Zie de FPSO's wel eens als we er langs varen. Gewoon nog groter maken dan minder last van krappe ruimtes, maar ach dan is het net als in de scheepvaart, ongebruikte ruimte is inefficiënt, dus lading van maken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn beroep Technisch tekenaar
Werkzaamheden
Ik werk bij een bedrijf die technische installatie's voor offshore platformen en FPSO's (google maar) levert.
Aan de hand van de P&ID (schematische weergave van een installatie) van een klant een eigen P&ID maken. Die vervolgens vertalen in een 3D model. De uitdaging zit het in het laten passen van alle componenten in de (meestal) krappe ruimte's die we krijgen. En af en toe BORRREETJEEE een pm sturen dattie 3D tekeningen naar me moet opsturen (wij gebruiken namelijk de dingen die hij maakt)
Groter=duurderquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:32 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Zie de FPSO's wel eens als we er langs varen. Gewoon nog groter maken dan minder last van krappe ruimtes, maar ach dan is het net als in de scheepvaart, ongebruikte ruimte is inefficiënt, dus lading van maken.
Denk je snel iets uit dit topic te kunnen kiezen en dan om te scholen?quote:Op zondag 16 maart 2014 16:05 schreef Draailamp het volgende:
Ik zit in de ziektewet en ben op zoek naar een omscholingstraject.
Ben momenteel volop bezig om me te oriënteren op de arbeidsmarkt.
Met name in beroepen.
Gezien hier enorm veel mensen samen komen denk ik dat FOK! ook een beeld kan geven over beroepen. Misschien wel beroepen waar ik zo niet 123 aan denk.
Dus
Mijn beroep:
Mijn werkzaamheden in een paar zinnen:
Nee joh.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:59 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Denk je snel iets uit dit topic te kunnen kiezen en dan om te scholen?
en dan?quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee joh.
Maar wel om beroepen langs te zien komen, of richtingen, waar ik niet aan denk.
Dan ben ik waarschijnlijk op zoek naar jou! Gevalletje belastingdienstquote:Op woensdag 19 maart 2014 22:25 schreef Argento het volgende:
Beroep jurist bestuursrecht / onroerend goed
Werkzaamheden cliënten waar mogelijk bijstaan in geschillen tegen de overheid. Desnoods tot in hoogste rechterlijke instantie.
fiscaalrecht valt dan weer net buiten mijn werkgebied. Volgens mij is Maharbal fiscaalrechtelijk afgestudeerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:22 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Dan ben ik waarschijnlijk op zoek naar jou! Gevalletje belastingdienst
Yup.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:48 schreef Argento het volgende:
[..]
fiscaalrecht valt dan weer net buiten mijn werkgebied. Volgens mij is Maharbal fiscaalrechtelijk afgestudeerd.
Hoe lang ben je al bezig en waarom wil je wat anders doen?quote:Op maandag 17 maart 2014 14:08 schreef Detroit het volgende:
Goed topic. Ben namelijk zelf ook op zoek naar wat anders..
Beroep: business intelligence consultant
Werkzaamheden: inregelen processen om data uit externe databases in te lezen in een datawarehouse, maken van rapportages, maken van ad-hoc queries ten behoeve van managers die management-informatie willen, praten met gebruikers wat voor data en wat voor rapportages ze willen hebben, analytisch nadenken, foutoplossing, testen of getallen en aantallen kloppen, maken van documentatie.
Dat klinkt veel leuker in de omschrijving dan je beroepstitel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:24 schreef dakpan90 het volgende:
Beroep: Trading Analist
Werkzaamheden: Het analyseren van fundamentele veranderingen in het weer (ben opgeleid als meteoroloog) en daarmee de opwekking van wind- en zonne-energie en in de vraag naar en opwekking van elektriciteit in alle Noord-West Europese markten. Met deze kennis zijn we in staat om de elek. prijzen voor de dag van morgen tot en met jaren vooruit te modelleren en deze te vergelijken met de huidige marktprijzen om zo trading opportunities te spotten en posities in te nemen.
Erg afwisselend werk met een gave combinatie tussen wiskundige modellen, gebeurtenissen uit het nieuws (denk Oekraïne) en de handelspraktijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |