Ok, je wil het klein houdenquote:Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Rustig maar ik heb het niet over een invasie van Rusland![]()
.
Ah zo...quote:Op zondag 16 maart 2014 01:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Uit mijn geheugen lepel ik op dat het westen van Ukraine een ander soort orthodoxie heeft met als belangrijkste verschil dat ze de leiding van Rome erkennen.
Dat betwijfel ik eveneens overigens, daarnaast krijgen zowel Polen als Turkije volledige NAVO-steun, daar kan je op rekenen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sterk genoeg om de Polen en Turken alle hoeken van de kamer te laten zien.
Dat zijn ze wel. (zoals op de kaart staat aangegeven, bijvoorbeeld voor respectievelijk 90 en 80% van de totale water en elektriciteit aanvoer)quote:Op zondag 16 maart 2014 00:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Krim afhankelijk hoeft te zijn van fabrieken in andere delen van Oekraïne.
Ik zie de Turken niet meteen troepen inzetten tegen Rusland.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sterk genoeg om de Polen en Turken alle hoeken van de kamer te laten zien.
Heel de oostelijke Ukraine is cultureel en economisch veel meer verbonden met Rusland dan het Westelijke deel van het land. Ik blijf erbij; ik denk dat de Dnjepr best wel eens de nieuwe grens zou kunnen worden.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:12 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel. (zoals op de kaart staat aangegeven, bijvoorbeeld voor respectievelijk 90 en 80% van de totale water en elektriciteit aanvoer)
Rusland is van plan om in de komende tijd de Krim onderdeel te laten worden van de Russische infrastructuur wat nu niet het geval is aangezien de Krim nu nog op vrijwel alle gebieden van infrastructuur is gericht en aangesloten op het vasteland van Oekraïne.
http://www.themoscowtimes(...)ral-says/495876.htmlquote:Russia's dispatch of troops to Crimea is a threat to ethnic enclaves across Eastern Europe, and the U.S. military will be forced to intervene if its NATO obligations are triggered, the chairman of the Joint Chiefs of Staff has said.
"If Russia is allowed to do this, which is to say move into a sovereign country under the guise of protecting ethnic Russians in Ukraine, it exposes Eastern Europe to some significant risk because there are ethnic enclaves all over Eastern Europe and the Balkans," General Martin Dempsey said in an interview to PBS television.
There are currently 400,000 Romanians living in Ukraine, Dempsey said, citing the example of Romania, which has been a member of NATO since 2004.
"We do have treaty obligations with our NATO allies. And I have assured them that, if that treaty obligation is triggered, we would respond," he said in the interview on Friday night.
Waar en of er überhaupt nieuwe grenzen komen te leggen valt moeilijk te zeggen, daarvoor bestaan veel te veel onzekere variabelen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heel de oostelijke Ukraine is cultureel en economisch veel meer verbonden met Rusland dan het Westelijke deel van het land. Ik blijf erbij; ik denk dat de Dnjepr best wel eens de nieuwe grens zou kunnen worden.
Als het erop aan komt gaat Turkije echt niet in een oorlog met Rusland, ze zijn niet gek in Turkije want Turkije grenst heel dicht bij Rusland, en volgens meerdere bekende bronnen mag Rusland gewoon haar troepen in Armenië vestigen wat een buurland is van Turkijequote:Op zondag 16 maart 2014 00:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Polen en Turkije bijvoorbeeld, ik heb geen idee, maar gaat dit uit de hand lopen verwacht ik nogmaals niet dat men net zoals vroeger gaat zitten toekijken, de kritiek komt aan, reken daar maar op.
Komt dan toch redelijk overeen met een de Dnjepr als grensrivier?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:29 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Waar en of er überhaupt nieuwe grenzen komen te leggen valt moeilijk te zeggen, daarvoor bestaan veel te veel onzekere variabelen.
Dat Rusland de Krim gaat annexeren lijkt mij tot dusver vrijwel het enige wat zeker is.
Maar als ik zou moeten speculeren dan zou ik zeggen dat bij een Russische invasie van Oekraïne Rusland nooit verder westelijk zou trekken dan de lijn Kiev - Odessa.
Ik zou je bijna aanraden om in Amerikaanse en Russische wapenfabrikanten te investerenquote:Op zondag 16 maart 2014 01:39 schreef Voorschrift het volgende:
Hoe dan ook, linksom of rechtsom, laat ze eindelijk eens een keer een beslissing nemen. Dit gezeik kost me nu al meer dan genoeg op de beurzen. Of val dat idiote landbouwland binnen, of laat het met rust, get over it already.
Dat heeft pas nut als de stront aan de knikker gaat, vooralsnog dalen die gewoon mee. Ook omdat de onderlinge wapenhandel als sactie op tafel ligt qua verbod. Dat is toch wel aardig wat minder afzet.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:40 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik zou je bijna aanraden om in Amerikaanse en Russische wapenfabrikanten te investeren
Welk land bedoel je met landbouwland? Rusland of Oekraïne?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:39 schreef Voorschrift het volgende:
Hoe dan ook, linksom of rechtsom, laat ze eindelijk eens een keer een beslissing nemen. Dit gezeik kost me nu al meer dan genoeg op de beurzen. Of val dat idiote landbouwland binnen, of laat het met rust, get over it already.
Oekraïne.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:42 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Welk land bedoel je met landbouwland? Rusland of Oekraïne?
Je moet de landbouw niet onderschatten, al het eten begint vanaf het landquote:
Ja leuk, maar we hebben niks aan Oekraïne dus laat ze lekker overgenomen worden. Scheelt ons een hoop kopzorgen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je moet de landbouw niet onderschatten, al het eten begint vanaf het landAangezien Rusland nummer 1 exporteur is van graan, zo zouden wij een groot te kort krijgen aan brood
En wat dacht je van een einde aan de bezuinigingen op defensie budgetten?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat heeft pas nut als de stront aan de knikker gaat, vooralsnog dalen die gewoon mee. Ook omdat de onderlinge wapenhandel als sactie op tafel ligt qua verbod. Dat is toch wel aardig wat minder afzet.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Iemand die de lanceerinrichting(?) op 1:34 herkent?
Wat je hier ziet is één S-300 batterij (Russen noemen dat een "division").quote:Op zondag 16 maart 2014 00:12 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bastion is best mogelijk, heb elk systeem dat de Russen in gebruik hebben ( SAM, SSM en Anti-Ship Missile systems ) opgezocht maar niets gezien dat volledig overeen kwam. En betwijfel dat ze in het geheim nog iets nieuws ontwikkeld hebben, dus moet het toch één ervan zijn. 'k Stop ermee want het begint op m'n zenuwen te werken, zit al te vloeken op google dat me stinger raketten, helicopters, een medische scanner en en de vloot van Darth Vader als resultaten geeft...
Niets zo frustrerend als iets niet kunnen vinden..
Klopt, en trouwens veel mensen denken dat Rusland nog steeds zo'n Sovjet land is, nee het is nu meer kapitalistisch geworden hoor, dus ik snap niet waarom ze Rusland zo vrezen? Rusland valt nooit aan zonder goede redenen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja leuk, maar we hebben niks aan Oekraïne dus laat ze lekker overgenomen worden. Scheelt ons een hoop kopzorgen.
En hoe wil jij weer al dat wapentuig betalen? 'Geld bij drukken' ?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
En wat dacht je van een einde aan de bezuinigingen op defensie budgetten?
Daar zou een Koude Oorlog wel prima voor zijn, dat heeft dan wel weer m'n zegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
En wat dacht je van een einde aan de bezuinigingen op defensie budgetten?
Omdat ze geen goede redenen hebben voor dit wellicht?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Klopt, en trouwens veel mensen denk dat Rusland nog steeds zo'n Sovjet land is, nee het is nu meer kapitalistisch geworden hoor, dus ik snap niet waarom ze Rusland zo vrezen? Rusland valt nooit aan zonder goede redenen.
In het noorden wel, maar in het zuiden had de Dnjepr dan zo'n 300km westelijker moeten liggen om de grensrivier te kunnen vormen in dat geval.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Komt dan toch redelijk overeen met een de Dnjepr als grensrivier?
Ik heb ergens gelezen dat Kosovo wat betreft stroom en aanvoer van goederen via de weg volledig afhankelijk is van Servië. Toch heeft Servië die enkele weg waar zwaar vrachtverkeer richting Kosovo overheen kan niet geblokkeerd en ook niet de stroom afgesloten ondanks dat men eenzijdig de onafhankelijkheid uitriep. Sterker nog, Servië betaald nog altijd de staatsschuld van Kosovo af, en dat is geen mals bedrag.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:37 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]
De verovering van de energiecentrale is een vrij logische stap vanuit Russisch opzicht en zeker niet een of andere wilde actie, met het referendum in aantocht is het een reëel scenario dat Kiev binnen een paar dagen gaat besluiten om de Krim van gas, water en elektriciteit af te sluiten als het referendum positief uitvalt voor een annexatie van Rusland (wat de uitslag vrijwel zeker zal zijn).
Zoals op de kaart te zien is is de Krim voor aanvoer van gas, water en elektriciteit grotendeels afhankelijk van het vasteland van Oekraïne, dit is dus een voorzorgsmaatregel voor dat er straks niet 2 tot 2,5m mensen geen gas, water en elektriciteit meer hebben in de komende maanden.
Aha!quote:Op zondag 16 maart 2014 01:45 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
[..]
Wat je hier ziet is één S-300 batterij (Russen noemen dat een "division").
In de video is als volgt te zien:
0:32 = 76N6 / Clam Shell (acquisitieradar)
0:33 = control station voor onderstaande (te zien op 0:34)
0:34 (direct erna, met het doek er half vanaf) = 30N6 / Flap Lid (vuurgeleidingsradar)
0:37 = voertuig voor het reloaden van raketten
0:46 = commando wagen (54K6E)
1:20 = 40V6M (telescopisch platform voor 76N6 / 30N6, komt nog een x later in de video voor)
1:25 = commando wagen (54K6E)
1:33 = 40V6M (telescopisch platform voor 76N6 / 30N6)
Door de gehele clip zie je verder zie je 8 TEL's langskomen (MAZ-7910, vrijwel allen zijn bedekt, te herkennen aan een wat ik als een schoorsteen zou omschrijven; 2 "schoorstenen" per voertuig dit zijn de houders van de raketcilinders).
Wat verder nog te zien is zijn voor de rest trucks, trekkers en control stations op chassissen van MAZ/KRAZ.
Voedsel en grondtransport lees ik op internet.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:56 schreef KingRoland het volgende:
Wat is de zwakte van de Russische economie? waar zijn hun het meest afhankelijk van wat andere landen wel hebben en zij niet?
Zijn ze daarbij dan hiet heel erg afhankelijk van zachte winters?quote:Op zondag 16 maart 2014 03:06 schreef Romanus het volgende:
[..]
Voedsel en grondtransport lees ik op internet.
13% van hun import is voedsel en 12% transportvoertuigen.
Maar ik heb elders gelezen dat bijna 1/3e van de grond in Rusland geschikt is voor landbouw dus in theorie zouden ze ruim zelfvoorzienend kunnen zijn op voedselgebied.
Idd, met het communisme waren ze nog vele male onbeduidender geweest, nu moeten we weer rekening met ze houden.:(quote:Op zondag 16 maart 2014 03:13 schreef remlof het volgende:
Albright: "the genesis of this problem is the collapse of communism".
Machines en transport (voertuigen), voedsel, produkten uit de chemische industrie lijken de belangrijkste te zijn qua omzet. Machines zijn relatief veel belangrijker dan andere import omdat één roebel aan machines meerdere roebels aan produktie opleveren.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:56 schreef KingRoland het volgende:
Wat is de zwakte van de Russische economie? waar zijn hun het meest afhankelijk van wat andere landen wel hebben en zij niet?
quote:[quote](Reuters) - The crisis in Ukraine has not jeopardized the longstanding relationship between the U.S. Air Force and the Russian company that builds engines for the rockets used to launch large U.S. government satellites, a U.S. official said on Tuesday.
"We are monitoring very closely the current bilateral situation to make sure that we can protect that supply," said Air Force Undersecretary Eric Fanning. "I have not seen anything on either side suggesting that supply is in jeopardy."
The RD 180 rocket engines are used by United Launch Alliance, a joint venture of Lockheed Martin Corp and Boeing Co to power the venture's Atlas V rockets.
Fanning told reporters the Air Force had enough of the engines, which have been built exclusively by Russia's NPO Energomash since 2002, to support launches of military and intelligence satellites well into 2016.
In de tijd van de USSR was het West-Europa dat rekende op nucleaire wapens als compensatie voor het Sovjet overwicht aan conventionele strijdkrachten. Nu zijn de rollen omgekeerd.quote:Op zondag 16 maart 2014 03:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Idd, met het communisme waren ze nog vele male onbeduidender geweest, nu moeten we weer rekening met ze houden.:(
Ik gun elke generatie z'n eigen wereldoorlog.quote:Op zondag 16 maart 2014 04:06 schreef Nintex het volgende:
Ik ben een soort van verrast dat ik terug kom van een avondje stappen en de Russen nog niet verder Oekraïne ingetrokken zijn. Mensen die Putin of communisme verheerlijken denk na over de gevolgen.
Tussen 1939 en 1945 kon Hitler met de Wehrmacht en Stalin met het rode leger (met tanks, kanonnen, bommenwerpers en raketten) heel Oost Europa en deels West Europa in de as leggen. Nu met de moderne wapens kan een conflict als dit nog veel meer schade aanrichten. Vergeet ook de verdragen niet die er liggen over Oekraïens grondgebied, de Krim is nog een soort van 'grijze' zone, maar dat dorpje wat Rusland vandaag ingenomen heeft... als de VS en UK het verdrag wat ze getekend hebben over de grenzen van Oekraïne na zouden komen dan zouden ze nu in oorlog zijn met Rusland.
Communisme is de oplossing. Kapitalisme het kwaad !!!quote:Op zondag 16 maart 2014 04:06 schreef Nintex het volgende:
Ik ben een soort van verrast dat ik terug kom van een avondje stappen en de Russen nog niet verder Oekraïne ingetrokken zijn. Mensen die Putin of communisme verheerlijken denk na over de gevolgen.
Tussen 1939 en 1945 kon Hitler met de Wehrmacht en Stalin met het rode leger (met tanks, kanonnen, bommenwerpers en raketten) heel Oost Europa en deels West Europa in de as leggen. Nu met de moderne wapens kan een conflict als dit nog veel meer schade aanrichten. Vergeet ook de verdragen niet die er liggen over Oekraïens grondgebied, de Krim is nog een soort van 'grijze' zone, maar dat dorpje wat Rusland vandaag ingenomen heeft... als de VS en UK het verdrag wat ze getekend hebben over de grenzen van Oekraïne na zouden komen dan zouden ze nu in oorlog zijn met Rusland.
Gezond verstand is de oplossing, ga anders lekker in Noord Korea wonen als je zo blij wordt van het communisme. Helaas, geen parallel te vinden met een kapitalistisch land dat zijn eigen bevolking uithongert en in kampen stopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 04:36 schreef MeningVanNelson het volgende:
[..]
Communisme is de oplossing. Kapitalisme het kwaad !!!
Je verwart communisme <> kapitalisme met dictatuur <> democratiequote:Op zondag 16 maart 2014 04:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gezond verstand is de oplossing, ga anders lekker in Noord Korea wonen als je zo blij wordt van het communisme. Helaas, geen parallel te vinden met een kapitalistisch land dat zijn eigen bevolking uithongert en in kampen stopt.
Als je toch bezig bent met verhongeren in Noord Korea noem dan gelijk even een communistisch land dat een betere levensstandaard heeft dan kapitalistische landen. Is het kapitalisme perfect, verre van, maar het is en blijft een beter alternatief dan communisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Presidentsverkiezingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ukrainse scholen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door meth1745 op 16-03-2014 07:53:49 ]![]()
en als je verplicht wordt opgeroepen om dienst te nemen en je staat in de loopgraven roep je na 1 minuut al om je mamiequote:Op zondag 16 maart 2014 04:29 schreef kurk_droog het volgende:
WW3, heerlijk toch? Liever gisteren dan vandaag."You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Totdat je opgeroepen wordt voor de dienstplicht.quote:Op zondag 16 maart 2014 04:29 schreef kurk_droog het volgende:
WW3, heerlijk toch? Liever gisteren dan vandaag.![]()
twitter:BBCWorld twitterde op zondag 16-03-2014 om 09:35:09Small, steady stream of voters despite heavy rain at polling station, Sevastopol http://t.co/nd0EvfVGdc via @patrickgjackson reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?![]()
BBC heeft besloten vandaag weer live verslag te doen via:
http://www.bbc.com/news/world-europe-26599776#TWEET1073474Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |