Precies.quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:46 schreef Perico het volgende:
Dan schrijf je zo'n mooie voortdurende melodie als "Puzzle Me", en dan komt je met dit aan zetten.. voor mij onbegrijpelijk, in ieder geval.
Baas.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:53 schreef TheVulture het volgende:
http://www.hotmusiccharts.com/ee/itunes
Volgens mij hecht er niemand ook maar enige waarde aan, maar leuk/grappig is het welquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:11 schreef Cee het volgende:
Ik zou niet zoveel waarde hechten aan zo'n iTunes lijst, dat is echt gebaseerd op tien- of hooguit hondertallen.
Opvallend: nog geen reactie met 'KRIJGEN WE DAT SONGFESTIVALGEZEIK NU ALquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:08 schreef iBenny het volgende:
Eurovisienummer Nederland op 1 in Estland
Valt me ook heel erg mee ja, die reactiesquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Opvallend: nog geen reactie met 'KRIJGEN WE DAT SONGFESTIVALGEZEIK NU AL![]()
![]()
![]()
'
Zelfs een paar reacties die het best een aardig nummer vinden.
Poehee!
Wij hier zijn de enigen die het afzeikenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Opvallend: nog geen reactie met 'KRIJGEN WE DAT SONGFESTIVALGEZEIK NU AL![]()
![]()
![]()
'
Zelfs een paar reacties die het best een aardig nummer vinden.
Poehee!
Nouuuuuuuuuu....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wij hier zijn de enigen die het afzeiken
Op de site zelf stond wel een bericht. Vreemd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:11 schreef grazz het volgende:
Ja item net gezien, ze maken het veel mooier dan dat het is...maar toch leuk dat een aantal fans het nummer hebben gekocht.
Ilse zei verder dat ze al weet wat ze aantrekt. Ook zal er straks veel meer interactie zijn. Over de act is nagedacht 'Bij dit liedje is het heel belangrijk hoe het eruit ziet'.![]()
Wat ik vreemd vind...waarom staat er op de officiele facebook pagina geen bericht over onze inzending?Misschien kan iemand met FB
daar een reactie plaatsen?
https://www.facebook.com/EurovisionSongContest
Stoer.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:08 schreef iBenny het volgende:
Eurovisienummer Nederland op 1 in Estland
Vergeet het duo uit Azerbaijan niet, Ell & Nikki.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:21 schreef Deceit het volgende:
in de 00's alleen al 2 keer toch? The Olsen Brothers van denemarken en die pavel en nog wat uit estland met everybody (neger en blanke)
vaak genoeg een duo gewonnen dus :pquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:19 schreef Dizer het volgende:
Ik vind dat we echt een hele sterke entry hebben dit jaar. Alleen hebben volgens mij nog nooooooit een duo gewonnen bij de ESF.
Wat is er veranderd dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:28 schreef Aloria het volgende:
http://radiobox2.omroep.nl/audiofragment/file/136546/fragment.mp3
Calm after the storm live op radio 2
echt prachtig, met deze verandering![]()
Deze blijft echt hangen![]()
Kersenjam was echt überaanstekelijkquote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:13 schreef Deceit het volgende:
Weet je wat, Kedvesem - ByeAlex (vorig jaar Hongarije) had ook geen climax. En toch haalden ze de (10e?) plek!
Ben ondertussen helemaal verkocht aan dit lied van Nederland.
Ben normaal wel liefhebber van parodieën, maar dit is gewoon kut.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:28 schreef Aloria het volgende:
http://radiobox2.omroep.nl/audiofragment/file/136546/fragment.mp3
Calm after the storm live op radio 2
echt prachtig, met deze verandering![]()
Deze blijft echt hangen![]()
Ook dit akkoord dit is waarschijnlijk het laatste wat je van ons hoortquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:10 schreef Greys het volgende:
Zoals je al gehoord hebbbbt
een spektakel wordt het niet
Ik moest stiekem een beetje lachen
Dit liedje luister ik nog dagelijks omdat het muziekje zo lekker vrolijk isquote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:13 schreef Greys het volgende:
Ik vind de vergelijking van Deceit van CATS met ByeAlex wel heel treffend eigenlijk toch
Met als enig verschil dat dat iets vrolijks had, waardoor men vanaf de eerste toon ging meeklappen. Dat geeft toch een heel ander sfeertje. Verder heeft het idd ook nul opbouw of climax:
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Greys het volgende:
Ik hem hem ook nog heel vaak geluisterd idd.
Maar het is idd een nummer zonder enige opbouw of uithaal.
Echter hééft het meer dan CATS...
Jup en er kan best een uithaal in de liedje gepropt worden. of in ieder geval een akkoord wat ook zo aanstekelijk is als byeAlex. ( dan bedoel ik het fluittoondje )quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Deceit het volgende:
Ik moest ook stiekem een beetje lachen, 'ilse' en haar tukkeraccent :-)
maar die uithaal misstaat niet! zo iets had gemoeten in de versie van nu
Maar dan zie je de gitarist niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 14:15 schreef Aloria het volgende:
[..]
Al is de normale versie mooier, zijn stem komt hier beter in uit dan in de finale
Ja, alleen jammer dat je daar dus niet van hoort in dit nummerquote:Op zaterdag 15 maart 2014 15:06 schreef takkfyrir het volgende:
Pluspunt voor Ilse en Waylon is dan weer wel dat ze een stuk beter kunnen zingen dan ByeAlex himself.
Johanquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:11 schreef marcodej het volgende:
Eens met Johan. Ze benutten hun sterke kanten niet met dit liedje.
Nee het heeft ook nooit écht op 1 gestaan, volgens mij alleen in een daglijst een paar uur. Kun je zien hoe makkelijk media dingen overnemen zonder research te doenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:42 schreef TheVulture het volgende:
CATS is trouwens nergens meer te bekennen in Estland
Jawel hoor ;-)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:42 schreef TheVulture het volgende:
CATS is trouwens nergens meer te bekennen in Estland
Je krijgt pas een ovatiehieeeeeeeeeeequote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef Homijn het volgende:
In De Kwis is een redelijk geniale parodie op het nummer vertolkt. Zo'n beetje elk muzikaal cliché dat je kunt bedenken is erop losgelaten:
Het zijn wel allemaal landen uit onze halve finalequote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:34 schreef grazz het volgende:
[..]
Jawel hoor ;-)
Calm After the Storm
#1 Netherlands
#94 Latvia
#125 Sweden
#167 Estonia
#263 Belgium
Geweldig om van zo'n rustig country-liedje een hysterisch spektakel te maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef Homijn het volgende:
In De Kwis is een redelijk geniale parodie op het nummer vertolkt. Zo'n beetje elk muzikaal cliché dat je kunt bedenken is erop losgelaten:
Hoe kan dat nou. Het liedje voor Belgie is nog niet eens bekend.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:34 schreef grazz het volgende:
[..]
Jawel hoor ;-)
Calm After the Storm
#1 Netherlands
#94 Latvia
#125 Sweden
#167 Estonia
#263 Belgium
Dat zal die klassieke zanger wel zijn. Ik denk ook niet dat er veel downloads voor nodig zijn om 263e te worden in de Estse daglijst.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou. Het liedje voor Belgie is nog niet eens bekend.
Ik neem aan dat het nummer van Nederland op de zoveelste plaats staat in Belgiëquote:Op zondag 16 maart 2014 09:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou. Het liedje voor Belgie is nog niet eens bekend.
Er is geen persbericht uitgestuurd, het werd ontdekt op een forum nog voordat Ilse het uberhaupt zelf wist. Dat het in de Telegraaf kwam, was door het berichtje van Eurovision in Concert, die het weer van Facebook hadden. (En dan had ik als platenmaatschappij toch een ander land uitgekozenquote:Op zondag 16 maart 2014 13:50 schreef speknek het volgende:
Het zal me niks verbazen als dat nummer één in Estland gewoon een stuntje is van de platenmaatschappij. Gewoon duizend keer het nummer in de Estse iTunes store kopen en dan een persbericht de deur uit. Er zijn duurdere reclames.
Ik verwacht er niet veel van. Zal wel een mix van beelden uit de studio zijn (inzingen, inspelen) en DWDD optreden (mag hopen van niet).twitter:CommonLinnets twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:12:37Monday we will release a video for "Calm after the storm"!!!! reageer retweet
Hopelijk een versie met de laatste chorus uptempo en dikke uithalen *droom*quote:Op zondag 16 maart 2014 19:07 schreef grazz het volgende:
Was dit al bekend?Ik verwacht er niet veel van. Zal wel een mix van beelden uit de studio zijn (inzingen, inspelen) en DWDD optreden (mag hopen van niet).twitter:CommonLinnets twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:12:37Monday we will release a video for "Calm after the storm"!!!! reageer retweet
Spuit elf.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:06 schreef TLC het volgende:
Een common linnet schijnt een vogel te zijn, in het Nederlands vertaald een kneu.
Dus Nederland stuurt 2 kneusjes naar het ESF
Ze zijn in Amsterdam buiten wezen filmen toch?quote:Op zondag 16 maart 2014 19:07 schreef grazz het volgende:
Was dit al bekend?Ik verwacht er niet veel van. Zal wel een mix van beelden uit de studio zijn (inzingen, inspelen) en DWDD optreden (mag hopen van niet).twitter:CommonLinnets twitterde op zaterdag 15-03-2014 om 09:12:37Monday we will release a video for "Calm after the storm"!!!! reageer retweet
quote:Op maandag 10 maart 2014 19:12 schreef grazz het volgende:
twitter:CommonLinnets twitterde op maandag 10-03-2014 om 18:32:07We were filming today for @Eurovision in Amsterdam! What a beautiful day!! @IlseDeLange @waylonline http://t.co/6SxdLXnRt2 reageer retweet
Was voor de postcard/intro-filmpje vooraf aan het optreden. Volgens mij...quote:Op zondag 16 maart 2014 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zijn in Amsterdam buiten wezen filmen toch?
Zei je zelf
[..]
Oh. Shitquote:Op zondag 16 maart 2014 23:28 schreef grazz het volgende:
[..]
Was voor de postcard/intro-filmpje vooraf aan het optreden. Volgens mij...
We zullen morgen wel zien. Ik las op escnation van iemand die al een aantal videos heeft gezien de volgende reactie over onze video: a video, sort of...quote:
hahaha wat is dit nou weerquote:Op zondag 16 maart 2014 23:33 schreef grazz het volgende:
Altijd leuk om een remix te horen van onze inzending, toch?
https://soundcloud.com/spin2beat/the-common-linnets-calm-on-the
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:40 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
hahaha wat is dit nou weer, had ik ook kunnen doen
http://www.songfestival.n(...)alm-after-the-storm/quote:
Typisch weer, he.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Greys het volgende:
En op 12 punten van de Belgen hoeven we ook niet meer te rekenen helaas, want die doen kennelijk aan een heel ander festival mee...
[ afbeelding ]
Clip is niks en Waylon had een hoed opquote:Op maandag 17 maart 2014 12:04 schreef Greys het volgende:
http://www.songfestival.n(...)alm-after-the-storm/
Daar is 'ie.
Ik vind de clip net zo nietsig als het nummer
Maar iig niet alleen wat studiobeelden.
Die hoed heeft hij waarschijnlijk omdat hij niet de country baggage van Ilse de Lange heeft, een soort compensatie om het toch nog geloofwaardig te maken.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Clip is niks en Waylon had een hoed opDat zal hij in Kopenhagen ook wel opzetten die hoed. Liedje begin ik beetje mooier te vinden
Ze konden niet samen in de auto, dan klopt de tekst over de empty seat beside me niet meerquote:Op maandag 17 maart 2014 12:28 schreef speknek het volgende:
Tering wat een slechte clip, ongelooflijk. Ze moesten het waarschijnlijk in Nederland opnemen (om een of andere reden), maar het grauwe groen en bruin paste niet bij country, dus dan maar hoog contrast gedesatureerd om het nog wat kunstig over te doen komen.
Als je het met sfeerbeelden wou doen, dan hadden ze op een warme dag in open chevy door arizona moeten rijden, of juist regenachtig-met-glas-whisky. Niet door een grijs weiland heen banjeren, damn.
Lijkt mij ook. Iets zegt me dat we het best na en/of voor een uptempo nummer kunnen worden geplaatst, maar aan de andere kant zit er ook genoeg verschil in als we bijvoorbeeld na Hongarije worden geplaatst.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:37 schreef aarontje112 het volgende:
Later vandaag wordt de startvolgorde bekend gemaakt. Zal mij benieuwen, weet niet zo goed wat voor het nummer het gunstigst is maar hoop zo ver mogelijk achteraan.
Ja, en de meeste sterke nummers lijken voor de pauze te zitten.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:58 schreef Greys het volgende:
We zitten sowieso ná de pauze, toch?
Ben benieuwd naar de echte startvolgorde
Dat doen we toch elk jaar? (al is het de helft van de keren ook terecht geweest, als je kijkt naar de afgelopen jaren)quote:Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef TheVulture het volgende:
Internationaal vinden ze de clip wél mooi... zou het dan toch zijn dat wij ons eigen lied onderschatten
Uiteindelijk zegt een clip toch niet zoveel over de kansen. Herinneren we ons Anouk nog? Een webcam opnamequote:Op maandag 17 maart 2014 13:19 schreef TheVulture het volgende:
Internationaal vinden ze de clip wél mooi... zou het dan toch zijn dat wij ons eigen lied onderschatten
Geweldig, al een stuk beter dan het origineel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:07 schreef Homijn het volgende:
Jij begrijpt het in ieder geval wel. Helemaal mee eens!quote:Op maandag 17 maart 2014 13:23 schreef grazz het volgende:
Ik snap jullie reacties niet want die clip is wow, prachtig! Past bij het nummer, rustige beelden die in elkaar overgaan, mooie plaatjes met geweldig gebruik van het licht (subtiel, maar effectief). Kippenvel. Als ze zo'n sfeer weten neer te zetten in Kopenhagen, gaat het helemaal goed komen.
![]()
Ze hebben hier de fout gemaakt door eerst die akoestische DWDD versie te doen, die overal te zien en horen is geweest en nu nog op de buitenlandse ESC forums staat. Dan kan je nu alsnog met een video komen, maar ze hadden die meteen in moeten dienen, vind ik. Die paar dagen hadden er dan ook nog wel bij gekundquote:Op maandag 17 maart 2014 13:30 schreef Drrk het volgende:
Ben blij dat ze dit jaar in ieder geval een fatsoenlijke video ingediend hebben bij de organisatie. Snap nog altijd niet waarom die prachtige clip van Birds pas achteraf gebruikt is...
Denk ook dat de impact beperkt is hoor. Wat niet zo slim is, is dat ze nu de aandacht verdeeld hebben door het twee keer uit te brengen. Beter hadden ze de studioversie meteen in DWDD gespeeld.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:46 schreef TheVulture het volgende:
Die akoestische versie wijkt uiteindelijk ook niet heel veel af, dus ik denk dat de impact daarvan echt niet heel veel verschil maakt in of mensen het goed of slecht vinden...
Ik heb wel het idee dat dit weer een lied is dat mensen óf bovenaan hun lijst zetten of helemaal niks vinden, da's altijd een beter teken dan dat iedereen het wel ok vindt...
Mee eens.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:40 schreef Homijn het volgende:
De meest gegronde kritiek die de Kwis-makers uiten, is trouwens de bridge.
De volgorde wordt niet geloot, maar door de organisatie op al dan niet eerlijke wijze bepaald. Momenteel zijn nog niet alle liedjes bekend, dus vandaag zal die volgorde sowieso niet worden bekendgemaakt.quote:Op maandag 17 maart 2014 17:00 schreef aarontje112 het volgende:
Las op Escdaily.com dat de startvolgorde vandaag bekend werd gemaakt, op de twitter van songfestivalweblog staat dat het pas volgende week is
Nee weet ik, maar alle liedjes zijn al wel bekend bij de organisatie. Moesten immers vandaag worden ingeleverd.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De volgorde wordt niet geloot, maar door de organisatie op al dan niet eerlijke wijze bepaald. Momenteel zijn nog niet alle liedjes bekend, dus vandaag zal die volgorde sowieso niet worden bekendgemaakt.
Hahaha vind het niet zo verwonderlijk. ''Van onze belastingcenten, dan denk ik jongens jongens jongens, heb je zo veel kwaliteit in huis en dan stuur je dit bla bla bla bla. En aan het eind doet ie nog zo'n ''grapje'' in de trant van zero points.'' Of ging het zo nietquote:Op maandag 17 maart 2014 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kwalbert Verlinde vind het helemaal niks
zou hij het ook over belastingcenten hebben als het loonstrookje van Onno Hoes binnenkomt?quote:Op maandag 17 maart 2014 19:40 schreef Cyan9 het volgende:
Hij heeft het wel graag over onze belastingcenten. Gaap.
http://www.mediacourant.nl/?p=168876quote:Premier Mark Rutte is in tegenstelling tot veel andere bekende Nederlanders wél enthousiast over het Songfestivallied Calm After The Storm van Ilse DeLange en Waylon. Dat heeft hij laten weten in een programma van Eva Jinek. Rutte vindt dat Nederland met een goed liedje vertegenwoordigd wordt op het Songfestival. “Ik denk dat het een fantastische hit wordt en het een prachtig nummer is, waarbij het maximale talent van deze twee geweldige zangers gebruikt wordt.”
Veel andere BN’ers waren kritisch over de inzending, maar Rutte doet daar niet aan mee. “Als premier ondersteun ik ieder positief initiatief in Nederland wat bijdraagt aan ons profiel in het buitenland. Dat probeer ik echt te doen.”
Rutte heeft vertrouwen in een goede afloop. “Het is wel vaker gebeurd bij het Songfestival dat een heel afwijkend nummer ineens won.”
Haha.quote:waarbij het maximale talent van deze twee geweldige zangers gebruikt wordt.”
Hebben ze het tempo nou iets omhoog gegooid, of lijkt het maar zo?quote:Op maandag 17 maart 2014 13:23 schreef grazz het volgende:
Ik snap jullie reacties niet want die clip is wow, prachtig! Past bij het nummer, rustige beelden die in elkaar overgaan, mooie plaatjes met geweldig gebruik van het licht (subtiel, maar effectief). Kippenvel. Als ze zo'n sfeer weten neer te zetten in Kopenhagen, gaat het helemaal goed komen.
![]()
Ik lees nu weer overal dat Armenië bij de bookies torenhoog favoriet is.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:47 schreef aarontje112 het volgende:
Wat ik overigens wel heel leuk vind is dat er dit jaar niet echt een uitgesproken favoriet tussen zit zoals je wel met Denemarken en Zweden hebt. Maakt het leuker om naar te kijken.
Die brug kunnen ze wat mij betreft zo 1-op-1 overnemenquote:Op maandag 17 maart 2014 15:40 schreef Homijn het volgende:
De meest gegronde kritiek die de Kwis-makers uiten, is trouwens de bridge.
Waarschijnlijk zegt dat meer over jou.quote:
Hoge ogen, ik hoop het voor jequote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zegt dat meer over jou.
Wat een vreselijk azijnpissers hebben we toch in dit land. Het is een geweldig sfeerlied gezongen door fantastische artiesten die straks hoge ogen gaan gooien op het ESF. Jullie zullen verbaasd zijn.
Grafdelversquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:45 schreef Perico het volgende:
Je moet oppassen dat je als ESF fan niet in een cocon gaat zitten, zoeken naar strohalmen. Zo van: ik ga nu 18x naar de clip kijken en na het lied 46x gehoord te hebben uitroepen:
"Ja, ik vind het nu lang zo slecht niet".
Stel je gewoon maar de kijker voor: die zit ingebed in een spektakel van licht, geluid, een goed gevoel... en dan komen de twee grafdelvers uit Nederland, met een Amish hoed, die een monotoon drie accoorden niemendalletje mompelen.
Dan mag je niet verbaasd zijn over de laagste regionen in de halve finale.
Oh boohoo, iemand heeft een andere smaak dan ik en is daarom een zuurtje.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Wat een vreselijk azijnpissers hebben we toch in dit land. Het is een geweldig sfeerlied gezongen door fantastische artiesten die straks hoge ogen gaan gooien op het ESF. Jullie zullen verbaasd zijn.
Wat een rare reactiequote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:36 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:20 schreef speknek het volgende:
Als er iemand altijd superpositief over absolute bagger is, dan is het Greys wel!
Lijstjesquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:56 schreef grazz het volgende:
Calm After the Storm
#1 Netherlands
#176 Cyprus
#244 Belgium
#378 Latvia
niet bijzonder, maar toch leuk om te zien
ESF-nummers moeten niet groeien, die moeten er meteen al zijn..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ik jubelde nog over Sieneke!
(Maar dit nummer begint wel een beetje te groeien... Kan me alleen nog steeds niet over die hoed heen zetten).
Precies. Het is beter dat je hem na 5 keer zat bent, dan dat hij na 6 keer pas een beetje leuk wordt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
ESF-nummers moeten niet groeien, die moeten er meteen al zijn..
Eens.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
ESF-nummers moeten niet groeien, die moeten er meteen al zijn..
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens.
Ik probeerde er nog iets positiefs uit te persen
Nog eenquote:
In Frankrijk wonen er heel wat ja, maar in Rusland nog veel meer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 06:23 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
immigranten van dat land zijn massaal naar west europa gegaan.
Azerbaidzjan is toch dat land die in het buitenland mensen ronselt en geld geeft om zo vaak mogelijk te stemmen op hun liedje?quote:Op woensdag 19 maart 2014 06:23 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
Maar Azerbeidzjan is alleen zo laag omdat Armeniers het een rood duimpje geven, en de 12 punten van Nederland gaan naar Armenië, immigranten van dat land zijn massaal naar west europa gegaan.
Dat is nooit bewezen. *cough*quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Azerbaidzjan is toch dat land die in het buitenland mensen ronselt en geld geeft om zo vaak mogelijk te stemmen op hun liedje?
Dit is een song festival, om een lied te dislike te geven omdat het Azerbeidzjan is slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Azerbaidzjan is toch dat land die in het buitenland mensen ronselt en geld geeft om zo vaak mogelijk te stemmen op hun liedje?
Geen idee hoeveel downloads je daar tegenwoordig voor nodig hebt, maar het is in elk geval goede reclamequote:
Geluktquote:Op maandag 24 maart 2014 07:15 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag de 'loting', ik hoop op een startplek bij de laatste 3
Armeense nummer start mooi, maar ik vind het ergens op driekwart echt afgrijselijk wordenquote:Op maandag 24 maart 2014 12:09 schreef TheVulture het volgende:
Armenie als 1e doet niets af aan hun kansen denk ik...
Goede loting inderdaad, mooi contrast met Portugal
Ik heb ook niet veel met dat Armeense lied, maar alleen al bij de televoters kunnen ze op een puntje of 50 rekenen, en het is een lied dat jury's niet zullen downgraden... helaasquote:Op maandag 24 maart 2014 12:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Armeense nummer start mooi, maar ik vind het ergens op driekwart echt afgrijselijk worden
Maar niemand mag piepen over de bepaling van de volgorde idd![]()
Ik zie het in ieder geval niet winnen, of ze moeten al een verbluffende act neer zetten.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ook niet veel met dat Armeense lied, maar alleen al bij de televoters kunnen ze op een puntje of 50 rekenen, en het is een lied dat jury's niet zullen downgraden... helaas
Dat vind ik eigenlijk ook wel. Veel dubstep meuk valt mij ook op. Los van de politiek bij het ESF zou Nederland de finale wel moeten halen.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:21 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind Nederland wel positief opvallen hoor, je hoort iig dat het kwaliteit is en dat kun je van veel niet zeggen. [...]
Zie nou hoeveel toffer Waylon is zonder die snerthoed...quote:
Die moet echt wegblijven inderdaad, desnoods trekt Ilse hem van zijn kop net voor het optreden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie nou hoeveel toffer Waylon is zonder die snerthoed...
Anouk ging ook aardig met d'r ogen dichtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:33 schreef Greys het volgende:
Als Ilse daar op het ESF net als hier heel het nummer met haar ogen dicht gaat zingen kan ze beter thuis blijven
Trouwens, hebben ze de akkoorden iets meer afwisselend gemaakt? Het lijkt iets meer op en neer te gaan.quote:
Ja maar een hoed hoort bij kuntrie!11quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie nou hoeveel toffer Waylon is zonder die snerthoed...
Maar, ik wil geen hoed?quote:Op zondag 30 maart 2014 12:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou..paint dan er een hoed op als je zo graag een hoed wil...
Ik denk ook wel dat Belgie een zekerheidje is, mits hij alle noten haalt. Rusland gaat ook wel door. Estland heb ik niet zo hoog zitten.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:21 schreef aarontje112 het volgende:
Ik vind Nederland wel positief opvallen hoor, je hoort iig dat het kwaliteit is en dat kun je van veel niet zeggen. Want man man wat is Portugal slecht, en dan met name de zang daar blijft straks niks meer van over. Bovendien vind ik Rusland dit jaar tegenvallen, en komt nog bij dat ze bij Oost én West niet bepaald geliefd zijn op het moment. Oekraïne zie ik daarom wel veel sympathy votes trekken. Montenegro vind ik lastig in te schatten, vind het vlees noch vis en veel buren hebben ze niet.
Zeker:
1. Armenië
2. Hongarije
3. Azerbeidzjan
4. Zweden
5. Oekraïne
Zo goed als:
6. België
7. Nederland
8. Rusland
9. Estland
En dan gaat de laatste plek tussen Moldavië, Albanië en Montenegro, waarbij ik Moldavië de hoogste kans geef. Al is het maar omdat ze zo'n beetje elk jaar doorgaan.
Letland, San Marino, IJsland en Portugal acht ik volledig kansloos.
Vast, maar die hoor je toch niet live. Livemuziek is namelijk niet toegestaanquote:Op zondag 30 maart 2014 10:30 schreef Evertjan het volgende:
gaan ze ook zelf de gitaar bespelen tijdens het ESF?
Nee livemuziek niet wel jammerquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:40 schreef iBenny het volgende:
Vast, maar die hoor je toch niet live. Livemuziek is namelijk niet toegestaan
Ze kunnen er wel 1 kapotslaan voor de dramatiekquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
Vast, maar die hoor je toch niet live. Livemuziek is namelijk niet toegestaan
Dat past ook wel goed bij de sfeer van het nummer idd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze kunnen er wel 1 kapotslaan voor de dramatiek.
Vind dat een erg goed nummer, veel toegankelijker. Ben alleen niet zo'n fan van Miss Montreal zelf.quote:Op vrijdag 4 april 2014 13:16 schreef Dizer het volgende:
Even iets roepen. Laat ik 1 ding duidelijk maken, ik ben een grote fan van Ilse de Lange en ben echt gek op haar. Zou zo een kind van der willen hebben.
Maar ik denk als we Miss Montreal met Say Heaven, Say Hell hadden gestuurd, dan hadden we echt een veel grotere kans gehad om te winnen. Dat is echt veel meer een nummer dat past bij de songfestival.
Twee keer eens, ik vind haar echt verschrikkelijk, maar Say Heaven, Say Hell kan ik wel waarderenquote:Op vrijdag 4 april 2014 18:42 schreef grazz het volgende:
[..]
Vind dat een erg goed nummer, veel toegankelijker. Ben alleen niet zo'n fan van Miss Montreal zelf.
Ja Hunter! Wat had ik dat graag op het ESF willen zien en horen. Haar nieuwe single is ook goed! Van mij mag ze volgend jaar met minstens zoiets goed...quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Twee keer eens, ik vind haar echt verschrikkelijk, maar Say Heaven, Say Hell kan ik wel waarderen
Ik denk trouwens dat Hunter van Sandra van Nieuwland ook moeiteloos in de top 10 was geeindigd
Ilse is leukquote:
Tuurlijk wordt het niet dat, andere artiesten laten toch ook nog niet hun act zienquote:Op zondag 6 april 2014 11:25 schreef Greys het volgende:
Zie je wel, het wordt gewoon DAT als act.
Mét hoed![]()
![]()
![]()
http://www.radio6.nl/nieu(...)wordt-niet-aangepastquote:Songfestivallied wordt niet aangepast
Waylon en Ilse DeLange willen hun lied Calm after the Storm niet aanpassen.
Het duo kreeg landelijk veel kritiek op het nummer, maar de Common Linnets gaan het met dit liedje doen. Ze wilden eigenlijk de komende tijd een promotietournee maken langs kleine landen als Malta en Montenegro, maar dat gaat waarschijnlijk niet door omdat ze het de komende tijd te druk hebben in Nederland. Op 6 mei moeten ze aan de slag in Kopenhagen tijdens de eerste have finale van het Eurovisie Songfestival.
Dat mensen nog serieus hoop houden op aanpassingenquote:Op maandag 7 april 2014 11:53 schreef Greys het volgende:
Godsamme
En ja laat die promotour ook maar lekker zitten joh
Echt, eigenwijze piemels
quote:Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Dat mensen nog serieus hoop houden op aanpassingenHet is en blijft dit nummer mensen, en wat ze allemaal wel of niet gaan doen aan promotours of op dat podium hebben we toch niet in de hand. Deal with it!
Ik had nog ijdele hoop dat er een KLEIN beetje aangepast zou worden, mag toch? Ook al is het tegen beter weten in?quote:Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Dat mensen nog serieus hoop houden op aanpassingenHet is en blijft dit nummer mensen,
Laat ons nou lekker miepen en klagen van te voren en op de avond zelf weer retehard jubelen, het is ESF, deal with itquote:en wat ze allemaal wel of niet gaan doen aan promotours of op dat podium hebben we toch niet in de hand. Deal with it!
Moldavië doet het niet lekker in de polls die ik heb gezien, dus ik verwacht daar niet heel veel van.quote:Op maandag 7 april 2014 20:23 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben niet helemaal overtuigd dat we het gaan redden, al heb ik wel de steeds sterkere overtuiging dat er 8 landen boven Nederland gaan eindigen en 4 zeker onder ons. Daarmee zouden we dan 9e, 10e, 11e of 12e worden. Moldavië, Nederland, Montenegro en Albanië zouden die 4 landen dan zijn, waarbij ik denk dat Albanië vanwege het liedje de minste kans heeft.
Doen ze zichzelf aanquote:Op maandag 7 april 2014 18:31 schreef Peter het volgende:
O wee als ze hoogst verbaasd zijn als ze de finale niet eens halen..
Ik verwacht alleen wel veel van de televoting van de Moldavische regio-genotenquote:Op maandag 7 april 2014 20:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Moldavië doet het niet lekker in de polls die ik heb gezien, dus ik verwacht daar niet heel veel van.
België gaat een albanië 2012 doen vrees ik, maar wij waren vorig jaar beter en we mogen best wel afwisselen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Bekijk het positief, we zullen hoger scoren dan België.
Ik weet bijna zeker van nietquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
...van onderenquote:Op dinsdag 8 april 2014 23:25 schreef Pluto1975 het volgende:
Bij de bookmakers staan we overigens zevende....
Haha, no fucking wayquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Denk ik ook hoor, net zoals Servië vorig jaar.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:33 schreef Greys het volgende:
![]()
Alleen erg oneens met Rusland. Die overschat je een beetje, denk ik.
Niemendallerige mutsen met een niemendallerig nummer.
+ dat de oostbloklanden niet meer zo happig op Rusland stemmen, al wonen er nog wel veel russen..quote:Op woensdag 9 april 2014 12:33 schreef Greys het volgende:
![]()
Alleen erg oneens met Rusland. Die overschat je een beetje, denk ik.
Niemendallerige mutsen met een niemendallerig nummer.
Ben het grotendeels eens met je lijstje. Zet wel m'n vraagtekens bij Estland en Letland. Estland is niet bijster origineel, heeft een slechte loting en zou zomaar eens buiten de boot kunnen vallen. Letland is idd symphatiek maar ook gewoon amateuristisch slecht en al ben ik het met je eens dat televoters die vrolijkheid zouden kunnen belonen, ik denk niet dat veel juries dat zullen doen.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:14 schreef CommanderKeen het volgende:
Als ik zo de eerste semi inschat, wordt dit denk ik ongeveer de einduitslag
1. Armenia. De grote favoriet. Nummer is bijzonder, blijft hangen, uitstekende opbouw in het nummer, drama. Heeft profijt van diaspora stemmen in deze semi, plus buurlanden. Aram MP3 is geen mooiboy, maar sympathiek genoeg om mensen niet af te stoten. Performance nog een vraagteken, maar dat geldt voor bijna ieder land.
2. Hongarije. Het beste en meest modern nummer. Vergelijkbaar met Noorwegen vorig jaar. Gaat scoren bij jury, iets minder bij publiek verwacht ik. Zijn live zangkunsten zijn prima in orde. Hongarije heeft weinig profijt van buurstemmen en diaspora in deze semi, maar nummer moet op kwaliteit door kunnen. Pimp slot met laatste startplek.
3. Zweden. De meest pakkende en catchy ballad gezongen door een vrouw in deze semi. Sanna heeft een beetje ouwelijke uitstraling, maar het nummer zal genoeg stemmen kunnen trekken uit Noordwest-Europa.
4. Ukraine. Want Ukraine en het beste up-tempo, catchy nummer in deze finale. Zal ook genoeg buurstemmen kunnen pakken, plus misschien wat sympathie stemmen vanwege de politieke situatie.
5. Rusland. Want Rusland en twee mooie, jonge meiden op het podium. Nummer is verder ook prima in orde.
6. Azerbeidzjan. Mooie, dramatische ballad. Zal het beter doen bij juries dan bij de televoters. Azerbeidzjan heeft de staging altijd goed voor elkaar en weet ook altijd wel stemmen te ronselen.
7. Belgie. Het enige nummer in zijn soort. Zal zeker opvallen. Je houdt er van of niet, maar dat is vaak een goed teken voor een hoge telefoto score.
8. Letland. Letland? Ja, Letland. Ik denk dat dit verrassend hoog gaat scoren bij de televoting. Nummer is vergelijkbaar met Zwitserland vorig jaar, maar die stonden heel statisch op het podium. Deze Letse band heeft een vlotte, sympathieke uitstraling en met weinig vergelijkbare nummers in de semi zal dit een bepaald van de televoters erg aanspreken. Zal minder scoren bij de juries, maar moet een top 10 klassering kunnen redden.
9. Montenegro. Klassieke Montenegrijnse ballade. Spreekt een bepaald deel van de televoters aan en zal de stemmen uit Zuidoost Europa trekken. Zal het ook redelijk doen bij juries als zijnde een ambachtelijk gemaakt nummer. Goede startplek als een na laatste.
10. Estland. Ik denk dat dit dichter bij de inzendingen Slovenie of Duitsland van vorig jaar ligt dan bij Euphoria, qua kwaliteit, maar met weinig concurrentie op dance vlak in deze semi zie ik dit nog wel nipte top 10 klassering binnenslepen.
11. Nederland. Mooi sfeervol nummer, maar ik denk te weinig kracht om televoters er op te laten stemmen. Zal gemiddeld scoren bij de juries, met als eindresultaat een klassering net buiten de top 10, denk ik, helaas.
12. Albanie. Weinig aansprekend nummertje.
13. Ijsland. Apart nummer, wat daardoor een bepaald deel van de televoters wel zal aanspreken, maar ik zie dit onderaan eindigen bij de juries.
14. Moldavie. Op alle vlakken een gemiddeld nummer dat snel vergeten is. Vergelijkbaar met San Marino, maar Moldavie heeft over het algemeen iets meer voting power.
15. Portugal. Als vrolijk zomerdeuntje zal het nog wel wat stemmen trekken, maar de live uitvoering die ik heb gezien was zo slecht dat dit alleen maar buiten de top 10 kan eindigen.
16. San Marino. Zie Moldavie, maar dan met minder buurstemmen.
Als het televoters al aanspreekt, verwacht ik het niet meteen bij de hoogste klasseringen en van de jury verwacht ik sowieso weinig, dus als het dan 7e ofzo wordt bij de televoters en 14e bij de jury, levert dat per saldo weinig punten op.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:14 schreef CommanderKeen het volgende:
8. Letland. Letland? Ja, Letland. Ik denk dat dit verrassend hoog gaat scoren bij de televoting. Nummer is vergelijkbaar met Zwitserland vorig jaar, maar die stonden heel statisch op het podium. Deze Letse band heeft een vlotte, sympathieke uitstraling en met weinig vergelijkbare nummers in de semi zal dit een bepaald van de televoters erg aanspreken. Zal minder scoren bij de juries, maar moet een top 10 klassering kunnen redden.
In eigen taal zingen is een vorm van originaliteit die vorig jaar door de jury werd afgestraft. Daarbij is het geen Zeljko Joksimovic met een geweldige uitstraling, en zijn er weinig regionale stemmen te winnen. Het zou Montenegro met dit sterke nummer gegund zijn, maar ik betwijfel of ze heel veel meer kans maken dan bijv. Nederland.quote:9. Montenegro. Klassieke Montenegrijnse ballade. Spreekt een bepaald deel van de televoters aan en zal de stemmen uit Zuidoost Europa trekken. Zal het ook redelijk doen bij juries als zijnde een ambachtelijk gemaakt nummer. Goede startplek als een na laatste.
Als ze live goed is, dan is dit het enige Euphoria-achtige dancenummer in deze halve finale, en is liefde van zowel oost als west niet ondenkbaar en daarmee een Top 5-klassering in deze semi.quote:10. Estland. Ik denk dat dit dichter bij de inzendingen Slovenie of Duitsland van vorig jaar ligt dan bij Euphoria, qua kwaliteit, maar met weinig concurrentie op dance vlak in deze semi zie ik dit nog wel nipte top 10 klassering binnenslepen.
Net wel, net niet, het blijft een twijfelgevalletje. Maar goed, dat is met dit nummer ook wel een beetje eigen schuld.quote:11. Nederland. Mooi sfeervol nummer, maar ik denk te weinig kracht om televoters er op te laten stemmen. Zal gemiddeld scoren bij de juries, met als eindresultaat een klassering net buiten de top 10, denk ik, helaas.
Ik zou dat niet overschatten, Bosnië, Kroatië en Servië waren net klaar met het werpen van bommen op elkaars grondgebied, en ze gaven elkaar al weer massaal 12 punten.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:54 schreef Peter het volgende:
[..]
+ dat de oostbloklanden niet meer zo happig op Rusland stemmen, al wonen er nog wel veel russen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |