16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Op maandag 17 maart 2014 00:45 schreef DeParo het volgende: Die kerel heeft ook kinderen en dergelijke, wellicht zo ontevreden, maar hij wilde hen niet confronteren met wat hij heeft gedaan.
Nee, hij confronteert ze niet al 8,5 dag met onzekerheid, bedoel je?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, hij confronteert ze niet al 8,5 dag met onzekerheid, bedoel je?
Volgens mij is onzekerheid, waarbij al je vrienden en familie roepen dat jij het gedaan kan hebben, beter dan dat iedereen zeker weet dat je niet alleen jezelf maar ook nog meer dan 200 andere mensen op gruwelijke wijze de dood hebt ingejaagd.
Op maandag 17 maart 2014 00:45 schreef DeParo het volgende: Die kerel heeft ook kinderen en dergelijke, wellicht zo ontevreden, maar hij wilde hen niet confronteren met wat hij heeft gedaan.
Want het zou inderdaad helemaal niet uitkomen en raar zijn dat iemand apparatuur uitschakelde in zijn vliegtuig.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Ben ik nou de enige die denk dat ze express iedereen laten denken vanwege de ping van 8.11 dat de ze zuid of noord West zijn gegaan. Maar stiekem toch noord Oost zijn gegaan?
Volgens mij is onzekerheid, waarbij al je vrienden en familie roepen dat jij het gedaan kan hebben, beter dan dat iedereen zeker weet dat je niet alleen jezelf maar ook nog meer dan 200 andere mensen op gruwelijke wijze de dood hebt ingejaagd.
En daar gaan ze nooit achterkomen denk je?
En een ervaren piloot als Zaharie met alle kennis van radar, communicatie en sonar (de opsporing) weet dat ook niet denk je?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nu kunnen ze idd nog denken; Lieve papa is gekaapt
Je zal maar zo'n malloot als vader hebben als hij de slechterik is
Als ie het uit overtuiging tegen een corrupte politieke klasse doet en de gijzelaars heel laat, zou ik trots op hem zijn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En een ervaren piloot als Zaharie met alle kennis van radar, communicatie en sonar (de opsporing) weet dat ook niet denk je?
Tot nu toe zijn ze behalve wat verdenkingen niet veel wijzer geworden. Hij heeft waarschijnlijk zijn laptop ook in de cockpit meegenomen, dit heeft hij niet ergens een middagje bedacht in dat geval, dit heeft hij voorbereid en uitgedacht en ik denk niet dat er veel van dit vliegtuig terug gaat worden gevonden.
Als ie het uit overtuiging tegen een corrupte politieke klasse doet en de gijzelaars heel laat, zou ik trots op hem zijn.
Als gijzelaars wellicht, maar mogelijk heeft hij het vliegtuig gewoon doen laten neerstorten, nou ja we zullen zien, als hij ze heeft gegijzeld, heeft hij vast een aanwijzing achtergelaten of geeft hij die nog.
Tot nu toe zijn ze behalve wat verdenkingen niet veel wijzer geworden. Hij heeft waarschijnlijk zijn laptop ook in de cockpit meegenomen, dit heeft hij niet ergens een middagje bedacht in dat geval, dit heeft hij voorbereid en uitgedacht en ik denk niet dat er veel van dit vliegtuig terug gaat worden gevonden.
Is die flight sim zo realistisch dat je eea enorm goed kan uitdokteren?
Tot nu toe zijn ze behalve wat verdenkingen niet veel wijzer geworden. Hij heeft waarschijnlijk zijn laptop ook in de cockpit meegenomen, dit heeft hij niet ergens een middagje bedacht in dat geval, dit heeft hij voorbereid en uitgedacht en ik denk niet dat er veel van dit vliegtuig terug gaat worden gevonden.
Die flightsim bestanden zijn in het bezit van de Maleise overheid. Dat is de sleutel lijkt me.
Het is uiteraard perfect voorbereid en daarom ook geen "domme zelfmoord".
Een spel zou kunnen, maar dan wil je toch een mooi einde, niet een willekeurige plek in de oceaan, lijkt me.
Dat is als het gelukt zou zijn. De kans dat het mislukt en het vliegtuig in de oceaan ligt is ook in het "positieve" scenario (de gijzelaars heel laten) het grootste.
De landing in Tibet heeft een kleine kans, maar ik denk dat het toch zo is, door die PING en uit een stukje hoop/voorgevoel.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op maandag 17 maart 2014 00:48 schreef Co_OL het volgende: Ben ik nou de enige die denk dat ze express iedereen laten denken vanwege de ping van 8.11 dat de ze zuid of noord West zijn gegaan. Maar stiekem toch noord Oost zijn gegaan?
Missie geslaagd
Ik ga er nog een nachtje over slapen truste
Die ping is contact van het vliegtuig met een satelliet, dat kan je toch niet faken?
Op maandag 17 maart 2014 00:52 schreef bedachtzaam het volgende: Hoe groot zal de kans zijn dat hij de route gevlogen heeft op de sim en niet gewist? die routes worden opgeslagen toch?
Erg onwaarschijnlijk, hij weet ook wel dat ze huiszoeking zullen doen.
Tuurlijk, 239 mensen ontvoeren en in gevaar brengen voor een persoonlijk standpunt #trots #crystalmeth
Het is gebleken dat dat soort acties veranderingen teweeg hebben gebracht.
Vind ik het netjes? Nee, wel als er een goed doel achter zit kan ik er trots op zijn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op maandag 17 maart 2014 00:52 schreef bedachtzaam het volgende: Hoe groot zal de kans zijn dat hij de route gevlogen heeft op de sim en niet gewist? die routes worden opgeslagen toch?
Ligt aan zijn doel. Hij kan het hebben gewist. Wellicht kan het wel terug gehaald worden
Ligt aan zijn doel. Hij kan het hebben gewist. Wellicht kan het wel terug gehaald worden
Dat laatste zijn ze nu mee bezig, vermoed ik.
Het is duidelijk dat hij zijn sporen wilde uitwissen tijdens de vlucht, dus ervoor ook idd lijkt me.
Maar dan zou zijn vrouw weggegaan zijn met voorkennis en is ze verdachte.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
In andere landen moet je andere middelen inzetten om progressie voor elkaar te krijgen.
Daar vanuit dat heerlijke comfortabele Nederland een beetje minachtend over doen is niet erg netjes naar de miljoenen slachtoffers van corrupte regimes (die zelf echt niet kijken op 239 mensen meer of minder).
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zou een vrouw dit goed keuren? Ik hoefde het niet te proberen met die van mij
"Schat, na deze James Bondactie (want dat is het toch wel lijkt me) zijn we rijk en gaan we samen een goeie toekomst tegemoet met de kinderen".
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
In andere landen moet je andere middelen inzetten om progressie voor elkaar te krijgen.
Daar vanuit dat heerlijke comfortabele Nederland een beetje minachtend over doen is niet erg netjes naar de miljoenen slachtoffers van corrupte regimes (die zelf echt niet kijken op 239 mensen meer of minder).
Het gaat er niet om wat in andere landen nodig is om iets te veranderen. Het gaat erom dat jij het blijkbaar goedkeurt En dat vind ik belachelijk <<< persoonlijk standpunt.
Die flightsim bestanden zijn in het bezit van de Maleise overheid. Dat is de sleutel lijkt me.
Het is uiteraard perfect voorbereid en daarom ook geen "domme zelfmoord".
Een spel zou kunnen, maar dan wil je toch een mooi einde, niet een willekeurige plek in de oceaan, lijkt me.
Dat is als het gelukt zou zijn. De kans dat het mislukt en het vliegtuig in de oceaan ligt is ook in het "positieve" scenario (de gijzelaars heel laten) het grootste.
De landing in Tibet heeft een kleine kans, maar ik denk dat het toch zo is, door die PING en uit een stukje hoop/voorgevoel.
Hij stond te boek als iemand die z'n politieke mening niet onder stoelen of banken stak, waarschijnlijk echt ontevreden met de politiek laat staan de veroordeling van de oppositieleider waar hij achterstond, en dan ook nog zijn mogelijke privé-problemen, wellicht een schijt-aan-de-wereld-mentaliteit en iets van dat ze hem nooit meer terug zullen vinden!
Het gaat er niet om wat in andere landen nodig is om iets te veranderen. Het gaat erom dat jij het blijkbaar goedkeurt En dat vind ik belachelijk <<< persoonlijk standpunt.
Ik begrijp de motieven van die mensen ja. En ik zie corrupte regimes overal om me heen.
Een presentatie gehouden voor de olieminister van Soedan. Hoe corrupt wil je het hebben?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
In andere landen moet je andere middelen inzetten om progressie voor elkaar te krijgen.
Daar vanuit dat heerlijke comfortabele Nederland een beetje minachtend over doen is niet erg netjes naar de miljoenen slachtoffers van corrupte regimes (die zelf echt niet kijken op 239 mensen meer of minder).
In zekere zin eens, niet dat je dit vliegtuig in zee laat storten natuurlijk je moet niet de middelen van je tegenstanders inzetten die je veroordeelt (maar dat zei je al), maar sommige acties zijn niet per se laf.
Ik begrijp de motieven ook, ik begrijp ook de motieven voor 9/11, Londen en Madrid. Dat wil niet zeggen dat ik ze goedkeur.
Daarom zei ik expliciet: als ie de gijzelaars heel laat. 238 mensen doden om je zin te krijgen keur ik uiteraard in alle gevallen af, als het mijn pa is, zeker!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Daarom zei ik expliciet: als ie de gijzelaars heel laat. 238 mensen doden om je zin te krijgen keur ik uiteraard in alle gevallen af, als het mijn pa is, zeker!
Hij heeft ze sws in gevaar gebracht, misschien zijn er wel mensen bij die medicijnen nodig hebben, er zitten hele kleine kinderen bij, oude mensen. Nee sorry, niet goed te keuren, er zijn andere manieren om je te uiten.
Hij heeft ze sws in gevaar gebracht, misschien zijn er wel mensen bij die medicijnen nodig hebben, er zitten hele kleine kinderen bij, oude mensen. Nee sorry, niet goed te keuren, er zijn andere manieren om je te uiten.
Fair enough. Ik begrijp je standpunt, en besef dat het mijne afwijkt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij heeft ze sws in gevaar gebracht, misschien zijn er wel mensen bij die medicijnen nodig hebben, er zitten hele kleine kinderen bij, oude mensen. Nee sorry, niet goed te keuren, er zijn andere manieren om je te uiten.
Mooi gezegd. Hij had zich beter kunnen ophangen met een poster op de buik
• Zijn vrouw - waarom ging ze weg met de kids en in welke hoedanigheid? - scheiding? dan is zelfmoord logisch - vooropgezet plan? dan een kaping - al dan niet geslaagd • Zijn flightsim - welke vluchten heeftie geoefend en waar probeerde ie (spectaculair?) te landen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
• Zijn vrouw - waarom ging ze weg met de kids en in welke hoedanigheid? - scheiding? dan is zelfmoord logisch - vooropgezet plan? dan een kaping - al dan niet geslaagd • Zijn flightsim - welke vluchten heeftie geoefend en waar probeerde ie (spectaculair?) te landen?
Ze leefden gescheiden van elkaar maar wel in hetzelfde huis zover ik het kan terugvinden.
Mijn stellingname is dat die PING alleen in de noordelijke boog plaatsgevonden kan hebben omdat de piloot na al die vliegbewegingen 7,5 uur na vertrek nooit meer genoeg kerosine gehad zou hebben om te vliegen.
Dat met de aannames dat: • de ping alleen op intacte vliegtuigen werkt • de windrichtingen gunstig waren voor mijn scenario versus de zuidelijke route
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
• Zijn vrouw - waarom ging ze weg met de kids en in welke hoedanigheid? - scheiding? dan is zelfmoord logisch - vooropgezet plan? dan een kaping - al dan niet geslaagd • Zijn flightsim - welke vluchten heeftie geoefend en waar probeerde ie (spectaculair?) te landen?
Die moeten ze wel zo snel mogelijk opsporen ja. Maar dat kan ook zoiets simpels zijn als dat ze gewoon een weekendje weg gingen, misschien wel een dag eerder naar Beijing, hotelletje geboekt, en zou ze haar man daar de volgende dag ontmoeten na zijn vlucht. Dat ze achteraf niet naar huis komt snap ik ook wel. Wel is het vreemd dat ze zich dan niet gewoon heeft gemeld bij de autoriteiten, tenzij ze al gelijk een idee had wat er gebeurd was.
Ze leefden gescheiden van elkaar maar wel in hetzelfde huis zover ik het kan terugvinden.
Ja, logisch.
Hij bracht waarschijnlijk meer tijd achter die flight sim door dan met zijn vrouw. Net als dat niet alle vriendinnen ons FOK!gedrag zullen trekken, wel?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Die moeten ze wel zo snel mogelijk opsporen ja. Maar dat kan ook zoiets simpels zijn als dat ze gewoon een weekendje weg gingen, misschien wel een dag eerder naar Beijing, hotelletje geboekt, en zou ze haar man daar de volgende dag ontmoeten na zijn vlucht. Dat ze achteraf niet naar huis komt snap ik ook wel. Wel is het vreemd dat ze zich dan niet gewoon heeft gemeld bij de autoriteiten, tenzij ze al gelijk een idee had wat er gebeurd was.
Das ook een optie inderdaad, en dan zou er in feite niks aan de hand kunnen zijn.
Maar hoe verklaren we dan de piloot? Een gekke zelfmoord vanwege die politieke partij net op het punt als je een leuk weekendje Peking gaat doen? Lijkt me heeel sterk.
Dan zou het eerder een lokkertje kunnen zijn; jij komt naar Peking en ik kom anders/later, maar we gaan naar China, want we zijn deze politiek zat.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mijn stellingname is dat die PING alleen in de noordelijke boog plaatsgevonden kan hebben omdat de piloot na al die vliegbewegingen 7,5 uur na vertrek nooit meer genoeg kerosine gehad zou hebben om te vliegen.
Dat met de aannames dat: • de ping alleen op intacte vliegtuigen werkt • de windrichtingen gunstig waren voor mijn scenario versus de zuidelijke route
Aannemend dat hij over land heeft gevlogen kan hij vrijwel nooit in een rechte lijn zijn blijven doorvliegen maar heeft hij zeer specifieke vooropgezette sluiproutes moeten vliegen.
Hij bracht waarschijnlijk meer tijd achter die flight sim door dan met zijn vrouw. Net als dat niet alle vriendinnen ons FOK!gedrag zullen trekken, wel?
Aannemend dat hij over land heeft gevlogen kan hij vrijwel nooit in een rechte lijn zijn blijven doorvliegen maar heeft hij zeer specifieke vooropgezette sluiproutes moeten vliegen.
Perfect voor een bizarre live flight sim zou ik zeggen! Alles wijst erop; vrouw loopt weg, uren oefenen op dat ding, en dan echt uitproberen.
Dat kan met een bizar zelfmoordplan ook, maar het lijkt me veel minder logisch, zeker als je zo machtig en politiek bewust bent!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Das ook een optie inderdaad, en dan zou er in feite niks aan de hand kunnen zijn.
Maar hoe verklaren we dan de piloot? Een gekke zelfmoord vanwege die politieke partij net op het punt als je een leuk weekendje Peking gaat doen? Lijkt me heeel sterk.
Dan zou het eerder een lokkertje kunnen zijn; jij komt naar Peking en ik kom anders/later, maar we gaan naar China, want we zijn deze politiek zat.
Nou ja, voor zijn vrouw moest het natuurlijk allemaal normaal lijken, hij zelf wist dan allang dat dat weekendje nooit zou plaats vinden. Maar ook dit zijn allemaal aannames, misschien heeft ze er wel iets mee te maken.
Kon je nog gewoon met je broodmes een vliegtuig met 2 uur benzine naar Australië dwingen, wil je zeggen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij bracht waarschijnlijk meer tijd achter die flight sim door dan met zijn vrouw. Net als dat niet alle vriendinnen ons FOK!gedrag zullen trekken, wel?
Zodra ze mijn pohi checken kan ik het shaken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
In beide scenario's is dat zo, ik zou het misschien weglaten
• Zaharie is boos en pleegt zelfmoord - vanwege zijn vrouw (o.a. weliswaar) • Zaharie plant een landing in Tibet - vrouw zit in het complot
alleen bij een ongeluk (vrijwel uitgesloten) of kaping door passagiers (zouden politieke aanhangers van de regering kunnen zijn) zou zij niet betrokken zijn, lijkt me.
Bevriende piloten noemen Zaharie een stabiele, nette, aardige man. Ik kan aan de andere kant van de wereld (letterlijk!) niet bepalen dat dat niet zo is natuurlijk.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat ongetwijfeld ook maar ik had het eigenlijk over de FOK-vriendinnetjes rustig houden .
Een elegant paisa'tje komt mij bier brengen man. Als ik 2 uur langer slaap dan zij is mijn afwas gedaan en zit ze stralend op me te wachten "buenos dias, mi cielo".
Ik weet dat de Nederlandse vrouw ietsje anders in elkaar zit...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een elegant paisa'tje komt mij bier brengen man. Als ik 2 uur langer slaap dan zij is mijn afwas gedaan en zit ze stralend op me te wachten "buenos dias, mi cielo".
Ik weet dat de Nederlandse vrouw ietsje anders in elkaar zit...
Alhoewel ik een ambitieuze vrouw die zich mede richt op haar carrière niet per se onaantrekkelijk vind .
Alhoewel ik een ambitieuze vrouw die zich mede richt op haar carrière niet per se onaantrekkelijk vind .
Ze doet de marketing voor de Colombiaanse Voetbal International (tijdschrift). Die meid weet meer van voetbal dan ik.
Maar dat gaat een beetje offtopic. Waar is het vliegtuig?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ze doet de marketing voor de Colombiaanse Voetbal International (tijdschrift). Die meid weet meer van voetbal dan ik.
Maar dat gaat een beetje offtopic. Waar is het vliegtuig?
Terugkomend inderdaad op het vliegtuig, maar met al die bochten naar Tibet, dat kost net zo goed kerosine waarom is dat dan logischer dan de Indische Oceaan bijvoorbeeld?!
Terugkomend inderdaad op het vliegtuig, maar met al die bochten naar Tibet, dat kost net zo goed kerosine waarom is dat dan logischer dan de Indische Oceaan bijvoorbeeld?!
Hij wordt verondersteld "gehoverd" te hebben achter/boven een vliegtuig van Singapore naar Barcelona. Dat kan ie een paar keer doen en net achter de Himalaya op een uitgestrekte vlakte landen.
Ik geef toe, het is een spannende route, maar veel dichterbij dan Australië en dezelfde richting als hij al opvloog.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij wordt verondersteld "gehoverd" te hebben achter/boven een vliegtuig van Singapore naar Barcelona. Dat kan ie een paar keer doen en net achter de Himalaya op een uitgestrekte vlakte landen.
Ik geef toe, het is een spannende route, maar veel dichterbij dan Australië en dezelfde richting als hij al opvloog.
Ok maar de Indische Oceaan is groot, misschien niet helemaal bij Antarctica neergestort, maar eerder.
Hij wordt verondersteld "gehoverd" te hebben achter/boven een vliegtuig van Singapore naar Barcelona. Dat kan ie een paar keer doen en net achter de Himalaya op een uitgestrekte vlakte landen.
Ik geef toe, het is een spannende route, maar veel dichterbij dan Australië en dezelfde richting als hij al opvloog.
Hij wordt verondersteld Dat is als mogelijke theorie geopperd door iemand zoals jij en ik op één of ander forum. Stond ook een plaatje bij, slaat helemaal nergens op want dan zou hij op de radar gezien zijn.
Ok maar de Indische Oceaan is groot, misschien niet helemaal bij Antarctica neergestort, maar eerder.
De Indische Oceaan is alleen logisch in het zelfmoordscenario, dat is mijn punt.
En het klopt wat mij betreft niet met de kerosine/vlieggedrag versus PINGmoment.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ah ok maar ik ga er ook vanuit dat het zelfmoordscenario het meest waarschijnlijk is.
Dan komt de technische vraag naar boven. Die 2 uur extra brandstof zijn toch niet voor dat soort malle toeren als eerst duizenden kilometers rond Azie vliegen en dan ineens naar het zuiden gaan?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij wordt verondersteld Dat is als mogelijke theorie geopperd door iemand zoals jij en ik op één of ander forum. Stond ook een plaatje bij, slaat helemaal nergens op want dan zou hij op de radar gezien zijn.
Dakkie, heb jij een link ofzo waar die radar een beetje goed wordt uitgelegd? Ik had begrepen dat die helemaal niet zo precies is en de vraag is ook hoe goed die gemonitord is. Misschien zijn er helemaal niet zoveel rare toeren nodig, dat is alleen mijn "meest extreme speculatie"?
Geen radarregistratie is an sich geen bewijs, dat bedoel ik.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dan komt de technische vraag naar boven. Die 2 uur extra brandstof zijn toch niet voor dat soort malle toeren als eerst duizenden kilometers rond Azie vliegen en dan ineens naar het zuiden gaan?
Dwaalspoor, als jij iemand probeert af te schudden ga je toch ook verschillende routes op, hij wist waarschijnlijk van die ping dus dat ze hem zo konden volgen dus verschillende kanten opvliegen.
Dwaalspoor, als jij iemand probeert af te schudden ga je toch ook verschillende routes op, hij wist waarschijnlijk van die ping dus dat ze hem zo konden volgen dus verschillende kanten opvliegen.
Ja, kan natuurlijk. Of om de passagiers dood te krijgen (decompressie-compressie).
Maar dat is niet de technische kant, meer de motivering. Is het techniscn mogelijk 7,5 uur te vliegen met voor 8 uur kerosine (reis + 2 uur) als je zoveel toeren uithaalt?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, kan natuurlijk. Of om de passagiers dood te krijgen (decompressie-compressie).
Maar dat is niet de technische kant, meer de motivering. Is het techniscn mogelijk 7,5 uur te vliegen met voor 8 uur kerosine (reis + 2 uur) als je zoveel toeren uithaalt?
Ik weet niet hoeveel kerosine dat kost precies, maar wellicht, het zou kunnen.
Ik weet niet hoeveel kerosine dat kost precies, maar wellicht, het zou kunnen.
Het punt is dat ie vrij ver naar het zuiden is geregistreerd. Daar komen kost je zoveel tijd en alleen als je gunstig vliegt, met de straalstroom mee en geen rare afwijkingen maakt haal je dat, lijkt me.
Eerst toeren uithalen om de passagiers te doden/foolen en dan naar het zuiden afbuigen en kaarsrecht vliegen zou kunnen, er is niks op het scenario tegen. Ik vind het niet erg logisch (al is dit alles dat allemaal niet), en technisch tricky.
En dan: als ie echt daar is geweest, heeftie daarna nog maximaal maximaal 20 minuten (8:11 - 8:31) gevlogen, met waarschijnlijk al 1 falende motor, zie die YTfilmpjes, ze stoppen niet tegelijk. Die strook zee is niet zo enorm groot. Met een paar vliegtuigen heb je het snel afgescand. Zouden ze daar niet al iets gevonden hebben op hun nieuwe dag daar?
20 minuten vliegen met zeg 750 km/u = een strook zee van 250 km breed.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het punt is dat ie vrij ver naar het zuiden is geregistreerd. Daar komen kost je zoveel tijd en alleen als je gunstig vliegt, met de straalstroom mee en geen rare afwijkingen maakt haal je dat, lijkt me.
Eerst toeren uithalen om de passagiers te doden/foolen en dan naar het zuiden afbuigen en kaarsrecht vliegen zou kunnen, er is niks op het scenario tegen. Ik vind het niet erg logisch (al is dit alles dat allemaal niet), en technisch tricky.
En dan: als ie echt daar is geweest, heeftie daarna nog maximaal maximaal 20 minuten (8:11 - 8:31) gevlogen, met waarschijnlijk al 1 falende motor, zie die YTfilmpjes, ze stoppen niet tegelijk. Die strook zee is niet zo enorm groot. Met een paar vliegtuigen heb je het snel afgescand. Zouden ze daar niet al iets gevonden hebben op hun nieuwe dag daar?
20 minuten vliegen met zeg 750 km/u = een strook zee van 250 km breed.
Van het punt waar het vliegtuig het laatst zichtbaar was dus richting IGREX of iets in die richting, tot de zuidelijke lijn, dat is niet zo heel veel verder (als dat al zo is) dan de noordelijke lijn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
• PING klopt en is het vliegtuig geweest • Geen radarregistratie is geen bewijs van niet aanwezig zijn
[ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 17-03-2014 02:49:23 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Aviation experts have suggested the disabling of communications systems and the navigation of the plane imply it was piloted by someone with considerable flying experience and technical knowledge - inevitably focusing attention on the captain and first officer. Could be someone else flying the plane. The pilot of another flight, who attempted to contact MH370 just after 1.30am at the request of Vietnamese air traffic control authorities who could not reach it, thought he heard the first officer through interference but was not certain.
2 - What do we know about the crew and passengers?
Police not until this weekend that they searched the homes of the pilot and first officer. Inspector-general Khalid Abu Bakar said authorities "didn't see the necessity in the early stages". "a few foreign intelligence agencies have cleared all the passengers.", but went on to say a few countries had yet to reply to the request for background checks. It is not clear how fully the rest of the crew and passengers have been checked; have they simply been screened for links to terrorist or criminal organisations? Have they been vetted for flying experience? Have potential personal problems been explored, as police suggested they would be earlier this week?
3 - Why did no one on board act to intervene?
why did passengers not make phone calls as those aboard the hijacked United Flight 93 did in September 2011. It may be passengers and crew were unaware anything was wrong. If, for example, one of the pilots incapacitated or forcefully coerced the other, those outside the cockpit might not be aware of the problem. Another possibility is that passengers and the crew were somehow terrorised into compliance, either through threats or through an accomplice in the cabin. A third theory is that the plane's apparent climb inducing hypoxia - oxygen deprivation - which quickly causes disorientation and unconsciousness and can lead to death. counting on a cabin depressurisation just 2,000 feet above this seems unlikely. Oxygen supplies are also kept in the cabin for crew members, in addition to the oxygen masks. In all, it would be an elaborate plan with limited prospects of success. Finally, it is possible that more than one explanation is relevant. If whoever diverted the plane had set a new flight path, the plane could have continued to fly for hours even if that person was incapacitated for some reason - such as hypoxia. Planes have flown for thousands of miles with unconscious crews.
4 - What will we learn from the cockpit voice recorders?
If the plane has crashed into the southern Indian Ocean, as some officials have indicated they fear is likely, searchers face a huge expanse of ocean with powerful currents much of which is not covered by radar, so tracking the aircraft's last known movements could be extremely tough. Even if the approximate location is known, the strength of the signals from the recorders' electronic beacons can be affected by the depth of water and whether they are trapped underneath wreckage. They only transmit for around 30 days - meaning time is limited. Flight recorders from an Air France plane which crashed into the Atlantic Ocean in 2009 were found almost two years later. But since cockpit recorders are capable of storing at most the last two hours of audio from the flight, it seems unlikely they will capture any clues from perhaps the most crucial section of the flight: the point at which it diverts. There may be no evidence as to whether someone entered the cockpit or a pilot set the plane on another course of his own volition.
====
Tijd is beperkt, maar "we vonden het niet nodig de piloten na te trekken tot ruim een week na verdwijining".
Wat klopt hier niet?
"Driven into compliance" is wat ik van de kaping denk inderdaad.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Bij een mislukte kaping komt de gele stip niet over met de ping lijn.
Klopt, hij zou wat meer naar boven moeten, boven Azië.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
(Reuters) - The last words from the cockpit of missing Malaysia Airlines Flight MH370 - "all right, good night" - were uttered after someone on board had already begun disabling one of the plane's automatic tracking systems, a senior Malaysian official said.
Both the timing and informal nature of the phrase, spoken to air traffic controllers as the plane with 239 people aboard was leaving Malaysian-run airspace on a March 8 flight to Beijing, could further heighten suspicions of hijacking or sabotage.
The sign-off came after one of the plane's data communication systems, which would have enabled it to be tracked beyond radar coverage, had been deliberately switched off, Acting Transport Minister Hishammuddin Hussein said on Sunday.
"The answer to your question is yes, it was disabled before," he told reporters when asked if the ACARS system - a maintenance computer that sends back data on the plane's status - had been deactivated before the voice sign-off.
Een vliegtuig van Delta Airways heeft vannacht tijdens de vlucht van Orlando naar Atlanta een deel van de vleugel verloren Gelukkig kon het toestel veilig en wel landen maar dat moet toch hevig schrikken zijn geweest voor de passagiers toen ze dat zagen gebeuren
Op maandag 17 maart 2014 06:47 schreef TLC het volgende: Een vliegtuig van Delta Airways heeft vannacht tijdens de vlucht van Orlando naar Atlanta een deel van de vleugel verloren Gelukkig kon het toestel veilig en wel landen maar dat moet toch hevig schrikken zijn geweest voor de passagiers toen ze dat zagen gebeuren
Ik snap de ophef niet, een vliegtuig heeft toch twee vleugels? Alles in de luchtvaart is toch dubbel uitgevoerd vanwege veiligheid?
Op maandag 17 maart 2014 06:47 schreef TLC het volgende: Een vliegtuig van Delta Airways heeft vannacht tijdens de vlucht van Orlando naar Atlanta een deel van de vleugel verloren Gelukkig kon het toestel veilig en wel landen maar dat moet toch hevig schrikken zijn geweest voor de passagiers toen ze dat zagen gebeuren
Had echt iets voor mij geweest. Ben al zo dol op vliegen en op één of andere manier word ik altijd bij de vleugel geplaatst
Op maandag 17 maart 2014 06:47 schreef TLC het volgende: Een vliegtuig van Delta Airways heeft vannacht tijdens de vlucht van Orlando naar Atlanta een deel van de vleugel verloren Gelukkig kon het toestel veilig en wel landen maar dat moet toch hevig schrikken zijn geweest voor de passagiers toen ze dat zagen gebeuren
De politie in Maleisië onderzoekt of de vermissing van de Boeing 777 een politiek protest is van de piloot.
De piloot, Zaharie Ahmad Shah, zou geobsedeerd zijn door de Maleisische politieke leider Anwar Ibrahim, weet Daily Mail (ok, ). Volgens onderzoekers was hij de dag van 'takeoff' aanwezig bij een rechtszaak rond de politicus. Ibrahim werd die dag veroordeeld tot een celstraf van vijf jaar wegens sodomie.
Er wordt nu onderzocht of de politieke seksuele (zou goed kunnen!) voorkeur van de piloot verband houdt met de mysterieuze vermissing van het vliegtuig van Malaysia Airlines.0 http://www.powned.tv/nieu(...)nger_sodomiet_1.html
===========
Zou hij de minnaar zijn van deze politicus? Dat zijn vrouw haar biezen heeft gepakt en Zaharie het niet meer zag zitten... eerst nog even rondvliegen, net als in het spelletje?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
Satellite transmission data analyzed by U.S. investigators showed that the Malaysian Airline (MAS) System Bhd. jetliner’s most likely last-known position was in a zone about 1,000 miles (1,609 kilometers) west of Perth, Australia, said two people in the U.S. government who are familiar with the readings. Najib was told that is the most promising lead on locating the plane, one of the people said.
Op maandag 17 maart 2014 07:49 schreef rene90 het volgende: Ze zeggen nu bij wakker Nederland dat het vliegtuig nog 7 uur gevlogen heeft na het laatste contact, geen idee of dat al nieuw was?
'Maleisië wil geen uitgebreide hulp van Verenigde Staten' De Maleisische autoriteiten voelen weinig voor grootschalige Amerikaanse hulp bij het ontrafelen van het mysterie rond de vermiste Boeing 777.
Toch proberen experts uit de Verenigde Staten te achterhalen wat is voorgevallen aan boord van het toestel, bericht The New York Times zondag.
De Amerikaanse inlichtingen- en politiediensten proberen volgens de krant te achterhalen of terroristen achter de verdwijning van de vlucht zitten.
Tot dusver is daar geen bewijs voor gevonden, zeggen hooggeplaatste functionarissen. Als toch sprake is van een terreuraanslag, lijkt dat volgens een bron ''in niets op de dingen die we in het verleden hebben gezien''.
Grotere rol
Specialisten uit de Verenigde Staten willen graag een grotere rol spelen in het onderzoek, maar worden naar eigen zeggen op afstand gehouden.
De Maleisische leiders zouden volgens functionarissen geen behoefte hebben aan hulp, omdat ze niet de indruk willen wekken zo'n belangrijk onderzoek zelf niet aan te kunnen.
Huiszoeking
De speurders uit de VS lijken daardoor in het duister te moeten tasten over wat hun Maleisische collega's hebben kunnen achterhalen.
De Amerikanen zouden bijvoorbeeld graag willen helpen bij het doorzoeken van de in beslag genomen computers van de piloot van de MH370. Voorlopig hebben ze echter weinig te horen gekregen over de uitkomst van de huiszoeking bij de man.
dit zeggen ze al een tijdje maar ik hoor niks over zoekacties daar. Australie is op een e ilandje gaan kijken, maar volgens mij speuren ze niet op het water.
-eerst co-piloot uitschakelen -paar zigzaggende schijnbewegingen maken -automatische piloot inschakelen in zuidelijke richting -dan in de cockpit al zelfmoord plegen -vliegtuig vliegt door tot kerosine op is
Dat de piloot zelfmoord wilde plegen. En het wilde laten lijken op een kaping zodat hij niet als lafaard gezien zou worden. Dus gewoon de communicatie uitgeschakeld en vervolgens ergens de oceaan in duiken.
Dat lijkt mij een vele malen realistischer scenario dan het alu hoedjes idee om in het geheim ergens te landen.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
The New Straits Times report about “terrain masking” has just been published in full. The article says that investigators are considering the possibility that the plane dropped to an altitude of just 5,000 feet or potentially even lower to avoid detection:
quote:
Top officials, who make up the technical team that had been holed up from morning till late at night here, are looking at the possibility that the jetliner, carrying 239 people, had taken advantage of the busy airways over the Bay of Bengal. By sticking to commercial routes, the flight may not have raised the suspicion of those manning primary (military) radars of the nations it overflew. To them, MH370 would appear to be just another commercial aircraft on its way to its destination.
quote:
This technique is called terrain masking and is used by military pilots to fly to their targets stealthily, using the topography to mask their approach from prying microwaves. This type of flying is considered very dangerous, especially in low-light conditions and spatial disorientation, and airsickness could easily set in. The stresses and loads it puts on the airframe, especially an airliner of the 777’s size, are tremendous.
Op maandag 17 maart 2014 07:08 schreef El_Matador het volgende: Zou hij de minnaar zijn van deze politicus? Dat zijn vrouw haar biezen heeft gepakt en Zaharie het niet meer zag zitten... eerst nog even rondvliegen, net als in het spelletje?
Hihi, dit was mijn wilde gok op zondagochtend al. Ik vind hem op foto's er best wel een beetje gay uitzien. Dat i.c.m. zijn zeer betrokken support voor een voorvechter van homo-rechten in conservatief Maleisië. Krijgen we straks na moslimterrorisme ook homoterrorisme?
Eerder gerucht dat vrouw en kinderen weg zijn lijkt niet te kloppen:
quote:
c. Police visited the homes of the pilot and co-pilot again on Saturday 15 March. The pilot’s flight simulator was taken from his house with the assistance of his family. The simulator was re-assembled at police headquarters.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
-eerst co-piloot uitschakelen -paar zigzaggende schijnbewegingen maken -automatische piloot inschakelen in zuidelijke richting -dan in de cockpit al zelfmoord plegen -vliegtuig vliegt door tot kerosine op is
Zou kunnen ja. Snap alleen die zigzaggende bewegingen niet. Draai dan gewoon om en vlieg naar de Indische Oceaan of draai wat naar het oosten en vlieg de Stille Oceaan in. Genoeg water om in te plonsen als de kerosine op is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
4. Any group of persons closely related by blood, as parents, children, uncles, aunts, and cousins.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Zou kunnen ja. Snap alleen die zigzaggende bewegingen niet. Draai dan gewoon om en vlieg naar de Indische Oceaan of draai wat naar het oosten en vlieg de Stille Oceaan in. Genoeg water om in te plonsen als de kerosine op is.
Zigzagbewegingen zouden kunnen zijn gemaakt omdat de piloot bang was dat er boven Maleisie een militair toestel op m af zou worden gestuurd. Door deels mee te vliegen met andere lijntoestellen zou hij kunnen denken dat hij minder op viel, wat dus erg goed is gelukt.
De Maleisische luchtmacht heeft het toestel gevolgd, maar vond het in eerste instantie niet verdacht.
Zou kunnen ja. Snap alleen die zigzaggende bewegingen niet. Draai dan gewoon om en vlieg naar de Indische Oceaan of draai wat naar het oosten en vlieg de Stille Oceaan in. Genoeg water om in te plonsen als de kerosine op is.
-eerst co-piloot uitschakelen -paar zigzaggende schijnbewegingen maken -automatische piloot inschakelen in zuidelijke richting -dan in de cockpit al zelfmoord plegen -vliegtuig vliegt door tot kerosine op is
Waarom zo moeilijk doen en waarom door laten vliegen totdat de peut op is? Een kist met peut laten crashen geeft nog eens een mooie vuurbal ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Australië neemt deel zoektocht MH370 over Australië krijgt een grotere rol bij de zoektocht naar de verdwenen vlucht MH370 van Malaysia Airlines.
Het land gaat in op een verzoek van Maleisië om de leiding te nemen in het zuidelijk gebied van de zoekactie, zei premier Tony Abbott maandag.
Volgens Abbott vroeg zijn ambtgenoot Najib Tun Razak hem telefonisch het voortouw te nemen bij een deel van de zoektocht. De autoriteiten in Maleisië sluiten volgens de Australiër niet uit dat het toestel die kant op is gevlogen.
Australië zoekt al met twee patrouillevliegtuigen naar het vermiste toestel, maar volgens Abbott worden nu extra middelen ingezet.
De premier zei overigens niet te beschikken over concrete aanwijzingen dat het toestel ook daadwerkelijk in de buurt van Australië is gekomen.
Waarom zo moeilijk doen en waarom door laten vliegen totdat de peut op is? Een kist met peut laten crashen geeft nog eens een mooie vuurbal ook.
en ik denk dat de piloot ook niet eerst zelfmoord heeft gepleegd voordat hij het vliegtuig liet crashen Als hij er dan toch zo'n show van heeft gemaakt dan heeft ie er vast ook wel een stunt crash van gemaakt.
Op maandag 17 maart 2014 09:36 schreef _The_General_ het volgende: Gisteren stond op oa geenstijl.nl dat er koffers waren gevonden door een Griekse Tanker. Is hier nog nieuws over?
Op maandag 17 maart 2014 09:36 schreef _The_General_ het volgende: Gisteren stond op oa geenstijl.nl dat er koffers waren gevonden door een Griekse Tanker. Is hier nog nieuws over?
Wat kan je doen met een toestel als dit, gezien het bereik van het toestel zou het prima ingezet kunnen worden om een langeafstandsaanslag te plegen. Laat er nou net een belangrijke samenkomst zijn volgende week, ik zweet peentjes bij de gedachte dat ze zoiets zouden flikken maar ik zie bepaalde groepen er wel voor aan. Ik hoop echt dat ze hierop een antwoord zouden hebben aangezien ik in het gebied woon
Verder mogen die kapers, als ze ooit gepakt worden, van mij in een kerker gesmeten worden want zoiets doe je mensen niet aan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
en ik denk dat de piloot ook niet eerst zelfmoord heeft gepleegd voordat hij het vliegtuig liet crashen Als hij er dan toch zo'n show van heeft gemaakt dan heeft ie er vast ook wel een stunt crash van gemaakt.
Lekker vol in de KL Petronas twin-towers rammen...
Ow wacht
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Zigzagbewegingen zouden kunnen zijn gemaakt omdat de piloot bang was dat er boven Maleisie een militair toestel op m af zou worden gestuurd. Door deels mee te vliegen met andere lijntoestellen zou hij kunnen denken dat hij minder op viel, wat dus erg goed is gelukt.
De Maleisische luchtmacht heeft het toestel gevolgd, maar vond het in eerste instantie niet verdacht.
Maar als hij zelfmoord wilden plegen dan kan niemand buiten dat vliegtuig er iets aan doen, dus dan hebben pogingen om de luchtverkeersleiding te misleiden m.i. niet veel zin.
Daarbij dan nog het volgende. ALS hij de Indische Oceen is opgevlogen dan zien de mensen aan boord van het vliegtuig op een bepaald moment de zon aan de verkeerde kant opkomen. Richting Peking verwachten ze die rechts opkomen, maar als hij naar de Indische Oceaan vliegt komt de zon links op. Met zoveel passagiers zullen er ongetwijfeld een aantal zijn die dat opvalt.
En als die verkeerde richting dan al niet eerder zou zijn opgevallen zal er dan toch wel actie zijn ondernomen door de passagiers. Geen idee hoe sterk een cockpit deur is, of dat die in te beuken valt. Niet dat het vliegtuig dan nog te redden viel, maar je wil dan toch iets doen?
Maar goed, mogelijk waren de passagiers al buiten westen (of dood) na de escapades met het stijgen en dalen. Maar als ze het niet waren en ze ontdekken de 'waarheid'...dat bv de piloot (en co) al dood waren en ze in een vlieguig op de automatische piloot hun dood tegemoet vlogen....horror.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Op maandag 17 maart 2014 09:41 schreef longinus het volgende: Wat kan je doen met een toestel als dit, gezien het bereik van het toestel zou het prima ingezet kunnen worden om een langeafstandsaanslag te plegen. Laat er nou net een belangrijke samenkomst zijn volgende week, ik zweet peentjes bij de gedachte dat ze zoiets zouden flikken maar ik zie bepaalde groepen er wel voor aan. Ik hoop echt dat ze hierop een antwoord zouden hebben aangezien ik in het gebied woon
Verder mogen die kapers, als ze ooit gepakt worden, van mij in een kerker gesmeten worden want zoiets doe je mensen niet aan.
Voor die tijd is die allang uit de lucht geschoten, is echt een mega beveiliging volgende week
Maar als hij zelfmoord wilden plegen dan kan niemand buiten dat vliegtuig er iets aan doen, dus dan hebben pogingen om de luchtverkeersleiding te misleiden m.i. niet veel zin.
Eens, ik denk dat hij naar Australie wilde vliegen,, maar zich heeft verrekend.
quote:
Daarbij dan nog het volgende. ALS hij de Indische Oceen is opgevlogen dan zien de mensen aan boord van het vliegtuig op een bepaald moment de zon aan de verkeerde kant opkomen. Richting Peking verwachten ze die rechts opkomen, maar als hij naar de Indische Oceaan vliegt komt de zon links op. Met zoveel passagiers zullen er ongetwijfeld een aantal zijn die dat opvalt.
En als die verkeerde richting dan al niet eerder zou zijn opgevallen zal er dan toch wel actie zijn ondernomen door de passagiers. Geen idee hoe sterk een cockpit deur is, of dat die in te beuken valt. Niet dat het vliegtuig dan nog te redden viel, maar je wil dan toch iets doen?
Sinds 9/11 kom je echt niet meer zomaar door een cockpitdeur heen. Maar goed, stel dat het wel is gelukt, misschien besloot hij toen om het toestel te laten crashen.
de show hebben we nu, de halve wereld in paniek, het zal toch niet gekaapt zijn, oejee, flink wat landen die aardig wat geld uitgeven aan zoekacties, behoorlijk wat mensen aan het onderzoeken en snel op te lossen is het niet. De media niet te vergeten. Terwijl hij zich de laatste uren van zijn leven bezig hield met zijn passie, net zo lang gevlogen tot de kerosine bijna op was en toen met een mooie beweging de oceaan 'in'. Ik geloof niet dat hij lafjes de kerosine op heeft laten pruttelen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Ik ben me door dit hele gebeuren wel af gaan vragen of het internet wel zo'n goede ontwikkeling is. Met al dit complotgeneuzel heb ik het idee dat we een collectieve geestelijke handicap aan het creëren zijn.
Tot nader is bewezen is hij voor mij de schuldige naar aanleiding van de laatste nieuwsfeiten. Het is je piloot zeg je? Nou en? Dacht je dat die niet gek kunnen worden? Ik heb gewerkt met tbs klanten en kan je diverse piloten aanwijzen die gestoord waren. Met name qua vrouwen of door drugs en drank.
• Malaysia’s defence and acting transport minister Hishammuddin Hussein says 26 countries are now involved in the search. He says that in the last 48 hours the operation has focused on “diplomatic, technical and logistical” issues. Still no sign of the plane. • The FBI and Interpol have been involved in the investigation from day one, Hishammuddin revealed.
It was Hamid who issued the phrase “all right, good night,” Ahmad Jauhari Yahya told the press conference. Pressed on the message he would not say whether there was any sign of stress in the voice. More analysis of the recording is taking place, the authorities said.
Een vliegtuig kapen ergens aan de andere kant van de wereld, vervolgens deze ruim 2 weken verborgen houden, misschien ergens overspuiten en dan nog ongezien in Den Haag aankomen tijdens een internationale top? Nah
Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef Loekie1 het volgende: Het vliegtuig is vast doorgevlogen tot de kerosine op was. Dan kun je toch die cirkel afzoeken tot waar het vliegtuig gevlogen kan hebben?
Probleem is dat het iets groter is dan jouw en mijn achtertuin tezamen, dus eventjes afzoeken gaat 'm niet worden.
Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef Loekie1 het volgende: Het vliegtuig is vast doorgevlogen tot de kerosine op was. Dan kun je toch die cirkel afzoeken tot waar het vliegtuig gevlogen kan hebben?
Dat vliegtuig volgde die rode lijn niet. De rode lijnen zijn alleen mogelijke plekken waar het laatste signaal vandaan kwam.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik geloof in een soort martelaarsdood van die Hamid. Hij wilde nog tot het uiterste van zijn laatste vlucht genieten, vandaar dat hij zo lang doorvloog.
Wat ik over die andere piloot gelezen heb kan ik niet geloven dat die het gedaan heeft. Terwijl we over de copiloot zo weinig lezen dat het verdacht begint te worden.
Een vliegtuig kapen ergens aan de andere kant van de wereld, vervolgens deze ruim 2 weken verborgen houden, misschien ergens overspuiten en dan nog ongezien in Den Haag aankomen tijdens een internationale top? Nah
Wel een totale verrassing dan, een vliegtuig kapen jn Londen of Berlijn zou meteen alle alarmbellen laten afgaan.
ook wel weer mooi hoe ze het woord 'mogelijk', wat in deze context impliceert dat het pure speculatie is, gewoon voor het gemak weghalen en het in de titel als een feit brengen. Deze man zegt volgens mij niets nieuws. Dat het vliegtuig op enig punt laag vloog was al redelijk bekend. De bron zegt niet dat hij over de hele vlucht zo laag vloog. Als dat wel zo is kunnen we er denk ik wel vanuit gaan dat het vleigtuig tegen 08.11 al op de grond stond.
edit: ah, het staat inmiddels ook op the guardian.
quote:
Malaysias New Straits Times reported that investigators were considering the possibility that the Boeing 777 dropped to 5,000ft or potentially even lower to avoid detection.
It suggested that the aircraft might not have roused the suspicions of those watching military radars if it followed commercial routes. It also cited unnamed sources as saying the plane had flown low over the Malay peninsula.
It is unclear where the altitude estimate originated and experts said that if it came from radar data it could well prove incorrect.
Een vliegtuig kapen ergens aan de andere kant van de wereld, vervolgens deze ruim 2 weken verborgen houden, misschien ergens overspuiten en dan nog ongezien in Den Haag aankomen tijdens een internationale top? Nah
Waarom Den Haag? Als het door Oeigoeren werd gekaapt, wat het meest waarschijnlijk is gezien de mogelijke diversie naar Xinjiang dan zou ik eerder kijken naar Chinese metropolen (Shanghai, Beijing, Guangzhou, Shenzhen, Hong Kong, Macau)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Dat komt omdat de gerenommeerde nieuwssites verifieren en niet klakkeloos overnemen. Met een 'anonieme bron' haal je niet de CNN headlines.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
ook wel weer mooi hoe ze het woord 'mogelijk', wat in deze context impliceert dat het pure speculatie is, gewoon voor het gemak weghalen en het in de titel als een feit brengen. Deze man zegt volgens mij niets nieuws. Dat het vliegtuig op enig punt laag vloog was al redelijk bekend. De bron zegt niet dat hij over de hele vlucht zo laag vloog. Als dat wel zo is kunnen we er denk ik wel vanuit gaan dat het vleigtuig tegen 08.11 al op de grond stond.
edit: ah, het staat inmiddels ook op the guardian.
[..]
we hebben alle mogelijkheden nu ook wel gehad? de oceaan was voor de hand liggend volgens sommige onderzoekers. Commerciele vluchten achterna vliegen want dat zou geen argaan wekken. En dan nu door de bergen met militaire precisie.
we hebben alle mogelijkheden nu ook wel gehad? de oceaan was voor de hand liggend volgens sommige onderzoekers. Commerciele vluchten achterna vliegen want dat zou geen argaan wekken. En dan nu door de bergen met militaire precisie.
Dat laatste zie ik Hamid niet doen.
Ook een veel te groot vliegtuig daarvoor lijkt me. Lomp, en niet reageert niet zo snel.
Dat de piloot zelfmoord wilde plegen. En het wilde laten lijken op een kaping zodat hij niet als lafaard gezien zou worden. Dus gewoon de communicatie uitgeschakeld en vervolgens ergens de oceaan in duiken.
Dat lijkt mij een vele malen realistischer scenario dan het alu hoedjes idee om in het geheim ergens te landen.
Prima heb trouwens geen zin in een les Nederlands.
Ik denk dat ie niet perse laag had hoeven bliegen als ik dit zo lees:
Pakistan:
quote:
"No information about the Malaysian plane is available at our radar as it has not entered our airspace," Foreign Ministry spokesperson Tasnim Aslam told reporters when asked to comment on the Malaysian government's request. Our radar system has no information about the Malaysian aircraft as it has never contacted our control tower.”
Dus ze hebben alleen info als een toestel contact zoekt? Primaire radar stond uit of de radarman lag te pitten?
Dus toestel zou in theorie ergens in Afghanistan kunnen staan, gekaapt door een zooi haatbaarden.
Eerder bevestigden Maleisische autoriteiten dat het laatste contact eindigde met een kalm uitgesproken "all right, good night".
Wie met de luchtverkeersleiders sprak vlak voordat het vliegtuig spoorloos verdween, is van belang omdat het vliegtuig naar alle waarschijnlijkheid bewust van de route is afgeweken.
Ook wordt onderzocht of het de piloot of de co-piloot was die achter de stuurknuppel zat toen het vliegtuig van de radar verdween. Kaping kan niet worden uitgesloten.
nu.nl
Dus hij was kalm, dat werd eerder niet gemeld. En ze gaan uitzoeken wie er achter de stuurknuppel zat, hoe gaan ze dat doen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Dus hij was kalm, dat werd eerder niet gemeld. En ze gaan uitzoeken wie er achter de stuurknuppel zat, hoe gaan ze dat doen?
Volgens mij maakt nu.nl dat ervan.
Dit stond dus op the guardian:
quote:
It was Hamid who issued the phrase “all right, good night,” Ahmad Jauhari Yahya told the press conference. Pressed on the message he would not say whether there was any sign of stress in the voice. More analysis of the recording is taking place, the authorities said.
Hij kon dus niet zeggen of hij gestressed was of niet. Dat is iets anders dan: 'hij was kalm'.
Inmiddels is ook bekend gemaakt dat dit 'good night' contact was om 1.19am.
De laatste ACARS-transmissie was om 1.07am, en hij is tussen 1.07am en 1.37am uitgezet, aangezien om 1.37am het volgende signaal gegeven had moeten worden, en dat gebeurde niet.
Hij kon dus niet zeggen of hij gestressed was of niet. Dat is iets anders dan: 'hij was kalm'.
Inmiddels is ook bekend gemaakt dat dit 'good night' contact was om 1.19am.
De laatste ACARS-transmissie was om 1.07am, en hij is tussen 1.07am en 1.37am uitgezet, aangezien om 1.37am het volgende signaal gegeven had moeten worden, en dat gebeurde niet.
In dat geval hoeft het 'good night'-bericht dus helemaal niet te zijn gegeven na het ACARS-systeem is uitgezet.
De gelijkenissen met een Tintin verhaal genaamd 'Flight 714' wordt door The Daily Star gemeld. Met andere woorden; terroristen halen hun inspiratie van Kuifje stripverhalen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Op maandag 17 maart 2014 12:08 schreef Asskicker14 het volgende: De gelijkenissen met een Tintin verhaal genaamd 'Flight 714' wordt door The Daily Star gemeld. Met andere woorden; terroristen halen hun inspiratie van Kuifje stripverhalen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Hij kon dus niet zeggen of hij gestressed was of niet. Dat is iets anders dan: 'hij was kalm'.
Inmiddels is ook bekend gemaakt dat dit 'good night' contact was om 1.19am.
De laatste ACARS-transmissie was om 1.07am, en hij is tussen 1.07am en 1.37am uitgezet, aangezien om 1.37am het volgende signaal gegeven had moeten worden, en dat gebeurde niet.
volgens mij stond het eerst ook niet zo op nu.nl en hebben ze dat later aangepast.
Interessant en dat denk ik dan ook dat het is uitgezet na 1.19.
Het is wel interessant om te weten dat je anno 2014 nog een compleet vliegtuig kan laten verdwijnen. Ik dacht dat elke kubieke cm wel onderhand 24 uurs surveillance zou hebben maar niets is minder waar. Blijkbaar kunnen ze niet een halfrond uitsluiten.
Bizar dit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Op maandag 17 maart 2014 12:30 schreef SpecialK het volgende: Het is wel interessant om te weten dat je anno 2014 nog een compleet vliegtuig kan laten verdwijnen. Ik dacht dat elke kubieke cm wel onderhand 24 uurs surveillance zou hebben maar niets is minder waar. Blijkbaar kunnen ze niet een halfrond uitsluiten.
Bizar dit.
Dat was voor mij ook een hele eye-opener inderdaad.
Op maandag 17 maart 2014 12:30 schreef SpecialK het volgende: Het is wel interessant om te weten dat je anno 2014 nog een compleet vliegtuig kan laten verdwijnen. Ik dacht dat elke kubieke cm wel onderhand 24 uurs surveillance zou hebben maar niets is minder waar. Blijkbaar kunnen ze niet een halfrond uitsluiten.
Bizar dit.
Besef ook hoeveel leegte/niks er is op de planeet. Himalayas, oceaan etc.
Op maandag 17 maart 2014 12:30 schreef SpecialK het volgende: Het is wel interessant om te weten dat je anno 2014 nog een compleet vliegtuig kan laten verdwijnen. Ik dacht dat elke kubieke cm wel onderhand 24 uurs surveillance zou hebben maar niets is minder waar. Blijkbaar kunnen ze niet een halfrond uitsluiten.
Bizar dit.
Na dat verhaal van één of andere gast in DWDD paar maanden geleden die zocht naar een spookschip, ben ik daar niet meer zo verbaasd over. Hij zei dat er mogelijk wel tientallen spookschippen ronddrijven op de oceanen, de meesten al langer dan 5 jaar.
De oceanen zijn zó verdomde groot, en als er een schip ergens heen en weer drijft door de stromingen tussen grote vaarroutes in, is de kans erg klein dat je zo'n schip vindt. Een aantal zal ook wel gezonken zijn.
Op maandag 17 maart 2014 12:35 schreef Idisrom het volgende: Hoe is het mogelijk dat al in 1990 een Dommelsch-bierdopje vanuit de satelliet gesignaleerd kon worden, en 24 jaar later niet eens een grote Boeing.
[ rl] ]
Wat is je punt precies?
Jij denkt dat elke vierkante centimeter aarde, op elk moment van de dag in de gaten wordt gehouden?
dan zou je praten over triljarden foto's per seconde, om met die resolutie elk gebied op aarde in de gaten te houden.
[ Bericht 7% gewijzigd door kanovinnie op 17-03-2014 13:01:59 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Ik zou denk ik meteen een borrel bestellen en 10 weesgegroetjes doen. Ik kan prima tegen turbulentie enzo, maar als het vliegtuig midair uit elkaar valt, dan blijf ik niet droog.
De tijdstippen rond het laatste moment van contact:
quote:
1.07 - laatste ACARS-transmissie. (is uitgeschakeld tussen 1.07 en 1.37) 1.19 - 'Allright, good night' door co-piloot 1.22 - laatste radar identification. waarschijnlijk uitschakeld niet lang na dit tijdstip, anders zou hij opgemerkt zijn door het luchtruim in Vietnam.
Het kan dus volgens mij nog steeds zijn dat ACARS en radar tegelijk zijn uitgezet, tussen 1.22 en 1.37. Maargoed, deze tijdstippen veranderen bij elke persconferentie
Vermoedelijk ook maar 30 minuten extra brandstof aan boord:
quote:
“We estimate it could have another 30 minutes of fuel”, the company’s chief executive replied.
Op maandag 17 maart 2014 12:30 schreef SpecialK het volgende: Het is wel interessant om te weten dat je anno 2014 nog een compleet vliegtuig kan laten verdwijnen. Ik dacht dat elke kubieke cm wel onderhand 24 uurs surveillance zou hebben maar niets is minder waar. Blijkbaar kunnen ze niet een halfrond uitsluiten.
Bizar dit.
Er zijn idd. nog veel blackspots. Komt nog bij dat er ook nog veel gebieden zijn waar ze wel radar hebben maar deze uit kostenoverweging niet altijd aan hebben staan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
De tijdstippen rond het laatste moment van contact:
[..]
Het kan dus volgens mij nog steeds zijn dat ACARS en radar tegelijk zijn uitgezet, tussen 1.22 en 1.37. Maargoed, deze tijdstippen veranderen bij elke persconferentie
Vermoedelijk ook maar 30 minuten extra brandstof aan boord:
On Sunday, Malaysian Defense Minister Hishammuddin Hussein told a news conference that the last words to be spoken to air traffic control from onboard the plane were “All right, good night.” This was said after the ACARS system had been switched off and there was no mention of any inflight problems.
Sterker nog, hoe hoger de resolutie, hoe langer het duurt om alles af te zoeken.
Nouja, in principe zou je met hele hoge resolutie foto's kunnen maken van enorme gebieden en dan inzoomen. Je kan er dan programma's op loslaten om bepaalde dingen te kunnen vinden. Hoe hoger de resolutie hoe makkelijker dat gaat natuurlijk.
Maar er zijn ook foto's van dit gebied, die worden nu gecrowdsourced.
Ik denk alleen dat sommige mensen iets teveel films gekeken hebben. Je kan met satellieten hele scherpe foto's maken waarop je een bierdopje kan zien, maar vaak moet dit een dag of langer van te voren geregeld worden. Die dingen komen met gigantische snelheden over en je hebt per paar uur maar 1 kans om zo'n foto te nemen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Ja daar is kennelijk verwarring over. Maar ik denk dat de MA-chief hier gelijk heeft en dat die minister maar iets roept. Ze kunnen niet zien wanneer hij is uitgezet, ze weten alleen dat het signaal dat om 1.37 had moeten komen er niet kwam. Hij kan dus ergens binnen die 30 minuten uitgezet.
Ja daar is kennelijk verwarring over. Maar ik denk dat de MA-chief hier gelijk heeft en dat die minister maar iets roept. Ze kunnen niet zien wanneer hij is uitgezet, ze weten alleen dat het signaal dat om 1.37 had moeten komen er niet kwam. Hij kan dus ergens binnen die 30 minuten uitgezet.
Op maandag 17 maart 2014 12:35 schreef Idisrom het volgende: Hoe is het mogelijk dat al in 1990 een Dommelsch-bierdopje vanuit de satelliet gesignaleerd kon worden, en 24 jaar later niet eens een grote Boeing.
[ [url=helding[/url] ]
Vroeger mochten tetten in reclame?
[ Bericht 8% gewijzigd door kanovinnie op 17-03-2014 13:02:09 ]
Was er om 08.11 uur nog contact met een satelliet? of hoe moet ik dat lezen?
Blijft een bijzondere route voor een vliegtuig. Met name die steile bank naar links. Waarom niet eerder als de piloten in 'een complot zaten'? Nu komt het over alsof het vliegtuig en route naar Peking werd gekaapt en ze afbogen naar de Indische oceaan. Vanwege die satelliet-lokalisatie denk ik dat ze verder naar links bleven banken en dat de onderste grijze boog het meest logisch is.
Anders zouden ze helemaal naar links banken om vervolgens weer 90 graden naar rechts te gaan.
Aangezien er 6 uur tussen zit (military radar en satelliet) zal dat vliegtuig niet onderaan de boog komen, dus ik schat ergens tussen Sumatra en de kust van Australie. Wat al eerder geopperd is, daar liggen wel toevallig de Cocos-eilanden.
Er zijn idd. nog veel blackspots. Komt nog bij dat er ook nog veel gebieden zijn waar ze wel radar hebben maar deze uit kostenoverweging niet altijd aan hebben staan.
Het lijkt me zo laagdrempelig om met 5 tot 10 satellieten alle bewegende objecten boven 5km om en rond black spots te radaren. Hoeft niet eens veel data te zijn.
Of kost op zo'n afstand radar verzenden en ontvangen te veel energie voor een satelliet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Dan komt de technische vraag naar boven. Die 2 uur extra brandstof zijn toch niet voor dat soort malle toeren als eerst duizenden kilometers rond Azie vliegen en dan ineens naar het zuiden gaan?
Zou het niet zo kunnen zijn dat die piloot niet zo logisch nadenkt als jij en dat het dan opeens heel goed mogelijk is dat hij wel duizenden kilometers heeft doorgevlogen?
Een vliegtuig kapen ergens aan de andere kant van de wereld, vervolgens deze ruim 2 weken verborgen houden, misschien ergens overspuiten en dan nog ongezien in Den Haag aankomen tijdens een internationale top? Nah
Je komt nog niet eens in de buurt van Den Haag tijdens die top. Op tientallen kilometers afstand wordt je al neergehaald lijkt me.
Je komt nog niet eens in de buurt van Den Haag tijdens die top. Op tientallen kilometers afstand wordt je al neergehaald lijkt me.
Dan kun je natuurlijk nog redelijk effectief zijn. Wat gaan ze doen als je over het roergebied aan komt vliegen en dan in Nederland ook zo veel mogelijk dichtbevolkte regio's uitzoekt om overheen te vliegen.
Je komt nog niet eens in de buurt van Den Haag tijdens die top. Op tientallen kilometers afstand wordt je al neergehaald lijkt me.
Gewoon een andere kist die richting Schiphol gaat onderscheppen, en die Air Malaysia gevuld met boemski onder dat vluchtnummer naar Schiphol laten vliegen.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Het lijkt me zo laagdrempelig om met 5 tot 10 satellieten alle bewegende objecten boven 5km om en rond black spots te radaren. Hoeft niet eens veel data te zijn.
Of kost op zo'n afstand radar verzenden en ontvangen te veel energie voor een satelliet.
Dat hebben ze ook gedaan, zelfs veel meer dan 5 km. Geen idee wat het aan energie kost, maar er komt meer bij kijken dan slechts inzoomen op een gebied en een printje maken. Ik had ook verwacht dat dit wat eenvoudiger zou zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Zonder transponder zie je hem helemaal niet aankomen
Ze zullen toch wel radar hebben o.i.d? Wat heeft het anders voor zin om het luchtruim op slot te doen als jan alleman toch door kan vliegen wanneer ze iets willen flikken.
Ze zullen toch wel radar hebben o.i.d? Wat heeft het anders voor zin om het luchtruim op slot te doen als jan alleman toch door kan vliegen wanneer ze iets willen flikken.
Er is gewoon primaire radar inderdaad. En verkeer dat zonder transponder aan komt zetten is bij voorbaat verdacht uiteraard.
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
Ze vlogen dus in 45 minuten tijd van punt 5 naar punt 6? Dan kunnen zes uur later toch ook in Afrika zitten? Ik neem aan dat die bogen een "cirkel" ofzo moeten vormen?
Het luchtruim is zo ontzettend drukbevolkt, is er echt geen een piloot te vinden die tijdens zijn vlucht uit het raampje keek en dacht 'wtf doet dat vliegtuig daar ineens ?!'
Ze vlogen dus in 45 minuten tijd van punt 5 naar punt 6? Dan kunnen zes uur later toch ook in Afrika zitten? Ik neem aan dat die bogen een "cirkel" ofzo moeten vormen?
nee het vliegtuig is OP die lijn gespot, maar waar op die lijn (en de bovenste of de onderste) dat weten we niet. Het vliegtuig heeft niet de straal van die lijn gevlogen maar ergens op die lijnen heeft ie de lijn aangetikt zeg maar. En dat kan overal op de lijn zijn geweest.
filmpje staat in OP
Jouw kaartje is ook niet zo duidelijk als die in de OP, daar zie je de uitloop kwa brandstof beter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Marrije op 17-03-2014 14:03:42 ]
After looking at all the details, it is my opinion that MH370 snuck out of the Bay of Bengal using SIA68 as the perfect cover. It entered radar coverage already in the radar shadow of the other 777, stayed there throughout coverage, and then exited SIA68’s shadow and then most likely landed in one of several land locations north of India and Afghanistan.
Probleem bij deze theorie is dat deze truc niet mogelijk zou zijn geweest als de Singapore-vlucht vertraging had opgelopen, of een andere route was gaan vliegen vanwege ATC-instructies of weersomstandigheden. Dit was dus niet van te voren te plannen vanwege te veel onzekerheden.
Probleem bij deze theorie is dat deze truc niet mogelijk zou zijn geweest als de Singapore-vlucht vertraging had opgelopen, of een andere route was gaan vliegen vanwege ATC-instructies of weersomstandigheden. Dit was dus niet van te voren te plannen vanwege te veel onzekerheden.
Je kan ook op dat moment beslissen dat vliegtuig te pakken om in de schaduw te gaan hangen. Zoveel vliegtuigen die daar langskomen, hoeft niet per se die te zijn...
Het verhaal begint een beetje te lijken op een zwartrijder die eerst het hele spoorboekje gaat uitpluizen en dan uitzoekt hoe hij zonder opgespoord te worden van A naar B komt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Iemand hier die weet of je naast de ACARS en de transponder ook de CVR en FDR uit kunt schakelen? Zijn daar ook circuit breakers voor aanwezig in de cockpit?
Je kan ook op dat moment beslissen dat vliegtuig te pakken om in de schaduw te gaan hangen. Zoveel vliegtuigen die daar langskomen, hoeft niet per se die te zijn...
Het verhaal begint een beetje te lijken op een zwartrijder die eerst het hele spoorboekje gaat uitpluizen en dan uitzoekt hoe hij het veiligste van A naar B komt.
Ja, maar als je een specifiek doel hebt (zoals in de theorie dat het toestel naar een -stan land is gevlogen) moet je wel een grote gok nemen dat er precies ook een andere vlucht over de Andamanse Zee die route neemt, zo veel zijn dat er nu ook weer niet.
Op maandag 17 maart 2014 13:58 schreef Ferry_76 het volgende: Iemand hier die weet of je naast de ACARS en de transponder ook de CVR en FDR uit kunt schakelen? Zijn daar ook circuit breakers voor aanwezig in de cockpit?
Goeie vraag. De CVR sowieso wel, staat in de OP. FDR = black box toch? Daar is onduidelijkheid over, we zoeken nog een definitieve bron.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Alle twee zijn zwarte doos, en beiden zijn afzonderlijk uit te zetten dmv het trekken van de circuitbreaker
Heb jij daar achtergrondinfo van?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Telegraaf zit weer de boel op te stoken... Er was waarschijnlijk nog helemaal niets uitgezet voor die 'verdachte' ( )woorden. Er is in elk geval geen bewijs van.
quote:
1.07 - laatste ACARS-transmissie. (is uitgeschakeld tussen 1.07 en 1.37) 1.19 - 'Allright, good night' door co-piloot 1.22 - laatste radar identification. waarschijnlijk uitschakeld niet lang na dit tijdstip, anders zou hij opgemerkt zijn door het luchtruim in Vietnam.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, maar als je een specifiek doel hebt (zoals in de theorie dat het toestel naar een -stan land is gevlogen) moet je wel een grote gok nemen dat er precies ook een andere vlucht over de Andamanse Zee die route neemt, zo veel zijn dat er nu ook weer niet.
Dat vliegtuig kwam toch uit Singapore? Is het dan niet mogelijk dat ze wisten dat het op tijd vertrokken was?
Op maandag 17 maart 2014 14:19 schreef Pleun2011 het volgende: Zijn jullie allemaal werkloos ofzo? Ben nu weer hard aan het werk voor mijn baas en zie nog steeds dezelfde posters
Ik ga zo aan het werk, hele dag alleen mobiel online, no worries.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Alle twee zijn zwarte doos, en beiden zijn afzonderlijk uit te zetten dmv het trekken van de circuitbreaker
Net even rondgekeken in m'n eigen flightsim, maar ik zie ze niet in de cockpit. Nu zegt dat niet alles natuurlijk, maar het lijkt mij een aardig accurate 777. Wel een CVR erase knopje gevonden.
Op maandag 17 maart 2014 14:19 schreef Pleun2011 het volgende: Zijn jullie allemaal werkloos ofzo? Ben nu weer hard aan het werk voor mijn baas en zie nog steeds dezelfde posters
Mijn werkdag is over 20 minuten voorbij. Ik heb het wel een beetje gehad vandaag
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Net even rondgekeken in m'n eigen flightsim, maar ik zie ze niet in de cockpit. Nu zegt dat niet alles natuurlijk, maar het lijkt mij een aardig accurate 777. Wel een CVR erase knopje gevonden.
Op maandag 17 maart 2014 14:19 schreef Pleun2011 het volgende: Zijn jullie allemaal werkloos ofzo? Ben nu weer hard aan het werk voor mijn baas en zie nog steeds dezelfde posters
Nee hoor, maar ik heb af en toe een kwartiertje theepauze en heb geen collega's om tegenaan te praten vandaag
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Het verhaal dat het de co piloot was die de laatste woorden sprak is nu ook overgenomen door Reuters. Als het dus zo is dat op dat moment ACARS al uit stond dan zou hij er meer van moeten weten. Maar dat laatste word schijnbaar ook weer over getwijfeld, terwijl dat gister toch vrij zeker was dacht ik.
En ik tuur de hele dag al naar de oceaan, lees: in comateuze toestand, maar op een drijvende rugzak na nog niets.
Top...houd ons op de hoogte van je surveillance werkzaamheden. Ik houd hier het luchtruim boven Den Haag in de gaten, maar ik zit maar 1 hoog vandaag, dus veel zie ik niet.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op maandag 17 maart 2014 14:19 schreef Pleun2011 het volgende: Zijn jullie allemaal werkloos ofzo? Ben nu weer hard aan het werk voor mijn baas en zie nog steeds dezelfde posters
Pssst. Mijn baas denkt dat ik werk
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Top...houd ons op de hoogte van je surveillance werkzaamheden. Ik houd hier het luchtruim boven Den Haag in de gaten, maar ik zit maar 1 hoog vandaag, dus veel zie ik niet.
En ik tuur de hele dag al naar de oceaan, maar op een drijvende rugzak na nog niets.
Dat deed ik vrijdag en prompt vond ik die "koffers" die later gedebunked werden... Ik dacht dat het algen of lichtinval was, eerlijk gezegd.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op maandag 17 maart 2014 13:37 schreef Kim-Holland het volgende: Hallo mensen. Ik heb een vraag; zijn de vrouw en kinderen van de piloot al terecht of heeft hij ze ook laten verdwijnen?
Staat in de OP; vrouw is ondervraagd door de politie en ik meen gelezen te hebben dat die hysterische flash van de Daily Mail niet waar is (goh): dat zijn vrouw NIET een dag van tevoren het huis uit getrokken zou zijn...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Staat in de OP; vrouw is ondervraagd door de politie en ik meen gelezen te hebben dat die hysterische flash van de Daily Mail niet waar is (goh): dat zijn vrouw NIET een dag van tevoren het huis uit getrokken zou zijn...
Volgens mij kijkt Pheno echt letterlijk naar de oceaan, niet de satellietbeelden.
Flinke klus, maar iemand moet het werk doen.
Over en uit betekent niet "oh ja, ook nog even dit", he, mevrouw de werkontwijkster.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
ik kijk live naar de echte oceaan, inclusief golfgeluid en zo
Jaloers. Maar hier breekt de zon net door.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Live flightsimmen en je stoer voelen omdat de hele wereld mee"kijkt".
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
hier is ie alweer onder. Dus ik verwacht weinig zoekacties op het moment. Morgen weer een dag om te 'zoeken'.
Waar zat jij ook alweer? Singapore?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op maandag 17 maart 2014 15:01 schreef Yuri_Boyka het volgende: Gekaapt door de taliban. Ja tuurlijk joh. Zul je zien dat die inslaat in Den Haag en dan zal het Osama zeker wel zijn of niet.
Je hebt gelijk. Gekaapt door de Mossad of een andere inlichtingendienst om het ding in te laten slaan in Den Haag en dan de schuld te geven aan Osama is veel plausibeler.
indonesie. Dat zal vast ook in het zoekgebied vallen ondertussen
Die zuidelijke boog raakt Java (of Bali?) net dacht ik. Maar daar zullen toch wel getuigen zijn om 08:11 Maleisische tijd?
Nog een argument voor de noordelijke boog; je vliegt tegen de tijd in en hebt dus meer nacht om ongestoord te kunnen vliegen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
god-mode cheat in het aloude spelletje Doom. Kon je niet doodgaan
Ah ja, da's uit mijn jeugd, laaaang geleden.
En off. Wellicht dat ik mijn transponder later nog es aanzet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
ze zouden dan toch wel wakker moeten zijn ja. Maar ja, hoe vaak tuur jij 's ochtends naar zee als je gewoon moet werken?
Op zaterdagochtend denk ik dat er genoeg vroege vogels zijn in de all-ins van Bali, maar nooit in Indonesië geweest nog. Helaas. Ooit.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als dat vliegtuig zo laag onder de rader heeft gevlogen en zo ver van koers af dat merken de passagiers toch ook ? waarom heeft er dan niemand met een mobieltje gebeld voor hulp ? Lijkt me sterk dat er niemand dan om hulp heeft geroepen
Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef TLC het volgende: Als dat vliegtuig zo laag onder de rader heeft gevlogen en zo ver van koers af dat merken de passagiers toch ook ? waarom heeft er dan niemand met een mobieltje gebeld voor hulp ? Lijkt me sterk dat er niemand dan om hulp heeft geroepen
omdat je bij een snelle daling nog wel eens bewusteloos kunt geraken. En tja weet jij of ze en nog bij zinnen waren, of ze niet hevig in paniek waren, hun mobiel netjes uit hadden gezet en nog bereik hadden. Als het een kaping is dan zijn er ook vast nog wel idioten die de mensen in bedwang hield. Angst doet veel met een mens.
Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef TLC het volgende: Als dat vliegtuig zo laag onder de rader heeft gevlogen en zo ver van koers af dat merken de passagiers toch ook ? waarom heeft er dan niemand met een mobieltje gebeld voor hulp ? Lijkt me sterk dat er niemand dan om hulp heeft geroepen
Waarom die kans en de kans op het opsporen van de mobieltjes klein is:
quote:
• The communication devices would have to connect to a cell tower. Although it’s possible for mobile signals to connect at medium to high altitudes (up to 15,000 ft I believe) this would be extremely patchy and tests have shown that anyone trying to connect above 2000 feet would have a very very difficult time doing so. Also, when someone is making a call while travelling they may go past several cell phone towers with each tower handing the caller onto the next, however at airliner speeds of 400mph it may be far too fast for this process to happen.
• There would have to be a GSM tower for them to connect to. We know that much of the aircraft’s path was over water where no signal would have been possible (a tower has a range of about 35km), however even when it hit land the coverage may have been patchy. Say the aircraft went due north from its last position to Burma where GSM coverage is sporadic at best (rollout only started in 2008), it would have been very lucky to catch a signal from a tower regardless of height or speed.
• We would have to know IMEI numbers for all the passengers mobile devices - this would need to be collected from each of their respective countries, as this would enable us to uniquely identify the device as being from one of the passengers - I doubt this has been done yet.
• Say a mobile did manage to connect to a GSM tower for a split second, enough for the tower to register their IMEI number, that data would have to be collected and made available to us. We are talking about several developing countries with a very wide range of mobile operators, all with varying policies and laws (if any) governing the collection of mobile data. Would that data have been saved and not overwritten after 7 days? If so, it is saved in a central database? Is that database searchable? A mobile company would only pay to build this capability if it had to.
• Has anyone asked each of the mobile operators for all of the countries MH370 could have flown over to see if any of the passengers IMEI data was recorded? The search so far has been a bit of a farce, it wouldn’t surprise me if someone hadn’t yet started this mammoth task as it only became clear in the past few days that MH370 was hijacked somehow.
Wat is bron van item 6 in bovenstaand plaatje? "The plane was possibly last tracked heading northwest at 2:15 a.m. ...."
Vooralsnog heb ik gezien dat ze zowel de zuidelijke áls noordelijke corridor als optie open houden. Als item 6 waar is, sluit je 50% uit. Ze zullen wel doelen op de mogelijkheid, o.b.v. de gegevens van Inmarsat.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog