Vrijheid van meningsuiting, of niet?quote:Op internet is een videoclip geplaatst waarop de suggestie wordt gewekt dat PVV-leider Geert Wilders wordt gegijzeld door terroristen en daarna geëxecuteerd. De clip is van de rapper Hozny uit Sneek. Premier Rutte noemt de videoclip bij RTL Z walgelijk.
In de clip is een blanke man te zien wiens haar is geblondeerd. Rapper Hozny zegt dat de acteur Geert Wilders moet voorstellen. Wilders zit vastgebonden op de grond terwijl twee gemaskerde mannen een pistool tegen zijn hoofd zetten. Het beeld lijkt sterk op de executievideo's van terreurorganisaties zoals al-Qaida.
Aan het einde van de clip valt het beeld weg en is een schot te horen.
Aan de kijker zelf
Hozny wil geen suggestie wekken dat Wilders wordt geëxecuteerd. Het is volgens hem aan de kijker zelf om te bepalen hoe de videoclip eindigt. "Het kan ook zijn dat ik mezelf doodschiet."
De rapper noemt de clip een koekje van eigen deeg. Hij zegt dat het de bedoeling was om te choqueren. Maar het is niet de bedoeling dat mensen zich bedreigd gaan voelen.
Boodschap: stop
De boodschap die Hozny aan Wilders wil geven met de video is dat de politicus moet stoppen met het beledigen van moslims. "Hij moet beseffen dat hij daarmee moet ophouden. Het is geen bedreiging naar hem toe."
Hozny denkt dat de clip Wilders op andere gedachten zal zetten. "Ik denk dat hij misschien hierna gaat beseffen: waar ben ik eigenlijk mee bezig. Ik denk dat hij zich hierna meer zal verdiepen in de islam in plaats van dom te schreeuwen. "
De rapper is niet bang voor juridische gevolgen. "Het is gewoon een vrijheid van meningsuiting."
http://nos.nl/artikel/624(...)ideoclip-rapper.html
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Nober het volgende:
Hozny denkt dat de clip Wilders op andere gedachten zal zetten. "Ik denk dat hij misschien hierna gaat beseffen: waar ben ik eigenlijk mee bezig. Ik denk dat hij zich hierna meer zal verdiepen in de islam in plaats van dom te schreeuwen. "
Dus reageert die gast door een filmpje te maken, zoals iedereen van extremistische moslims verwachtquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Nober het volgende:
De boodschap die Hozny aan Wilders wil geven met de video is dat de politicus moet stoppen met het beledigen van moslims. "Hij moet beseffen dat hij daarmee moet ophouden. Het is geen bedreiging naar hem toe."
Ja. Maar volkomen smakeloos. Het zal wel een totaal niet succesvolle rapper zijn die aandacht wil hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:16 schreef Nober het volgende:
Rutte walgt van videoclip rapper
[..]
Vrijheid van meningsuiting, of niet?
Hij is al het land uit want Sneek ligt in Friesland.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef Starm het volgende:
Kan deze 'rapper' per direct het land uitgezet worden, dit soort gedachten lijken mij niet helemaal normaal.
hihahoquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij is al het land uit want Sneek ligt in Friesland.
Dan faalt hij wel behoorlijk hard in het maken van videoclips.quote:Hozny wil geen suggestie wekken dat Wilders wordt geëxecuteerd.
Dat maakt het inderdaad nog triester.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef Globali het volgende:
Dit soort figuren zijn zo dom...... dat ze niet eens doorhebben dat ze enorme reclame maken voor de PVV.
Het is toch raar dat bepaalde moslims daar zo goed in zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dat maakt het inderdaad nog triester.
Wilders, is that you?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:22 schreef Starm het volgende:
Kan deze 'rapper' per direct het land uitgezet worden, dit soort gedachten lijken mij niet helemaal normaal.
Dit dusquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef Globali het volgende:
Dit soort figuren zijn zo dom...... dat ze niet eens doorhebben dat ze enorme reclame maken voor de PVV.
Het lijkt mij dus ook gewoon door de PVV betaald dit. Zo dom kan je toch niet zijn?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef Globali het volgende:
Haha het is een moslim zo dom kan hij zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dus ook gewoon door de PVV betaald dit. Zo dom kan je toch niet zijn?
Dit. Kan niet anders.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het lijkt mij dus ook gewoon door de PVV betaald dit. Zo dom kan je toch niet zijn?
Je zou het bijna denken inderdaad. Het trieste is dat dit precies is wat veel pvv mensen willen horen en dit de normale moslim ook raakt. Als deze man zgn gelovig is komt hij in een moskee. Ik zou als imam eens een hartig woord met de man spreken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zo dom is Wilders ook weer niet....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Inderdaad. Je hebt zelf ex PVV mensen die moslim worden tegenwoordig. Alles kan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zo dom is Wilders ook weer niet....
Maar goed, in dit land sta je nergens meer van te kijken.....
Zo kan de GBL wel weer voor een tijdje zijn beveiliging veiligstellen en lekker veilig en zielig blijven janken vanachter deze beveiliging over hoe hard hij wel niet bedreigd wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:35 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zo dom is Wilders ook weer niet....
Maar goed, in dit land sta je nergens meer van te kijken.....
Een hele minuut .... respect ....quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Los van vanalles, de inhoud en nog meer is het natuurlijk gewoon om te janken zo slecht, deze 'rap'Heb het daarom ook niet langer dan een minuut uit kunnen houden. Ooraids krijg je daar van
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:41 schreef Dagoduck het volgende:
'Twenty One Productions' en dan XIX = 19 in romeinse cijfers als soort van logo
Dat is wel hilarisch inderdaad.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:41 schreef Dagoduck het volgende:
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:41 schreef Dagoduck het volgende:
Lijkt mij ook een idee. Maar dan moet deze rapper waarschijnlijk verhuizen naar het zuiden des lands.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef Tocadisco het volgende:
Misschien zijn die tuigdorpen van de PVV toch niet zo'n bijzonder slecht idee. Dan kunnen alle PVV'ers en rappers (en hun aanhang) daar lekker tegenover elkaar gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting zonder dat de rest van Nederland daar last van heeft.
Jij bent wel wakkerquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:41 schreef Dagoduck het volgende:
Inderdaad, naar Sint Willebrord! Tuigdorp en pvvbolwerk bij uitstek!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een idee. Maar dan moet deze rapper waarschijnlijk verhuizen naar het zuiden des lands.
Waarom moet dat nou weer per sé in Limburg of Brabant? Daar kunnen we toch ook een mooi kunstmatig eilandje voor maken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een idee. Maar dan moet deze rapper waarschijnlijk verhuizen naar het zuiden des lands.
Het zijn meestal ook van die plaatsen waar je je bij afvraagt of men in werkelijkheid ooit een moslim heeft gezien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad, naar Sint Willebrord! Tuigdorp en pvvbolwerk bij uitstek!
Alles kan. Als het maar een afgesloten gebied is. Ik ben behoorlijk klaar met de PVV en extreem denkende moslims. Dan kunnen we als normale mensen weer verder.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou weer per sé in Limburg of Brabant? Daar kunnen we toch ook een mooi kunstmatig eilandje voor maken.
Inderdaad, in Sint Willebrord hebben ze nog nooit een moslim van dichtbij gezien. Het is dan ook zo'n ons kent ons kampersdorp.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zijn meestal ook van die plaatsen waar je je bij afvraagt of men in werkelijkheid ooit een moslim heeft gezien.
Of dat men ineens op konijnen ging jagen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:48 schreef Yalesa het volgende:
Geert zit op zijn knieën met zijn handen op zijn rug vastgebonden, terwijl twee mannen hun pistolen op hem richten. Een paar seconden later valt het licht weg en hoor je een schot.
Achja, het kan ook zijn dat hij zichzelf doodschoot.
Het is te genant voor woorden. Maar dit kun je ook niet echt uitleggen in het buitenland. Een deel (aangetrouwd) van mijn familie in het buitenland is islamitisch. Ik kan alleen hopen dat men dit (pvv) niet meekrijgt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad, in Sint Willebrord hebben ze nog nooit een moslim van dichtbij gezien. Het is dan ook zo'n ons kent ons kampersdorp.
Nee, het was Boosma die zich in de schaduw had verstopt. Soort van machtsgreep dusquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:48 schreef Yalesa het volgende:
Geert zit op zijn knieën met zijn handen op zijn rug vastgebonden, terwijl twee mannen hun pistolen op hem richten. Een paar seconden later valt het licht weg en hoor je een schot.
Ze kwamen nog in de buurt iig, dat valt me nog mee van dit soort genetisch afvalquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:41 schreef Dagoduck het volgende:
Sint Willebrord:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is te genant voor woorden. Maar dit kun je ook niet echt uitleggen in het buitenland. Een deel (aangetrouwd) van mijn familie in het buitenland is islamitisch. Ik kan alleen hopen dat men dit (pvv) niet meekrijgt.
Zo zijn er wel meer rare dorpen. Met even gekke ideeen. Dat deel van de familie waar ik het eerder over had is ook nog zwart. Dat brengt sommige kroegen in dorpen geheel in de war. Al is dat tegenwoordig wat beter.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sint Willebrord:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Willebrord
Niet als het een Nederlander is.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:00 schreef Zelva het volgende:
Kunnen we deze kansenjongere niet deporteren?
Kan hij de zieligsheidskaart weer trekken inderdaad.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:16 schreef karton2 het volgende:
Denk dat ons aller Geertje dit soort nieuws niet erg vindt zo vlak voor de verkiezingen.
Ik denk dat dit hem behoorlijk goed uitkomt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:16 schreef karton2 het volgende:
Denk dat ons aller Geertje dit soort nieuws niet erg vindt zo vlak voor de verkiezingen.
of ze hebben zich laten pijpen door hemquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:48 schreef Yalesa het volgende:
Dit soort dingen kun je denken. Het dat soort dingen werkelijk gaan posten is iets anders.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
of ze hebben zich laten pijpen door hem
Volgens mij worden ze meteen aangemeld in Marokko en krijgen ze een dubbel paspoort.quote:
Dat kan niet. En dat moet ook niet kunnen. Iemand is een volwaardig burger of niet. Ik ben tegen een dubbele nationaliteit. Ik ben tegen dit soort mensen. Het is, neem ik aan, wel een Nederlands burger.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:22 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze meteen aangemeld in Marokko en krijgen ze een dubbel paspoort.
Lief dat ze dat doen kan je ze dus altijd dumpen.
moet je tegen die stoere rifaapjes zeggen, die hebben hun hele leven geen vrouw gezien, gun ze ook een pleziertjequote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Dit soort dingen kun je denken. Het dat soort dingen werkelijk gaan posten is iets anders.
Je zet jezelf op een bepaald niveau als je dat soort dingen schrijft.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
moet je tegen die stoere rifaapjes zeggen, die hebben hun hele leven geen vrouw gezien, gun ze ook een pleziertje
men zet mij op dit voetstuk, niet ik zelfquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Je zet jezelf op een bepaald niveau als je dat soort dingen schrijft.
Het moet ook kunnen. Zolang men niet oproept tot geweld. Wilders heeft dat begrepen. En deze man ook. Waarschijnlijk moest de laatste wel eerst advies vragen aan anderen. Die hem ook advies hadden kunnen geven over een andere carrière.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:25 schreef Kenju het volgende:
Creatieve vrijheid, hoe smakeloos ook, moet gewoon kunnen. Wilders is een publiek figuur, dus dit valt wat mij betreft in een soortgelijk kader als deze:
[ afbeelding ]
Met het verschil dat De Telegraaf de grootste krant van het land is en een andere positie heeft in de maatschappij en dus wat correctheid in acht zou moeten nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |