abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:37:35 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137966461
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een hokje rood te kleuren? Mijn neefje van vier kan dat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:38:04 #252
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137966477
quote:
13s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:28 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dom natuurlijk, degene die wel stemmen zorgen dan voor de samenstelling van de raad..
Hou wel even in de gaten dat het hier gaat om het dorp Moerdijk. De gemeente Moerdijk is veel groter (3% van de inwoners woont in het dorp Moerdijk), het aantal blanco/ongeldige stemmen in de hele gemeente is 2,2%.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:41:28 #253
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137966568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:37 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een hokje rood te kleuren? Mijn neefje van vier kan dat.
Ik heb gisteren de dag vergald van een meisje van een jaar of 6 dat graag met mama mee het stemhokje in wilde om een hokje in te kleuren. Dat mocht dus niet van ons. Dat ze wel het stembiljet in de bus mocht gooien was een schrale troost.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:42:42 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137966602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:41 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb gisteren de dag vergald van een meisje van een jaar of 6 dat graag met mama mee het stemhokje in wilde om een hokje in te kleuren. Dat mocht dus niet van ons. Dat ze wel het stembiljet in de bus mocht gooien was een schrale troost.
_O- ;(

Verbiedt de kieswet dat omdat je niet met z'n tweeën in het stemhokje mag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137966724
Als ze nou zetels bestaande uit blanco stemmen leeg laten. Dan heeft blanco stemmen ook meer zin denk ik als stem uit onvrede en voorkom je dat die gaan naar clubs als de PVV.
pi_137966726
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:38 schreef freako het volgende:

[..]

Hou wel even in de gaten dat het hier gaat om het dorp Moerdijk. De gemeente Moerdijk is veel groter (3% van de inwoners woont in het dorp Moerdijk), het aantal blanco/ongeldige stemmen in de hele gemeente is 2,2%.
Dan is het helemaal dom. Die invloed van 2 a 3% is klein, maar afhankelijk van de opkomst kan deze toch nog veel bereiken. Er waren vast partijen die de invloed van de haven wilde beperken...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137966813
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan is het helemaal dom. Die invloed van 2 a 3% is klein, maar afhankelijk van de opkomst kan deze toch nog veel bereiken. Er waren vast partijen die de invloed van de haven wilde beperken...
Vraag ik mij af, met de 25 zetels van Moerdijk bepaal je dus hooguit 1 zetel, dat gaat weinig uitrichten. Echter als iedereen blijkbaar wel de moeite neemt om te stemmen maar dan blanco stemt geef je een duidelijk signaal naar alle partijen dat je het als dorp niet eens bent met het beleid van de gemeente.
pi_137966823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:41 schreef freako het volgende:
Ik heb gisteren de dag vergald van een meisje van een jaar of 6 dat graag met mama mee het stemhokje in wilde om een hokje in te kleuren. Dat mocht dus niet van ons. Dat ze wel het stembiljet in de bus mocht gooien was een schrale troost.
Grappig, ik mocht altijd gewoon op het knopje drukken. Werd nooit problemen om gemaakt. :) Maar strikt gezien wel een terechte stap natuurlijk die je hebt gezet.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:52:47 #259
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137966938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

_O- ;(

Verbiedt de kieswet dat omdat je niet met z'n tweeën in het stemhokje mag?
Ja. Het advies is min of meer om kinderen die waarschijnlijk al kunnen lezen uit het stemhokje te houden. Ze zouden bijvoorbeeld rond kunnen bazuinen waarop mama gestemd heeft, ook als mama dat eigenlijk liever niet heeft.

We hadden gisteren ook een moeder met een baby in een draagdoek. Dat is natuurlijk geen probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 20-03-2014 14:58:04 ]
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:55:40 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_137968649
Nou beste mensen. Ik heb het ruim gered. In Eindhoven zijn we van 6 naar 7 gegaan en de tweede partij geworden na een nek aan nek race tussen PvdA, VVD, SP en D66. Wie hier op me gestemd heeft nog bedankt.

Helaas niet de grootste zoals in veel steden. Eindhoven is het laatste rode kasteel van Nederland. Ik vermoed dat de populariteit van Rob van Gijzel hier op de PvdA afstraalt.

Niettemin hebben we gewonnen en was ik goed dronken.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:15:53 #261
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137969218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Nou beste mensen. Ik heb het ruim gered.
pi_137970792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:39 schreef freako het volgende:

[..]

Nuth 9,7% - 2 zetels (+1,5%!)
Purmerend 7,0% - 2 zetels
Pijnacker-Nootdorp 3,3% - 1 zetel
Breda 3,1% (als TROTS/OPA) - 1 zetel
Gouda 2,5%
Vlaardingen 2,3%
Haarlem 2,2%
Rhenen 2,0%
Edam-Volendam 2,0%
Zoetermeer 1,8%
Schiedam 1,5%
Arnhem 1,4%
Heerhugowaard 1,2%
Amsterdam 0,4%
Wanneer verwacht je je website helemaal up to date te hebben incl. deze verkiezingen? Dan ga ik die even goed doorspitten! ^O^
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:24:55 #263
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137971180
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wanneer verwacht je je website helemaal up to date te hebben incl. deze verkiezingen? Dan ga ik die even goed doorspitten! ^O^
"Ergens in de loop van 2014". Het blijft een hobby, en ik heb ook nog iets dat op een leven lijkt. De hoeveelheid handwerk die in die raadsuitslagen zit is nou eenmaal aanzienlijk. Het zal wel eind april/begin mei worden.

Het is in ieder geval wachten op de definitieve uitslagen van morgen, en het publiceren van de proces-verbalen door de gemeenten, of de Kiesraad.

De Telegraaf heeft zoals wel vaker de beste overzichten van de uitslagen van gisteren, in vergelijking met vier jaar geleden. Volgens mij de enige die alle gemeenten in een provincie onder elkaar op een pagina heeft gezet. Er is geen fancy klikbaar kaartje, maar dat is ook niet altijd nodig.

http://www.telegraaf.nl/verkiezingen/gr2014/index.jsp
pi_137972315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het eerste kan je natuurlijk alleen maar ongeldig verklaren maar waarom het tweede niet gewoon goedkeuren? Het is nogal muggenziften aangezien volstrekt duidelijk is wat die persoon hiermee bedoelt. Ik verwijt jou niets hoor, het is weer zo'n geval van Nederland regeltjesland, al zal dit misschien ook in de meeste andere landen voorkomen.
Ik wilde er vaak ook liever iets flexibeler zijn. Hier was het probleem echter ook dat je op een persoon moet stemmen hè, maar er was enkel een partij omcirkeld en geen persoon gekozen. :)
quote:
[..]

Ik als niet-Rotterdammer ook niet dus ik ben nu wel benieuwd waar dat over gaat.
Het waren altijd de deelgemeenten, maar die heten sinds kort gebiedscommissie. Het is nog steeds een politiek orgaan voor een regio binnen Rotterdam, alleen hebben ze nu geen budget meer maar enkel een adviserende rol t.a.v. de gemeenteraad.
pi_137972456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Nou beste mensen. Ik heb het ruim gered. In Eindhoven zijn we van 6 naar 7 gegaan en de tweede partij geworden na een nek aan nek race tussen PvdA, VVD, SP en D66. Wie hier op me gestemd heeft nog bedankt.

Helaas niet de grootste zoals in veel steden. Eindhoven is het laatste rode kasteel van Nederland. Ik vermoed dat de populariteit van Rob van Gijzel hier op de PvdA afstraalt.

Niettemin hebben we gewonnen en was ik goed dronken.
Leuk, gefeliciteerd en maak de stemmen waar. ^O^
pi_137972478
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:24 schreef freako het volgende:

[..]

"Ergens in de loop van 2014". Het blijft een hobby, en ik heb ook nog iets dat op een leven lijkt. De hoeveelheid handwerk die in die raadsuitslagen zit is nou eenmaal aanzienlijk. Het zal wel eind april/begin mei worden.

Het is in ieder geval wachten op de definitieve uitslagen van morgen, en het publiceren van de proces-verbalen door de gemeenten, of de Kiesraad.

De Telegraaf heeft zoals wel vaker de beste overzichten van de uitslagen van gisteren, in vergelijking met vier jaar geleden. Volgens mij de enige die alle gemeenten in een provincie onder elkaar op een pagina heeft gezet. Er is geen fancy klikbaar kaartje, maar dat is ook niet altijd nodig.

http://www.telegraaf.nl/verkiezingen/gr2014/index.jsp
Begrijpelijk. Die van de Telegraaf is voor nu ook een perfecte aanvulling btw.
pi_137972508
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:05 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik wilde er vaak ook liever iets flexibeler zijn. Hier was het probleem echter ook dat je op een persoon moet stemmen hè, maar er was enkel een partij omcirkeld en geen persoon gekozen. :)
Dat was duidelijk maar als die stemmer een voorkeur zou hebben voor een persoon dan had hij wel een persoon aangeduid en veel mensen maakt het geen donder uit, zolang de partij van hun voorkeur maar de meeste zetels krijgt, of zoiets. Maar goed, hier denken wij dus hetzelfde over. Je zou gewoon op een lijst moeten kunnen stemmen zonder een persoon aan te duiden. Freako is het hier ook mee eens. Een geval van iets waar de meeste mensen het wel over eens zijn maar wat nog niet is ingevoerd omdat het er niet van is gekomen? Of zouden er toch reële bezwaren zijn tegen het ook kunnen stemmen voor een lijst in plaats van het stemmen op een persoon.
Zouden het vooral de minder geïnformeerde burgers zijn die geen voorkeur hebben voor een persoon of is het teveel gevraagd voor veel burgers, geïnformeerd en ongeïnformeerd, om op basis van hoe oppervlakkig je deze mensen kent (wat fragmentjes van het journaal, wat goedgekeurde artikeltjes, een optreden bij een infotainmentprogramma (P&W bijv.)) iemand te kiezen?

quote:
Het waren altijd de deelgemeenten, maar die heten sinds kort gebiedscommissie. Het is nog steeds een politiek orgaan voor een regio binnen Rotterdam, alleen hebben ze nu geen budget meer maar enkel een adviserende rol t.a.v. de gemeenteraad.
Wat is de gedachte hierachter? Bezuiniging? Onvoldoende mensen die geschikt worden gevonden voor het uitvoeren van die taken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137972617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Nou beste mensen. Ik heb het ruim gered. In Eindhoven zijn we van 6 naar 7 gegaan en de tweede partij geworden na een nek aan nek race tussen PvdA, VVD, SP en D66. Wie hier op me gestemd heeft nog bedankt.
Proficiat, ik gun het je van harte al kon ik om partijpolitieke redenen niet op je stemmen. ;)

quote:
Helaas niet de grootste zoals in veel steden. Eindhoven is het laatste rode kasteel van Nederland.
Daar ben ik dan juist weer blij mee.

quote:
Ik vermoed dat de populariteit van Rob van Gijzel hier op de PvdA afstraalt.
Ik heb hem eens horen spreken bij de lokale dodenherdenking, dat deed hij best wel goed. Verder geen idee over zijn functioneren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137972688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was duidelijk maar als die stemmer een voorkeur zou hebben voor een persoon dan had hij wel een persoon aangeduid en veel mensen maakt het geen donder uit, zolang de partij van hun voorkeur maar de meeste zetels krijgt, of zoiets. Maar goed, hier denken wij dus hetzelfde over. Je zou gewoon op een lijst moeten kunnen stemmen zonder een persoon aan te duiden. Freako is het hier ook mee eens. Een geval van iets waar de meeste mensen het wel over eens zijn maar wat nog niet is ingevoerd omdat het er niet van is gekomen? Of zouden er toch reële bezwaren zijn tegen het ook kunnen stemmen voor een lijst in plaats van het stemmen op een persoon.
Zouden het vooral de minder geïnformeerde burgers zijn die geen voorkeur hebben voor een persoon of is het teveel gevraagd voor veel burgers, geïnformeerd en ongeïnformeerd, om op basis van hoe oppervlakkig je deze mensen kent (wat fragmentjes van het journaal, wat goedgekeurde artikeltjes, een optreden bij een infotainmentprogramma (P&W bijv.)) iemand te kiezen?
Wat mij betreft komt de optie om op een partij te stemmen zonder voorkeursstem te geven, maar ik vind het verder ook niet zo'n probleem omdat het maar één of twee keer op ons stembureau voorkwam en het voor de stembureauleden ook wel fijn is als de regels duidelijk zijn omdat ze het anders overal op een verschillende manier gaan doen.
quote:
[..]

Wat is de gedachte hierachter? Bezuiniging? Onvoldoende mensen die geschikt worden gevonden voor het uitvoeren van die taken?
Ik denk een bezuiniging. Veel partijen willen de gebiedscommissie ook gewoon afschaffen. Ik moet zeggen dat die gebiedscommissies ook ietwat gênant zijn. Ik volg alle politiek, maar had van mijn gebiedscommissie nog nooit iets gehoord en geen idee van wie/wat/waar etc. :') Heb maar een stem uitgebracht op de partij waar ik voor de gemeente ook op stemde, maar ik weet nu al dat ik de komende 4 jaar nooit iets van die hele gebiedscommissie ga horen.

Hell, zelfs vlak voor de verkiezingen wist niemand van die gebiedscommissie me te bereiken met een foldertje of wat dan ook.
pi_137972855
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:55 schreef Hexagon het volgende:
Nou beste mensen. Ik heb het ruim gered. In Eindhoven zijn we van 6 naar 7 gegaan en de tweede partij geworden na een nek aan nek race tussen PvdA, VVD, SP en D66. Wie hier op me gestemd heeft nog bedankt.

Helaas niet de grootste zoals in veel steden. Eindhoven is het laatste rode kasteel van Nederland. Ik vermoed dat de populariteit van Rob van Gijzel hier op de PvdA afstraalt.

Niettemin hebben we gewonnen en was ik goed dronken.
Dat wordt nog leuk met de coalitievorming.
1. PvdA: 15,8% , 8 zetels
2. D66: 14,6%, 7 zetels
3. SP: 14,4%, 7 zetels (mooi rood blok inderdaad :))
4. VVD: 13,4%, 6 zetels
Vervolgens een groot gat met de ouderenpartij (Krol) die nog ietsiepietsie aanhaakt (<10% maar nipt genoeg voor 5 zetels) en het CDA en Groenlinks (4 zetels).
De rest 2 zetels of minder.
Zit een coalitie van de grote 4 er in die we naar mijn mening op landelijk niveau twee jaar geleden zouden moeten hebben gekregen?
Is er een andere realistische keuze dan dat?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137973077
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat mij betreft komt de optie om op een partij te stemmen zonder voorkeursstem te geven, maar ik vind het verder ook niet zo'n probleem omdat het maar één of twee keer op ons stembureau voorkwam en het voor de stembureauleden ook wel fijn is als de regels duidelijk zijn omdat ze het anders overal op een verschillende manier gaan doen.
De schade valt dus reuze mee. Persoonlijk zou ik het ook wel fijn vinden om de mogelijkheid te hebben om voor de partij te stemmen in plaats van voor de persoon, zeker als geen persoon er boven uitsteekt of je niemand kent wat natuurlijk met name bij de PS-verkiezingen (en getrapte sentaatsverkiezing) en de GR-verkiezingen het geval is. Dat valt nog niet mee om op basis van summiere CV'tjes die je zelf moet opzoeken een keuze te maken! ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf donderdag 20 maart 2014 @ 18:44:32 #272
842 Zorro
Z
pi_137973547
Wordt re nog actie ondernomen tegen al die misplaatste stemadviezen?
Ik zag werkelijk overal Stem Lokaal.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:15:59 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_137974842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat wordt nog leuk met de coalitievorming.
1. PvdA: 15,8% , 8 zetels
2. D66: 14,6%, 7 zetels
3. SP: 14,4%, 7 zetels (mooi rood blok inderdaad :))
4. VVD: 13,4%, 6 zetels
Vervolgens een groot gat met de ouderenpartij (Krol) die nog ietsiepietsie aanhaakt (<10% maar nipt genoeg voor 5 zetels) en het CDA en Groenlinks (4 zetels).
De rest 2 zetels of minder.
Zit een coalitie van de grote 4 er in die we naar mijn mening op landelijk niveau twee jaar geleden zouden moeten hebben gekregen?
Is er een andere realistische keuze dan dat?
Die 4 plus Groenlinks gaan denk ik de gesprekken aan.

Groenlinks is hier wonderwel gelijk gebleven en wethouder Lenie Scholten is ook zeer geliefd
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:16:57 #274
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_137974883
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat, ik gun het je van harte al kon ik om partijpolitieke redenen niet op je stemmen. ;)
JIj had toch geen PvdA gestemd?
pi_137974904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die 4 plus Groenlinks gaan denk ik de gesprekken aan.

Groenlinks is hier wonderwel gelijk gebleven en wethouder Lenie Scholten is ook zeer geliefd
Een coalitie met 5 partijen? Is dat niet riskant?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')