder (eigen) geld, maar over het algemeen zijn dat mensen die wel uit een redelijk ontwikkelde omgeving komen.
En die uitzondering die z'n achtergrond werkelijk weet te ontvluchten, maar het gros van de mensen die generatie op generatie in armoede leven weet simpelweg niet hoe dat moet en heeft ook niet de illusie dat hij dat wel zou kunnen, laat staan hoe hij dat zou kunnen.
Klopt
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:43:15 #199
396550 Richestorags
pi_137997383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

WC-papier heb ik voor het hele jaar ingeslagen. 3 pakken van 24 rollen a 6,5 euro per pak. Nu doe je daar met zijn 4'en korter mee dan met zijn tweeën, maar je kunt alsnog maanden vooruit. Wasmiddel idem dito: een fles Robijn van 5 liter voor 10 euro. Kan je maanden mee vooruit. Maar nee zeg, je zal maar even slim op aanbiedingen wachten en gelijk groot inslaan. Het idee alleen al :')
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:43:22 #200
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997386
quote:
De budgetvoorlichter publiceerde maandag een gemiddelde huishoudbegroting voor gezinnen in de bijstand. Een gezin met twee kinderen heeft maandelijks netto 1809 euro te besteden, terwijl 1859 euro minimaal nodig is.
1809 euro netto te besteden in de BIJSTAND, en het is nog steeds niet genoeg?

Flikker toch op zeg. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137997388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:38 schreef Leandra het volgende:
Ik doe het met 1 persoon erbij voor minder en dat is incl hetgeen jij noemt wat er nog bij komt....
pi_137997416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

1809 euro netto te besteden in de BIJSTAND, en het is nog steeds niet genoeg?

Flikker toch op zeg. :')
Als ik ga snijden en alles wegstreep wat niet eerste levensbehoefte is als tv, internet, telefoon dan kom ik uit op 2000 per maand voor 5 personen, 2 volwassen en 3 kinderen.
Auto zit er wel bij ivm werk.
Dat is voor mij een kostenpost van 250 euro (zonder benzine ivm reiskostenvergoeding). Dus het is wel haalbaar, maar net aan voor mij in ieder geval, als ik ooit in die situatie kom.
pi_137997419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

WC-papier heb ik voor het hele jaar ingeslagen. 3 pakken van 24 rollen a 6,5 euro per pak. Nu doe je daar met zijn 4'en korter mee dan met zijn tweeën, maar je kunt alsnog maanden vooruit. Wasmiddel idem dito: een fles Robijn van 5 liter voor 10 euro. Kan je maanden mee vooruit.
Ik heb die 1809 de laatste dagen even laten vallen bij mensen met een normale baan. Men gelooft het niet eens. Men verdient het ook niet netto.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:45:31 #204
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als ik ga snijden en alles wegstreep wat niet eerste levensbehoefte is als tv, internet, telefoon dan kom ik uit op 2000 per maand voor 5 personen, 2 volwassen en 3 kinderen.
De OP gaat uit van 4, en we hebben het over mensen die geen reet uitvoeren.

Dat ze dan niet alle deugden hebben van werkende mensen is niet zo gek he?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:45:53 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997442
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En hoe denk je dat het zit met de kinderen van minima en modaal gezinnen? Die kunnen niet op al die voordeeltjes rekenen en hebben het misschien soms nog wel schrijnender. Nog los van het feit dat mensen die in de bijstand zitten geen kinderopvang hoeven te betalen en meer tijd hebben om met hun kinderen te spenderen. Dat is ook wat waard voor het kind.
Hoezo zouden de kinderen van minima daar niet op kunnen rekenen?
Het maakt voor de bijzondere bijstand niets uit of je je gezin onderhoudt van het minimumloon, WAO ter hoogte van het minimum voor jouw situatie, of een bijstandsuitkering.

Als je minder dan 120% van het voor jouw situatie geldende bijstandsniveau aan inkomen hebt kom je in de meeste gemeentes gewoon in aanmerking voor zaken waarvoor mensen in de bijstand ook aanmerking komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

2000 netto? Kun je dat specificeren? Hoe kan het zijn dat zeg een huisschilder minder netto verdient en wel rond moet komen met zijn gezin?
pi_137997461
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is ook niet gek, maar ik laat alleen zien dat je dan armoe troef is. Het kan wel, dat wel.
pi_137997469
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hoezo voert iemand in de bijstand niets uit?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:46:53 #209
396550 Richestorags
pi_137997477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo zouden de kinderen van minima daar niet op kunnen rekenen?
Het maakt voor de bijzondere bijstand niets uit of je je gezin onderhoudt van het minimumloon, WAO ter hoogte van het minimum voor jouw situatie, of een bijstandsuitkering.

Als je minder dan 120% van het voor jouw situatie geldende bijstandsniveau aan inkomen hebt kom je in de meeste gemeentes gewoon in aanmerking voor zaken waarvoor mensen in de bijstand ook aanmerking komen.
En als je net daarboven zit niet. En moet je wel heel wat meer dingen betalen zoals: waterschapsbelasting, rioolheffing, sportlessen voor je kinderen en ga zo maar door.
pi_137997485
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:45 schreef Globali het volgende:

[..]

2000 netto? Kun je dat specificeren? Hoe kan het zijn dat zeg een huisschilder minder netto verdient en wel rond moet komen met zijn gezin?
nee, ik ga hier niet mijn financiele plaatje posten, te privacy gevoelig. Hypotheek is 450 euro netto met 100 p/m aflossing spaarhypotheek. Dus een duur huis heb ik niet.
Een man die huisschilder is heeft meestal nog een partner die werkt.
pi_137997490
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef Globali het volgende:

Ik heb die 1809 de laatste dagen even laten vallen bij mensen met een normale baan. Men gelooft het niet eens. Men verdient het ook niet netto.
Dat de meeste mensen geen enkel benul hebben van inkomsten en uitgaven is niet zo relevant... ;)

Mij verbaast het dat iemand met minder dan 2k rond kan komen, laat staan een gezin.

Perceptie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:47:10 #212
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is ook niet gek, maar ik laat alleen zien dat je dan armoe troef is. Het kan wel, dat wel.
De meeste werkende gezinnen werken dan ook met 2 personen tegenwoordig, maar 1809 euro netto is gewoon modaal bijna. Zo'n bijstandsgezin moet dus niet klagen, m.i.

Dat het geen vetpot is kan me werkelijk waar niet verrotten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137997517
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De meeste werkende gezinnen werken dan ook met 2 personen tegenwoordig, maar 1809 euro netto is gewoon modaal bijna. Zo'n bijstandsgezin moet dus niet klagen, m.i.

Dat het geen vetpot is kan me werkelijk waar niet verrotten.
Je doet alsof modaal veel is voor een gezin... :o
Je overheid vindt van niet ivm de toeslagen die ze nog krijgen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:48:17 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoezo voert iemand in de bijstand niets uit?
Omdat koffie schenken bij bejaarden af en toe en een sollicitatieplicht geen dagtaken zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:48:40 #215
396550 Richestorags
pi_137997533
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat de meeste mensen geen enkel benul hebben van inkomsten en uitgaven is niet zo relevant... ;)

Mij verbaast het dat iemand met minder dan 2k rond kan komen, laat staan een gezin.

Perceptie.
Dat jij het je niet voor kunt stellen wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Jij bent gewoon een verwende Nederlander. Ga eens buiten Nederland wonen. En DURF dan nog eens te zeggen dat Nederland gebrek kent. Het is echt om te janken. Ik heb in landen gewoond en connecties met landen waar ze God elke dag op hun blote knietjes danken voor de Nederlandse situatie.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:48:51 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997536
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zeg totaal niet dat het veel is, maar het is absurd om mensen in de bijstand (n.b.) meer te geven dan een modaal inkomen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137997543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, ik ga hier niet mijn financiele plaatje posten, te privacy gevoelig. Hypotheek is 450 euro netto met 100 p/m aflossing spaarhypotheek. Dus een duur huis heb ik niet.
Een man die huisschilder is heeft meestal nog een partner die werkt.
Of niet. Dat laatste. Dan moet je dus gewoon rondkomen van minder dan 2000 netto. Anders kun je bij een gezin in de bijstand ook wel gaan zeggen dat 1 van de 2 kan werken.
pi_137997544
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zeg totaal niet dat het veel is, maar het is absurd om mensen in de bijstand (n.b.) meer te geven dan een modaal inkomen.
Waarom? Als modaal eigenlijk al te weinig is blijkbaar (vindt de overheid)....
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:49:22 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997545
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:44 schreef Globali het volgende:

[..]

Ze tellen hun HRA of huurtoeslag ook niet bij hun inkomen op? En de kinderbijslag? En alle andere subsidies die ze van de overheid krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997554
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef Globali het volgende:

[..]

Of niet. Dat laatste. Dan moet je dus gewoon rondkomen van minder dan 2000 netto. Anders kun je bij een gezin in de bijstand ook wel gaan zeggen dat 1 van de 2 kan werken.
Als 1 van de 2 werkt in bijstand, vervalt de bijstand :W
pi_137997555
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Omdat koffie schenken bij bejaarden af en toe en een sollicitatieplicht geen dagtaken zijn.
Dat is niet het juiste antwoord. Jij stelt dat bijstandsmensen niet de deugden hebben die jij en ik ook hebben. Ik hoef je niet uit te leggen dat je met bijvoorbeeld 1 jaar werkervaring na je school een maand na je ontslag al in de bijstand zit. Verlies je in die maand alle deugden die jij en ik hebben?
pi_137997558
quote:

[..]

Perceptie.
Het verbaasd mij dat men dat niet kan.
pi_137997579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het gaat niet om veel. Het gaat over normaal kunnen overleven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:50:42 #224
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997582
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom? Als modaal eigenlijk al te weinig is blijkbaar (vindt de overheid)....
Wat zielig voor al die mensen die wel 40 uur per week kromliggen voor datzelfde loon als een ander krijgt voor bankzitten voor de TV van de overheid dan, nietwaar?

Geen wonder dat ze niet van de reet komen om te werken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137997583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze tellen hun HRA of huurtoeslag ook niet bij hun inkomen op? En de kinderbijslag? En alle andere subsidies die ze van de overheid krijgen?
De HRA. De bijstand voor de rijken. Kunnen we daar niet een tegenprestatie voor eisen? Een paar honderd euro HRA is toch wel goed voor een paar konten van oudjes wassen, op wekelijkse basis.
pi_137997597
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat zielig voor al die mensen die wel 40 uur per week kromliggen voor datzelfde loon als een ander krijgt voor bankzitten voor de TV van de overheid dan, nietwaar?

Geen wonder dat ze niet van de reet komen om te werken.
je vergeet de toeslagen die je krijgt als je werkt....
iets van appels en peren...
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:51:33 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997603
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat wordt ook gezegd.... het is echt niet alsof je niet allebei sollicitatieplicht hebt als je als gezin in de bijstand zit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doet men wel. En men werkt dan full time.
pi_137997618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als 1 van de 2 werkt in bijstand, vervalt de bijstand :W
Ja. Dus? Dan verdient men meestal zelfs minder.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:52:11 #230
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je vergeet de toeslagen die je krijgt als je werkt....
iets van appels en peren...
Welke toeslagen?

Die paar tientjes voor zorg en wellicht HRA als je een koopwoning hebt, nou nou vetpot hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:52:16 #231
396550 Richestorags
pi_137997628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat wordt ook gezegd.... het is echt niet alsof je niet allebei sollicitatieplicht hebt als je als gezin in de bijstand zit :')
3 brieven schrijven per week. Nou nou. Ctrl c ctrl v en de naam van het bedrijf veranderen :')
pi_137997636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Globali het volgende:

[..]

1persoon alleen in de bijstand krijgt 50% van het minimumloon.
2 personen in deb ijstand krijgen 100% minimumloon.

Werkt 1 van de 2 tegen het minimumloon dan vervalt de bijstand voor de 2de persoon, dus schieten ze er niks meer op.
pi_137997641
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. Dus? Dan verdient men meestal zelfs minder.
Lees je reactie nog eens....
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:52:59 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997645
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De HRA. De bijstand voor de rijken. Kunnen we daar niet een tegenprestatie voor eisen? Een paar honderd euro HRA is toch wel goed voor een paar konten van oudjes wassen, op wekelijkse basis.
Dat boeit me niet eens, het gaat erom dat bij deze Nibudberekening werkelijk iedere cent die binnenkomt is meegerekend.
Dus als je dan verontwaardigd gaat zitten doen dat je maar ¤ 1.650 netto hebt dan moet je daar ook je toeslagen en HRA en kinderbijslag enz bij optellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997647
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Welke toeslagen?

Die paar tientjes voor zorg en wellicht HRA als je een koopwoning hebt, nou nou vetpot hoor.
kindgebonden budget...
pi_137997648
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb ook niets tegen bijstand. Ik geloof best dat men verplichtingen heeft. Het gaat mij over het bedrag.
pi_137997655
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

3 brieven schrijven per week. Nou nou. Ctrl c ctrl v en de naam van het bedrijf veranderen :')
Per dag. Daarnaast huisbezoeken, geen geld meer van familie mogen krijgen, je whereabouts opgeven en elke baan aan moeten nemen die de gemeente je biedt.

Zoals eerder gezegd, de controle in de bijstand is goed genoeg.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:53:27 #238
396550 Richestorags
pi_137997664
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Welke toeslagen?

Met daarbij nog het feit dat die groep meestal 42% tot 52% belasting betaalt over delen van hun inkomen, met dank aan de afgunstpartijen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:54:19 #239
396550 Richestorags
pi_137997691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Per dag. Daarnaast huisbezoeken, geen geld meer van familie mogen krijgen, je whereabouts opgeven en elke baan aan moeten nemen die de gemeente je biedt.

Zoals eerder gezegd, de controle in de bijstand is goed genoeg.
Dat zal best. Daar gaat het mij ook niet om. Waar het mij om gaat is dat het Nibud regelrechte onzin de wereld inslingert.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:54:21 #240
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997693
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

kindgebonden budget...
Ahja dat maakt alle verschil van de wereld.

Zeker omdat je als gemiddeld werkend gezin alles daarvan er door moet jensen aan opvang.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137997698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Lees je reactie nog eens....
Laat ik iemand uit mijn omgeving als vb nemen. Die werkt in de horeca.....full time. Ze verdient ca. 1450 p/m. Ook als zij een gezin zou hebben.
pi_137997699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met daarbij nog het feit dat die groep meestal 42% tot 52% belasting betaalt over delen van hun inkomen, met dank aan de afgunstpartijen.
Dat doe ik met liefde. Mag nog wel iets meer omhoog van mij.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:55:25 #243
396550 Richestorags
pi_137997727
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat doe ik met liefde. Mag nog wel iets meer omhoog van mij.
Heb je zelfhaat ofzo? Ben je wel helemaal lekker? 52% belasting betalen is gewoon pure diefstal :W
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:55:42 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997734
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:51 schreef Globali het volgende:

[..]

Men werkt fulltime, rekent alle toeslagen en HRA enz. mee en heeft als gezin minder dan ¤ 1.800?
Dan werkt men onder het minimumloon.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:56:24 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997755
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeker omdat je als gemiddeld werkend gezin alles daarvan er door moet jensen aan opvang.
Kindgebonden budget is niet voor de kinderopvang, daar is kinderopvangtoeslag voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:56:46 #246
396550 Richestorags
pi_137997769
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Heb ik ook al aangekaart. In de bijstand hoef je je kinderen niet in de kinderopvang te trappen. Is nog goed voor het kind ook. Kan het lekker lang buitenspelen enzo. Is ook goed voor de ontwikkeling van het kind.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:57:04 #247
396550 Richestorags
pi_137997777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kindgebonden budget is niet voor de kinderopvang, daar is kinderopvangtoeslag voor.
En die is flink gekrompen :W
pi_137997781
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Men werkt fulltime, rekent alle toeslagen en HRA enz. mee en heeft als gezin minder dan ¤ 1.800?
Dan werkt men onder het minimumloon.
Misschien. Dat is wat zij verdient. Tel er wat aan toeslagen bij op. Ze komt niet aan 1800 netto. Ook omdat zij op de vrije markt moet huren trouwens.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:57:09 #249
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997782
quote:

[..]

Je weet net zo goed als ik dat dat totaal niet "afdoende" is, en derhalve gewoon opgaat aan opvang.

Daar waar mensen in de bijstand over het algemeen alle tijd van de wereld hebben zelf op de kinderen te passen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:57:19 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997791
Volgens mij heb ik in het vorige topic al ergens de vergelijking gemaakt....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:58:34 #251
396550 Richestorags
pi_137997833
Ik heb ook al genoeg vergelijkingen gemaakt en voorbeelden gegeven, maar sommigen willen nog steeds geloven dat je voor zes euro en zelfs minder gezond kan eten en hierdoor geen 16,50 per dag nodig hebt voor eten. Of dat je geen 400 euro p.m. nodig hebt voor reserveringen. Of dat je als je in de bijstand zit geen kinderopvang hoeft te betalen. Of waterschapsbelasting. Of rioolheffing.
pi_137997858
quote:

[..]

Voor mensen in de bijstand?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:59:29 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997861
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een gezin krijgt geen ¤ 1.800.
Als je vergelijkt dan moet je correct vergelijken:

Gezin in bijstand (twee volwassenen met of zonder kinderen) incl vakantiegeld:
¤ 1.354 Bijstand
¤ 269 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 137 Zorgtoeslag

¤ 1.730 Totaal
Indien 2 kinderen van 5 en 7 jaar nog ¤ 141 kinderbijslag en ¤ 129 kindgebondenbudget
Maar volgens mij gaat het kindgebondenbudget weer van de bijstand af....

Alleenstaande in de bijstand (incl. vakantiegeld)
¤ 667 Bijstand
¤ 270 Toeslag voor zelfstandig wonend
¤ 72 Zorgtoeslag

¤ 1.288 Totaal
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:28 schreef Leandra het volgende:
Voor het complete beeld ook even het verhaal aan toeslagen voor een gezin en alleenstaande met 1 inkomen net boven minimumloon.
¤ 1.500 bruto ---> ¤ 1.306 netto (ex vakantiegeld)

Gezin (twee volwassenen met of zonder kinderen) exclusief vakantiegeld:
¤ 1.306 Loon
¤ 267 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 136 Zorgtoeslag

¤ 1.709 Totaal
Indien 2 kinderen van 5 en 7 jaar nog ¤ 141 kinderbijslag en ¤ 129 kindgebondenbudget

Alleenstaande (exclusief vakantiegeld)
¤ 1.306 Loon
¤ 144 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 70 Zorgtoeslag

¤ 1.520 Totaal

Voor het gezin zit het verschil dus alleen het vakantiegeld, verder maakt het maar zo'n ¤ 20,= per maand uit tussen werken tegen ¤ 1.500 bruto per maand of bijstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Dus de berekening van NIBUD klopt niet?
pi_137997904
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Heb je zelfhaat ofzo? Ben je wel helemaal lekker? 52% belasting betalen is gewoon pure diefstal :W
Nee hoor. Ik verdien bijna dubbel modaal en weet dat, om deze verzongingsstaat in stand te houden, ik meer af zal moeten dragen. Nou ja, dan ga ik maar iets minder op vakantie. Of koop ik wat later mijn nieuwe keuken. Het punt is dat, als ik wordt aangereden en de rest van mijn leven invalide wordt, dat dubbel modale inkomen zal verdwijnen. En dan wil ik dat er goed voor mij gezorgd wordt. En ik gun dat anderen net zo goed.

Noem het een soort verzekering :)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:01:41 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Voor mensen in de bijstand?
Nee, die krijgen geen kinderopvangtoeslag, die krijgen alleen kindgebonden budget, waarvan ik twijfel of het ingehouden wordt op de bijstand.
De alleenstaande oudertoeslag voor alleenstaande ouders wordt wel ingehouden op bijstand voor een alleenstaande ouder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137997964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, die krijgen geen kinderopvangtoeslag, die krijgen alleen kindgebonden budget, waarvan ik twijfel of het ingehouden wordt op de bijstand.
De alleenstaande oudertoeslag voor alleenstaande ouders wordt wel ingehouden op bijstand voor een alleenstaande ouder.
Laat ik het zo zeggen. Ingewikkeld allemaal. Met al die toeslagen. In elk geval schrik ik van het bedrag dat men volgens het NIBUD nodig heeft om normaal te kunnen leven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:03:34 #258
396550 Richestorags
pi_137997965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik verdien bijna dubbel modaal en weet dat, om deze verzongingsstaat in stand te houden, ik meer af zal moeten dragen. Nou ja, dan ga ik maar iets minder op vakantie. Of koop ik wat later mijn nieuwe keuken. Het punt is dat, als ik wordt aangereden en de rest van mijn leven invalide wordt, dat dubbel modale inkomen zal verdwijnen. En dan wil ik dat er goed voor mij gezorgd wordt. En ik gun dat anderen net zo goed.

Noem het een soort verzekering :)
Jouw geld gaat naar de generatie die het het beste heeft van allemaal in het land, de zogenaamd zielige ouderen. Die wel de rijkste generatie van dit land zijn. En übergoedkoop hebben kunnen wonen. En de gouden jaren van Nederland hebben meegemaakt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:03:38 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137997970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus de berekening van NIBUD klopt niet?
Dat concludeer je uit het feit dat ik met een huur van ¤ 550 gerekend heb en dus de daarbij behorende huurtoeslag?

Als de huur ¤ 150 lager is dan is de huurtoeslag ook ¤ 150 lager, en dus het totaal aan inkomsten.

Het gemiddelde van het Nibud zal dus zeker kloppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:04:15 #260
396550 Richestorags
pi_137997988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:03 schreef Globali het volgende:

Dat bedrag klopt dan ook niet ;).
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:04:27 #261
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137997996
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Absurd dus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_137998000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat concludeer je uit het feit dat ik met een huur van ¤ 550 gerekend heb en dus de daarbij behorende huurtoeslag?

Als de huur ¤ 150 lager is dan is de huurtoeslag ook ¤ 150 lager, en dus het totaal aan inkomsten.

Het gemiddelde van het Nibud zal dus zeker kloppen.
Dan zijn dan toch ook kosten die je niet hebt? Of begrijp ik het dan niet?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:05:01 #263
396550 Richestorags
pi_137998012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:03 schreef Leandra het volgende:

Het kostenplaatje van het NIBUD klopt van geen kanten.
pi_137998028
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat bedrag klopt dan ook niet ;).
Dat schreef ik niet in elk geval....;)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:05:42 #265
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137998032
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, uitgaande van eenzelfde luxe-leven qua goederen als een werkend gezin.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:06:21 #266
396550 Richestorags
pi_137998048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:05 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat schreef ik niet in elk geval....;)
Op de één of andere manier gaat er telkens wat mis bij quoten met mij. De laatste paar dagen al. Ik druk op de quote button en quote een post van iemand anders. Er zit wat fout in het script van FOK! denk ik.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:06:40 #267
396550 Richestorags
pi_137998056
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, uitgaande van eenzelfde luxe-leven qua goederen als een werkend gezin.
Ethisch gezien klopt het van geen kanten ;)

Ik heb eerder al betoogd. Een samenleving is werkelijk sociaal als zieken en zwakken worden verzorgd. Maar is ook werkelijk sociaal als degenen die niks bijdragen tot op het minimum worden verzorgd maar wel in staat zijn om wat bij te dragen. En het liefst nog met een tegenprestatie. Anders gaat het ten koste van de mensen die wel wat bijdragen en daar 40 uur per week en vaak meer voor inleveren en marginaal meer overhouden.
pi_137998073
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op de één of andere manier gaat er telkens wat mis bij quoten met mij. De laatste paar dagen al. Ik druk op de quote button en quote een post van iemand anders. Er zit wat fout in het script van FOK! denk ik.
Dat gaat zo op fora soms. Soms plaatst men ook niet wat ik heb geschreven. Ik ga er altijd vanuit dat het mijn fout niet is voor het gemak.
pi_137998089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jouw geld gaat naar de generatie die het het beste heeft van allemaal in het land, de zogenaamd zielige ouderen. Die wel de rijkste generatie van dit land zijn. En übergoedkoop hebben kunnen wonen. En de gouden jaren van Nederland hebben meegemaakt.
Onder andere naar die "zielige ouderen". Als je dus ergens wilt korten, die het dan op die oudjes met veel spaartegoeden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:08:22 #270
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137998092
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ethisch gezien klopt het van geen kanten ;)
Natuurlijk niet, als ik zie wat ik maandelijks moet afdragen dan kan ik voor datzelfde geld wel zo'n pipo voltijd in dienst nemen als ober thuis of iets dergelijks. :')

Natuurlijk is 't ook voor sociale verzekeringen en bla-bla, but you get the point.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:10:58 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998159
En dan zal ik de vergelijkingen ook nog even maken zoals ze werkelijk horen, allemaal exclusief vakantiegeld:

Gezin in bijstand (twee volwassenen met of zonder kinderen) ex. vakantiegeld:
¤ 1.286 Bijstand
¤ 137 Zorgtoeslag

¤ 1.692 Totaal
Mogelijk gaat het kindgebondenbudget weer van de bijstand af....

Alleenstaande in de bijstand (ex. vakantiegeld):
¤ 643 Bijstand
¤ 257 Toeslag voor zelfstandig wonend
¤ 72 Zorgtoeslag

¤ 1.241 Totaal

Voor het complete beeld ook even het verhaal aan toeslagen voor een gezin en alleenstaande met 1 inkomen uit arbeid net boven minimumloon.
¤ 1.500 bruto ---> ¤ 1.306 netto (ex vakantiegeld)

Gezin (twee volwassenen met of zonder kinderen) ex. vakantiegeld:
¤ 1.306 Loon
¤ 267 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 136 Zorgtoeslag

¤ 1.709 Totaal

Alleenstaande (ex. vakantiegeld)
¤ 1.306 Loon
¤ 144 Huurtoeslag (bij huur van ¤ 550)
¤ 70 Zorgtoeslag

¤ 1.520 Totaal
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:11:03 #272
396550 Richestorags
pi_137998163
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Onder andere naar die "zielige ouderen". Als je dus ergens wilt korten, die het dan op die oudjes met veel spaartegoeden.
Daar ben ik dan ook helemaal voorstander van. Veel meer eigen bijdrage aan de zorg, wellicht ook inkomensafhankelijk. Leuk dat jij 90 wil worden, maar bedenk wel dat als je maar tot je zestigste hebt gewerkt (VUT enzo) dat je een onevenredig lange oproep doet op alle voorzieningen in dit land.
pi_137998178
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. Of denk je dat de staat bijv. ouderenopvang of hulp betaald als je geld hebt? Mijn moeder betaald het meeste gewoon geheel zelf.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:12:36 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:12:54 #275
396550 Richestorags
pi_137998208
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, als ik zie wat ik maandelijks moet afdragen dan kan ik voor datzelfde geld wel zo'n pipo voltijd in dienst nemen als ober thuis of iets dergelijks. :')

Natuurlijk is 't ook voor sociale verzekeringen en bla-bla, but you get the point.
Inderdaad. Werken moet lonen. En carrière maken ook. En het volgen van een technische studie ook.
pi_137998234
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Kijk alleen al naar die post "reserveringen". Maar, zoals nu al vaak gezegd, komen mensen met een niet al te beste baan er vaak met hetzelfde of minder mee rond.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:14:02 #277
396550 Richestorags
pi_137998240
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo niet?
16.50 euro per dag voor eten? 400 euro p.m. voor reserveringen? Wordt er elke dag biefstuk gegeten? Gaat er elke maand een wasmachine, droger EN koelkast kapot? Let wel, kosten voor fiets vallen buiten die reserveringen.
pi_137998282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

16.50 euro per dag voor eten? 400 euro p.m. voor reserveringen? Wordt er elke dag biefstuk gegeten? Gaat er elke maand een wasmachine, droger EN koelkast kapot? Let wel, kosten voor fiets vallen buiten die reserveringen.
Nee. Dat laatste stond er duidelijk bij. Ik heb een fiets. Die kost eigenlijk niets na aanschaf.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:16:58 #279
396550 Richestorags
pi_137998329
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:15 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. Dat laatste stond er duidelijk bij. Ik heb een fiets. Die kost eigenlijk niets na aanschaf.
In hun kostenplaatje stond 676 euro p.m. voor fiets, ov en eten. Het lijkt me dat fiets dan niet onder reserveringen valt. Ik heb wel eens wat kosten aan mijn fiets, maar ik heb een zeer goedkope fietsenmaker aan huis hier. Goed zoeken en kost echt niet zo veel.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:17:07 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998339
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Kijk alleen al naar die post "reserveringen". Maar, zoals nu al vaak gezegd, komen mensen met een niet al te beste baan er vaak met hetzelfde of minder mee rond.
Waar uit mijn berekeningen blijkt dat iemand met een inkomen een paar euro boven minimumloon minder heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:17:25 #281
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137998356
quote:

[..]

Perceptie.
Mij verbaasd dat totaal niet, waarom zou dat een probleem moeten zijn dan? Als ik naar mijn eigen kosten kijk dan kom ik uit op een totaal uitgaven plaatje voor 2 personen van rond de 1600 euro totaal (dus incl gemeentelijke belastingen ed)
En dan woon ik nog in een huis dat me 725 euro per maand kost.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:17:55 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat ze maandelijks 400 kunnen reserveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:19:06 #283
396550 Richestorags
pi_137998400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mij verbaasd dat totaal niet, waarom zou dat een probleem moeten zijn dan? Als ik naar mijn eigen kosten kijk dan kom ik uit op een totaal uitgaven plaatje voor 2 personen van rond de 1600 euro totaal (dus incl gemeentelijke belastingen ed)
En dan woon ik nog in een huis dat me 725 euro per maand kost.
Dat is ook het probleem met sommige Nederlanders. Kunnen zich dingen niet voorstellen omdat het simpelweg buiten hun realiteit valt. Daarom reis ik mensen altijd aan om veel op reis te gaan. Dan gaan ze inzien hoe goed een bijstandsgezin het hier wel niet heeft.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:19:34 #284
396550 Richestorags
pi_137998415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat ze maandelijks 400 kunnen reserveren.
Het NIBUD rekent dat in hun berekening zo. Moet ik die uit de originele OP er even bijpakken?
pi_137998416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

In hun kostenplaatje stond 676 euro p.m. voor fiets, ov en eten. Het lijkt me dat fiets dan niet onder reserveringen valt. Ik heb wel eens wat kosten aan mijn fiets, maar ik heb een zeer goedkope fietsenmaker aan huis hier. Goed zoeken en kost echt niet zo veel.
Ga mij niet vertellen dat jouw vrouw kosten in rekening brengt? Je telt nu zaken bij elkaar op volgens mij. In die 400 zat toch ook vervoer?
pi_137998425
quote:

[..]

Waar uit mijn berekeningen blijkt dat iemand met een inkomen een paar euro boven minimumloon minder heeft?
Maar men komt er mee rond.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:21:33 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998473
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar men komt er mee rond.
Nee, men zal ook beknibbelen op de posten die het Nibud onder "reserveringen" gooit:

Reserveringsuitgaven ¤ 396,-
Kleding, inventaris, onderhoud huis en tuin, extra ziektekosten
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137998475
quote:

[..]

nergens, maar je rekent de bijdragen van de gemeente niet mee. Het is dus geen totaaloverzicht. En dat is ook lastig te maken aangezien die per gemeente verschilen. Een voorbeeld daarvan is bijv een geluksbudget, waarbij mensen met een minimuminkomen recht hebben op een paar honderd euro om iets te doen waar zij gelukkiger van worden. Een gezin dat van een modaal inkomen rondkomt heeft daar geen recht op, maar heeft ook niet zo'n hoog inkomen dat ze dat geld zomaar voor zichzelf kunnen uitgeven.
Er zijn overigens niet veel gemeenten waar ze dat geven.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:21:41 #289
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137998476
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

:')!!!!!!! Mensen werken daarvoor en betalen, inkomstenbelasting, OZB, hebben overdrachtsbelasting betaald, betalen huurwaardeforfait en de volle mep aan gemeentelijke belastingen, betalen zelf het onderhoud aan hun woning, lopen het risico op een restschuld etc is dat niet genoeg tegenprestatie? omfg.
pi_137998522
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, men zal ook beknibbelen op de posten die het Nibud onder "reserveringen" gooit:

Reserveringsuitgaven ¤ 396,-
Inderdaad. Maar men doet het ermee. Dan is het wat vreemd dat mensen die (vaak onterecht) in de laatste opvang zitten gaan klagen.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:23:25 #291
396550 Richestorags
pi_137998525
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Ga mij niet vertellen dat jouw vrouw kosten in rekening brengt? Je telt nu zaken bij elkaar op volgens mij. In die 400 zat toch ook vervoer?
Nee hoor, ik bedoel dat ik een fietsenmaker heb zitten in de buurt die vanuit huis werkt. Dit is het kostenplaatje:

Soort post
Bedrag netto per maand
Achtergrond
Inkomsten
¤ 1.809,-
Incl. zorg-, huur- en vakantietoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag
Uitgaven:
Vaste lasten
¤ 787,-
Huur, gas, water, licht, verzekeringen, tv, telefoon, internet
Reserveringsuitgaven
¤ 396,-
Huishoudelijke lasten
¤ 676,-
Voeding, schoonmaak, verzorging, ov en fiets
Inkomsten - uitgaven
Tekort van ¤ 50,-
Niet begroot zijn uitgaven aan: contributies, abonnementen, huisdieren, zakgeld, cadeautjes, vakantie e.d.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:23:46 #292
322645 Voorschrift
See if I care
pi_137998532
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:21 schreef poemojn het volgende:

[..]

nergens, maar je rekent de bijdragen van de gemeente niet mee. Het is dus geen totaaloverzicht. En dat is ook lastig te maken aangezien die per gemeente verschilen. Een voorbeeld daarvan is bijv een geluksbudget, waarbij mensen met een minimuminkomen recht hebben op een paar honderd euro om iets te doen waar zij gelukkiger van worden. Een gezin dat van een modaal inkomen rondkomt heeft daar geen recht op, maar heeft ook niet zo'n hoog inkomen dat ze dat geld zomaar voor zichzelf kunnen uitgeven.
Er zijn overigens niet veel gemeenten waar ze dat geven.
Geluksbudget? :')

Goddomme zeg.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:23:50 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998533
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het NIBUD rekent dat in hun berekening zo. Moet ik die uit de originele OP er even bijpakken?
Nee, ik heb op de site van het Nibud al gekeken.... kleding, ziektekosten, inventaris, onderhoud huis en tuin.

Dus laten we nou niet doen alsof het alleen maar voor een kapotte wasmachine is.
Met twee volwassenen en het huidige Eigen Risico op de zorgverzekeringen gaat het al om ¤ 60 per maand alleen voor het dekken van het eigen risico, en dan hebben we het nog niet over de eigen bijdragen op medicijnen en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:24:15 #294
396550 Richestorags
pi_137998546
Die 396 euro p.m. is echt goddelijk veel. Net als die 676 euro p.m.
pi_137998553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bedoel dat ik een fietsenmaker heb zitten in de buurt die vanuit huis werkt. Dit is het kostenplaatje:

Soort post
Bedrag netto per maand
Achtergrond
Inkomsten
¤ 1.809,-
Incl. zorg-, huur- en vakantietoeslag, kindgebonden budget en kinderbijslag
Uitgaven:
Vaste lasten
¤ 787,-
Huur, gas, water, licht, verzekeringen, tv, telefoon, internet
Reserveringsuitgaven
¤ 396,-
Huishoudelijke lasten
¤ 676,-
Voeding, schoonmaak, verzorging, ov en fiets
Inkomsten - uitgaven
Tekort van ¤ 50,-
Niet begroot zijn uitgaven aan: contributies, abonnementen, huisdieren, zakgeld, cadeautjes, vakantie e.d.
Okay. Ik heb het weer voor ogen. Ik zou korten op zakgeld.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:26:08 #296
396550 Richestorags
pi_137998590
Maar kom op zeg. Die huishoudelijke lasten van 676 euro kan MAKKELIJK 50 euro vanaf. Weg tekort :W
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:26:30 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:23 schreef Globali het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar men doet het ermee. Dan is het wat vreemd dat mensen die (vaak onterecht) in de laatste opvang zitten gaan klagen.
Het Nibud stelt dat het te weinig is.
Overigens denk ik dat er niet zoveel onterecht in de bijstand zitten.

Er zullen best een paar notoire klaplopers bijzitten, en er zullen ook mensen zijn die liever zwartwerken dan belasting betalen, maar ik denk dat er nogal wat mensen in de bijstand zitten die simpelweg nooit aan een baan zullen kunnen komen, waarbij een deel omdat ze arbeidsongeschikt zijn, maar niet in aanmerking komen voor een van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137998701
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het Nibud stelt dat het te weinig is.
Overigens denk ik dat er niet zoveel onterecht in de bijstand zitten.

Er zullen best een paar notoire klaplopers bijzitten, en er zullen ook mensen zijn die liever zwartwerken dan belasting betalen, maar ik denk dat er nogal wat mensen in de bijstand zitten die simpelweg nooit aan een baan zullen kunnen komen, waarbij een deel omdat ze arbeidsongeschikt zijn, maar niet in aanmerking komen voor een van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.
Met dat onterecht bedoelde ik trouwens "tegen hun zin in". Dat stond er nu wat raar inderdaad.

Je kan elke uitkering weigeren als je 100% afgekeurd bent. Dan kom je in de bijstand terecht. Dat is in mijn geval ook zo.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:29:54 #299
396550 Richestorags
pi_137998714
Voeding kan voor 375 euro per maand. Tel daar 25 euro per maand bij voor wasmiddel, zeep, shampoo, deo en schoonmaakmiddel (is al ruim als je dat slim inkoopt, groot en veel en goedkoop). Dan zit je op 400 euro per maand. Zelfs als je dan je kinderen twee busabbonementen geeft om naar school te gaan a 100 euro per maand zit je nog maar op 600 euro. Tel daar 25 euro bij op voor een incidentele fietsreparatie en je bespaart 50 euro p.m. op die post.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 11:32:01 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137998792
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:29 schreef Globali het volgende:

[..]

Met dat onterecht bedoelde ik trouwens "tegen hun zin in". Dat stond er nu wat raar inderdaad.

Je kan elke uitkering weigeren als je 100% afgekeurd bent. Dan kom je in de bijstand terecht. Dat is in mijn geval ook zo.
Er zijn ook mensen die arbeidsongeschikt zijn en geen recht hebben op een van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_137998812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die arbeidsongeschikt zijn en geen recht hebben op een van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.
Dat lijkt mij sterk. Je wordt tenslotte gewoon gekeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')