Dit zijn geen containers. Lijkt meer op trailers, nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef mschol het volgende:
[..]
is het normaal dat containers scheef/schuin op de onderlegger staan dan?
Roosendaal, daar heb ik t idee dat ik altijd daar doe aan achterlichten uitzwaaien, maar dat zal wel komen door altijd pech hebben met overstappen en tiveritus lange perrons...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat gaat over Roosenfaal, dat mogen ze gisteren nog aan Zeeland weggeven.
Staan regelmatig trailers van DHL op cargo's iig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dit zijn geen containers. Lijkt meer op trailers, nog nooit gezien.
Wel handig op zich, scheelt weer ontkoppelen/bevestigen. Zal onder aan de streep wel duurder zijn; misschien handig voor grote jongens zoals DHL die lage tijdsmarges hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Staan regelmatig trailers van DHL op cargo's iig.
Vraag het met af. Vijf chauffeurs naar Düsseldorf, Keulen of München met iedere een trailer of 1 machinist die nog 30 andere trailers mee heeftquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wel handig op zich, scheelt weer ontkoppelen/bevestigen. Zal onder aan de streep wel duurder zijn; misschien handig voor grote jongens zoals DHL die lage tijdsmarges hebben.
Ik bedoel duurder dan een container.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag het met af. Vijf chauffeurs naar Düsseldorf, Keulen of München met iedere een trailer of 1 machinist die nog 30 andere trailers mee heeft
Lengte is gelijk, 40 voeter vs een trailerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoel duurder dan een container.
Niet. Die trailers zijn al in het bezit van het bedrijf. Voor die containers moet betaald worden bij de rederij (like MSC of what ever, of het bedrijf moet eigen containers gaan kopen enzo). Dan heeft het bedrijf ook nog overal opleggers nodig waar die containers op kunnen. Kost ook veel centen (ookal huur je overal chauffeurs+opleggers in).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoel duurder dan een container.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lengte is gelijk, 40 voeter vs een trailer
Het soort vervoer. Trailer is makkelijker in het distributievervoer met meerdere lospunten dan een containerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
Trailers kan je leasen, containers kan je leasen. En je kan ze ook allebei kopen. Wat is het verschil?
Hangt van het doel van je goederen af. Een container die bij zijn eindbestemming is is natuurlijk goedkoper, maar zowel een container als een trailer kan je achter een vrachtwagen hangen. (Container op een oplegger uiteraard.) Maar een container kan je weer makkelijker op een Maersk boot kwijt, en een trailer niet. Allemaal afwegingenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat snap ik
Ik neem aan dat een trailer duurder is dan een container. Als jij een trailer op een trein zet, is dat in feite kapitaalvernietiging; je kan de vracht ook in een container vervoeren die goedkoper is. Maar, met een container heb je twee extra ontkoppel/bevestiging moment (en misschien nog wel meer), terwijl je dat met een trailer niet hebt; die zet je in zijn geheel op een wagen.
Er zullen ongetwijfeld nog andere redenen aan ten grondslag liggen.
De blog in je ondertitel werkt nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Vrijdag heb ik bij fok mijn managerschap en columnistenschap neergelegd. Maar in dit topic blijf ik graag meebabbelen.
Nee, klopt. Dat heeft de firma Sanoma natuurlijk verknald, destijds...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
De blog in je ondertitel werkt niet.
Weinig van te merken, je bent gewoon nog rood.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Vrijdag heb ik bij fok mijn managerschap en columnistenschap neergelegd. Maar in dit topic blijf ik graag meebabbelen.
Dat is nog heel even zo voor een paar laatste dingetjes.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Weinig van te merken, je bent gewoon nog rood.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Mijn ervaring is dat je kilometers pas kunt tellen als je ze gemaakt hebt. Er kan altijd van alles tussen komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:32 schreef greavy het volgende:
Hier nu op de 7020 kilometer (inclusief de 579 kilometer morgen).
In April hebben we wel veel kilometers, ff een inhaalslag slaan. Heb er dan dagen bij zitten met meer dan 1000 kilometer op 1 dag (treinvakantie).
De huidige stand (enkel 5+6+8+18+19+20 april) staat al op 5526 kilometer. De andere dagen staat nog niet alles concreet gepland, er zijn wel ideeën, maar dat bekijken we ter plekke per dag.
Hij heeft wel gelijk Greavy, en ook ik spreek uit ervaring!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je kilometers pas kunt tellen als je ze gemaakt hebt. Er kan altijd van alles tussen komen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zeg.. Ik denk dat we met de IC200 straks een trein krijgen die heel erg lijkt op de Bombardier Omneo qua concept. Een combinatie van enkeldeks en dubbeldeks in één trein. Enkeldeks bakken voor toiletten, deuren, fietsplekken en tractieinstallaties en dubbeldeksbakken voor veel zitplaatsen. Die Omneo heeft bijvoorbeeld per meter treinlengte al meer zitplaatsen dan VIRM.
Hoogst verslavend, bedankt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:12 schreef 2cv het volgende:
Een metro is gewoon een trein onder de grond, toch ?![]()
Ja, dat klopt wel idd. Maarja, daarom zeg ik ook gepland.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je kilometers pas kunt tellen als je ze gemaakt hebt. Er kan altijd van alles tussen komen.
Dat is hemelsbreed 600 meter bij mij vandaan ofzo, ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:00 schreef bork het volgende:
@Greavy, offtopic maar volgens mij ligt de Fokstok bij jou om de hoek als ik het goed heb
GC / FOK!STOK door Nederland #156 ONDERWEG PER TREIN (Nattekat)
Ja, dat klopt wel idd. Maarja, daarom zeg ik ook gepland.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat zeg je niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel idd. Maarja, daarom zeg ik ook gepland.
Trein in Arnhem van en naar Nijmegen blijft ook altijd 6 minuten staan. Als ze gewoon meteen doorkarren haal ik altijd mijn aansluiting, maar ja, nu dus half uur wachten. Vaak komt ie al met vertraging binnen dus gebruiken ze die 6 minuten regeling om weer 'op tijd' te zijn binnen de vertragingsnorm en dus zonder vertraging weg te rijden... creatief dat welquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:30 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag een retourtje Den Haag HS - Brussel gedaan, omdat het kon. Een paar dingen die me opvielen:
1) De trein staat op een aantal stations tyfuslang stil. 7 minuten in Rotterdam, 3 minuten in Roosendaal, 7 minuten in Antwerpen...
2) Het moment dat je België inrijdt ziet het er meteen verlept uit
3) Het voedselaanbod op Brussel-Zuid is best wel karig in vergelijking met Nederland. Naast de Quick (geen eten) of veel te duren pizza's (Sbarro) is er geen warme hap te krijgen.
4) Het stikt er van de zakkenrollers
Wat dat betreft: Nederland
Die moet toch kopmaken?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Trein in Arnhem van en naar Nijmegen blijft ook altijd 6 minuten staan. Als ze gewoon meteen doorkarren haal ik altijd mijn aansluiting, maar ja, nu dus half uur wachten. Vaak komt ie al met vertraging binnen dus gebruiken ze die 6 minuten regeling om weer 'op tijd' te zijn binnen de vertragingsnorm en dus zonder vertraging weg te rijden... creatief dat wel.
Zo lang hoeft dat niet te duren meer. Als ie met vertraging binnen komt kan ie binnen 2 minuten wegrijden zodat de trein weer zonder vertraging rijdt.quote:
Iets met remproeven enzo, maar daar kunnen anderen in dit topic ongetwijfeld meer over vertellen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zo lang hoeft dat niet te duren meer. Als ie met vertraging binnen komt kan ie binnen 2 minuten wegrijden zodat de trein weer zonder vertraging rijdt.
En dan heb je nog één of andere "Wok ToGo" toko, dat is ook nog een afbraak aan de naam. Ik verbaas mij er altijd over dat het daar zo beroerd gesteld is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:30 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag een retourtje Den Haag HS - Brussel gedaan, omdat het kon. Een paar dingen die me opvielen:
3) Het voedselaanbod op Brussel-Zuid is best wel karig in vergelijking met Nederland. Naast de Quick (geen eten) of veel te duren pizza's (Sbarro) is er geen warme hap te krijgen.
NSR rekent een theoretische rekensom voor het kopmaken met dezelfde machinist:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Iets met remproeven enzo, maar daar kunnen anderen in dit topic ongetwijfeld meer over vertellen.
Twee minuten voor het gereedmaken, beproevingen etc. is erg weinig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zo lang hoeft dat niet te duren meer. Als ie met vertraging binnen komt kan ie binnen 2 minuten wegrijden zodat de trein weer zonder vertraging rijdt.
En bedankt...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:12 schreef 2cv het volgende:
Een metro is gewoon een trein onder de grond, toch ?![]()
Bijna altijd wel. Rijden van Nijmegen naar Amsterdam betekent vrijwel altijd een halfuur (minimaal 20 minuten) pauze in Arnhem. Geloof dat alleen een paar vroege ritten hier uitzondering op zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:55 schreef greavy het volgende:
Bij ICR7 wordt de lok ook als bak meegerekend, dus heb je 5 minuten nodig voor kopmaken. Dan heb je dus aan 6 minuten een mooie tijd, want in Arnhem wordt niet altijd van machinist gewisseld.
NMBS heeft geloof ik geen eigen retailtak, maar verhuurt wel de ruimtes op het station aan bedrijven die zich daar willen vestigen.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:07 schreef J.B. het volgende:
In België heb je toch ook niet zoiets als Servex? Onbegrijpelijk naar mijn mening, de NS moet daar toch klauwen vol geld aan verdienen... Brussel-Noord en -Centraal hebben ook een Döner Company.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:57 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Twee minuten voor het gereedmaken, beproevingen etc. is erg weinig.
Je moet als opstappend machinist:
- Wachten tot de machinist in de andere cabine de boel heeft afgesloten
- Status van het materieel controleren (veiligheidsmiddelen aanwezig, materieelagenda controleren, aftekenlijst inzien etc.)
- Wachten tot het systeem in de cabine is opgestart
- Beproevingen (kleine remproef + dodeman)
- Naar buiten om de frontseinen te checken
- Diverse apparatuur instellen (welke ook allemaal weer de nodige opstarttijd heeft).
- Contact leggen met HC, portofoontest etc.
Daarbij moet je volgens de officiele regels 1 minuut voor vertrek helemaal gereed zijn. In theorie zou je dan dus 1 minuut hebben om alles voorelkaar te krijgen
Ze verhuren bijvoorbeeld ook aan de retailtak van NS.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
NMBS heeft geloof ik geen eigen retailtak, maar verhuurt wel de ruimtes op het station aan bedrijven die zich daar willen vestigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |