quote:
Op zondag 16 maart 2014 15:14 schreef Gehenna het volgende:[..]
Oeh dat is ook wel tof idd, leuke clip ook wel die bovenste

Allebei zijn extreme varianten van Hardcore Punk, maar death-black (etc) metal trek je zeg maar niet? (wat ik me goed voor kan stellen trouwens

)
Even terugkomen nog, die eerste, Dir en Grey is een van de meest veelzijdige Metal bands die er zijn. Die hebben van Alt Rock tot Metalcore tot Prog Metal tot Nu-Metal alles hebben ze gemaakt. Die vocalist kan voor sommigen een irritante stem hebben, maar die kan echt op 100en manieren zingen denk ik wel. Helaas hebben ze veel troep gemaakt, maar Uroboros is echt een heel goed album, met hun beste nummer Vinushka erop:
Gekke clips hebben ze altijd al gehad, bij nog wel een vet nummer van ze, Obscure:
Sowieso omdat het Japans is, is het visuele ook heel belangrijk, hier nog wel een vette:
En dit is gewoon alt rock, met een heerlijk drumritme:
Was de eerste metalband die ik goed vond, dus wel grappig.

quote:
Venetian Snares is wel geinig ja, had dat kinderalbum van hem gehad, dat was wel creepy shit hier en daar, maar dat gebreak kan ik maar wel een paar nummers volhouden.
quote:
Klinkt ook wel geinig.

quote:
Op zondag 16 maart 2014 16:44 schreef ranja het volgende:Ach, wat is hard, wat is herrie... ik vind een hoop punk en noise veel harder dan een hoop metal, maar ook in de dance kan het erg hard gaan, en industrial is dan nog weer een soort combi van dat alles.
maar dit is toch wel erg briljant en enorm veel herrie

Ja Nine Inch Nails had ik Downward Spiral van geprobeerd, vond er vette dingen tussen zitten, maar ook veel mindere dingen. Maar die hebben een zo'n gevarieerde discografie dat ik nog wel wat dingen ga proberen ja.

Altijd, getuigt van vakmanschap, is bij een van mijn favo nummers ooit ook, van reggae naar dikke punk en weer terug.
quote:
Op zondag 16 maart 2014 17:47 schreef Gehenna het volgende:[..]
Bij Black metal trekt de sfeer van de muziek mij vaak vooral aan, het is heavy, maar kan vaak ook als ook als ambient worden geluisterd, maar dan met een heel duister, desolaat atmosfeertje. (die in-your-face-black-metal, spreekt me dan ook al een stuk minder aan). Die brutal death metal vind ik eigenlijk vooral maar cartooneske, en door de weinige variatie ook maar gewoon saai

[..]
Hard zat

het is alleen niet niet zo 'brutal'. Ik ken b.v. maar weinig bands die zo heavy zijn als Boris is (of iig: was). Misschien dat je Strapping Young Lad of Ministry ook wel tof vind, die zitten qua sound wel dicht bij Fear Factory. Voor SYL is aan de ene kant vet ruig, maar behoudt altijd wel de melodie en een behoorlijk poppy manier van song structuur. En geven vaak een dikke knip-oog naar de rest van het genre

[..]
Live ontploft het vaak wel behoorlijk

maar de liedjes zijn eigenlijk vaak wel heel lief, maar verhuld in een muur van lawaai

Ja Boris is echt een van mijn favo bands hoor.

Hele veelzijdige discografie, maar amper slechte dingen. Vind zelf de no nonsense Metal van Heavy Rocks 1, Pink en Akuma No Uta het fijnst, maar ook Flood is heerlijk. Zoiets als Nile vind ik echt vreselijk ja, had iemand me al eens aangeraden. Burzum, klinkt alweer wat beter, maar ik vind die vent zelf zon creep

Klinkt iig al veel beter dan dat gekrijs van Darkestrah haha.
Strapping Young Lad klinkt ook al goed hoor, lekkere gym muziek is dat. Altijd lekker tijdens het trainen Deftones, QOTSA, Boris, Fear Factory, Refused opzetten voor wat kwaadheid en wat energie.

Overigens kan ik van Death Metal dat laatste album van Death wel hebben dan, maar dat is anders ofzo?
Nou dit was de grootste post in deze reeks ooit denk ik.
[ Bericht 57% gewijzigd door Kerftminister op 16-03-2014 23:50:04 ]