ligt aan je browserquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:51 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
de streep in volle glorie.
Dat is niet mogelijk denk ik? Moet wel met GL.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:48 schreef Nielsch het volgende:
Monsterzege D66 in Utrecht... Ruim 30% van de stemmen! Zet de deur naar een centrumrechtse coalitie (hopelijk).
Hmm ja VVD heeft teveel verloren ben ik bang voor een D66-VVD-PvdA college.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk denk ik? Moet wel met GL.
Weet niet wat er mooi aan is. Weer onzin dingetjes als warmtescans en verbod op terrasverwarming.quote:
Verbod op terrasverwarming is prima, wát een energieverspilling.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Weet niet wat er mooi aan is. Weer onzin dingetjes als warmtescans en verbod op terrasverwarming.
Avondwedstrijd van FC Utrecht kost meer energie dan een avond terrasverwarming van alle café's bij elkaar. Hoor je niemand over.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verbod op terrasverwarming is prima, wát een energieverspilling.
En die warmtescans zorgen voor wat besef bij de mensen. Zo duur zijn die nou ook weer niet.
Mag van mij ook verboden worden hoor. 's zomers in de avond, 's winters in de middag, moet te doen zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Avondwedstrijd van FC Utrecht kost meer energie dan een avond terrasverwarming van alle café's bij elkaar. Hoor je niemand over.
Het geld is idd hun zorg. Het milieu-aspect echter niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En boeiend. Die kroegen betalen toch zelf voor hun energie?
Ok, dan moeten ze dat maar gaan aanpassen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:58 schreef Nielsch het volgende:
Weet je trouwens welk gebouw het schrikbarend slecht deed op de warmtescan? Het hoofdkantoor van GroenLinks aan de Oudegracht.
Dan moet er schonere energie komen. Oorzaak aanpakken, niet het gevolg.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het geld is idd hun zorg. Het milieu-aspect echter niet.
D66 is niet links.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En wie het er niet mee eens is, gaat maar in het Gooi wonen. Utrecht is nu eenmaal links.
1 zetel tekort, zal mij benieuwen voor de verkiezingen haalde D'66 nogal flink uit naar de Rijk.quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:26 schreef Nielsch het volgende:
Geen meerderheid voor D66 en GL volgens mij. Hopelijk gaat D66 met PvdA en VVD praten.
Voor de verkiezingen is en heel ander tijdperk dan na de verkiezingen hè?quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:38 schreef bork het volgende:
[..]
1 zetel tekort, zal mij benieuwen voor de verkiezingen haalde D'66 nogal flink uit naar de Rijk.
Tuurlijk, er staat ook "benieuwen"quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Voor de verkiezingen is en heel ander tijdperk dan na de verkiezingen hè?
Dat viel mij ook al op indd. Maar wel standpunten die normaal zijn, moeite willen stoppen in innovatie en verbeteren of behouden van bepaalde begrippen. Bij de SP heb ik toch echt een pro-armoede idee. Alles gericht om de minder bedeelden te steunen, want die hebben het ook zo zwaar. Jaloerse eierdoppies met hun "Zij zijn rijk en wij niet, dat is niet eerlijk." wat dat betreft scheelt de campagne van sp voor deze verkiezingen niet veel met van de landelijke.quote:Op donderdag 20 maart 2014 07:39 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Landelijk zitten ze in het midden. Lokaal hebben ze aardig "linkse" standpunten vind ik.
het kan, maar wellicht dat D66 liever voor de VVD gaat. Denk dat ze er in ieder geval mee gaan praten, iets wat groenlinks al uitsloot.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:16 schreef zatoichi het volgende:
Ik zie dat de huidige coalitie gewoon kan blijven zitten. Weliswaar met een andere machtsverhouding maar het lijkt me dat het gewoon d66, GL en pvda blijft.
Deze coalitie heeft maar een zetel minder dan de huidige coalitie.
bij mij helemaal hetzelfde (chrome)quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die schuine streep die daar pontificaal in jouw post staat, tussen 'Welke streep??' en 'meh'.
Bij het bewegen van de muis en soms bij typen, wordt hij nog twee keer zo lang.
Gelukkig is het allemaal goedgekomen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:56 schreef Façade het volgende:
[..]
Ik heb D66 voor je gestemd. Nu niet meer klagen.
D66, Groenlinks en een kleintje, wellicht.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het kan, maar wellicht dat D66 liever voor de VVD gaat. Denk dat ze er in ieder geval mee gaan praten, iets wat groenlinks al uitsloot.
Aan het begin van dit studiejaar werd er flink gepatrouilleerd op de drift en gewaarschuwd en gesommeerd, maar ze zijn er ook weer na een week of 2 mee gestopt. Uiteindelijk zijn studenten liever lui dan moe.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:00 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Nee haalbaar lijkt het niet echt. Toen de fietsenstalling onder de UB net open was werd er wel flink op gecontroleerd en 'gewaarschuwd' dat je fiets anders aan het slot werd gelegd en/of verwijdert als je hem voor bleef zetten. Heeft 2 weken geduurd denk ik. Maar op de Drift neemt het nu wel vreemde vormen aan want ik zit regelmatig achter een auto die er niet doorkan.
Twee weken geleden nog een paar van die knechten fietsen zien verplaatsen daarquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:01 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Aan het begin van dit studiejaar werd er flink gepatrouilleerd op de drift en gewaarschuwd en gesommeerd, maar ze zijn er ook weer na een week of 2 mee gestopt. Uiteindelijk zijn studenten liever lui dan moe.
Hoezo? Die mogen allemaal stemmenquote:Op donderdag 20 maart 2014 23:25 schreef MoneyTalks het volgende:
Elke verkiezingsronde ben ik weer teleurgesteld in de linksheid van Utrecht. Toch verrassend in een stad met Overvecht, Kanaleneiland, Zuilen, de Kanaalstraat, Amsterdamsestraatweg etc.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoezo? Die mogen allemaal stemmen.
Die stemmen niet zo veel in verhouding met andere wijken denk ik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:25 schreef MoneyTalks het volgende:
Elke verkiezingsronde ben ik weer teleurgesteld in de linksheid van Utrecht. Toch verrassend in een stad met Overvecht, Kanaleneiland, Zuilen, de Kanaalstraat, Amsterdamsestraatweg etc.
Waarom woon je er dan? Utrecht zal altijd links blijven, met z'n enorme hoeveelheid studenten en ex-studenten.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:25 schreef MoneyTalks het volgende:
Omdat ik hier geboren ben?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom woon je er dan? Utrecht zal altijd links blijven, met z'n enorme hoeveelheid studenten en ex-studenten.
NOOIT zal ik op die rechtse rakkers van de VVD stemmen.
Ah, goeie redenquote:
Omdat de import het niet snapt?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ah, goeie reden
Maar dan snap je toch ook wel dat het hier nooit zo rechts gaat worden als in sommige groeigemeenten rondom Utrecht?
Dat is wel opmerkelijk hoor. Veel studenten schuiven flink naar rechts als ze eenmaal goed gaan verdienen. In Utrecht lijkt dat wel mee te vallen als je naar de uitslagen kijkt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ah, goeie reden
Maar dan snap je toch ook wel dat het hier nooit zo rechts gaat worden als in sommige groeigemeenten rondom Utrecht?
misschien omdat veel studenten in utrecht geen baan op niveau kunnen vinden, er is immers een gigantisch overschot aan afgestudeerden rechten, (kunst)geschiedenis, sociale wetenschappen, letteren, etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 05:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is wel opmerkelijk hoor. Veel studenten schuiven flink naar rechts als ze eenmaal goed gaan verdienen. In Utrecht lijkt dat wel mee te vallen als je naar de uitslagen kijkt.
Aan de andere kant weet ik ook niet hoeveel exstudenten er wonen, maar toch.
Wat snapt import niet? Ik heb persoonlijk nooit geen overlast van 'buitenlanders', maargoed, ik kies er dan ook voor om niet in een van de 'mindere' wijken te gaan wonen. (niet dat ik dan rechtser zou gaan stemmen trouwens)quote:
Beste manier om milieuvervuiling door energie aan te pakken is volgens welk onderzoek dan ook om minder energie te gebruiken. Daar kan geen windmolen tegenop. Snap echt niet waarom mensen nou zo tegen een dergelijk idee zijn; kan huishoudens een idee geven of ze geld kunnen besparen op hun energierekening en helpt het milieu een beetje. Prima maatschappelijke waarde dusquote:Op donderdag 20 maart 2014 00:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan moet er schonere energie komen. Oorzaak aanpakken, niet het gevolg.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Beste manier om milieuvervuiling door energie aan te pakken is volgens welk onderzoek dan ook om minder energie te gebruiken. Daar kan geen windmolen tegenop. Snap echt niet waarom mensen nou zo tegen een dergelijk idee zijn; kan huishoudens een idee geven of ze geld kunnen besparen op hun energierekening en helpt het milieu een beetje. Prima maatschappelijke waarde dus.
Ik vind de uitdrukking: een coalitie die recht doet aan de verkiezingsuitslag altijd zon rare uitdrukking. Zolang een coalitie een meerderheid heeft doet deze toch recht aan de uitslag, ongeacht of de betrokken partijen nu gewonnen of verloren hebben. Ik vind verkiezingen dan ook vooral een strijd tegen andere partijen, niet tegen het aantal zetels dat de eigen partij de vorige keer heeft gehaald.quote:D66 vraagt Albertine van Vliet als informateur
D66 heeft Albertine van Vliet gevraagd om als informateur verder in gesprek te gaan met alle partijen. Ze zal advies geven over mogelijke coalities die een breed draagvlak hebben en recht doen aan de verkiezingsuitslag.
Maandag ging D66-fractievoorzitter Klaas Verschuure met alle partijen een verkennend gesprek aan over het fundament dat D66 afgelopen vrijdag presenteerde. Alle partijen gaven aan het fundament te onderschrijven. Dat vormde voor D66 de aanleiding om Van Vliet te vragen om met alle fracties een informatieronde in te gaan.
Van Vliet gaat de mogelijkheden op inhoud onderzoeken, brengt de belangrijkste punten duidelijk in kaart en verkent de financiële bandbreedte. Ze zal over anderhalve week advies uitbrengen aan de fractie van D66.
Van Vliet was van 2000 tot 2010 burgemeester van Amersfoort, daarvoor was ze enkele jaren raadslid voor D66 in Apeldoorn.
Goede zaak... fietsen is gratis, gezond en goed voor het milieu.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:03 schreef The6thgate het volgende:
Gaat het ze verdorie straks nog lukken ook om me meer op de fiets te krijgen.
Dan krijg je straks dat alle straten weer open liggen omdat er om de honderd meter een drempel geplaatst moet worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:45 schreef zatoichi het volgende:
Ik hoop van ganse harte dat de knip doorgaat; dat doorgaand verkeer op de draaiweg richting de adelaarsstraat en op de adelaarsstraat zelf is mij een doorn in het oog.
Maandag werd er notabene midden in de wijk een kind bijna doodgereden omdat een paar van die tjappies in hun BMW/VW-tje het nodig vonden om met 70 langs een speelplaats te racen...
Meeste verkeer op wegen als de ASW, Kanaalstraat etc. bestaat (met name 's avonds) voornamelijk uit petjes en bontkraagjes, die daar wat doelloos rondrijden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:28 schreef Silenus het volgende:
Tjappies in hun pauper-bakken moeten sowieso hard aangepakt worden.
Ja, ik heb er nog wel een. Hoeveel is zoiets nog waard? Als het nog wat oplevert, vind ik het prima om hem te verkopen, anders houd ik hem liever zelf, sommige spellen blijven toch wel leuk genoeg om hem zo nu en dan uit de kast te halen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:45 schreef Nielsch het volgende:
Heeft er nog iemand een Wii (gewoon, zo'n ouwe, niet de U) staan met wat games die ik voor een zacht prijsje kan overnemen?
Ik heb mijne aan mn zusje gegeven. Toch jammer, had nog wel eens Mario Kart of Super Mario Galaxy willen spelen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:11 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nog wel een. Hoeveel is zoiets nog waard? Als het nog wat oplevert, vind ik het prima om hem te verkopen, anders houd ik hem liever zelf, sommige spellen blijven toch wel leuk genoeg om hem zo nu en dan uit de kast te halen.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb mijne aan mn zusje gegeven. Toch jammer, had nog wel eens Mario Kart of Super Mario Galaxy willen spelen.
Ja, lekker, dan mag je in de spits een uur extra wachten op al die klapjosti's die te pauperig zijn om cash bij zich te hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:51 schreef d4v1d het volgende:
Waarom kan je nogsteeds niet pinnen bij broodje Mario
Cash bij je hebbenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, lekker, dan mag je in de spits een uur extra wachten op al die klapjosti's die te pauperig zijn om cash bij zich te hebben.
Boekhandelsquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:35 schreef Q. het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/(...)gt-broese-terug.html
Uh nee niet echt. Maar dat is meer mijn persoonlijke mening. Alles wat ik qua literatuur nodig heb bestel ik online of haal ik bij de bieb. Dat anderen zo'n boekhandel kunnen waarderen vind ik prima.quote:
Contradictio in terminis.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:56 schreef Q. het volgende:
te pauperig zijn om cash bij zich te hebben.
exploitatiekosten ja... de realisatiekosten zijn vele malen minderquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:50 schreef Q. het volgende:
http://duic.nl/nieuws/646(...)t&utm_medium=twitter
Goh, dat plan is duurder dan de Bieb++
Erg druk qua verkeer.... verder wel primaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:28 schreef Jores het volgende:
iemand een idee hoe het is om te wonen in de w.a. vultostraat
ow dat is wel een goede! zal binnenkort eens gaan kijken...quote:Op zondag 30 maart 2014 10:48 schreef Neelix het volgende:
Ik heb mijn wii net een tijdje terug verkocht helaas. Er zijn er veel te koop bij pandjesbazen en die geven er geen drol en kan je hem voor weinig ook kopen volgens mij.
Zegt me niets, maar vervelend dat niemand het familiebedrijf kan overnemen.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:50 schreef Onnoman het volgende:
Bakkerij Moolenbeek is vandaag voor de laatste keer open
140 jaar is het de oudste bakker van Utrecht..
De bakker is ernstig ziek. Wil daarom de familie sterkte wensen.
Bestaat al sinds 1873.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zegt me niets, maar vervelend dat niemand het familiebedrijf kan overnemen.
Ik zou er zo weer voor naar de bieb gaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Wat impressies van de mogelijkheden van een bibliotheek op de Neude. Ik ben enthousiast.
http://duic.nl/nieuws/646(...)annen/#comment-18331
Ik vind het wel erg chic voor de noodlijdende bibliotheek. We hebben geld tekort dus we gaan een florissante bioscoopzaal bouwen met wel tien zitplaatsen. Ik weet wel betere plekken om geld weg te gooien. Het postkantoor moet absoluut behouden blijven voor het publiek, maar met een mooie boekenkastenstellage in het hoofdgedeelte ben je er ook al.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Wat impressies van de mogelijkheden van een bibliotheek op de Neude. Ik ben enthousiast.
http://duic.nl/nieuws/646(...)annen/#comment-18331
ja een bibliotheek komt nu eenmaal uit de gemeenschappelijke middelen... maar de realisatiekosten van deze bibliotheek zijn vele malen lager dan de Bieb++ (16 miljoen vs. 80 miljoen)... De exploitatiekosten (o.a. huur) zijn er hoger per jaar (2,4 miljoen vs. 2,1 miljoen) maar daar staat tegenover dat je het Smakkelaarsveld voor een hoofdprijs kan verkopen aan een projectontwikkelaar die daar een mooie woontoren kan bouwen. Al met al lijkt deze optie mij financieel een stuk beter dan de vorige en tis bovendien een project waar ik mijn belastinggeld graag naartoe zie gaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg chic voor de noodlijdende bibliotheek. We hebben geld tekort dus we gaan een florissante bioscoopzaal bouwen met wel tien zitplaatsen. Ik weet wel betere plekken om geld weg te gooien. Het postkantoor moet absoluut behouden blijven voor het publiek, maar met een mooie boekenkastenstellage in het hoofdgedeelte ben je er ook al.
De plannen lijken zo hetzelfde als toen er een hotel zou komen, alleen zou dat betaald worden door de bezoekers, en wie het hier gaat betalen?
Geen persoonlijke ervaring mee maar ken wel iemand die er woont en die vind het volgens mij wel okee. Het ligt wel helemaal in het zuiden van de stad dus als je op de Uithof moet zijn is het alsnog ruim 7 kilometer met de fiets. Naar de stad is het toch ook al zo'n 4 kilometer. Op de fiets natuurlijk wel te doen maar tis niet allemaal naast de deur. Verder is er vrij weinig in de omgeving, al heb je wel een vestiging van Subway helemaal beneden. Je loopt niet zomaar even naar een supermarkt; hiervoor moet je toch ook wel de fiets pakken.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:57 schreef Ysiranthe het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met City Campus Max? Ben uitgenodigd voor een bezichtiging van een 1-kamer woning, maar de kans dat ik hem krijg is denk ik vrij klein (zijn nog een aantal mensen voor mij) en ik heb niet zo'n zin om daar dan een uur reistijd voor te maken. Aangezien het een vrij nieuw complex is en ik online al foto's heb gezien van hoe de kamers er van binnen uitzien, zat ik eraan te denken het dan maar te accepteren zonder bezichtiging, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |