Is wel direct een oplossing voor het afkoelen van het ei. Om heel eerlijk te zijn is dit dan ook mijn methode, maar durfde geen eigen invulling te geven aan dit magnifieke recept.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:53 schreef essnhills het volgende:
Je moet dat ei niet zo groot laten joh. Gewoon vakkundig met een spatel in kleinere stukjes verdelen, bij voorkeur in driehoekjes. Ongeveer 1 bij 1,5cm. Dit roer je dan door het prutje heen zodat je tijdens het verorberen van je smakelijke maal af en toe aangenaam verrast wordt door een stiekem verstopt stukje ei. Dat maakt de ervaring nog allemaal wat spannender, als je dat aandurft.
Noem je mij nu een mindere kokquote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ok voor de liefhebbers zal ik nu het recept posten;
1. Kook rijst
2. Bak vlees en groenten
3. Voeg wat water en een geheim kruidenmengsel toe.
Ok nu wordt het lastig
4. BAK NU OOK EIEREN. Voor de duidelijkheid, op dit moment heb je dus 3 pannen op het vuurMultitasken alles. Mindere koks adviseer ik dan ook de eieren achterwege te laten, doe dit maar als je wat meer ervaring hebt.
5. Giet de rijst af en meng dit door je nasiprut
6. Garneer met sambal en een appelsap on the side.
Nee, natuurlijk niet. Jij moest dit gerecht zelf ontwikkelen en ik kon simpel jouw recept volgen. Daardoor had ik nog het vermogen die 3 eitjes erbij te bakken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Noem je mij nu een mindere kok
Ik ben juist heul wijsquote:
Ik eet nooit rode sausquote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik doe ook altijd een spiegeleitje, bij de macaroni met rode saus ook trouwens
Het is dan ook wel erg spannend om een dergelijk recept te verbeteren. Maar ik durf het wel aan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Is wel direct een oplossing voor het afkoelen van het ei. Om heel eerlijk te zijn is dit dan ook mijn methode, maar durfde geen eigen invulling te geven aan dit magnifieke recept.
De enige manier hoe je het zou kunnen verbeteren is door het uit te serveren op je tetten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik ben juist heul wijs
[..]
Ik eet nooit rode saus
[..]
Het is dan ook wel erg spannend om een dergelijk recept te verbeteren. Maar ik durf het wel aan.
Voor jou als 'buitenstander' is het ook wel ietwat makkelijker. Ik weet tot wat Johannes in staat is en dit maakt het daarom bijna godslastering als ik zijn heilige scriptie eigenhandig zonder onderling overleg aanpas.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:21 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het is dan ook wel erg spannend om een dergelijk recept te verbeteren. Maar ik durf het wel aan.
Er is maar een select nummertje chefs in staat dit gerecht überhaupt klaar te maken, en Knut heeft het geluk dat hij is uitverkoren. Ik moet zeggen dat ik bijzonder trots op hem ben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:25 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Voor jou als 'buitenstander' is het ook wel ietwat makkelijker. Ik weet tot wat Johannes in staat is en dit maakt het daarom bijna godslastering als ik zijn heilige scriptie eigenhandig zonder onderling overleg aanpas.
Nasi a la Johannes = Nasi a la Johannes. Een Nasi a la Essnhills zou ik ook maar wat graag samen nuttigen maar is toch weer een totaal andere ervaring.
Allemaal afgunst is het.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:29 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon ff onder de koude kraan met je rijst? Daarna opnieuw afgieten? Of vloek ik nou in de kerk?
Vind het wel lullig voor Knut en Johannes dat hun recept zo afgekraakt wordt. Ze doen hun best. Misschien zijn het niet de beste maar ik zou er serieus moeite mee hebben om 3 pannen tegelijkertijd in de gaten te houden.
Welnee joh, gewoon een liefdevolle tip om het recept eventueel naar smaak aan tequote:
Bedankt voor de tips, maar je doet alsof we het over een heel simpel gerechtje hebben, terwijl we weten dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:51 schreef essnhills het volgende:
[..]
Welnee joh, gewoon een liefdevolle tip om het recept eventueel naar smaak aan te
En dit is haalbaar voor iedereen, als je de eieren er in stukjes doorheen roert kun je die al van te voren bakken zodat je niet die derde pan moet beroeren
Je begrijpt me verkeerdquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips, maar je doet alsof we het over een heel simpel gerechtje hebben, terwijl we weten dat dat niet zo is.
Oké dankjewelquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerdDoor het ei op deze manier te doen kun je je aandacht volledig richten op het bereiden van een verrukkelijke nasi.
Je bent zelf een magnetron.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:02 schreef Myraela het volgende:
Kan ik dit ook in de magnetron klaarmaken?
Wat een doodzonde dit. Ik walg van deze insinuatiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:02 schreef Myraela het volgende:
Kan ik dit ook in de magnetron klaarmaken?
Maar piet, geef toe, zelf zonder trassi is dit een recept wat water in de mond laat open, of niet dan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |