Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:41 schreef JonJonJip het volgende:
Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:58 schreef nuget het volgende:
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
nee, waarom... de besparing is veel te klein.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:04 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
*kuch*quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.
150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.
Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.
contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.
Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
(30.000/100)*6 = 1800 liter brandstof. Is 1800 x 1.75 = 3150 euro.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.
150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.
[..]
Die elders geïnvesteerd kan worden....quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:
Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die elders geïnvesteerd kan worden....
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
Lijkt mij juist extreem belangrijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
je calculeert in 1000 euro benzine , je hebt nodig 800 euro benzine , dan heb je 200 euro over om elder uit te geven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lijkt mij juist extreem belangrijk.
Verder geloof ik zelf niet zo in je idee.
Dat is dus exact mijn gedachtengangquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.
Blijf dan gewoon weg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:14 schreef hottentot het volgende:
Maar goed, ik geloof er absoluut niet in, TS gaat natuurlijk niet vertellen wat en hoe hij dit gaat doen.
Gaat dus eigenlijk nergens over dit topic.
Vraag van TS: Zijn bedrijven geïnteresseerd in bezuinigingen
Antwoord: Ja
Succes.....
Alleen punt drie is voor jou belangrijkquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:18 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Dat is dus exact mijn gedachtengang
Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)
WIN WIN WIN situatie toch ?
Het kost voor de medewerker/bestuurder geen seconde werk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef Underdoggy het volgende:
Maak kosten-bate analyse voor het bedrijf, als dit grapje ook nog een uur per auto van een medewerker vraagt is het direct niet meer rendabel
dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:14 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling.
Dat is iets wat ik met de bedrijven/leasemaatschappijen zal moeten regelen
zie hierboven,quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen.
en mogelijk via die leasemaatschappij als 'extra' optie aanbieden
sowieso denk ik niet dat bedrijven het erg interssant vinden voor een jaarlijkse besparing van 150 euro een bepaalde aanpassing aan een auto te laten doen omdat dat ook weer kosten met zich meebrengt en deze auto's gedurende de tijd dat dat ingebouwd wordt niet ter beschikking staan evenals dat het een risico met zich meebrengt van extra reparaties of problemen...
juist zulke risico's worden voor hen ondervangen door gebruik te maken van lease-maatschappijen die dat nu net uit handen nemen
Investering is in het begin niet heel groot, hoef niet naar de bank in ieder geval.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alleen punt drie is voor jou belangrijk
Ik durf niet te zeggen vanaf welk bedrag iets rendabels is. Baseer je daarop je prijsstelling?
Voor elk bedrijf zal dat natuurlijk anders zijn. Soms moet je ook gewoon op het juiste moment bij de juiste persoon binnen komen. Net de juiste elevator-pitch hebben, bijvoorbeeld.
Moet je veel investeren?
Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:18 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Dat is dus exact mijn gedachtengang
Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)
WIN WIN WIN situatie toch ?
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge.
Wie zegt dat ze dat niet hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken...quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar makkelijk kopieerbaar.... is er geen manier om het te patenteren? Want jij bent klein. Op het moment dat jij een gat in de markt hebt, stappen daar anderen óók in... met veel geld. Dan ben je met een beetje pech zo weg. Dit momentum heb je maar één keer...
Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:40 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word.
Patenteren is geen optie trouwens
Ik heb een aantal leasewagens gehad, bij verschillende leasemaatschappijen en ik ben altijd gewoon naar een lokale bandenboer kunnen gaan voor mijn winterbanden etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat niet hebben?
Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing?
Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken...
Lease maatschappijen sluiten ook gewoon deals af voor reparaties en onderhoud en houden hier juist een direkte controle over omdat dat ook voor hen direkt van belang is dat deze lease auto's de standaard onderhoud/controle's ondergaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
En eventueel op lokatie aan te brengen? Of moeten de auto's echt een garage in?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:45 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet.
Mijn VW dealer doet gewoon de banden als ik zou willen, helaas zijn ze niet het goedkoopste.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:47 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ?
zijn 3 heel andere specialismen, waar een eigen organisatie voor nodig is, je kunt het niet zomaar even erbij gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |