abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:22:13 #1
192592 SureD1
------------------------------
pi_137768906

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekrane draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekrane met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekrane.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekrane te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekrane worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekrane. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekrane roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekrane en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekrane volgen hardere sancties. De voormalige Oekraense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekrane". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekrane benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekrane stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemeni opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekrane. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekrane in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekrane steunen in Donetsk. Daarbij valt n dode. De Oekraense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekrane geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekrane. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekrane. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekrane niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT

De Grote Fok Referendumpoll:
De poll is gesloten!
Nintex 100%
Woestijnvos 100%
Opgebaarde 93%
Re 92,5%
J.B. 90%
sonnyspek 89%
RVer 87%
chroestjov 86%
JimmyJames 84%
Baasbanaan 83%
Magenetronkoffie 78%
Roarzcorp 77%
Toefjes 75%
Pocher 74%
SuicideErrorist 72%
vigen98 71%
BlaZ 71%
Voszje 70%
SadPanda 70%
DeJori 69%
Gruisman 68%
SureD1 65%
Ali_boo 64%
Romanus 63%
theNull 59%
Igen 53%
BaajGuardian 50%
ZoKanIkHetOok 47%
deelnemer 28%
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:25:17 #2
192592 SureD1
pi_137768998
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_opschorten__.html

Hollande dreigt Vladimir zijn nieuwste speelgoed af te pakken...
pi_137769069
Russen proberen Oekrane verder te bezetten, maar worden weggejaagd

quote:
'Oekraense troepen weren inval Russen af'
Oekraense troepen hebben voorkomen dat Russische militairen een strook land ten oosten van de Krim konden binnendringen. Dat maakte het Oekraense ministerie van Defensie zaterdag bekend.
Foto: AFP

Bij de operatie in het gebied zouden onder meer Oekraense vliegtuigen en grondtroepen zijn ingezet. De poging van Russische militairen het gebied te betreden ''is onmiddellijk afgeweerd'', aldus het ministerie.

Het parlement van Oekrane heeft zaterdag het parlement van de Krim, nu nog officieel een autonoom deel van het land, als ontbonden verklaard. Het geldt als een symbolische daad aan de vooravond van het referendum waarin de bevolking van de Krim kan stemmen of het schiereiland zich wel of niet bij Rusland aansluit.

In Kiev stemden 278 van de 450 afgevaardigden voor het ontbinden van het parlement in Simferopol. Het parlement van de Krim heeft het schiereiland eerder al onafhankelijk verklaard van Oekrane en wil zich aansluiten bij Rusland. Interim-president Alexander Toertsjinov van Oekrane heeft de ontwikkelingen in de Krim veroordeeld en ''ontoelaatbaar'' genoemd.

Frankrijk

Als Moskou de situatie in de Krim niet laat de-escaleren, zal Frankrijk overwegen de militaire samenwerking met Rusland op te schorten. Dat meldde president Franois Hollande zaterdag. In dat geval zou onder meer een deal over vliegdekschepen ter waarde van 1,2 miljard euro op de lange baan kunnen worden geschoven.

De Verenigde Staten en de Europese Unie komen naar verwachting maandag met een lijst van Russische functionarissen van wie de tegoeden bevroren worden en visummogelijkheden worden beperkt. Met dergelijke maatregelen hoopt het Westen Rusland ertoe te bewegen de Oekraense regio de Krim met rust te laten.
Door: ANP
Kameraad Putin vult alvast de stembiljetten in :)

Ik heb een goed gevoel over die poll
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:28:24 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137769104
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:27 schreef Nintex het volgende:
Russen proberen Oekrane verder te bezetten, maar worden weggejaagd

[..]

Kameraad Putin vult alvast de stembiljetten in :)
[ afbeelding ]

Ik heb een goed gevoel over die poll
Misschien wil poetin wel de polls op de frontpage doen voortaan?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137769600
Vooraf ingevuld? Dan zouden ze wel een kleurpotlood gebruiken ipv zo'n gestilleerde v en een vakje dat onderbroken is waar de v erover gaat...

Lijkt me eerder de uitleg die met elk pakket biljetten geleverd wordt of op de achterkant van de biljetten gedrukt is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 16:52:50 #6
192592 SureD1
pi_137769846
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:44 schreef meth1745 het volgende:
Vooraf ingevuld? Dan zouden ze wel een kleurpotlood gebruiken ipv zo'n gestilleerde v en een vakje dat onderbroken is waar de v erover gaat...
[ afbeelding ]
Lijkt me eerder de uitleg die met elk pakket biljetten geleverd wordt of op de achterkant van de biljetten gedrukt is.
Dat denk ik ook, maar dan is het nog hoogst discutabel en zeker iets waar OVSE waarnemers over zouden vallen. Het suggereert in ieder geval een gewenst antwoord en kan mensen zeker benvloeden. Los van de geintjes die we er over maken zegt het wel genoeg over hoe het er daar aan toe gaat.
pi_137770024
Zojuist door de Oekraners naar buiten gebracht:

quote:
Statement of the MFA of Ukraine with respect to assault landing of the Russian Armed Forces in the Kherson region on March 15

Ministry of Foreign Affairs of Ukraine expresses its strong and categorical protest against the landing on March 15, 2014 near the village Strilkove, Kherson region of troops of the Russian Federation Armed Forces in a number of 80 military personnel, and seizure of the village Strilkove with the support of 4 helicopter gunships and 3 armored combat machines.

Ukraine Foreign Ministry declares the military invasion by Russia and demands the Russian side immediately withdraw its military forces from the territory of Ukraine.

Ukraine reserves the right to use all necessary measures to stop the military invasion by Russia.
pi_137770049
Om niet voor Rusland te gaan moet er een actie worden uitgevoerd: het doorkrassen van het vinkje en het invullen van het tweede hokje.

Wetende dat je al dan niet in de gaten wordt gehouden door de fsb is er een stuk meer moed voor nodig om tegen Rusland te stemmen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_137770052
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

Goed zo. Alle middelen gebruiken! _O_
pi_137770074
quote:

[..]

ze hebben een stadje bezet of wat?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_137770083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:59 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Goed zo. Alle middelen gebruiken! _O_
Je kan net zo goed de Oekraense soldaten cyanidepillen geven, bespaart ze een hoop moeite met zelfmoord nemen. Ze laten vechten met hun jaren '80 rotzooi tegen Rusland is echt hopeloos.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:01:23 #12
192592 SureD1
pi_137770093
quote:

[..]

Dit suggereert dat de aanval niet is afgeslagen... Als dit inderdaad zo is heeft Kerry zijn antwoord over wat de Russen vinden van pogingen tot diplomatie. Dit is, zoals remlof al zei, een behoorlijke escalatie.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:02:35 #13
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137770128
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:00 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

ze hebben een stadje bezet of wat?
Ja, een dorpje op zo'n schiereiland net naast de Krim. De russen zullen wel beweren dat het bij de Krim hoort. Je moet Strilkove maar eens op google maps opzoeken.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:08:48 #14
192592 SureD1
pi_137770317
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:02 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ja, een dorpje op zo'n schiereiland net naast de Krim. De russen zullen wel beweren dat het bij de Krim hoort. Je moet Strilkove maar eens op google maps opzoeken.
Ja dacht ik al, op dat sliertje daar net rechts van de Krim... Wat opvalt is de reactie van Ukrane...zo heb ik ze over de Krim niet gehoord. Zeker niet dat "all necessary measures" (eufemisme voor geweld), tot nu toe hebben ze volgehouden dat ze het diplomatiek wilden oplossen.. Het lijkt alsof zij het zat zijn.
pi_137770417
Rusland beweert verzoeken te krijgen van Oekraners om verder het land in te trekken.
Bron: Guardian/AFP
quote:
The statement from Moscow, coming on the eve of a hugely controversial Sunday referendum on Crimea’s fate, indicates that Russia may deploy troops to elsewhere in Ukraine besides the Russian-speaking peninsula.

“Russia is receiving many requests to protect peaceful citizens” in Ukraine, the foreign ministry said in a statement. “These requests will be considered.”

“Militants including from Pravy Sektor are continuing to behave in an outrageous manner,” it said, referring to the radical Right Sector group whose members were at the forefront of last month’s protests that ended in the ouster of pro-Kremlin president Viktor Yanukovych.

“We are getting alarming reports that a column with armed mercenaries from the Right Sector... has left Kharkov for Donetsk and Lugansk,” the ministry said, referring to Russian-speaking cities in eastern Ukraine.

The foreign ministry, claiming that a garment factory, apparently in Ukraine, was producing Russian military uniforms, hinted at possible action by provocateurs posing as Russian soldiers.

Two people were killed and several were injured in Kharkiv when nationalists opened fire on a group of men trying to storm their headquarters late on Friday.

The Kharkiv clashes came after a young man was killed in Donetsk during rallies.

Following the latest attack, the Russian foreign ministry urged Ukraine to outlaw nationalist groups.

Earlier this week Moscow said it reserved the right to protect its compatriots in Ukraine in case of attacks.
pi_137770457
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:08 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja dacht ik al, op dat sliertje daar net rechts van de Krim... Wat opvalt is de reactie van Ukrane...zo heb ik ze over de Krim niet gehoord. Zeker niet dat "all necessary measures" (eufemisme voor geweld), tot nu toe hebben ze volgehouden dat ze het diplomatiek wilden oplossen.. Het lijkt alsof zij het zat zijn.
Ik heb dan ook niet het idee dat Rusland zich ook maar het minste aantrekt van diplomatie, wil de EU en/of de VS wat doen aan de huidige situatie zal er toch aanzienlijk zwaarder geschut (vooralsnog niet letterlijk) moeten worden ingezet.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:22:55 #17
361691 DeJori
pi_137770698
UN twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 16:21:02 Security Council resolution on #Ukraine not adopted. Vote: In favour 13. Against 1 (Russia). Abstention 1 (China). http://t.co/WhwXXmV8an reageer retweet
Surprise! :D
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137770784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:22 schreef DeJori het volgende:
UN twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 16:21:02 Security Council resolution on #Ukraine not adopted. Vote: In favour 13. Against 1 (Russia). Abstention 1 (China). http://t.co/WhwXXmV8an reageer retweet
Surprise! :D
Laat wel mooi zien hoe alleen ze staan. Zelfs China heeft zijn veto niet gebruikt.
pi_137770849
De oorlog is begonnen?
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:29:01 #20
361691 DeJori
pi_137770871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De oorlog is begonnen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:02 schreef DeJori het volgende:

[..]

Zal dus wel meevallen ;)
pi_137771087
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:44 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad, niets aan de hand.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Pro Oekrainse en Pro Russische door elkaar?
Oekraners en Russen door elkaar maar verenigd tegen de huidige ''machthebbers'' in Kiev.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Laat wel mooi zien hoe alleen ze staan. Zelfs China heeft zijn veto niet gebruikt.
Waarom zou China ook het achterste van zijn tong moeten laten zien als n veto ook genoeg is en het hun niet in directe zin iets aangaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door chroestjov op 15-03-2014 17:47:33 ]
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_137771216
quote:

[..]

China stemde in resoluties over Bosni en herzigovina, Cyprus en Georgi ook niet mee. Bij Chinese veto's over ex-joegoslavi en Zuid-Amerika onthield Rusland zich. Wanneer het Afrika of het MiddenOosten betreft komen veto's meestal van beiden.
Daarentegen staat de VS haast altijd alleen met z'n veto, de laatste keer dat ze gesteund werden door Frankrijk en UK was in 1989, over de invasie van Panama.

http://www.un.org/depts/dhl/resguide/scact_veto_en.shtml
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:46:13 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137771341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:36 schreef chroestjov het volgende:

Oekraners en Russen door elkaar maar verenigd tegen de huidige ''machthebbers'' in Kiev.

[..]

Het journaal meldde anders, hoe kom jij aan je oordeel?
pi_137771586
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het journaal meldde anders, hoe kom jij aan je oordeel?
Het was een anti-oorlog manifestatie waar allerlei groeperingen aan meededen met o.a. zelfs leden of supporters van United Russia die allen niet zozeer Rusland maar de nieuwe mensen in Kiev als de agressors van dit conflict zien.
Op het journaal zullen ze het wel weer andersom hebben uitgelegd.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 17:58:32 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137771667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:55 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Het was een anti-oorlog manifestatie waar allerlei groeperingen aan meededen met o.a. zelfs leden of supporters van United Russia die allen niet zozeer Rusland maar de nieuwe mensen in Kiev als de agressors van dit conflict zien.
Op het journaal zullen ze het wel weer andersom hebben uitgelegd.
Daar zeiden ze dat het een anti-oorlog demonstratie was met nadruk op de agressie van Rusland in tegenstelling tot een anti-Oekrainse machthebbers manifestatie zoals jij net zei.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:04:38 #26
192592 SureD1
pi_137771813
quote:

[..]

Ik wilde net zeggen, de surprise is China, dat zegt heel veel!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:04:48 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137771822
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 17:58 schreef pfaf het volgende:

[..]

Daar zeiden ze dat het een anti-oorlog demonstratie was met nadruk op de agressie van Rusland in tegenstelling tot een anti-Oekrainse machthebbers manifestatie zoals jij net zei.
Hoe valt die toespraak van de oppositieleider (nu op het journaal) overigens te rijmen met jouw verhaal?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:07:57 #28
192592 SureD1
pi_137771922
quote:

[..]

Dat klopt ook als je de slogans las op de spandoeken:

"Rusland handen af van Ukrane" " Vr Rusland en Ukrane zonder Poetin" dat soort dingen...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:09:23 #29
192592 SureD1
pi_137771965
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoe valt die toespraak van de oppositieleider (nu op het journaal) overigens te rijmen met jouw verhaal?
Chroetsjov reageert in de traditie van zijn username...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:13:29 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137772078
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Chroetsjov reageert in de traditie van zijn username...
Maar hij baseert zn posts toch wel rgens op?
pi_137772123
Nou, dat wordt interessant. Vind het wel een bijzonder dubieus ingrijpen wat Rusland doet. Nog even los van of het terecht is of niet, deze gluip-sluip-stiekem acties kan toch niemand voorstander van zijn. Ik bedoel zelfs de nationalistische Russen moeten dit toch schrijnend laf vinden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:17:24 #32
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137772203
http://www.nu.nl/oekraine(...)-in-buiten-krim.html

Tering. Dop net m'n eerste bier. Denk dat ik er precies op tijd bij ben.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137772220
quote:

[..]

Ik heb het even nagekeken en volgens mij praten we langs elkaar, schijnbaar waren er 2 verschillende manifestaties, beide met een anti-oorlog boodschap maar de manifestaties onderscheiden zich van elkaar doordat bij de ene Kiev als agressor van het conflict wordt beschouwd en vice versa.
Schijnbaar heeft het journaal dan alleen verslag gedaan van de manifestatie waar Rusland als agressor van het conflict wordt gezien en waar o.a. de dames van Pussy Riot ook weer zijn gaan aandachtshoeren.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:20:42 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137772316
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:18 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik heb het even nagekeken en volgens mij praten we langs elkaar, schijnbaar waren er 2 verschillende manifestaties, beide met een anti-oorlog boodschap maar de manifestaties onderscheiden zich van elkaar doordat bij de ene Kiev als agressor van het conflict wordt beschouwd en vice versa.
Schijnbaar heeft het journaal dan alleen verslag gedaan van de manifestatie waar Rusland als agressor van het conflict wordt gezien en waar o.a. de dames van Pussy Riot ook weer zijn gaan aandachtshoeren.
Nee hoor, er werd ook gepraat over georganiseerde manifestatie met Sovjet-liederen en mensen strak in het gelid. Dat was echter niet de demonstratie waar naar aanleiding van een foto discussie over ontstond.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:21:56 #35
192592 SureD1
pi_137772349
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:18 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Mijn excuses :)
pi_137772522
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef Westerling het volgende:
Nou, dat wordt interessant. Vind het wel een bijzonder dubieus ingrijpen wat Rusland doet. Nog even los van of het terecht is of niet, deze gluip-sluip-stiekem acties kan toch niemand voorstander van zijn. Ik bedoel zelfs de nationalistische Russen moeten dit toch schrijnend laf vinden.
Die zijn juist voor. Die biker zei afgelopen week op VICE nog trots te zijn op de president. Voor veel Russen is Putin de eerste en enige president waar ze trots op kunnen zijn. Yeltsin was een alcoholist die het land verpatst heeft in hun ogen en Putin heeft alles weer 'rechtgezet' en Rusland weer sterk gemaakt.

Putin heeft zijn vrienden goed uitgekozen, hij huilde bij de vlag toen hij weer verkozen was dat gaat er bij nationalisten als zoete koek in. Zolang Putin de communisten en nationalisten in eigen land tevreden kan houden en tegelijkertijd de liberalen de mond snoert kan er weinig met zijn machtspositie gebeuren. Russische media laten ook een heel ander beeld zien van de situatie. Die vertonen duizenden vluchtelingen uit Oekrane, fascistische hordes en de nodige oorlogstaal. Zelfs de hond uit de Russische Sesamstraat ging afgelopen week het leger in om te dienen, en nee dat verzin ik niet:
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:28:44 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137772574
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
http://www.nu.nl/oekraine(...)-in-buiten-krim.html

Tering. Dop net m'n eerste bier. Denk dat ik er precies op tijd bij ben.
Mwoah, nog steeds de krim, volgens de russen dan :P Ze nemen een wat ruime definitie :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 15-03-2014 18:34:06 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:33:43 #38
192592 SureD1
pi_137772757
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwoah, nog steeds de krim, volgens de russen dan :P Ze nemen een wat ruimte definitie :D
Dat doen ze met Georgi al sinds 2008...elke maand een beetje meer
pi_137772904
Wat slecht geschoten beelden van de inval

Waar halen die pro-Russische verdedigingsgroepen toch steeds die aanvalshelikopters vandaan.
pi_137773046
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:20 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nee hoor, er werd ook gepraat over georganiseerde manifestatie met Sovjet-liederen en mensen strak in het gelid. Dat was echter niet de demonstratie waar naar aanleiding van een foto discussie over ontstond.
Ik kijk amper naar het journaal dus ik zou het niet weten, zou allemaal kunnen.
Bij de manifestaties stond ook centraal of de Krim zich wel of niet bij Rusland moet voegen wat het extra ingewikkeld maakt want er zijn natuurlijk ook genoeg Oekraners die niets moeten hebben van de huidige mensen in Kiev maar ook de Oekrane weer niet willen ontmantelen waardoor ze niet als ''pro'' of ''anti'' Rusland te classificeren zijn.
pi_137773075
Iemand die wat войнбӀ betekent?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:43:35 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137773148
Oorlog dus
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 18:44:29 #43
192592 SureD1
pi_137773176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Nintex het volgende:
Wat slecht geschoten beelden van de inval

Waar halen die pro-Russische verdedigingsgroepen toch steeds die aanvalshelikopters vandaan.
Bij dezelfde winkels als waar ze de uniformen hebben gekocht, die hebben echt alles...

Ik versta hem niet helemaal maar hij lijkt het wel over 'Apaches' te hebben, is dat ook de generieke naam voor dit soort heli's in Rusland? Ik kan niet goed zien of het Hind's zijn (Mi-24) of Havoc's (Mi-28)...

Edit: volgens mij allebei... De twee die het dichtste bij komen (en die hij Apache noemt) zijn havocs, die anderen ( ook die ene die landt) zijn hinds

[ Bericht 5% gewijzigd door SureD1 op 15-03-2014 19:04:49 ]
pi_137773287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 18:43 schreef BlaZ het volgende:
Oorlog dus
Thx
pi_137773596
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137775408

Zo! Dat zal ze leren!!!
pi_137775422
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 16:52 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar dan is het nog hoogst discutabel en zeker iets waar OVSE waarnemers over zouden vallen. Het suggereert in ieder geval een gewenst antwoord en kan mensen zeker benvloeden. Los van de geintjes die we er over maken zegt het wel genoeg over hoe het er daar aan toe gaat.
Bij een ballot met slechts 2 keuzes wordt het al moeilijk om een unbiased voorbeeld van een geldig ingevulde stem te tonen. Weet niet hoe strikt ze zijn bij de OVSE.

Offtopic/
Er zijn wel meer verkiezingen waar iets aan te merken valt op het verstrekte materiaal:
In Belgi in 2012
quote:
Enkele kandidaten hebben bij de gemeenteraadsverkiezingen per ongeluk extra voorkeursstemmen gekregen. In sommige kiesbureaus waren de aanraakschermen van de computers te gevoelig afgesteld, waardoor kiezers onbewust een voorkeurstem gaven. Die foute stemmen gingen altijd naar dezelfde kandidaat.
In de VS, 2000, Palm Beach County, Florida:
quote:
Buchanan received 3,407 votes in the Democratic-leaning county, more than one in five of all the Florida votes he received. What's more, 19,120 voters voted for two or more presidential candidates and had their votes nullified.
On the Today show Thursday, Buchanan said he doubted many of the votes he received in Palm Beach County were actually intended for him and questioned the double votes there.

Wat doe je met een bevolking die niet kan lezen? In Uganda bvb:
quote:
We were told to vote either the bus or the hoe. We don’t read names and see the photos of the aspiring candidates,"
The bus is the symbol of NRM party while the hoe is the symbol of the Democratic Party.
En tijdens de presidentsverkiezingen was de foto van de huidige president de enige met een hoofddeksel.
Of een referendum waar men moest kiezen tussen een boom en een huis:
quote:
For example, after the 2005 referendum, one elderly voter in Kampala explained her support for multipartyism (represented by a tree on the ballot), rather than a retention of the no-party system (represented by a house), with the following: “You need a tree to build a house, so I chose the tree. It is the tree from which we get fruits like guavas, jackfruit; all foods come from the tree. When it rains you can also go under a tree. The house can easily collapse while a tree will be there forever.”
Another voter, also in Kampala, explained his vote against multipartyism: “I just ticked the house. I do not care which politician wins. I ticked the house because it looked good. I do not understand what it means
/Offtopic
Dat terzijde, als de optie "Krim bij Oekraine" al ontbreekt op het referendum, dan heeft het weinig zin om de details van het referendum te bekritiseren.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:54:43 #48
192592 SureD1
pi_137776313
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Bij een ballot met slechts 2 keuzes wordt het al moeilijk om een unbiased voorbeeld van een geldig ingevulde stem te tonen. Weet niet hoe strikt ze zijn bij de OVSE.

Offtopic/
Er zijn wel meer verkiezingen waar iets aan te merken valt op het verstrekte materiaal:
In Belgi in 2012

[..]

In de VS, 2000, Palm Beach County, Florida:

[..]

[ afbeelding ]
Wat doe je met een bevolking die niet kan lezen? In Uganda bvb:

[..]

En tijdens de presidentsverkiezingen was de foto van de huidige president de enige met een hoofddeksel.
Of een referendum waar men moest kiezen tussen een boom en een huis:

[..]

/Offtopic
Dat terzijde, als de optie "Krim bij Oekraine" al ontbreekt op het referendum, dan heeft het weinig zin om de details van het referendum te bekritiseren.
Klopt is ook zo. Ze zijn aardig streng (nou ja kritisch) bij de OVSE. Ook op NL zijn er op en aanmerkingen:

http://www.osce.org/nl/odihr/elections/98801

Een voorbeeld van hoe het neutraler zou kunnen staat op het stembiljet wat wij woensdag gebruiken...
pi_137776418
WW3 is begonnen _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_137776748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:57 schreef superniger het volgende:
WW3 is begonnen _O_
Nee :)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:06:23 #51
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137776793
Dit zouden foto's uit o.a. Omsk, Sint Petersburg en Saratov zijn, lange treinen met tanks richting Oekrane:

Say what?
pi_137776838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
Dit zouden foto's uit o.a. Omsk, Sint Petersburg en Saratov zijn, lange treinen met tanks richting Oekrane:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
1e foto zijn geen tanks maar Artillerie/anti tank

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 20:07:53 ]
pi_137776850
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er zorgwekkend uit
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:08:23 #54
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137776872
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat je daar nog intrapt :')
Anti-Turkije
pi_137776884
quote:

[..]

quote:

[..]

Nee dat klopt, maar ze hebben evenzogoed weer eens geen mening, aan die googs heb je dus ook helemaal niks.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:09:10 #56
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137776912
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:08 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Daarom ook 'zouden', altijd een slag om de arm houden.

Maar wel leuk om later terug te zien als het echt zo blijkt te zijn.
Say what?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:16:10 #57
192592 SureD1
pi_137777209
quote:

[..]

Vrij weinig info van de omstandigheden wanneer en waar de foto's zijn genomen. Het enige dat me opvalt is dat de natuur/weer van de eerste twee foto's overeenstemt met begin maart en er kan in Rusland zeker begin maart nog gewoon sneeuw liggen...het is in ieder geval niet hoog zomer op die foto's...
pi_137777291
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Klopt is ook zo. Ze zijn aardig streng (nou ja kritisch) bij de OVSE. Ook op NL zijn er op en aanmerkingen:

http://www.osce.org/nl/odihr/elections/98801

Een voorbeeld van hoe het neutraler zou kunnen staat op het stembiljet wat wij woensdag gebruiken...
Ah ja, jullie stemmen op woensdag, net als Zuid-Afrika en -Korea. en Europees op donderdag. Ook niet netjes dat Europa het vanaf donderdag (t/m zondag) maakte om de Britten hun vaste election day te gunnen, en niet woensdag (Nederland) of dinsdag (Denemarken) ;)
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:27:39 #59
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137777736
Een mooie slideshow van Reuters van het Oekraense leger dat momenteel oefeningen uitvoert in het zuidoosten van Oekrane.

Ukrainian military exercises
Say what?
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:28:13 #60
192592 SureD1
pi_137777764
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ah ja, jullie stemmen op woensdag, net als Zuid-Afrika en -Korea. en Europees op donderdag. Ook niet netjes dat Europa het vanaf donderdag (t/m zondag) maakte om de Britten hun vaste election day te gunnen, en niet woensdag (Nederland) of dinsdag (Denemarken) ;)
Ik realiseer me nu pas dat we idd altijd op woensdag stemmen ja, behalve EP... :D Jullie op zondag he? Maar ja jullie moesten ook echt lange tijd. Ach en Europa is all about compromise he, maakt mij niet zoveel uit.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:30:52 #61
192592 SureD1
pi_137777877
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:27 schreef UpsideDown het volgende:
Een mooie slideshow van Reuters van het Oekraense leger dat momenteel oefeningen uitvoert in het zuidoosten van Oekrane.

Ukrainian military exercises
Die tanks zien er toch ook patent genoeg uit...geen t-90 volgens mij maar een Ukranse update van de T-84? Die witte hind stamt nog uit hun missie voor de UN in Afrika neem ik aan...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:32:19 #62
361691 DeJori
pi_137777937
nytimes twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 20:30:42 Breaking News: Russian Troops Seize Gas Plant Beyond Crimean Border, Ukraine Sayshttp://t.co/hJAZn9CU2b reageer retweet
pi_137777953
quote:

[..]

zaterdag 15 maart 2014 @ 20:37:17 #64
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137778159
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:30 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die tanks zien er toch ook patent genoeg uit...geen t-90 volgens mij maar een Ukranse update van de T-84? Die witte hind stamt nog uit hun missie voor de UN in Afrika neem ik aan...
Viel mij ook op, het Oekranse leger mag dan wel niet hypermodern zijn, het is ook geen zootje wat je zonder veel moeite uitschakeld.
Say what?
pi_137778323
Russische militairen nemen een dorp buiten de Krim in?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:41:01 #66
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_137778340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:32 schreef DeJori het volgende:
nytimes twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 20:30:42 Breaking News: Russian Troops Seize Gas Plant Beyond Crimean Border, Ukraine Sayshttp://t.co/hJAZn9CU2b reageer retweet
Bedoelen ze hiermee niet datzelfde dorpje als al eerder op de avond groots besproken is?
pi_137778343
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:16 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Vrij weinig info van de omstandigheden wanneer en waar de foto's zijn genomen. Het enige dat me opvalt is dat de natuur/weer van de eerste twee foto's overeenstemt met begin maart en er kan in Rusland zeker begin maart nog gewoon sneeuw liggen...het is in ieder geval niet hoog zomer op die foto's...
Google image search geeft voor deze foto's enkel webpaginas van de laatste dagen. (en een pagina met datum april 2013, maar dat is een php script dat automatisch de laatst verschenen pics op een andere site weergeeft, dus..)

http://images.google.com/imghp?hl=en
(op fototoestel icon klikken, daarna url van image ingeven)
Google heeft wel n groot gebrek, lijkt zich wat datums betreft te baseren op datums die op de paginas vermeld staan, niet wanneer het geindexeerd was. Krijg je bij een blog de datum van de eerste entry op de page, ook als is de foto twee jaar later toegevoegd.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:41:13 #68
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:43:01 #69
192592 SureD1
pi_137778452
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:41 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Google image search geeft voor deze foto's enkel webpaginas van de laatste dagen. (en een pagina met datum april 2013, maar dat is een php script dat automatisch de laatst verschenen pics op een andere site weergeeft, dus..)

http://images.google.com/imghp?hl=en
(op fototoestel icon klikken, daarna url van image ingeven)
Google heeft wel n groot gebrek, lijkt zich wat datums betreft te baseren op datums die op de paginas vermeld staan, niet wanneer het geindexeerd was. Krijg je bij een blog de datum van de eerste entry op de page, ook als is de foto twee jaar later toegevoegd.
Weer wat geleerd :D
pi_137778478
Grappig op deze dag in 1942 schoten de Duitsers 300 Russische tanks kapot die de Krim probeerde te heroveren

https://twitter.com/RealTimeWWII
  zaterdag 15 maart 2014 @ 20:44:44 #71
381953 NaturalScience
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:07:39 #72
381953 NaturalScience
pi_137779500
Lekker neutraal ook die stemhokjes in de Krim... :')

pi_137779747
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:07 schreef NaturalScience het volgende:

[ afbeelding ]
Ja want je stem wordt benvloed door kleuren :')
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:15:39 #74
381953 NaturalScience
pi_137779876
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.... maar het zegt wel wat over de toon van deze verkiezingen.

Het komt net zo geloofwaardig over als wanneer alle mensen die de stembureau's beheren komende woensdag VVD shirts zouden dragen.
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2014 @ 21:20:27 #75
230491 Zith
pls tip
pi_137780077
quote:

[..]

Ze zullen het vast doen zonder reden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:21:34 #76
192592 SureD1
pi_137780122
Volkskrant heeft weer een live blog:

http://www.volkskrant.nl/(...)van-Rusland-af.dhtml

Net schijnbaar een nogal intimiderende "anti-terreur oefening" in het journalistenhotel in Simferopol.
pi_137780131
Alsof die kleuren wat uitmaken, dat hele referendum is een complete farce en die kleuren bevestigen dat alleen maar.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:22:39 #78
381953 NaturalScience
pi_137780172
Here are some relevant information about the vote:

99 percent of the polling stations for Sunday's vote are ready.
Polls are open from 8am-8pm local time (06 GMT- 18 GMT)
Starting at 11 GMT of Saturday, no political campaigning can take place.
Political parties can only urge people to cast their ballot.
Throughout polling day, the Commission will publish voter turnout numbers.
Exit polls will be compiled by the "Crimean Republic Institute for Social Research".
Exit polls will be released after polls close at 8 pm (18 GMT).
Journalists with accreditation will be given access to all polling stations.
Around 30 election monitors from 27 countries including the EU and the US will be in place.
1,000 monitors from Crimean NGOs and political parties will also be in place.
1,512,000 ballot papers have been printed, equal to the number of people eligible to vote plus 1 percent.
The cost of the referendum vote is put at $1.7-million.
The referendum costs are being met from Crimea's budget.
pi_137780239
Russische tankdivisie deed een oefening in de buurt van Nizjni Novgorod (Dus niet in de buurt van de Krim :P , mooie foto's wel)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben ook 100 nieuwe BTR-82A's en krijgen er nog eens 100-200 in de loop van het jaar
pi_137780244
quote:

[..]

Jawel. Menselijk psychologie.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137780399
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:07 schreef NaturalScience het volgende:

[ afbeelding ]
Mwa, met wat knutselen kan ik ook zo'n foto produceren. Niets dat bewijst dat het uberhaupt een stemlokaal in de Krim is.
pi_137780427
Grappig hoe dit weer laat zien hoe gevaarlijk het is om een dictator aan de macht te hebben. Je krijgt grootheidswaanzin op die positie.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:29:41 #84
381953 NaturalScience
pi_137780451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:28 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mwa, met wat knutselen kan ik ook zo'n foto produceren. Niet meteen overtuigend bewijs.
Foto afkomstig van een journalist in de Krim via zijn Twitter. Gepost op Al-Jazeera liveblog.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 21:32:39 #85
381953 NaturalScience
pi_137780555
Filmpje van (volgens de poster) enkele uren geleden:

(Vlak bij en richting de Krim volgens de poster.)
pi_137780900
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:29 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Foto afkomstig van een journalist in de Krim via zijn Twitter. Gepost op Al-Jazeera liveblog.
Zeg dat dan meteen. ;)
http://instagram.com/nickschifrin
pi_137780933
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:24 schreef Romanus het volgende:
Russische tankdivisie deed een oefening in de buurt van Nizjni Novgorod (Dus niet in de buurt van de Krim :P , mooie foto's wel)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben ook 100 nieuwe BTR-82A's en krijgen er nog eens 100-200 in de loop van het jaar
foto's doen het niet?
pi_137781058
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:42 schreef karton2 het volgende:

[..]

foto's doen het niet?
zo dan?
SPOILER
pi_137781287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:45 schreef Romanus het volgende:

[..]

zo dan?
SPOILER
Woow ze zien er goed uit :o
pi_137781657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 21:32 schreef NaturalScience het volgende:
Filmpje van (volgens de poster) enkele uren geleden:

(Vlak bij en richting de Krim volgens de poster.)
Iemand die de lanceerinrichting(?) op 1:34 herkent?
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2014 @ 22:07:54 #91
230491 Zith
pls tip
pi_137781919
Dat zijn nette tanks maar wat gaan ze doen tegen MiGs?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_137781937
Ik denk 79% overigens.
Incelfrikandel
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:10:56 #93
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137782029
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef Zith het volgende:
Zo heeft alles zijn eigen functie h. Met vliegtuigen kun je de bevolking weer niet onder controle houden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137782044
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef Zith het volgende:
S-300 of S-400 gebruiken :P
pi_137782052
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Iemand die de lanceerinrichting(?) op 1:34 herkent?
Dat is een C-300.

Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_137782306
quote:

[..]

zo dan?
SPOILER
Beter.
  † In Memoriam † zaterdag 15 maart 2014 @ 22:18:47 #97
230491 Zith
pls tip
pi_137782323
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:11 schreef Romanus het volgende:

[..]

S-300 of S-400 gebruiken :P
[ afbeelding ]
o
pi_137782978
quote:

[..]

zo dan?
SPOILER
Mooi spul _O_
pi_137783539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:11 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dat is een C-300.

[ afbeelding ]
Zonder de launch tubes dan? Had ik niet aan gedacht.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 22:57:39 #100
192592 SureD1
pi_137783845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 22:50 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zonder de launch tubes dan? Had ik niet aan gedacht.
Is het geen bastion systeem? S-300 kan ook... in ieder geval iets wat gelinkt is, veel commandowagens en zo op die trein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')