Ik wilde net zeggen, de surprise is China, dat zegt heel veel!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Laat wel mooi zien hoe alleen ze staan. Zelfs China heeft zijn veto niet gebruikt.
Hoe valt die toespraak van de oppositieleider (nu op het journaal) overigens te rijmen met jouw verhaal?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar zeiden ze dat het een anti-oorlog demonstratie was met nadruk op de agressie van Rusland in tegenstelling tot een anti-Oekrainse machthebbers manifestatie zoals jij net zei.
Dat klopt ook als je de slogans las op de spandoeken:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar zeiden ze dat het een anti-oorlog demonstratie was met nadruk op de agressie van Rusland in tegenstelling tot een anti-Oekrainse machthebbers manifestatie zoals jij net zei.
Chroetsjov reageert in de traditie van zijn username...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe valt die toespraak van de oppositieleider (nu op het journaal) overigens te rijmen met jouw verhaal?
Maar hij baseert zn posts toch wel rgens op?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:09 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Chroetsjov reageert in de traditie van zijn username...
Ik heb het even nagekeken en volgens mij praten we langs elkaar, schijnbaar waren er 2 verschillende manifestaties, beide met een anti-oorlog boodschap maar de manifestaties onderscheiden zich van elkaar doordat bij de ene Kiev als agressor van het conflict wordt beschouwd en vice versa.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee hoor, er werd ook gepraat over georganiseerde manifestatie met Sovjet-liederen en mensen strak in het gelid. Dat was echter niet de demonstratie waar naar aanleiding van een foto discussie over ontstond.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:18 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en volgens mij praten we langs elkaar, schijnbaar waren er 2 verschillende manifestaties, beide met een anti-oorlog boodschap maar de manifestaties onderscheiden zich van elkaar doordat bij de ene Kiev als agressor van het conflict wordt beschouwd en vice versa.
Schijnbaar heeft het journaal dan alleen verslag gedaan van de manifestatie waar Rusland als agressor van het conflict wordt gezien en waar o.a. de dames van Pussy Riot ook weer zijn gaan aandachtshoeren.
Mijn excusesquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:18 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik heb het even nagekeken en volgens mij praten we langs elkaar, schijnbaar waren er 2 verschillende manifestaties, beide met een anti-oorlog boodschap maar de manifestaties onderscheiden zich van elkaar doordat bij de ene Kiev als agressor van het conflict wordt beschouwd en vice versa.
Schijnbaar heeft het journaal dan alleen verslag gedaan van de manifestatie waar Rusland als agressor van het conflict wordt gezien en waar o.a. de dames van Pussy Riot ook weer zijn gaan aandachtshoeren.
Die zijn juist voor. Die biker zei afgelopen week op VICE nog trots te zijn op de president. Voor veel Russen is Putin de eerste en enige president waar ze trots op kunnen zijn. Yeltsin was een alcoholist die het land verpatst heeft in hun ogen en Putin heeft alles weer 'rechtgezet' en Rusland weer sterk gemaakt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:14 schreef Westerling het volgende:
Nou, dat wordt interessant. Vind het wel een bijzonder dubieus ingrijpen wat Rusland doet. Nog even los van of het terecht is of niet, deze gluip-sluip-stiekem acties kan toch niemand voorstander van zijn. Ik bedoel zelfs de nationalistische Russen moeten dit toch schrijnend laf vinden.
Mwoah, nog steeds de krim, volgens de russen danquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
http://www.nu.nl/oekraine(...)-in-buiten-krim.html
Tering. Dop net m'n eerste bier. Denk dat ik er precies op tijd bij ben.
Dat doen ze met Georgi al sinds 2008...elke maand een beetje meerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwoah, nog steeds de krim, volgens de russen danZe nemen een wat ruimte definitie
Ik kijk amper naar het journaal dus ik zou het niet weten, zou allemaal kunnen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee hoor, er werd ook gepraat over georganiseerde manifestatie met Sovjet-liederen en mensen strak in het gelid. Dat was echter niet de demonstratie waar naar aanleiding van een foto discussie over ontstond.
Bij dezelfde winkels als waar ze de uniformen hebben gekocht, die hebben echt alles...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:37 schreef Nintex het volgende:
Wat slecht geschoten beelden van de inval
Waar halen die pro-Russische verdedigingsgroepen toch steeds die aanvalshelikopters vandaan.
Bij een ballot met slechts 2 keuzes wordt het al moeilijk om een unbiased voorbeeld van een geldig ingevulde stem te tonen. Weet niet hoe strikt ze zijn bij de OVSE.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar dan is het nog hoogst discutabel en zeker iets waar OVSE waarnemers over zouden vallen. Het suggereert in ieder geval een gewenst antwoord en kan mensen zeker benvloeden. Los van de geintjes die we er over maken zegt het wel genoeg over hoe het er daar aan toe gaat.
In de VS, 2000, Palm Beach County, Florida:quote:Enkele kandidaten hebben bij de gemeenteraadsverkiezingen per ongeluk extra voorkeursstemmen gekregen. In sommige kiesbureaus waren de aanraakschermen van de computers te gevoelig afgesteld, waardoor kiezers onbewust een voorkeurstem gaven. Die foute stemmen gingen altijd naar dezelfde kandidaat.
quote:Buchanan received 3,407 votes in the Democratic-leaning county, more than one in five of all the Florida votes he received. What's more, 19,120 voters voted for two or more presidential candidates and had their votes nullified.
On the Today show Thursday, Buchanan said he doubted many of the votes he received in Palm Beach County were actually intended for him and questioned the double votes there.
En tijdens de presidentsverkiezingen was de foto van de huidige president de enige met een hoofddeksel.quote:We were told to vote either the bus or the hoe. We don’t read names and see the photos of the aspiring candidates,"
The bus is the symbol of NRM party while the hoe is the symbol of the Democratic Party.
/Offtopicquote:For example, after the 2005 referendum, one elderly voter in Kampala explained her support for multipartyism (represented by a tree on the ballot), rather than a retention of the no-party system (represented by a house), with the following: “You need a tree to build a house, so I chose the tree. It is the tree from which we get fruits like guavas, jackfruit; all foods come from the tree. When it rains you can also go under a tree. The house can easily collapse while a tree will be there forever.”
Another voter, also in Kampala, explained his vote against multipartyism: “I just ticked the house. I do not care which politician wins. I ticked the house because it looked good. I do not understand what it means”
Klopt is ook zo. Ze zijn aardig streng (nou ja kritisch) bij de OVSE. Ook op NL zijn er op en aanmerkingen:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bij een ballot met slechts 2 keuzes wordt het al moeilijk om een unbiased voorbeeld van een geldig ingevulde stem te tonen. Weet niet hoe strikt ze zijn bij de OVSE.
Offtopic/
Er zijn wel meer verkiezingen waar iets aan te merken valt op het verstrekte materiaal:
In Belgi in 2012
[..]
In de VS, 2000, Palm Beach County, Florida:
[..]
[ afbeelding ]
Wat doe je met een bevolking die niet kan lezen? In Uganda bvb:
[..]
En tijdens de presidentsverkiezingen was de foto van de huidige president de enige met een hoofddeksel.
Of een referendum waar men moest kiezen tussen een boom en een huis:
[..]
/Offtopic
Dat terzijde, als de optie "Krim bij Oekraine" al ontbreekt op het referendum, dan heeft het weinig zin om de details van het referendum te bekritiseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |