Dit zijn geen containers. Lijkt meer op trailers, nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:44 schreef mschol het volgende:
[..]
is het normaal dat containers scheef/schuin op de onderlegger staan dan?
Roosendaal, daar heb ik t idee dat ik altijd daar doe aan achterlichten uitzwaaien, maar dat zal wel komen door altijd pech hebben met overstappen en tiveritus lange perrons...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat gaat over Roosenfaal, dat mogen ze gisteren nog aan Zeeland weggeven.
Staan regelmatig trailers van DHL op cargo's iig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dit zijn geen containers. Lijkt meer op trailers, nog nooit gezien.
Wel handig op zich, scheelt weer ontkoppelen/bevestigen. Zal onder aan de streep wel duurder zijn; misschien handig voor grote jongens zoals DHL die lage tijdsmarges hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Staan regelmatig trailers van DHL op cargo's iig.
Vraag het met af. Vijf chauffeurs naar Düsseldorf, Keulen of München met iedere een trailer of 1 machinist die nog 30 andere trailers mee heeftquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wel handig op zich, scheelt weer ontkoppelen/bevestigen. Zal onder aan de streep wel duurder zijn; misschien handig voor grote jongens zoals DHL die lage tijdsmarges hebben.
Ik bedoel duurder dan een container.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag het met af. Vijf chauffeurs naar Düsseldorf, Keulen of München met iedere een trailer of 1 machinist die nog 30 andere trailers mee heeft
Lengte is gelijk, 40 voeter vs een trailerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoel duurder dan een container.
Niet. Die trailers zijn al in het bezit van het bedrijf. Voor die containers moet betaald worden bij de rederij (like MSC of what ever, of het bedrijf moet eigen containers gaan kopen enzo). Dan heeft het bedrijf ook nog overal opleggers nodig waar die containers op kunnen. Kost ook veel centen (ookal huur je overal chauffeurs+opleggers in).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:55 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik bedoel duurder dan een container.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lengte is gelijk, 40 voeter vs een trailer
Het soort vervoer. Trailer is makkelijker in het distributievervoer met meerdere lospunten dan een containerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
Trailers kan je leasen, containers kan je leasen. En je kan ze ook allebei kopen. Wat is het verschil?
Hangt van het doel van je goederen af. Een container die bij zijn eindbestemming is is natuurlijk goedkoper, maar zowel een container als een trailer kan je achter een vrachtwagen hangen. (Container op een oplegger uiteraard.) Maar een container kan je weer makkelijker op een Maersk boot kwijt, en een trailer niet. Allemaal afwegingenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat snap ik
Ik neem aan dat een trailer duurder is dan een container. Als jij een trailer op een trein zet, is dat in feite kapitaalvernietiging; je kan de vracht ook in een container vervoeren die goedkoper is. Maar, met een container heb je twee extra ontkoppel/bevestiging moment (en misschien nog wel meer), terwijl je dat met een trailer niet hebt; die zet je in zijn geheel op een wagen.
Er zullen ongetwijfeld nog andere redenen aan ten grondslag liggen.
De blog in je ondertitel werkt nietquote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Vrijdag heb ik bij fok mijn managerschap en columnistenschap neergelegd. Maar in dit topic blijf ik graag meebabbelen.
Nee, klopt. Dat heeft de firma Sanoma natuurlijk verknald, destijds...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
De blog in je ondertitel werkt niet.
Weinig van te merken, je bent gewoon nog rood.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Vrijdag heb ik bij fok mijn managerschap en columnistenschap neergelegd. Maar in dit topic blijf ik graag meebabbelen.
Dat is nog heel even zo voor een paar laatste dingetjes.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Weinig van te merken, je bent gewoon nog rood.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Mijn ervaring is dat je kilometers pas kunt tellen als je ze gemaakt hebt. Er kan altijd van alles tussen komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:32 schreef greavy het volgende:
Hier nu op de 7020 kilometer (inclusief de 579 kilometer morgen).
In April hebben we wel veel kilometers, ff een inhaalslag slaan. Heb er dan dagen bij zitten met meer dan 1000 kilometer op 1 dag (treinvakantie).
De huidige stand (enkel 5+6+8+18+19+20 april) staat al op 5526 kilometer. De andere dagen staat nog niet alles concreet gepland, er zijn wel ideeën, maar dat bekijken we ter plekke per dag.
Hij heeft wel gelijk Greavy, en ook ik spreek uit ervaring!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je kilometers pas kunt tellen als je ze gemaakt hebt. Er kan altijd van alles tussen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |