Wel allemaal films met redelijk tot zeer goede beoordelingen op IMDB.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:20 schreef Godtje het volgende:
* Ronde 4
2. Silver Linings Playbook - Captain Phillips
4. Before Midnight - Imposible, Lo
5. Gravity - Pacific Rim
7. Mud - Django Unchained
Wat zit er toch nog een hoop slechte films in. FOK! smaak of mager film jaar.
Ik ga voor de combinatie van beide.
Ik vond het in de breedte juist een vrij sterk jaar. Als ik bv naar de Oscargenomineerden kijk, dan zitten daar geen zwakke films bij. Het enige was voor mij misschien dat er wat te weinig echte uitschieters bij zaten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:20 schreef Godtje het volgende:
Wat zit er toch nog een hoop slechte films in. FOK! smaak of mager film jaar.
Ik ga voor de combinatie van beide.
De meeste oscarnominaties van dit jaar, doen wel pas aan het toernooi van volgend jaar mee. Of bedoel je de oscarnominaties van vorig jaar?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het in de breedte juist een vrij sterk jaar. Als ik bv naar de Oscargenomineerden kijk, dan zitten daar geen zwakke films bij. Het enige was voor mij misschien dat er wat te weinig echte uitschieters bij zaten.
Ik bedoelde die van 2014, maar die van 2013 waren ook stuk voor stuk heel aardig.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:11 schreef ohnikua het volgende:
[..]
De meeste oscarnominaties van dit jaar, doen wel pas aan het toernooi van volgend jaar mee. Of bedoel je de oscarnominaties van vorig jaar?
Django Unchained en La Vie d'Adele hebben het bij mij denk ik toch wel tot de toptien allertijden weten te schoppen.
Vergeleken met Jagten en Armour vorig jaar vind ik alles tegenvallen. Daarnaast nog eens Lincoln en zelfs Les Misérables kwam boven dit niveau uit wat mij betreft. Life of Pi was zo een andere zeer positieve vorig jaar. Dat mis ik echt nu.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het in de breedte juist een vrij sterk jaar. Als ik bv naar de Oscargenomineerden kijk, dan zitten daar geen zwakke films bij. Het enige was voor mij misschien dat er wat te weinig echte uitschieters bij zaten.
Dan ga je dit deel inderdaad ook niet trekken. Ik vond de eerste twee erg goed, maar in dit derde deel vertonen de hoofdpersonages nogal vervelende trekken.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:29 schreef ohnikua het volgende:
Django lijkt mij nu juist topfavoriet. In ieder geval prettig dat ik komende ronde op 3 duels kan stemmen. Het eerste deel van de Before-serie vond ik zo irritant, dat ik me daar niet meer aan wil wagen.
Midnight is wel weer heel anders dan Sunrise en Sunset, veel minder 'charming' omdat ze tochquote:Op maandag 24 maart 2014 21:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Dan ga je dit deel inderdaad ook niet trekken. Ik vond de eerste twee erg goed, maar in dit derde deel vertonen de hoofdpersonages nogal vervelende trekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die veranderingen van de personages zijn m.i. dus juist zeer terecht/geloofwaardig en maken dit voor mij een perfect slot van een drieluik over liefde. Nu denk ik niet dat dat de verandering is waar ohnikua op zit te wachten, maar ik vind de vergelijking dit je trekt niet helemaal terecht.![]()
Realitychecks doen pijn ja.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:11 schreef Saviola het volgende:
Geloofwaardig, daar zat ik op te wachten ja![]()
* nog steeds teleurgesteld is
Als je al niets voor hem voelt in Sunset, dan is het inderdaad een soort van MI-5.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:13 schreef ohnikua het volgende:
Ja goed, ik kan wel inzien waarom mensen het een goede serie films vinden, maar soms ontbreekt het gewoon aan een 'klik' met de personages. Vooral Ethan Hawke vond ik (in deel 1) een vervelend, onsympathiek betwetertje, dan houdt het al snel op met zo'n film
Gelukkig komt alles weer goed in 2022quote:Op maandag 24 maart 2014 22:14 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Realitychecks doen pijn ja.
Maar ik vond het fantastisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dat is inderdaad wat we allemaal willen. Het moet niet ineens een sprookje worden Siempie...![]()
hersteltquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* Kwartfinale
1. Before Midnight - Vie d'Adèle, La
2. Rush - Captain Phillipsnet de twee films tegenover elkaar die ik nog niet heb gezien. CP ga ik zeker nog wel kijken. Rush trekt me wat minder.
3. Inside Llewyn Davis - Django Unchained
4. Master, The - Gravity als The Master wint van Gravity is mijn vetrouwen in Fok weer een beetje herstelt
Ik vind het idd ook weinig verrassend. Misschien alleen Rush en in iets mindere mate Inside Llewyn Davisquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:19 schreef ohnikua het volgende:
Wat had je dan verwacht? Dit is toch wel zo'n beetje logisch als je kijkt naar de recensies, de awards en de cijfers op imdb?
Ik vind het ook niet per se verrassend, maar wel een beetje meh. Vooral de lotingen vind ik erg jammer, zoals nu Rush vs Cpt Phillips (de twee minste van de laatste 8 tegen elkaar) en Django die elke keer de op papier makkelijkste loting heeft. Maar goed, ik blijf gewoon hopen op een verrassinkje als winnaar.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik vind het idd ook weinig verrassend. Misschien alleen Rush en in iets mindere mate Inside Llewyn Davis
Maar objectief bekeken zijn het wel alle 8 'goede' films, zeker ook Rush en Captain Philips.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:07 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet per se verrassend, maar wel een beetje meh. Vooral de lotingen vind ik erg jammer, zoals nu Rush vs Cpt Phillips (de twee minste van de laatste 8 tegen elkaar) en Django die elke keer de op papier makkelijkste loting heeft. Maar goed, ik blijf gewoon hopen op een verrassinkje als winnaar.
Die hadden alle vier gewoon pech dat ze al snel tegen erg sterke tegenstanders moesten. La grande belezza moest bv al meteen tegen Before Midnight, anders was die ook wel verder gekomen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef vinnypassy het volgende:
En zo slecht vond ik 2013 ook niet, maar films als Only God Forgives, Short Term 12, Borgman en La Grande Belezza zijn nu eenmaal niet echt films voor 'het grote publiek'. Maar ik heb nogal eens het gevoel gehad dat de mindere film vaak de KO won en ondanks dat ik 5/8 van de films nu tof vind en ik stiekem vooral gewoon bang dat Django gaat winnen en dat dat toch wat teveel van het goede is.
Dat zou in theorie toch niet uit moeten maken, als men alleen stemt op de duels waarvan beide films bekend zijn? Het is denk ik meer dat de iets meer obscure films maar net je ding moeten zijn, terwijl een Django Unchained of Captain Philips in principe iedereen wel in enige mate aanspreekt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:02 schreef Saviola het volgende:
Mee eens ja. Ik vind 2013 wél een goed jaar, zeker als ik even mn persoonlijke lijst doorspit, alleen krijg je bij zo'n toernooi waar veel plebs meestemt natuurlijk de meer bekende films die overblijven en niet de beste.
Daarom wint de middelmaat meestal. Een allemansvriend film. Zo heeft Friends ooit beste serie ooit prijs gewonnen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:31 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Dat zou in theorie toch niet uit moeten maken, als men alleen stemt op de duels waarvan beide films bekend zijn? Het is denk ik meer dat de iets meer obscure films maar net je ding moeten zijn, terwijl een Django Unchained of Captain Philips in principe iedereen wel in enige mate aanspreekt.
Dit zijn de films die de laatste 10 jaar gewonnen hebben op FOK!:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daarom wint de middelmaat meestal. Een allemansvriend film.
Ik denk dat dat toch een heel aardig lijstje is en dat er zeker geen sprake van is dat de middelmaat won.quote:2012: Jagten (januari 2013)
2011: Black Swan (februari 2012)
2010: Inception (februari 2011)
2009: Inglourious Basterds (december 2009)
2008: No Country for Old Men (februari 2009)
2007: El Laberinto del Fauno (maart 2008)
2006: The Departed (januari 2007)
2005: Bin-jip (januari 2006)
2004: Oldboy (januari 2005)
2003: Kill Bill: Vol. 1 (januari 2004)
Middelmaat is inderdaad de verkeerde term. Daarom een allemansvriend de user voor me ook al zquote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit zijn de films die de laatste 10 jaar gewonnen hebben op FOK!:
[..]
Ik denk dat dat toch een heel aardig lijstje is en dat er zeker geen sprake van is dat de middelmaat won.
Mja, ik vond bij 3 van die 4 films dat ze nauwelijks bij het beste werk van de regisseurs in kwestie hoorden (idem trouwens voor Inside Llewyn Davis en The Master, zelfs La Vie d'Adele vond ik een stap achteruit vergeleken met La Graine et le Mulet). En Short Term 12 was een leuk maar ook bijzonder generiek indie-filmpje.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef vinnypassy het volgende:
En zo slecht vond ik 2013 ook niet, maar films als Only God Forgives, Short Term 12, Borgman en La Grande Belezza zijn nu eenmaal niet echt films voor 'het grote publiek'. Maar ik heb nogal eens het gevoel gehad dat de mindere film vaak de KO won en ondanks dat ik 5/8 van de films nu tof vind en ik stiekem vooral gewoon bang dat Django gaat winnen en dat dat toch wat teveel van het goede is.
quote:
Dan laat ik wel het gemiddelde van IMDB en Moviemeter cijfer tot 5 cijfers achter de komma ofzo beslissen en zeg alsjeblieft niet dat die ook gelijk isquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:32 schreef Kansenjongere het volgende:
En als het dan nog/weer gelijk is penalty's?
quote:
Duel 1 is nu ook correct.quote:Op dinsdag 1 april 2014 22:10 schreef Rucebo het volgende:
Rush is toch door in plaats van Captain Phillips?
2. Gravity - Django Unchained
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gravity vond ik qua plot en acteerprestaties niet zo boeiend, maar die film heeft het momentum. Eindelijk had 3D echt een rol in de filmervaring en was er meer te zien dan wat snorkels die rondbanjeren.
Rush is de meest conventionele film, een film zoals er wel meer zijn, maar ik vond hem daarin wel érg sterk. Vette montage, knap neergezette personages (waarbij je als kijker zelf een kant mag kiezen - en die kant wisselt nogal eens) en een heel spannend verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enfin, 4 goede films dus, maar 2 steken er bovenuit:
1. Vie d'Adèle, La - Rush
Was ook gewoon beter geweest als hij een uur korter was geweest.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:43 schreef Mike het volgende:
Ik vond Rush ook niet het beste van dit jaar, maar La Vie d'Adèle viel me tegen.
De beste film (voor mij) van het afgelopen jaar. Gravity daarentegen vond ik maar een simpel verhaal met mooie beelden.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:39 schreef planethugo het volgende:
wat was er zo goed aan Rush, vond het maar een sentimenteel cliché werkje
Maar jij bent ook formule 1 fan.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De beste film (voor mij) van het afgelopen jaar. Gravity daarentegen vond ik maar een simpel verhaal met mooie beelden.
Hoi. Simpel was het zeker niet, super vernieuwend dan ook weer niet, maar thema's als dingen los kunnen laten en opnieuw starten, de dood in de ogen kijken heb ik toch echt wel gezien. Samen met de beelden staat de film wat mij betreft dan ook symbool voor een (weder)geboorte. Zie spoiler voor wat parallellen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:04 schreef ohnikua het volgende:
Ik denk dat niemand zal beweren dat Gravity geen simpel verhaal had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat gezegd hebbende: de beelden zijn verreweg het meest intrigerende, zowel in de bioscoop als thuis in 3D was het een briljant schouwstuk, maar ik snap niet dat zo goed als iedereen de film alleen maar roemt om de beelden.
Nu wel.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:09 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar jij bent ook formule 1 fan.
En Django Unchained had je toch al wel gezien? Waarom stem je dan niet op 1 van de laatste 2 films?
Ben aan het kijken. Adele is jong en zoekende,quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb die La vie d'Adèle niet gezien, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in de privéproblemen van Franse lesbiennes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:23 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Only God Forgives. Een van de slechtste films van het jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |