ik zei het al eens eerder .. maar nog maar een keer. Gewoon zeggen dat als ze zich nu niet aankleedt dat ze in d'r blote kont meegaat of dat je zonder haar weggaat. Bij dreigement ้้n, haar ook echt een keer mee naam buiten nemen in d´r blote kont zodat ze leert dat wat je belooft ook echt doet! en bij dreigement twee gewoon de deur achter je dicht trekken en na een minuut of twee weer opendoen en vragen of ze zich nu wel wil aankleden. zo nodig herhalen tot ze wel wil luisteren naar wat jij wilquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef PureEvil het volgende:
katholieke scholen zijn ook goed hoor. in limburg (en duitsland) heb je bijna allemaal katholieke scholen, niks mis mee en het gedoe over god valt ook wel mee (wij zijn niet gelovig)
CS, ik zou zo graag ff met cristel naar buiten gaan, gewoon hier op de hof, of naar de speeltuin....Maar ik kan haar moeilijk meenemen in dr blote kont...Dat is ook een beetje het probleem![]()
(ik ben dat binnen zitten nu ook wel zat inmiddels, ik kom echt nooit ergens)
Wat lief.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:28 schreef Kyara het volgende:
Mijn jochie heeft vandaag een "koeiebloem" voor me geplukt![]()
![]()
waarom viel die ene school voor jou dan af?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb vooral beroepsmatig gekeken. Hier hebben wij in het dorp eigenlijk geen slechte scholen en toch viel er voor mij 1 al pertinent af.
Je kunt vragen naar het schoolplan en de uitstroom van ll naar het vo. Welk niveau hebben ze gehaald en wat is de cito score gemiddeld van de school.
Ik heb ook gevraagd naar de groepsgrote maar daar konden ze nog niks overzeggenevenals wel of geen instroomgroep dit heeft echt met de aanmeldingen te maken en het geld dat een school vanuit de overheid krijgt.
En vooral ga een keer kijken tijdens schooltijd welke sfeer hangt er? Of loop langs tijdens een pauze dan zie je al heel veel op een schoolplein.
Het uitbetalen gebeurt op basis van het aantal leerlingen. Het ministerie kijkt daarbij naar het aantal leerlingen dat de school op 1 oktober had. Dus dat kunnen ze nog niet zeggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:55 schreef ferrari_rood het volgende:
evenals wel of geen instroomgroep dit heeft echt met de aanmeldingen te maken en het geld dat een school vanuit de overheid krijgt.
De scores vind ik zelf inderdaad ook wat minder interessant. Dat ligt toch voor een heel groot deel aan mijn kind zelf. Maar ik vind aandacht voor de bovenkant en niet alleen voor de leerlingen aan de onderkant wel een belangrijk punt wat niet op elke school genoeg ruimte krijgt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:26 schreef Soempie het volgende:
Grappig om te lezen dat fr weer deels op andere dingen let. Ik heb aan m'n man gevraagd wat hij belangrijk vond bij de keuze en hij zei precies wat ik dacht: dat ze er een leuke, fijne tijd hebben. Dat leren er leuk is en er ook aandacht is voor dingen als een schooltuin, schoolreisjes, groepsgesprekken, spel, muziek, enz.
Hoe er dan gescoord wordt op rekenen of taal en wat de uitstroomcijfers zijn maakt me wat minder uit.
Ik heb ook wel naar praktische zaken gevraagd. Hoe zijn de groepen verdeeld, hoe verloopt een lesdag in de verschillende groepen, welke materialen bieden ze aan, de uren, eten ze op school, enz.
En omdat we een rondleiding kregen van een leerling konden we ook van haar horen wat ze er fijn vond en wat juist niet zo.
En voor ons specifiek: hoe er met de nadelen of zwakke kanten (in mijn ogen) van montessori wordt omgegaan?
VO is voortgezet onderwijs. Hoe leveren ze hun leerlingen af?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:30 schreef danic het volgende:
[..]
waarom viel die ene school voor jou dan af?
En help! Vaktermen. Wat bedoel je met Letten op leerlingen naar het vo? Ik bedoel, waarom moet ik daarop Letten? Dat gebeurt toch als ze groep 8 gehaald hebben?
duidelijk: ik snap het niet.
En Letten op cito score....wat is dan goed en wat niet?
Dat aandacht voor de bovenkant is inderdaad een belangrijk punt. Veel leerlingen krijgen nu een rugzakje en moet de leerkracht meer tijd aan besteden, 5 kinderen met een rugzakje in de klas is bijna een fulltime baan. Dan is er dus niet heel veel tijd meer over voor de andere 25.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:30 schreef laziness het volgende:
[..]
De scores vind ik zelf inderdaad ook wat minder interessant. Dat ligt toch voor een heel groot deel aan mijn kind zelf. Maar ik vind aandacht voor de bovenkant en niet alleen voor de leerlingen aan de onderkant wel een belangrijk punt wat niet op elke school genoeg ruimte krijgt.
Voor de rest vaar ik op mijn gevoel wat inderdaad niet vaart op methodes maar juist de andere soort activiteiten die ze aanbieden.
Ja, goed punt. Bij de school waar we vandaag zijn gaan kijken hebben ze Leonardo-groepen, voltijd onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen. En daarnaast is er nog een compactgroep.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:30 schreef laziness het volgende:
[..]
De scores vind ik zelf inderdaad ook wat minder interessant. Dat ligt toch voor een heel groot deel aan mijn kind zelf. Maar ik vind aandacht voor de bovenkant en niet alleen voor de leerlingen aan de onderkant wel een belangrijk punt wat niet op elke school genoeg ruimte krijgt.
Voor de rest vaar ik op mijn gevoel wat inderdaad niet vaart op methodes maar juist de andere soort activiteiten die ze aanbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |