abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137787936
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:32 schreef poemojn het volgende:

[..]

gevlogen, ut helikopters gesprongen met parachutes
Per ongeluk op de verkeerde plek terecht gekomen zeggen ze
En toen maar die gasinstallatie beschermd. Logisch, als je er dan toch bent.
Ja, ik dacht eerst dat het Kherson, de stad was. Eerste reactie was "what the fuck zijn ze nu mee bezig?!" :')
pi_137787959
Nou ja, we krijgen nu een lesje in hoe slim het is om het 'vredesdivident' te incasseren met de Russen als buren.
pi_137787972
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik wel.

[..]

Ik verwacht toch dat veel landen dat gaan proberen te voorkomen.
Hoe? Met een stevige verklaring dat ze meer verdrietig dan boos zijn?
  zondag 16 maart 2014 @ 00:43:08 #129
192592 SureD1
------------------------------
pi_137787987
quote:
8s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:12 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Bastion is best mogelijk, heb elk systeem dat de Russen in gebruik hebben ( SAM, SSM en Anti-Ship Missile systems ) opgezocht maar niets gezien dat volledig overeen kwam. En betwijfel dat ze in het geheim nog iets nieuws ontwikkeld hebben, dus moet het toch één ervan zijn. 'k Stop ermee want het begint op m'n zenuwen te werken, zit al te vloeken op google dat me stinger raketten, helicopters, een medische scanner en en de vloot van Darth Vader als resultaten geeft...
Niets zo frustrerend als iets niet kunnen vinden.. :(
Ik kan het ook niet precies vinden...volgens het liveblog van de VK was het een s-300 systeem. Nadeel is dat je weinig beeld vindt van dat soort systemen in transportmodus zeg maar. Bijna alle foto's laten dit soort systemen in bedrijf zien...Bastion en S-300 zijn verwant...zwaar gelinkte raketsystemen het een tegen schepen, het ander tegen raketten en vliegtuigen. Laten we het maar op zoiets houden.
pi_137787990
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoe? Met een stevige verklaring dat ze meer verdrietig dan boos zijn?
Oorlog.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:44:34 #131
192592 SureD1
pi_137788032
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:37 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]

De verovering van de energiecentrale is een vrij logische stap vanuit Russisch opzicht en zeker niet een of andere wilde actie, met het referendum in aantocht is het een reëel scenario dat Kiev binnen een paar dagen gaat besluiten om de Krim van gas, water en elektriciteit af te sluiten als het referendum positief uitvalt voor een annexatie van Rusland (wat de uitslag vrijwel zeker zal zijn).
Zoals op de kaart te zien is is de Krim voor aanvoer van gas, water en elektriciteit grotendeels afhankelijk van het vasteland van Oekraïne, dit is dus een voorzorgsmaatregel voor dat er straks niet 2 tot 2,5m mensen geen gas, water en elektriciteit meer hebben in de komende maanden.
Dit zou zo maar eens een logische verklaring voor de actie van vandaag kunnen zijn.
pi_137788062
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oorlog.
En wie gaan die oorlog dan voeren? We hebben de laatste jaren zo lekker bezuinigd terwijl er werd gekout over 'snelle interventiemachten' dat ik niet zie hoe wij in staat zijn om een grondoorlog tegen de Russen te voeren. En veel meer kunnen we maar beter ook niet doen want Rusland heeft uiteindelijk nog wel kernwapens.
pi_137788080
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

En wie gaan die oorlog dan voeren? We hebben de laatste jaren zo lekker bezuinigd terwijl er werd gekout over 'snelle interventiemachten' dat ik niet zie hoe wij in staat zijn om een grondoorlog tegen de Russen te voeren. En veel meer kunnen we maar beter ook niet doen want Rusland heeft uiteindelijk nog wel kernwapens.
Polen en Turkije bijvoorbeeld, ik heb geen idee, maar gaat dit uit de hand lopen verwacht ik nogmaals niet dat men net zoals vroeger gaat zitten toekijken, de kritiek komt aan, reken daar maar op.
pi_137788099
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:37 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]

De verovering van de energiecentrale is een vrij logische stap vanuit Russisch opzicht en zeker niet een of andere wilde actie, met het referendum in aantocht is het een reëel scenario dat Kiev binnen een paar dagen gaat besluiten om de Krim van gas, water en elektriciteit af te sluiten als het referendum positief uitvalt voor een annexatie van Rusland (wat de uitslag vrijwel zeker zal zijn).
Zoals op de kaart te zien is is de Krim voor aanvoer van gas, water en elektriciteit grotendeels afhankelijk van het vasteland van Oekraïne, dit is dus een voorzorgsmaatregel voor dat er straks niet 2 tot 2,5m mensen geen gas, water en elektriciteit meer hebben in de komende maanden.
Ik denk niet dat de Krim afhankelijk hoeft te zijn van fabrieken in andere delen van Oekraïne.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:51:03 #135
192592 SureD1
pi_137788192
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wij (het Westen) zijn sinds het einde van de Koude Oorlog gaan geloven in suprematie in de lucht (wat in feite een WWII strategie was). Complicerende factor in dit scenario is dat onze vliegtuigen niet tegenover AAA en RPG's komen te staan die met wat aangeroepen hulp van een Opperwezen in de algemene richting van een vliegtuig worden geslingerd. Zo'n S-300 systeem is andere koek.

Als (met de nadruk op als) dit tot wapengekletter komt dan hoeft het Westen er niet op te rekenen dat het 'clean and surgical' wordt of dat er zelfs maar een redelijke mate van controlerende overmacht is zoals in Irak en Afghanistan.
pi_137788212
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Polen en Turkije bijvoorbeeld, ik heb geen idee, maar gaat dit uit de hand lopen verwacht ik nogmaals niet dat men net zoals vroeger gaat zitten toekijken, de kritiek komt aan, reken daar maar op.
En hoe gaat het Poolse leger dat doen? Het Turkse leger schat ik sowieso als grotendeels nutteloos in.
pi_137788237
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

En hoe gaat het Poolse leger dat doen? Het Turkse leger schat ik sowieso als grotendeels nutteloos in.
Ik zou het Russische leger, overigens na wat ik hier heb gelezen, ook niet al te sterk inschatten ;) ;).
pi_137788274
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zou het Russische leger, overigens na wat ik hier heb gelezen, ook niet al te sterk inschatten ;) ;).
Sterker dan het Ukrainse in ieder geval.
  zondag 16 maart 2014 @ 00:56:07 #139
192592 SureD1
pi_137788312
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je kan het sowieso vergeten dat NAVO lidstaten in hun eentje actie kunnen ondernemen... NAVO strijdkrachten zijn geïntegreerd en hebben allemaal hun eigen taak zeg maar. Best kans dat onze F-16's erbij betrokken raken, maar in zo'n scenario hebben zij bijvoorbeeld infrastructuur nodig voor het aanwijzen van doelen ( in de vorm van een E-8 JSTARS; die hebben alleen de Amerikanen). Je kan dus niet zeggen dat enkele NAVO staten het wel opknappen...het is een voor allen en allen voor een.
pi_137788330
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Krim afhankelijk hoeft te zijn van fabrieken in andere delen van Oekraïne.
quote:
the Associated Press also talks to a spokesman for the Ukraininan border guard that claims 120 troops took control of a natural gas distribution center in the area.
dat is de reden misschien. (het zal waarschijnlijk toch Russisch gas zijn dat er door loopt)
pi_137788336
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wij (het Westen) zijn sinds het einde van de Koude Oorlog gaan geloven in suprematie in de lucht (wat in feite een WWII strategie was). Complicerende factor in dit scenario is dat onze vliegtuigen niet tegenover AAA en RPG's komen te staan die met wat aangeroepen hulp van een Opperwezen in de algemene richting van een vliegtuig worden geslingerd. Zo'n S-300 systeem is andere koek.

Als (met de nadruk op als) dit tot wapengekletter komt dan hoeft het Westen er niet op te rekenen dat het 'clean and surgical' wordt of dat er zelfs maar een redelijke mate van controlerende overmacht is zoals in Irak en Afghanistan.
Wel grappig trouwens dat je het Opperwezen erbij haalt. Ik zat net te denken; het is wel weer typisch hetzelfde Balkan gedoe tussen Orthodoxen en andere Christenen. Moet je voor de grap ook maar eens kijken hoe de Grieken hierin staan; die zijn veel minder pro-Ukraine dan in de rest van de EU.
pi_137788338
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sterker dan het Ukrainse in ieder geval.
Dat wellicht maar hoe dan ook andere landen gaan niet rustig zitten toekijken.
pi_137788346
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

dat is de reden misschien. (het zal waarschijnlijk toch Russisch gas zijn dat er door loopt)
Dan kunnen ze Oekraïne net zo goed nu al afsluiten.
pi_137788374
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat wellicht maar hoe dan ook andere landen gaan niet rustig zitten toekijken.
Ik ga ervan uit dat er een paar stevige verklaringen komen. En Vladimir mag niet meer meedoen aan de G-7 (exit G-8)
  zondag 16 maart 2014 @ 00:58:49 #145
192592 SureD1
pi_137788380
quote:

[..]

Wij zijn 'lean & mean' qua strijdkrachten zeg maar, en in een directe vergelijking door de bank genomen moderner...maar onderschat de kracht van aantallen niet.

Plus: het is nu eenmaal zo dat als je Rusland hard wil aanpakken dan heb je gewoon de geschiedenis tegen je, zeker drie keer in de afgelopen 200 jaar..
pi_137788442
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat er een paar stevige verklaringen komen. En Vladimir mag niet meer meedoen aan de G-7 (exit G-8)
Als er echt handelsgevolgen komen dan gaat Putin het niet alleen in zijn portemonnee voelen, maar ook een hele grote groep oligarchen waar hij afhankelijk van is, dus dat is niet een lachwekkend scenario.
pi_137788449
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wij zijn 'lean & mean' qua strijdkrachten zeg maar, en in een directe vergelijking door de bank genomen moderner...maar onderschat de kracht van aantallen niet.

Plus: het is nu eenmaal zo dat als je Rusland hard wil aanpakken dan heb je gewoon de geschiedenis tegen je, zeker drie keer in de afgelopen 200 jaar..
Rustig maar ik heb het niet over een invasie van Rusland ;) ;).
  zondag 16 maart 2014 @ 01:02:43 #148
117098 Hathor
Effe niet
pi_137788452
quote:

[..]

Sterk genoeg om de Polen en Turken alle hoeken van de kamer te laten zien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 16 maart 2014 @ 01:02:45 #149
192592 SureD1
pi_137788454
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel grappig trouwens dat je het Opperwezen erbij haalt. Ik zat net te denken; het is wel weer typisch hetzelfde Balkan gedoe tussen Orthodoxen en andere Christenen. Moet je voor de grap ook maar eens kijken hoe de Grieken hierin staan; die zijn veel minder pro-Ukraine dan in de rest van de EU.
Ik probeer het Opperwezen normaal zoveel mogelijk te vermijden in discussies ;) ik heb dan ook niet heel veel verstand van de verschillende interpretaties van het Opperwezen in die hoek. Ik dacht dat Rusland en Ukraïne aardig op een lijn zitten wat dat betreft (Russisch Orthodox?)
pi_137788492
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ik probeer het Opperwezen normaal zoveel mogelijk te vermijden in discussies ;) ik heb dan ook niet heel veel verstand van de verschillende interpretaties van het Opperwezen in die hoek. Ik dacht dat Rusland en Ukraïne aardig op een lijn zitten wat dat betreft (Russisch Orthodox?)
Uit mijn geheugen lepel ik op dat het westen van Ukraine een ander soort orthodoxie heeft met als belangrijkste verschil dat ze de leiding van Rome erkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')