SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
Tyler-girl
trovey
Susie
NijntjesUk
CREADO
Kwakz0r
PriemGirl
Sarabi
lady-wrb
-Spring
Sunnythesun
[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 14-03-2014 19:18:05 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
oh, dat had ik er ook niet uit begrepenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:08 schreef kvd het volgende:
Euhm ... die stoel in de OP is niet van mij maar van iemand van facebook. ...
En foetsie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:08 schreef kvd het volgende:
Euhm ... die stoel in de OP is niet van mij maar van iemand van facebook. ...
quote:
Nee joh, ik zwoeg nog steeds op mijn granny stripe deken die niet op wil schietenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, dat had ik er ook niet uit begrepen
Heb je nu ribbels? Normaal haak je door de achterste lus als je ribbels wilt hebben, wil je gewoon plat werk dan moet je beide lussen (dus het hele v-tje nemen).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef defrog1973 het volgende:
Oeps nu ik het één en ander door zit te lezen zie ik dat ik verkeerd heb leren vasten. Ik haal de draad steeds alleen onder het voorste lusje door maar moet dus door beide lussen?
Rood is de achterste lus (er even vanuit gaande dat je de goede kant voorhebt maar zo ziet het er wel naar uit). De ribbels die je in je werkje krijgt komen omdat je steeds in de achterste lus haalt. Normaliter is het zo dat als je geen aanwijzingen in het patroon ziet om alleen in een bepaalde lus te haken, je door allebei haakt. Dus zowel rood als blauw. Dan krijg je ook geen 'ribbels/lijnen'.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef kvd het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik ben ook bezig met de sastas en ga nu alvast een vraag voor over een paar toeren stellen (nu is er nog goed licht voor een foto)
Ben nu bezig met de bodem (die nog verrassend goed gaat voor mijn onervarenheid), maar straks moet ik de lucht in. Het patroon heeft het over insteken in de achterste lus. Is dat de lus bij het rode of blauwe pijltje?
Ga zelf uit van de rode, maar haak daar eigenlijk de hele tijd al in (dus vraag me eigenlijk af of ik wel goed bezig ben nu)
[ afbeelding ]
Dat is volgens mij daarna alweer van de hand gedaan en 5 foto's uit het vorige topic die de TS tif vond geworden. Maar ik vind t prima. Die van mij kan er wel uit want dat is en oude die even op herhaling was als illustratie.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:03 schreef kirsten. het volgende:
En wat een leuke dingen in de OP allemaalIk ben de afgelopen dagen niet echt hier aan het meelurken geweest maar superleuk
Wel één maar, we hadden een (groot aantal) topics terug afgesproken om niet meer dan 5 foto's in de OP te plaatsen. Dit in verband met de laadtijd van mensen op tablets en telefoons. Ik weet niet hoe iedereen hier nu tegenover staat (ik kom meestal vanaf mijn laptop dus voor mij persoonlijk maakt het niets uit), maar wellicht iets om weer rekening mee te houden in de volgende topics. Meestal namen we dan de 5 laatste foto's van het topic voor in de OP.
ah ok! Dat heb ik dan weer even gemistquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is volgens mij daarna alweer van de hand gedaan en 5 foto's uit het vorige topic die de TS tif vond geworden. Maar ik vind t prima. Die van mij kan er wel uit want dat is en oude die even op herhaling was als illustratie.wel leuk op zich want de keet daarvoor de OP Niet gehaald.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:58 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Rood is de achterste lus (er even vanuit gaande dat je de goede kant voorhebt maar zo ziet het er wel naar uit). De ribbels die je in je werkje krijgt komen omdat je steeds in de achterste lus haalt. Normaliter is het zo dat als je geen aanwijzingen in het patroon ziet om alleen in een bepaalde lus te haken, je door allebei haakt. Dus zowel rood als blauw. Dan krijg je ook geen 'ribbels/lijnen'.
Opzich is in de achterste lus haken niet erg, aangezien het niets verandert aan je patroon of het tellen. Echter het is wel zo dat haakwerk dan wat soepeler wordt. Voor een sjaal oid wel prettig, maar voor een tassenbodem wil je liever denk ik een stevigere bodem in plaats van een soepele uitzakkende. Ik zou wel overwegen om het even overnieuw te doen!
- Edit-
En dit verhaal geldt dus ook voor Froggie![]()
Echt respect voor dit geduld. Hoe lang heb je er nu over gedaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Mooi kirsten!
Eindelijk is-ie af![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, "af"...er moet nog wel een rand omheen en een stofje achter![]()
Erg leuk geworden!quote:
Ik vind dat Tunisch haken zich beter leent voor zulke afbeeldingen, omdat de steken 'scherper' zijn. Het worden echt net pixels, terwijl (vind ik) vasten meer zigzaggend lopen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef HannaHaak het volgende:
[..]
Erg leuk geworden!
Mag ik vragen waarom je kiest voor Tunisch ipv vasten?
Ik vind de Tunische steek zelf erg mooi, maar bij een kleed wat omkeerbaar kan zijn lijkt me werken met vasten handiger, dan hoeft er niets achter genaaid te worden, toch?
Het volgende project wat ik wil maken is niet omkeerbaar, dus overweeg ik het Tunisch te gaan doen, dus ik hoor graag de waarom dat een goed plan kan zijn.
nou vind ik dan toch nog heel snel hihih. Echt gaaf zo'n patroon. Heb jij je naalden via internet gekocht?quote:Op zondag 16 maart 2014 12:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik vind dat Tunisch haken zich beter leent voor zulke afbeeldingen, omdat de steken 'scherper' zijn. Het worden echt net pixels, terwijl (vind ik) vasten meer zigzaggend lopen.
