abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137888809
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom ben je dan pro-Westen in dit conflict?

Als je Rusland hekelt , dan zou je per definitie dat ook met het Westen moeten doen. Het westen laat Rusland immers gewoon doen, en geven Rusland alleen wat sancties als een soort van versiering.
Beetje vreemd om het westen daarom te haten.

Ik ben toch ook niet plots voor Feyenoord als Ajax een klote-wedstrijd speelt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_137888838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beetje vreemd om het westen daarom te haten.

Ik ben toch ook niet plots voor Feyenoord als Ajax een klote-wedstrijd speelt?
Wow, deze vergelijking is wel heel erg krom.

Gaat mijn petje te boven, sorry.
pi_137888921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wow, deze vergelijking is wel heel erg krom.

Gaat mijn petje te boven, sorry.
Volgens jou moet ik het westen hekelen omdat slappe sancties, in plaats van militair ingrijpen.

Jij vindt dat niet een wat vreemde gevolgtrekking?
pi_137888958
It's about to kick of, lijkt het :(
pi_137888968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens jou moet ik het westen hekelen omdat slappe sancties, in plaats van militair ingrijpen.

Jij vindt dat niet een wat vreemde gevolgtrekking?
Nee, ik zeg dat jij het westen zou moeten hekelen als jij Rusland hekelt.

Ofja, "moeten", je bent niet verplicht tot consequent redeneren, maar het is wel zo eerlijk in een discussie.
pi_137889058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ofja, "moeten", je bent niet verplicht tot consequent redeneren, maar het is wel zo eerlijk in een discussie.
'Het westen laat immers gewoon doen...', schrijf jij.

Ik zou het westen dus moeten hekelen omdat Rusland niet gelukkig kapot wordt geschoten.

Ik vind dat vreemd beredeneerd. Maar he, dat zal ongetwijfeld aan liggen.

In het geval van conflict kun je haast onmogelijk consequent zijn, overigens.
pi_137889136
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Het westen laat immers gewoon doen...', schrijf jij.

Ik zou het westen dus moeten hekelen omdat Rusland niet gelukkig kapot wordt geschoten.

Ik vind dat vreemd beredeneerd. Maar he, dat zal ongetwijfeld aan liggen.

In het geval van conflict kun je haast onmogelijk consequent zijn, overigens.
Betrap mij op inconsequentie in dit conflict.

Zo lastig is dat niet. Rusland moet gewoon opdonderen uit de Krim.
pi_137889322
Ron Paul:
quote:
Ron Paul: Crimea secedes. So what?
Critics point to the Russian "occupation" of Crimea as evidence that no fair vote could have taken place. Where were these people when an election held in an Iraq occupied by U.S. troops was called a "triumph of democracy"?

Perhaps the U.S. officials who supported the unconstitutional overthrow of Ukraine's government should refocus their energies on learning our own Constitution, which does not allow the U.S. government to overthrow governments overseas or send a billion dollars to bail out Ukraine and its international creditors
http://www.usatoday.com/s(...)als-debates/6544163/
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 16:49:13 #279
8781 crew  Frutsel
pi_137889399
quote:
Ukrain troops at Simferopol were attacked by Russian forces
Ukrainian troops at a base in Crimea's main city, Simferopol, said on Tuesday that they were being attacked by Russian forces and one soldier had been injured, Interfax news agency said quoting a Ukrainian military spokesman.

"One Ukrainian serviceman has been wounded in the neck and collarbone. Now we have barricaded ourselves on the second floor. The headquarters has been taken and the commander has been taken. They want us to put down our arms but we do not intend to surrender," he said.

"We are being stormed. We have about 20 people here and about 10 to 15 others, including women," an unidentified serviceman told Fifth Channel television. "One of our officers was wounded during the attack, grazed in the neck and arm."
SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 16:47:09 Reuters: Ukraine's interim Prime Minister Arseniy Yatsenyuk says conflict with Russia in #Crimea has moved from political to military stage reageer retweet
pi_137889416
Volgens PM Oekraine is het na het schieten veranderd van een praat conflict naar een militair conflict.
pi_137889470
quote:
Russian President Vladimir Putin signed a treaty making the Ukrainian region of Crimea a part of Moscow's domain. The annexation comes after vociferous objections from the West and Ukraine. The Ukrainian Foreign Ministry today released a statement saying that it does not recognize the "so-called agreement on Crimea joining the Russian Federation."

Putin, for his part, pledged today that Russia wouldn't seek to further divide Ukraine. That conciliatory gesture, however, didn't stop Moldova from fretting over Moscow's latest moves - and telling Russia to bug off. Reuters has collected a selection of excerpts from Putin's address to both houses of parliament today - click here to read.
pi_137889559
Weer een mooi scenario voor een COD vervolg :)
pi_137889639
quote:
Hvylya: Turkey has threatened to block the Bosphorus if Russia attacks Ukraine - diplomatic source
pi_137890058
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Op de site, ik kan het niet vinden? Vaag verhaal inderdaad...zou bijna denken dat hij haar waarschuwde?
Schrap dat vasthouden maar, had het slechts half gelezen, my mistake.
blijkbaar denkt hij er niet aan om het Oekraiense leger te verlaten.
quote:
Krim dagboek:
‘Iedereen is zo blij, maar voor ons is het ellende’
Nadya Lobkova 1974 studeerde kunstwetenschappen aan de universiteit van Gent. Ze doceert Engels en Russisch in Sevastopol.

Ons talencentrum gaat door een moeilijke periode. Ik hoorde gisteren dat ik waarschijnlijk een van mijn beste studenten zal verliezen.

Haar vader Denis (ik verander de namen), fregatkapitein, had een jaar aan een militaire academie in Groot-Brittannië gestudeerd. Zijn dochters, Dasja (9) en Katja (5), gingen naar de school daar.

Dasja is mijn meest enthousiaste en begaafde leerling. Maar de laatste drie weken kwam ze niet meer naar mijn lessen. Gisteren hoorde ik dat Liza, haar mama, zich zorgen maakte. Ze barstte in tranen uit, omdat ze nauwelijks nog nieuws van haar man heeft. Hij zit op het vlaggenschip van de Oekraïense vloot, dat de jongste maanden deelnam aan een antipiratenoperatie van de Navo.

Toen de Russische interventie begon, was het schip in de Middenlandse Zee. In plaats van naar Sevastopol te varen, keerde het fregat terug naar Odessa. Nu is het weer op zee. En Liza weet niet waar, want haar man is zeer karig met informatie.

Telefoongesprekken worden afgeluisterd, hij mag bijna niets zeggen behalve ‘ja’, ‘nee’ en ‘dat mag ik niet vertellen’. Vorige week stuurde haar man een berichtje: ‘Pak je koffers en vertrek met de kinderen. Beantwoord geen oproepen van onbekende nummers meer. Praat tegen niemand over mij. Ik zal jullie nooit in de steek laten’.

Liza raakte in paniek. ‘Denis is normaal zo kalm. Hij zou nooit zonder reden zoiets zeggen.’ Vertrekken? Maar waar naartoe? Thuis is toch hier.

Later stuurde hij: ‘Nee, wacht nog even’. Maar de koffers zijn ondertussen gepakt.

Denis is een etnische Rus, geboren in Sevastopol. Hij en zijn vrouw hadden een goede baan, de kindjes gingen naar een goede school. Ze waren gelukkig, maar nu is hun leven kapot.

Denis zal zijn eed van trouw aan Oekraïne nooit verbreken. Hij kan dus niet in Sevastopol blijven, hij moet naar Odessa of zo. Twaalf jaar hebben ze hier op de wachtlijst voor een sociale woning gestaan, nu zijn ze 1.500ste. Maar elders moeten ze opnieuw beginnen vanaf nul.

‘Iedereen is zo blij, maar voor ons is het ellende’, zei Liza. ‘Waar moeten we naartoe? We zijn Russisch, we willen niet naar het echte Oekraïne. We zijn daar vreemdelingen. Maar hier zijn we ook vreemden, omdat Denis een Oekraiënse officier is.’

Liza kon gisteren voor het eerst met haar man skypen. Maar hij vertelde niets. Hij zei alleen: ‘Als ik terug in Odessa ben, kom me alsjeblieft opzoeken.’ Ze staat klaar om elk moment te vertrekken.
Zal niet de enige Krim soldaat zijn neem ik aan, vraag me af hoe het zit met degenen die wel naar de Krim willen terugkeren.
pi_137890227
Kwam net dit stuk tegen.

Niet onverwacht dat een deel van Transnistrie liever naar Rusland gaat natuurlijk maar dit kan nog wel eens voor extra problemen gaan zorgen. officieel is het immers nog gewoon onderdeel van Moldavie maar ik vermoed dat Putin Transnistrie er maar wat graag bij heeft. Het grens ook lekker aan Oekraine.

quote:
Transnistrië, Europa's andere Krim, zoekt ook aansluiting bij Rusland

Een standbeeld van Lenin voor het parlementsgebouw in Tiraspol, de hoofdstad van Transnistrië.
Niet alleen de Krim, ook het obscure Oost-Europese gebied Transnistrië wil zich aansluiten bij Rusland. Dat melden Russische media vandaag. De Moldavische president (Transnistrië hoort officieel bij Moldavië) heeft zijn zorgen geuit.

De voorzitter van het parlement van Transnistrië zou aan de Russische Doema hebben gevraagd om een wet in overweging te nemen waardoor Transnistrië zich zou kunnen aansluiten bij Rusland.

Transnistrië, dat zich op ongeveer 70 kilometer van de Moldavische hoofdstad Chisinau bevindt, is een feitelijk onafhankelijk, maar internationaal niet erkend Oost-Europees ministaatje. Het heeft zich in 1990 onafhankelijk verklaard van Moldavië. Een minderheid van de ruim half miljoen inwoners is van Russische afkomst.

Moldavië maakt zich zorgen
Moldavië heeft bezorgd gereageerd op het nieuws dat Transnistrië toenadering zoekt tot Rusland. De Moldavische president Nicolae Timofti wees berichten dat dat al zou zijn gebeurd van de hand. Rusland heeft eerder gezegd de territoriale integriteit van Moldavië te respecteren.

Timofti spreekt morgen met de Roemeense president Traian Basescu. Die zei maandag al te vrezen dat Poetin de Sovjet-Unie nieuw leven in wil blazen en dat Moldavië een van zijn prioriteiten is.

Transnistrië kan zijn onafhankelijkheid handhaven dankzij het Russische 14e Leger (bestaande uit zo'n 1500 militairen) dat er gelegerd is sinds de kleinschalige oorlog die Moldavië tussen 1990 en 1992 met Transnistrië voerde. De oorlog eindigde met een bestand.

Duistere reputatie
Hoewel de onafhankelijkheid van Transnistrië internationaal nooit is erkend, heeft de staat een eigen parlement, vlag en munteenheid. De Transnistrische roebel is buiten de staat echter niets waard. Ook diploma's die aan de universiteit van de hoofdstad Tiraspol worden behaald, worden buiten de grenzen van Transnistrië niet erkend. Hetzelfde geldt voor paspoorten. Veel inwoners van Transnistrië hebben daarom een Russisch paspoort.

Transnistrië hanteert een vrijemarkteconomie die zwaar leunt op Russische energiesubsidies. Op papier draait de economie op een aantal grote industriële installaties, gebouwd in de Sovjettijd. Het staatje heeft echter een duistere reputatie. De staatskas wordt gespekt door wapensmokkel, vrouwen- en drugshandel.

Het Oost-Europese gebied heeft een sterk communistische inslag. Op industriële gebouwen prijken de hamer en sikkel en door de straten rijden veel oude Lada's en Volga's. Voor omgerekend één euro heb je al een fles wodka.
Bron
pi_137890314
Oekraïense officier gedood op militaire basis: 'Dit is een oorlogsmisdaad'

Een Oekraïense officier is gedood op een militaire basis in een buitenwijk van Simferopol, de hoofdstad van de Krim. Volgens de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek zitten Russische troepen achter de daad. Hij spreekt van een 'oorlogsmisdaad'.
http://www.volkskrant.nl/(...)oorlogsmisdaad.dhtml
pi_137890335
O jee. Volgens nu.nl is de soldaat dood.
pi_137890439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:11 schreef Automatisch het volgende:

Een Oekraïense officier is gedood op een militaire basis in een buitenwijk van Simferopol, de hoofdstad van de Krim. Volgens de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek zitten Russische troepen achter de daad. Hij spreekt van een 'oorlogsmisdaad'.
Als de Russische troepen hier achter zitten, dan is dit ook gewoon een oorlogsmisdaad/uitdaging.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:15:34 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_137890481
Het is geen oorlog, dus volgens mij ook geen oorlogs(mis)daad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137890675
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:09 schreef -0- het volgende:
Kwam net dit stuk tegen.

Niet onverwacht dat een deel van Transnistrie liever naar Rusland gaat natuurlijk maar dit kan nog wel eens voor extra problemen gaan zorgen. officieel is het immers nog gewoon onderdeel van Moldavie maar ik vermoed dat Putin Transnistrie er maar wat graag bij heeft. Het grens ook lekker aan Oekraine.

[..]

Bron
Ja maar niemand in Rusland zit daar op te wachten.

De Krim is natuurlijk iets anders en heeft een speciale plek in de Russische geschiedenis. Eigenlijk misdadig dat een niet gekozen Oekraïnse-Sovjet dictator de Krim van Rusland "cadeau" kon doen aan Oekraïne...

En de Amerikanen moeten al helemaal niet zeiken over de Russische interventie op de Krik. Zij vallen Irak (waar ze al helemaal niets mee te maken hebben) eventjes binnen zonder dat de VN dat wil en verwoesten daar alles :P

Rusland valt een gebied binnen wat historisch altijd al Russisch was en waar het overgrote meerendeel van de mensen hen als bevrijders ziet en nu gaat de VS zeuren -_- kom op nou
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:20:59 #291
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137890676
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het westen gaat nooit militair ingrijpen.

De Russen lachen ons kei en keihard uit met onze laffe en bijna nichterige houding.
Maar het zijn dan ook een stelletje primitieve barbaren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137890697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:15 schreef speknek het volgende:
Het is geen oorlog, dus volgens mij ook geen oorlogs(mis)daad.
Meer een oorlogsverklaring, bedoel je?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:22:15 #293
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137890713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef Scrummie het volgende:
It's about to kick off, lijkt het :(
Hmja ;(

Als de Turken dan ook nog de Bosporus op slot doen (trololol) gaat het helemaal interessant worden.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:22:19 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137890714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je consequent wilt redeneren is er maar 1 kant die je kan kiezen. De kant van de bevolking t.o. overheden en bedrijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:22:38 #295
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137890723
EuromaidanPR twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 17:16:27 BREAKING #Yatsenyuk stated that #russian troops started shooting in #Simferopol,which means #Russia began military conflict with #Ukraine|PR reageer retweet
Edit: spuit 11 ;(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137890724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:11 schreef Automatisch het volgende:

Zou dit dan een oorlogsverklaring zijn? Een officier doden zal nou niet echt iets zijn wat ze zullen pikken.
pi_137890764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:15 schreef speknek het volgende:
Het is geen oorlog, dus volgens mij ook geen oorlogsdaad.
In de internationale pers nog geen bericht over een dode...
Is trouwens ook tijdens oorlog geen "oorlogsmisdaad", het doden van soldaten die zich niet willen overgeven is alledaagse oorlogsvoering. De wapens niet neerleggen als je geen schijn van kans maakt is daarentegen stompzinnig. Leuk voor hun familie ook...
pi_137890767
Benieuwd wat voor laffe reactie het Westen hierop heeft. :9~
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:25:23 #299
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137890809
cnnbrk twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 17:24:24 Ukrainian chief warrant officer dead after incident at Crimea base, nation's MOD spokesman says. http://t.co/kjYPpSM5kf reageer retweet
Dood dus.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137890820
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Zou dit dan een oorlogsverklaring zijn? Een officier doden zal nou niet echt iets zijn wat ze zullen pikken.
Jawel joh. De Oekrainers hebben geen ruggengraat. Dat is nu wel gebleken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')