abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137848255
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:49 schreef Metro2005 het volgende:

en @ barbusse, armoede is geen keuze als je pech hebt maar genoeg mensen die zich armoede echt zelf aandoen. kijk maar eens naar een dubbeltje op zijn kant, ik weet dat dat overdreven persiflages zijn maar dat soort mensen zie je bij middeninkomens écht genoeg.
Tuurlijk zullen er mensen zijn wiens ellende inderdaad alleen hun eigen schuld is. Die waren er altijd en die zullen er altijd zijn. Maar dat is echt niet iedereen. Baan verliezen, maar net verhuisd, echtscheiding, arbeidsongeschiktheid, het kan iedereen gebeuren. En die kijk op situaties die samenhangen met armoede is te vaak een imbiciele "werk eraan, schouders eronder, dan komt alles goed"-houding met het nodige dedain van zie mij het eens goed gedaan hebben want ik zit niet in jouw paupersituatie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:55:48 #227
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137848319
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja dat is het wel. Daar is onderzoek naar gedaan. Ik heb daar een link van gegeven in mijn vorige post, maar je negeert het.
Er staat in dat linkje toch dat mensen iq punten "verliezen" omdat ze teveel bezig zijn met geldzorgen.
Als die geldzorgen weg zijn komt dat iq echt wel weer op het oude niveau. Als ik een IQ test had moeten maken nadat ik net de begrafenis van mijn pa had gehad was die ook ongetwijfeld wat lager uitgevallen. Dat is gewoon een momentopnamen IMHO.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Tuurlijk zullen er mensen zijn wiens ellende inderdaad alleen hun eigen schuld is. Die waren er altijd en die zullen er altijd zijn. Maar dat is echt niet iedereen. Baan verliezen, maar net verhuisd, echtscheiding, arbeidsongeschiktheid, het kan iedereen gebeuren. En die kijk op situaties die samenhangen met armoede is te vaak een imbiciele "werk eraan, schouders eronder, dan komt alles goed"-houding met het nodige dedain van zie mij het eens goed gedaan hebben want ik zit niet in jouw paupersituatie.
Natuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel. Ben ik met je eens hoor. Je kan ook gewoon écht pech hebben maar ik zie vooral bij de 'middenklasse' toch wel heel veel 'keeping up with the joneses'
terwijl men dat eigenlijk niet kan betalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137848332
Maar dan ga ik nu even met m'n meisje dineren in een goed restaurant vlak aan zee. Gewoon, omdat ik het kan betalen. Happy St. Patricks' Day B-)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 17 maart 2014 @ 16:56:23 #229
37295 Luigi
mario pls
pi_137848347
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor. Voor het gros van de mense geld het gewoon. Voor de paar waarvoor het niet geld, maakt mijn verhaal nog niet onwaar.
Dus iemand die geldprobleem heeft moet geld gaan lenen zodat ie over 5 jaar 3 tientjes per jaar terug gaat verdienen? Mja.
pi_137848351
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het scp vindt van wel, hoewel de vakante ook in eigen land wordt meegenomen.
Rare jongens, die SCP. Schaar het dan onder 'franje' ofwel de dingen die het leven leuk maken. Maar misschien is men daar wel weer te calvinistisch voor. Alles moet nut hebben. ;)
  maandag 17 maart 2014 @ 16:57:29 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137848383
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er staat in dat linkje toch dat mensen iq punten "verliezen" omdat ze teveel bezig zijn met geldzorgen.
Als die geldzorgen weg zijn
Maar die gaan niet weg. Er komt geen geld bij, de kosten en belastingen stijgen. Dus er komt geen moment om erbovenuit te stijgen. Dat is armoede, iets dat jij blijkbaar totaal niet begrijpt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137848447
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Sociale participatie.. tja het enige dat ik me kan bedenken is bv dat je kind niet meekan op schoolreisje maar verder hoeft sociale participatie toch geen hol te kosten? Lekker met vrienden naar het strand, wandelen, fietsen, vrijwilligerswerk in de soos of bij een museum, helpen bij de knutselclub op zaterdag. Als ik naar mijn moeder kijk, die was toen ik en mijn zusje klein waren altijd in de weer met dat soort dingen (en nu nog steeds) en dat kost echt geen cent maar ze heeft er wel een enorme vriendinnenclub mee vergaard intussen.
Wel een beetje naief hoor.

Ik kan genoeg dingen bedenken, zwemmen, contributie sportclub (NEE GEEN ABBO IN DE GYM) voor je kinderen bv hele normale dingen en nog goed voor later ook.

En ja naar het strand kost ook geld, tenzij je ernaast woont.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:01:27 #233
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137848509
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar die gaan niet weg. Er komt geen geld bij, de kosten en belastingen stijgen. Dus er komt geen moment om erbovenuit te stijgen. Dat is armoede, iets dat jij blijkbaar totaal niet begrijpt.
Ik heb jarenlang van het minimumloon geleefd met te dure een koopwoning en 100 euro per maand over om boodschappen te doen. Ik weet echt wel wat armoede is. Uiteindelijk door eigen inzet veel maandlasten omlaag gekregen dat ik wat meer geld over hield, kleine stapjes in salaris omhoog etc.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 17 maart 2014 @ 17:03:39 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_137848578
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang van het minimumloon geleefd met te dure een koopwoning en 100 euro per maand over om boodschappen te doen. Ik weet echt wel wat armoede is. Uiteindelijk door eigen inzet veel maandlasten omlaag gekregen dat ik wat meer geld over hield, kleine stapjes in salaris omhoog etc.
Precies, jij kwam er uit en dat wist je. Arme mensen komen er niet uit. Jij begrijpt totaal niet wat armoede is.

Ga maar eens van de bijstand een paar kinderen opvoeden, dan weet je wat armoede is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_137848717
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dus iemand die geldprobleem heeft moet geld gaan lenen zodat ie over 5 jaar 3 tientjes per jaar terug gaat verdienen? Mja.
Waar lees je dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:07:55 #236
37295 Luigi
mario pls
pi_137848750
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Het was een vraag.
pi_137848756
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Rare jongens, die SCP. Schaar het dan onder 'franje' ofwel de dingen die het leven leuk maken. Maar misschien is men daar wel weer te calvinistisch voor. Alles moet nut hebben. ;)
Het punt is, dat op deze manier er een verkeerd beeld wordt gegeven. De term armoedegrens betekent bij vele iets anders dan wat het scp eraan hangt. Als het scp dan de term niet uitlegd, dan krijgen mensen een verkeerd beeld.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137848808
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het was een vraag.
Oh... nee dat is niet handig :)
Maar ik zou bv geen ouderwetse tv aan iemand geven die amper geld heeft... dat ding zuipt energie. Hetzelfde voor een koelkast, wasmachine of droger. Die oude troep vreet energie en kosten een godvermogen. Nieuwe apparaten zijn soms tot wel 80% goedkoper in verbruik.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:10:03 #239
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137848817
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ga maar eens van de bijstand een paar kinderen opvoeden, dan weet je wat armoede is.
Een alleenstaande moeder die een paar kids opvoedt kan toch zonder te werken een euro of 1500 netto op de rekening krijgen. Genoeg schrale mbo-baantjes die dat niet krijgen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137848833
In mijn familie heb ik één iemand die z'n hele leven van een uitkering moet rondkomen, zijn grootste probleem is zijn trots. Te trots om een baan te zoeken onder zijn niveau.

Een schop onder hun kont zou bij velen goed doen, ben creatief en laat je niet pamperen door de overheid. Start zelf een bedrijfje op, kijk om je heen wat je kan doen en kom je bed uit!!
pi_137848846
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Genoeg schrale mbo-baantjes die dat niet krijgen.
Die krijgen meer omdat die ook toeslagen krijgen.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:11:25 #242
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137848861
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die krijgen meer omdat die ook toeslagen krijgen.
Die werken dan ook.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137848876
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die werken dan ook.
Klopt dus zo hoort het ook

Maar als je vergelijkt vergelijk dan loon+toeslagen met uitkering+toeslagen.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:12:28 #244
37295 Luigi
mario pls
pi_137848900
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh... nee dat is niet handig :)
Maar ik zou bv geen ouderwetse tv aan iemand geven die amper geld heeft... dat ding zuipt energie. Hetzelfde voor een koelkast, wasmachine of droger. Die oude troep vreet energie en kosten een godvermogen. Nieuwe apparaten zijn soms tot wel 80% goedkoper in verbruik.
Maar dat advies is alleen van toepassing als je iemand een tv geeft die daarvoor of een energie zuinige of geen tv had. Iemand wiens beeldbuis kapot is gegaan een andere beeldbuis geven heeft geen éxtra negatief effect op de energierekening.
pi_137848922
quote:
7s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar dat advies is alleen van toepassing als je iemand een tv geeft die daarvoor of een energie zuinige of geen tv had. Iemand wiens beeldbuis kapot is gegaan een andere beeldbuis geven heeft geen éxtra negatief effect op de energierekening.
Klopt.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:13:33 #246
37295 Luigi
mario pls
pi_137848940
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt.
Een betrekkelijk beperkt nuttig advies dus.
pi_137848947
quote:
6s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef Luigi het volgende:

[..]

Een betrekkelijk beperkt nuttig advies dus.
nee hoor
  maandag 17 maart 2014 @ 17:15:09 #248
37295 Luigi
mario pls
pi_137848993
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee hoor
Ok man.
pi_137849842
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:10 schreef Ping-Ping het volgende:
In mijn familie heb ik één iemand die z'n hele leven van een uitkering moet rondkomen, zijn grootste probleem is zijn trots. Te trots om een baan te zoeken onder zijn niveau.

Een schop onder hun kont zou bij velen goed doen, ben creatief en laat je niet pamperen door de overheid. Start zelf een bedrijfje op, kijk om je heen wat je kan doen en kom je bed uit!!
Goed plan man, een bedrijfje beginnen in deze tijd ! Die mensen zitten nu juist in de schuldsanering ws.
pi_137849930
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Goed plan man, een bedrijfje beginnen in deze tijd ! Die mensen zitten nu juist in de schuldsanering ws.
Plus dat je niet teveel mag doen in je vrije tijd. Je moet namelijk de straat vegen en daar beschikbaar voor zijn. En een paar sollicitaties per dag schrijven. Zoals een vriendin van mij te horen kreeg: "bij de bijstand beschouwen we dit als een dagtaak". Haar vrijwilligerswerk moest ze opgeven, ook al deed ze dat al jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')