quote:
Op maandag 24 maart 2014 22:21 schreef aarontje112 het volgende:Ik vind Nederland wel positief opvallen hoor, je hoort iig dat het kwaliteit is en dat kun je van veel niet zeggen. Want man man wat is Portugal slecht, en dan met name de zang daar blijft straks niks meer van over. Bovendien vind ik Rusland dit jaar tegenvallen, en komt nog bij dat ze bij Oost én West niet bepaald geliefd zijn op het moment. Oekraïne zie ik daarom wel veel sympathy votes trekken. Montenegro vind ik lastig in te schatten, vind het vlees noch vis en veel buren hebben ze niet.
Zeker:
1. Armenië
2. Hongarije
3. Azerbeidzjan
4. Zweden
5. Oekraïne
Zo goed als:
6. België
7. Nederland
8. Rusland
9. Estland
En dan gaat de laatste plek tussen Moldavië, Albanië en Montenegro, waarbij ik Moldavië de hoogste kans geef. Al is het maar omdat ze zo'n beetje elk jaar doorgaan.
Letland, San Marino, IJsland en Portugal acht ik volledig kansloos.
Ik denk ook wel dat Belgie een zekerheidje is, mits hij alle noten haalt. Rusland gaat ook wel door. Estland heb ik niet zo hoog zitten.
Letland gaat wel scoren bij het publiek, maar niet bij de juries. Ik acht ze niet kansloos voor een finaleplek als ze een goede act opvoeren. Het is te vergelijken met Zwitserland vorig jaar, maar die hadden een hele statische act.
Nederland gaat het lastig krijgen. De placering na Portugal is gunstig, maar dan komen nog Montenegro en Hongarije en ik denk dat Nederland dan vergeten wordt. De Amerikaanse sound doet het doorgaans ook slecht op het ESF. Ze kunnen zomaar de finale mislopen.
Mijn voorspelling...
Zeker:
Hongarije, Armenië, Azerbeidzjan, Zweden, Oekraïne, België, Rusland
Middenmoot:
Nederland, Moldavie, Montenegro, Albanie, Letland, Estland
Zeker niet:
Portugal, San Marino, IJsland