abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137660761
Ik zit met een probleem, ik heb een manier gevonden waardoor bedrijven kunnen besparen.

Het hele technische verhaal zal ik achterwege laten maar het komt erop neer dat bedrijven door gebruik te maken van onze service benzine/diesel en onderhoudskosten kunnen besparen.

Dit is interessant voor bedrijven die zelf een aantal autos in bezit hebben/leasen.

nou zit ik met het volgende dilemma:

Wanneer is het voor een bedrijf zinvol om met ons zaken te gaan doen?

Stel een bedrijf kan 150 euro per jaar besparen, dat is natuurlijk voor een zzp-er een heel bedrag, maar voor Philips Nederland bijv. stelt dit niet veel voor op hun omzet.
anderzijds zal het bij Philips gaan om veel meer auto's waardoor het bedrag besparing toch al snel op zal lopen.

Bij bijvoorbeeld
ZZP = 150 euro jaarlijks besparing
Philips = 150 euro x 1000 voertuigen = 150.000 euro besparing per jaar.

Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.

Is het echt elke euro besparing telt ( ook bij grote bedrijven) of niet

Alvast bedankt,
pi_137660808
Kan je het idee eens uitleggen?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_137660821
Besparen in geld hoeft niet eens het doel te zijn. Geen zinnig woord over te zeggen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:43:48 #4
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137660833
Een financiele besparing kan nog steeds meer indirecte kosten met zich meebrengen.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137660874
grote bedrijven zitten 9/10 vast aan contracten die zijn gesteld door lease maatschappijen
of onderhouds bedrijven met contracten waar je dan ook niet eens tegen kan vechten omdat ze dan flinke kortingen krijgen.
( grote afnemers krijgen flinke korting)
ben je dan nog wel zo aantrekkelijk..

en je hebt besparing en "besparing".
als er door "jouw" manier meer papierwerk aan vast zit, lastiger om probleem verholpen te krijgen
of moeilijk contact te leggen is, betalingen op rare manieren moeten of wat dan ook
is de besparing direct door de goot weggespoeld
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:48:10 #6
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_137660944
Hangt een beetje af van wat de transactiekosten zijn om met jou in zee te gaan. Maar als blijkt dat een bedrijf onder de streep 150k kan besparen zullen ze dit niet zo snel nalaten denk ik.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_137661100
Iedere euro is er een, en of hij nou van links of van rechts komt doet er niet toe.
pi_137661105
Die 150,- is dat bruto of netto besparing?

Maakt nogal een enorm verschil.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:55:16 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_137661141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:41 schreef JonJonJip het volgende:
Mijn probleemstelling is dus , vanaf hoeveel nettobesparing is het voor bedrijven interessant om hier echt over na te denken.
Ik denk niet dat het sec om de besparing gaat. Ik heb situaties meegemaakt waar een bedrijf tienduizenden euro's kon besparen door van leverancier te wisselen, maar men liet de keuze toch liggen bij de huidige leverancier.

Het hangt mijns inziens af van de rekensommetjes die een bedrijf maakt voor zijn belangrijkste verdiensten.

Als een bedrijf bijvoorbeeld transport doet, en die benzinekosten spelen een rol in de marge, dan wordt het interessant. Of het bedrijf nou groot of klein is, daar kun je een trouwe klant aan hebben.

Als een bedrijf echter best wel wat vertegenwoordigers op de weg heeft, maar zijn belangrijkste focus ligt op verkoop van dierenbenodigdheden (om een zijstraat te noemen), dan gaat jouw salespitch gewoon niet aankomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_137661214
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
No Guts, No Glory
pi_137661346
Dit klinkt weer als het zoveelste Palm-wonder-olie of speciale tandwiel mechanisme verhaal.

Vergeef me mijn skepsis, vernieuwde ideeen zijn het altijd waard natuurlijk. Echter in de praktijk wordt het wiel herhaaldelijk uitgevonden.
I am a Koala who Stretches :P
pi_137661373
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.

150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.

Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.

contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.

Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
pi_137661415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:58 schreef nuget het volgende:
over 150 euro word bij een groot bedrijf niet eens gesproken...
En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
pi_137661439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:04 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

En als dit grote bedrijf nu eens 1000 auto's op de weg heeft, word het dan niet een ander verhaal ?
nee, waarom... de besparing is veel te klein.
No Guts, No Glory
pi_137661471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.

150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.

Extra handelingen papierwerk: Er zijn voor het bedrijf geen extra handelingen nodig en het personeel zal er niks van merken, enige extra handeling is uiteraard onze rekening betalen.

contracten met leasepartijen zijn niet van toepassing hier, er zijn geen leasemaatschappijen die hier iets aan doen, dan wel over te zeggen hebben.

Nee dit is geen palm wonderolie of speciaal tandwiel verhaal, geloof me.
*kuch*

Leasemaatschappijen doen het onderhoud, en dat zit bij de prijs in. Die besparing kun je voor het bedrijf dus wegstrepen.

Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661528
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_137661546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:02 schreef JonJonJip het volgende:
Ok, bedankt voor de zeer snelle reacties, ik zal even een aantal dingen proberen te verduidelijken.

150 euro is de netto besparing per auto per jaar. onze kosten zijn hier al vanaf gehaald.
ik ga hierbij wel uit van een auto die 6L/100km rijdt en ongeveer 30.000 km per jaar.

[..]
(30.000/100)*6 = 1800 liter brandstof. Is 1800 x 1.75 = 3150 euro.
150/3150 * 100% = 4,8% besparing op de brandstofkosten. Mwah.
pi_137661549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:05 schreef hottentot het volgende:

Verder is die 150,- een verminderde uitgave welke anders als investering belastingaftrekbaar is, de uiteindelijke besparing voor het bedrijf ligt dus onder de 150,-
Die elders geïnvesteerd kan worden....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137661599
Bij leasemaatschappijen moet je toch je brandstof uiteindelijk zelf afrekenen ?
evt. met voorschotten, maar uiteindelijk betaalt het bedrijf dit zelf toch?

onderhoud is inderdaad vaak voor de leasemaatschappij, dit is dan vooral aantrekkelijk voor bedrijven die een eigen wagenpark in bezit hebben.
pi_137661608
En er zijn genoeg MKB bedrijven welke auto's in eigen beheer hebben, deze letten doorgaans ook wat scherper op kosten en mogelijk alternatieven.
I am a Koala who Stretches :P
pi_137661617
quote:
4s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die elders geïnvesteerd kan worden....
?

Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661645
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil jij iets met de leaseauto's gaan doen van een bedrijf, terwijl de leasemaatschappij hier niks vanaf weet?
exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
pi_137661661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

exact, en of dat wel of niet zou mogen dat is van een latere orde en ook niet echt van belang in deze vraag.
Lijkt mij juist extreem belangrijk.

Verder geloof ik zelf niet zo in je idee.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661669
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

?

Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
je calculeert in 1000 euro benzine , je hebt nodig 800 euro benzine , dan heb je 200 euro over om elder uit te geven.
pi_137661681
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

?

Hoe kun je een niet gemaakte besparing elders uitgeven? (of mis ik hier iets)
Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137661726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef hottentot het volgende:

[..]

Lijkt mij juist extreem belangrijk.

Verder geloof ik zelf niet zo in je idee.
Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling.
Dat is iets wat ik met de bedrijven/leasemaatschappijen zal moeten regelen
pi_137661751
Maar goed, ik geloof er absoluut niet in, TS gaat natuurlijk niet vertellen wat en hoe hij dit gaat doen.

Gaat dus eigenlijk nergens over dit topic.

Vraag van TS: Zijn bedrijven geïnteresseerd in bezuinigingen
Antwoord: Ja

Succes.....
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137661897
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die 150 euro hoef het bedrijf nu niet aan vervoerskosten uit te geven, maar kan men elders investeren. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Het gaat niet eens per se om de besparing, maar omdat een bedrijf een euro ook maar één keer kan uitgeven, is dit prima. Ook het feit dat het milieuvriendelijk is, weegt voor de publieke opinie best zwaar.
Dat is dus exact mijn gedachtengang

Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)

WIN WIN WIN situatie toch ?
pi_137661919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:14 schreef hottentot het volgende:
Maar goed, ik geloof er absoluut niet in, TS gaat natuurlijk niet vertellen wat en hoe hij dit gaat doen.

Gaat dus eigenlijk nergens over dit topic.

Vraag van TS: Zijn bedrijven geïnteresseerd in bezuinigingen
Antwoord: Ja

Succes.....
Blijf dan gewoon weg. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137661951
Maak kosten-bate analyse voor het bedrijf, als dit grapje ook nog een uur per auto van een medewerker vraagt is het direct niet meer rendabel
pi_137661965
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Blijf dan gewoon weg. :)
U kunt gedachtenlezen ?
pi_137661982
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:18 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Dat is dus exact mijn gedachtengang

Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)

WIN WIN WIN situatie toch ?
Alleen punt drie is voor jou belangrijk ;)

Ik durf niet te zeggen vanaf welk bedrag iets rendabels is. Baseer je daarop je prijsstelling?

Voor elk bedrijf zal dat natuurlijk anders zijn. Soms moet je ook gewoon op het juiste moment bij de juiste persoon binnen komen. Net de juiste elevator-pitch hebben, bijvoorbeeld.

Moet je veel investeren?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137662016
edit: blijf maar weg als je niets hebt toe te voegen.

[ Bericht 90% gewijzigd door Five_Horizons op 12-03-2014 17:22:53 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137662059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef Underdoggy het volgende:
Maak kosten-bate analyse voor het bedrijf, als dit grapje ook nog een uur per auto van een medewerker vraagt is het direct niet meer rendabel
Het kost voor de medewerker/bestuurder geen seconde werk.
Uiteraard wel op de administratie zal iemand de rekening moeten betalen, en in de opstart zal eenmalig het wagenpark geinventariseerd moeten worden. Maar dit is meestal wel allemaal digitaal voorhanden en kan zo doorgestuurd worden.
pi_137662066
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:14 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Is inderdaad extreem belangrijk , maar niet in deze vraagstelling.
Dat is iets wat ik met de bedrijven/leasemaatschappijen zal moeten regelen
dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen.
en mogelijk via die leasemaatschappij als 'extra' optie aanbieden

sowieso denk ik niet dat bedrijven het erg interssant vinden voor een jaarlijkse besparing van 150 euro een bepaalde aanpassing aan een auto te laten doen omdat dat ook weer kosten met zich meebrengt en deze auto's gedurende de tijd dat dat ingebouwd wordt niet ter beschikking staan evenals dat het een risico met zich meebrengt van extra reparaties of problemen...

juist zulke risico's worden voor hen ondervangen door gebruik te maken van lease-maatschappijen die dat nu net uit handen nemen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_137662114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is echter voor een bedrijf wél heel belangrijk en deze zullen je voor zo'n beslissing dan doorverwijzen naar hun leasemaatschappij, die zeggenschap over hun wagenpark heeft... oftewel, jij moet dat eerst met die leasemaatschappijen regelen.
en mogelijk via die leasemaatschappij als 'extra' optie aanbieden

sowieso denk ik niet dat bedrijven het erg interssant vinden voor een jaarlijkse besparing van 150 euro een bepaalde aanpassing aan een auto te laten doen omdat dat ook weer kosten met zich meebrengt en deze auto's gedurende de tijd dat dat ingebouwd wordt niet ter beschikking staan evenals dat het een risico met zich meebrengt van extra reparaties of problemen...

juist zulke risico's worden voor hen ondervangen door gebruik te maken van lease-maatschappijen die dat nu net uit handen nemen
zie hierboven,
pi_137662259
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Alleen punt drie is voor jou belangrijk ;)

Ik durf niet te zeggen vanaf welk bedrag iets rendabels is. Baseer je daarop je prijsstelling?

Voor elk bedrijf zal dat natuurlijk anders zijn. Soms moet je ook gewoon op het juiste moment bij de juiste persoon binnen komen. Net de juiste elevator-pitch hebben, bijvoorbeeld.

Moet je veel investeren?
Investering is in het begin niet heel groot, hoef niet naar de bank in ieder geval.
Prijsstelling is gebaseerd op zoveel mogelijk besparing voor het bedrijf en door goede planning iets marge over te houden, denk niet dat het veel goedkoper gedaan kan worden.

dit ook omdat het idee redelijk makkelijk kopieerbaar is, en ik dus echt op het randje moet gaan zitten om niet meteen na het begin meteen uit de markt gedrukt wil worden door copycats die op het randje gaan zitten.
pi_137662322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:18 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Dat is dus exact mijn gedachtengang

Bedrijf bespaart geld, al is het maar een gering bedrag op de complete balans
Bedrijf is milieubewust bezig
Ik verdien mijn marge er ook aan (ook wel belangrijk)

WIN WIN WIN situatie toch ?
Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge. :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_137662338
Maar makkelijk kopieerbaar.... is er geen manier om het te patenteren? Want jij bent klein. Op het moment dat jij een gat in de markt hebt, stappen daar anderen óók in... met veel geld. Dan ben je met een beetje pech zo weg. Dit momentum heb je maar één keer...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137662453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Je laat de belangrijkste partij voor het gemak achterwege. De leasemaatschappij ziet wat jou idee doet en doet het vervolgens gewoon zelf en de klant kan fluiten naar de besparing en jij naar je marge. :')
intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
pi_137662491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Wie zegt dat ze dat niet hebben?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_137662533
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken...
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_137662549
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar makkelijk kopieerbaar.... is er geen manier om het te patenteren? Want jij bent klein. Op het moment dat jij een gat in de markt hebt, stappen daar anderen óók in... met veel geld. Dan ben je met een beetje pech zo weg. Dit momentum heb je maar één keer...
Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word.

Patenteren is geen optie trouwens
pi_137662596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:40 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Klopt , dat is inderdaad het nadeel, maar door echt op de rand te gaan zitten qua wat het bedrijf aan marge betaalt is het niet echt rendabel, tenzij een grote partij het allemaal veel sneller van de grond krijgt met reclame/verkoop. vandaar dat ik ga proberen zolang mogelijk onder de radar te blijven en zo een klantenkring op te bouwen, als ik deze eenmaal heb, wil ik proberen om echt bekendheid te krijgen in NE BE DU , zodat ik in ieder geval niet op prijs weggeconcurreerd word.

Patenteren is geen optie trouwens
Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137662601
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat niet hebben?
Ik heb een aantal leasewagens gehad, bij verschillende leasemaatschappijen en ik ben altijd gewoon naar een lokale bandenboer kunnen gaan voor mijn winterbanden etc.
pi_137662711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:

[..]

Is het een technische oplossing of een logistieke oplossing?
Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet.
pi_137662779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:39 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Dan zeg ik het anders: de leasemaatschappij ziet jou idee en laat dit door de garage doen waar ze al mee samenwerken...
Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ?
zijn 3 heel andere specialismen, waar een eigen organisatie voor nodig is, je kunt het niet zomaar even erbij gaan doen.
pi_137662797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:36 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

intressante opmerking, van de ene kant klopt dit en zou de leasemaatschappij dit ook kunnen gaan doen , echter de leasemaatschappij heeft ook nog geen bandencentrale of garage voor mensen die een kapotte band of motor hebben, dit laten ze ook door derden doen. die ook gewoon hun marges erop pakken. waarom zou het in dit geval anders zijn ?
Lease maatschappijen sluiten ook gewoon deals af voor reparaties en onderhoud en houden hier juist een direkte controle over omdat dat ook voor hen direkt van belang is dat deze lease auto's de standaard onderhoud/controle's ondergaan.
Hetzelfde voor bandenspecialisten, hier sluiten lease maatschappijen ook contracten af met specifieke aanbieders
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_137662800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:45 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Combinatie, technisch aan het voertuig zelf , maar door dit proces logistiek volledig te stroomlijnen is het rendabel om uit te voeren, met alleen de techniek ga je het niet winstgevend krijgen en alleen de logistiek ook niet.
En eventueel op lokatie aan te brengen? Of moeten de auto's echt een garage in?

In het eerste geval zal de interesse groter zijn, een auto die een half uur in een garage moet staan, kost 2 uur met alles erop en eraan. Maar als het op de parkeerplaats kan kost het ze vijf minuten per auto.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137662859
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:47 schreef JonJonJip het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom doet een dealer als Volkswagen dan niet ook de banden en de tankstations ?
zijn 3 heel andere specialismen, waar een eigen organisatie voor nodig is, je kunt het niet zomaar even erbij gaan doen.
Mijn VW dealer doet gewoon de banden als ik zou willen, helaas zijn ze niet het goedkoopste.

Het tankstation doen ze niet omdat er geen vergunning word afgegeven voor de nieuwe lokatie, op de oude zat er gewoon een pomp bij het gebouw in.

Maar goed VW lease zal het verkeerde voorbeeld zijn, want die hebben wel de mogelijkheid om alles in eigen beheer te houden. (los van de pomp)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')