abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137896040
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:42 schreef Shreyas het volgende:
Jammer te constateren dat de geschiedenis zich herhaalt. Precies zo is de uitbreiding van nazi-Duitsland begonnen. Europa schreeuwt moord en brand, leggen talloze onzinnige sancties op, dreigen met van alles en nog wat maar uiteindelijk doen ze he-le-maal niets

Poetin heeft vrijspel in Oekraïne en ik betwijfel ten zeerste of de EU wel in actie zal komen als Rusland zich wendt tot andere landen. Dit is zeer triest en vrij kansloos.

De enige manier om Rusland te stoppen is een ultimatum vast te stellen, als Rusland na die tijd nog in de Krim zit, zou een invasie moeten plaatsvinden in Rusland, van de EU + VK + VS + Canada + Japan. Maar niemand durft dit aan natuurlijk. Zou Wit-Rusland het volgende land zijn die Rusland zal annexeren?
:')

De wereld is niet zwart/wit. Landen zijn niet 'goed' of 'slecht'. Grow up, de Yankees doen al decennialang hetzelfde.
pi_137896067
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef Confetti het volgende:

[..]

De wereld is niet zwart/wit. Landen zijn niet 'goed' of 'slecht'. Grow up, de Yankees doen al decennialang hetzelfde.
Leuke one-liners, maar wat wil je precies zeggen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137896104
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Leuke one-liners, maar wat wil je precies zeggen?
Dat je de EU, het VK en de VS niet moet gaan zien als de good guys die even het nazi-achtige Rusland een les moeten gaan leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 19:45:21 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:47:06 #104
192592 SureD1
------------------------------
pi_137896197
quote:
Jammer te constateren dat de geschiedenis zich herhaalt. Precies zo is de uitbreiding van nazi-Duitsland begonnen. Europa schreeuwt moord en brand, leggen talloze onzinnige sancties op, dreigen met van alles en nog wat maar uiteindelijk doen ze he-le-maal niets

Poetin heeft vrijspel in Oekraïne en ik betwijfel ten zeerste of de EU wel in actie zal komen als Rusland zich wendt tot andere landen. Dit is zeer triest en vrij kansloos.

De enige manier om Rusland te stoppen is een ultimatum vast te stellen, als Rusland na die tijd nog in de Krim zit, zou een invasie moeten plaatsvinden in Rusland, van de EU + VK + VS + Canada + Japan. Maar niemand durft dit aan natuurlijk. Zou Wit-Rusland het volgende land zijn die Rusland zal annexeren?
Ik denk dat als er een brede coalitie gesmeed zou worden, Rusland zowel economisch als militair het onderspit moet delven. Onder een voorwaarde: de garantie dat het een conventioneel conflict zou blijven. Die garantie hebben we niet. Poetin heeft er dus ook baat bij dat de wereld denkt dat hij gek genoeg is om op de knop te rammen... Dat (niet zozeer het rammen, maar het risico dat hij zou kunnen rammen) is zijn ultieme verzekering...

Ik denk dus inderdaad dat het Westen haar dreigementen niet waar durft te maken.
pi_137896203
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat je de EU, het VK en de VS niet moet gaan zien als de good guys die even het nazi-achtige Rusland een les moeten gaan leren.
EU, VK en VS zijn bondgenoten van Oekraïne, alleen nu geven ze helaas ineens niet thuis. Wat hebben we toch te vrezen van Rusland, er is berekend dat het leger van Duitsland tegenwoordig al gelijkwaardig is aan dat van Rusland. Dus met de gehele NAVO knal je Rusland zo uit Oekraïne.
pi_137896256
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik denk dat als er een brede coalitie gesmeed zou worden, Rusland zowel economisch als militair het onderspit moet delven. Onder een voorwaarde: de garantie dat het een conventioneel conflict zou blijven. Die garantie hebben we niet. Poetin heeft er dus ook baat bij dat de wereld denkt dat hij gek genoeg is om op de knop te rammen... Dat (niet zozeer het rammen, maar het risico dat hij zou kunnen rammen) is zijn ultieme verzekering...

Ik denk dus inderdaad dat het Westen haar dreigementen niet waar durft te maken.
Als je een beetje logisch nadenkt weet je dat Rusland nooit kernwapens gaat gebruiken omdat men de Krim van hem afneemt. Dan zouden alle andere kernmachten (incl. China en India wellicht) zich gaan richten tot Rusland.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:54:09 #107
192592 SureD1
pi_137896521
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als je een beetje logisch nadenkt weet je dat Rusland nooit kernwapens gaat gebruiken omdat men de Krim van hem afneemt. Dan zouden alle andere kernmachten (incl. China en India wellicht) zich gaan richten tot Rusland.
Die angst was in de Koude Oorlog reëel genoeg om iedereen kalm te houden, op wat proxy-oorlogen na. Je had het niet over de Krim afnemen als ik goed las, maar over een invasie in Rusland. Niemand zou logischerwijs kernwapens gebruiken, maar het wordt gevaarlijk als het niet meer logisch wordt aangepakt. Poetin reageert nu al als een kat in het nauw...
pi_137896595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is bijna heel de wereld tegen rusland. Bijna alle wereldleiders zijn het eens met elkaar dat dit niet kan.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137896616
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die angst was in de Koude Oorlog reëel genoeg om iedereen kalm te houden, op wat proxy-oorlogen na. Je had het niet over de Krim afnemen als ik goed las, maar over een invasie in Rusland. Niemand zou logischerwijs kernwapens gebruiken, maar het wordt gevaarlijk als het niet meer logisch wordt aangepakt. Poetin reageert nu al als een kat in het nauw...
Het enige wat we moeten bereiken is Rusland uit de Krim krijgen. Echter als je dat doet, kun je een veldslag krijgen in de Krim waar vooral de bevolking daar onder gaat lijden.

Je kan dus beter een invasie plegen in een deel van Rusland, dat land bezet houden en pas weggaan als Rusland de Krim opgeeft. Dan blijft het aantal onschuldige burgerslachtoffers beperkt.
pi_137896638
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het is bijna heel de wereld tegen rusland. Bijna alle wereldleiders zijn het eens met elkaar dat dit niet kan.
Helaas heeft Rusland vooralsnog een bondgenoot: China.
En twee landen (India en Pakistan) die zo veel met elkaar bezig zijn dat ze dit niet zo relevant vinden.
pi_137896648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het enige wat we moeten bereiken is Rusland uit de Krim krijgen. Echter als je dat doet, kun je een veldslag krijgen in de Krim waar vooral de bevolking daar onder gaat lijden.

Je kan dus beter een invasie plegen in een deel van Rusland, dat land bezet houden en pas weggaan als Rusland de Krim opgeeft. Dan blijft het aantal onschuldige burgerslachtoffers beperkt.
Alleen accepteert Rusland dit nooit, die veroveren dat gebied dan gewoon weer terug.
pi_137896670
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:57 schreef Romanus het volgende:

[..]

Alleen accepteert Rusland dit nooit, die veroveren dat gebied dan gewoon weer terug.
Veel succes met terug veroveren als het leger van de gehele EU + VK + VS + Canada + Japan + Turkije ze opwacht.
pi_137896725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Helaas heeft Rusland vooralsnog een bondgenoot: China.
En twee landen (India en Pakistan) die zo veel met elkaar bezig zijn dat ze dit niet zo relevant vinden.
China heeft zijn veto niet gebruikt voor sancties. Rusland was de enige land die een veto uitsprak.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:00:12 #114
104871 remlof
Europees federalist
pi_137896764
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

China heeft zijn veto niet gebruikt voor sancties. Rusland was de enige land die een veto uitsprak.
Het enige land zelfs.
pi_137896780
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

China vindt wel dat het Westen zich terughoudend moet opstellen in de crisis
pi_137896783
Het gevaar is dat putin nog meer doordraait en wel een kernbom lanceert. Dat is het nadeel met dictators, er hoeft maar 1 een hersenbloeding te krijgen en het is zover.
pi_137896863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

China vindt wel dat het Westen zich terughoudend moet opstellen in de crisis
China is bang dat zijn economie eraan gaat. Vroeger hadden ze grote problemen met rusland en Amerika is hun grote handelspartner.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:03:53 #118
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137896933
Interpreter_Mag twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:05:40 Ukraine Liveblog: Ukraine's Ministry of Defence authorizes the use of weapons to stop Russian attackers in Crimea http://t.co/2sGpsxvsTh reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:54:16 More pics from #Kyiv now. Again,people angry that a Ukrainian military was killed. #Ukraine must act -FB |PR #Crimea http://t.co/3xdbEBOE1L reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:59:06 Acting President of #Ukraine Turchynov: #Putin is responsible for the death of Ukrainian military http://t.co/z5Sh6e8xMn |PR #Crimea reageer retweet
Dus, onrust in Kiev over de situatie op de Krim. Ik ben benieuwd hoe de situatie in het oosten, Donetsk en Charkov, is. Daar lijkt me, gezien de grote pro-Russische bevolking, de kans op problemen het grootst.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:05:21 #119
192592 SureD1
pi_137896982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:00 schreef firefly3 het volgende:
Het gevaar is dat putin nog meer doordraait en wel een kernbom lanceert. Dat is het nadeel met dictators, er hoeft maar 1 een hersenbloeding te krijgen en het is zover.
Dat was een deel van de paniek in de Cuba Crisis. Men durfde toen met Chroetsjov de gok wel te nemen dat hij niet zou lanceren, maar het gerucht ging toen dat Chroetsjov door hardliners aan de kant zou zijn gezet, wat even voor paniek zorgde aan de kant van Kennedy. Daarna is toen de hotline ingesteld. Ik weet niet hoe de Amerikanen Poetin inschatten.

Merkel zei dat Poetin de weg kwijt was, ik denk dat hij expres dat idee geeft omdat dat zijn onberekenbaarheid vergroot.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:06:47 #120
361691 DeJori
pi_137897038
Tevens benieuwd wat dit doet met de kalmte van de Oekraïense militairen op de Krim:

MaximEristavi twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:45:49 The level of public anger/frustration is rising dramatically in Ukraine, as social media filled w demands for the govt to fight for Crimea reageer retweet
MaximEristavi twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:19:21 Protesters set tires on fire in Kyiv again frustrated w "weak" govt response in Crimea crisisvia @segodnya_online http://t.co/MH1AnpnNKI reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137897060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ach ze hebben iig niks gebombardeerd, de leiders geassasineerd, wapens geleverd aan extremisten of met drones burgers afgeslacht, dus het valt best mee.
Wel een mening, maar zo bar weinig kennis of historisch besef.

AK47!
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:07:13 #122
192592 SureD1
pi_137897062
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

China is bang dat zijn economie eraan gaat. Vroeger hadden ze grote problemen met rusland en Amerika is hun grote handelspartner.
Dit...elke alliantie tussen Rusland en China is oppervlakkig en opportunistisch. Er is 0.0% liefde tussen die twee. Sovjet leiders waren misschien nog wel banger van China dan van de Amerikanen.
pi_137897071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:03 schreef DeJori het volgende:
Interpreter_Mag twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:05:40 Ukraine Liveblog: Ukraine's Ministry of Defence authorizes the use of weapons to stop Russian attackers in Crimea http://t.co/2sGpsxvsTh reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:54:16 More pics from #Kyiv now. Again,people angry that a Ukrainian military was killed. #Ukraine must act -FB |PR #Crimea http://t.co/3xdbEBOE1L reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 19:59:06 Acting President of #Ukraine Turchynov: #Putin is responsible for the death of Ukrainian military http://t.co/z5Sh6e8xMn |PR #Crimea reageer retweet
Dus, onrust in Kiev over de situatie op de Krim. Ik ben benieuwd hoe de situatie in het oosten, Donetsk en Charkov, is. Daar lijkt me, gezien de grote pro-Russische bevolking, de kans op problemen het grootst.
Nja, de situatie op de Krim blijft een groot veiligheidsrisico. De Russen gaan straks eisen dat de Oekrainse militairen vertrekken/overlopen. Kiev zal weigeren om zijn militairen daar weg te halen. Vroeg of of laat gaat dat tot een confrontatie leiden, of één van de partijen zal publiekelijk moeten afgaan en toegeven aan de eisen van de ander.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:09:02 #124
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137897155
quote:

Ik keur het gedrag van Rusland af, maar je spreekt wel heel gemakkelijk over een invasie. :N
pi_137897168
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat deert niet, want Poetin is een held.

Schijnbaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:10:37 #126
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137897222
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat deert niet, want Poetin is een held.

Schijnbaar.
Zelfs Poetin kan het wel eens naar het hoofd stijgen. Zeker als dit lijkt te lukken. "wie doet me wat"
pi_137897381
Misschien moeten we islamitische separatisten gaan ondersteunen in de Kaukasus als wraak :P
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:16:05 #128
361691 DeJori
pi_137897499
quote:
1843 GMT: Russia’s decision to annex Crimea has an interesting and overlooked detail – Sevastopol, the home of Russia’s Black Sea fleet, was annexed as a separate entity. In our Window on Eurasia column, Paul Goble suggests that Russia will use the annexation to greatly expand its bases in Sevastopol, and Russia’s naval capacity in the west as a result:

Prior to the Crimean vote, many in the Russian navy and general staff felt that the prospects for the base were anything but positive, given that the Maidan very much opposed its continued presence on Ukrainian soil. But now that Crimea and Sevastopol have become “finally and irreversibly” part of Russia, the two say, everything has been turned upside down.

Instead of being restricted by Ukrainian rules and facing further declines in the size and readiness of its naval and air forces in Sevastopol, Ishchenko and Vankov say, Moscow military planners can now plan for greater freedom of action, the expansion of the fleet, and what may be especially important the reopening of a shipyard for the construction of new vessels.

Just how important this is for Russia was highlighted, the two continue, by the difficulties Defense Minister Sergey Shoygu faced in trying to reanimate Russia’s Mediterranean squadron, difficulties that will be largely overcome first by having Sevastopol as a domestic base and then by filling it with new or overhauled ships.

http://www.interpretermag(...)annexes-crimea/#1804
Interessant, vooral omdat Rusland voor doorgang naar de Middellandse Zee vanaf de Zwarte Zee door de Bosporus toch afhankelijk is van NAVO-lid Turkije...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:18:45 #129
192592 SureD1
pi_137897608
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:16 schreef DeJori het volgende:

[..]

Interessant, vooral omdat Rusland voor doorgang naar de Middellandse Zee vanaf de Zwarte Zee door de Bosporus toch afhankelijk is van NAVO-lid Turkije...
Vandaar wellicht het dreigement van Turkije om de Bosporus dicht te gooien...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:19:17 #130
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137897632
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:43 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar toch is een nucleaire agressor, die zich ook nog eens in hoog tempo aan het bewapenen is, aan onze grenzen onacceptabel en moet geneutraliseerd worden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:20:40 #131
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137897698
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:13 schreef Breekfast het volgende:
Misschien moeten we islamitische separatisten gaan ondersteunen in de Kaukasus als wraak :P
Denk dat dit serieus een optie is voor de hoge heren voordat er een oorlog wordt gestart.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:22:48 #132
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137897805
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:20 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Denk dat dit serieus een optie is voor de hoge heren voordat er een oorlog wordt gestart.
Geschiedenis zou zich wat dat betreft weer eens herhalen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:24:40 #133
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137897899
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:22 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Daarna het gebied wellicht niet willen controleren dan. Leren van de geschiedenis.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:24:49 #134
192592 SureD1
pi_137897911
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:22 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Mujhaheddin met stingers in de jaren 80 bedoel je?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:26:14 #135
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137897964
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:24 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Mujhaheddin met stingers in de jaren 80 bedoel je?
Yeps. En tot op zekere hoogte ook de 70s revolutie in Iran.
pi_137897971
Geen enkel westers land gaat z'n vingers daadwerkelijk branden aan deze kwestie, dus oorlog komt er absoluut niet.

Als Rusland de Krim nooit hadden toegewezen aan Oekraïne 50 jaar geleden, dan had er geen haan naar gekraaid.

Het loopt gewoon met een sisser af uiteindelijk.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:28:18 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137898047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:26 schreef Ronaldsen het volgende:

Ik help het je hopen.

Maar misschien wil Poetin zelfs meer dan de Krim. Oost-Oekraïne? Transnistrië? Waar houdt het dan op?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137898087
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:05 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat was een deel van de paniek in de Cuba Crisis. Men durfde toen met Chroetsjov de gok wel te nemen dat hij niet zou lanceren, maar het gerucht ging toen dat Chroetsjov door hardliners aan de kant zou zijn gezet, wat even voor paniek zorgde aan de kant van Kennedy. Daarna is toen de hotline ingesteld. Ik weet niet hoe de Amerikanen Poetin inschatten.

Merkel zei dat Poetin de weg kwijt was, ik denk dat hij expres dat idee geeft omdat dat zijn onberekenbaarheid vergroot.
Zou goed kunnen idd!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:29:19 #139
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137898096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:26 schreef Ronaldsen het volgende:
Geen enkel westers land gaat z'n vingers daadwerkelijk branden aan deze kwestie, dus oorlog komt er absoluut niet.

Als Rusland de Krim nooit hadden toegewezen aan Oekraïne 50 jaar geleden, dan had er geen haan naar gekraaid.

Het gaat niet om de Krim maar wat daarna volgt; Poetin is nu al met Oekraïne bezig en andere buurlanden zullen volgen, als we Poetin nu niet stoppen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:30:29 #140
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137898154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik help het je hopen.

Maar misschien wil Poetin zelfs meer dan de Krim. Oost-Oekraïne? Transnistrië? Waar houdt het dan op?
Transnistrië heeft geen marinebasis dus belang heeft Rusland er niet echt bij. Maar net wat men zegt - Putin kan zomaar even doorstomen.
pi_137898301
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:18 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Vandaar wellicht het dreigement van Turkije om de Bosporus dicht te gooien...
Goed plan, we laten de USSR (want daar mogen we rustig weer van spreken) eerst de komende 20 jaar een hypermoderne vloot bouwen in de zwarte zee.
Daarna starten we een EU project om via Boskalis en Jan de Nul om beide Istanbuls te verbinden dmv vaste grond met een kanaaltje net groot genoeg om er een Rijnaak door te laten.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:33:17 #142
38496 Perrin
pi_137898307
En hoe reageren de EU en de VS zodra het Oekraïense leger zich dapper laat afslachten door de Russen?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:33:38 #143
38496 Perrin
pi_137898323
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:33 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Goed plan, we laten de USSR (want daar mogen we rustig weer van spreken) eerst de komende 20 jaar een hypermoderne vloot bouwen in de zwarte zee.
Daarna starten we een EU project om via Boskalis en Jan de Nul om beide Istanbuls te verbinden dmv vaste grond met een kanaaltje net groot genoeg om er een Rijnaak door te laten.
Dan mag ie lekker rondjes varen in de Zwarte Zee.
pi_137898347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:29 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de Krim maar wat daarna volgt; Poetin is nu al met Oekraïne bezig en andere buurlanden zullen volgen, als we Poetin nu niet stoppen.
De Krim was al een autonoom gebied binnen Oekraïne, de rest blijft gewoon zoals het is. Ik zou liever hebben dat het arrogante westen normaal de dialoog aan gaat met Rusland, dan blijft Poetin ook gewoon rustig.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:34:44 #145
361691 DeJori
pi_137898368
quote:

[..]

_O- _O_
pi_137898402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:28 schreef Perrin het volgende:

Ik help het je hopen.

Finland......daar komen ze niet doorheen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:36:05 #147
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137898426
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:34 schreef Ronaldsen het volgende:
De Krim was al een autonoom gebied binnen Oekraïne, de rest blijft gewoon zoals het is. Ik zou liever hebben dat het arrogante westen normaal de dialoog aan gaat met Rusland, dan blijft Poetin ook gewoon rustig.
Rusland moet wat dat betreft ook geen troepen sturen voordat er een referendum is geweest - door die spierballenpolitiek heb je nu de poppen aan het dansen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:37:14 #148
192592 SureD1
pi_137898470
quote:

[..]

Misschien moet de NAVO in Roemenië of Bulgarije eens aan een marinebasis beginnen.

Volgens mij wilde Turkije de Bosporus sluiten, maar letterlijk dichtgooien is ook een plan :D kunnen de Russen lekker rondjes varen in het Zwarte Meer met hun geleide wapens kruisers...

Edit: spuit 11
pi_137898489
Stuur die Nederlandse commando's maar naar de Krim ipv Mali. Die schieten die sukkeltjes zo weg daar.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:39:13 #150
192592 SureD1
pi_137898567
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:34 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen, al is het vandaag rustig, dat Oost-Ukraïne al voorbij het point of no return is.
pi_137898585
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:36 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Rusland moet wat dat betreft ook geen troepen sturen voordat er een referendum is geweest - door die spierballenpolitiek heb je nu de poppen aan het dansen.
Dat is wel een typische Poetin actie, maar geen enkel Westers land heeft er uiteindelijk belang bij waar de Krim bij hoort.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:39:48 #152
361691 DeJori
pi_137898596
quote:
1921 GMT: Despite RT’s story of squatters opening fire from an empty home near a military complex in Simferopol, it is increasingly clear that the Russian military conducted a military operation against a Ukrainian military base today. Here’s a picture from AFP/Getty Images:

And The Guardian has posted three pictures of what are clearly Russian troops outside the military base. One shows a soldier standing guard outside the Ukrainian Navy headquarters in Simferopol, one shows Russian soldiers actively taking part in the military operation, and the third is below:

http://www.interpretermag(...)annexes-crimea/#1804
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:40:51 #153
361691 DeJori
pi_137898650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:39 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dit zijn die andere twee afbeeldingen:

pi_137898667
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:39 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen, al is het vandaag rustig, dat Oost-Ukraïne al voorbij het point of no return is.
Ik geloof nooit dat Rusland zo gek is om nog meer gebied op te eisen, zo gek zijn ze ook weer niet.
٩๏̯͡๏)۶
pi_137898770
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:41 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat Rusland zo gek is om nog meer gebied op te eisen, zo gek zijn ze ook weer niet.
Dacht men ook van Hitler
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:44:07 #156
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137898823
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:19 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Maar toch is een nucleaire agressor, die zich ook nog eens in hoog tempo aan het bewapenen is, aan onze grenzen onacceptabel en moet geneutraliseerd worden.
Z u c h t.

Het enige land ter wereld dat ooit (meerdere malen) nucleare wapens ingezet heeft is anders amerika, alle andere landen hebben nucleare wapens genomen om te verzekeren dat amerika hetzelfde niet bij hun zou gebruiken.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:44:26 #157
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137898841
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dacht men ook van Hitler
Dit. Hij zal toch niet gek zijn, dan verklaren GB en France hem de oorlog.
Hitler: "like i give a fuck"
pi_137898869
quote:

[..]

quote:

[..]

Ik bekeek net het nieuws op weetiveelwat, en het leek erop volgens mijn ogen dat de Oekrainse militairen bezig zijn om een provisorische linie aan te leggen met de grens naar Rusland
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:45:04 #159
192592 SureD1
pi_137898874
quote:

[..]

Ik geloof niet dat Poetin een Ukraïne dat westers georiënteerd is accepteert. De Krim was het acute probleem, de richting van de blik van Ukraïne het structurele... Dit is nog niet voorbij...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:45:07 #160
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137898878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Z u c h t.

Het enige land ter wereld dat ooit (meerdere malen) nucleare wapens ingezet heeft is anders amerika, alle andere landen hebben nucleare wapens genomen om te verzekeren dat amerika hetzelfde niet bij hun zou gebruiken.
Uiteindelijk was dit de manier met de minste slachtoffers.
Dit niet zien :')
pi_137898912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dacht men ook van Hitler
Het is 2014, de tijd is heel anders dan in de crisis van de jaren 30.

En Poetin met Hitler vergelijken vind ik echt idioot.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:45:54 #162
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137898922
quote:

[..]

Na de illegale annexatie van de Krim is er geen enkele reden meer om niet door te gaan met gebieden te annexeren.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:46:15 #163
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137898935
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:45 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Hij geeft aan dat je kunt denken dat het een domme zet zou zijn. Maar leiders vaker domme zetten hebben gedaan in het verleden.
pi_137898939
quote:

[..]

Je bent vrij naief
pi_137899063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je bent vrij naief
Nee hoor gewoon realistisch, Poetin is geen gevaarlijke dictator. Hoogstens een nogal dubieuze democratisch gekozen president.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:48:41 #166
192592 SureD1
pi_137899067
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:45 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Na de illegale annexatie van de Krim is er geen enkele reden meer om niet door te gaan met gebieden te annexeren.
En dit inderdaad...Poetin leeft nu in een "wie doet mij wat" mood... Ik denk niet dat zijn verlanglijstje leeg is.
pi_137899106
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die mening mag je hebben, maar ik niet.

Als ik het verwoord vanuit het perspectief van de flagrante anti-USA mensen hier dan zou je zelfs kunnen zeggen dat Rusland zich heeft verlaagd tot het niveau van de US. En daar vangt Poetin hier applaus voor terwijl alles wat de US doet (zonder dat daar onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende regeringen inderdaad) hier maar walgelijk is... Dat is hypocrisie ten top.
Dan scheer je alle interventies over één kam. Terwijl er grote verschillen zijn tussen bvb Operation Uphold Democracy in Haiti (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Uphold_Democracy) onder VN resolutie 940, en Operation Just Cause in panama (http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_invasion_of_Panama).

Dezelfde Aristide die in 1994 door Operation Uphold Democracy terug aan de macht komt wordt in 2004 bij een staatsgreep door de VS uit het land gevlogen (hijzelf zegt "gekidnapt").

In de War on Terror zijn er ook verschillen, de VS noemt het "Operation Enduring Freedom", een naam die zelfs in VN resoluties opduikt, maar die resoluties betreffen enkel de acties in Afghanistan; daar vallen Operation Enduring Freedom – Philippines, Operation Enduring Freedom – Horn of Africa, Operation Enduring Freedom – Pankisi Gorge, Operation Enduring Freedom – Trans Sahara, of Operation Enduring Freedom – Caribbean and Central America niet onder.

Ik heb geen probleem met Uphold Democracy in Haiti of Restore Hope in Somalië, en ik veroordeel zelfs de inmenging in Afghanistan '79-'89 niet bij voorbaat. Maar er zijn er genoeg bij die ik wel veroordeel, en ik zie trouwens geen actie van de VS die echt te vergelijken is met de Krim.

Bovendien was dit in mijn ogen slechts een kwestie van tijd, en heeft het weinig te maken met Putin, je bent niet vrij te handelen als je in de verdediging gedwongen wordt. Net zoals Hitler vrij was en Engeland en Frankrijk gedwongen werden te handelen. Stalin kon niet vrij beslissen toen hij een pact met de Duitsers sloot, maar wel toen hij duizenden Poolse officiers in Katyn afslachtte.
Kennedy moest handelen in de Cuba crisis, Krutshev niet toen hij raketten plaatste. Daarom spreek ik liever niet over vrije keuze, je kan altijd een andere optie kiezen, het gaat erom dat je gedwongen wordt een keuze te maken.

NAVO uitbreiding en rakettenschild waren geen gedwongen keuzes, het waren vrije beslissingen waarvan men wist dat het Rusland in een verdedigende positie dwong. Het is slechts verbazingwekkend te noemen dat het zo lang geduurd heeft, zeker na Yugoslavië en Kosovo, al hebben we enkele gevolgen daarvan al in Georgië gezien.

veel internationale gebeurtenissen worden gedicteerd door de omstandigheden. Vergelijk de mening van geschiedschrijvers met de retoriek van de dagbladen tijdens de gebeurtenissen zelf, dan zie je hoezeer die van elkaar verschillen. Wie denkt dat dit puur te maken heeft met een vreemde hersenkronkel van Putin is naief. De doorsnee Amerikaanse president zou in dezelfde situatie veel extremer gereageerd hebben, want zij geloven in "American exceptionalism" http://en.wikipedia.org/wiki/American_Exceptionalism
quote:
In a speech on the Syria crisis on Sept. 10, 2013, Barack Obama said, "But when, with modest effort and risk, we can stop children from being gassed to death, and thereby make our own children safer over the long run, I believe we should act....That’s what makes America different. That’s what makes us exceptional."[84] In a direct response the next day Russian President Vladimir Putin, in an op-ed for the New York Times on Sept. 11, 2013 articulated that "It is extremely dangerous to encourage people to see themselves as exceptional, whatever the motivation." He went on to say "We are all different, but when we ask for the Lord’s blessings, we must not forget that God created us equal."
En dat is de reden waarom Amerika een ellenlange lijst van inmenging in andere landen en bewerkstelligen van regime change heeft.
http://en.wikipedia.org/w(...)egime_change_actions
Zelfs in Europa, in elk land waar een sterke communistische partij bestond.
pi_137899135
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:48 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Nee hoor gewoon realistisch, Poetin is geen gevaarlijke dictator. Hoogstens een nogal dubieuze democratisch gekozen president.
Hitler was aanvankelijk ook geen gevaarlijke dictator en hij was minder dubieus democratisch gekozen dan Poetin
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:50:18 #169
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137899174
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:48 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar Rusland is geen democratie, ook nooit geweest en heeft ook geen Westerse cultuur.
pi_137899196
Denken dat het landjepik nog dezelfde impact heeft als in 1930 :')
De betrokken landen zijn inmiddels zover economisch afhankelijk van elkaar dat een Wereldoorlog uitgesloten is. Al die paupers hier die hopen op sensatie in de vorm van oorlog, nukes of nazi's kunnen weer rustig gaan slapen.
pi_137899207
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die mening mag je hebben, maar ik niet.

Als ik het verwoord vanuit het perspectief van de flagrante anti-USA mensen hier dan zou je zelfs kunnen zeggen dat Rusland zich heeft verlaagd tot het niveau van de US. En daar vangt Poetin hier applaus voor terwijl alles wat de US doet (zonder dat daar onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende regeringen inderdaad) hier maar walgelijk is... Dat is hypocrisie ten top.
Netjes verwoord :) :).
pi_137899255
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:45 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het gebeurt, mocht het wel gebeuren dan beweegt Rusland zich op wel heel glad ijs. Zoveel risico gaan ze niet nemen.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:51:43 #173
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137899262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:50 schreef byah het volgende:
De betrokken landen zijn inmiddels zover economisch afhankelijk van elkaar dat een Wereldoorlog uitgesloten is. Al die paupers hier die hopen op sensatie in de vorm van oorlog, nukes of nazi's kunnen weer rustig gaan slapen.
Dat (exact hetzelfde) zeiden ze 100 jaar geleden ook.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:53:41 #174
192592 SureD1
pi_137899364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dan scheer je alle interventies over één kam. Terwijl er grote verschillen zijn tussen bvb Operation Uphold Democracy in Haiti (http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Uphold_Democracy) onder VN resolutie 940, en Operation Just Cause in panama (http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_invasion_of_Panama).

Dezelfde Aristide die in 1994 door Operation Uphold Democracy terug aan de macht komt wordt in 2004 bij een staatsgreep door de VS uit het land gevlogen (hijzelf zegt "gekidnapt").

In de War on Terror zijn er ook verschillen, de VS noemt het "Operation Enduring Freedom", een naam die zelfs in VN resoluties opduikt, maar die resoluties betreffen enkel de acties in Afghanistan; daar vallen Operation Enduring Freedom – Philippines, Operation Enduring Freedom – Horn of Africa, Operation Enduring Freedom – Pankisi Gorge, Operation Enduring Freedom – Trans Sahara, of Operation Enduring Freedom – Caribbean and Central America niet onder.

Ik heb geen probleem met Uphold Democracy in Haiti of Restore Hope in Somalië, en ik veroordeel zelfs de inmenging in Afghanistan '79-'89 niet bij voorbaat. Maar er zijn er genoeg bij die ik wel veroordeel, en ik zie trouwens geen actie van de VS die echt te vergelijken is met de Krim.

Bovendien was dit in mijn ogen slechts een kwestie van tijd, en heeft het weinig te maken met Putin, je bent niet vrij te handelen als je in de verdediging gedwongen wordt. Net zoals Hitler vrij was en Engeland en Frankrijk gedwongen werden te handelen. Stalin kon niet vrij beslissen toen hij een pact met de Duitsers sloot, maar wel toen hij duizenden Poolse officiers in Katyn afslachtte.
Kennedy moest handelen in de Cuba crisis, Krutshev niet toen hij raketten plaatste. Daarom spreek ik liever niet over vrije keuze, je kan altijd een andere optie kiezen, het gaat erom dat je gedwongen wordt een keuze te maken.

NAVO uitbreiding en rakettenschild waren geen gedwongen keuzes, het waren vrije beslissingen waarvan men wist dat het Rusland in een verdedigende positie dwong. Het is slechts verbazingwekkend te noemen dat het zo lang geduurd heeft, zeker na Yugoslavië en Kosovo, al hebben we enkele gevolgen daarvan al in Georgië gezien.

veel internationale gebeurtenissen worden gedicteerd door de omstandigheden. Vergelijk de mening van geschiedschrijvers met de retoriek van de dagbladen tijdens de gebeurtenissen zelf, dan zie je hoezeer die van elkaar verschillen. Wie denkt dat dit puur te maken heeft met een vreemde hersenkronkel van Putin is naief. De doorsnee Amerikaanse president zou in dezelfde situatie veel extremer gereageerd hebben, want zij geloven in "American exceptionalism" http://en.wikipedia.org/wiki/American_Exceptionalism

[..]

En dat is de reden waarom Amerika een ellenlange lijst van inmenging in andere landen en bewerkstelligen van regime change heeft.
Grotendeels eens.. Voel je niet aangesproken door mijn post, ik doelde op een aantal mensen die in meer of mindere mate in deze reeks posten, maar daar schaar ik jou niet toe. Natuurlijk is het allemaal veel genuanceerder, maar aan die mensen aan wie die post geadresseerd was is nuance niet besteed.
pi_137899370
quote:
Het mooie is..... in 1930 had men geen idee hoe 1940 eruit zou zien

Weten we nu anders al wel wat 2024 met zich mee gaat brengen?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:54:20 #176
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137899401
Yaro_RT twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 20:49:24 Crimea's Interior ministry reports 2 dead - one ukrainian officer and one self-defense member - and 2 injured after "sniper fire" reageer retweet
Yaro_RT twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 20:50:11 Crimea's interior ministry says sniper fire came from a high rise building nearby a ukrainian military base reageer retweet
:o
pi_137899425
quote:

[..]

[..]

Rusland heeft na de val van de Sovjet-Unie altijd de mogelijkheid gehad om zelf de richting van de NAVO op te wandelen, zij of eigenlijk vooral de Poetin-regering hebben gekozen om dat niet te doen, dat is hun verantwoordelijkheid. De Verenigde Staten en het westen hebben van de zogenaamde Russische vazalstaten trotse westerse staten gemaakt, of staten die de ambitie hebben daartoe te behoren, dat is geen dreiging dat is simpelweg het meest lucratieve en meest wenselijke schijnbaar.

Rusland, opnieuw, heeft er dus voor gekozen die weg niet te bewandelen. Ze hebben gekozen om hun eigen centrum van de macht te blijven vormen, en hebben de vrije keuzes van landen in hun omgeving enorm onderschat, dat Rusland zich bedreigd zou voelen heeft het dan complete aan zichzelf te danken en aan niemand anders dus.
pi_137899465
Landjepik heeft een lange historie..

[ Bericht 39% gewijzigd door poemojn op 18-03-2014 21:02:57 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:55:35 #179
192592 SureD1
pi_137899470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:51 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat (exact hetzelfde) zeiden ze 100 jaar geleden ook.
Ja ik zie die paralellen ook...ben (al kom ik er hierdoor weinig aan toe) mooie boeken aan het lezen over de aanloop naar WOI
pi_137899474
quote:
Dit inderdaad, er komt gewoon overleg met figuren zoals Merkel en vervolgens gebeurt er niks verder. Zo werkt het tegenwoordig op het wereldtoneel, de tijd van oorlog voeren ligt ver achter ons. Dat is tegenwoordig voorbehouden aan Afrika en het midden oosten
٩๏̯͡๏)۶
pi_137899569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 19:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Veel succes met terug veroveren als het leger van de gehele EU + VK + VS + Canada + Japan + Turkije ze opwacht.
Niemand is dom genoeg om een land met atoombommen binnen te vallen.
Ура для россии
pi_137899597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het mooie is..... in 1930 had men geen idee hoe 1940 eruit zou zien

Weten we nu anders al wel wat 2024 met zich mee gaat brengen?
Dit is wel een goed punt. In dat opzicht kun je wel merken dat de spanningen tussen West en Oost (Rusland in dit geval) de afgelopen jaren al veelvuldig aangescherpt zijn. Wie weet is het wel de opmars naar een nieuw wereldwijd conflict; wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich altijd wel denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137899643
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:57 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Niemand is dom genoeg om een land met atoombommen binnen te vallen.
Dat zei ik ook nergens, in tegendeel.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:59:18 #184
192592 SureD1
pi_137899724
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:55 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dit inderdaad, er komt gewoon overleg met figuren zoals Merkel en vervolgens gebeurt er niks verder. Zo werkt het tegenwoordig op het wereldtoneel, de tijd van oorlog voeren ligt ver achter ons. Dat is tegenwoordig voorbehouden aan Afrika en het midden oosten
Ik help het je hopen. De laatste zin ben ik niet met je eens.. Screbrenica is nog geen twintig jaar geleden!
pi_137899773
quote:
Het zal de verhoudingen anders maken, ook de grote informatiesnelheid zal zaken anders maken, aan de andere kant zijn er genoeg zakenlieden die menen te kunnen profiteren van oorlog, daarnaast kan een gespannen situatie er wel degelijk voor zorgen dat handelsbetrekkingen veranderen, zich aanpassen, waardoor oorlog wel degelijk dichterbij komt.

Neem Putin, hij wordt in de economische boeien geslagen, steeds strakker, als hij zo doorgaat, daarmee zal hij zeker het Russische bedrijfsleven, of een deel daarvan, zenuwachtig maken, aan de andere kant zijn zij weer afhankelijk van Putin, die positie heeft hij wel, de Krim zal hij niet opgeven, dat kan hij in eigen huis simpelweg niet verkopen, worden die boeien niet losser, tsja, dan kan hij ongetwijfeld verrassend uit de hoek komen.
pi_137899869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is wel een goed punt. In dat opzicht kun je wel merken dat de spanningen tussen West en Oost (Rusland in dit geval) de afgelopen jaren al veelvuldig aangescherpt zijn. Wie weet is het wel de opmars naar een nieuw wereldwijd conflict; wat dat betreft herhaalt de geschiedenis zich altijd wel denk ik.
Precies.....om het tegenovergestelde voorbeeld te geven, wie had verwacht dat er 10 jaar na "Able Archer 83" geen Soviet Unie meer zou bestaan?
pi_137899881
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:59 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik help het je hopen. De laatste zin ben ik niet met je eens.. Screbrenica is nog geen twintig jaar geleden!
De Balkan is wel een redelijk kruidvat inderdaad, maar het leidt niet tot een Wereldoorlog
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:03:22 #188
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137899974
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:55 schreef poemojn het volgende:
Landjepik heeft een lange historie..

Toch grote landen ten opzichte van vroeger.
pi_137900285
quote:

[..]

Er zijn nog steeds veel tegenstanders van Putin die bij hoog en laag beweren dat Putin verantwoordelijk was voor de bomaanslagen in Moskou die uiteindelijk een verregaande invasie van Tsjetsjenië teweeg brachten.

Onder andere de later vermoorde Litvinenko beweerde dat. Opvallend detail is dat iedereen die meedeed aan het onderzoek naar die bomaanslagen nu dood is of gevangen zit.

Een 'strategische' oorlog in Oekraïne kan ook prima. Het stopt dan bij de grens tussen Oekraïne en Rusland natuurlijk, maar er is een reële kans dat het toch de Oekraïners en Russen kort gaan vechten en Oekraïne daarbij hulp krijgt van een buurland. Wanneer dat voorkomt ontstaat er een soort van Syrië situatie, waarbij Rusland ook al praktisch gezien via Assad indirect in oorlog is met Saudi's en Turken die de rebellen financieren en ondersteunen. Ik denk niet dat Assad het tij op eigen houtje gekeerd heeft namelijk...
pi_137900325
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:53 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Grotendeels eens.. Voel je niet aangesproken door mijn post, ik doelde op een aantal mensen die in meer of mindere mate in deze reeks posten, maar daar schaar ik jou niet toe. Natuurlijk is het allemaal veel genuanceerder, maar aan die mensen aan wie die post geadresseerd was is nuance niet besteed.
the feeling is mutual, sir ;)
pi_137900377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb niet de illusie dat een EU, in welke vorm dan ook, ooit daadkrachtig genoeg op zou durven te treden tegen Rusland. Ik zie hen hooguit in staat om met een vodje papier te zwaaien en over "peace in our time" te bazelen. De EU bewijst in mijn optiek momenteel zijn eigen nutteloosheid maar weer eens...
Yeah rite, de EU heeft ook alles om iets anders te doen dan een strenge uitspraak te doen. Er is nog niet eens een minister van Buitenlandse zaken die wat mag zeggen zonder dat 28 landen het eerst goedkeuren. Hoe wil jij dat de EU op deze manier iets doet? Als je eerst iemands voeten aan elkaar bindt dan is het nogal raar om 'm te verwijten dat hij niet kan hardlopen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:09:21 #192
192592 SureD1
pi_137900406
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:01 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

De Balkan is wel een redelijk kruidvat inderdaad, maar het leidt niet tot een Wereldoorlog
Dat dachten ze exact 100 jaar geleden ook...een Wereldoorlog plan je niet, die overkomt je...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:11:17 #193
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137900542
quote:

[..]

en ik veroordeel zelfs de inmenging in Afghanistan '79-'89 niet bij voorbaat.
Want? Dankzij het steunen van de Moedjahedien met miljarden zijn eerst de warlords en later de Taliban aan de macht gekomen. Dat was niet echt een verbetering ten opzichte van het seculiere communistische regime daarvoor, dat communisme zouden ze toch wel hebben afgeschaft na de val van de SU.
En ook zonder dat het Sovjet-leger zich met Afghanistan zou hebben bemoeit (daar waren ze overigens 'verplicht' toe vanwege een verdrag met het Afghaanse regime) was de SU ook gevallen.
Anti-Turkije
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:12:53 #194
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_137900642
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:01 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

1914: "Wie de fuck geeft er iets om een troonopvolger. Dat leidt heus niet tot een Wereldoorlog".
1939: "Wie de fuck geeft er iets om Polen. Dat land leidt heus niet tot een Wereldoorlog".

Ik zeg overigens niet dat dit WOIII wordt, maar het is nogal simpel om te denken dat er geen WOIII kán komen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:15:48 #195
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137900850
Prachtige speech van Poetin vandaag! Dit geeft ook heel precies aan wat er aan de hand is. De Westerse agressie en machtspolitiek moet een keer in balans worden gebracht. Hier is vandaag geschiedenis geschreven, een prachtig nieuw hoofdstuk in het geopolitieke machtsspel, waar eindelijk eens tegengas gegeven wordt. Heel goed dit!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:18:59 #196
38496 Perrin
pi_137901036
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Prachtige speech van Poetin vandaag! Dit geeft ook heel precies aan wat er aan de hand is. De Westerse agressie en machtspolitiek moet een keer in balans worden gebracht. Hier is vandaag geschiedenis geschreven, een prachtig nieuw hoofdstuk in het het geopolitieke machtsspel.
Wat ik me dan afvraag: wanneer komt er een referendum in Tsjetsjenië?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:20:45 #197
192592 SureD1
pi_137901121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of wat gaat er gebeuren met de mensen op de Krim die tegen de aansluiting waren? Een mening hebben in Rusland is prima, zolang het maar die van Poetin is.
pi_137901361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds veel tegenstanders van Putin die bij hoog en laag beweren dat Putin verantwoordelijk was voor de bomaanslagen in Moskou die uiteindelijk een verregaande invasie van Tsjetsjenië teweeg brachten.

Onder andere de later vermoorde Litvinenko beweerde dat. Opvallend detail is dat iedereen die meedeed aan het onderzoek naar die bomaanslagen nu dood is of gevangen zit.

[..]
De enige reden waarom ik slechts 99% overtuigd ben van de verantwoordelijkheid van de FSB (en dus Putin) voor de dood van Litvinenko zijn precies die conspary theorieën over Putin. Zijn dood gaf de claims veel meer credibility, iets dat Berezovsky ook wist. En polonium wordt gebruikt in oil well logging. Maar dan heb je waarschijnlijk een conspiracy theorie nodig om de bewijzen erin te passen ...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:24:44 #199
361691 DeJori
pi_137901406
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:26:08 #200
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137901486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die is er al geweest, iets van 90% was voor Rusland ;) ;)

http://www.rferl.mobi/a/1102652.html
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')