Daarnaast vind ik dat een deken van alleen vasten soms nogal stug wordt, terwijl een Tunisch gehaakte deken lekker zacht en soepel is
Maar het is maar net wat je fijn/mooi vindt. De achterkant bij Tunisch haken is inderdaad niet bepaald mooi, dus bij een omkeerbaar project zet ik er in elk geval altijd een lap stof achter
Ja, ik heb mijn naalden hier besteld. Het zijn losse haaknaalden die je op een kabel kunt schroeven, zodat je meer steken kwijt kunt.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:38 schreef CREADO het volgende:
[..]
nou vind ik dan toch nog heel snel hihih. Echt gaaf zo'n patroon. Heb jij je naalden via internet gekocht?
quote:Op zondag 16 maart 2014 12:53 schreef HannaHaak het volgende:
Dank voor je antwoord BrainTeaser. Ik ga het met de volgende zeker proberen (wordt een sprei voor mijn dochter van Groot Brittanië, dus hoeft niet omgedraaid te kunnen worden)
Ik heb net het kadootje voor mijn neefje ingepakt, vanmiddag zijn verjaardag. Als zoon van een brandweerman was het natuurlijk duidelijk wat hij wilde:
[ afbeelding ]
het is prachtig gewordenquote:Op zondag 16 maart 2014 12:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik vind dat Tunisch haken zich beter leent voor zulke afbeeldingen, omdat de steken 'scherper' zijn. Het worden echt net pixels, terwijl (vind ik) vasten meer zigzaggend lopen.
Daarnaast vind ik dat een deken van alleen vasten soms nogal stug wordt, terwijl een Tunisch gehaakte deken lekker zacht en soepel is
Maar het is maar net wat je fijn/mooi vindt. De achterkant bij Tunisch haken is inderdaad niet bepaald mooi, dus bij een omkeerbaar project zet ik er in elk geval altijd een lap stof achter
Ja he?quote:Op zondag 16 maart 2014 18:14 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb ben m nu aan het haken.
Ik haak de groene steken, dus eerst 9 van die ene toer en dan die 2 groene toeren erachteraan er ook bij, maar ik heb ook lang getwijfeld. Het leek mij alleen zo het meest logisch, omdat anders als het hetzelfde was zeg maar, die 2 groene toeren eronder wel bij die groene 9 vermeld zouden staan en niet apart ervan.
Ja maar voor mijn gevoel is het verschil té groot.. maar heb me toch echt gewoon aan het patroon gehouden dus het zal wel kloppenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:29 schreef trui het volgende:
Het is toch ook de bedoeling dat het hoofd groter wordt met die extra toeren? Ik zou ze er zeker bij haken, Mordsith!
in het echt is dat minder storend dan op de foto maar ik heb daar vanacht ook aan liggen denken. Hij is alleen al ingepakt en ik moet m zo aan mn collega geven die papa is geworden. Vrees dat ie het er mee zal moeten doen hihiquote:Op maandag 17 maart 2014 00:18 schreef trui het volgende:
die giraf is ook leuk! alleen zou ik de ogen denk ik iets groter maken zodat je beter het verschil met de neusgaten ziet.
Als ik dit soort dingen zie dan wil ik altijd op slag weer gaan haken, maar op de een of andere manier werken bij mij de kleuren nooit zoals ik dat bij anderen zie.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:03 schreef kirsten. het volgende:
En wat een leuke dingen in de OP allemaalIk ben de afgelopen dagen niet echt hier aan het meelurken geweest maar wat mooi allemaal! Ik ben nu zelf vooral bezig met het afmaken van dekens. Mijn nicht had een tijd geleden een deken besteld die nog afgemaakt moet worden (1,35 bij 1,85, dus best groot). Tussendoor heb ik mijn eigen sampler deken nog wat verder afgemaakt, moet nu alleen nog een rand omheen (er zitten nu een paar extra rijen aan die nog niet op de foto stonden).
[ afbeelding ]
Ook heb ik verder nog wat beginnetjes aan andere dekens gemaakt en ben ik aan het voorbereiden geweest voor m'n volgende markt (23 maart, Delft, Museum de Prinsenhof voor de liefhebbers)
Wel één maar, we hadden een (groot aantal) topics terug afgesproken om niet meer dan 5 foto's in de OP te plaatsen. Dit in verband met de laadtijd van mensen op tablets en telefoons. Ik weet niet hoe iedereen hier nu tegenover staat (ik kom meestal vanaf mijn laptop dus voor mij persoonlijk maakt het niets uit), maar wellicht iets om weer rekening mee te houden in de volgende topics. Meestal namen we dan de 5 laatste foto's van het topic voor in de OP.
http://www.chellebel.nl/c-1234186/veiligheidsoogjes/quote:Op maandag 17 maart 2014 17:08 schreef Mord_Sith het volgende:
Zwarte veiligheidsoogjes in 6 en 3 mm, waar zou je die kunnen kopen?
Oh da's al een begin! Dank je!quote:Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
http://www.chellebel.nl/c-1234186/veiligheidsoogjes/
Alleen niet kleiner dan 4,5mm..
Ik heb ze nog niet kleiner gevonden mét stopper dan die 4,5..quote:Op maandag 17 maart 2014 17:15 schreef Mord_Sith het volgende:
En het is voor een knuffel dus zonder stoppertjes o.i.d. is geen optie
Ja dat zit ik ook te denken. De grote pop met veiligehidsoogjes en de kleine borduren, die kleine is niet zo belangrijk..quote:Op maandag 17 maart 2014 17:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet kleiner gevonden mét stopper dan die 4,5..
Borduren kan ook altijd nog he..
quote:Op maandag 17 maart 2014 17:16 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ja dat zit ik ook te denken. De grote pop met veiligehidsoogjes en de kleine borduren, die kleine is niet zo belangrijk..
hier misschien tussen?quote:Op maandag 17 maart 2014 17:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
http://www.chellebel.nl/c-1234186/veiligheidsoogjes/
Alleen niet kleiner dan 4,5mm..
Hier wel alleen moet je ze lijmen:
http://www.hiphaakwerk.nl(...)r-stoppertje-5-paar/
Oeh daar zitten wel heel erg mooie oogjes tussen zegquote:Op maandag 17 maart 2014 17:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hier misschien tussen?
https://www.etsy.com/nl/shop/6060
ja he? vond ik ook!quote:Op maandag 17 maart 2014 17:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oeh daar zitten wel heel erg mooie oogjes tussen zeg
quote:Op zondag 16 maart 2014 15:54 schreef BrainTeaser het volgende:
Iemand trouwens tips voor het vastnaaien van de stof aan de achterkant? Ik wil de stof en de gehaakte deken sowieso helemaal rondom vastnaaien met kleine steekjes. Maar dan zitten beide helften in het midden nog los, zeg maar.
Zou het idee van quilten werken bij een gehaakte deken? Dus om de 5-10 cm beide helften aan elkaar maken.
Oeh, dat laatste is wel een heel leuk ideequote:Op maandag 17 maart 2014 21:39 schreef annelotje het volgende:
Tof BT! Ik heb laatst een dekentje gehaakt en daar n stoffen achterkant aan gemaakt en deze alleen aan de zijkanten vastgemaakt. Ik vond dat zelf minder mooi geworden. De ontvangster was er blij mee maar ik zou het in het vervolg wel vastmaken. Ik denk dat met de hand quilten dan het mooist is maar dat is n boel werk!
Oh ik bedenk nog wat.. Misschien leuk om rond de babymickey heen te quilten met kleine steekjes. Dan is ie ook aan de andere kant 'zichtbaar' .
Hier heb ik ook steeds mijn oogjes en neusjes besteld. Vriendelijke meid en ze levert ook vrij snelquote:Op maandag 17 maart 2014 17:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hier misschien tussen?
https://www.etsy.com/nl/shop/6060
Ik las dat iemand hem had verstevigd met karton, maar dat moet niet nat worden natuurlijk.... Misschien zo'n plastic placemat op maat knippen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
ik vond het trouwens best lastig om de deken weer op te pakken nadat ik die sastas afgehaakt had. ik moest echt weer zin maken, maar nu ga ik er weer vol tegenaan want ik moet en ik zal dit monsterproject afmaken.
niet herkenbaar voor anderen zeker (gezien het feit dat sommigen aan veel dingen tegelijk bezig zijn)
ik moet het maar niet meer doen, heb ik besloten.
eerst die deken af en dan de sastas afwerken. (ik ben er nog steeds niet uit waarmee ik dat kreng moet verstevigen, iemand een tip? )
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:33 schreef Miii3 het volgende:
[..]
Ik las dat iemand hem had verstevigd met karton, maar dat moet niet nat worden natuurlijk.... Misschien zo'n plastic placemat op maat knippen?
ik ga straks een doos halen, daar een bodem van maken, tape erom doen (tegen regen) en dan omhaken. Verder heb ik na de laatste toer 2 toeren vasten gedaan aan de achterkant van de lus en ben nu bezig om heeeeeel veel vasten te maken zodat ik daarmee een soort van binnenkant/versteviging heb.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:31 schreef lady-wrb het volgende:
ik vond het trouwens best lastig om de deken weer op te pakken nadat ik die sastas afgehaakt had. ik moest echt weer zin maken, maar nu ga ik er weer vol tegenaan want ik moet en ik zal dit monsterproject afmaken.
niet herkenbaar voor anderen zeker (gezien het feit dat sommigen aan veel dingen tegelijk bezig zijn)
ik moet het maar niet meer doen, heb ik besloten.
eerst die deken af en dan de sastas afwerken. (ik ben er nog steeds niet uit waarmee ik dat kreng moet verstevigen, iemand een tip? )
ik had een bodem van een doos gemaakt, maar dat golfkarton knakt gewoon te makkelijk (en is niet waterbestendig, ik had bij mijn vriend al gevraagd om een stuk stucloper)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:37 schreef kvd het volgende:
[..]
ik ga straks een doos halen, daar een bodem van maken, tape erom doen (tegen regen) en dan omhaken. Verder heb ik na de laatste toer 2 toeren vasten gedaan aan de achterkant van de lus en ben nu bezig om heeeeeel veel vasten te maken zodat ik daarmee een soort van binnenkant/versteviging heb.
Daarom wilde ik er al tape omheen gaan doenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik had een bodem van een doos gemaakt, maar dat golfkarton knakt gewoon te makkelijk (en is niet waterbestendig, ik had bij mijn vriend al gevraagd om een stuk stucloper)
doe jij ook nog iets aan de zijkant, zodat die blijft staan?
Je kunt het beste eerst je materiaal kiezen (garen en haaknaald) en daarmee een proeflapje maken van 10x10 of 15x15 steken. Op die manier kun je uitrekenen hoeveel steken je nodig hebt om de hele tas te bedekken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:46 schreef Miii3 het volgende:
Ik zie die afbeelding van Mario en ik raak ineens geïnspireerd! Ik heb nu zo'n jute tas van de appie opgepimpd (foto volgt), maar wil er nog een doen. Nu zat ik er aan te denken om deze tunisch te gaan haken met een afbeelding erin (als dit me gaat lukken haha). Misschien een stomme vraag, maar hoe weer je, of hoe kun je uitrekenen hoe groot de afbeelding gaat wordem bij het tunisch haken ervan? Bij die tas zit je namelijk natuurlijk vast aan bepaalde afmetingen.
Ok thnx! En van zon plaatje is dan 1 hokje 1 steek?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:04 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Je kunt het beste eerst je materiaal kiezen (garen en haaknaald) en daarmee een proeflapje maken van 10x10 of 15x15 steken. Op die manier kun je uitrekenen hoeveel steken je nodig hebt om de hele tas te bedekken.
Thnx voor de tips! Ik dacht dat het simpeler zou zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:01 schreef BrainTeaser het volgende:
Jep
Edit: je zult je afbeelding dus moeten "vertalen" naar zo'n chart van hokjes (of je moet ergens een kant-en-klare chart van de juiste afbeelding kunnen vinden).
Het hangt wel van de afbeelding af, maar het kan nog best lastig zijn om je plaatje scherp/duidelijk te krijgen. Om je een idee te geven: bovenstaand plaatje van Mario is een chart van 200 x 150 steken
als je zoekt op 'hand quilting' vind je wel genoeg filmpjes op youtube!quote:Op maandag 17 maart 2014 22:14 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Oeh, dat laatste is wel een heel leuk ideemaar wel een hoop werk denk ik...
![]()
Zat zelf eigenlijk te denken om gewoon 'vakjes' van 10cm te maken, door allemaal horizontale en verticale lijnen te maken met kleine steekjes.
Ben op zoek naar een goede tutorial ofzo, maar voorlopig kom ik nergens verder dan "sew the fabric to the crocheted piece"
die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 08:42 schreef kvd het volgende:
[..]
Daarom wilde ik er al tape omheen gaan doenEn gewoon 2 keer de bodem haken en die aan elkaar haken.
Qua stevigheid van de zijkant hoop ik dat de vasten haan helpen. Ik ben nog niet zo superver daarmee, maar merk wel dat bv de rand al omhoog blijft staan
Dankje! Ja, de bodem is ook gehaakt. Ik ben begonnen met een lap halve stokjes ter grote van de bodem, en ben daarna langs de zijkanten omhoog gaan haken (het bestaat dus uit een stuk).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef trui het volgende:
[..]
die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.
leuk geworden miii3! zit er nou ook haakwerk onder de bodem?
Die is leuk geworden. Frisse lentekleurtjes zo!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 12:44 schreef Miii3 het volgende:
Foto van mijn opgepimpte AH tas (foto is niet heel goed van kwaliteit, hij wil op de een of andere manier niet goed scherp stellen. Foto is wel gemaakt met de telefoon en het garen glanst, ik denk dat dat de reden is).
[ afbeelding ]
Oeh....dat is een idee...eens kijken of ik nog een tas heb liggen die aan vervanging toe is...quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef trui het volgende:
[..]
die stevige plastic boodschappentassen die je bij de supermarkt kunt kopen hebben ook altijd een los liggende bodem erin. misschien is het nog een idee om zo'n bodem op maat te knippen.
heb ik ook nog aan gedacht, maar in de shoppers die ik al heb, zitten ze nietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:47 schreef trui het volgende:
[..]
Sowieso heb ik geen naaimachinequote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:25 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
als je zoekt op 'hand quilting' vind je wel genoeg filmpjes op youtube!ook hoe je het met de machine kan doen, maar ik weet niet zeker of zo'n gehaakte deken daar ook geschikt voor is..
Uhm, ja dat denk ik welquote:(het is in principe quilten wat je wilt doen toch? )
laatst een tijdje de fascinatie gehad voor quilten en aantal filmpjes gekeken, deze vrouw vond ik wel fijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Sowieso heb ik geen naaimachinemaar weet ook niet of ik dat aan zou durven met zo'n gehaakte deken nee.
Ik zal nog eens goed zoeken naar filmpjes inderdaad!
[..]
Uhm, ja dat denk ik welIn principe wil ik gewoon een stuk stof aan m'n deken naaien, maar wel op een manier dat de beide stoffen ook in het midden van de deken aan elkaar vast zitten. Dus kwam ik zelf op quilten uit inderdaad.
De ripple van Lucy? Daar heb ik geen problemen mee, steek je het allereerste stokje wel in de 4e lus van je haak?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik voel me echt een kluns....ik ben weer begonnen aan een ripple deken, maar kom nu aan het einde van rij 2 een steek te kort. Wat doe ik ook alweer fout en hoe kan ik dit oplossen.
Ik weet dat dit vaker voorkomt maar kan even niet vinden hoe het op te lossen is....
Dan houd je er toch juist een over?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik heb het foutje al ontdekt. Ik had helemaal op het begin 5 stokjes ipv 6....en dan kom je er te kort
Ach, het was een leukere droom dan laatst over mijn ex van jaaaaaaren geleden hahahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:12 schreef DonnaRush het volgende:
Hahaha. Je bent er teveel mee bezig kvd
Waarom niet? Ik vind het lekker zacht en niet zo zwaar. Er zitten ongeveer 10 bollen in.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:16 schreef trui het volgende:
ja he, al zou ik het voor een deken misschien toch niet als eerste kiezen.
hoeveel bolletjes zitten hier nou in?
ik vind het toch nog relatief zwaar, en daarnaast ook wel een beetje vanwege de prijs. het is wel m'n lievelingsgaren voor knuffels e.d.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:36 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het lekker zacht en niet zo zwaar. Er zitten ongeveer 10 bollen in.
Ja, mij ook. En Trui, ik snap het vanwege de prijs. Ik moest proefhaken als voorbeeld voor workshops maar anders had deze deken 33 euro gekost. Ik vind hem echt niet zwaar, maar normaal haak ik met katoen dus dat is wel een heel verschil.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:05 schreef HannaHaak het volgende:
Gezellig die deken, doet me denken aan Elmer de olifant.
Heel mooi!quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:41 schreef kirsten. het volgende:
Heel gaaf Marsust en de kleuren zijn ook mooi verdeeld!
Weer even en spammie voor de mensen bij Delft in de buurt: Aankomende zondag, museum de Prinsenhof, 3 minuutjes vanaf het station, gratis toegang. Original Market, ondergetekende en 41 andere stands zijn aanwezig.
En nu weer terug naar haakgerelateerde zaken
Ben nog steeds bezig met de commissie van een nicht van mij, moet 1,35 x 1,85 worden dus nog even te gaan!
[ afbeelding ]
Leuk! Grappig patroontje ookquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Heel mooi!
Ik maakte nog een skull sjaal (etsy sale!) dit keer een crème.
[ afbeelding ]
Mooi! Ik hou wel van die zwarte randen. Zo vind ik de granny deken van Amy uit The Big Bang Theory heel gaaf.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:41 schreef kirsten. het volgende:
Heel gaaf Marsust en de kleuren zijn ook mooi verdeeld!
Weer even een spammie voor de mensen bij Delft in de buurt: Aankomende zondag, museum de Prinsenhof, 3 minuutjes vanaf het station, gratis toegang. Original Market, ondergetekende en 41 andere stands zijn aanwezig.
En nu weer terug naar haakgerelateerde zaken
Ben nog steeds bezig met de commissie van een nicht van mij, moet 1,35 x 1,85 worden dus nog even te gaan!
[ afbeelding ]
horen die skullen echt zo groot?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Heel mooi!
[ afbeelding ]
Als je dunner garen gebruikt dan worden ze vanzelf kleinerquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
horen die skullen echt zo groot?
mijn sjaals hebben 12 rijen
ik ga ze eraan maken met rivets (ik heb wel naaimachines, maar geen zin om die te pakkenquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef kvd het volgende:
Pfff...De sastas is qua basis af. Heb hem dus 2 keer zo lang gemaakt, tweede gedeelte met vasten en stokjes. Geeft een mooie stevigheid aan de tas, die staat nu (zonder bodem) mooi rechtop.
Nu nog een bodem maken (geen AH-tas met stevige bodem), zakjes haken en hengsels haken. Geen naaimachine, dus een riem als hengsel wordt dan lastig.
Hoe knal je die erin? (En waar koop je die? Beginnende creatievequote:Op woensdag 19 maart 2014 20:49 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ga ze eraan maken met rivets (ik heb wel naaimachines, maar geen zin om die te pakken)
op de markt bij de fourniturenkraamquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:58 schreef kvd het volgende:
[..]
Hoe knal je die erin? (En waar koop je die? Beginnende creatieve)
Ga in ieder geval nu beginnen met een bijpassende omslagdoek. En hopelijk binnen 2 dagen klaar (tas gaat wel lukken, maar doek denk ik niet, ben niet zo snel haha)
Ah...dat gaat me niet meer lukken...wordt dus gewoon haken...quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:22 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
op de markt bij de fourniturenkraam
geen markt bij jou in de buurt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:23 schreef kvd het volgende:
[..]
Ah...dat gaat me niet meer lukken...wordt dus gewoon haken...
cool!!quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
[ afbeelding ]
wie zou dat moeten bepalen dan? het is toch gewoon eigen keuze welk garen je gebruikt, en dus hoe groot ze worden.quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
horen die skullen echt zo groot?
mijn sjaals hebben 12 rijen
ik dacht dat misschien een sjaal met grote gaten niet zo warm zou zijn (daar draag ik een sjaal voor) maar misschien is dat bij een skullsjaal niet het geval en is die alleen voor de sier?quote:Op woensdag 19 maart 2014 21:32 schreef trui het volgende:
[..]
cool!!
[..]
wie zou dat moeten bepalen dan? het is toch gewoon eigen keuze welk garen je gebruikt, en dus hoe groot ze worden.
Ja wel, maar op de dag dat ik de stad in kan, is er alleen eten ed op de markt. Volgens mij was het fourniturenkraampje er gisteren. Wil de tas graag zaterdag gebruiken, dus ga eerst maar wat haken en dan later eventueel een riem gebruiken.quote:
Ik denk dat zelfs met naaimachine het lastig is om een riem vast te naaien. Althans, mijn naaimachine zou dat niet aankunnen vrees ik. Succes met de hengsels!quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef kvd het volgende:
Nu nog een bodem maken (geen AH-tas met stevige bodem), zakjes haken en hengsels haken. Geen naaimachine, dus een riem als hengsel wordt dan lastig.
Dank je. Ik weet nog niet echt wat ik ga doen eigenlijk. Welke kleur, 1 of 2 hengsels, hoe breed. Ik moet dus even snel gaan nadenken hahahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:05 schreef trui het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs met naaimachine het lastig is om een riem vast te naaien. Althans, mijn naaimachine zou dat niet aankunnen vrees ik. Succes met de hengsels!
Ziet eruit als een fijne tas voor boodschappen enzo! Ik denk dat ik voor 2 gehaakte hengsels zou gaan, waarin ook wat van de lichte kleur terugkomtquote:Op donderdag 20 maart 2014 09:48 schreef kvd het volgende:
[..]
Dank je. Ik weet nog niet echt wat ik ga doen eigenlijk. Welke kleur, 1 of 2 hengsels, hoe breed. Ik moet dus even snel gaan nadenken hahaha
De tas gisteravond, zonder bodem, wel zo stevig dat ie rechtop staat (en hij staat midden op de bank)
[ afbeelding ]
De lichte kleur heeft ook mijn voorkeur. 2 hengsels ook. Alleen ben ik bang dat ik hem dat niet zo heel veel zal gaan gebruiken (snel last van arm en rechterschouder, en dat is net de kant waar die dan aan zal hangen).quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:04 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ziet eruit als een fijne tas voor boodschappen enzo! Ik denk dat ik voor 2 gehaakte hengsels zou gaan, waarin ook wat van de lichte kleur terugkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat durf ik ook niet helemaal te zeggen (moeilijk figuur, ik weet hetquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:39 schreef trui het volgende:
zou je hem met andere hengsels anders kunnen dragen dan?
Dat is wel een idee voor een volgende tas. Rugtassen zijn voor mij voor de boodschappen, dit wil ik als gewone tas gaan gebruiken. Rits is nog een optiequote:Op donderdag 20 maart 2014 17:14 schreef kirsten. het volgende:
Wat je misschien ook kan doen is er een rits in zetten, en dan 2 rugzakhengsels aan 1 kant maken. Dan kan je hem rechtop op je rug dragen.
Je moet op photobucket de link die bij direct link staat kopiëren en die invoegen tussen [img] [/img] ;-)quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:46 schreef defrog1973 het volgende:
Nieuwe poging.
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]
Haha. Dat is dan een mooi compliment.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:58 schreef HannaHaak het volgende:
Je haakt beter dan dat je foto's plaatst
Zo was het ook bedoeld.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:19 schreef defrog1973 het volgende:
[..]
Haha. Dat is dan een mooi compliment.
First-World problems.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:33 schreef wild-r0se het volgende:
ik wil teveelvoor mijn broer die net uit huis is wil ik zo'n ronde gehaakte poef maken van zpagetti, voor een vriendin die net is gaan samenwonen, morgen haar verjaardag viert en waar ik geen cadeau voor weet wil ik een deken maken (als waardebon gegeven, dus in overleg óf en wat ze wil), een dr. who sjaal voor vriend van me, een koekiemonstermuts voor iemand anders en dan heb ik nog wat projecten voor mezelf liggen die nog niet af zijn. Zwaar leven
Oh wauw!!! Wilikoooook!! Hoe kom ik aan het patroon?quote:Op woensdag 19 maart 2014 15:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest er ook aan denken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:40 schreef lady-wrb het volgende:
hoe is het nou afgelopen met die vriendin waar je iets voor gehaakt had maar die niet tevreden was?
Dank je. Dan ga ik vandaag maar op zoek naar textiellijm.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Gewoon met textiellijm??
Ziet er mooi uit!
wibraquote:Op zaterdag 22 maart 2014 06:28 schreef Susie het volgende:
[..]
Dank je. Dan ga ik vandaag maar op zoek naar textiellijm.
Mooi weer Spring.
Heb ik niet in de buurt zittenquote:
Wat leuk! Mijn dochter van 12 wil dit echt niet meer aan, helaas. Ik baal dat ik nog niet haakte toen ze nog jonger was.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Rokje voor jongste gehaakt. ff pauze van m`n deken voor ik hem zat word
Ze heeft hem nu al de hele middag aan en het ziet er tnt prima uit. Ik trek hem haar niet aan op dagen dat ze gym heeft of zwemmen maar verder gaat het primaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:49 schreef HannaHaak het volgende:
Gezellig dat rokje.
Ik ben wel heel benieuwd hoe die rokjes zich gedragen qua "uithangen" gedurende de dag
(mijn dochter van 16 wil het niet voor me uitproberen....zucht....)
wat leuk!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:40 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]
Rokje voor jongste gehaakt. ff pauze van m`n deken voor ik hem zat word
Ik vind hem leukquote:Op zondag 23 maart 2014 10:45 schreef beefcake het volgende:
Cartman heeft eigenlijk helemaal geen nek, alleen vetIk heb zijn nek wat breder gelaten dan het patroon voorschrijft. Misschien lijkt het nu ook een beetje uit verhouding omdat er nog geen mond is, ik moet er snel een maken.
PriemGirl mooie kleuren! Beetje herfstig lijkt het.
Wauw <3quote:Op zondag 23 maart 2014 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben begonnen met een dekentje voor de babykamer. Vind dat deze kleuren zowel voor jongen als meisje kunnen, zeeman super soft is t van gemaakt, heb niet zoveel lichtgroen dus dat wordt af en toe een vakje lichter groen tussendoor.
[ afbeelding ]
Liefquote:Op zondag 23 maart 2014 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben begonnen met een dekentje voor de babykamer. Vind dat deze kleuren zowel voor jongen als meisje kunnen, zeeman super soft is t van gemaakt, heb niet zoveel lichtgroen dus dat wordt af en toe een vakje lichter groen tussendoor.
[ afbeelding ]
Dit patroon: http://notyouraveragecroc(...)p-by-step-photos.pdfquote:Op zondag 23 maart 2014 14:06 schreef wild-r0se het volgende:
mooie deken! <3 welke CAL is dat? Die kleuren zijn echt mooi PriemGirl! Je ziet het er niet aan af dat het meerder diktes zijn
Het is idd een ukkepukkie hahaquote:Dat oranje leeuwtje is grappig Is hij nou heel klein of lijkt dat maar zo?
Dat wordt een mooie deken.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, nou als dat kan! Ik heb m niet meer gezien hier, de lichte variant dan...quote:Op maandag 24 maart 2014 10:46 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat wordt een mooie deken.
Wil je dat we meekijken naar die groene kleur? Volgens mij heb ik die niet heel lang geleden gekocht bij een van de zeemannen ben hier. Als je wilt kan ik voor je kijken.
kwak, ik weet niet welke lichtgroen je bedoelt (teminste, mijn kleurtje ziet er weer net wat anders uit dan die 2 op de foto) maar ik heb hier nog 2 bollen Supersoft, Color 50 lot 3376 en 3135 liggen. Heb je die nog nodig? anders kan ik ze wel opsturen hoor!quote:Op zondag 23 maart 2014 16:20 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga even kijken vanavond thuis! Alvast onwijs bedankt.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:36 schreef kirsten. het volgende:
[..]
kwak, ik weet niet welke lichtgroen je bedoelt (teminste, mijn kleurtje ziet er weer net wat anders uit dan die 2 op de foto) maar ik heb hier nog 2 bollen Supersoft, Color 50 lot 3376 en 3135 liggen. Heb je die nog nodig? anders kan ik ze wel opsturen hoor!
Laat maar weten om welk nummertje het gaat en hoeveel bolletjes, dan ga ik morgen voor je kijken. (Tenzij kirsten ze al voor je heeftquote:Op maandag 24 maart 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh, nou als dat kan! Ik heb m niet meer gezien hier, de lichte variant dan...
quote:Op maandag 24 maart 2014 11:49 schreef trui het volgende:
ik heb een paar eiermutsjes gehaakt. alvast voor Pasen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Tenzij je ladder natuurlijk allergisch is he.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:20 schreef trui het volgende:
een deken om over een ladder heen te hangen? volgens mij maakt de samenstelling dan niet zoveel uit.
Daarom stop ik alles van 1 project in een mandje, en aan dat mandje hang ik een klein kaartje met gegevens (wol, naald en patroonlink). Het is me te vaak gebeurd dat ik niet zeker meer wist welke naald ik gebruikte, aangezien ik heel veel wissel tussen 5-5,5-6quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Susie het volgende:
Ik ben met een dergelijk patroon een baby dekentje aan het maken. Het heeft al een poosje stil gelegen (baby word begin augustus verwacht, heb dus ook wel even), maar wist ik toch niet meer met welke haaknaald ik bezig was!
Een toer gedaan met 2,5, maar ik vermoed dus toch 3,5.... handig. Op zich zie je het haast niet en heb geen zin het weer uit te halen.
Moet eerlijk bekennen dat ik dus geen type ben om met zulke patronen te haken....vind het saaiGelukkig dus een babydeken, hoef niet veel
dan is de draaddikte ietsje anders. wol gaat per gewicht en als de draad dikker is, zit de bol eerder aan zijn gewicht en is dus korter (en dat is inderdaad heel hinderlijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:34 schreef Awaly het volgende:
Wat typisch dit; 3 even grote bollen (volgens de wikkels), met alle 3 een even groot stuk gehaakt en toch is de ene nu bijna op, van de 2e heb ik nog een grote knoedel over en de 3e zit er tussenin. Mysterie!
Een van mijn projectjes is een graany stripe deken van 180 breed, moet 2 meter lang worden, om samen onder te kunnen hangen op de bank. Commentaar van vriend dat ie niet breed genoeg isquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:10 schreef wild-r0se het volgende:
vraagje dames, ik ben een ripple aan het haken volgens dit patroon *klik* en ik vraagme af wat eigenlijk een fijne grootte is voor een deken. Hij is nu 1,5 meter breed ongeveer maar heb het idee dat dat nogal eh.. breed is :p
Ik zie er hier een heleboel...als je op een square klikt, ga je vanzelf naar het patroonquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:14 schreef lady-wrb het volgende:
heeft iemand een linkje naar verschillende grannysquares ?
Oh, die is leukquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:42 schreef Kaatjeka het volgende:
hi Lady-wrb, ik was een keer op zoek naar leuke boeken en kwam dit gratis e-book tegen met verschillende motieven.
http://www.redheart.com/books/dozen-modern-motifs
Hopenlijk is dit wat je zoekt
Even iets anders, wat wil je hebben voor die groene soft? Heb geen label maar ik wil t er wel op gokken. Pm me anders even?quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:40 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Daarom stop ik alles van 1 project in een mandje, en aan dat mandje hang ik een klein kaartje met gegevens (wol, naald en patroonlink). Het is me te vaak gebeurd dat ik niet zeker meer wist welke naald ik gebruikte, aangezien ik heel veel wissel tussen 5-5,5-6
Ik kwam toevallig een iets luchtiger variant van de ripple tegen, ook leuk voor een baby-deken vind ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Susie het volgende:
Ik ben met een dergelijk patroon een baby dekentje aan het maken. Het heeft al een poosje stil gelegen (baby word begin augustus verwacht, heb dus ook wel even), maar wist ik toch niet meer met welke haaknaald ik bezig was!
Een toer gedaan met 2,5, maar ik vermoed dus toch 3,5.... handig. Op zich zie je het haast niet en heb geen zin het weer uit te halen.
Moet eerlijk bekennen dat ik dus geen type ben om met zulke patronen te haken....vind het saaiGelukkig dus een babydeken, hoef niet veel
Zoiets had ik ook bedacht idd, maar dus ook als garen van hetzelfde merk is? Weer wat geleerd vandaagquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:13 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dan is de draaddikte ietsje anders. wol gaat per gewicht en als de draad dikker is, zit de bol eerder aan zijn gewicht en is dus korter (en dat is inderdaad heel hinderlijk)
die is mooi ja. Ik ben alleen niet zo goed in engelse termen. Ik haak net een half jaar, ben al blij dat ik de Nederlandse patronen begrijpquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:14 schreef trui het volgende:
[..]
Ik kwam toevallig een iets luchtiger variant van de ripple tegen, ook leuk voor een baby-deken vind ik: http://www.redheart.com/free-patterns/cool-breeze-baby-ripple
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik heb een kip af!
Alvast leuk voor Pasen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu bezig met een ballerina-aap, voor het dochtertje van een vriendin die binnenkort drie wordt.
Moet nog wel iets bedenken voor haar tweelingbroertje.
ik vind m eeeeeenig (maar ik ben dan ook kippenfreakquote:
het is in ieder geval wel iets om te onthouden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:50 schreef NijntjesUk het volgende:
Vast wel! Patroon is van Christel Krukkert.
Wil nog een krans omhaken en daar de kip (en eventueel nog wat eieren) op bevestigen.
hij heeft meer bloemblaadjes dan de 'gewone' deze heeft er 8 ipv de 5 of 6, maar of dat nou echt het verschil is weet ik niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 00:06 schreef trui het volgende:
Is dat iets anders dan de 'gewone' afrikaanse bloem? Die werd laatst ook ineens ergens somalisch genoemd nl, zag ik.
ik vond alleen beschrijvingen in duits en engels, maar ik heb ondertussen een nederlandse gevondenquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:56 schreef trui het volgende:
oja die ken ik. de african flower zoals ik 'm ken is inderdaad een zeshoek, dus om er een vierkant van te maken is 't handiger als hij 8 blaadjes heeft.
maar wat vind je er zo lastig aan?
Jup! met hete stoom gaat t beste vind ik.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een (heeeeel) kleurrijk projectje af. (hij lijkt wat druk maar in het echt valt het wel mee)
[ afbeelding ]
Hij is alleen nog niet helemaal recht, kan ik katoen ook blocken???
oke dan ga ik de strijkplank maar weer eens uit de kast trekkenquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jup! met hete stoom gaat t beste vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ja dat begrijp ikquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:58 schreef DonnaRush het volgende:
Ja zoiets wilde ik inderdaad net zeggen. Als je van een soft touch of amour teruggaat naar zulke, dan kan het nog wel eens tegenvallen qua fijn haken.
Ik heb ook zo`n kleurrijke set naalden van Ebay, maar ik gebruik alleen de grote maten, vanaf 5,5mm. Daaronder heb ik Clovers anders krijg ik zulke zere handen.
Dat ken ik. Vooral mijn pink idd. Ik sla tegenwoordig mijn draad een keer om mijn middelvinger zodat ik daarmee de spanning kan bepalen ipv met mijn pink. Scheelt wel iets.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:01 schreef kvd het volgende:
Ik heb juist steeds last van mijn 'draadhand' (vooral pink en ringvinger). Die kan ik op de een of andere manier niet ontspannen tijdens het haken.
Ik gebruik mijn pink niet om de draad omheen te slaan....ergens gaat dat iets niet goed en uiteindelijk knel ik dan mijn pink af hahaha.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat ken ik. Vooral mijn pink idd. Ik sla tegenwoordig mijn draad een keer om mijn middelvinger zodat ik daarmee de spanning kan bepalen ipv met mijn pink. Scheelt wel iets.
Ik ga middelvinger ook maar eens proberen, straks eens kijken of ik al weer mag haken van mijn hand/vingersquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik sla de draad ook niet om mijn pink, maar klem hem met mijn bovenste vingerkootje vast en dat levert kramp op dus![]()
Die vingerdingen zien er niet echt handig uit eigenlijk..
Ik hou ervan!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een (heeeeel) kleurrijk projectje af. (hij lijkt wat druk maar in het echt valt het wel mee)
[ afbeelding ]
Met Lily Sugar n Cream. Ik had bij woolly een verrassingspakket besteld en daar zaten deze kleurtjes in.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:16 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik hou ervan!Mooie kleuren! Waar heb je het mee gehaakt?
Echt heel tof!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Met Lily Sugar n Cream. Ik had bij woolly een verrassingspakket besteld en daar zaten deze kleurtjes in.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:01 schreef Dottey het volgende:
Ik krijg de laatste tijd mijn haakprojecten niet af....Daar heb had ik ook teveel last van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een paar weken geleden heb ik alles dat ik niet af had en ook niet meer af ging maken weggedaan.
Opgeruimd gevoel en vanaf nu maak ik eerst af waar ik aan begin!!!
Ik wil het. Graag!
is het uiteindelijk nog gelukt? Wat ben je aan 't maken?quote:Op zondag 30 maart 2014 11:08 schreef Sarabi het volgende:
Probeer ik eens een patroon te lezen, snap ik meteen de eerste toer al niet:
"Maak een ketting van 10 l. + 1 keerl."
Dus maak ik dan 11 losse of eerst een ketting en dan nog een losse?
Leuk Tyler-Girl!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
[ afbeelding ]
o die heb ik ook gekocht vandaagquote:Op maandag 31 maart 2014 12:04 schreef Muck het volgende:
Hij is prachtig truiDie rose squares zijn inderdaad heel mooi!
Een vriendin hadeen haakpakketje voor paasei-mutsjes gekocht, maar ze kan niet haken, dus ze heeft gevraagd of ik ze in elkaar wil zetten. Ik ben dit weekend maar meteen aan de slag gegaan:
[ afbeelding ]
Het zijn denk ik de kleinste pompons die ik ooit gemaakt heb
leuke tas, trui! (ik vind de bloemenkant mooier dan de andere kantquote:Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef trui het volgende:
Mooi HannaHaak. Al begrijp ik dat vandie 3 doeken niet helemaal.
Ik heb weer eens een bestaande tas opgefleurd. Dit keer voor een collega, die morgen jarig is. 't was nog best een race tegen de klok om 'm op tijd af te krijgen, maar het is gelukt.De twee kanten passen eigenlijk niet zo bij elkaar, maar toch ben ik wel blij met het eindresultaat. Nu maar hopen dat zij 'm ook leuk vindt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Ik was even vergeten te checken of hij al aan was gekomen maar dacht er gisteren nog aanquote:Op maandag 31 maart 2014 19:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zou geen beanie doen, maar eerder een baretachtig model.
Kirstenbedankt voor je pakje!! Ik heb er zeker wat aan! Dankjewel!
Aangezien ik uit ervaring spreek: ik zou geen baret doen want dan heb je vaak nog een heel kaal achterhoofd (onder naar de nek) en geen acryl gebruiken . Zacht katoen zeker met het warme weer is lekker. Een beanie voor een echte dame (oudere) is alleen misschien niet zo leuk, maar dan kan je beter een hoofddoekje naaien.quote:[img]http:ervaringspreekzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 31 maart 2014 18:46 schreef HannaHaak het volgende:
Iemand hier goeie tips voor het haken van mutsen voor iemand die kaal gaat worden door chemo? Goed patroon? Goed garen? Do's en don'ts?
dit is geen Sas-Tas hoor! (maar misschien bedoelde je de mijne ook niet).quote:
misschien meer zo'n 'slouchy beanie' achtig model kiezen. een baret lijkt me niet voldoende dekkend, en zo'n strak model is weer wat eiermutsjes achtig.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:46 schreef HannaHaak het volgende:
Iemand hier goeie tips voor het haken van mutsen voor iemand die kaal gaat worden door chemo? Goed patroon? Goed garen? Do's en don'ts?
Dat opengewerkte lijkt me weer niet zo geschikt. Volgens tips ergens over hoofdbedekking bij chemo staat aansluitend met volume in de steekquote:Op maandag 31 maart 2014 21:41 schreef trui het volgende:
mooi! ik zat ook nog te zoeken naar zomerse mutsen, maar 't is misschien toch al gauw ietwat tuttig. deze bijvoorbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |