Ja dat klopt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook zeg dat je waarschijnlijk geen ondernemer/ZZP-er bent als je daar gaat werken.
Ja dat is waar. Daarom wil ik ook liever een nul uren contract als ik bij haar zal gaan werken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je die zelfstandigheid van het ondernemerschap iets te geromantiseerd ziet, in geen enkele ondernemingsvorm heb je uiteindelijk zelf veel in te brengen, het is namelijk de bedoeling dat je er klanten mee tevreden stelt.
Wat momenteel veel als ZZP'er wordt voorgesteld is een soort flexcontract waarin je geen enkele zekerheid meer hebt en het allemaal maar zelf lekker uitzoekt
Beter zit je dan ergens op de payroll met een nul-uren-contract, scheelt je de rompslomp als je er alsnog geld mee begint te verdienen.
ZZP'en/freelancen is alleen lucratief als je een heel bijzondere expertise hebt omdat je dan zelf nog iets over je tarieven te melden hebt, daarbij vergt het dan nog een zekere discipline die zorgt dat je een stootje kunt hebben als het allemaal wat tegenzit.
daarom zit ik liever in de detachering waar ik alleen met mijn vak bezig ben
En de eerste jaren heel veel geld inbrengen en weinig verdienen. Zeker in deze tijd het gaat niet echt briljant met de horeca.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:59 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Daarom wil ik ook liever een nul uren contract als ik bij haar zal gaan werken.
Maar uiteindelijk, als ik iets van ervaring heb kunnen opdoen, wil ik wel echt een ondernemer zijn van een eigen zaak. En ja natuurlijk brengt dat risico's en alles met zich mee. En heeeel veel regelen en doen.
Absoluut waar, en dat is iets wat veel mensen vergeten. Die vinden hun vak leuk, gaan dat zelfstandig doen, en komen er dan achter dat ze eigenlijk niet zo'n heel groot deel van hun tijd daadwerkelijk met dat vak bezig zijn. De rest met facturen schrijven, onderhandelen, leveranciers ontvangen, boekhouding, belastingaangiften, acquisitie etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:55 schreef Ouwesok het volgende:
...
daarom zit ik liever in de detachering waar ik alleen met mijn vak bezig ben
Jep. Daarom zie ik t ook pas over jaren gebeuren dat ik een eigen lunchroom begin. Wil wel het geld er voor hebben natuurlijk. En over 5 jaar gaat het wellicht wel weer een stukje beter met de economie? Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En de eerste jaren heel veel geld inbrengen en weinig verdienen. Zeker in deze tijd het gaat niet echt briljant met de horeca.
Werkt ook simpeler. Jij hebt één werkgever tevreden te houden. ik heb een werkgever en een opdrachtgever tevreden te houden. Als zelfstandig ondernemer heb je de hele wereld als potentiele werkgever die je tevreden moet houden. Zo bar veel vrijheid heb je dus niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Absoluut waar, en dat is iets wat veel mensen vergeten. Die vinden hun vak leuk, gaan dat zelfstandig doen, en komen er dan achter dat ze eigenlijk niet zo'n heel groot deel van hun tijd daadwerkelijk met dat vak bezig zijn. De rest met facturen schrijven, onderhandelen, leveranciers ontvangen, boekhouding, belastingaangiften, acquisitie etc. etc. etc.
ik ben in loondienst, verdient beter
Laten we idd erop hopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:04 schreef xuryah het volgende:
[..]
Jep. Daarom zie ik t ook pas over jaren gebeuren. Wil wel het geld er voor hebben natuurlijk. En over 5 jaar gaat het wellicht wel weer een stukje beter met de economie? Laten we het open.
Nou ja, als mijn klanten niet tevreden zijn, is mijn werkgever dat doorgaans ook nietquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:04 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Werkt ook simpeler. Jij hebt één werkgever tevreden te houden. ik heb een werkgever en een opdrachtgever tevreden te houden. Als zelfstandig ondernemer heb je de hele wereld als potentiele werkgever die je tevreden moet houden. Zo bar veel vrijheid heb je dus niet.
Dan heb je het tegen mij over opscheppen. Ik houd mij wat dat betreft altijd erg in omdat ik daar totaal niet van hou maar als ik deze topic reeks zo zie is iedereen hier altijd erg vol van zichzelf.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:31 schreef Uncle het volgende:
[..]
Voetbal is pas voor mietjes!
En opscheppen hoe zwaar je werk wel is ook trouwens. Dat zijn meestal dezelfde personen die op hun 56e al met pensioen willen omdat het zo zwaar was... ;')
en bedanktquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dan heb je het tegen mij over opscheppen. Ik houd mij wat dat betreft altijd erg in omdat ik daar totaal niet van hou maar als ik deze topic reeks zo zie is iedereen hier altijd erg vol van zichzelf.
Niet echt eigenlijkquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dan heb je het tegen mij over opscheppen. Ik houd mij wat dat betreft altijd erg in omdat ik daar totaal niet van hou maar als ik deze topic reeks zo zie is iedereen hier altijd erg vol van zichzelf.
Ik door de bittergarnituur die we op het werk kregen. 2 enorme dozen vol plus bier erbij! Dat was ik totaal niet gewend dat een werkgever om zijn werknemers geeft n.a.v. mijn vorige werkgever waar ik echt helemaal niets van kreeg behalve mijn salaris.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:31 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben wel vol van mezelf maar dat komt denk ik door dat bord macaroni
Ik en dik gaan niet samen al ben ik wel wat zwaarder geworden na die 7 maanden niets doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker toch? Al moet je wel oppassen. Straks wordt je nog een dikke papzak ondanks het harde werken
Leuk! Laat je me weten wat je er van vond?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
Bezig met de aardappel partjes, recept van xuryah.
De hele keuken ruikt naar de gekruide partjes!
Zodadelijk gaan ze de oven in. Yamm!
(Alle kruiden waren toevallig in huis)
dat zou leuk zijnquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:39 schreef xuryah het volgende:
[..]
Leuk! Laat je me weten wat je er van vond?
Ik net weer terug van hardlopen trouwens. Was wel weer lekker, ging iets beter dan de vorige keertoch nog steeds zwaar! Zondag weer.
Nu couscous salade maken, vanavond misschien bowlen als mn vriendinnen kunnen
Doe dat dan naar diegene wie de opmerking maaktequote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:31 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ja ja ja .
Opmerking vond ik niet netjes dus die moest ik terug kaatsen.
Het was heerlijk!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:39 schreef xuryah het volgende:
[..]
Leuk! Laat je me weten wat je er van vond?
Ik net weer terug van hardlopen trouwens. Was wel weer lekker, ging iets beter dan de vorige keertoch nog steeds zwaar! Zondag weer.
Nu couscous salade maken, vanavond misschien bowlen als mn vriendinnen kunnen
Ik heb niets tegen een beetje opscheppen op zijn tijd hoor...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik vatte het wat chagrijnig op.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:22 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen een beetje opscheppen op zijn tijd hoor...Ik snap alleen niet dat je 'opschept' over de zwaarte van je werk. Ik heb overigens niets tegen hard werken, maar het zijn de lichamelijk (extreem) harde werkers die snel zijn afgeschreven of zichzelf snel afgeschreven vinden
![]()
Er zat meer een welgemeend advies in mijn opmerking verborgen: zuinig zijn op je lichaam, je moet er nog een leven lang mee doen. Verder niets dan liefde aan iedereen die wel of niet wil opscheppen![]()
Als het ergens kan en mag dan is het wel in SC (en in het pats topic maar daar is er toch altijd een baas boven baas)
Super leuk om te horen!!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:56 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Het was heerlijk!
We houden wel van wat pittig gekruid eten.
Lekker knapperig waren ze en goed van smaak.
We gaan het zeker vaker maken
Jaaa het was heerlijk hihi!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:49 schreef Mironda90 het volgende:
[..]
dat zou leuk zijnnog genoten van t gebakje van opa en oma? En de hond? Ik wil ook graag n hond haha
![]()
Ik heb btw mn vette hap gegeten : zelfgemaalte pizza!
http://www.theguardian.co(...)ble-congress-says-soquote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:08 schreef xuryah het volgende:
[..]
Jummie, pizza! En niet eens heul slecht als je er lekker veel groente op doet
Opschepperquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:41 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ik vatte het wat chagrijnig op.
Ik ken mezelf vrij goed en ik ben echt niet zomaar afgeschreven. Ben erg taai. (Nee ik schep niet op)
Zie je! Pizza is zelfs een groentequote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:19 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)ble-congress-says-so
meh. Mijn collega`s falen gewoon.quote:
Niks met alcoholquote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Truste!
Ik moet echt niks meer met alcohol drinken..
Lol dat kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Niks met alcohol
[ afbeelding ]
Ja, zo heet dat spul
Ik ben inmiddels een half jaar van de tabak af en mijn laatste alcoholische versnapering was een biertje in 1986 dat me een minuut of vijf verkoeling en acht uur bulderende koppijn bezorgde. Sedertdien geen drup alcohol meer geconsumeerd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lol dat kende ik nog niet.
Gestopt met roken, beetje van de kaart na 3 glaasjes wijn.. What is happening to me...?![]()
Pizza in de blenderquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:46 schreef xuryah het volgende:
[..]
Zie je! Pizza is zelfs een groenteZo veel van eten als je wilt dus!
Zou het ook lekker zijn door een "green smoothie"?![]()
Dat zijn beste scoresquote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
meh. Mijn collega`s falen gewoon.had 156, 170 en 133. Vooral die 133 hadden ze wel kunnen inhalen.
Na die dip wat stoppen met roken betreft heb ik eigenlijk nergens meer last van gehad. En een biertje of wijntje die ga ik niet laten staan. Maar drink bijna nooit meer dus het klapt er 10x zo hard in tegenwoordig. De studententijd is echt voorbij vrees ikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels een half jaar van de tabak af en mijn laatste alcoholische versnapering was een biertje in 1986 dat me een minuut of vijf verkoeling en acht uur bulderende koppijn bezorgde. Sedertdien geen drup alcohol meer geconsumeerd.
Haha, ik herken het ook. Echt vreselijk. Ik ben na 2 biertjes al flink aangeschoten. Wel lekker goedkoop :p drink echt vrijwel nooit meer.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Na die dip wat stoppen met roken betreft heb ik eigenlijk nergens meer last van gehad. En een biertje of wijntje die ga ik niet laten staan. Maar drink bijna nooit meer dus het klapt er 10x zo hard in tegenwoordig. De studententijd is echt voorbij vrees ik![]()
En 1986toen was ik nog niet eens vloeibaar.
Heb thuis alleen nog maar 0,0 rosé bier en raadler liggen. Wat trouwens goed te drinken isquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:30 schreef xuryah het volgende:
[..]
Haha, ik herken het ook. Echt vreselijk. Ik ben na 2 biertjes al flink aangeschoten. Wel lekker goedkoop :p drink echt vrijwel nooit meer.
Boven de 125 moet wel lukkenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Dat zijn beste scores
Wij doen met vrienden mee met een bowlingtoernooi voor buurten etc.
Gooien als team gemiddeld zo'n 115.
Wat gemiddeld 125 en wat zo rond de 105.
Ik weet nu wie we moeten vragen als we eens een invaller nodig hebben
Elke keer als je denkt dat die idioten het niet gekker kunnen maken...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:19 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)ble-congress-says-so
Ja Radler is ook lekker inderdaad! Toch lekker voor zomerse avondenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heb thuis alleen nog maar 0,0 rosé bier en raadler liggen. Wat trouwens goed te drinken is
Ik had de vorige de laatste beurt een strike. En de 2 bonus waren ook strikesquote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Boven de 125 moet wel lukkenGister ging ik op het laatste toen we al bijna klaar waren gooien zonder je vingers in de bal te doen, soort slinger worp en dan met een lichte bal. Maar dat gaat nog best goed
dan gooi je 37 km per uur of zo. Als je dan beetje in het midden raakt is het ook sowieso strike. Maar daar ga ik nog maar eens een keertje mee oefenen.
Precies, lekker in de zomer op het terras heerlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:16 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja Radler is ook lekker inderdaad! Toch lekker voor zomerse avonden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |