http://www.radio6.nl/nieu(...)wordt-niet-aangepastquote:Songfestivallied wordt niet aangepast
Waylon en Ilse DeLange willen hun lied Calm after the Storm niet aanpassen.
Het duo kreeg landelijk veel kritiek op het nummer, maar de Common Linnets gaan het met dit liedje doen. Ze wilden eigenlijk de komende tijd een promotietournee maken langs kleine landen als Malta en Montenegro, maar dat gaat waarschijnlijk niet door omdat ze het de komende tijd te druk hebben in Nederland. Op 6 mei moeten ze aan de slag in Kopenhagen tijdens de eerste have finale van het Eurovisie Songfestival.
Dat mensen nog serieus hoop houden op aanpassingenquote:Op maandag 7 april 2014 11:53 schreef Greys het volgende:
Godsamme
En ja laat die promotour ook maar lekker zitten joh
Echt, eigenwijze piemels
quote:Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Dat mensen nog serieus hoop houden op aanpassingenHet is en blijft dit nummer mensen, en wat ze allemaal wel of niet gaan doen aan promotours of op dat podium hebben we toch niet in de hand. Deal with it!
Ik had nog ijdele hoop dat er een KLEIN beetje aangepast zou worden, mag toch? Ook al is het tegen beter weten in?quote:Op maandag 7 april 2014 12:48 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
Dat mensen nog serieus hoop houden op aanpassingenHet is en blijft dit nummer mensen,
Laat ons nou lekker miepen en klagen van te voren en op de avond zelf weer retehard jubelen, het is ESF, deal with itquote:en wat ze allemaal wel of niet gaan doen aan promotours of op dat podium hebben we toch niet in de hand. Deal with it!
Moldavië doet het niet lekker in de polls die ik heb gezien, dus ik verwacht daar niet heel veel van.quote:Op maandag 7 april 2014 20:23 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben niet helemaal overtuigd dat we het gaan redden, al heb ik wel de steeds sterkere overtuiging dat er 8 landen boven Nederland gaan eindigen en 4 zeker onder ons. Daarmee zouden we dan 9e, 10e, 11e of 12e worden. Moldavië, Nederland, Montenegro en Albanië zouden die 4 landen dan zijn, waarbij ik denk dat Albanië vanwege het liedje de minste kans heeft.
Doen ze zichzelf aanquote:Op maandag 7 april 2014 18:31 schreef Peter het volgende:
O wee als ze hoogst verbaasd zijn als ze de finale niet eens halen..
Ik verwacht alleen wel veel van de televoting van de Moldavische regio-genotenquote:Op maandag 7 april 2014 20:50 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Moldavië doet het niet lekker in de polls die ik heb gezien, dus ik verwacht daar niet heel veel van.
België gaat een albanië 2012 doen vrees ik, maar wij waren vorig jaar beter en we mogen best wel afwisselen!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Bekijk het positief, we zullen hoger scoren dan België.
Ik weet bijna zeker van nietquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
...van onderenquote:Op dinsdag 8 april 2014 23:25 schreef Pluto1975 het volgende:
Bij de bookmakers staan we overigens zevende....
Haha, no fucking wayquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:28 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Denk ik ook hoor, net zoals Servië vorig jaar.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:33 schreef Greys het volgende:
![]()
Alleen erg oneens met Rusland. Die overschat je een beetje, denk ik.
Niemendallerige mutsen met een niemendallerig nummer.
+ dat de oostbloklanden niet meer zo happig op Rusland stemmen, al wonen er nog wel veel russen..quote:Op woensdag 9 april 2014 12:33 schreef Greys het volgende:
![]()
Alleen erg oneens met Rusland. Die overschat je een beetje, denk ik.
Niemendallerige mutsen met een niemendallerig nummer.
Ben het grotendeels eens met je lijstje. Zet wel m'n vraagtekens bij Estland en Letland. Estland is niet bijster origineel, heeft een slechte loting en zou zomaar eens buiten de boot kunnen vallen. Letland is idd symphatiek maar ook gewoon amateuristisch slecht en al ben ik het met je eens dat televoters die vrolijkheid zouden kunnen belonen, ik denk niet dat veel juries dat zullen doen.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:14 schreef CommanderKeen het volgende:
Als ik zo de eerste semi inschat, wordt dit denk ik ongeveer de einduitslag
1. Armenia. De grote favoriet. Nummer is bijzonder, blijft hangen, uitstekende opbouw in het nummer, drama. Heeft profijt van diaspora stemmen in deze semi, plus buurlanden. Aram MP3 is geen mooiboy, maar sympathiek genoeg om mensen niet af te stoten. Performance nog een vraagteken, maar dat geldt voor bijna ieder land.
2. Hongarije. Het beste en meest modern nummer. Vergelijkbaar met Noorwegen vorig jaar. Gaat scoren bij jury, iets minder bij publiek verwacht ik. Zijn live zangkunsten zijn prima in orde. Hongarije heeft weinig profijt van buurstemmen en diaspora in deze semi, maar nummer moet op kwaliteit door kunnen. Pimp slot met laatste startplek.
3. Zweden. De meest pakkende en catchy ballad gezongen door een vrouw in deze semi. Sanna heeft een beetje ouwelijke uitstraling, maar het nummer zal genoeg stemmen kunnen trekken uit Noordwest-Europa.
4. Ukraine. Want Ukraine en het beste up-tempo, catchy nummer in deze finale. Zal ook genoeg buurstemmen kunnen pakken, plus misschien wat sympathie stemmen vanwege de politieke situatie.
5. Rusland. Want Rusland en twee mooie, jonge meiden op het podium. Nummer is verder ook prima in orde.
6. Azerbeidzjan. Mooie, dramatische ballad. Zal het beter doen bij juries dan bij de televoters. Azerbeidzjan heeft de staging altijd goed voor elkaar en weet ook altijd wel stemmen te ronselen.
7. Belgie. Het enige nummer in zijn soort. Zal zeker opvallen. Je houdt er van of niet, maar dat is vaak een goed teken voor een hoge telefoto score.
8. Letland. Letland? Ja, Letland. Ik denk dat dit verrassend hoog gaat scoren bij de televoting. Nummer is vergelijkbaar met Zwitserland vorig jaar, maar die stonden heel statisch op het podium. Deze Letse band heeft een vlotte, sympathieke uitstraling en met weinig vergelijkbare nummers in de semi zal dit een bepaald van de televoters erg aanspreken. Zal minder scoren bij de juries, maar moet een top 10 klassering kunnen redden.
9. Montenegro. Klassieke Montenegrijnse ballade. Spreekt een bepaald deel van de televoters aan en zal de stemmen uit Zuidoost Europa trekken. Zal het ook redelijk doen bij juries als zijnde een ambachtelijk gemaakt nummer. Goede startplek als een na laatste.
10. Estland. Ik denk dat dit dichter bij de inzendingen Slovenie of Duitsland van vorig jaar ligt dan bij Euphoria, qua kwaliteit, maar met weinig concurrentie op dance vlak in deze semi zie ik dit nog wel nipte top 10 klassering binnenslepen.
11. Nederland. Mooi sfeervol nummer, maar ik denk te weinig kracht om televoters er op te laten stemmen. Zal gemiddeld scoren bij de juries, met als eindresultaat een klassering net buiten de top 10, denk ik, helaas.
12. Albanie. Weinig aansprekend nummertje.
13. Ijsland. Apart nummer, wat daardoor een bepaald deel van de televoters wel zal aanspreken, maar ik zie dit onderaan eindigen bij de juries.
14. Moldavie. Op alle vlakken een gemiddeld nummer dat snel vergeten is. Vergelijkbaar met San Marino, maar Moldavie heeft over het algemeen iets meer voting power.
15. Portugal. Als vrolijk zomerdeuntje zal het nog wel wat stemmen trekken, maar de live uitvoering die ik heb gezien was zo slecht dat dit alleen maar buiten de top 10 kan eindigen.
16. San Marino. Zie Moldavie, maar dan met minder buurstemmen.
Als het televoters al aanspreekt, verwacht ik het niet meteen bij de hoogste klasseringen en van de jury verwacht ik sowieso weinig, dus als het dan 7e ofzo wordt bij de televoters en 14e bij de jury, levert dat per saldo weinig punten op.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:14 schreef CommanderKeen het volgende:
8. Letland. Letland? Ja, Letland. Ik denk dat dit verrassend hoog gaat scoren bij de televoting. Nummer is vergelijkbaar met Zwitserland vorig jaar, maar die stonden heel statisch op het podium. Deze Letse band heeft een vlotte, sympathieke uitstraling en met weinig vergelijkbare nummers in de semi zal dit een bepaald van de televoters erg aanspreken. Zal minder scoren bij de juries, maar moet een top 10 klassering kunnen redden.
In eigen taal zingen is een vorm van originaliteit die vorig jaar door de jury werd afgestraft. Daarbij is het geen Zeljko Joksimovic met een geweldige uitstraling, en zijn er weinig regionale stemmen te winnen. Het zou Montenegro met dit sterke nummer gegund zijn, maar ik betwijfel of ze heel veel meer kans maken dan bijv. Nederland.quote:9. Montenegro. Klassieke Montenegrijnse ballade. Spreekt een bepaald deel van de televoters aan en zal de stemmen uit Zuidoost Europa trekken. Zal het ook redelijk doen bij juries als zijnde een ambachtelijk gemaakt nummer. Goede startplek als een na laatste.
Als ze live goed is, dan is dit het enige Euphoria-achtige dancenummer in deze halve finale, en is liefde van zowel oost als west niet ondenkbaar en daarmee een Top 5-klassering in deze semi.quote:10. Estland. Ik denk dat dit dichter bij de inzendingen Slovenie of Duitsland van vorig jaar ligt dan bij Euphoria, qua kwaliteit, maar met weinig concurrentie op dance vlak in deze semi zie ik dit nog wel nipte top 10 klassering binnenslepen.
Net wel, net niet, het blijft een twijfelgevalletje. Maar goed, dat is met dit nummer ook wel een beetje eigen schuld.quote:11. Nederland. Mooi sfeervol nummer, maar ik denk te weinig kracht om televoters er op te laten stemmen. Zal gemiddeld scoren bij de juries, met als eindresultaat een klassering net buiten de top 10, denk ik, helaas.
Ik zou dat niet overschatten, Bosnië, Kroatië en Servië waren net klaar met het werpen van bommen op elkaars grondgebied, en ze gaven elkaar al weer massaal 12 punten.quote:Op woensdag 9 april 2014 14:54 schreef Peter het volgende:
[..]
+ dat de oostbloklanden niet meer zo happig op Rusland stemmen, al wonen er nog wel veel russen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |