De Piratenpartij heeft met deze naam succes gehad in een heleboel andere landen. Ik denk dat de twijfel over de naam voortkomt uit onbekendheid en daar hopen we wat aan te doen - die onbekendheid. Het is een geuzennaam en hij valt in ieder geval wel op tussen alle afkortingen. Als we in de toekomst gegronde reden zien om deze te moeten veranderen, bijvoorbeeld door verwarring vanwege toenemende populariteit van Somalische Piraten of de film Pirates of the Caribbean, dan zullen we overleg hierover niet uit de weg gaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:18 schreef Eenskijken het volgende:
Nogmaals proberen: gaat de naam PiratenPartij in de toekomst veranderd worden?
Wel een dingetje ja. Landelijk lijkt de PP geen standpunten te hebben op zaken als pensioen, ww, accijns etc. Mocht ooit deze partijen meer aandacht gaan vestigen op de internetzaken die nu ook gewoon, misschien zelf beter, verwoord staan in hun standpunten dan lijkt de PP overbodig.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nog steeds benieuwd naar deze vraag. Ik voel me alleen een beetje schuldig door het al de tweede keer aan te halen.
In zwolle hebben ze ook al totaal geen standpunten als het gaat om iets anders dat de traditionele onderwerpen.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:27 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Wel een dingetje ja. Landelijk lijkt de PP geen standpunten te hebben op zaken als pensioen, ww, accijns etc. Mocht ooit deze partijen meer aandacht gaan vestigen op de internetzaken die nu ook gewoon, misschien zelf beter, verwoord staan in hun standpunten dan lijkt de PP overbodig.
De rest heeft die standpunten wel, maar weet ze toch te verneuken.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
In zwolle hebben ze ook al totaal geen standpunten als het gaat om iets anders dat de traditionele onderwerpen.
Jij werkt voor RTL boulevard? Dat gelul over (een oninteressante handeling) van persoon in kwestie lijkt me niet het meest boeiende.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:27 schreef Caland het volgende:
Vind je het achteraf niet jammer dat je uitlatingen tegenover die vieze relnicht (Gordon, red.) je boodschap in één klap onderuit haalde?Erg volwassen kwam het niet over namelijk.
Thanks voor het antwoordquote:Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
De Piratenpartij heeft met deze naam succes gehad in een heleboel andere landen. Ik denk dat de twijfel over de naam voortkomt uit onbekendheid en daar hopen we wat aan te doen - die onbekendheid. Het is een geuzennaam en hij valt in ieder geval wel op tussen alle afkortingen. Als we in de toekomst gegronde reden zien om deze te moeten veranderen, bijvoorbeeld door verwarring vanwege toenemende populariteit van Somalische Piraten of de film Pirates of the Caribbean, dan zullen we overleg hierover niet uit de weg gaan.
Ja ik vond het ook niet erg sterk van haar.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij werkt voor RTL boulevard? Dat gelul over (een oninteressante handeling) van persoon in kwestie lijkt me niet het meest boeiende.
Maar dat is pokitiek op tv van tegenwoordig, lullen over personen ipv idealen.
Goede vraag Rens.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:29 schreef RensAjacied het volgende:
Ik snap niet dat mijn serieuze vraag is verwijderd maar ik dan stel ik hem anders.
PP doet mee in Amsterdam. Een belangrijk onderwerp is daar Ajax. Als de PP meegaat doen mag Ajax zijn spelers dan weer huldigen op het Leidseplein en zijn feesten op Koninginnedag weer toegestaan? In Amsterdam wordt steeds meer verboden onder het motto van openbare veiligheid.
Ja, maar ik denk ook niet dat het in Zwolle wat gaat worden. Hier in de gemeente, net iets buiten Zwolle, is het eerste standpunt van de SGP dat ze vanuit de kracht van God beslissingen maken.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
In zwolle hebben ze ook al totaal geen standpunten als het gaat om iets anders dat de traditionele onderwerpen.
We vinden dat dat momenteel nergens op slaat. Wiet is een veel softere drugs dan bijvoorbeeld alcohol. Koffie en chocolade zijn ook drugs. De manier waarop hier beleid wordt gemaakt is dus hypocriet. In deze tijden van crises lopen we een heleboel banen mis, we duwen we wietproductie de illegaliteit en criminaliteit in. Hiermee lopen we een hele hoop belastinggeld mis wat we nu best goed zouden kunnen gebruiken. Wat volwassen mensen met hun lichaam doen is aan hen, wat de Piratenpartij betreft. Burgers hoeven niet als kleine kinderen behandeld te worden. Waar we ooit zo trots waren op onze progressieve stad, lopen we in softdrugsregelgeving nu hopeloos achter op andere plekken in de wereld zoals Portugal en Colorado.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:21 schreef Paardlants het volgende:
[..]
Hoe kijk je aan tegen het softdrugsbeleid?
Er komen toch geen huldigingen meer, dus niet rullevantquote:
Bedankt voor je heldere antwoord. Ik vroeg het omdat je twee dagen geleden Cition een koekje van eigen deeg gaf. Het viel me op dat jullie apparatuur kregen van een bedrijf wat die GPS trackers voor kinderen verkoopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:17 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Dat lijkt me een aantasting van de autonomie van het kind en kan nare onvoorziene gevolgen hebben. Die data blijft niet alleen van jou als ouder, maar wordt waarschijnlijk al snel doorgespeeld naar grote bedrijven/overheden die dat in hun voordeel (en dus niet je kind's voordeel) gebruiken voor financieel gewin. Wij vinden het de taak van ouders om hun kinderen te beschermen tegen dit soort langdurige privacy inbreuken. Alles is te hacken, dit soort gegevens kunnen in de handen komen van zeer vervelende partijen die hier brood in zien (vul zelf maar in…..) Ik ben altijd opgevoed met voorzorgsmaatregelen: niet met mensen meelopen, geen snoepjes aannemen, je huisadres en telefoonnummer weten alsmede de naam van ouders, enz…
Lees: Koningsdagquote:Op zondag 16 maart 2014 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komen toch geen huldigingen meer, dus niet rullevant
Dank je wel voor deze reactie. Bevestigd ook mijn mening erover.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:33 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
We vinden dat dat momenteel nergens op slaat. Wiet is een veel softere drugs dan bijvoorbeeld alcohol. Koffie en chocolade zijn ook drugs. De manier waarop hier beleid wordt gemaakt is dus hypocriet. In deze tijden van crises lopen we een heleboel banen mis, we duwen we wietproductie de illegaliteit en criminaliteit in. Hiermee lopen we een hele hoop belastinggeld mis wat we nu best goed zouden kunnen gebruiken. Wat volwassen mensen met hun lichaam doen is aan hen, wat de Piratenpartij betreft. Burgers hoeven niet als kleine kinderen behandeld te worden. Waar we ooit zo trots waren op onze progressieve stad, lopen we in softdrugsregelgeving nu hopeloos achter op andere plekken in de wereld zoals Portugal en Colorado.
Meer over onze ideeën over softdrugsbeleid in ons partijprogramma: http://amsterdam.piratenpartij.nl/GR2014/Programma
+1quote:Op zondag 16 maart 2014 20:29 schreef Paardlants het volgende:
[..]
De rest heeft die standpunten wel, maar weet ze toch te verneuken.
En bedankt voor de moeite Ancila (en FOK natuurlijk).quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef superworm het volgende:
Hoi Ancilla,
Het is inmiddels bijna 20.30 uur, dus FOK! wil je hierbij hartelijk bedanken voor je aanwezigheid in deze livechat.
Je hebt al tientallen users van antwoord voorzien en formeel is de livechat (bijna) voorbij, maar mocht je wat langer willen blijven doorchatten, dan ben je vanzelfsprekend meer dan welkom.
Nogmaals heel veel succes gewenst bij de komende verkiezingen en als het even meezit, give 'em hell in de gemeenteraad!
Redactie Nieuws FOK.nl
Moderators FOK!forum 'Politiek'
Geheel op eigen titel. De mening vn de Piratenpartij is ook mijn mening in 99% van de gevallen, ander had ik me er nooit met een gerust hart bij aangesloten.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:33 schreef Pokkelmans het volgende:
Heeft het PP Politbureau je nou streng in de gaten gehouden, of is deze chat op persoonlijke titel gevoerd?
Hoeveel betalen ze je?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:36 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Geheel op eigen titel. De mening vn de Piratenpartij is ook mijn mening in 99% van de gevallen, ander had ik me er nooit met een gerust hart bij aangesloten.
En wat zou dan die 1% discrepantie zijn?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:36 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Geheel op eigen titel. De mening vn de Piratenpartij is ook mijn mening in 99% van de gevallen, ander had ik me er nooit met een gerust hart bij aangesloten.
Hartelijk bedankt! Ik vond het erg leuk om te doen en ga nog eventjes door om de meest gestelde vragen te beantwoorden waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Rond 21u ga ik afsluiten want ik zit morgenochtend veel te vroeg bij Koffietijd (of all places…)quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef superworm het volgende:
Hoi Ancilla,
Het is inmiddels bijna 20.30 uur, dus FOK! wil je hierbij hartelijk bedanken voor je aanwezigheid in deze livechat.
Je hebt al tientallen users van antwoord voorzien en formeel is de livechat (bijna) voorbij, maar mocht je wat langer willen blijven doorchatten, dan ben je vanzelfsprekend meer dan welkom.
Nogmaals heel veel succes gewenst bij de komende verkiezingen en als het even meezit, give 'em hell in de gemeenteraad!
Redactie Nieuws FOK.nl
Moderators FOK!forum 'Politiek'
Bedankt.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:39 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Hartelijk bedankt! Ik vond het erg leuk om te doen en ga nog eventjes door om de meest gestelde vragen te beantwoorden waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Rond 21u ga ik afsluiten want ik zit morgenochtend veel te vroeg bij Koffietijd (of all places…)
Dank aan Fok! voor de uitnodiging en het platform. Dank aan fans voor de support en dank aan de critici voor de kans om hun twijfels weg te nemen.
19 Maart, stem een Piraat in de gemeenteraad!
Ter info: Ik sta op nummer drie. Meer over andere kandidaten en ons partijprogramma op http://amsterdam.piratenpartij.nl
O, zijn er ook andere kandidaten. Ik zie alleen jou steeds in de media verschijnen.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:39 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Hartelijk bedankt! Ik vond het erg leuk om te doen en ga nog eventjes door om de meest gestelde vragen te beantwoorden waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Rond 21u ga ik afsluiten want ik zit morgenochtend veel te vroeg bij Koffietijd (of all places…)
Dank aan Fok! voor de uitnodiging en het platform. Dank aan fans voor de support en dank aan de critici voor de kans om hun twijfels weg te nemen.
Ter info: Ik sta op nummer drie. Meer over andere kandidaten en ons partijprogramma op http://amsterdam.piratenpartij.nl
Je bent van harte uitgenodigd bij de after party, dat hier gaat plaatsvinden: VBL / [VBL Slowchat] #3210 HALLOquote:Op zondag 16 maart 2014 20:39 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Ach, could be worse, die kok knakker, kan best lekker koken volgens mijquote:Op zondag 16 maart 2014 20:39 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
want ik zit morgenochtend veel te vroeg bij Koffietijd (of all places…)
Bedankt voor je tijd en moeite!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:39 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Jazeker, ik ben een groot voorstander van open source. Er zijn een heleboel slimme nerds die heel hard werken aan pro-privacy innovatie. Zoals dat zo mooi heet: Privacy-by-design.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Denk je dat meer privacy kan worden bereikt door technologische innovatie? Tot nu toe heeft innovatie imo alleen maar gezorgd voor meer inbreuk op onze privacy (denk aan de ov-chipkaart). Zo ja, hoe zie je dat voor je?
http://kassa.vara.nl/actu(...)fonie-relatief-duur/quote:Nederlanders en Belgen zijn meer geld kwijt voor bundels met internet, tv en telefonie dan inwoners van omringende landen. Dat blijkt uit een onderzoek door de Belgische toezichthouder Bipt.
Gemiddelde prijs
De gemiddelde prijs voor een bundel met vaste telefonie, tv en internet met een minimale downloadsnelheid van 30 Mbit/s is in Nederland ongeveer 60 euro, in België loopt dit op tot zelfs 76 euro. Fransen zijn voor dezelfde diensten veel minder kwijt: zij betalen bij een gemiddeld pakket ongeveer 36 euro, Duitsers betalen zo’n 44 euro. Het enige land dat een hoger tarief rekent voor hetzelfde pakket dan Nederland en België is Spanje, met een gemiddelde prijs van rond de 97 euro.
Grote providers
De Belgische toezichthouder Bipt, nam de Nederlandse aanbieders KPN, Tele2, Ziggo en UPC mee in het onderzoek. In België waren dit Belgacom, Numericable, Telenet en Voo. Het onderzoek nam alleen de tarieven van grote providers mee, terwijl die van prijsvechters ontbreken. In Nederland kiezen momenteel steeds meer mensen voor een abonnement bij een prijsvechter. De toezichthouder publiceerde de cijfers als onderzoek naar de tarieven in eigen land en baseert zich op onderzoek van de economische unie OESO van augustus vorig jaar.
Eerst maar even verkozen worden :-)quote:Op zondag 16 maart 2014 20:34 schreef glasshole het volgende:
Hoe lang wil je politiek actief blijven en heb je ambities om na je loopbaan bij de PP door te stromen naar de landelijke politiek?
Bedankt voor je tijd en nogmaals veel succes!
Heel hartelijk dank! Het is dat ze in Roosendaal niet meedoen, anders had ik het gedaan. Tot ziens bij de landelijke verkiezingenquote:Op zondag 16 maart 2014 20:39 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Als ik haar was zou ik hier blijven komen. Inhoudelijke Internet Interactie zou de toekomst van wat democratie is, kunnen zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:41 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Ach, could be worse, die kok knakker, kan best lekker koken volgens mij
Dus mensen die een vraag hebben geplaatst, blijf dit topic nog even in de gaten houden!
Ik werk voor een heleboel partijen maar niet RTL boulevard zover ik weet.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:29 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij werkt voor RTL boulevard? Dat gelul over (een oninteressante handeling) van persoon in kwestie lijkt me niet het meest boeiende.
Maar dat is pokitiek op tv van tegenwoordig, lullen over personen ipv idealen.
Heb je concrete voorbeelden hoe je dit in de gemeente (Amsterdam) wil toepassen? Vooralsnog klinkt het allemaal nogal als punten die je op nationaal niveau moet aanpakkenquote:Op zondag 16 maart 2014 20:41 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Jazeker, ik ben een groot voorstander van open source. Er zijn een heleboel slimme nerds die heel hard werken aan pro-privacy innovatie. Zoals dat zo mooi heet: Privacy-by-design.
Sorry, die vraag was niet aan jou gericht maar aan degene die weer begon over dat 'incident'.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:43 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Ik werk voor een heleboel partijen maar niet RTL boulevard zover ik weet.
Piratenpartij staat voor open bestuurquote:Op zondag 16 maart 2014 20:29 schreef johannes_vermeer het volgende:
Komt de PP in Groningen ook op voor de student?
Dat hele privacy gedoe vind ik niet zo interessant, so wut dat de overheid gegevens van me heeft.
Zijn jullie niet te veel een one-issue partij?
https://amsterdam.piraten(...)_ProgrammaGR2014.pdfquote:Op zondag 16 maart 2014 20:44 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Heb je concrete voorbeelden hoe je dit in de gemeente (Amsterdam) wil toepassen? Vooralsnog klinkt het allemaal nogal als punten die je op nationaal niveau moet aanpakken
Dan zit je niet goed op te lettenquote:Op zondag 16 maart 2014 20:41 schreef superniger het volgende:
[..]
O, zijn er ook andere kandidaten. Ik zie alleen jou steeds in de media verschijnen.
Dat heb ik doorgelezen, ik kan daar geen concrete voorbeelden vinden die op gemeentelijk niveau te regelen zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
https://amsterdam.piraten(...)_ProgrammaGR2014.pdf
Willen jullie ook software die gebruikt wordt op het gemeentehuis vervangen met opensource software? Dus niet alleen de OS maar ook postregistratie, BSA etc..quote:Op zondag 16 maart 2014 20:46 schreef Ancilla_Tilia het volgende:
[..]
Piratenpartij staat voor open bestuur
Piratenpartij staat voor inspraak
Piratenpartij staat voor grondrechten
Piratenpartij staat voor een vrij Amsterdam
Piratenpartij staat voor slim en effectief beleid
https://amsterdam.piraten(...)maGR2014-compact.pdf
Helaas hebben al deze punten, vooral het laatste, betrekking tot bijna al het beleid wat er op lokaal niveau en in Amsterdam gemaakt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |