SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
Tyler-girl
trovey
Susie
NijntjesUk
CREADO
Kwakz0r
PriemGirl
Sarabi
lady-wrb
-Spring
Sunnythesun
[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 14-03-2014 19:18:05 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
oh, dat had ik er ook niet uit begrepenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:08 schreef kvd het volgende:
Euhm ... die stoel in de OP is niet van mij maar van iemand van facebook. ...
En foetsie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:08 schreef kvd het volgende:
Euhm ... die stoel in de OP is niet van mij maar van iemand van facebook. ...
quote:
Nee joh, ik zwoeg nog steeds op mijn granny stripe deken die niet op wil schietenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, dat had ik er ook niet uit begrepen
Heb je nu ribbels? Normaal haak je door de achterste lus als je ribbels wilt hebben, wil je gewoon plat werk dan moet je beide lussen (dus het hele v-tje nemen).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:47 schreef defrog1973 het volgende:
Oeps nu ik het één en ander door zit te lezen zie ik dat ik verkeerd heb leren vasten. Ik haal de draad steeds alleen onder het voorste lusje door maar moet dus door beide lussen?
Rood is de achterste lus (er even vanuit gaande dat je de goede kant voorhebt maar zo ziet het er wel naar uit). De ribbels die je in je werkje krijgt komen omdat je steeds in de achterste lus haalt. Normaliter is het zo dat als je geen aanwijzingen in het patroon ziet om alleen in een bepaalde lus te haken, je door allebei haakt. Dus zowel rood als blauw. Dan krijg je ook geen 'ribbels/lijnen'.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:42 schreef kvd het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik ben ook bezig met de sastas en ga nu alvast een vraag voor over een paar toeren stellen (nu is er nog goed licht voor een foto)
Ben nu bezig met de bodem (die nog verrassend goed gaat voor mijn onervarenheid), maar straks moet ik de lucht in. Het patroon heeft het over insteken in de achterste lus. Is dat de lus bij het rode of blauwe pijltje?
Ga zelf uit van de rode, maar haak daar eigenlijk de hele tijd al in (dus vraag me eigenlijk af of ik wel goed bezig ben nu)
[ afbeelding ]
Dat is volgens mij daarna alweer van de hand gedaan en 5 foto's uit het vorige topic die de TS tif vond geworden. Maar ik vind t prima. Die van mij kan er wel uit want dat is en oude die even op herhaling was als illustratie.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:03 schreef kirsten. het volgende:
En wat een leuke dingen in de OP allemaalIk ben de afgelopen dagen niet echt hier aan het meelurken geweest maar superleuk
Wel één maar, we hadden een (groot aantal) topics terug afgesproken om niet meer dan 5 foto's in de OP te plaatsen. Dit in verband met de laadtijd van mensen op tablets en telefoons. Ik weet niet hoe iedereen hier nu tegenover staat (ik kom meestal vanaf mijn laptop dus voor mij persoonlijk maakt het niets uit), maar wellicht iets om weer rekening mee te houden in de volgende topics. Meestal namen we dan de 5 laatste foto's van het topic voor in de OP.
ah ok! Dat heb ik dan weer even gemistquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is volgens mij daarna alweer van de hand gedaan en 5 foto's uit het vorige topic die de TS tif vond geworden. Maar ik vind t prima. Die van mij kan er wel uit want dat is en oude die even op herhaling was als illustratie.wel leuk op zich want de keet daarvoor de OP Niet gehaald.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:58 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Rood is de achterste lus (er even vanuit gaande dat je de goede kant voorhebt maar zo ziet het er wel naar uit). De ribbels die je in je werkje krijgt komen omdat je steeds in de achterste lus haalt. Normaliter is het zo dat als je geen aanwijzingen in het patroon ziet om alleen in een bepaalde lus te haken, je door allebei haakt. Dus zowel rood als blauw. Dan krijg je ook geen 'ribbels/lijnen'.
Opzich is in de achterste lus haken niet erg, aangezien het niets verandert aan je patroon of het tellen. Echter het is wel zo dat haakwerk dan wat soepeler wordt. Voor een sjaal oid wel prettig, maar voor een tassenbodem wil je liever denk ik een stevigere bodem in plaats van een soepele uitzakkende. Ik zou wel overwegen om het even overnieuw te doen!
- Edit-
En dit verhaal geldt dus ook voor Froggie![]()
Echt respect voor dit geduld. Hoe lang heb je er nu over gedaan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Mooi kirsten!
Eindelijk is-ie af![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, "af"...er moet nog wel een rand omheen en een stofje achter![]()
Erg leuk geworden!quote:
Ik vind dat Tunisch haken zich beter leent voor zulke afbeeldingen, omdat de steken 'scherper' zijn. Het worden echt net pixels, terwijl (vind ik) vasten meer zigzaggend lopen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef HannaHaak het volgende:
[..]
Erg leuk geworden!
Mag ik vragen waarom je kiest voor Tunisch ipv vasten?
Ik vind de Tunische steek zelf erg mooi, maar bij een kleed wat omkeerbaar kan zijn lijkt me werken met vasten handiger, dan hoeft er niets achter genaaid te worden, toch?
Het volgende project wat ik wil maken is niet omkeerbaar, dus overweeg ik het Tunisch te gaan doen, dus ik hoor graag de waarom dat een goed plan kan zijn.
nou vind ik dan toch nog heel snel hihih. Echt gaaf zo'n patroon. Heb jij je naalden via internet gekocht?quote:Op zondag 16 maart 2014 12:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik vind dat Tunisch haken zich beter leent voor zulke afbeeldingen, omdat de steken 'scherper' zijn. Het worden echt net pixels, terwijl (vind ik) vasten meer zigzaggend lopen.
Daarnaast vind ik dat een deken van alleen vasten soms nogal stug wordt, terwijl een Tunisch gehaakte deken lekker zacht en soepel is
Maar het is maar net wat je fijn/mooi vindt. De achterkant bij Tunisch haken is inderdaad niet bepaald mooi, dus bij een omkeerbaar project zet ik er in elk geval altijd een lap stof achter
Ja, ik heb mijn naalden hier besteld. Het zijn losse haaknaalden die je op een kabel kunt schroeven, zodat je meer steken kwijt kunt.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:38 schreef CREADO het volgende:
[..]
nou vind ik dan toch nog heel snel hihih. Echt gaaf zo'n patroon. Heb jij je naalden via internet gekocht?
quote:Op zondag 16 maart 2014 12:53 schreef HannaHaak het volgende:
Dank voor je antwoord BrainTeaser. Ik ga het met de volgende zeker proberen (wordt een sprei voor mijn dochter van Groot Brittanië, dus hoeft niet omgedraaid te kunnen worden)
Ik heb net het kadootje voor mijn neefje ingepakt, vanmiddag zijn verjaardag. Als zoon van een brandweerman was het natuurlijk duidelijk wat hij wilde:
[ afbeelding ]
het is prachtig gewordenquote:Op zondag 16 maart 2014 12:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik vind dat Tunisch haken zich beter leent voor zulke afbeeldingen, omdat de steken 'scherper' zijn. Het worden echt net pixels, terwijl (vind ik) vasten meer zigzaggend lopen.
Daarnaast vind ik dat een deken van alleen vasten soms nogal stug wordt, terwijl een Tunisch gehaakte deken lekker zacht en soepel is
Maar het is maar net wat je fijn/mooi vindt. De achterkant bij Tunisch haken is inderdaad niet bepaald mooi, dus bij een omkeerbaar project zet ik er in elk geval altijd een lap stof achter
Ja he?quote:Op zondag 16 maart 2014 18:14 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb ben m nu aan het haken.
Ik haak de groene steken, dus eerst 9 van die ene toer en dan die 2 groene toeren erachteraan er ook bij, maar ik heb ook lang getwijfeld. Het leek mij alleen zo het meest logisch, omdat anders als het hetzelfde was zeg maar, die 2 groene toeren eronder wel bij die groene 9 vermeld zouden staan en niet apart ervan.
Ja maar voor mijn gevoel is het verschil té groot.. maar heb me toch echt gewoon aan het patroon gehouden dus het zal wel kloppenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:29 schreef trui het volgende:
Het is toch ook de bedoeling dat het hoofd groter wordt met die extra toeren? Ik zou ze er zeker bij haken, Mordsith!
in het echt is dat minder storend dan op de foto maar ik heb daar vanacht ook aan liggen denken. Hij is alleen al ingepakt en ik moet m zo aan mn collega geven die papa is geworden. Vrees dat ie het er mee zal moeten doen hihiquote:Op maandag 17 maart 2014 00:18 schreef trui het volgende:
die giraf is ook leuk! alleen zou ik de ogen denk ik iets groter maken zodat je beter het verschil met de neusgaten ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |