JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 16:41 |
Ik zit met een probleem, ik heb een manier gevonden waardoor bedrijven kunnen besparen. Het hele technische verhaal zal ik achterwege laten maar het komt erop neer dat bedrijven door gebruik te maken van onze service benzine/diesel en onderhoudskosten kunnen besparen. Dit is interessant voor bedrijven die zelf een aantal autos in bezit hebben/leasen. nou zit ik met het volgende dilemma: Wanneer is het voor een bedrijf zinvol om met ons zaken te gaan doen? Stel een bedrijf kan 150 euro per jaar besparen, dat is natuurlijk voor een zzp-er een heel bedrag, maar voor Philips Nederland bijv. stelt dit niet veel voor op hun omzet. anderzijds zal het bij Philips gaan om veel meer auto's waardoor het bedrag besparing toch al snel op zal lopen. Bij bijvoorbeeld ZZP = 150 euro jaarlijks besparing Philips = 150 euro x 1000 voertuigen = 150.000 euro besparing per jaar. Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken. Is het echt elke euro besparing telt ( ook bij grote bedrijven) of niet Alvast bedankt, | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 12 maart 2014 @ 16:43 |
Kan je het idee eens uitleggen? | |
Queller | woensdag 12 maart 2014 @ 16:43 |
Besparen in geld hoeft niet eens het doel te zijn. Geen zinnig woord over te zeggen. | |
VVDer | woensdag 12 maart 2014 @ 16:43 |
Een financiele besparing kan nog steeds meer indirecte kosten met zich meebrengen. | |
kovenant | woensdag 12 maart 2014 @ 16:45 |
grote bedrijven zitten 9/10 vast aan contracten die zijn gesteld door lease maatschappijen of onderhouds bedrijven met contracten waar je dan ook niet eens tegen kan vechten omdat ze dan flinke kortingen krijgen. ( grote afnemers krijgen flinke korting) ben je dan nog wel zo aantrekkelijk.. en je hebt besparing en "besparing". als er door "jouw" manier meer papierwerk aan vast zit, lastiger om probleem verholpen te krijgen of moeilijk contact te leggen is, betalingen op rare manieren moeten of wat dan ook is de besparing direct door de goot weggespoeld | |
Keukendrol | woensdag 12 maart 2014 @ 16:48 |
Hangt een beetje af van wat de transactiekosten zijn om met jou in zee te gaan. Maar als blijkt dat een bedrijf onder de streep 150k kan besparen zullen ze dit niet zo snel nalaten denk ik. | |
hoas | woensdag 12 maart 2014 @ 16:54 |
Iedere euro is er een, en of hij nou van links of van rechts komt doet er niet toe. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 16:54 |
Die 150,- is dat bruto of netto besparing? Maakt nogal een enorm verschil. | |
Hallmark | woensdag 12 maart 2014 @ 16:55 |
Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier. Het hangt mijns inziens af van de rekensommetjes die een bedrijf maakt voor zijn belangrijkste verdiensten. Als een bedrijf bijvoorbeeld transport doet, en die benzinekosten spelen een rol in de marge, dan wordt het interessant. Of het bedrijf nou groot of klein is, daar kun je een trouwe klant aan hebben. Als een bedrijf echter best wel wat vertegenwoordigers op de weg heeft, maar zijn belangrijkste focus ligt op verkoop van dierenbenodigdheden (om een zijstraat te noemen), dan gaat jouw salespitch gewoon niet aankomen. | |
nuget | woensdag 12 maart 2014 @ 16:58 |
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken... | |
StretchingKoala | woensdag 12 maart 2014 @ 17:02 |
Dit klinkt weer als het zoveelste Palm-wonder-olie of speciale tandwiel mechanisme verhaal. Vergeef me mijn skepsis, vernieuwde ideeen zijn het altijd waard natuurlijk. Echter in de praktijk wordt het wiel herhaaldelijk uitgevonden. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:02 |
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken. 150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald. ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar. Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen. contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben. Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:04 |
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ? | |
nuget | woensdag 12 maart 2014 @ 17:05 |
nee, waarom... de besparing is veel te klein. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:05 |
*kuch* Leasemaatschappijen doen het onderhoud, en dat zit bij de prijs in. Die besparing kun je voor het bedrijf dus wegstrepen. Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,- | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 12 maart 2014 @ 17:07 |
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet? | |
DJKoster | woensdag 12 maart 2014 @ 17:07 |
(30.000/100)*6 = 1800 liter brandstof. Is 1800 x 1.75 = 3150 euro. 150/3150 * 100% = 4,8% besparing op de brandstofkosten. Mwah. | |
Five_Horizons | woensdag 12 maart 2014 @ 17:07 |
Die elders geïnvesteerd kan worden.... | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:09 |
Bij leasemaatschappijen moet je toch je brandstof uiteindelijk zelf afrekenen ? evt. met voorschotten, maar uiteindelijk betaalt het bedrijf dit zelf toch? onderhoud is inderdaad vaak voor de leasemaatschappij, dit is dan vooral aantrekkelijk voor bedrijven die een eigen wagenpark in bezit hebben. | |
StretchingKoala | woensdag 12 maart 2014 @ 17:10 |
En er zijn genoeg MKB bedrijven welke auto's in eigen beheer hebben, deze letten doorgaans ook wat scherper op kosten en mogelijk alternatieven. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:10 |
? Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets) | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:11 |
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:12 |
Lijkt mij juist extreem belangrijk. Verder geloof ik zelf niet zo in je idee. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:12 |
je calculeert in 1000 euro benzine , je hebt nodig 800 euro benzine , dan heb je 200 euro over om elder uit te geven. | |
Five_Horizons | woensdag 12 maart 2014 @ 17:12 |
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:14 |
Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling. Dat is iets wat ik met de bedrijven/leasemaatschappijen zal moeten regelen | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:14 |
Maar goed, ik geloof er absoluut niet in, TS gaat natuurlijk niet vertellen wat en hoe hij dit gaat doen. Gaat dus eigenlijk nergens over dit topic. Vraag van TS: Zijn bedrijven geïnteresseerd in bezuinigingen Antwoord: Ja Succes..... | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:18 |
Dat is dus exact mijn gedachtengang Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans Bedrijf is milieubewust bezig Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk) WIN WIN WIN situatie toch ? | |
Five_Horizons | woensdag 12 maart 2014 @ 17:19 |
Blijf dan gewoon weg. ![]() | |
Underdoggy | woensdag 12 maart 2014 @ 17:20 |
Maak kosten-bate analyse voor het bedrijf, als dit grapje ook nog een uur per auto van een medewerker vraagt is het direct niet meer rendabel | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:21 |
U kunt gedachtenlezen ? | |
Five_Horizons | woensdag 12 maart 2014 @ 17:21 |
Alleen punt drie is voor jou belangrijk ![]() Ik durf niet te zeggen vanaf welk bedrag iets rendabels is. Baseer je daarop je prijsstelling? Voor elk bedrijf zal dat natuurlijk anders zijn. Soms moet je ook gewoon op het juiste moment bij de juiste persoon binnen komen. Net de juiste elevator-pitch hebben, bijvoorbeeld. Moet je veel investeren? | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:22 |
edit: blijf maar weg als je niets hebt toe te voegen. [ Bericht 90% gewijzigd door Five_Horizons op 12-03-2014 17:22:53 ] | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:23 |
Het kost voor de medewerker/bestuurder geen seconde werk. Uiteraard wel op de administratie zal iemand de rekening moeten betalen, en in de opstart zal eenmalig het wagenpark geinventariseerd moeten worden. Maar dit is meestal wel allemaal digitaal voorhanden en kan zo doorgestuurd worden. | |
RM-rf | woensdag 12 maart 2014 @ 17:23 |
dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen. en mogelijk via die leasemaatschappij als 'extra' optie aanbieden sowieso denk ik niet dat bedrijven het erg interssant vinden voor een jaarlijkse besparing van 150 euro een bepaalde aanpassing aan een auto te laten doen omdat dat ook weer kosten met zich meebrengt en deze auto's gedurende de tijd dat dat ingebouwd wordt niet ter beschikking staan evenals dat het een risico met zich meebrengt van extra reparaties of problemen... juist zulke risico's worden voor hen ondervangen door gebruik te maken van lease-maatschappijen die dat nu net uit handen nemen | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:25 |
zie hierboven, | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:29 |
Investering is in het begin niet heel groot, hoef niet naar de bank in ieder geval. Prijsstelling is gebaseerd op zoveel mogelijk besparing voor het bedrijf en door goede planning iets marge over te houden, denk niet dat het veel goedkoper gedaan kan worden. dit ook omdat het idee redelijk makkelijk kopieerbaar is, en ik dus echt op het randje moet gaan zitten om niet meteen na het begin meteen uit de markt gedrukt wil worden door copycats die op het randje gaan zitten. | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 12 maart 2014 @ 17:31 |
Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge. ![]() | |
Five_Horizons | woensdag 12 maart 2014 @ 17:32 |
Maar makkelijk kopieerbaar.... is er geen manier om het te patenteren? Want jij bent klein. Op het moment dat jij een gat in de markt hebt, stappen daar anderen óók in... met veel geld. Dan ben je met een beetje pech zo weg. Dit momentum heb je maar één keer... | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:36 |
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ? | |
Five_Horizons | woensdag 12 maart 2014 @ 17:37 |
Wie zegt dat ze dat niet hebben? | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 12 maart 2014 @ 17:39 |
Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken... | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:40 |
Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word. Patenteren is geen optie trouwens | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:41 |
Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing? | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:41 |
Ik heb een aantal leasewagens gehad, bij verschillende leasemaatschappijen en ik ben altijd gewoon naar een lokale bandenboer kunnen gaan voor mijn winterbanden etc. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:45 |
Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:47 |
Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ? zijn 3 heel andere specialismen, waar een eigen organisatie voor nodig is, je kunt het niet zomaar even erbij gaan doen. | |
RM-rf | woensdag 12 maart 2014 @ 17:48 |
Lease maatschappijen sluiten ook gewoon deals af voor reparaties en onderhoud en houden hier juist een direkte controle over omdat dat ook voor hen direkt van belang is dat deze lease auto's de standaard onderhoud/controle's ondergaan. Hetzelfde voor bandenspecialisten, hier sluiten lease maatschappijen ook contracten af met specifieke aanbieders | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:48 |
En eventueel op lokatie aan te brengen? Of moeten de auto's echt een garage in? In het eerste geval zal de interesse groter zijn, een auto die een half uur in een garage moet staan, kost 2 uur met alles erop en eraan. Maar als het op de parkeerplaats kan kost het ze vijf minuten per auto. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 17:50 |
Mijn VW dealer doet gewoon de banden als ik zou willen, helaas zijn ze niet het goedkoopste. Het tankstation doen ze niet omdat er geen vergunning word afgegeven voor de nieuwe lokatie, op de oude zat er gewoon een pomp bij het gebouw in. Maar goed VW lease zal het verkeerde voorbeeld zijn, want die hebben wel de mogelijkheid om alles in eigen beheer te houden. (los van de pomp) | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 17:56 |
Is op locatie inderdaad, en de auto is maximaal een minuut niet bruikbaar. | |
mrPanerai | woensdag 12 maart 2014 @ 19:54 |
Het bedrijf waar ik werk heeft zo'n 35 wagens rijden, we hebben allemaal een tankkaart van een betaald merk waar we verplicht zijn te tanken, ik meen me te herinneren dat er zo'n 15 ct per liter korting werd bedongen. Ik kan me voorstellen dat grotere bedrijven met meer wagens nog meer korting krijgen. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 19:57 |
Klopt inderdaad, maar door hetgeen ik heb bedacht , zal het verbruik nog verder omlaag gaan. Het gaat dus niet over de prijs per liter die bedrijven betalen, maar echt om de auto met minder liters meer kilometers te laten rijden. | |
mrPanerai | woensdag 12 maart 2014 @ 20:10 |
Is het zo'n flesje dat je in de tank gaat kieperen? Weet niet of bedrijven daarin gaan meegaan. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 20:21 |
Daar zullen de bedrijven inderdaad niet in meegaan, maar dat is het gelukkig ook niet. | |
brulaap112 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:35 |
Ga je de bandenspanning bijhouden ![]() | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 20:38 |
Ook niet , voor de rest van de mensen die een gokje wil wagen in de hoop dat ik het ga vertellen, Ik ga het niet vertellen hier.. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 20:58 |
Air twister ![]() We mogen gokken. | |
CafeRoker | woensdag 12 maart 2014 @ 21:35 |
Eis je een gedragsverandering van de berijder? Op bepaalde momenten tanken bijvoorbeeld? In dat geval wordt het al snel als 'lastig' gezien en zullen bedrijven voor een dergelijke kleine besparing hun personeel er niet mee op willen zadelen. eigenlijk meer concreet: zonder zaaien niet oogsten. Waar zit de pijn in dit geval? Blijft die pijn beperkt tot de ombouw van 1 minuut + de tijd die jij vervolgens zelf in je dienst moet stoppen? | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 22:23 |
ja het is vooral de tijd die ik erin zal moeten stoppen die het rendabel zal moeten maken. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 22:23 |
Anders ga je gewoon lekker buiten spelen ofzo. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 22:27 |
Anders blijf jij zelf even bij het onderwerp. | |
JonJonJip | woensdag 12 maart 2014 @ 22:33 |
vanaf minuut 1 dat dit topic openging ben je een aan het zieken, ik heb gewoon een serieuze vraag die anderen hier inmiddels al beantwoord hebben, waarvoor ik ze ook dankbaar ben. Verder mag dit topic van mij op slot omdat figuren als jij het verzieken. De groeten. | |
hottentot | woensdag 12 maart 2014 @ 22:34 |
Als je had opgemerkt dat ik op die twee postings na allang weer vriendelijk en on-topic ben, dan had je voordat je op "invoeren" drukte ook ingezien dat het nu jouw postings zijn die misplaatst zijn. | |
the85mc | woensdag 12 maart 2014 @ 23:25 |
Schrijf een business plan met verwachte opbrengsten en investeringen. Gebruik redelijk conservatieve discontovoet, bereken TVT en je kunt de boer op met je plan. Goed plan met korte TVT verkoopt zichzelf. | |
DezeBestaatVastNogNiet | donderdag 13 maart 2014 @ 01:30 |
Bij ons is alles onder de 1000 euro per maand niet materieel. Daarbij zal het bedrijf ook niet snel met een onbekende zzp'er een relatie aangaan. | |
JonJonJip | donderdag 13 maart 2014 @ 03:05 |
Ben ik inmiddels druk mee bezig, TVT is afhankelijk van aantal km die gereden worden met de auto, maar ook daar ben ik inmiddels formules voor aan het maken. Bedankt voor het lezen | |
JonJonJip | donderdag 13 maart 2014 @ 03:10 |
onder de 1000 euro per maand niet materieel : wat bedoel je hier precies mee ? als je bedoeld dat het niet de moeite waard is onder de 1000 euro zou ik graag weten hoeveel autos jullie hebben en hoeveel km die gemiddeld rijden per jaar. en wat betreft het stuk van de onbekende zzp'er : Ik heb nergens vermeld in welke bedrijfsvorm ik ga starten, daarbij is het een volledig nieuw product dus ik heb niet echt concurrentie van de GROTE namen/bedrijven. Ieder uniek product begint onbekend lijkt me. | |
dvr | donderdag 13 maart 2014 @ 03:39 |
Daar moest ik inderdaad ook meteen aan denken, en zo'n bedrijf bestaat al: www.bandopspanning.nl. Die pompen voor allerlei grote bedrijven en instellingen geregeld de bandjes op en realiseren daarmee niet alleen een brandstofkostenbesparing maar vooral ook 'milieuwinst' en 'duurzaamheid'. Dat zijn de steekwoorden waar managers dezer dagen een stijfje van krijgen dus die moet TS zeker in zijn propositie gaan verwerken. ![]() | |
VVDer | donderdag 13 maart 2014 @ 09:17 |
TS ik begrijp nog steeds niet hoe je denkt te kunnen besparen. De besparing alleen al is te gevoelig voor de fluctuerende variabelen zoals: • gedrag van gebruikers • afstand • rijstijl • belasting in de auto (1, 2 of meer personen, belading) • files • benzine prijzen • benzine kwaliteit • manier van parkeren (stoeprandje meenemen, banden lopen wat leeg) • het weer wat direct invloed heeft op het verbruik. • En nog veel meer redenen Als het een besparing is van Euro 150,- per maand is het wellicht iets beter. Nu kan je je risico niet afdekken | |
VVDer | donderdag 13 maart 2014 @ 09:20 |
Het werkelijke verbruik van auto's ligt zooo ver van het opgegeven verbruik van de auto's. Heel nieuwsgierig waar jij je biz case op zal baseren. Wat je voor het gemak nog even vergeet is dat de bedrijven met een groot volume aan auto’s dit naar 99,9% zekerheid niet bij een klein bedrijfje gaan beleggen | |
CafeRoker | donderdag 13 maart 2014 @ 09:27 |
Ik zou daar inderdaad op inzetten. Niet op die 150 euro. Een groen imago levert veel meer op dan 150 euro, al was het alleen maar omdat bedrijven (klanten van jouw klanten dus) dit soms ook in hun inkoopbeleid meenemen. | |
Leipo666 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:30 |
ja maar dat snappen de meeste managers niet ![]() | |
sjorsie1982 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:41 |
Daarom moet je dat ook uitleggen. klanten gaan niet dingen uitzoeken wat de verkoper ook kan. | |
Leipo666 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:42 |
ik zit helaas aan de kant die de binnengebrachte/aangekochte shit van die managers in de mik krijgt geschoven en er maar mee moet werken..... uitleggen is dan te laat omdat het al aangeschaft is | |
sjorsie1982 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:46 |
Daar gaat het in dit topic niet over. | |
JonJonJip | donderdag 13 maart 2014 @ 12:27 |
Bedankt voor jullie reacties inderdaad , maar dit topic schiet een beetje zen doel voorbij. Ik neem uiteraard alle opmerkingen mee in mijn verdere plannen, maar van mij mag dit topic dicht. Heb alleen geen idee hoe/wat/waar ik dit kan doen. Bedankt allemaal | |
sanger | donderdag 13 maart 2014 @ 12:40 |
Omdat meer factoren meespelen dan alleen prijs ![]() Dan nog kan het aankomen. Ook al zijn het geen marge gerelateerde zaken, het zijn toch kosten waarop bespaart kan worden. | |
sanger | donderdag 13 maart 2014 @ 12:42 |
Veelal wel ja ![]() Leasekosten zijn geen investering (worden niet geactiveerd), maar gewoon kosten. En inderdaad belastingaftrekbaar. | |
sanger | donderdag 13 maart 2014 @ 12:43 |
Dat zijn er maar weinig , vanwege het feit dat vrijwel niemand dit op de balans geactiveerd wilt hebben (nog niet). | |
sanger | donderdag 13 maart 2014 @ 12:45 |
Kun je zelf niet ![]() | |
JonJonJip | donderdag 13 maart 2014 @ 12:47 |
simpel gezegd is het toch zo dat je uiteindelijk de brandstof zelf afrekent ? als je personeel onzuinig rijd gaan de kosten omhoog als je personeel zuinig rijd gaan de kosten omlaag | |
CafeRoker | donderdag 13 maart 2014 @ 12:57 |
Dat wisselt, het kan afgekocht worden. Buiten de balanskwestie zijn leaseauto's ook een kwestie van risicomanagement. Wat bedoel je met 'nog niet'? | |
sanger | donderdag 13 maart 2014 @ 15:50 |
Er zit een wijziging aan te komen in de regels voor verslaggeving. Dat zou inhouden dat een bedrijf niet alleen auto's in bezit maar ook leaseauto's op de balans in de jaarrekening moet verantwoorden ![]() | |
hottentot | donderdag 13 maart 2014 @ 16:26 |
Klopt, wij krijgen inmiddels ook allemaal een pasje en als we dan een auto van de zaak meenemen dan moeten we het pasje voor een lezer in de auto houden zodat de rit op persoonlijke titel geregistreerd kan worden. Is ook ingevoerd i.v.m. de belasting. Wel jammer, want we hebben een stel algemene bakken die als een hoer behandeld worden. |