Niks voor mij boh, respect voor jouquote:Op zondag 16 maart 2014 20:03 schreef blomke het volgende:
Vooral veel reken- en analysewerk dus. Af en toe een adviesrapport uitbrengen.
Heb jij een linkie, ik kan je per dm wel een en ander meer vertellen.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:49 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Is het niet handiger om een keer in de beroepengids te kijken?
Wat is dan wel meer iets voor jou?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:08 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Niks voor mij boh, respect voor jou
Niks voor mij, respect voor jou.quote:
Lieve Blomke, dat wisten we al van jou hier op fok!quote:
Ach, hoe kom je daar nu bij.....quote:Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef capricia het volgende:
Lieve Blomke, dat wisten we al van jou hier op fok!![]()
Beroep: Leraar PO.quote:
Heb je een pm gestuurd.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:09 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Heb jij een linkie, ik kan je per dm wel een en ander meer vertellen.
Gil dan ff
Krijg je de beschrijving aangeleverd, of ga je je zelf op onderzoek naar de wensen?quote:Op zondag 16 maart 2014 22:26 schreef Holenbeer het volgende:
ik visualiseer bedrijfsdata tbv management dashboards. Voornaamste bezigheid is het maken van plaatjes,grafiekjes, scatterplots, lijndiagrammen etc etc die in 1 oogopslag een duidelijk beeld geven over de huidige prestaties van een organisatie.
Meestal komen de klanten met een globaal idee wat zij willen zien en gaan wij op onderzoek uit hoe wij dat het beste kunnen presenteren en wat relevant is. Dat onderzoek bestaat veelal uit klantcontact (het doorvragen naar specifieke gebruiksdoelen en het evalueren van ideeen) en desk research.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijg je de beschrijving aangeleverd, of ga je je zelf op onderzoek naar de wensen?
En waarin doe je dat dan?
De patiënten (waarvan ik niet goed kan beoordelen over welke handicaps we het hebben (hebben we het over (laag-niveau)-Down-cliënten, dan praat je wel anders, vrees ik) of de begeleiders?quote:
Dan weet je ook dat ze niet allemaal 'zo leuk zijn als op televisie'quote:Op maandag 17 maart 2014 00:18 schreef Draailamp het volgende:
Heb ik ook mee gewerkt, als vp leerling
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
Helaas moet ik ook af en toe het overlijden van een cliënt regelen
Ook. Het is niet zo dat ik euthanasie hoef te plegen hoor, maar ik heb wel met de arts moeten overleggen of we nog gaan reanimeren, of zuurstof toedienen bijvoorbeeld. Bij 'mijn' eerste cliënt die overleed, heb ik veel met de arts overlegd over het nog verder gaan met behandelen of het stoppen met eten en drinken geven van een cliënt, waarna hij uiteraard is overleden. Ik ben niet degene die het uiteindelijk beslist, maar ik heb er wel een stem in. Vond ik vreselijk moeilijk, maar zoals die man daar lag, was het voor hem beter om te overlijden. En om hem dan eten en drinken te blijven geven die hij iets later weer uitbraakt (met bloed erbij) is dan ook niet goed.quote:Op maandag 17 maart 2014 00:29 schreef jeroen25 het volgende:
[..]![]()
Of bedoel je de afhandeling na het overlijden van de cliënt?
Ik heb 20 jaar in verpleeghuizen met dementerenden gewerkt, daar had ik het ook. Naast de moeilijk taken was het ook gewoon vaak leuk!quote:Op maandag 17 maart 2014 00:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ook. Het is niet zo dat ik euthanasie hoef te plegen hoor, maar ik heb wel met de arts moeten overleggen of we nog gaan reanimeren, of zuurstof toedienen bijvoorbeeld. Bij 'mijn' eerste cliënt die overleed, heb ik veel met de arts overlegd over het nog verder gaan met behandelen of het stoppen met eten en drinken geven van een cliënt, waarna hij uiteraard is overleden. Ik ben niet degene die het uiteindelijk beslist, maar ik heb er wel een stem in. Vond ik vreselijk moeilijk, maar zoals die man daar lag, was het voor hem beter om te overlijden. En om hem dan eten en drinken te blijven geven die hij iets later weer uitbraakt (met bloed erbij) is dan ook niet goed.
Mijn werk is voor een groot deel leuk (liedjes zingen, stukken wandelen, spelen met cliënten), maar er zitten ook moeilijke kanten aan.
Is jouw werk vergelijkbaar aan wat je in Masterchef etc. ziet?quote:Op maandag 17 maart 2014 01:59 schreef janatwork het volgende:
Beroep:
Chef kok
Werkzaamheden:
Uiteraard kokenmaar ook: Werk roosters maken, personeel aannemen/ontslaan, 4 keer per jaar een nieuwe menu kaart maken, maandelijks een nieuw verrassings-menu maken, recepturen ontwikkelen en uitwerken, wijn spijs combinaties maken, kostprijs calculaties maken (zowel uren als inkoop), contacten onderhouden met leveranciers, bijhouden van de voorraden, opleiden van leerlingen, opruimen, schoonmaken, afwassen, onderhoudsmonteur spelen, acties en promoties bedenken en uitwerken, werkprocessen verbeteren.
Heerlijk veelzijdig allemaal! Alleen is de balans vinden tussen koken en overige werkzaamheden niet altijd even makkelijk en het werk is nooit af dus lange werkdagen liggen dan al snel op de loer.
Nou als dit verhaal zo lees is dat maar 1 kant: koken. Dat van die mensen aannemen/ontslaan en kostprijsberekeningen maken heb ik daar nog nooit gezienquote:Op maandag 17 maart 2014 07:28 schreef Faux. het volgende:
[..]
Is jouw werk vergelijkbaar aan wat je in Masterchef etc. ziet?
M'n vriendin werkt ook al jaren met dementen. Jong dementerenden om precies te zijn. Persoonlijk vind ze het steeds minder leuk worden. Het is tegenwoordig meer administratief werk dan persoonlijke begeleidingquote:Op maandag 17 maart 2014 06:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb 20 jaar in verpleeghuizen met dementerenden gewerkt, daar had ik het ook. Naast de moeilijk taken was het ook gewoon vaak leuk!
(ik mis het nog wel eens)
Nee, mijn kook werkzaamheden zijn voor een groot gedeelte routinematig en in veel grotere hoeveelheden. Alleen rond een nieuwe kaart ben ik veel aan het proberen en aan het proefkoken, dat heeft wel iets weg van wat je op tv ziet.quote:Op maandag 17 maart 2014 07:28 schreef Faux. het volgende:
[..]
Is jouw werk vergelijkbaar aan wat je in Masterchef etc. ziet?
En breng je die Fok!kers allemaal naar 1 "werkplek" of naar meerdere?quote:Op maandag 17 maart 2014 06:50 schreef Klonk het volgende:
Beroep: taxichauffeur
Werkzaamheden: stap 's morgens in de bus, haal een aantal vaste clienten op en breng die naar het werk, allemaal met een verstandelijke en vaak lichamelijke beperking, heb een hoop lol, drink een bakkie koffie, ga naar huis en doe het s'middags nog een keer
Tussendoor zorg ik ervoor dat het huis en zijn bewoners niets te kort komen
Moest stiekem lachen om het eerste deel van je vraagquote:Op maandag 17 maart 2014 14:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En breng je die Fok!kers allemaal naar 1 "werkplek" of naar meerdere?
Ik moet direct aan die dikke oude kerel van Office space denken.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:14 schreef iScream. het volgende:
Soort schakel tussen gebruikers en IT-afdeling.
Wow mooi beroep lijkt mequote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:27 schreef Tikbalang het volgende:
Beroep: Kapitein (Zeevaart)
Eind verantwoordelijk voor alles wat er op een boot gebeurt. Bestaat vooral uit communicatie en administratie. En als het zo uitkomt ook veel slapen. Tevens zo nu en dan boot parkeren langs de kant.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:27 schreef Tikbalang het volgende:
Eind verantwoordelijk voor alles wat er op een boot gebeurt. Bestaat vooral uit communicatie en administratie. En als het zo uitkomt ook veel slapen. Tevens zo nu en dan boot parkeren langs de kant.
Moet je er wel tegen kunnen om veel en lang weg te zijn.quote:
Heeft ze nog wat aan die opleiding gehad dan?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef PAAC het volgende:
[..]
Moet je er wel tegen kunnen om veel en lang weg te zijn.
Mijn vriendin heeft ook opleiding gedaan voor maritiem officier en ze vond het een ramp om lang van wal te zijn... (plus ze werd gauw zeeziek, geen geintje)
Mijn beroep:quote:
Dus:quote:
Alleen dat ze op sommige punten technischer is dan mijquote:Op woensdag 19 maart 2014 03:52 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Heeft ze nog wat aan die opleiding gehad dan?
Hoe lang ben je dan weg? Voor mijn beroep ga ik eens in de 2 weken a 1 keer per maand naar een land naar keuze (afhankelijk wat mijn eigen onderzoek zegt over marktkansen in een bepaald land), en dan verblijf ik daar max 5 dagen a een week.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:27 schreef Tikbalang het volgende:
Doen 8 week varen, 8 week thuis. Op het moment geen spannend vaar gebied Scandinavië, Letland, UK en België. Heb wel de helft van de wereld al gezien, maar nu even niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hoe lang ben je dan weg? Voor mijn beroep ga ik eens in de 2 weken a 1 keer per maand naar een land naar keuze (afhankelijk wat mijn eigen onderzoek zegt over marktkansen in een bepaald land), en dan verblijf ik daar max 5 dagen a een week.
En welke landen zie jij zoal?
Het is ook zeker een baan waar je tegen moet kunnen. Gemiddeld genomen als iemand van de zeevaartschool komt varen ze 5 jaar op zee. Ik doe het al 16 jaar en heb mijn portie qua zeeziekte ook wel gehad. Nu nog steeds wel eens trouwens maar dat is afhankelijk van wat ik de dag ervoor gedaan heb. Avond stappen met veel drank en daarna slecht weer is garantie op.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:30 schreef PAAC het volgende:
[..]
Moet je er wel tegen kunnen om veel en lang weg te zijn.
Mijn vriendin heeft ook opleiding gedaan voor maritiem officier en ze vond het een ramp om lang van wal te zijn... (plus ze werd gauw zeeziek, geen geintje)
Zij werd het al als het nog "rustig" wasquote:Op woensdag 19 maart 2014 11:32 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Het is ook zeker een baan waar je tegen moet kunnen. Gemiddeld genomen als iemand van de zeevaartschool komt varen ze 5 jaar op zee. Ik doe het al 16 jaar en heb mijn portie qua zeeziekte ook wel gehad. Nu nog steeds wel eens trouwens maar dat is afhankelijk van wat ik de dag ervoor gedaan heb. Avond stappen met veel drank en daarna slecht weer is garantie op.
Had ik maar zo iemand. Even regelen dat ik een directielid word denk ik.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:41 schreef _Meredith het volgende:
Mijn beroep:
Directiesecretaresse
Mijn werkzaamheden in een paar zinnen:
Zorgen dat mijn directeur alles bij de hand heeft voordat 'ie zelf heeft verzonnen dat 'ie het nodig heeft. Verder zijn zakelijke afspraken en privé afspraken zodanig inplannen dat zijn agenda niet één grote teringzooi is.
Ik regel zijn leven min of meer.
Als je genoeg betaald wil ik best jouw PA worden, hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:00 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Had ik maar zo iemand. Even regelen dat ik een directielid word denk ik.
Als je dan wel zonder spelfouten 'betaalt' kan schrijven dan praten we verder.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:02 schreef _Meredith het volgende:
[..]
Als je genoeg betaald wil ik best jouw PA worden, hoor.
quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:03 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Als je dan wel zonder spelfouten 'betaalt' kan schrijven dan praten we verder.
Maar bedankt voor het aanbod.
Zie de FPSO's wel eens als we er langs varen. Gewoon nog groter maken dan minder last van krappe ruimtes, maar ach dan is het net als in de scheepvaart, ongebruikte ruimte is inefficiënt, dus lading van maken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn beroep Technisch tekenaar
Werkzaamheden
Ik werk bij een bedrijf die technische installatie's voor offshore platformen en FPSO's (google maar) levert.
Aan de hand van de P&ID (schematische weergave van een installatie) van een klant een eigen P&ID maken. Die vervolgens vertalen in een 3D model. De uitdaging zit het in het laten passen van alle componenten in de (meestal) krappe ruimte's die we krijgen. En af en toe BORRREETJEEE een pm sturen dattie 3D tekeningen naar me moet opsturen (wij gebruiken namelijk de dingen die hij maakt)
Groter=duurderquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:32 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zie de FPSO's wel eens als we er langs varen. Gewoon nog groter maken dan minder last van krappe ruimtes, maar ach dan is het net als in de scheepvaart, ongebruikte ruimte is inefficiënt, dus lading van maken.
Denk je snel iets uit dit topic te kunnen kiezen en dan om te scholen?quote:Op zondag 16 maart 2014 16:05 schreef Draailamp het volgende:
Ik zit in de ziektewet en ben op zoek naar een omscholingstraject.
Ben momenteel volop bezig om me te oriënteren op de arbeidsmarkt.
Met name in beroepen.
Gezien hier enorm veel mensen samen komen denk ik dat FOK! ook een beeld kan geven over beroepen. Misschien wel beroepen waar ik zo niet 123 aan denk.
Dus
Mijn beroep:
Mijn werkzaamheden in een paar zinnen:
Nee joh.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:59 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Denk je snel iets uit dit topic te kunnen kiezen en dan om te scholen?
en dan?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee joh.
Maar wel om beroepen langs te zien komen, of richtingen, waar ik niet aan denk.
Dan ben ik waarschijnlijk op zoek naar jou! Gevalletje belastingdienstquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:25 schreef Argento het volgende:
Beroep jurist bestuursrecht / onroerend goed
Werkzaamheden cliënten waar mogelijk bijstaan in geschillen tegen de overheid. Desnoods tot in hoogste rechterlijke instantie.
fiscaalrecht valt dan weer net buiten mijn werkgebied. Volgens mij is Maharbal fiscaalrechtelijk afgestudeerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:22 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Dan ben ik waarschijnlijk op zoek naar jou! Gevalletje belastingdienst
Yup.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:48 schreef Argento het volgende:
[..]
fiscaalrecht valt dan weer net buiten mijn werkgebied. Volgens mij is Maharbal fiscaalrechtelijk afgestudeerd.
Hoe lang ben je al bezig en waarom wil je wat anders doen?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:08 schreef Detroit het volgende:
Goed topic. Ben namelijk zelf ook op zoek naar wat anders..
Beroep: business intelligence consultant
Werkzaamheden: inregelen processen om data uit externe databases in te lezen in een datawarehouse, maken van rapportages, maken van ad-hoc queries ten behoeve van managers die management-informatie willen, praten met gebruikers wat voor data en wat voor rapportages ze willen hebben, analytisch nadenken, foutoplossing, testen of getallen en aantallen kloppen, maken van documentatie.
Dat klinkt veel leuker in de omschrijving dan je beroepstitel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:24 schreef dakpan90 het volgende:
Beroep: Trading Analist
Werkzaamheden: Het analyseren van fundamentele veranderingen in het weer (ben opgeleid als meteoroloog) en daarmee de opwekking van wind- en zonne-energie en in de vraag naar en opwekking van elektriciteit in alle Noord-West Europese markten. Met deze kennis zijn we in staat om de elek. prijzen voor de dag van morgen tot en met jaren vooruit te modelleren en deze te vergelijken met de huidige marktprijzen om zo trading opportunities te spotten en posities in te nemen.
Erg afwisselend werk met een gave combinatie tussen wiskundige modellen, gebeurtenissen uit het nieuws (denk Oekraïne) en de handelspraktijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |